Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» World of Warcraft: Warlords of Draenor [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: World of Warcraft: Warlords of Draenor
Elstartolt a tizedik évfordulóját ünneplő MMO legújabb kiegészítője.

World of Warcraft: Warlords of Draenor

World of Warcraft: Warlords of Draenor
A legutóbbi World of Warcraft: Warlords of Draenor cikkek, hírek
671 levél
Válasz 14.11.26. 09:12 #1
ivanova36
Másodvélemény az ötödik kiegészítőről.

Gyakran felrovom a Blizzardnak hogy előszeretettel másol. De mentségükre legyen mondva, bőven hozzáteszik a saját elképzeléseiket, hogy ne csak egy pofátlan koppintásnak tűnjön a dolog. ÉS most ismét ez a helyzet, legyen szó a cikkben említett Garrison rendszerről vagy akár számomra külön kezelendő segítők, követők, társak, nevezzük szép magyarosan followerek esetében.

Garrison
Pontosabban a guildház - ötlete nem új keletű a wow világában, valamikor 2005 február 22-e környékén már ott volt a petíció a WoW fórumain, hogy jó lenne saját guildház. Ahol lehet gyártani, összeülni csevegni elzártan a világtól, hátasokkal villogni, vagy csak kis rp hangulatot élvezni, hiszen akkor még ez volt az elsődleges igénye a kezdő mmorpg játékosnak. Ezek ellenére nem kaptuk meg a guildház funkciót, hanem csak majd 10 évvel később egy saját erődöt építhetünk fel.

Tény hogy a Garrison nem guildház, de alig 9 év alatt sikerült belátni, hogy azért valahol jogos volt az az igény és sikerült relatív jól is kivitelezni. És hogy miért csak relatív a jó kivitelezés? Mert abban sem szakadtak el a grindeléstől sajnos. Folyamatosan kell kimenni a nagyvilágba keresni azokat a termékeket melyeket át lehet alakítani Garrison Resource-á, ami elengedhetetlen a Garrison fejlesztése szempontjából. Valamint itt is megjelent a folyamatos döntés kényszer, ami részben jó, részben rossz. Kényszer, mert a Garrisonban limitált hely van a felépíthető épületek számára, így mérlegelni kell hogy az adott karaktered mely épületekből profitál a legtöbbet. Jó, mert változatossá teszi a karakterekkel a szintezést hiszen más Garrison épület-összeállítás kicsivel csak ugyan, de más játékélményt ad. Ám a döntés a Garrisonon belül nem végleges, így a már meglévő épületek lecserélhetőek ha a helyzet úgy kívánja. És ha már döntési kényszer, kint terepen majd minden területre fel lehet építeni az egyik questhubba egy épületet amit Outpost-nak hívnak. Minden estben két épület közül kell választani, ami meghatározza hogy az adott területen milyen segítségre számíthatsz a Outpostodtól és hogy milyen followreket tudsz majd az adott területen beszerezni. Ez a döntés viszont nem visszavonható, így egy-két karakterrel érdemes kísérletezgetni vagy utána olvasni melyik a hasznosabb épület, follower a számodra. Érdekes, hogy mielőtt választanál épületet a játék javasolja hogy ugyanazt válaszd mint az esetleges csapattársad, gondolom az instancelés és hasonló problémák elkerülése végett.

Garrisonra visszatérve, a szintezés során van aki a Dwarven Bunker/War Mill építését javasolja elsőnek a már meglévő Barrack helyére, van aki viszont a Barrack mellett kardoskodik. Ugyanez a helyzet a Trading Post és Lumber Mill esetében is. Ki egyiket, ki másikat tartja jobbnak. Vannak épületek mint például a Barn ami többek között a Leatherworker szakmához ad hasznos kiegészítést, vagy a Stables ami a hátasról való gazolást-csákányozást teszi lehetővé, nem mellesleg 3as szinten 20%-al gyorsabbak lesznek a hátasaid…

Szakmák
A szakmás épületek szintén érdekesen lettek megoldva. Első szembetűnő dolog miután sikerült felépíteni a Garrisont, hogy a gyűjtögető szakmáknak nincs külön építhető épülete, hanem a haladás során lehet feloldani a hozzáférést a Garrison mögötti bánya-kert-horgásztóhoz. Ám azok használatához nem kell az adott skillt tudni. Vagyis az eddig hőn szeretett szakmapárosítások kicsit idejét múltak lettek lvl90 után. Hiszen nem kell mining skill ahhoz, hogy a Garrison bányájában csákányozz, vagy herbalism skill hogy a kertjéből virágokat összeszedd. Persze kintre terepre kellenek még ezen skillek, de !vigyázz spoiler - ha nem érdekel, ugorj a következő bekezdésre! - lvl2es bánya és gyógynövénykert bőven fedezni tudja a jc-bs-alchemy-inscription nyersanyagigényeit egy karakter esetében. Több karakterrel szintén 2es bánya-kert kombóval meg végképp könnyebb a szakmázás.
Szakmázás másik "újítása" hogy az eddig megszokottaktól eltérően már nem igazán lehet a szakmákból felöltözni instákra, hc instákra, esetleg raidekre. Ugyanis limitálva lett hogy mennyi gyártott cucc lehet egy karakteren. És ez a limit számomra az egyik legfájóbb, hiszen eddig a kis csipet-csapatom azért lett felhúzva és kiszakmázva, önellátóságra törekedve hogy ne legyek rászorulva az AH áraira és cápáira. Az a 3 legyártott magasabb szintű felszerelés amit felvehetsz, édeskevés. Ha hozzávesszük, hogy korábban tailor-lw-bs legyártotta a szükséges armort, bs-engi-insc a szükséges fegyvert és fülest, gyakorlatilag kompletten fel lehetett öltözni max szinten alap gearbe. Jelenleg ez az alap gear 3 darab item lett. A többit instából, rare elitből, napizásból lehet és kell is összeszedni.

