Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Sherlock Holmes: Crimes & Punishments [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Sherlock Holmes: Crimes & Punishments
Egészestés sztorik a Baker Streetről.

Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

Sherlock Holmes: Crimes & Punishments
A legutóbbi Sherlock Holmes: Crimes & Punishments cikkek, hírek
10960 levél
Válasz 15.12.11. 10:13 #19
Lacko
@Sucee: Kösz. Így már világos. Bevallom őszintén az összes SH játékkal játszottam, az összes filmet láttam, de egyetlen SH könyvet sem olvastam. Van egy kollégám, aki mindegyiekt olvasta többször is és őt szoktam használni forrásnak, de most szabin van

@Pras: És arra emlékeztél, hogy karaktereket újrahasználnak?
Mert az még oké, hogy a Testamentben megjelenik Lucy a virágárus lány, aki a Jack the Ripperben mint potenciális áldozat volt, de persze azóta jó útra tért és tisztes családanya. Azonban ugyan ez a "textura + modell" lány lesz a C&P-ben a botanikus kertben a tudós lányka.
Meg Wiggins, ami azért különleges, mert a Testamentben is van egy Wiggins, aki teljesen máshogy néz ki, mint a C&P-ben. majd egyszercsak megjelenik a C&P Wiggins-e is a Testamentben, de tök más szerepben. Tény, hogy a Testament Wiggins-e baromi bénán néz ki (annak idején az ismertetőben le is írtam, hogy gyerekarcokat képtelenek az ukránok rendesen megrajzolni).
3079 levél
Válasz 15.12.10. 22:56 #18
Sucee
Igenigen, eredeti történet.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
5240 levél
Válasz 15.12.10. 20:47 #17
Pras
Óóó, komoly találat! Szerencsémre nem emlékeztem rá; csak akkor volt valami halvány déja vu-m, amikor már a fegyvertartón függött a falon a szigony a Baker street-i nappaliban, de csak a hozzászólásod miatt tudatosult bennem, hogy miért.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 15.12.10. 19:28 #16
Lacko
Az oké, de ezek szerint előbb is fejlesztették le? (nyilván nem, mert a Testamentnek szarabb a grafikája).
Vagy a Black Peter egy eredeti Sherlock sztori, amint nem a Frogware talált ki?
3079 levél
Válasz 15.12.10. 19:24 #15
Sucee
A játékok megjelenési sorrendje nem egyenlő a történések sorrendjével, a Crimes & Punishments azt hiszem, kb. 3 évvel korábban játszódik.
You'd be surprised how people just tell me their darkest secrets. I must look trustworthy.
10960 levél
Válasz 15.12.10. 19:14 #14
Lacko
Pár hónapja újra végigjátszottam a C&P-t és most (főleg az AC:Syndicate miatt) kedvem támadt a Testament of SH-hoz is. Szóval most épp ezzel játszok. És amikor egyszer Watsonnal a saját lakásunkban mászkáltam, meg lehetett vizsgálni egy szigonyt az ajtó felett. És azt mondja akkor Watson, hogy ezzel a szigonnyal ölték meg Black Peter-t, micsoda egy szörnyűség.
És ez így hogy? Kb 2 évvel korábban jelent meg ez a játék, mint a C&P, amiben majd ki kell nyomoznunk a Black Peter ügyet...
Azt még értem - bár igen vicces - hogy a C&P-ben felhasználtak olyan modelleket és texturákat, amiket a Testamentben mellékszereplőkön. Pl itt egy mellékes virágáruslány a Crime-ban, mint a botanikus rész nője jelenik meg újra. Illetve a Wiggins (az utcagyerek), itt még egy hentes tolvaja, akit SH elég brutálisan befenyít. De ez oké, mert hát a fejlesztők felhasználtak valamit később. De a Black Peter ügy relikviája, hogyan kerülhet egy korábbi részbe?
5240 levél
Válasz 15.11.27. 21:17 #13
Pras
Megvásároltam a Steam akcióban tegnapelőtt a játékot - roppantul rá is függtem.
Habár a harmadik esettel kapcsolatban több ponton vakarom a fejem a konklúziót illetőleg.
Azért az easter eggek aranyosak. Calvin&Hobbes, illetve a gőzfürdőben "G. Newell Steam Specialists, Seattle"
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
4684 levél
Válasz 14.10.22. 13:32 #12
Christoph
Igen én úgy néztem, hogy csak a space lenyomásával jöhetsz rá mi történt valójában. De még azon belül is megvan a választási lehetőséged, hogy elítéled a tettet vagy sem. Mondjuk ez a morális döntés már tényleg nem oszt nem szoroz.
Nekem sincs ám amúgy nagy tapasztalatom, mert csak a 2. történet legvégén járok. Ez már jóval bonyolultabb lett mint az első rész, simán lehet hogy félretippelek. Igazából a megérzéseiden kívül nem nagyon van más fogódzó, mert a bizonyítékok alapján tényleg több "jó válasz" is kijön. Én nem bírnám ki, hogy ne nézzem meg a jó választ .
5202 levél
Válasz 14.10.22. 12:51 #11
Skorpio90
SPOILER
Igen, az megvan, hogy többféle módon párosítom össze a dolgokat, az első ügy lezárta előtt direkt ki is kombináltam az összes lehetőséget, megvolt a mind a négy: a tengerész, a kertész, a gyerek, illetve a kertész/gyerek, ahol aztán még mindig el lehet dönteni, hogy melyik volt a felbujtó. Szóval ez oké, csak miután kiválasztottam a számomra legvalószínűbbet, amire még így sem tudtam jó szívvel kattintani, az összegző videó után nem mondja a játék, hogy jól van, kisfiam, ügyes vagy, tényleg ő volt a gyilkos, vagy hülye vagy édes fiam, nagyon mellényúltál.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
4684 levél
Válasz 14.10.22. 12:19 #10
Christoph
Valóban a karakterek, arcok kidolgozása lenyűgöző lett, pláne, hogy ez még mindig UE3.
A töltögetés talán az egyetlen hiba a játékban és ez talán a tesztből is kimaradt. Az a bosszantó, hogy sokszor egy kis nyom, vagy egy 30 mp-es beszélgetés miatt kell elutazni valahova és aztán azonnal utazol tovább. Nem extra hosszú a töltési idő, de így hogy sokat kell utazni összeadódik. Valahogy a játékmenetet kellett volna jobban átgondolniuk, hogy ne kelljen állandóan rohangálni.

