Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Rise of the Tomb Raider részletek [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Rise of the Tomb Raider részletek
Lara Szibériába tart, hogy megfejtse a halhatatlanság titkát.

Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider
A legutóbbi Rise of the Tomb Raider cikkek, hírek
51805 levél
Válasz 15.02.10. 09:18 #65
Barthezz
Hidd el, akkoriban ez nem jelentett akkora gondot, tényleg természetes volt így, és természetes volt az is, hogy brutálisan nehezek voltak a játékok, köztük a TR-sorozat is akkoriban. Ami viszont egyedül nem tetszett, hogy néha egy-egy logikai feladvány megoldásánál erre szándékosan rájátszottak, amitől viszont az életszerűség érzése csökkent. A 4. részben pl. derékmagasságban lévő lyukba nem lehetett belemenni, mert nem volt ilyen mozdulatsor. Ez még oké is lett volna, de az egyik helyszínen volt egy ilyen résznél alul egy csapóajtó, amit kizárólag azzal a céllal kellett kinyitni (és előtte megtalálni a kapcsolóját), hogy a lyuk fejmagasságba kerüljön, így függőlegesen a szélére lehetett csimpaszkodni és ezután felkapaszkodva bemászni. Nah itt én is fogtam már a fejem. Ezeket leszámítva azonban zseniális játékok voltak a régi TR-ek.
307 levél
Válasz 15.02.09. 16:37 #64
CarRoy
Az utolsó mondatom kicsit félreérthető volt Nem arra gondoltam, hogy akkoriban feleslegesen nehezítették a mozgást, hanem hogy erre az újabb keletű részre már nem örökítették át ezt a régi típusú, pepecselősebb irányítási mechanizmust (pl. széleken guggolás, leereszkedés, tökéletes nekifutás), hisz a hangsúlyt a gördülékeny játékélményre helyezték a készítők. Én csak örülök, hogy kifinomult irányítással tudtam kipróbálni egy klasszikus igényes felújítását. Volt benne így is bőven kihívás, hogy nem kellett mindent kicentizni
51805 levél
Válasz 15.02.09. 15:20 #63
Barthezz
Nem szándékosan nehezítették a mozgást akkor sem, egyszerűen ez volt akkor a természetes. Ahogy egy Trabant is annak számított 1990-ben, ma meg már hülyét kapna az ember, ha rásegítés nélkül kéne kormányozni, vagy a régi durva módon sebességet váltani.

Az első reboot, a Legend óta lett rendkívül felhasználóbarát a mozgás, a régi irányítást utolsóként az 5. rész, a Chronicles képviselte, míg a 6. rész, az AoD egyfajta átmenet volt a régi és a felhasználóbarát között.

Ellenben ezekben a régi részekben nem volt checkpoint rendszer, hanem bárhol lehetett menteni. Így akár minden nehezebb szakadék átugrása vagy kötélre való rákapaszkodás előtt/után is nyugodtan menthettél, így elrontás esetén csak az adott részt kellett kizárólag megismételni (de volt, hogy azt 25-ször ). Ez kompenzálta némileg a körülményesebb irányítást. Persze ennek a hátulütője annyi volt, hogy óvatosan, lehetőleg mindig új slotba volt érdemes menteni. Egyszer pl. egy szakadékba zuhanáskor sikerült véletlenül a mentés gombot megnyomnom, így betöltéskor egy placcsanás és azonnali elhalálozás következett. Ha ez lett volna az egyetlen mentési slotom, az egész játékot kezdhettem volna elölről.

