Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Hárommillió túlélő a DayZ-ben [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Hárommillió túlélő a DayZ-ben
A zombis túlélőjátékok úttörőjének népszerűsége továbbra is töretlen.

DayZ

DayZ
A legutóbbi DayZ cikkek, hírek
10960 levél
Válasz 15.01.27. 08:48 #20
Lacko
Veled értek egyet jobban, abban, hogy nyilván nem minden DayZ-s ilyen. De azért a dayz igenis vonzza az ilyen embereket. Ahogy természetesen nem minden WoW-os szenvedélybeteg, mégis iszonyú magas közöttük az ilyen betegek száma. Nincsenek olyan játékosok, akik addig játszanak a Syberia-val, amíg le nem fordulnak a székről. Viszont WoW-osok között van ilyen.

És igazad van abban is, hogy biztosan vannak trollok az armások között is, de az arányok sokat elmondanak.

Nem nagyon hiszek az indexeseknek, mert totál dilettánsok és csak a kattintásra hajtanak, de azért az ő dayz videójuk is elég megdöbbentő volt.

Összegezve: szerintem egy emberre nagyon jellemző az, hogy milyen játékokkal játszik.
És azért a játékot is jellemzi, hogy a játékosai többsége milyen.
806 levél
Válasz 15.01.27. 08:03 #19
SolidSnakeGH
Én se nagyon gondolom azt, hogy ennyire kell a trollokra a bélyeg, hogy ők a "DayZ"-sek. Trollok minden közösségi játékban előfordulnak, a DayZ-ben sem hiszem, hogy mind a hárommillió játékos a káoszra és a szívatásra hajazna. Talán a játék témájából és világából adódóan esett meg, hogy a trollok száma magasabb abban az esetben. Kíváncsi lennék pl. egy GTA Online-os esettanulmányra is, az viszont azonban már tényleg nem tartozik ehhez a témához.
671 levél
Válasz 15.01.27. 07:54 #18
ivanova36
Nem hiszem hogy ennyire ketté kellene választani a játékosokat aszerint, mivel játszik. Könnyen lehet, hogy van átfedés a két csoport között. Előfordulhat, hogy Arma-val játszik ha van ideje és kedve taktikázni, DayZ-vel ha csak hentelni akar gondolkodás nélkül, esetleg érdekli meddig bírja abban a világban.
Korábban is voltak ilyen párosítások ahol a csapatmunka volt a lényeg, pl UT2003 Bombing Run, de mellette volt lehetőség hentelésre is a DM meccseken keresztül. Vagy a Half Life 1 esetében a sima Dm illetve a Team Fortress rész.
10960 levél
Válasz 15.01.27. 07:45 #17
Lacko
Hát pont amiatt lett az idősebb korosztály kedvence: mert nem volt szép a grafika, viszont sok türelem kellett hozzá. Nem volt rocketjump és nem az volt a nyerő taktika, ha ugrálva rohangálsz fel-alá a pályán, mint a korabeli FPS-ekben (Quake, CS...).

Igazából köcsögség, ennek semmi köze a korhoz. Erre most jöttem rá! Hiszen, amikor OFP volt, akkor még én is fiatal voltam
Akkor átfogalmaznám a lenti DayZ-játékoskkal szembeni kritikámat: szóval a dayz nem a fiatalokat vonzza, az arma meg az időseket, hanem az armások inkább türelmesek (nem csak az idejükkel - hogy képesek egy szikla mögött kuksolni tízperceket), hanem egymással szemben is: nem az a király, aki többet ölt a küldetés alatt, hanem az aki képes volt a csapatjátékra. A medic néha egyetlen pontot sem szerez, de ő az aki ellátja a sebesülteket. A raj parancsnoknak sincs ideje lőni, mert ő az, aki kijelöli a célokat... stb. Tehát nem az a játékosok célja, hogy ő, egyedül ő, csakis ő legyen a rambó és a scoreboard első helyezettje.
A DayZ-ben egészen más tipusú emberek vannak. Nem is azt mondanám, hogy türelmetlenek, hanem inkább destruktívak. Mert az armások között is vannak ilyen önjelölt rambók, de az belefér. A többi türelmes játékos elviseli, segíti. Viszont amikor megjelennek a dayzsek egy arma szerveren, akkor őket még a rambózás sem érdekli, csak az, hogy mindenki másnak elrontsák a játékot. És az a durva, hogy még arra is lenne lehetőségük, hogy beálljanak a takik oldalára és egyedül öljék a veterán arma játékosokat. De nem, őket ez sem izgatja, csak az, hogy jön velünk, mintha velünk lenne és bevág egy gránátot a csapatba, hogy hahahahaha, de jó vicc. Egyszer, kétszer ez idegesítő. Százszor - már szánalmas.

