Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Az Epic kivetette logóját a Hatred traileréből [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Az Epic kivetette logóját a Hatred traileréből
Az Unreal Engine készítői elzárkóznak a projekttől.

Hatred

Hatred
A legutóbbi Hatred cikkek, hírek
621 levél
Válasz 14.10.23. 08:49 #39
SwitcX88
Az. Max. a jó anyád.
12560 levél
Válasz 14.10.23. 00:02 #38
McCl@ne
Tényleg én találgassam, hogy mikor túloz? Ennyi erővel hülye is lehet (mint be is bizonyosodott).
Respect is not given. It's taken.
2743 levél
Válasz 14.10.22. 20:03 #37
Aryx
(izé, szerintem ezen a részen már a topicnyitó hsz-ben túllépett a brigád.)
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
621 levél
Válasz 14.10.22. 16:28 #36
SwitcX88
Egyem a zúzád, nagyon odavágtál a hülye gyereknek.

Túlzás a köbön. Ez csak egy játék, az a beteg, aki ezeknek a hatására változik.
6480 levél
Válasz 14.10.22. 15:05 #35
GustyX
És az olyan hülyékre akik nem veszik a túlzást?
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
12560 levél
Válasz 14.10.22. 14:44 #34
McCl@ne
Ki tudja, mi milyen hatással van az olyan hülyékre, akik szerint egy ilyen beszélgetés "marketing"?
Respect is not given. It's taken.
621 levél
Válasz 14.10.22. 12:45 #33
SwitcX88
Jól csinálták a srácok, pörög itt is a marketing.
Főleg, hogy csak egy játék, beszarok mit bele nem tudtok magyarázni.

Ha death metált hallgatok, könnyen sorozatgyilkossá válhatok?
14264 levél
Válasz 14.10.22. 12:19 #32
balays82
"Vagy a CoD-ban a repülőteres jelenet is kiváló szerintem, mikor a terrorista 'én' a fegyvertelen civilekre lőhet."

Továbbra sem tartom jónak ezeket az összehasonlításokat. A CoD említett repülőteres fejezete előtt megjelent egy figyelmeztetés, hogy mi fog következni, ha pedig a játékos úgy döntött, ki is hagyhatta az egészet. Abban az esetben, ha nem így tett, akkor még mindig volt olyan lehetőség, hogy egyszer sem húzza meg a ravaszt, nem öl meg egy ártatlan civilt sem (én pl. így tettem), ettől még a küldetés teljesíthető volt. Szóval igen, ebben én is látom a morális tükröt, mert a játék belehelyez egy olyan szituációba, ahol súlyos döntést kell hozni, ha csak virtuálisan is. A Hatred esetében viszont nyilván az első pálya első méterén sem lehet majd túljutni, ha valaki nem akar hidegvérű gyilkost játszani. Itt tehát nincs döntési helyzet (maximum annyi, hogy játszol-e a játékkal vagy sem), így nincs morális tükör sem.

4682 levél
Válasz 14.10.22. 12:02 #31
Christoph
Nem vagyok benne biztos, hogy ez a morális tükör mindenkinél működik. És ez még nem is feltétlen intelligencia kérdése, hanem egyszerűen az, hogy mit akarsz a játékba belelátni.
Itt meg főleg kérdéses ez, mivel a játék semmiféle morális tartalommal nem bír, sőt a készítők saját bevallásuk szerint minden morális tartalom, korrektség nélküli játékot készítenek.

A Fűrész már korábban is szóba jött, de azt ne vegyük ide az nem ez a kategória. Ott bűnös embereket akar jigsaw a brutális eszközeivel észhez téríteni. Beteges, aberrált, de ott pl. van morális tartalom még ha nagyon kicsavart is. Ennek a játéknak a megfelelője filmekben inkább a távol keleti gore horrorok. Azokat sem nagyon értem, hogy lehet létjogosultságuk. Legtöbbször sztem egyszerűen az emberi kíváncsiság "virtuális katasztrófaturizmus" termeli ki ezeket a zsákutcákat. Kevesen lehetnek akik kifejezetten azt élvezik, hogy ártatlan embereket ölnek, a játékot nézve pedig nem is szórakoztató. De a tiltott, bizarr dolgoknak megvan a maguk varázsa.
1186 levél
Válasz 14.10.22. 11:47 #30
Baracklekvár
Nem kötelező ezzel a játékkal játszani, mint ahogy a mindenféle Fűrész filmeket sem kötelező nézni. Egyet sem láttam azokból. Ezzel a játékkal sem fogok játszani. De csupán mert nem néztem meg a trancsírozás orgia Fűrész filmeket, mert értelmetlen erőszakkupacnak tartom, még nem követelem, hogy tiltsák be a filmet.

