Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Sid Meier's Civilization: Beyond Earth [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
Megérkeztünk az új világba, nosza pusztítsuk... akarom mondani, lakjuk be!

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

3127 levél
Válasz 14.11.06. 16:34 #3
Blade Runner
Sok tekintetben egyetértek azokkal, akik számra a játék akár CIV V kiegészítőként is megjelenhetett volna. A játék alapjai változatlanok, ráhúztak egy új grafikát, átdolgozták a barbárokat alienekre (szerencsére ezek sokkal kevésbé vérszomjasak, ha nem mászkálunk közel a fészkükhöz és nem lövöldözünk rájuk, általában nem bántanak), nagyon hasonlít a két játékban a kultúra szerepe, sőt szerintem a CIV V BNW kultúrája még jobb is. Talán majd a következő DLC-ben. A diplomáciát szinte egy az egyben vették át.
Ami valóban forradalmi az az affinity. Sokkal jobban befolyásolja a játékmenetet, mint mondjuk a vallás a CV V-ben. A kutatás is sokkal több teret ad a stratégiának, mint a korábbi CIV játékok. Talán a legjobb kutatási megoldás az összes eddigi CIV jellegű játékban, amivel játszottam.
Az továbbra is nagy fájdalmam, hogy nem is próbáltak valamilyen grandiózusabb befejezést összepakolni a végére, ha valaki nyer vagy veszít. Jön egy kis képernyő az adott győzelmi helyzethez (vagy egy a játék elvesztéséhez), valaki felolvassa a szövegét és kész. Amikor valaki órákat töltött egy játékkal, legalább egy rövid videót és valamilyen értékelést megérdemelne, főleg a játék hangulatának tenne jót. Ebben sokkal jobbak voltak a CIV korábbi részei, meg az Alpha Centauri is.
Ami igazán hiányzik az a tengeri (vagy tengeralatti) városok. A Call to Power II-ben főleg az tetszett, hogy a tenger fenekén is lehetett városokat létrehozni, és ezek a környéken található tenger alatti erőforrásokat használhatták. Remélem lesz olyan DLC, ami legalább az Alpha Centauri lehetőségeit adja hozzá a Beyond Earth-höz, ahol a vízfelszinén lehetett városokat alapítani, meg a környékét fejleszteni.
Így, ebben a formájában a játék vegyes benyomást keltet bennem. Látom benne a lehetőségeket, imádom akutatási részt, szuper az affinity, nagyon élvezem a játékot, de még jobban várom azokat a DLC-ket, amikkel azt a pár részt turbózzák fel, ahol még hiányérzetem van.
Blade
673 levél
Válasz 14.10.29. 14:16 #2
ivanova36
Másodvélemény 10 órás 500 körös bukta után, sok spoilerrel.