Ma már ezek a dolgok teljesen elképzelhetetlenek egy friss játék esetén.
307 levél
Válasz 15.02.09. 14:52 #62
CarRoy
Erről a "milliméterezésről" már jómagam is "szépeket" hallottam. Amikről írtál - miszerint komplett mozdulatsorokat kellett manuálisan végrehajtani - mai fejjel (és főleg csak hallomásból) tényleg iszonyú elképzelni és igazi rémálom lehetett. Az Anniversary ugyebár feldolgozás volt, de azért érezni lehetett, hogy az irányításon finomítottak és modernizálták, mert nem nagyon rémlik, hogy ennyire pepecselni kellett vele. Inkább a felújított grafikán, a hangulaton és a fejtörők megoldásán volt a hangsúly, nem pedig, hogy feleslegesen megnehezítsék a mozgásodat.
51805 levél
Válasz 15.02.09. 14:23 #61
Barthezz
2000-ben, amikor a TR4-et első TR-játékomként kivittem, nekem sem volt ez probléma, de ezt írtam is. Ma viszont már, amikor szinte minden játék esetén automatikus a kapaszkodás, a lemászás, megáll a karakter egy platform szélére érve és egy adott területen lényegtelen, honnan ugrasz el, már nagyon körülményes lenne. Ez ugyanaz a kategória, minthogy a régi játékok nem rágták a játékos szájába a megoldást, a maiak meg lépésről lépésre irányítanak. Szóval ha ma kezd bele vki a régi TR-ekbe, annak eleinte ez biztos rendkívül kényelmetlen lesz. Ez nem a játék hibája, egyszerűen megváltoztak a játékok 10-15 év alatt.
806 levél
Válasz 15.02.09. 13:11 #60
SolidSnakeGH
Az irányítást (plusz TR4 után már a grafikát is) az akkori szaksajtó is nagyon lehúzta, nem nagyon értettem, hogy miért, valamiért nekem sohasem volt gondom a "milliméterezéssel".
51805 levél
Válasz 15.02.09. 12:35 #59
Barthezz
Igen, egyrészt a régi részek nehézségét az adta, hogy a játék nem adott semmilyen támpontot rendkívül összetett feladatok esetén sem (erre a TR4-es Citadell Gate-es bejutásra nem tudom, van-e ember, aki magától rájött, ugyanis 4 különböző helyszínen egymástól látszólag tök független, sőt önmagában értelmetlennek tűnő dolgokat kell csinálni ahhoz, hogy végül egy centire pontosan kiszámított és időzített módon bejuthass a Citadell-be), emellett pedig valóban internet és youtube sem volt. A PC-s magazinokban szoktak megjelenni akkoriban szöveges végigjátszások, én a TR4-hez pl. ezt használtam segítségként, de az említett helyszínt egyszerűen kihagyták belőle. (Vélhetően a cikkíró sem tudta megoldani és valószínűleg egy mentés file-lal átugrotta.) Ma már nemcsak a fejtörők jóval egyszerűbbek, de konkrétan a szádba rágja minden játék, hogy hova menj és pontosan mit csinálj, színessel kiemelve a kapcsolót vagy mozdítható tereptárgyakat.

Viszont ami még komolyabb akadály lehet számodra és jómagam sem hinném, hogy képes lennék emiatt jelenleg a korábbi részekkel játszani, az az irányítás. Ez 2000 környékén még természetes volt, de ma már egy mai játékokon nevelkedett játékosnak ez kész rémálom lenne. Szóval pl. minden egyes mászás, sziklaperem-elkapás, stb. esetén a cselekvés-gombot folyamatosan nyomva kell tartani, szikláról lemászáskor először le kell guggolni, majd négykézláb lábbal a szikla felé fordulni, ugrások esetén centire ki kell lépni, hogy honnan fuss neki és honnan rugaszkodj el, különben nem kapja el a falat és szakadékba esel, a köteleken való közlekedés pedig maga a rémálom volt már akkor is, ott aztán tényleg centire pontosan ki kell számolni, hogy elkapja a kötelet). Ha viszont ezt a ma már nagyon körülményesnek számító irányítást megszokod, akkor hatalmas élmények lesznek a korábbi részek!
307 levél
Válasz 15.02.09. 12:01 #58
CarRoy
Kicsit szentségtörés lehet, amit mondok, de számomra a 2013-as rész előtt beszerzett és végigjátszott legutóbbi trilógiával (Legends-Anniversary-Underworld) kezdődött a Tomb Raider-es pályafutásom. Én nagyon elégedett voltam már ezzel a trióval is. A Legends ugyan visszatekintve nem volt nehéz, de tökéletes bevezetőként szolgált, hogy megismerje az ember a sorozat mechanikáját és kényelmesen beletanuljon. Az Anniversary-ről pedig már elöljáróban tudtam, hogy a legelső rész felújított változata, így kíváncsi voltam, mennyire lesz kemény a játék. Nem is csalódtam, mert tényleg igazi kihívás volt végigvinni, az ókori/egzotikus beütésű helyek pedig maximálisan lenyűgöztek. A 3 említett játékból talán pont ezt az epizódot tudnám megnevezni a kedvencemnek.

