Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Elite: Dangerous béta próbakör [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Elite: Dangerous béta próbakör
Kipróbáltuk David Braben egy hónap múlva érkező űrhajós játékát.

Elite: Dangerous

Elite: Dangerous
A legutóbbi Elite: Dangerous cikkek, hírek
998 levél
Válasz 14.11.13. 14:58 #22
Sityi
Ha egyedül jön, jó eséllyel simán felveheted a nyúlcipőt. Itt valós távolságok vannak, a Tejút pedig hatalmas - ha tényleg az ismeretlent fogod járni, szerintem olyan gyakran nem fogsz trollokkal összefutni. Amúgy meg ha valaki nagyon trollkodik, akkor a hatóságok úgyis vadászni fognak rá, mert egyik rendszer sem szereti az extrém renitenseket.
671 levél
Válasz 14.11.13. 12:07 #21
ivanova36
Igen a sandbox játékokkal nekem az volt eddig is a gondom hogy nem igazán tudtam hogy kezdjek hozzá. pl SG2 freeroam módba is csak belestem de mivel nem volt célja, mint a kampányban - hogy a következő kampányfeladat lvl23ra szól én meg csak lvl 16os voltam így tipli fejlődni - így rövid idő alatt abba is hagytam. Persze pár achit azért begyűjtöttem pl felfedezésekért de ennyi elég is volt.

quervo: egyik korábbi kérdésözönömben én is feltettem ezt a kérdést, és jött is rá válasz, fentebb megtalálható valamelyikben.
792 levél
Válasz 14.11.13. 11:39 #20
quervo
Tökre örülök, hogy pozitív vagy, én mintegy két hónapja hallottam a játékról, és azóta várom. A nagy terület bizakodásra ad okot, de azért megkérdezem: ha valaki mondjuk csak felfedezni akar, annak mennyire kell félnie attól, hogy jön egy militarista beállítottságú troll, és szétágyúzza?
998 levél
Válasz 14.11.13. 10:53 #19
Sityi
A legnagyobb nehézséget az Elite: Dangerousben talán pont az jelenti, hogy tényleg azt csinálhatsz, amit akarsz - emiatt a kezdetekben kicsit elveszettnek érezheti magát a kezdő pilóta. Aztán az első felszállás után szembesülni az elképesztő távolságokkal... Megértem, ha valaki emiatt elbátortalanodik, én is azt tettem.
Ugyanakkor magát a galaxist is úgy tudja az ED megmutatni, ahogy máshol még nem láthattuk. Az egyik játékos készít folyamatosan csodálatos videókat a galaxisunkról, érdemes megnézni a videóit (a bal alsó sarokban látszik, melyik verzióból van).
Hát igen, engem nagyon megfogott a játék... Nem akarom elkiabálni, de talán az ED tette rám a legnagyobb, legmélyebb benyomást 2014-ben.

Én köszönöm a kérdéseket és örülök, hogy válaszolhatok!
671 levél
Válasz 14.11.13. 10:26 #18
ivanova36
Elsősorban az élmények érdekelnek, meg a valóság és nem a marketing rizsa Illetve hogy el tudjam helyezni a jelenleg elérhető hasonló kaliberű játékok között. Köszönöm a válaszokat.
998 levél
Válasz 14.11.13. 09:37 #17
Sityi
- Nincs külső kameranézet, a készítők szeretnének a realizmus talaján maradni. Persze később elképzelhető, hogy a hajókra lehet majd külső kamerákat szerelni, de olyan nézet tuti nem lesz, ami az űrhajót háturól mutatja.
- Ahhoz, hogy a hajót fizikailag sebezni tudd, muszáj a pajzsot leszedni. Utána becélozhatod a pjzsgenerátort, és ha tönkreteszed, akkor nem lesz pajzsa az ellenfélnek.
- Nem titok, ott az adatlapomon is: i5-3550, 8 GB RAM, GeForce 760 2 GB, Windows 8.1U1. Minden grafikai beállítást maximumra toltam, csak az élsimítás van 2xMSAA-n vagy low FXAA-n (most fejből meg nem mondom, de kb. így szoktam minden játékot beállítani). Ezzel remekül fut a játék - ugyan nem mértem, de szerintem 60 fpssel. Gondolkodtam rajta, hogy egy videót készítek a JátszóDome rovatba, csak ihlet/ötlet híján nem tudtam kitalálni, mi legyen benne. Lehet, hogy ha majd a gamma fázis elindul 22-e után, esetleg bemutatok egy sima futár-/szállítási küldetést, majd egy űrharcot (ha máshonnan nem, az oktatórészből)
- Hajók: osztályok, mint olyanok nem nagyon vannak kihangsúlyozva, persze mindegyik hajó másra jó. A nem hivatalos FAQ kategorizálja őket, de én nem emlékszem ilyen ilyesmire a játékból, de könnyen lehet, hogy tévedek. Szuper-csillagromboló méretú hajó nincs (még?), de itt egy jó összehasonlító kép a jelenlegi flottáról - ha jobb oldalon a navibólyát nem számoljuk, akkor a harmadik a kezdő hajó (Sidewinder).
- Vészpajzstöltő van, automata rakéta-elhárító löveg van, és még egy pár cucc.
- Ilyen feladattal nem találkoztam, de szerintem simán megteheted - kérdés, mennyi értelme van. Ahogy nézem, a jelenlegi fegyverekkel egyedül sok esélyed nincs szétkapni egy komplett űrállomást - és akkor a védőkről nem is beszéltünk még. Csapatban gondolom reálisan nézve lehetséges, hogy lehetséges, de szerintem eddig még senki sem próbált meg ilyesmit.

