Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Februárban érkezik Európába az új Nintendo 3DS [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Februárban érkezik Európába az új Nintendo 3DS
Gyorsabb procival és új kezelőszervekkel jön a megújult kézikonzol.

3007 levél
Válasz 15.02.16. 11:24 #6
gregmerch
Az áruk ugyanannyi, a bundlek és special edition gépek drágábbak. Legalábbis ahol én vettem. Én nem csak utazáshoz használok kézi konzolt, bár akkor mindig azt viszek magammal. Otthon is szívesen leülök vele egy kényelmes fotelba .

A vezérlésről pedig annyit, hogy Nintendoéknál richtig fel van cserélve az "enter" és a "back" billentyű, vagyis náluk a Sony és a MS kiosztásához képest nem az X-A (alsó funkcióbillentyű) az "OK/enter", hanem a jobb oldali (O-B ), és fordítva. Na ezt kell majd leginkább megszokni ...
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
2088 levél
Válasz 15.02.16. 11:13 #5
Shadowguard
Hát az igazság az, hogy ami elsődlegesen érdekelne az saját franchise, szóval nincs alternatíva Egyébként nem érdekel annyira a kézikonzol, mert túl sokat nem utazok (munkába 10-10 perc oda-vissza és ennyi) és mint írtam erősen PC-párti vagyok. Azt is billentyűzet-egérrel, csak pár játék tud rávenni a kontroller előkeresésére is.

A leírás alapján valószínű a nagyobbat fogom választani, annyira nem vagyok grafikamániás, hogy zavarjon, ha nem tűéles a kép és akkor már legyen nagy a kijelző Kezelhetőséget meg mindenképpen szoknom kell majd, mivel ez lesz az első ilyen masinám. És ahogy nézem árban sincs túl nagy különbség.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3007 levél
Válasz 15.02.16. 10:08 #4
gregmerch
Örülök, hogy olvastad a félig-meddig amolyan "first impressions" jellegű bemutatónak is szánt hozzászólásomat .

Először is, hogy a kérdésedre érdemében válaszolni tudjak, mindjárt ki kell igazítsam az előző írásomat. Egyszerűen azért, mert azóta többet tudtam foglalkozni a gépekkel, és előkerültek az eredeti 3DS és 3DS XL masináim is. Nos, a kasztni a New 3DS esetében azért láthatóan nagyobb lett, ami a képernyőkön is érezhető (főleg az érintőképernyőn). Összességében az egész konzol masszívabb, sokkal jobban összerakott képet mutat az elődnél. Itt már nem érzem egy picit sem kicsinek a képet, főleg néhány tíz centiről nézve, és mint írtam is, a 3D-s megjelenítés igen jelentősen stabilizálva lett. Emellett a konzol külső fényerőhöz igazodó képernyő világítás kalibrálása is igen jó szolgálatot tesz. (Ez is erősen érződik az eredeti 3DS-sel ugyanazon beállítások esetén történő összehasonlításkor.)

A New 3DS XL-nél már nem ilyen számottevő a méret növekedés, és a kasztni itt is nagyon összefogott hatást kelt - bár már az eredeti 3DS XL modellek is jól össze voltak rakva. Én jobban szeretem a nagyobb képméretet, és a közel 5"-os felső (3D-s) képernyő nagyon nem tűnik kicsinek. Az is igaz ugyanakkor, hogy a nagyobb képernyőn a kisebb modellével megegyező felbontás miatt ahhoz mérten mintegy 30-35%-os képpont denzitás csökkenés lép fel, ami annyit tesz, hogy valamivel kevésbé éles a képe - ami nemigen okoz egyébként hatalmas problémát, az emberi szem gyakorlatilag nem fog jelentősen fennakadni ezen). A nagyobb méretű gép is remekül kézre áll, és jól kezelhető, így azzal sem lesz probléma. Egyébként szerintem csak kézbe lehet venni őket valahol, ha máshol nem, egy nagyobb műszaki áruházban.