A legújabb rész tény, hogy kicsit más stílusban készült, de mégsem tudom nem szeretni. Engem talán a játékból áradó igényesség fogott meg igazán. Egyszerűen sugárzik az egészből, hogy sok ember odaadó munkája készítette el. Pontosan ilyennek kell lenni egy modern tripla A-s játéknak. Oké a fejtörők nagyon háttér szerepet kaptak, de a sztori izgalmas lett, a lövöldözést lehetett élvezni és még egy minimális szabadságot is adtak az ember kezébe bizonyos területeken. A grafikát pedig panasz nem érhette, iszonyú jól fest a mai napig. Én még a sokat kritizált multival is játszottam jó pár órát és bizony nagyon tetszett és élveztem.

Ezen játékokon felbuzdulva elkezdtem GoG-on szépen apránként beszerezni a többi megjelent Tomb Raider címet és decemberben sikerült az utolsó hiányzó darabot is végre megvenni. A spin-off-ok közül a legfrissebb Temple of Osiris ugyan még nincs meg, csak a Guardian of Light, de ami késik, nem múlik. Ugyan ezeket a részeket még nem játszottam végig, de "életcélommá" vált, hogy bepótoljam őket, mivel ugyebár klasszikusok és nagyon megkedveltem Lara Croft kalandjait és vele együtt az egész univerzumát. A TPS akció/platformer típusú játékokra meg amúgy is igazán vevő vagyok

Még annyit, hogy a Chronicles-höz anno volt szerencsém egy kicsit, de emlékszem hamar elakadtam az instrukciók hiánya miatt és akkori fejjel gyorsan fel is adtam és nem folytattam. Hát igen, ezeket a játékokat akkoriban igazi teljesítmény lehetett végigvinni, hisz hol létezett még olyan, hogy internetes segítség...
51805 levél
Válasz 15.02.09. 11:24 #57
Barthezz
Hát igen, az új TR gyakorlatilag a legutolsó jelenetekben állt össze kerek egésszé.A dupla pisztoly és az "a survivor was born" zárófelirat gyakorlatilag beillesztette a játékot a TR-univerzumba. ^^

A TR6:AoD pedig nekem is nagyon-nagyon betalált anno! Tényleg rengetegen szidták, valóban bugos is volt, de a hangulata tényleg egyedülálló volt az összes TR között. Párizs, aztán a prágai biológiai bázis teljesen magával ragadott. És az Évszakok Csarnoka helyszínen kaptunk egy kis igazi sírrablós TR-részt is benne, ami sztem nagyon jó ötlet volt. A történet pedig szervesen illeszkedett a 4. rész utáni történésekhez a Von Croy szál révén, úgyhogy én is kíváncsi lettem volna ennek a vonalnak a további folytatására. Csak hát a TR6 bukása miatt jött végül az első reboot a Legend révén, így a folytatást sajnos sosem tudhattuk meg, bár hozzáteszem, hogy nekem a Legend is rendkívüli módon bejött.
1431 levél
Válasz 15.02.09. 09:41 #56
-T0ng-
Ne is mond! Én a Tomb Raider-nek köszönhetem a gamer karrierem. Még emlékszem, egyik barátom gépén csíptem el a TR2-t annak idején. Nem volt több az egész játék sokáig, mint a ház bebarangolása, aztán mikor meglett a saját példányom onnantól fogva teljesen elkapott a gépszíj.

