Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» EGX London 2014: The Crew exkluzív interjú [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: EGX London 2014: The Crew exkluzív interjú
Sityi a játék két fejlesztőjével beszélgetett a londoni rendezvényen.

The Crew

The Crew
A legutóbbi The Crew cikkek, hírek
999 levél
Válasz 14.10.02. 09:19 #23
Sityi
Az miért akkora baj, hogy nem laserscan mindegyik pálya? Egyrészt az SMS elég régóta jelen van már az iparban ahhoz, hogy minőségi munkát adjon ki a kezei közül, másrészt ott vannak a már emlegetett versenyzők, akik ezt is aktívan tesztelik és javaslatokat tesznek, ha valamit nem úgy találnak, ahogy ők a valós életben tapasztalták. Elvileg az Assetto Corsa ilyen szempontból jobb, hiszen ott minden pálya laserscan, igaz? A gon ott kezdődik, hogy a gyári tartalom a publikusan elérhető verzióban nagyon kevés, így maradnak a modpályák. Laserscan ezek között nincs, ebben azt hiszem, megegyezhetünk. Vannak a nulláról kézzel építettek, ezek olyanok, amilyenek - de elenyészően kevés az olyan, amelyik akárcsak megközelíti az SMS minőségét. Végül vannak azok, amelyeket más programokból konvertáltak (ez speciel lopás, hiszen a pálya licenszdíját az a fejlesztő fizette ki, aki azt a játékot fejlesztette, ahonnan lopták) - ha nem tévedek, a Codemasters F1 játékai a legnépszerűbbek momentán. Nos, ott sem laserscan egyi pálya sem, ennek ellenére meglehetősen népszerűek AC-s körökben. Ennek tükrében csak én látok itt kettős mércét?

Amiben pedig igazán más és újat mutat a Project Cars az az, hogy az egyszerű polgár, aki befizetetett rá, pontosan ugyanazzal tud játszani, mint amit Londonban a srácok hegesztenek. Jelen pillanatban a junioroknál van igazából korlátozás, team member státusz felett pontosan ugyanazt kapod, mint amivel a nap végén az SMS pontot tesz az aznapi munka végére. Ha valami instabil, nem úgy működik, baj van vele - benne marad, nem kertelnek, nem titkolóznak. Az Assetto Corsa esetében a napokban került ki egy videó, hogy elvileg mi minden lesz még a játékban - de én idén a multi bevezetésén kívül más látványos, érezhető fejlődést nem láttam. Sokkal félkészebbnek érzem az Assetto Corsát, mint a Project Carst jelenlegi állapotában. (És nekem meg pont az AC-vel voltak olyan gondjaim, hogy egyik körben jól megyek, a másikban meg keresztbeállok minden különösebb ok és magyarázat nélkül).

Ha pedig eladtad az accodat, akkor mi alapján ítélkezel? Pont a megjelenés előtti hajrá miatt rengeteg dolog változik, ezt pedig igazán csak akkor látod, érzed, ha játszol vele - nem pedig mások videóit nézegeted.

Szerk.: Hopsz, mit találtam!

Rene Rast 1 day ago
Hi guys, please don't hate each other just because one doesn't like Pcars.
So now I tell you a short story : 2012 I started Simracing, did some championships during the winter with rfactor but only had one monitor and a Logitech g25. I asked Fanatec if there's the chance to work together, we found a solution and I went there and by accident played Pcars the first time. I can still remember this moment, I was absolutely blown away by the realism of this game even though it was still in the early stages. After that I went home directly and asked if I could join Pcars. After that I stopped completely with rfactor, drove just some Iracing which I also stopped now, tried AC which I drove couple of times but I just didn't like it. So now I am just focused on Pcars, the graphics are mind blowing , the development from build to build is just like getting a new present on Christmas Eve and the realism - the feeling how the car turns moves etc is the closest compared to a real race car. This is just my opinion and luckily everybody can has his own , so please don't hate each other