Szóval a DayZ játékkal csak az a bajom, hogy nagyon fura lelkületű játékosokat vonz. Az pedig elszomorít - de hát ez a valóság - hogy sokkal több destruktív van, mint türelmes. Ha az eladásokat nézzük. És itt térnék vissza az ontopikba.
671 levél
Válasz 15.01.27. 05:31 #16
ivanova36
capraz: tippre The Walking Dead

Lacko: azért az operation: flashpoint nem éppen a könnyűségéről és a grafikájáról volt volt híres. A maga idejében persze kiváló játék volt, ahol egy rossz lépés és mentél is a zsákba, ráadásul az egész terület egybe bejárható volt, töltés nélkül, akár földön, akár levegőben. Emiatt is volt "gyenge" a grafikája a korabeli játékokhoz képest. Ezek ellenére azért csak összeszedte a maga kis rajongótáborát.
Ha abba is hagyják az Arma fejlesztését, ne feledjük hogy egymásra épül a két játék. Akkor max a dayz 3-hoz készül majd arma mod
265 levél
Válasz 15.01.27. 00:41 #15
capraz
Mi az a TWD, amiről beszéltetek?
I see no God up here / Yuri Gagarin /
10960 levél
Válasz 15.01.26. 20:04 #14
Lacko
Nyilván, hogy sokkal összetettebb a jelenség, mint amit itt lentebb írtam.
Pl az is megér egy misét, hogy szerintem az arma 3darab része + OFP (az első igazi rész) nem fogyott együtt ennyi példányban, mint a dayz. Ami persze anyagilag biztos nagyon jól jön a cseh fejlesztőknek. Csak hát nem tudom, hogy örüljek-e annak, hogy ezáltal az arma fejlesztését is finanszírozzák, vagy féljek attól, hogy egy szép nap abbahagyják az arma szériát, ami negyed annyi zsét sem hoz, mint a dayz.
Ettől persze nem hiszem, hogy jó játék lenne a dayz (a Sims is eszement sok pénzt hoz, mégis beteg szerintem)
4682 levél
Válasz 15.01.26. 19:50 #13
Christoph
Ez mondjuk nem hiszem, hogy a játék miatt lenne így. A zombi téma inkább a fiatalokat szólítja meg, meg hát az arma tizenegyhnéhány éves játék, ezért is az a magas játékos életkor. Én ebbe a DayZ-be bőven látok egy komoly kis valóságszimulátort. Tetszene is, de nekem erre se időm se türelmem nem lenne. Elég nekem a TWD.
10960 levél
Válasz 15.01.26. 19:40 #12
Lacko
Már sokszor leírtam, de a DayZ mindenben ellentéte az anyajátéknak (ArmA), amihez mod-ként készült. Az Armát idősebb játékosok játsszák, 30+ életévvel, a DayZ-t meg a fiatalok 20-. Az ArmAban mindenki kooperál és együtt játszik, a DayZ-ben meg a kitolás megy.

Azért vártuk az önálló DayZ játék megjelenését, mint a messiást, hogy végre kopjanak le a dayzsek az arma szerverekről, mert elképesztő, amikor ez a két teljesen eltérő világ találkozik: nem jut be a dayz-s kamasz egy szerverre, uzsgyi gyerünk szétcseszni az armások játékát. Ez teljesen mindennapos volt.

A vége az lett, hogy ment a koop, cserkésztük be az arabokat, egyszercsak jött rádión, hogy mindenki hagyja a fenébe a takikat, mert megjöttek a dayz-s taknyok, őket kell ölni. És akkor csapatban megindultunk leradirozni őket. Ami persze nem segített, mert hiába lőttük halomba és menekültek el a szeróról, mikor folytattuk volna a játékot más dayz-sek jöttek. És eszükbe sem jutott játszani, csak a szétcseszésen járt az eszük.

Egyértelműen nekik készült a DayZ. Totál destruktív.
Ide a rozsdásat, hogy abban a játékban soha nem kooperál senki.
806 levél
Válasz 15.01.26. 19:40 #11
SolidSnakeGH
A "kalap sz*r" minősítés a jelenlegi verzióállapot miatt van vagy alapból a téma se bejövős?