Látom, nagyon érdekel a játék, itt egy elég hosszú, fan-made kézikönyv - bár ez még a Beta 2 alapján készült, és emiatt pontatlanságok vannak benne, de nagy vonalakban stimmel.
671 levél
Válasz 14.11.13. 04:59 #16
ivanova36
Ráalvás után:
- van külső kameranézet ami használható is, vagy csak a belülről lehet irányítani a hajót?
- pajzs lebontás és hajósérülés az jó dolog, de már láttuk a Freespace sorozatban. Kérdés hogy itt ki lehet-e lőni a pajzs alrendszert anélkül hogy a pajzsot le kelljen bontani hozzá? ugye x-wing sorozatban volt ez az átok és csak az Alliancesban sikerült kijavítani hogy legyen értelme is
- ha nem túl nagy titok: a fenti screenshotok milyen gépen készültek? mert sajnos a készítők által írt minimum és ajánlott között rendszerint ég és föld a különbség, nem beszélve a promo screenshotokról.
- különféle hajóosztályok vannak-e esetleg. pl az SG2-ben van jó pár osztály, de ott csak a méret és a fegyverek száma volt a különbség. persze méretből a pajzs és a hull is erősebb volt.
- különféle elfogyó felszerelés tárgyak kerülhetnek-e a hajóra a fegyverek mellett? pl vészpajzstöltő, gyorsabb fordulást segítő elhasználódó buff, stb...
- vannak-e benne óriás hajók? gondolok itt az X-wing Alliances csillagrombolóira vagy akár a szuper-csillagrombolójára.
- van-e lehetőség, vagy kell-e feladat során más űrállomásokat megtámadni?