Első alkalommal, mikor játszottam a Defcon-nal, szó szerint megütött az a kis felvillanás a pixel nagyvárosok felett. Éreztem a súlyát. Pont ettől tartom kiváló játéknak.
Vagy a CoD-ban a repülőteres jelenet is kiváló szerintem, mikor a terrorista 'én' a fegyvertelen civilekre lőhet.

Hogy miért? Morális tükör. Egy olyan szemszög, ami elgondolkodtat. Nehezebbé, súlyosabbá tesz pillanatokat, olyan pillanatokat, amiket külső szemlélőként látva már nem is értékelünk helyén, mert a filmekben-játékokban mindennapos.

Ezzel nem azt mondom, hogy a Hatred egy nagyszerű játék lesz, de hogy ebben is megjelenik a morális tükör, az számomra egyértelmű. Más kérdés, hogy ki mit lát majd benne.
pogessor.pcdome.hu
4682 levél
Válasz 14.10.22. 10:43 #29
Christoph
Annyiban, hogy egy lépés, hogy betegyen mögé egy ideológiát, mondjuk más bőrszínt adsz az embereknek és máris "értelmet nyer" a játék. Jelen esetben nem befolyásol semmit, csak lehetőséget ad erre is. Meg az sem véletlen, hogy pont egy szélsőséges fazon agyréme az egész.
Én nem merném kijelenteni, hogy pontosan tudom melyik virtuális tartalom, hogy hat rám. Fogalmam sincs hosszú távon mit okozhat. De azt pl. tudom, hogy ha túl sokat játszom FPS-sel akkor idegesebb kapkodóbb leszek a következő pár órában. Ez a nagyon rövidtávú hatása és a fene tudja még mit hosszú távon. Nem tudom vannak-e kutatások, hogy aki pl. ilyen játékokkal játszik kevésbé lesz-e empatikus (mert nem csak az az egyetlen következmény lehet, hogy kimész és te is halomra lövöd az embereket). Vagy pedig esetleg, aki kevésbé empatikus eleve könnyebben találja meg az ilyen játékokat...
2088 levél
Válasz 14.10.22. 10:25 #28
Shadowguard
Legközelebb más szmájlit választok

Egyébként én akkor sem értem meg ezt a nagy felháborodást az egész miatt, de lehet csak azért, mert semmiféle lövöldével nem tudok azonosulni (arra valók az RPG-k). Nekem nem zombi, űrlény, német tiszt vagy akár életéért könyörgő anyuka, hanem egy nagy rakás pixel. Az ilyen lövöldék nálam grafikai szinttől függetlenül annyira érdekesek, mint a Crimsonland című régi kedvencem. Az is pontosan arra volt jó, hogy munka után leöljek benne párszáz zombit, űrhangyát, egyebet. Ez van, én az ilyeneket nem tudom átélni