Szakmák és followerek
És ha már szakmákról van szó, essen szó kicsit a followerekről és azok hasznosságáról. Szakmák és followerek közötti kapcsolat kimerül annyiban, hogy bizonyos followerek rendelkeznek szakmákkal és ha őket osztjuk be az adott szakma épületébe akkor további pluszokat adnak. Blacksmith esetében két buff, Inscription esetében némi napi küldetésért nem kevés aranyat, alchemynél pedig random potikat, flaskokat ad, és így tovább. Ám a hasznosságuk még nem merül ki ennyiben. Magasabb szintű follower hatékonyabban melózik, így érdemes őket a szakmázás mellett szintezni is.

Followerek és szintezésük
Számomra nem tartogatott sok meglepetést, és rácsodálkozást. Ugyanezt a rendszert majd egy évvel korábban a Star Trek Onlineban már megismerhettem. Gyakorlatilag egy az egyben ugyanaz, minimális eltérésekkel. Ugyanúgy menüből küldöd ki őket feladatra, aminek van időtartama, idő lejártával visszaérkeznek és vagy sikerült a feladat, vagy nem. És lehet újra kiküldeni őket. És újra, és újra... Ahogy az STO-ban, a WoW-ban is igyekeztek egyedi hangulatot adni a feladatoknak, több-kevesebb sikerrel. Épp az STO-ban már ismert megoldás miatt érzem kicsit sutának a WoW verzióját, hiszen míg az előbbiben alapból 100 altiszted lehet és némi mikrotranzakció vagy farmolás árán felemelhető ez a szám 400-ra, addig az utóbbiban 20 db aktív segítőd lehet. És ez számomra kicsit kevés. A feladatra kiküldések mellett a segítők hasznosak a szakmázásban és egy némelyik a szintezésben is segít, akár úgy hogy megfelelő épület birtoklása esetén (lvl2 Barrack) kiviheted magaddal a Garrisonon túl is, ahol kasztjának megfelelően segít, legyen szó tankolásról vagy sebzésről. Mindezek ellenére rá lehet kattanni a fejlesztésükre, szintezésükre, a még hiányzó segítők összeszedésére, de az írd és mond 20 darab akkor is kevés. Igaz lvl3as Barrack esetében ez 25 lehet, de akkor is.

Karakterszintezés és területek.
Mind a horda, mind az alli közös bevezető feladatsort kapott ami nagyon jól sikerült, megadja az alap hangulatát az egész kalandnak és jó kezdést is biztosít mellé. Sokadikra persze monoton lehet, de még 4-5. végigjátszásra is van újdonság amire rá lehet csodálkozni, pl. már ott megjelentek olyan karakterek akik később fontosabb szerephez jutnak majd. A felvezető után megalapíthatjuk a saját Garrisonunkat, majd indulhat a szintezés. A küldetések megmaradtak a már említett hozz 10 bőrt, ölj le 10 farkast sémánál de ezen felül sokkal több interaktívabb csatát pakoltak be mint az eddigi kiegészítőkben. Masszívan használják az instancelést is, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A főbb történések jól megkomponált epikus videókban és scenariókban vannak elmesélve.
A területek kellően változatosak, de a már 10 év alatt megszokott kopár puszta-trópusi dzsungel- mérsékelt éghajlatú erdők - havas hegyek négyesből nem sikerült kitörni, nem mintha visszasírnám a Cataclysm víz alatti világát 
A szintezés monotonitását igyekszik megtörni a számtalan rare elit, amik csak első leölésig dobnak hasznos cuccot és csak addig rare elitek. Utána már csak sima mobok. Szintén érdekes újítás volt hogy kint terepen időnként betéved a játékos olyan helyekre ahol bónusz feladatokat lehet végrehajtani plusz xp-ért, ám ezeket a feladatokat nem kell felvenni hanem területre belépve automatikusan osztja a program.

Élet lvl100-on
lvl100at meglépve, új talentpontot elosztva belevághatunk a karakterünk felszerelésébe hogy instákba-hc instákba- raidekre tudjon menni, ahol már mindenütt itemlvl követelmény van. És sajnos a craft rendszer ehhez kevés segítséget nyújt, ámbár a legyártható epik cuccok szintje insta(ilvl615)-hc insta(ilvl630) -raid(ilvl665) szintűek megfelelő fejlesztésekkel.
Emellett megnyílik a lehetőség a Garrison továbbfejlesztésre, lehet folytatni a szakmázást, segítők szintezését, felszerelését illetve a még le nem ölt rare elitek felkutatását Nagrandban, valamint napizást Apexis Crystalokért, melyekből armorokat lehet vásárolni jelenleg ilvl630-as szintre.

Január 6.ig tart a WoW 10 éves évfordulója, ami behozott egy lvl100 ra feltuningolt Molten Core-t, ahonnan kiüthető a Molten Core Hound hátas, ám ehhez a raidhez ilvl615-ös gear kell. Ami normál instákból esetleg 1-3 craftolt epikkel meg is van.

Nagyjából itt tart most a társaság a kezdéstől számított két hét alatt, illetve az egy hét múlva megnyíló raidre készülnek.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.