A legérdekesebb megközelítés kétséget kizáróan az Angel of Darkness volt. Sokan szidják, de szerintem máig utánozhatatlan a hangulata. Kíváncsi lettem volna arra, hogy ha működik a dolog, hogy folytatják.

Az új TR már csak azért is nagy kedvencem, mert elsőre nekem nagyon nagy csalódás volt. Az volt az érzésem, hogy elvettek mindent, ami Tomb Raider volt, a végére mégis úgy éreztem, hogy igen egy TR részt kaptam. Ha sikerül a sírrablós hangulatot is megfelelően visszahozni a játékba egy szavam nem lesz a Rise-ra.
51805 levél
Válasz 15.02.09. 09:12 #55
Barthezz
806 levél
Válasz 15.02.09. 07:56 #54
SolidSnakeGH
Király. Beszerezve, este indul a mandula, majd írok egy első benyomás beszámolót.
51805 levél
Válasz 15.02.08. 23:35 #53
Barthezz
Nem fogsz sztem csalódni, csak nyilván ne úgy állj hozzájuk, mint egy rendes TR-játékhoz. Amúgy pedig Lara kinézetét, harcmodorát és magát az egész játékot, a történetet tekintve ezek a mellékágak a régi, Core Design-os TR-t idézik, így egyfajta nosztalgikus hatásuk is van.
806 levél
Válasz 15.02.08. 22:40 #52
SolidSnakeGH
Köszi az ajánlást, teszek is próbát velük és beruházok rájuk, amíg tart ez a mostani remek akció. Az összes eddig megjelent TR rész megvan, kivéve ezek, így már nyugodtabb szívvel ugrok nekik.

A készülő rész kapcsán pedig bár nem örülök az Xbox vonal exkluzivitásnak, az viszont örvendetes, hogy nem végleges és kijön majd PC-re is (Xbox-ot sohasem vennék, valahogyan ez elvi kérdés nálam, mindig PS-vonal jött be a konzolok terén mind filozófia, mind játéktartalmi szempontból).
51805 levél
Válasz 15.02.08. 21:25 #51
Barthezz
Áh ne is mondd, nekem ráadásul a legelső TR-játékom ez volt. Tejóég, milyen hosszú és összetett sztorija volt neki, mire a végére értem, úgy volt majdnem 1 hónap, hogy akkor még rengeteg órát játszottam vele naponta. A kairói Citadell Gate-es helyszínek máig az agyamba vésődtek, ahogy napokon át szívtam vele ide-oda bolyongva és lövésem nem volt a továbbjutást illetően. Unokatesómmal összedugtuk a fejünket, de ő is ugyanígy itt akadt el. Végül egy nagy TR-fan haverom átjött és megcsinálta (szóban a helyszínek és a továbbjutás érdekében végrehajtandó feladatok összetettsége miatt nem tudta volna elmondani), majd ezután természetesen én is átvittem így, aztán én csináltam meg ugyanígy a többi haveromnak a gépén is.

A legvégső bossfight meg hát igen, 1 órán keresztül lőttem Seth-et, minden létező fegyverem minden létező töltényét kilőve rá (ez úgy jóformán kétezer feletti töltény volt a gránátvetőtől az íjon és a sörétesen át), és amikor még mindig nem feküdt meg, akkor esett le a megoldás, hogy talán nem is lehet megölni.

A befejezés meg hát igen, pláne a The Last Revelation alcím fényében. Hát elég kemény volt... Főleg, hogy aztán a Chronicles is ennek fényében jelent meg, aminek a sztoriját ugyebár a Lara "temetése" kapcsán összejött rokonság visszaemlékezéseiben szereplő történetek alkották. Aztán persze a legvégén jött az ekkora már azért borítékolható befejezés és betoppant Lara.