Ügy lezárással kapcsolatban

SPOILER
Tehát a bizonyíték összerakós menüben egy idő után, ha passzolnak a válaszaid (ugye 2 dolog közül választhatsz - kb. 1. a nyom félrevezet vagy 2. hiszel neki), akkor kidob neked egy végeredményt, a sárga nagy bogyót . Ezt elfogadhatod, de ha úgy érzed valami sántít, nem győz meg a válasz tovább kutathatsz, átkombinálhatod a következtetéseid és kialakulhat más megoldás is. Az első ügynél én pl. pont úgy jártam, hogy nem tudtam elhinni azt a történetet, amit összekombináltam. Ha a spacet megnyomod a végén kidobja mennyi nyomod hiányzik és hogy valóban a gyilkost találtad-e meg (zöld ha igen).


Nyilván ez az újrajátszhatóság miatt lett így alakítva, de aki becsülettel végignyomoz mindent az azért jó eséllyel jó megoldást ad. De ez jópofa dolog, hogy a rossz nyomokkal is le tudsz zárni egy ügyet. Egy kis kihívás faktor, hogy ne felejts ki semmit.
5202 levél
Válasz 14.10.22. 11:59 #9
Skorpio90
Közben én is beszereztem, az első ügyet megoldottam és már a másodikat kezdtem el. Tényleg nem gáz a nyelvezet, egy-két szó kivételével mindent értek. A grafika nagyon szép, különösen a meleg, élénk színek használata tetszik, illetve az arcok kidolgozása is dicséretes, pedig ez még mindig az Unreal 3. Ami nem igazán világos nekem, ez a többféle befejezése az ügynek. Inkább spoilerbe írom

SPOILER
Szóval nem értem, hogy van az, hogy már az első ügyben is négyféle kimenetel van, de nem kaptam megerősítést a játéktól, hogy most jó embert csuktam le vagy nem? Rémlik, mintha lett volna a végén egy opció, hogy megmutatja, de az a játékélmény rovására mehet, így nem nyúltam hozzá. Akkor a játék végén minden kiderül?