Ezzel szemben például a Mass Effectben jó pár végigjátszásom volt és ha olyannak képzeltem el a karaktert, akkor bizony sajnáltam Ashley-t/Kaidant mikor a bolygón maradtak. Viszont ha igazi Renegát voltam akkor meg élvezettel lőttem fejbe azt a buta békát. Na ezt elemezzétek ki
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
8615 levél
Válasz 14.10.22. 10:04 #27
davkar9
Bakker, egy lépés, frászt, egy lábujjnyira vagyunk a személyeskedéstől... Komolyan ilyennel vezetnél le feszültséget? Igen, el lehet választani a játék és a valóságot, de azért mégis... Pont erre a célra vannak a zombik, robotok, meselények. Azokat lehet darálni. Videó elmond mindent az alapfelállásról, "őrült barom vagyok", ilyen játékcéllal nem fogsz mély magyarázatokat kapni a miértekről. De ha lesz is egy 10mp montázs a figura életében elszenvedett valós vagy vélt sérelmekről akkor sem tud olyan kapcsolat kialakulni, hogy támogatni tudjam az ámokfutásában. Semmivel sem másabb, mint bármelyik iskolai lövöldözéses hír szereplője. Ha olyan nagy bánata/haragja van, dugja a fegyver csövét a szájába és húzza meg a ravaszt.

Szóval ne csináljuk már. Ha feszült vagy akkor verd ki inkább, mert ha füstölögve beülsz egy ilyen szar elé az észrevétlenül is nyomot hagy utána. (és ha most olyannal jössz, hogy leülsz elé, megölsz párszáz embert ÉS még közben ki is vered akkor átmegyek kanadai anyukába )
Simple. Eternal. Beige.
2088 levél
Válasz 14.10.22. 09:04 #26
Shadowguard
És az mennyiben befolyásolja a dolgokat, hogy milyen szervezetnek a tagja? Mellesleg én azt olvastam, hogy nyíltan támogatja, nem a vezetője, de a kérdés fennáll: mi változik attól, hogy minek a tagja vagy vezetője a játék fejlesztője?

Egyébként én tuti ki fogom próbálni a játékot, mert az ígéretek szerint megtudjuk miért is kattant be a "főhős" és igen, jó lesz levezetni a feszültséget random párszáz ember leölésével.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
4682 levél
Válasz 14.10.22. 08:44 #25
Christoph
Annyira gáz dolgokat olvastam netes fórumokon össze, hogy komolyan jó volt itt látni, hogy nem én vagyok különc a véleményemmel és annyira azért mégsem elcseszett a világunk.
A hírhez még annyit, hogy a fejlesztő csapat vezetője valamilyen szélsőjobboldali szervezet vezetője is. Ezt így összerakva az a "csak virtuálisan" szöveg egyre kevésbé állja meg a helyét. Gondolom ez elsősorban fricska akart lenni mindenféle korrektség ellen, ami sokszor tényleg bosszantó tud lenni de nem hiszem, hogy ez bármi jóra vezetne.
Az ilyen típusú játékok amúgy azért is egyre problémásabbak, mert a grafikai megvalósítás is egyre élethűbb. Mondjuk 2D-ben felülnézetből máshogy festene minden.
2743 levél
Válasz 14.10.21. 22:18 #24
Aryx
Azért nehogymár.
Atomot már a Dune 2000-ben is rádobhattál az ellenre. A Dyna Blasterben cuki állatfigurákat dezintegrálhattál jól elhelyezett emberes bombákkal. A Sim Cityben komplett várost rombolhatsz porig, a Passziánsz meg már önmagában emberéletekt tört derékba.

elhiszem, hogy bezzeg xy játékban így, meg úgy tudunk gyilkolni, de ez az elméleti vonal így elég meredek, előbb-utóbb kisiklik a pályájáról. oké, hogy valahol meg kell húzni azt a bizonyos határt, csak ez most kicsit hülyén jött ki mindent egy kalap alá véve.

Magához a hírhez, szerintem nincs (sincs) rendben valami annak az embernek a szociális életével, aki virtuális kismamákat kezd el szabadidejében felaprítani. mondván, csak "kiereszti a gőzt". elhiszem (bár nem értem meg teljesen, de elhiszem), hogy az illető "helyén tudja kezelni" a dolgot, de értitek, erre kismillió másik lehetőség van. ha a munkahelyemen felhúznak, az a megoldás, hogy na majd otthon a hatredben kiélem magam? miért akarnék én random civileket gyilkolni, megkéselni, felgyújtani? és itt nem arra gondolok, hogy na majd a hatred fogja kitermelni a tömeggyilkosokat, hanem nagyjából épp ellenkezőleg, arra, hogy egy ilyen cím* egy ilyen tartalommal elég ma ahhoz, hogy valamit el tudjanak adni.
Valakivel beszélgetnie kell annak, aki ebben örömét leli. Nem feltétlenül szakemberre gondolok, lehet az barát, barátnő, haver, szülő, bárki. Igazából emellett is kéne kampányolni.