Nah de az izometrikus Larára térve: Sztem érdemes egy próbát tenned velük, mert a GoL is csupa pozitív kritikát kapott, a ToO lényegében ugyanaz, csak Egyiptomban. Ráadásul a mostani ToO pont a Last Revelationben megismert koncepciót követi, így nem lineáris pályák egymásutánjából áll, hanem több nagy központi helyszín között kell folyamatosan mászkálni és ezekből érhetőek el az egyes tombok. Persze a TR4-el ellentétben itt folyamatosan a szánkba rágják már, hogy hova kell menni és mit kell csinálni...

thri77: Végülis TR-játék, csak mellékág.

652 levél
Válasz 15.02.08. 21:03 #50
thri77
Hja vagy úgy.
Pont az előzőekben fejtegette valaki, hogy az nem is TR játék, de látom, hogy az előző is benne van. No mindegy, benéztem.

Amúgy én is elkezdtem vele játszani anno, még tetszett is, de végül mégis félbemaradt.
806 levél
Válasz 15.02.08. 21:00 #49
SolidSnakeGH
Valamiért a mai napig nem bírtam rávenni magam (részben a zsánerváltás, részben időhiány miatt), hogy az izometrikus nézetes TR-eket kipróbáljam. Lehetséges, hogy egy próbát mégis teszek majd vele a közeljövőben, Egyiptom nálam is favorit helyszín volt a The Last Revelation miatt (azok az óriás-skorpiók, a fifikás Seth-főboss párbaj és az a gonosz ending... ah, nosztalgikus hangulatba kerültem. Megint.).
51805 levél
Válasz 15.02.08. 20:54 #48
Barthezz
Ahogy SolidSnake is említette az előző hsz-ben, a Temple of Osiris-re gondoltam.

Mellesleg éppen nemrég álltam neki és azt kell hogy mondjam, elég élvezetes akció-platformjáték lett. Ugyan az előző részhez képest szinte minimális az előrelépés, de a hangulata nagyon megvan ennek is, a bossfight-ok pedig elképesztő látványosak. ^^ És hát Egyiptom, ami a kedvenc TR-es helyszínem az emlékezetes 4. résznek köszönhetően.
806 levél
Válasz 15.02.08. 20:48 #47
SolidSnakeGH
Hm, valóban kimaradt ebből a collection packból (utólag nem lehet bővíteni vajon egy ilyen pakkot?), viszont különállóan is beszerezhető még 22 órán keresztül 66%-os kedvezménnyel.
652 levél
Válasz 15.02.08. 20:47 #46
thri77
Ott van benne a legelején. Vagy a Rise-re gondoltál? Mellesleg le volt értékelve X1-re és PS4-re is az elmúlt hónapokban.
36 levél
Válasz 15.02.08. 20:45 #45
AdranW
Azt kell, hogy mondjam még így is megéri.
51805 levél
Válasz 15.02.08. 20:43 #44
Barthezz
A legújabb rész kimaradt, persze egy friss játékot nem lett volna célszerű azonnal leárazniuk, csak hát így lett volna igazán elegáns a csomag.
806 levél
Válasz 15.02.08. 18:11 #43
SolidSnakeGH
Aki esetleg szintre akarja magát hozni a RotTR-ig, az még beszerezheti Steam-en a teljes eddigi Tomb Raider kollekciót 80%-os kedvezménnyel potom áron (plusz ezen kívül irtó sok Square Enixes cím van most nagyon leértékelve).
36 levél
Válasz 15.02.08. 18:00 #42
AdranW
Microsoftnak bejött az élet, hogy ilyen üzleteket kell kötnie a PS ellen. Jó volt az új TR, de az a baj hogy jelen pillanatban a Naughty Dognál nem csinálnak jobb játékot. Ezáltal nem lesz, az Uncharted teljes körű kihívója.
51805 levél
Válasz 15.02.08. 12:06 #41
Barthezz
Köszönjük eme bölcs és rendkívül sok új információt tartalmazó összegzést.