Nem tartom magam feketeöves Civ játékosnak, inkább csak amolyan casualnak. Civ5 kb 300 órája után estem neki a Civ:BE-nek és első benyomásaim vegyesek voltak. Első és legszembetűnőbb számomra az információáradat volt amivel a játék az első 1 órában bombázott. A játéktéren keresztül olyan mértékben özönlött az info hogy néha feldolgozni is nehéz volt. Pénz nincs. Van helyette viszont Energia, ami = korábbi Pénz. Semmi extra. Élelem-gyártás-műveltség-tudomány szinte ugyanúgy üzemel, mint eddig, de bejött mellé az Egészség, ami a boldogság szinonimája és az Affinity mely erősen befolyásolja a kolóniánk életét. Nem mindegy milyen ütemben haladunk a befolyásolásával, mert könnyen katonai hátrányba kerülhetünk, ami nem szerencsés egy barbároktól mentes, ám helyi őslakos Alienekkel teli bolygón. A stratégiai nyersanyagok is szép számmal gyarapodtak, ahogy a fontosabb kereskedelmi termékek is, összességében a játéktéren nálam nem volt 10 hexa sugarú kör ahol ne lett volna valami speciális nyersanyag, ami a játékkezdetétől fogva ott virított, kivéve a nyílt óceán. Lassan haladva sajnos a helyi Alienek az elején nagyon megszorongattak és a katonai egységeimet a játék jó 1/3-áig oneshotolták, különösen a Krakenek és a Trashermaw csápok. Kis idő kellett mire az Affinity szintem olyan magas lett, hogy keményebb katonai egységek már sikerrel vették fel a harcok ezekkel a lényekkel. És itt jön be a másik fájó pont, noha ez nem kifejezetten stratégiai játék a katonai egységek számát kicsit keveselltem. Nem kell egy Total Annihilation féle 200+ egységnyi arzenál, de tengerre és levegőbe hasznos lett volna pár alternatíva. Ám a katonai egységek fejlesztése a Civ5-el ellentétben már nem egyesével történik, hanem az összes meglévő egyszerre fejlesztőtik fel. És itt a következő csavar a történetben. Döntéseket kell hoznod a játékban jóformán 20 percenként. Nem olyan szintűt hogy most keletre vagy nyugatra terjeszkedj. Az ilyen döntéseket helyre lehet hozni, ha tévesnek bizonyultak. Ám a Civ:BE-ben az Affinity és a feladatok döntései nem visszavonhatóak, nem megváltozathatóak. Ennek megvan a maga előnye és hátránya is. Pl katonai egységnél dönthettem, hogy a terepviszonyokat ne vegye figyelembe a lövésnél, vagy ha 1 kört nem mozgatom, legyen eggyel nagyobb a lőtávolsága. Ha itt rosszul döntesz, akkor az akár a játékodba is kerülhet, hiszen nem tudod korrigálni. Legalábbis én nem találtam rá lehetőséget. És ha már említettem a feladatokat. Folyamatosan érkeznek a feladatok és döntéshelyzetek, melyeket mérlegelni kell, ám én gyakran az aktuális helyzetem alapján döntöttem. Ilyen Döntés volt pl hogy az Augemented emberek letelepedhetnek-e nálam. Ha nem, akkor a Harmony Affinithez kaptam egyet. Ha igen, a Purify és Engineer Affinitikhez kaptam egyet. Mivel ekkor csak egy Purify pont kellett a köv szinthez és a Roverek fejlesztéséhez, Purify felé mentem. Kb 200 körrel késöbb ehhez kapcsolódó Döntés jött: Az Augmentedek nem tudtak beilleszkedni, mi legyen: alakítsuk őket emberekké vagy távolítsuk el őket a népességből. Emberré alakítottam mert az az Harmonyhoz adott plusz 1-et, ami kellett az egészségesebb élethez a lakóim számára.
Döntéseket kapsz, amikor romokat és feltárni való csontokat, elhagyott városokat találsz. Kellemes színfoltja a játéknak ez a döntéskényszer, de helyenként bosszantó is. A kémkedés is része a játéknak, ami meg is keserítheti az életünket. Védekezni alig lehet ellene, különösen, ha a sok várossal rendelkező játékstílust kedveljük. További újítás a műholdak használata melyek ugyanúgy lehetnek fegyverek, mint műveltségnövelők vagy teleportok kontinensek között. Egy a közös bennük: ha fellőtted az bizony le fog esni, 20-60 kör múlva, vagy amíg le nem lövik. Persze nem kell itt Planetary Annihilation féle Orbitális háborúra gondolni, de kellemesen kiegészítette a földszintes harcteret. A grafika színesebb, mint a Civ5, a Csodák felépítése után hallható idézetek hangulatosak, a zene remek, a kihívás adott.
Számomra a non plusz ultra az lett volna, ha rátelepszik a meglévő Civ5-ömre, ahol beállíthattam volna a játékban, hogy meccs, 1000 kör, Civ5+Civ:BE, és Civ5ben amint legyártottam és leszállítottam az űrhajóm alkatrészeit, átváltott volna a kilövésre és irány az új bolygó, ahol folytatódott volna a megkezdett meccs, kolónia építés és terjeszkedés, átalakított "népcsoporttal", érkezés sorrendben, Civ:BE módra.
Így viszont olyan érzésem van, mint a Sims szitu volt nem is olyan régen, hogy az újabb verzió éppen csak jobb volt, mint a korábbi alapjátéka, de a kiegészítőket újra eladták hozzá. Itt is már várom a különféle DLC-k megjelenését, újabb népcsoportokkal, katonai egységekkel, pályákkal, akár Föld vagy éppen Azerothi-Outlandi-Dreanori elrendezésű kontinensekkel. Csak azt sajnálom, hogy ezek nem kerültek bele egyből.
Végeredményben kellemes szórakozás volt ez az első 10 óra vele, és még továbbiakra számítok de nem felhőtlen az öröm.
10985 levél
Válasz 14.10.23. 20:08 #1
VodevilX
Kb sejtettem, hogy ilyesmi lesz a fogadtatás. Bár ez nem is baj, már nagyon jól tudhatjuk, hogy a civ sorozat a kötelező 2 kieg lesz olyan, amilyennek lennie kell! Ettől függetlenül abban sem kételkedtem, hogy nem lesz jó játék. Az a baj, csak, hogy az V-el is, ahogy ezzel is inkább lebutították, ami régen komplexen is jól működött. Ugye Civ IV talán a legjobb a sorozatban ehhez képest az alap Civ V nem volt valami nagy szám megjelenésekor, és úgy hallottam ez sem kifejezetten Alpha Centauri szinten van... de mint mondtam, kieg nélkül! Majd 2 év múlva, mikor másodjára adják ki és a COMPLETE GOTY MINDEN BENNE VAN EDITION jelenik meg
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.