*(javítsatok ki, de jól emlékszem, hogy columbine-nál Hatred pulcsiban volt a két srác közül valamelyik?)
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
6480 levél
Válasz 14.10.21. 17:30 #23
GustyX
Az utolso mondatoddal teljesen egyetértek, de azert annyit hozzatennek, hogy azert a többségre nincs befolyással egy ilyen alkotás, fel tudja merni mit szabad, mit nem, mit tehet a valóságban mit nem. Akire ez nem igaz, arra szaz maaik alkotás is hatással lesz amit te sem tiltanal be.

Azt meg csak ugy, hogy szerintem a Fűresz is egy degenerált alkotás, egy perverz beteg embertől.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
4682 levél
Válasz 14.10.21. 16:59 #22
Christoph
Nagyon friss és nagyon ide vág. Azért is érdekes ez a cikk, mert van abban valami, amit a bíró mond. Nem ragoznám a témát tovább csak még annyit fűznék hozzá, hogy a virtuális valóságot nem lehet tisztán fikciónak kezelni. Amikor sokan arról beszélnek, hogy ezek csak poligonok meg hasonlók akkor sztem nagyon leegyszerűsítik a kérdést. Kőkeményen hatnak ránk ezek a dolgok, még ha nem is valódiak.
3212 levél
Válasz 14.10.21. 16:55 #21
Raistlin666
Így, hogy már nem 4 sorban fejted ki az álláspontodat jobban megértelek. A véleményemet tartom, hogy ez a Hatred idiótaság csak egy kis porszem a sok egyéb fölösleges gore cucc között. Most felkapta a sajtó és csámcsogunk is rajta.
A "beszűkült" kommentemért bocs, nem akarok én lenni az egyetlen akit ebben a témában a "gonosz" oldalon látsz. A felhajtást nem értettem amit ez az ökörség okoz, de rosszul fogalmaztam és riposztoltam.

Szerintem mindenki menjen át valami értelmes topikba és hagyjuk ezt a valamit...
12560 levél
Válasz 14.10.21. 16:23 #20
McCl@ne
Maximálisan egyetértek Christoph és balays82 álláspontjával, amivel ugyan nem teszek hozzá sokat ehhez a vitához, de annyira vérlázítóan olcsó faszság ez a Hatred, hogy szóvá kell tennem valahol.
Aki szerint pedig egyenlőségjel tehető pl. egy GTA V-tel, az szintén nem normális. Komolyan nincs különbség aközött, hogy ölhettek ártatlan civileket és aközött, hogy ölni KELL őket? Akármelyik GTA végigjátszható anélkül, hogy bármilyen civilnek meg KELLENE halnia, ennek a fosnak pedig valószínűleg egyetlen küldetése (ha vannak egyáltalán ilyenek benne) sem teljesíthető enélkül. Ez ugyanaz lenne?
A GTA-ben mindig igyekeztem megóvni a civileket. Nem mondom, hogy soha nem próbáltam ki, hogy mi történik, ha közéjük hajtok, de nem az volt a célom akkor sem, hogy ők meghaljanak, hanem arra voltam kíváncsi, hogy a játék hogyan reagálja le. Itt jön még egy fontos dolog: a játék büntette ezt, a játék akkor könnyű, ha nem ölsz civileket.
Arról nem beszélve, hogy felhajtani egy járdára kicsit más, mint odamenni egy buszmegállóban ácsorgó nőhöz és 25-ször gyomron szúrni késsel. Akinek ez belefér, az elmebeteg.