Bírom amúgy ezeket a kommenteket, amik egyértelműen a PS-játékban való részvételért íródnak. Amúgy természetesen no offense, jómagam is emiatt kommenteltem értelemszerűen jóval aktívabban a hírekhez.
36 levél
Válasz 15.02.08. 11:49 #40
TReiker
Az időszakos exkluzivitás kifejezés egyértelmű - a játék az "időszak" el/leteltével jön más platformokra is.
51805 levél
Válasz 15.02.06. 19:48 #39
Barthezz
Csodálkozom is, hogy nem szaladtál eddig bele a Rise of the Tomb Raider nevébe, főleg az ominózus exkluzív bejelentéskor pörgött tőle az internet. Illetve emlékeim szerint a rebootnál is világossá tették, hogy egy új TR-sorozatot kívánnak elindítani ezzel, amit a játék befejezése is erősen sugallt.
189 levél
Válasz 15.02.06. 11:21 #38
bollokr
köszi a felvilágosítást,így már tisztult a TR kép.
Még szerencse hogy csak mellékág,szomorú lettem volna ha ezt az utat járták volna az utolsó rész sikere után.
Várom a PS átírást,addig meg be kell érnem a gameplay videókkal.
652 levél
Válasz 15.02.06. 09:16 #37
thri77
Csak ugyanazt tudnam irni, mint korabban. Viszont exluzivitashoz ott van meg a Grim Fandango Remaster esete. A Sony azt nyilatkozta, semmi gondjuk nincs egy PC porttal. S nekik is sok jatekuk (foleg indiek) kijon PC-re is, nem csak az MSnek. De ertem amit irsz.
2851 levél
Válasz 15.02.06. 08:27 #36
RAI*DEN
Hát figyelj, nézőpont kérdése. Számomra az exkluzív azt jelenti, hogy csak egyetlen kiadó platformjain játszható. Most az RoTR ideiglenesen exkluzív X360-ra és Xbox One-ra. Ezt követően szinte tutira borítékolható egy PC-s megjelenés, meg esetleg egy PS-es. Pont arra gondoltam, hogy mekkora fricska lenne a PS tulajdonosoknak, ha utólag sem jönne az ő gépeikre a Tomb Raider. Mondjuk van 1-2 elvetemült arc akit ismerek és azt mondják, hogy az Uncharted keresztbe lenyeli, de rájuk csak annyit tudok mondani, hogy túlságosan is elvakultak.
652 levél
Válasz 15.02.06. 07:58 #35
thri77
Engem a fanboyok nem érdekelnek.
Persze, az exkluzivitást és a konzol exkluzivitást el kell választani, de valahol a két (három?) nagy gyártónak egymás jelenti a nagyobb konkurenciát, s amellett, hogy a PC-vel is számolni kell, az egy ilyen szürke, vagy friendly zone sok esetben.
2851 levél
Válasz 15.02.05. 22:44 #34
RAI*DEN
Ezzel az érveléseddel csak az a baj, hogy a PS fanboyok válltig állítják, hogy a Ryse nem exkluzív, a Dead Rising 3 nem exkluzív, holott ha azt nézzük, teljes mértékben Microsoft exkluzív mind a 2 cím. A gyakorlat és szerintem az elmélet is azt mutatja, hogy ami nem csak 1 platformra jelenik meg, az a játék már nem exkluzív
652 levél
Válasz 15.02.05. 17:20 #33
thri77
Ilyenkor én a konzol exkluzivitásra gondolok (PC az nem konkurencia
De amúgy PC-re se rögtön jött ki, volt vagy két év difi.
51805 levél
Válasz 15.02.05. 17:01 #32
Barthezz
Köszi, ilyesmire gondoltam.
2851 levél
Válasz 15.02.05. 16:32 #31
RAI*DEN
Sokáig PS only cím a Metal Gear Solid? Az első rész PC,PS1-re jelent meg, a 2. rész szintúgy(és nem volt sokáig exkluzív) plusz xbox classicra is, a 3. rész ps2 volt sokáig, de végül jött PS3-X360-ra. Az MGS4 egyedül PS only, az MGS5 meg multiplatform. Ez a játék kicsit kilóg a sorból exkluzivitás terén, de ha ilyen exkluzív lesz az RoTR mint ez, akkor a játékosok összetehetik kezüket
652 levél
Válasz 15.02.05. 16:01 #30
thri77
Jah igen ez. Sorry (+ köszi
Tehát maga a cím, a kiadás joga.
806 levél
Válasz 15.02.05. 15:53 #29
SolidSnakeGH
Intellectual property.
51805 levél
Válasz 15.02.05. 15:44 #28
Barthezz
Az IP minek is a rövidítése ez esetben?
652 levél
Válasz 15.02.05. 15:19 #27
thri77
Az még hagyján, de az IP egész biztosan a Sonyé. De mondjuk én spec az Insomniacon is eléggé csodálkoztam.
51805 levél
Válasz 15.02.05. 14:47 #26
Barthezz
Ebben mondjuk erősen közrejátszik, hogy a Naughty Dog a Sony tulajdona, szóval tényleg kb. 0,001% az esély rá, de egy jópár év távlatában akár még ez is elképzelhető. A portolás meg tényleg lepasszolható ez esetben vmi kisebb cégnek.