A nehézség szerintem tökéletes, nem frusztráló, és még sikerélményt is ad. Bár egyszer egy jó 20 percre elakadtam, mert az első ügyben a kötvényekkel nem tudtam mit kezdeni, valahogy kimaradt a bizonyítékok átkutatásánál. Ami nem tetszik, hogy nagyon sokat tölt a játék. Ugye minden pályarészt egy jó 20 másodperc alatt tölt be, majd sötét képernyő, megint tölt egy kicsit, majd a karakterek megszólításánál is gondolkozik a játék, és mivel ide-oda kell egyfolytában mászkálni, ez elég fárasztó egy idő után. Ezt leszámítva nagyszerű játék lett, csak ajánlani tudom.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
4684 levél
Válasz 14.10.22. 10:30 #8
Christoph
Én is belevetettem magam a játékba és el vagyok ragadtatva tőle. Lehet látni a fejlődést a frogwares SH játékain tartalomban, de főleg kivitelezésben rengeteget javultak. Nagyon jó ötlet ez a karakterpotré és ez a több befejezés is kiváló. Az a jó, hogy nyomozás közben többször érzem úgy, hogy most megvan a megfejtés aztán jön hozzá még egy nyom és tök más irányba megy tovább a történet. Ezt eddig egyik nyomozós játékban sem tapasztaltam ilyen erősen. Igazi krimiolvasós hangulata lett.
Valahogy úgy éreztem eddig a SH kalandjátékokban, hogy a készítők kitaláltak valamit, ami az ő oldalukról biztos egyszerű és logikus volt, de különösebben nem érdekelte őket, hogy a játékosnak nem olyan egyértelmű egy nyom vagy párbeszéd fél mondatos utalásának a kiszúrása.
A HC kalandjátékosok szívhatják a foguk, mivel az előző részekhez képest tényleg elég egyszerű a játék, de én személy szerint pont annyi kihívást találok benne, ami élvezetessé teszi a nyomozást (ha más nem akkor csak az hogy a nyomokat megtaláljam mindenhol). Engem egyébként nem szórakoztat, hanem frusztrál, amikor egy hajszál miatt órákig rohangálok a pályákon, ez számomra nem kihívás. Itt ugye jelzi a feladatlista, hogy hol kell még kutakodnod.
Azt meg tudom erősíteni, hogy nem nehéz a nyelvezete, nem kell hozzá olyan nyelvtudás, mint az LA Norie esetében.
5454 levél
Válasz 14.10.11. 18:10 #7
Dino
Skorpio90: A jövő héten kerül ki a The Vanishing of Ethan Carter cikk.
4065 levél
Válasz 14.10.11. 14:57 #6
xeLaR
A Vanishing of Ethan Carter inkább egy Gone Home és Dear Esther keverék, vannak nyomozós elemek, de nem azon van a hangsúly.
Ettől függetlenül érdemes kipróbálni, sztem műfaján belül a legjobb.

Ez a Sherlock Holmesos cucc pedig jónak tűnik, majd vmikor biztos kipróbálom.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
5202 levél
Válasz 14.10.11. 14:11 #5
Skorpio90
L.A. Noire-hoz nekem se működött elsőre, mert nekem is eredetiben van meg, utánaolvasva derült ki, hogy warez verzió egyes fájljai kellenek hozzá, én bizony azt leszedtem, és azzal már működött. De igazad van, sokszor még a magyarítással is vakartam a fejem, hogy mi a bré, most nem cáfolnom kéne? Na mindegy, köszönöm a választ, akkor repült is a könyvtárba.