Mindehhez még érdekes lehet, hogy a polkorrektségnél és a képmutatásnál semmi nem áll távolabb tőlem, de a saját betegségetek elfedésére ne is gyertek már ilyen szar "érvekkel". Nehogy már annak kelljen magyarázkodnia, aki nem leli örömét ártatlanok lemészárlásában.
Respect is not given. It's taken.
4682 levél
Válasz 14.10.21. 15:11 #19
Christoph
A készítők egyébként tényleg elérték a céljukat. Egy nem csak tartalmilag igénytelen játék kapott indokolatlanul nagy publicitást. Az is a probléma még az ilyen tartalmakkal, de ez általában az internet sötét oldala is, hogy szabadon terjedhet minden. Rengeteg családban a szülők nem értenek, vagy nem is érdekli őket mit néz a gyerek (szűrőprgramokról nem is hallottak pl.). És azért teszem azt egy 12 éves gyereknek aki bármihez hozzáfér nem biztos hogy jót tesznek az ilyen dolgok. Emlékszem engem 15-16 éves koromban hogy megrázott az első ilyen lefejezős videó a híradóban (pedig nem is mutatták végig). Akkor egy fiatalabb mit élhet meg ilyes esetekben? Ez messzebre visz, de sztem ez egy elég súlyos dolog és kb. mindenki bedugja a homokba a fejét. Persze ők is felnőnek valahogy...
4682 levél
Válasz 14.10.21. 15:00 #18
Christoph
Örülök, hogy azért páran megértették, vagy egyetértenek azzal, amit mondok. Itt még egész jók az arányok, más fórumokat böngészve siralmas a kép. Mondjuk Raistlin666 személyeskedése nem esett jól. Mármint, hogy álszent és beszűkült vélemény, amit írtam mert egy belezős, végtelenül aberrált, lélektelen játékot be mernék tiltani. Vitatkozni lehet vele, de ha ez beszűkültség, akkor nyomorult egy világban élünk.
Engem eléggé untat, hogy állandóan az az érv (szinte egyetlen érv) az ilyen esetekben, hogy hát nincsenek egzakt határok és hát senkinek sincs semmi joga eldönteni. Csak a helyzet, hogy már a jelenlegi szabályozás sem ilyen. Mert pl. ez mehet (nem tudom miért), de közben tiltott önkényuralmi jelképek használatáért majdhogynem börtönbe lehet kerülni. Persze erre azt mondjátok, hogy az is mehetne, tudom-tudom. De azért ez riasztó, ha végigviszitek a gondolatmeneteteket. Mert akkor menjen főműsoridőban japán gore horror, ahol embereket kínoznak halálra? Vagy épp a déli hírek helyett hardcore pornó? Akinek nem tetszik elkapcsol nem igaz? Mégis a világon sehol nincs ilyen tudtommal.
Ezért is írtam a témaindítóba, hogy aki tudja hogy miről beszélek a határok tekintetében annak nem kell magyarázni, hogy miért is kéne ezt betiltani. A többiek meg úgyis nyomják ezt a szélsőségesen libertárius felfogást (mert ez pontosan az, ha megideologizáljuk), ami valamiért netszerte nagyon népszerű.
Határokat mindig is meg fogunk húzni és valakinek meg is kell húznia. Ez a "mindenkinek mindent szabad amíg nem árt másoknak" (ez önmagában hazugság, mert hosszú távon képtelenség végigkövetni, hogy milyen torzulást okoz vmi), nagyon elrugaszkodott, extra idealista okoskodás. Ma is ez van, hiába nem szembetűnő ma is van cenzúra, még ha nem is olyan feltűnő. Van életkori besorolás stb. Ne tápláljuk ennyire nyíltan a beteges hajlamokat.
Egyébként meg az a legszebb az egészben, hogy akik nem tiltanák be azok is leírják, hogy egyébként ők sem játszanának vele, meg kb. senki nem játszana vele. Akkor meg szegény aberrált emberektől ne vegyük el a szórakozásukat. Sőt kéne akkor olyan játék ahol gyerekeket lehet elkapni és megkínozni, majd megerőszakolni. Ehhez mit szóltok ez is mehet? Vagy itt sem mertek határt húzni?
8615 levél
Válasz 14.10.20. 16:18 #17
davkar9
Azért álljunk már meg egy pillanatra. Egy GTA másról is szól. Ahogy láttam az 5-öt pl sokan a "simses" részei miatt is várják (tevékenységek, golf, játékon belüli tv műsorok, stb). Igen, lehet benne ámokfutni, azonban a lényeg a főküldi, a jó karakterekhez fűződő mellékküldik, stb. Felmerült a hitman is, és valóban, ott is lehet elég durva mészárlásokat csinálni (és hát legyünk őszinték, kinek nem durrant már el az agya sokadik bukott küldi után), de nekem pl sokkal nagyobb élmény egy sunnyogós silent assassin értékelés a végén, mint egy testekkel beborított pálya. Ez a hatred viszont csak az esztelen öldöklésről szól, egy ócska nation red koppintás, zombik nélkül. A fejlesztői "magyarázat" is elég bicskanyitós. Tipikusan olyan "játék" amit aztán majd fel lehet használni (ez esetben még jogos is lenne) a legközelebbi iskolai lövöldözéses hírnél a játékipar démonizálására.