Mindenesetre a RotTR multiplatformmá válása sokkal inkább valószínűbb.
414 levél
Válasz 15.02.05. 12:24 #25
totyak
Ha ezt a sok mindent valóban korrektül meg tudják valósítani, akkor fergeteges játék lesz. Kicsit aggódva olvasom ezt a platform mizériát, de őszintén szólva nem gondolom, hogy csak a Microsoft konzoljaira jönne.
652 levél
Válasz 15.02.05. 12:11 #24
thri77
Persze, de vehetjük a Metal Gearek, Silent Hillek esetét, sokáig azok is csak PS only címek voltak. De igen, ezzel együtt is az Uncharted legalább annyira elképzelhetetlennek tűnik X-en, mint a Halo PS-en (de előbbi esetében még csak egy PC-s port is).
14264 levél
Válasz 15.02.05. 11:06 #23
balays82
A Rise of the Tomb Raider létezéséről egyébként már 2013 ősze óta lehet tudni, a hivatalos bejelentés pedig a tavaly júniusi E3 Microsoft konferenciáján történt meg.
200 levél
Válasz 15.02.05. 10:45 #22
EvolutioN
A felülnézős, 4 játékos az mellékszál. A Lara Croft and the Guardian of Light folytatása. Tulajdonképpen a címében benne sincs, hogy Tomb Raider. Az Lara Croft játék, nem Tomb Raider játék. Szóval vannak benne TR-szerű játékelemek, valamint Lara az egyik főszereplő, de nem csatlakozik a főszálhoz. Sőt, ha lore szempontjából nézzük, akkor inkább a régi sorozathoz kötődik, mint a reboothoz.
The Last of Us
189 levél
Válasz 15.02.05. 10:37 #21
bollokr
Nem olvastam senki kommentjét.Mielött elkezdtek akármit is.Nem ezért írok.

D ,nem arról volt szó kb 2 hete hogy a TR teljesen más irányba kezd el evezni?
Valami felülnézős 4 játékos móddra emlékszem akkori cikketekben.
Akkor mondtam,de kár hogy az utolsó részt nem viszik tovább..
és erre meg kijön ez a hír.
YESS...
ja nem,megint XBOX...óhogyaza
51805 levél
Válasz 15.02.05. 10:27 #20
Barthezz
Vagy a legdurvább példa: Az eredetileg XBox-exkluzív Oddworld: Munch's Oddysee végül 9 év elteltével megjelent PC-re, 11 év elteltével (!!!) pedig PS3-ra is.