és köszönöm az eddigi válaszokat.
998 levél
Válasz 14.11.12. 20:55 #15
Sityi
Itt kézi dokkolás van, de ha beruházol egy dokkoló-számítógépre, akkor onnantól automata. De nekem egyáltalán nem unalmas a kézi dokkolás sokadjára sem, bár igazából nem tudnám megmondani, miért... A közlekedés itt "kvázi-realisztikus": alapesetben a maximális sebességed 500m/s, supercruise-ban olyan 2000c (azaz a fénysebesség 2000-szerese, de ezt idő még így is, mire eléred), a hiperűrugrást meg leginkább úgy képzeld el, mintha időben kicsit elnyújtva "teleportálnál" (a hivatalos magyarázat/leírás szerint ilyenkor a tér-idő kontinuumot görbíted a hajód körül). Nem kell hozzá ugrókapu vagy ilyesmi, viszont a környező testek (bolygó, űrállomás, stb.) gravitációs mezőjéből ki kell előbb repülni normál sebességgel, hogy utána supercruise sebességbe kapcsolhass vagy hiperűr-ugrást hajthass végre. A kereskedelem itt dinamikusan alakul (ráadásul a központi szerverparkon van nyilvántartva és számolva), így a játékosok kihatással vannak a gazdaságra - nem csak bejáratott kereskedelmi útvonalak lesznek (pl. agrárvilágról kaja az iparira, onnan gépek vissza), hanem lényegesen nagyobb profittal kecsegtető, de csak ideiglenes lehetőségek is (pl. éhínség tör ki az egyik bolygón - amíg jól nem lakik mindenki és helyre nem áll a rend, lehet vinni a kaját tonnaszám).
Válaszok:
- Ha megfigyeled a képeken a HUD-ot, a középső radarkép jobb oldalán van a sebességjelző csík. Ezen-emellett van egy kék rész: az jelzi azt a sebességtartományt, amikor a hajó az adott pillanatban a legoptimálisabban manőverezhető. A manőverezőképesség pedig kulcsszerepet játszik a csatáknál, hiszen ha nem vagy eléggé fordulékony, könnyen a hátad mögé kelül az ellen és szétkaphat.
- Kereskedni ugyebár nagy tételben érdemes, a nagyobb teherhajókra pedig azért lehet aggatni ezt-azt. A kisebb teherhajóknál lehet némi fejvakarás, hogy akkor most ezt így hogy, de van rá megoldás: békés helyeken, útvonalakon kell közlekedni addig, amíg valami jobbra nem futja.
- Ezt nem tudom, de a menekülés, mint opció mindig ott van. Ha pont supercruise-ból rángattak ki, kell egy pár másodperc, amíg a hajtómű újratöltődik, de nem lehetetlen elmenekülni a legszorongatottabb helyzetből sem - persze ehhez nem árt nagyon észnél lenni. És itt is megtalálható az X-Wingből ismerős pajzs-fegyverek-rendszer energiamenedzsment, azaz lehet szórakozni, mire mennyi energia jusson - és még külön prioritási sorrendet is meg lehet adni, hogy ha túlterhelődik a hajó generátora, milyen sorrendben kapcsolja le az egyes alrendszereket.
- Nem tudom. Elképzelhető, hiszen mint említettem, a két mód között annyi a különbség, hogy Solo módban nem találkozol más játékosokkal.
- Hogyne lenne. A harc alapja ugyanis az, hogy először le kell szedni a pajzsot, és csak ezután lehet fizikailag kárt okozni a másik hajóban. A pajzsnak pedig idő kell, mire újratöltődik. A hajók egyes alredszerei is becélozhatóak, így ha mondjuk a hajtóművet sikerül megrongálni, akkor értelemszerűen az jelentős kihatással van a sebességre. Az egyes fegyverek pedig eltérő mértékben hatnak a pajzsra, illetve a hajótestre. Emellett ott a lopakodás, aminél a cél a minél kisebb hőkibocsájtás - minél kevesebb hőt sugároz ki a hajód, annál nehezebben fognak be a célzóberendezések, illetve egy bizonyos szint alatt még a radarról is eltűnhetsz így. Szóval fel lehet osztani a feladatot, hogy ki szedi a pajzsot és ki végez magával a hajóval.
- Tervbe van véve a saját űrbázis létrehozása, de a megjelenésig nem biztos, hogy bekerül.
671 levél
Válasz 14.11.12. 19:59 #14
ivanova36
Na igen. Az SG2 csempészete az kimerül abban hogy vannak frakciónként eltérő tiltott áruk amiket el lehet adni náluk drágán, ám a járőrhajók ha észreveszik felszólítanak hogy dobd ki a raktérből vagy viseld a következményeit. Bolygókra dokkolni lehet de annak költsége van, vagy megpróbálhatsz bedokkolni fizetés nélkül... Dokkolás: közel mész és megnyomod hogy dokk nem kell bűvészkedni. Bár anno az X-Wing Alliancesban direkt kézzel dokkolgattam és csak a végén nyomtam be az autodokkolást. Megvolt annak isa hangulata, pláne ha az amire dokkoltál, haladt. SG2-ben nincs ilyen.
A repuk az SG2ben is hasonlóan változnak, ha egyik frakció feladataid csinálod az könnyen a másik frakciód repujára mehet.
SG2 is elég nagy területen van, és számos gyorsabb közlekedés mód akad, pl féregjárat, slipstream, T-Drive és ugrókapuk. Ez utóbbi kettőnek van csak költsége, de az a játék elején eléggé borsos.
Kereskedelem nem nagy durranás, olcsón veszel, drágán eladsz, ennyi. Van lista ami megmondja hol a legolcsóbb és hol a legdrágább az adott termék. Már csak rajtad áll hogy mivel akarsz kereskedni. 3 óra után unalmas lesz ugyanazon 2-3 állomás között szállítgatni az árukat, bár tény hogy idővel gyorsabban jön így a zseton, mintha a negyed naprendszert kellene beutazni egy egy feladat kedvéért.
Bányászat, gázkitermelés van, minimális beruházás kell hozzá, pl asteroida romboló torpedó vagy gázgyűjtő tartály. Amit kitermeltél a fenti listából kinézed és ott adod el ahol a legjobb árat kapod érte. A Galaxy on Fire 2 bányászata élvezetesebb volt.
Ami az SG2 ben még extra lehet az a 3 fajta kapitány vagy osztály, amik meghatározzák milyen képességeid lesznek a játék során.
A flottakezelés kimerül abban hogy még két zsoldoshajót fel tudsz bérelni akik jönnek veled, de időnként több kárt okoznak mint hasznot hajtanak. Lőnek mindenre ami mozog, nem lehet felszerelni őket, se közvetlenül irányítani hogy pl mit lőjenek. Hatalmas kihagyott ziccer hogy ilyen opciót nem építettek bele.
És most pár kérdés az Elite-ről.
- Írtad hogy a hajónk manőverezése függ a sebességtől. Itt is van olyan mint az X-wing: Alliancesban hogy 1/3 sebességen a legjobb fordulózni vele van pl egyáltalán nincs szükség fordulózásra?
- Teherszállítóra gondolom kevesebb fegyver fér mint egy harci űrhajóra. SG2-ben sajnos nem igazán érte meg a nagy rakteres szállítóhajózás mert pikk-pakk szétkaptak ha nem figyeltél és menekültél. Itt mi a helyzet? Megéri egyáltalán kereskedőzni vagy itt is csak plusz feature mert pl a harciasabb feladatokból jobban jö9n a zseton.
- Van-e védelem a nagyobb szintű játékosok ellen, vagy van-e következménye ha kisebbekre vadásznak a lelkes "kalózpalánták"?
- a két játékmód között van-e átjárás? pl single módban megtanulja az ember mi mire való, majd élesbe bemegy és nem kel előröl kezdenie?
- Van-e érdemleges összmunka ha összefogsz több játékossal? pl alakzatban repülve erősebbek vagytok vagy tudjátok egymást segíteni pl egyik debuffol míg a másik tiszta tűzerőre gyúr, stb...
- Klánoknak, vagy flottáknak lehet-e saját bázisa? ha igen készen veszed vagy mint az STO-ban hónapok alatt építitek fel?