szerk. GTA küldikben is van öldöklés, de ott sem az ártatlan civilek a célpontok. Bandák, gengszterek, a többi alja népség.
Simple. Eternal. Beige.
3212 levél
Válasz 14.10.20. 14:19 #16
Raistlin666
Körbe-körbe járunk azt hiszem fölöslegesen.

A készítők célja máris teljesült. Minden fórumon megy ugyanez a vita ami itt is. Lesz jó pár letöltése a Hatred-nek az tuti. Pénzt azt nem sokat fog hozni, de talán a készítők csak a köztudatba akarnak kerülni és a jövőben egy talán értelmesebb játékkal sikert elérni...


Én tartom hogy aki szerint a Hatred kirívóan szélsőséges az álomvilágban él. Sokkal nagyobb szeméthalmok is kerültek már forgalomba/moziba/üzletbe és nem lett tőle se több se kevesebb erőszak a világon...
5202 levél
Válasz 14.10.20. 13:41 #15
Skorpio90
Ennyi erővel erre a játékra is rá lehet fogni, hogy elnagyolt ábrázolásmódot használ, a GTA legtöbb része meg semmiben nem különbözik a Hatredtől. Főleg az 1-2-3. részben, ahol elég szerény a történet vagy nincs is, ott a játékosok többsége elment autót lopni, gyalogosokat gázolt el, mészárlást rendezett és csak muszájból csinálta a küldetéseket (ami szintén abból áll, hogy köss el autót, gyalogosokat gázolj el vagy mészárlást rendezz.) Az, hogy a Hatred mit képvisel, ahhoz előbb ki kell próbálni, de már azt is érdekes lenne körüljárni, hogy miért is ez az elkattanás a téma - ami ráadásul egyáltalán nem a valóságtól elrugaszkodott elképzelés, elég csak a kéthavonta történő iskolai lövöldözéseket említeni.

Amúgy meg én se értem, hogyan jött ez a felháborodás, hiszen elnézve a videót ennél részletesebb vérengzést (belezést, kínzást) is láthattunk már más játékban, egyes filmekben meg olyan dolgokat lehet látni, hogy arra szavak nincsenek. Ajánlom megtekintésre ezt a Manhunt videót
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
14264 levél
Válasz 14.10.20. 12:47 #14
balays82
Nem vagyunk egyformák, de nem hiszem, hogy ezzel bármiféle gond lenne. Én sem értek sok dolgot, és van, amitől nekem is hányingerem van. De ez most nem tartozik ide.

Shadowguard:

Ez az, amire nem vagyok kíváncsi, de aki igen, az nyilván úgyis a végre fog járni, függetlenül attól, hogy mi az én véleményem. Abban az egyben biztos vagyok, hogy a számítógépes játékok szélesebb körű társadalmi elfogadottságát és az előítéletektől mentes gondolkodást nem fogja elősegíteni a Hatred, bár valószínűleg nincs is ilyen célja.
2088 levél
Válasz 14.10.20. 12:35 #13
Shadowguard
Most is van célod A játék alatt kiderül miért is kattant meg ennyire a főhős.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
16062 levél
Válasz 14.10.20. 12:34 #12
david139
Nekem csak annyi bajom van ezzel a játékkal, hogy nem nagyon értem, mivel tudná hosszabb távon lekötni a megvevőit. Mert ahogy nézem semmi más nincs benne, mint hogy lövöldözöl, és kihívás nélkül szerintem nincs értelme egy játéknak.
Amúgy meg előbb jön föl a hányás a számba ettől az erkölcsi faszveréstől, mint attól, hogy ártatlan embereket kell lelőni. Nem értem mért nem lehet elhatárolni egy játékot az élettől, tényleg nem.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
14264 levél
Válasz 14.10.20. 12:34 #11
balays82
Nem azt mondtam, hogy kétes értéket képvisel, azt mondtam, hogy nem képvisel semmilyen értéket. Számomra biztosan nem. Keményvonalas, trancsír horrorokat meg nem nézek, ahogyan sorozatgyilkosos sorozatokat sem. Ha esetleg mégis, akkor sem a beteg, pszichopata karakterekkel azonosulok, hanem azokkal, akik menekülnek előle, el akarják kapni. Tehát szerintem nem is túl jó ez az összehasonlítás.
14264 levél
Válasz 14.10.20. 12:28 #10
balays82
Az más, mert akkor már van ok és cél, még akkor is ha erkölcsi és minden egyéb szempontból megkérdőjelezhető.

Ez a játék meg állítólag ezzel indít:

"A nevem nem fontos. Az a fontos, amit tenni fogok. Kib*szottul utálom ezt a világot! Férgek fogják rágni az emberek hulláját. Az egész életem hideg és gyűlölettel teli. Mindig nagy felhajtással akartam meghalni. Eljött a bosszú ideje, senki nem fog megmenekülni. Annyi embert teszek a sírba, amennyit csak tudok. A népirtó hadjáratom csak most kezdődik."

Nekem ennyi elég is, hogy ignoráljam a játékot, finoman fogalmazva unszimpatikus az alaphelyzet.
3212 levél
Válasz 14.10.20. 12:26 #9
Raistlin666
USA-ban már tuti rád állna egy ügynök ezek után...
3212 levél
Válasz 14.10.20. 12:25 #8
Raistlin666
Ha szerinted kétes értékeket képvisel a Hatred, akkor mi a véleményed más médiumok kreálmányairól? Mi értelme van a keményvonalas horror filmeknek? Miért sikeresek a sorozatgyilkosokat felvonultató sorozatok?


2088 levél
Válasz 14.10.20. 12:18 #7
Shadowguard
Nem random emberekre gondoltam De speciel hivatalos ügyintézés közben már gondoltam rá, hogy de jó lenne egy puska...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
14264 levél
Válasz 14.10.20. 12:13 #6
balays82
A Postal elnagyolt ábrázolásmódot használt, ráadásul humoros volt (vagy annak szánták, én mondjuk soha nem tartottam sokra azt a sorozatot sem), a GTA játékok esetében nem cél az ártatlanok mészárlása, hanem csak egy lehetőség, amivel az él, aki akar. A többi említett játék esetében sem civileket kellett ölni emlékeim szerint. Tehát van különbség, nem is kicsi. Amit a Hatred képvisel (ha képvisel egyáltalán valamit), annak semmi értelme, nem hordoz semmiféle értéket vagy üzenetet. Szerintem egyszerűen azért készül, hogy botrányt okozzon, hogy feltűnést keltsen. Sajnálom azokat a fejlesztőket, akiknek csak így megy. Én úgy vagyok vele, hogy pl. egy szupermarketben életéért könyörgő kismama életét akkor sem tudnám jó szívvel kioltani hidegvérrel, szórakozásból, ha tudom, hogy csak egy élettelen pixelhalmaz. Egyetértek azzal, amit Christoph írt, ez a játék túllépi a határokat (bármennyire is nehéz meghúzni azokat).

Shadowguard

„Mert aki azt mondja nekem, hogy még soha az életben egy pillanatra sem fordult meg a fejében, hogy de jó lenne lelőni egy pár embert az szerintem szimplán hazudik vagy burokban él.”