forrás
2883 levél
Válasz 14.10.01. 21:31 #22
Nayrobi
Nem is merült fel bennem, hogy magamat egy autóversenyzőhöz hasonlítsam, csak azt írtam, hogy valós köridőket szinte bármilyen játékban össze lehet hozni, de nem tudjuk, hogy körön belül mennyire reális az egész, hiszen te is tudod, hogy a pcars pályái 1-2 kivételtől eltekintve nem laserscannel készültek, hanem fotók, videók és gmaps alapján, így az is lehet, hogy 1-1 kanyarívet rosszul csináltak meg, így lehet nyerni vagy bukni sok-sok tizedet egyik kanyarról a másikra. De én akkor sem érzem azt ebben a játékban, amit például egy rfactorban, amikor még ligában versenyeztem és néha beletettem a teszteken pár száz kört a verdába csak azért, hogy pár tizedet gyorsuljak, itt túl nagyok a szórások, nem tudtam soha azonos köridőket menni, mert vagy az autó viselkedett hülyén az egyik kanyarban, vagy a kerékvetőkkel voltak gondok, stb. De ettől függetlenül ez egy jó játék lesz, szóval eszembe se jutott fikázni, elsőnapos vétel ps4-re. Remélem az AI-t addigra kijavítják, mert azok még mindig síkhülyék, bár az utóbbi pár build fejlődését csak videón láttam, mert eladtam az accomat.
PSN: nayrobi11
999 levél
Válasz 14.10.01. 12:12 #21
Sityi
Én bocsi, hogy kicsit kifakadtam, de már nagyon unom, hogy rengetegen csak fikázni tudják a PCarst, és csak az általuk szimulátornak minősített cucc az Igazzy. Peace! Személyes meglátásom szerint az utóbbi hónapokban kezd igazán összeállni a játék, és szinte napról napra határozottan javul. Az új verziójú FFB meg elvileg rengeteget javult az eddigiekhez képest - még nem volt időm sajna ebben különösebben elmerülni.

Ezért jó, hogy profi versenyzők is segítik a fejlesztést ("Stig" Collins, Kicsihami, Oli Webb), mert ha valakik, ők tudják, mi merre hány méter - főleg Collins esetében, aki a Top Gear miatt rengeteg autót kipróbálhatott.

Amúgy én azt mondom, az igazi összehasonltásnak majd akkor lesz létjogosultsága, ha mind a PCars, mind az AC hivatalosan is megjelenik - szándékosan nem írtam végleges változatot, mert mindkét cím esetében a fejlesztést nem állítják le a megjelenéssel, sőt. (A PCars pl. dedikált szervert majd az első nagyobb patch során fog kapni)

Konzol híján pedig nem törnék pálcát sem a GT, sem a Forza sorozat fölött. Annyi szabadidőm meg nincs, hogy ésszerű és/vagy gazdaságos legyen az iRacingbe invesztálnom.