Annyit azért mindenképpen megjegyeznék, hogy a Nintendo mindig is kicsit "különc" volt a piaci versenytársak között. Nem csupán hardveres, hanem szoftveres értelemben is. A játékkínálata mind a mai napig legalább 50%-ban a saját franchise-okból és néhány partner programjaiból tevődik össze (Maio és barátai; Donkey Kong; Zelda; Super Samsh Bros.; Monster Hunter; Metroid; Pokémon stb.), és csak a maradék kerül ki harmadik partnerek munkái közül - amelyek esetleg nagy, multiplatform címeknek a Nintendo gépeinek technikai adottságaira átdolgozott portjait is tartamazhatják. De akad kifejezetten Nintendo-exkluzív játék is, mint pl. a Wii U-s Bayonetta 2.

Én imádom a Nintendo masináimat - legyenek azok kézi-, vagy asztali gépek -, de ne feledkezz meg a konkurens Sony hasonló termékeiről sem. A PS Vita is nagyon ott van a szeren, és számos dologban túl is szárnyalja a 3DS-t, még ha 3D-s megjelenítésre nem is képes. Arra az igazi, nagypályás játékok átiratai, spin-off részei nagyobb gyakorisággal jelennek meg, és nem kevés nagygépes Sony-exkluzív, vagy multiplatform sorozat kapott már rá ixedik epizódot vagy átdolgozást (Uncharted: Golden Abyss; Assassin's Creed III: Liberation; Killzone: Mercenary; The Sly Cooper Collection; The God of War Collection stb.). Én, ha kézi konzol vásárláson gondolkodnék, előtte mindenképpen kipróbálnám valamennyi szóba jöhető modellt. Mindazonáltal nekem a Nintendo gépek mindig is a szívem csücske(i) marad(nak).

i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
2088 levél
Válasz 15.02.15. 22:26 #3
Shadowguard
Jól hangzik Bár én megrögzött PC-s vagyok, de egyre többet gondolkozok egy ilyen kütyü beszerzésén. Bár nem tudom azért az egy (két) játékért, ami érdekel és nem tudom máshogy beszerezni (meg hasonlót se) mennyire lenne jó üzlet, amikor itt van a nem gyenge asztali gép is
Egyébként mint a jelek szerint tapasztalt nintendóstól kérdezem: mennyire érzékelhető a különbség a normál és az XL között? Ha már rászánom magam akkor mindenképpen kényelmesen szeretnék játszani és magamat ismerve egyszerre mindig sokat
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3007 levél
Válasz 15.02.14. 12:27 #2
gregmerch
Végre megérkezett a megújult Nintendo kézi konzol Európába is. Akik ismernek, talán nincsenek meglepve, hogy azonnal beszereztem belőle a magam példányát, méghozzá mindjárt mindkét méretből. Az XL-es verzióból a nagy kedvenc Zelda sorozat legújabb remake-ének tisztelgő speciális kiadást választottam, míg a "normál" méretűből egy fehéret kaptak a lányaim, Yoshis előlappal.

Nos, ez bizony nem egy amolyan megszokott, "csináljunk egy kicsit módosított hardvert" típusú áttervezés, amit a japán óriáscég mérnökei eszközöltek! Ez bizony, kérem szépen, egy sokkal jobb, korszerűbb és gyorsabb masina! Kezdetnek nem, hogy leegyszerűsödött volna a gép tudása (ez szokott lenni Nintendoéknál az új sorozatszámú masinák tervezésekor a legfőbb csapásirány - gondoljunk csak a Wii újabb és újabb iterációira, vagy a DS egymást követő szériáira), hanem az immár még szebb és jobb is, mint az alap 3DS volt.

A képernyőméretek nem változtak számottevően (bár egy hajszálnyit nagyobbak lettek), és a kasztni is inkább csak valamivel laposabb lett az eddiginél. A gép mindazonáltal kapott egy igen jelentős áttervezést és bővítést, ami mindjárt az első alaposabb szemrevételezéskor, illetve az első elindításkor szembeszökik. A játékkártyát elől tehetjük a megfelelő slotba, és a toll is itt kapott helyet, a szintén előre áthelyezett power gomb mellett. Az alsó, érintőképernyő alatt csupán a főmenübe vezető home gomb maradt, a start és a select billentyűk kikerültek az akciógombok alá. Ez utóbbiak immár különféle - természetesen valamennyi konkurens kiosztásától különböző módon implementált - színekben pompáznak - a New 3DS esetében a teljes billentyű, míg a New 3DS XL esetében csupán a rajta levő szimbólum.