Nekem még soha nem fordult meg a fejemben, hogy jó lenne kimenni az utcára embereket ölni azért, mert nekem éppen valami problémám van a világgal. Eddig nem tudtam, de akkor ezek szerint velem van a baj.
3212 levél
Válasz 14.10.20. 12:11 #5
Raistlin666
Álszent és beszűkült vélemény semmi több!
A játékok 99.99%-át le lehetne tiltani ez alapján!
Nyilván a GTA-ban sem vertél még agyon egy járókelőt sem igaz? Vagy ott mehet mert a Rockstar nem olyan? Akkor a Manhunt megvolt e drága barátom?
Sőt gondolom a stratégia játékokban sem építettél még tankot amivel kitapostad pár gyalogos belét?
Egyébként a készítők kimondottan ezt az álszent hozzáállást akarják szembe köpni...
5202 levél
Válasz 14.10.20. 11:52 #4
Skorpio90
Semmivel sem rosszabb, mint egy Postal 2 vagy GTA. Amúgy valószínűleg csak azért baszta ki a biztosítékok, mert elszoktunk az ilyenektől. 10 éve még rendszeresen jöttek a hasonló játékok, pl. a fent említetteken kívül a Manhunt vagy a Bloodrayne, Punisher.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
2088 levél
Válasz 14.10.20. 11:50 #3
Shadowguard
Márpedig ha jól megcsinálják engem bizony szórakoztatni fog Nem igazán látok különbséget aközött, hogy zombikat ölök a DR2-ben, orkokat Mordorban, földönkívülieket valami olyan témájú lövöldében, de mondhatnék akár templomosokat is az AC2+ kiegekben vagy embereket a Hatredben. Bár egy különbség van: ebbe jobban bele tudom magam élni, mint Talion szerepébe Mert aki azt mondja nekem, hogy még soha az életben egy pillanatra sem fordult meg a fejében, hogy de jó lenne lelőni egy pár embert az szerintem szimplán hazudik vagy burokban él.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
1186 levél
Válasz 14.10.20. 11:49 #2
Baracklekvár
Értem, mit mondasz, csak az a gond, hogy ha felteszed a kérdést, hogy hol kell meghúzni határt, akkor nincs rá egzakt válasz.

Egy drogterjesztős játék még oké? Mert végülis az is csak egy Tycoon, menedzselgetős játék - anno talán középsuliban osztálytársak ezt játszottak programozás órán... Vagy a CoD-ban tömegpusztító fegyver, vagy a tömegbe géppuskázás még oké? Normál velejárói egy kiterjedt háborúnak, tulajdonképp csak hiteles ábrázolás. Hitman-ként eltüntetni az ártatlan takarítószemélyzet hulláit még oké?

Én helyén tudom kezelni mindezeket (már amivel játszottam, a drog tycoon kimaradt), de lehet ha ezt meglátja egy más korban szocializálódott, bőven középkorú bárki, akkor felháborodottan tüntetni megy a civilizáció ellen.

És ma este folytatom Transport Tycoon Dexlue pályát, amivel játszom - s ha az egyik település nem enged buszmegállót építeni a területére, akkor megvesztegetem a községtanácsot. Majd ha meguntam a TTD-t, akkor átnyergelek a Civ5-re, s lenyomom a szomszéd birodalmat, mert atomtámadást indítok minden városa ellen...


(Ettől függetlenül persze egyáltalán nem láttam semmi értelmes célt eddig a Hatred trailerekben, szóval nem is elsősorban azért nem fogok játszani, ami, hanem mert nincs mit elérni. Értelmetlen.)
pogessor.pcdome.hu
4682 levél
Válasz 14.10.20. 11:00 #1
Christoph
Van amit be kéne tiltani, ez a játék bőven átlépte a határokat. Lehet itt játszadozni azzal, hogy a GTA-ban meg az összes FPS-ben embereket ölünk, de azért értelmes ember érzi a különbséget. És nem arról van szó, hogy most az emberek ennek hatására kimennek lövöldözni, hanem az hogy ez aberráció és beteg ember, akit ez szórakoztat.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.