és a többi majd ha eszembe jut még valami
998 levél
Válasz 14.11.12. 19:14 #13
Sityi
Én csak az SG2 oldaláról tájékozódtam, hogy mit az tud...
Kisebb tömörülések, csoportok itt is vannak, sőt, mindegyik politikai rendszer kinevelte a saját kis maffiózóit is. A repirendszer itt is megvan, de nem csak oldalanként, hanem területenként is változik. A flottakezelés itt egyelőre annyiban merül ki, hogy azok a hajóid, amelyekkel épp nem repülsz, tartalékban vannak (elhalálozás esetén jöhet ez jól). Viszont az egyes "foglalkozások" egész jól elkülönülnek és mást követelnek meg. Csempészként például el kell kerülni, hogy a hatóságok letapogassák a hajót, azt meg úgy lehet, hogy vagy lopakodó módba kapcsolunk (de akkor túlmelegszik a hajó), vagy lekapcsolunk minél több rendszert, hogy a hőkibocsátásunk minél kisebb legyen - és így kéne dokkolni (azaz engedélyt kérni az űrállomástól és szépen belavírozni, majd letenni a gépmadarat). Ja, és mindezt olyan helyen, ahol van feketepiac. És ez még csak a csempészet volt...
A nagy terület ne riasszon el. Nyilván lesznek népesebb részek, nem muszáj azokat elhagyni, de minden politikai fél fizet a felfedezésekért. Namost, ha az egyiknek eladod az infót, a másik egyrészt megharagszik, illetve kevesebbet is fizethet. Ám ha vársz egy kicsit, elképzelhető, hogy lecsillapodnak a kedélyek kissé, és akár több pénzt is kaphatsz - magyarul okosan kell tuni eladni ugyanazt az infót többször.
671 levél
Válasz 14.11.12. 18:02 #12
ivanova36
A bejárható rész az SG2-ben sem kicsi, bár csak alig van benne pár bolygó (egy ikernapos naprendszerben nem igazán van 20+ bolygó), de a több tucat űrállomás kárpótol érte. SG2-ben gyakorlatilag 50+ frakció van, de igen jellemzően 2 oldal. Frakciókhoz feladatok során lehet reput szerezni és idővel nem fognak bántani hanem semlegesek lesznek vagy éppen megvédenek majd. Így nyílik meg majd a lehetőség újabb, nagyobb hajók vásárlására is.Az RPG része az hát hogy is mondjam, szerintem csak azért került bele hogy a feature listára legyen mit írni oda is A "flotta kezelés" és a katona-kalóz-kereskedő trio is csak vakítás ahogy én látom, hiába reklámozzák a videóban oly hangulatosan. Sajnos.