Szerk.: Pici csipkelődést, ha megengedsz - lehet, hogy te tudtál anno valós időket futni régebben, de a valóságban nem te ültél az F1-es járgányban (hacsak nem Baumgartner Zsoltit tisztelhetjük benned). Itt szerintem az a pláne, hogy ugyanazokat a körülmények voltak mind a valóságban, mind a szimulátorban, és így sikerült ugyanannak a versenyzőnek ugyanolyan időt futni.
2883 levél
Válasz 14.10.01. 11:29 #20
Nayrobi
Jaj, nem szeretnék belemenni, kár volt felhoznom, nem rossz játék, sőt. Az hogy Rast milyen időket megy, láttam a videóit és ez még nem bizonyít semmit, a szektoridőket is látni kellene és az apróbb részleteket, ps2-n én is toltam századra azonos időket a valósággal f1 2001-ben, de ez nem jelent semmit. Ha olvastad régebben Stig vagy Nic Hamilton írásait, abból azért lejött, hogy sok reszelni való van a játékon, a gokartra Hamilton megírta, hogy egy rakás lópikula, satöbbi. Más játékokkal kár összehasonlítani, bár én kezdtem, de mindegyiket a maguk módján kell kezelni, egy GPL sem állja meg a helyét ma már, pedig 16 éve és utána is mekkora királycsászár játék volt. Én azért nem tekintem teljes mértékben szimulátornak, mert az autók viselkedése miatt lehetetlen kétszer ugyanott fékezni, nagyjából el lehet találni a fékpontot, de nem tökéletes, az autó még mindig billeg, bár már nem annyira mint a Shift2-ben és még van sok apró dolog, amiben nem a legjobb. Az, hogy más játékban nincs időjárás meg hasonló kicsit hatásvadász apróság még nem befolyásolja az autók fizikáját, ami egy AC-ben, egy iRacingben, NR2003-ban stb közel tökéletes, itt viszont hááát. Persze a DriveClubnál ez sokkal komolyan, inkább a Forza 5-höz lehet majd hasonlítani. Na ez kicsit csapongó lett, bocsi.
PSN: nayrobi11
999 levél
Válasz 14.10.01. 11:12 #19
Sityi
Az AC mitől "szimulátorabb", mint a PCars? Nincs benne sérülés, nincs benne időjárás, nincsenek benne napszakok, nincs benne boxkiállás - azaz elég sok szimulációs elem hiányzik még belőle (és akkor még nem beszéltem a kezdetleges multiról, a karrierről)... Elismerem, az FFB-je fejlettebb, emiatt valamivel jobb érzés vezetni, de szerintem a különbség kb. annyira marginális, mint azon vitatkozni, hogy Hubert Keller vagy Eric Ripert főztje a jobb. Persze én is olvastam az ígéreteket, amiket újra megfogalmaztak a napokban egy sajtórendezvényen, de Kunosék csúsztattak már annyit és úgy, hogy a kételyeimet jogosnak érezzem.
Az iRacinget nemrég pár kör erejéig próbáltam ki, de hasonló problémáim vannak, mint az AC-val való összehasonlítás során: kicsit tényleg jobb vezetni, de nem érzem ordítónak a különbséget. Ráadásul az iRacingben mégcsak gumiválasztási lehetőség sincs, így egy fontos stratégiai elem hiányzik belőle. Illetve mintha az eső sem lenne implementálva...
A GT6-ot tavaly próbáltam az EGX-en, annyi alapján inkább nem mondok mélyenszántó véleményt, de nem éreztem azt, hogy komolyabb lenne, mint a PCars.

Valamint az én olvasatomban az elég sokat jelent, hogy egy profi, hivatásos versenyző ugyanazzal az autóval és ugyanazon a pályán, ahol már ment a valóságban, képes ugyanazokat az időket autózni (René Rast a szóbanforgó illető).

Ha pedig a szimulációs részletekre vagy kíváncsi, itt egy (sajnos nem teljes) összehasonlítás, melyik szoftver mit tud. És ebben nincs az benne, amit a WMD fórumon már írtak a fejlesztők, hogy a PCarsban a kasztni sérülése bizony hatással van az aerodinamikára és a hűtésre, a fékeket túl tudod hevíteni (nekem már sikerült), a futómű/felfüggesztés sérülése kihatással van a gumikopásra és a vezethetőségre, a dinamikus időjárás miatt az aszfalt hőmérséklete is befolyásolja a gumi hőmérsékletét (a tapadást nem is említem, ez evidens) - szóval csak ennyire szimulátor...
2883 levél
Válasz 14.10.01. 10:39 #18
Nayrobi
Én is benne vagyok, az első között fizettem be a pcarsra, azt hiszem pont 3 éve, de szerintem messze nem szimulátor, már ha egy iRacinget, egy AC-t vagy konzolon egy GT6-ot annak hívunk.
PSN: nayrobi11
999 levél
Válasz 14.10.01. 10:29 #17
Sityi
A DriveClub ennél kicsit komolyabb azért, bár nem tudom, milyen segítségekkel mentem vele a múlt héten (illetve a The Crew béta alá nem tudtam a kormányom belőni - így részemről egyelőre marad az, hogy elhiszem, amit Andy és Lewis mondtak, és majd legfeljebb a végleges változatnál leszedem róluk a keresztvizet).* A Project Cars viszont valódi szimulátor, ezt garantálom (a fejlesztés eleje óta benne vagyok a tesztelők között).