A japán mérnökök a masinába ültették az üzletileg nem túl sikeres, és eleddig nem is igen alkalmazott Circle Pad Pro valamennyi funkcióját, így egy új, második analóg karként használható vezérlővel, valamint egy-egy jobb és baloldali célzó billentyűvel nőtt meg a gép eszköztára. Ezek (ZR és ZL) a R és L gombok mellett, és nem alatt kaptak hátul helyet. Ezt a kibővített irányítást a szintén tegnap megjelent játékújdonságok ki is használják, ám a vezérlés egyszerűen átállítható az alapgép kisebb lehetőségeit kihasználó formára is a játékok menüiben.

A kézi masina minden kétséget kizáróan legüdvösebb, legfontosabb újítása a szuper stabil 3D mód, amelyet bekapcsolva és kalibrálva minden eddiginél jobb térhatású megjelenítésre képes a szerkezet. Ez annyit tesz, hogy ameddig lát bennünket az első kamera, addig mi a fejünk helyzetétől függetlenül három dimenziós képet nézhetünk. Az eddig ezt a módot beárnyékoló, azt szinte feleslegessé tevő kettős kép (amely amint egy picit oldalra mozdult a fejünk, és nem merőlegesen néztük a monitort megjelent) ezen túl nem fogja megzavarni a szórakozásunkat! Mint minden technikai vívmány természetesen ez sem működik ezer százalékosan, de tény, hogy az újgenerációs 3DS háromdimenziós képe végre azt nyújtja, amire hivatott! Mivel pedig a kétféle méretű gép felbontása megegyezik (fent 800x240, lent 320x240 pixel), a kisebb konzol képe egy kicsit élesebb a nagyobb képpont sűrűség miatt. Ezen túlmenően csupán a New 3DS-hez kaphatók cserélhető burkolatok, míg nagyobb testvéréhez nem - az viszont cserébe kapható speciális, igen kellemes küllemű The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D és Monster Hunter 4 Ultimate 3D kiadásban is, amelyekre az adott játék előre fel van installálva.

A fentieken kívül a gép által kezelt külső memóriakártya mérete és helye változott még meg. Mindkét gép előre behelyezett 4GB-os microSD kártyákkal kerül a vásárlókhoz. Ezek a kártyák cserélhetők tetszés szerint más memóriatartományúakra is, amihez a külső burkolat levétele szükséges - ezúttal ugyanis a kártya helye az alá került. Az új masina tehát immár nem nagyméretű SDHC kártyákat kezel, hanem microSD-ket, amelyeket nem egy a burkolatba épített slotba helyezhetünk be, hanem az alsó burkolat (2 csavarral történő rögzítésének oldását követő) levétele után az az alatt, középen található foglalatba.

A hardver erősebb processzorral lett felszerelve, ami a gyorsabb töltési időkön is meglátszik, illetve a beépített akkumulátor is nagyobb kapacitású, 7-12 órára növelve ezáltal az egy töltéssel elérhető játékidőt. A gép érzékeli a külső fényerősséget is, amelyhez igazodva képes saját fényerejét kalibrálni - ebbe természetesen mi is beavatkozhatunk a konzol opció menüjében. A Nintendo gyűjthető figurái, az Amiibo-k az érintőképernyőre helyezve azonmód be is kerülnek a memóriába, így immár semmiféle plusz kütyüt nem szükséges csatlakoztatni a gépekhez a beolvasáshoz. A 2DS és 3DS konzolokon tárolt adatainkat elvileg áthelyezhetjük az új hardverre, de kis hazánkban ez a funkció nem támogatott (mint ahogy sajnos a webáruház sem). A masinák szerencsére továbbra is kompatibilisek az előd DS programjainak futtatására, így régi játékainkat nyugodt szívvel játszhatjuk új konzolunkon is.

Akik eddig vacilláltak, nyugodtan vállalják be a New 3DS modellek valamelyikét! Azok nem csupán egy egyszerű áttervezésen estek át, sokkal inkább egy külső-belső megújuláson mentek keresztül. A Nintendo mérnökei ezúttal valami nagyon profit alkottak, ami minden tekintetben túlszárnyalja valamennyi eddigi kézi konzoljukat, és végre arra is alkalmas, amiről a nevét kapta!
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
142 levél
Válasz 15.01.14. 16:54 #1
medve91
na ezt nagyon várjuk, első handheld első monster hunter játékom lesz akettő együtt, örülök hogy nem kell várni még jó pár hónapot rá!
Murzsa Roland

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.