Esetleg valamelyik cikkíró kipróbálta a The Vanishing of Ethan Carter-t? Az is nyomozós, sétálgatós, hangulatos játéknak tűnik.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
10960 levél
Válasz 14.10.11. 14:08 #4
Lacko
Az erőltetett puzzle-öket nagyon utálom, amikor semmi köze a sztorihoz, csak betesznek valami klasszik puzzle-t, mert hát "kalandjátékba kell". (ráadásul néha nem csak kalandjátékokba: az Assassins Creed 3-ban őrültem meg a földalatti ajtókat nyitó puzzle-től. Ja persze, valószínűleg az nyit ki egy 18. századi faajtót, ha diavetitővel rávetitek.)
Amikor passzol a sztorihoz, akkor nem zavar. De van olyan, amit ott is utálok.
Szóval én mindig elkezdem, de ha túl nehéz, akkor már kiabálok is az asszonynak, aki pikk-pakk kirakja és mehet tovább a játék.

Itt egy-két kivétellel nem volt túl nehéz és nem is skippeltem őket, de LEHETETT volna! Ami tök jó!
10960 levél
Válasz 14.10.11. 14:03 #3
Lacko
Általában játékoknak sosem töltöm le a magyarítását, de az LA Noire-nak leszedtem (az más kérdés, hogy nem tudtam berakni, mert eredeti játék volt és csak warezzal működött teljesen tökéletesen). Viszont arra jöttem rá, hogy ott sem a nyelvvel volt a baj, hanem egész egyszerűen állít valamit a gyanúsított, látszik az arcán, hogy hazudik és még bizonyítékom is van rá, hogy hazudik, benyomom, hogy Lie. Erre Phelbs mond egy egész más dolgot és nekem nem a hazugságot kell cáfolnom a bizonyítékkal, hanem azt megerősítenem amit Phelbs mondott. És itt engem is elhagyott sokszor a nyelvismeretem.

A jó hír az, hogy a Crimes and Punishments-hez nem kell magyarítás középfokú nyelvtudással. Sokkal jobban érthető az egész.
Párszor volt benne, hogy egy-két szón (amit értettem!) röhögtem, hogy ennek szinonimáját használják manapság - szóval csak a korhűség miatt választották azt. De összességében ukránok írták (nyilván angolok írták a szövegeket, de ukránokkal közösen), szóval biztos nincs benne olyan mondat, amit egy káeurópai nem ért meg.
5240 levél
Válasz 14.10.11. 13:50 #2
Pras
"Kalandjátékosoknak ez a rész talán egy kicsit túl könnyű – vagy nevezzük pozitívabban: könnyed" - Ááh, thank f*ck for that! Számomra mindig a nyomozás, a következtetések levonása, a kutakodás volt a legfőbb hajtóerő. Nem mondom, volt jópár fejtörő is, amit élveztem (ráadásul komolyabb fejtörő -> komolyabb jutalmazás), de tény, hogy egyrészt némileg kizökkent a gondolatmenetből, másrészt sok helyen azért erőltetettnek is éreztem a jelenlétüket/megvalósításukat pl. a Testament-ben. A fejtörőkön belül is főleg a trial&error-jellegűeket rühellem a legjobban, azok végén valahogy úgy érzem, inkább csak szerencsésen elkaptam a megoldást, semmint végigkövetkeztettem, mit is kell tenni.
Így pl. a Testament-ben gyűlöltem a lólépéses feladványt, de a három-számzáras széfet pl. szerettem.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
5202 levél
Válasz 14.10.11. 13:35 #1
Skorpio90
Örülök a pozitív kritikának, illetve hogy egyáltalán cikkeztetek róla, mert a sorozatnak sosem volt nagy hype-ja, így sokan nem is ismerik. Basszus, akkor csak megveszem Steam-en, nem várom meg a téli kiárusítást :/

Csak egy kérdés, Lacko: bár van felsőfokú nyelvvizsgám, és jó angolosnak tartom magam, az L.A. Noire-ral csúnyán meggyűlt a bajom, amíg nem jött ki hozzá a magyarítás. Ennek mennyire nehéz a nyelvezete?
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.