Szerk.: Jobban belegondolva jelenlegi tapasztalataim alapján tényleg kb. egél a kettő vezetéstechnikailag...
2883 levél
Válasz 14.10.01. 09:59 #16
Nayrobi
Én inkább nevezném a DriveClubbot simcadenek, sőt, még a pcarst is, bár ezzel te szerintem nem értesz majd egyet. Ez a krú totál arcadenak tűnik, attól, hogy vannak benne bizonyos featurek, még a fizika konvergál a nullához.
PSN: nayrobi11
999 levél
Válasz 14.10.01. 09:01 #15
Sityi
Amikor a bétát teszteltem, nekem inkább tűnt simcade-nek az irányítás, semmint szimulátornak. A sérülési modellt meg igazából még nem láthattuk, hiszen a bétában az autó magától "gyógyult" - viszont a garázsban ott a javítás, szóval akár még ez is jól elsülhet.
Igazából hogy mennyire tetszik a The Crew neked csupán attól függ, mit vársz el tőle. Itt a hangsúly leginkább azon van, hogy a barátaiddal csapass egyet, á'la Test Drive Unlimited, plusz a magányos harcosoknak adott egy Halálos iramban stílusú végigtombolható történet. A DriveClub ennél azért komolyabb lesz, hiszen ott a csapatépítésről szól a dolog, a Project Carsnak is lesznek közösségi vonásai - de ott a hangsúly a precíz pályaversenyzésen lesz. Illetve ott az Assetto Corsa, aminek az 1.0 RC változata elvileg ebben a hónapban jön (de én Kunoséknak már azt se nagyon hiszem el, ha kérdeznek, mert többször csúsztattak már igen érőteljesen...)
2883 levél
Válasz 14.10.01. 05:31 #14
Nayrobi
Én mondjuk nem bánnám, ha már magunk mögött hagynánk az előző gent, vagy ha készülnének rá játékok akkor úgy, ahogy a Forza Horizon 2, tehát két külön csapat, két totál különböző alapra építve. A kiadókat is megértem, hiszen csak eladtak már több mint 160 milliót a ps3/x360 párosból, de a régi gépek csak visszahúzzák az újakat.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.09.30. 23:10 #13
balays82
Valóban, így pontosabb a dolog. Nemsokára kiderül, hogy okos dolog volt-e egy több tízmilliós felhasználói bázist veszni hagyni.
2883 levél
Válasz 14.09.30. 22:54 #12
Nayrobi
Elbírta volna bőven, csak ps3-ra sokkal nehezebb portolni mint 360-ra és inkább hagyták a fenébe az egészet.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 14.09.30. 22:30 #11
balays82
Igen, szinte elröppent az a 11 hónap, amennyit várni kellett rá a halasztás miatt.
851 levél
Válasz 14.09.30. 22:19 #10
fZolee
Igen, szamomra ugy tunik mig a Driveclub az erettebb korosztalyt celozza meg, a Crew celkozonsege inkabb a fiatalabbak, mind a realitas szempontjabol es az allando social bullsh*t hangoztatasaval.
Hamarosan meglatjuk melyik milyen lesz, DC mar jovoheten jon.
i5-4570, 16gb RAM, Geforce GTX 660 DirectCU II OC
14264 levél
Válasz 14.09.30. 22:14 #9
balays82
Manapság, ha nincs net, szinte az élet is megáll, így az a legkevesebb, hogy nem lehet játszani.

Én úgy vettem észre, hogy a DriveClub a közösségi élmény felől eléggé el lett tolva a hagyományosabb versenyjáték irányába. Legalábbis a mostanában kiadott videókban már nem látni az állandóan pörgő idő és XP számlálókat, a barátok eredményeivel való összevetéseket, ami régebben jellemző volt. Megjegyzem, nekem ettől csak szimpatikusabb lett a játék.