Ha egyszer kijön az 1.0 és megtoldják egy erős marketinggel (mondjuk pont egy montázsvideóval az ilyen beteges sztorikkal), akkor simán megnőhet még a felhasználószám.
414 levél
Válasz 15.01.26. 16:57 #10
totyak
Vajon fog ez a szám még emelkedni akkor is, ha végre kiadják a végleges játékot? Szerintem aki többség, akinek kellett a játék, benevezett rá így, béta állapotban. Mellesleg a 3 milla így sem rossz.
16062 levél
Válasz 15.01.26. 16:05 #9
david139
Hát nem tudom mit esznek rajta, de ez a játék a jelenlegi formájában egy kalap szar. A War Z szét lett alázva, a steam kidobta, a pénzt vissza kellett adniuk stb. a Day Z-nél bőven jobb volt...

Külön érdekesség, hogy az "új" gépemen képtelen vagyok megoldani, hogy teljes képernyőn fusson. Vagy 320x280-ban (a nagyságrend pontos), vagy 4:3-ban úgy hogy kilóg az alja.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
27765 levél
Válasz 15.01.26. 15:53 #8
LordMatteo
Az INdexnek volt egy marha jó cikke erről, videókkal is, amiket ők gyűjtöttek össze. A legemlékezetesebb az volt, amikor 4 vagy 5 ember szívatott másik kettőt, akiknek ülnie kellett a földön ruha nélkül, énekelni, vagy különben lelövik őket. Meg se mozdulhattak, aztán mikor az egyik futni próbált, lelőtték. Simán TWD.

Illetve amire még emlékszem, hogy írtak róla, az a rohadt kajával való etetés. Vagy megeszed a rohadt kaját, és rosszul leszel, beteg stb, vagy lelőnek. Betegesen jó.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
806 levél
Válasz 15.01.26. 15:38 #7
SolidSnakeGH
Ilyen csoportosulásokra tökéletesek a klánok. Bár a játék mechanikájából adódóan ez még inkább egy ok arra, hogy a kisebb csoportok/individualisták még inkább f*ssanak.

Én az alapértelmezett esetre gondoltam, mikor valaki csak simán megveszi a játékot és egymaga csöppen bele a világba, az pár óra alatt igencsak megszívhatja a szimuláció keltette szabadsági fok és lehetőségek miatt.
4682 levél
Válasz 15.01.26. 15:32 #6
Christoph
Többségében gondolom így lehet, inkább az a kérdés, hogy alakulhatnak-e pl. a Walking Dead mintájára csapatok? Lehet ez csak akkor valósítható meg, ha a játékosok fizikailag ismerik egymást (barátok a való életben), mert arctalanul könnyebb hátbaszúrni a másikat.
806 levél
Válasz 15.01.26. 12:32 #5
SolidSnakeGH
Eddig a káosz oldalára billen a dolog (valószínűleg a valóságban is hasonló folyamatot zajlanának le, ember embernek lenne a farkasa, remélem nem válik egyszer valóra).
671 levél
Válasz 15.01.26. 12:31 #4
ivanova36
Volt már hasonló "szociológiai kísérlet" a wowban is anno, csak ott egy fertőzés volt ami tizedelte a játékosokat.

https://www.youtube.com/watch?v=RxDvxKeLWlA

76 levél
Válasz 15.01.26. 12:16 #3
barack1
Ay ijen szivatások sokat csökkentenek egz multis játékok élményén.
4682 levél
Válasz 15.01.26. 11:56 #2
Christoph
Ez a játék az eddig hallottak alapján felér egy szociológiai felméréssel. Érdekes, hogy ez a netes közösség merre megy el. (kooperálnak vagy káosz lesz)
806 levél
Válasz 15.01.26. 11:04 #1
SolidSnakeGH
Érdekes, hogy attól lett igazán felkapott, hogy nem a zombik jelentik a fő problémát és félelmi forrást, hanem a játékostársak/egyéb túlélők. Számos Youtube-videó létezik különféle szívatásokról (az egyik legpoénosabb egy kötetcsere volt, és amíg a játékos olvasta a tartalmat, a másik játékos megbilincselte a tagot és elvette majd minden cuccát és otthagyta a vaksötétben).

Mindenesetre említésre méltó ez a felhasználói létszám elérése. Én majd csak akkor ruházok be rá, ha kijön a végleges verzió (ha egyáltalán kijön), korai buildekkel nem szeretek játszani, bár a fejlesztők hozzáállása és a folyamatos fejlesztés a játékos feedbackek alapján példaértékű.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.