A bejárhatóság érdekesen hangzik, de pl az STO-ból és a Star Citizen-ből kiindulva kicsit félek az ilyen volumenű tervektől.
998 levél
Válasz 14.11.12. 17:33 #11
Sityi
Ahogy a hivatalos oldalon nézem az SG2 térképét, az Elite ennél több nagyságrenddel nagyobb. Az SG2-ben két oldal/frakció van, az Eliteben 3. Az SG2 tartalmaz RPG elemeket is, az Elite nem. SG2: kb. 50 hajó, Elite: kb. 25 hajó. Elvileg valami kanpányszerűség lesz az Eliteben is, de teljesen opcionális lesz. És ahogy említettem, később a fejlesztők szeretnék bejárhatóvá tenni a hajókat, űrállomásokat, bolygókat.
671 levél
Válasz 14.11.12. 17:05 #10
ivanova36
Igen a single only meg az MMO az lejött, az nem is volt kérdés

Csak hogy mindkettőben van:
- harc
- kereskedelem
- kalózkodás
- csempészés
- felfedezés
- fejvadászat
- űrhajó

Nagyjából egy időben érkeztek ki, és bár az SG2-nek van egy kampány része, anélkül ugyanazt a lehetőséget nyújtja papíron, mint az Elite.

Így reméltem összejön egy ilyen jó kis összehasonlítás. Majd legközelebb.
998 levél
Válasz 14.11.12. 15:36 #9
Sityi
Starpoint Gemini 2 híján az összehasonlítás sajnos elmarad. De a legfőbb különbség már a leírások alapján is adott: az SG2 egyjátékos móddal rendelkezik csak, míg az Elite: Dangerous MMO (ha Solo játékot indítasz, azzal csak a többi játékost "kapcsolod ki" a játékodból, a gazdasági és egyéb adatok továbbra is a szerverekről jönnek).
671 levél
Válasz 14.11.12. 14:50 #8
ivanova36
Kérdés, hogy mennyivel másabb, mint a Starpoint Gemini 2. Hiszen abban is van freeroam mód, vagyis bedobnak egy kishajóval és hajrá, nincs főtörténeti szál, azt csinálsz amit akarsz.
Szívesen olvasnék egy amolyan rendhagyó összehasonlítást, melyben a játékok főbb erősségeit hasonlítja össze egymással a cikkíró, kitérve a grafikára, fizikára, hangokra.
Akár összehasonlító videó formájában
31 levél
Válasz 14.11.11. 21:24 #7
eszem
Köszi, még mindig szimpatikusabb mint a Star Citizen jelenlegi modellje. Idővel szerintem majd landol a kosárban
998 levél
Válasz 14.11.11. 21:19 #6
Sityi
Jönni fognak folyamatosan kiegészítések a játékhoz, ezek között lesznek fizetősek és ingyenesek is. A bolygókra leszállást nehezen tudom elképzelni fizetős kiegészítőnek... De tervben van az űrállomások és a hajók bejárhatósága is.
31 levél
Válasz 14.11.11. 20:05 #5
eszem
Ez így nem hangzik túl jól. És aki nem veszi meg az elég a légkörbe lépés közben?
792 levél
Válasz 14.11.11. 18:51 #4
quervo
Lesz DLC hozzá, pl egy olyan, amivel majd le lehet szállni a bolygókon, méghozzá tudtommal töltőképernyő nélkül.
31 levél
Válasz 14.11.11. 18:08 #3
eszem
Úgy, hogy mennyire akarják végén elárasztani a játékot plusz dolgokkal amiért fizetni kell? Plusz hajók...stb? Erre gondoltam.
998 levél
Válasz 14.11.11. 17:35 #2
Sityi
Hogyhogy mennyire lesz DLC?
31 levél
Válasz 14.11.11. 12:01 #1
eszem
Kérdés: Mennyire lesz "DLC" a játék?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.