Nayrobi:

Nem sok infóm volt eddig a játékról, így amikor elindítottam a bétát, én is megdöbbentem azon, ahogyan kinéz. Sokkal jobbra számítottam, főleg annak fényében, hogy a fejlesztők szerint a PS3 ezt már nem bírta volna el. Az Xbox360 viszont igen, szóval nem feltétlenül kell ezt komolyan venni.
2883 levél
Válasz 14.09.30. 22:06 #8
Nayrobi
Nekem nincs bajom az NFS-sel, helyén tudom kezelni azt a szériát, megvan ps3-ra az összes, ps4-re a Rivals, viszont ez a The Crew még ezeknél is rosszabbul néz ki. Valami olyasminek tűnik, mint a Watch Dogsban az autós rész, ott még elment, de itt...
PSN: nayrobi11
851 levél
Válasz 14.09.30. 21:58 #7
fZolee
Tudom, hogy teljesitheto konnyeden, de megis, ha barmi gond lenne a nettel, vagy a szerverrel (mint pl a Sim City-nel) akkor van egy jatekom a kezemben amit nem tudok jatszni offline sem, a ps plus eves dija pedig extra koltseg. (persze egy jatek miatt nem fizetnem)

Elorendeles megsem lesz belole, majd talan nehany teszt utan.

Szerk.
epp most olvasom, hogy pl a Driveclub egesz kampanya offline is jatszhato lesz, pedig azt is eleg multira kihegyezett jatekkent reklamozzak.
i5-4570, 16gb RAM, Geforce GTX 660 DirectCU II OC
14264 levél
Válasz 14.09.30. 21:18 #6
balays82
Ja igen, a fizika is NFS/Burnout szint, olyan falról kanyarodós és visszapattanós. Szerintem sem rúghat labdába a másik két cím mellett, bár talán nem is igazán ugyanabban a kategóriában versenyeznek.
2883 levél
Válasz 14.09.30. 21:02 #5
Nayrobi
A grafikát mindenki szidja és a videók alapján tényleg nem egy nagy eresztés, sőt, lastgen szint, sajnos fizika meg talán nincs is, szóval ez kimarad, de így is jön a driveclub és a pcars.
PSN: nayrobi11
6483 levél
Válasz 14.09.30. 20:56 #4
GustyX
Kell az állandó kapcsolat, nyilatkozták is.
De ahogy balays is írta, nem olyan extra követelmény.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
14264 levél
Válasz 14.09.30. 20:32 #3
balays82
Én nem maradtam ki, így ma ki tudtam próbálni PS4-en. Egyelőre nem győzött meg. Az egy dolog, hogy az autók kivételével a játék egyáltalán nem nevezhető szépnek, de a vezetési élmény is kb. az arcade NFS-ek szintjén mozog. Hozzáteszem, kormány hiányában nem kapcsoltam ki a vezetési segédleteket, lehet, hogy azok nélkül sokkal nagyobb élményt nyújt. Viszont a belső nézet, a nagyszerűen kidolgozott műszerfalakkal piros pontot érdemel, manapság már ezt is meg kell becsülni. A tuning rész is jónak tűnik. Az eddigiek alapján a játék jól játszható egyedül is, a sztori mód komoly minőségű átvezető videókat is kapott, bár valószínűleg ezerszer látott klisékre épül az egész, de itt nem is ez a lényeg.

fZolee:

Én úgy tudom, kötelező az állandó kapcsolat (végül is MMO féleségről van szó), de szerintem ez manapság már egyáltalán nem számít egyedi és teljesíthetetlen elvárásnak.
851 levél
Válasz 14.09.30. 20:08 #2
fZolee
Szoval egyedul is lehet jatszani, de gyanitom, hogy ahhoz is allando internet kapcsolat szukseges. Ne legyen igazam.
Anno az X1 megjelenese elott is mekkora balhe volt a net miatt, remelem tanultak abbol.
Auto testreszabasa es a (remelhetoleg tenyleg)kevesbe arcade-os iranyitas biztato azert.

Varom nagyon, de meg mindig vannak ketsegeim....
i5-4570, 16gb RAM, Geforce GTX 660 DirectCU II OC
2883 levél
Válasz 14.09.30. 18:04 #1
Nayrobi
Köszi az interjút! Az idei e3-ig úgy gondoltam, hogy első napos vétel lesz, de a gameplay videók elbizonytalanítottak, sajnos a kódosztásból pedig kimaradtam, így marad a kivárás és a vélemények olvasása.
PSN: nayrobi11

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.