Ebből látszik, hogy nagyon hosszútávon valóban bármi megtörténhet, akár még egy PC-s Uncharted 1-3 csomag is. 10+ évvel a megjelenés után már úgysincs semmi hatása az exkluzív konzol-eladásokra, ennyi idő alatt a konzol-generációváltás is lezajlik, azonban bevétel bőven hozható belőle ilyenkor más platformokon történő eladással, az átportolást meg le lehet passzolni vmi kisebb csapatnak. (Persze erre én sem látok semmi esélyt, mivel a Naughty Dog teljesen a Sony tulajdona, de az új Oddworld játékokat se gondolta soha senki, hogy valaha kiadják más platformokra is.)
652 levél
Válasz 15.02.05. 09:35 #19
thri77
Pedig a system seller kifejezes egy bizonyos jatekot jelol, amivel gepet lehet eladni. Es bizony szubjektiv. Ne csak sajat szempontbol nezzetek. Van akinel igenis dont egy db jatek. Nekem volt mindenfele Xboxom es soha nem jatszottam Halot es nem is fogok mert hidegen hagy. Ettol nem vagyok hulye csak masok az igenyeim. A lentebb felsorolt idei X1 exkluzivok sem erdekelnek, csak a QB, de az meg nekem nem system seller (onmagaban).

Sajat Unchartedet nehez lesz osszehozni az MSnek, vagy legalabbis draga. Uj IP-t letrehozni nagyon sok penz, hosszabb tavra exkluzibitast vasarolni szinten. A TR ugylettel idot es par vasarlot nyertek, de ez hogy kiderult hogy timed exkl. Sokat ront az uzleten, meg ha messze is vannak az egyeb verziok. Lesznek sokan akik kivarjak. Mig egy Unchartednel 0 az esely hogy valaha lesz MS konzolon (aztan csak ovatosan, mert ki gondolta volna hogy Sonic lesz Nintendon
51805 levél
Válasz 15.02.05. 08:51 #18
Barthezz
Mivel 1 játék miatt (néhány elenyésző kivételtől eltekintve) nem fog vki X1-et venni, ha egyszer a PS4 felé húz, sztem két megoldás lehetséges:
- Vagy több ilyen nagy címet kisajátít még a MS, így már erősebben húzva a potenciális konzol vásárlókat az X1 felé. Bár ez rendkívül költséges lenne és az eladásokból nem hinném, hogy megtérülne.
- Vagy pedig pusztán presztízskérdést csináltak belőle és kell nekik is egy Uncharted. Az eladási adatokkal meg majd lehet villogni, ha esetleg a TR-ből több fogyna. Ebben az esetben viszont ki kell tolniuk az exkluzivitás időtartamát, vagy legalábbis jó sokáig bizonytalanságban tartani a PC-seket és a más konzolosokat a megjelenést illetően.

Mivel a játék azonban párhuzamosan X360-ra is készül, sztem a 2. verzió a valós. Ha az X1 eladásokat szerették volna megdobni, akkor pont az X360-as kiadás lenne a legelbaltázottabb lépés, hiszen éppen az X360 tulajok azok, akiket a legnagyobb eséllyel lehet terelgetni az X1 megvásárlása felé.
2851 levél
Válasz 15.02.05. 08:50 #17
RAI*DEN
Ha lehetek maradéktalanul őszinte, nekem az Uncharted nem system seller játék, főleg nem a 3. rész tükrében... Ha egyszer lesz PS4-em(így vagy úgy mindenképp lesz, legrosszabb esetben veszek egyet a következő 1-2 évben), akkor az Uncharted mindenképp pörögni fog a gépemben, ha már egyszer van rá módom, de nekem nem system seller játék. Nekem 3 játékkal tudnak gépet eladni, ezek pedig: God of War, Halo és Metal Gear Solid széria. PS2-3-am is elsősorban azért volt, mert élek-halok a God of War játékokért, annyira jól sikerült darabok, hogy arra szavak nincsenek(gondolok itt a számozott fő epizódokra).

Amúgy majd az idő majd igazolja, hogy kinek lesz igaza. Ha bejön a Microsoftnak ez az időleges exkluzivitás, akkor szépen egymás nyakába borulnak(több ilyen időleges exkluzivitással jártak már jól. Példának okáért a CoD DLC-k ilyenek és használ az üzletüknek), ha meg nem, akkor tovább ügyködnek azon, hogy még több gépet süssenek el(valószínűleg valami időleges exkluzívval, vagy vadonatúj címmel). Amúgy nem kell félteni a Microsoftot, mert 2015-re elég ütős palettával készülnek, amik eddig maradéktalanul érdekelnek(Crackdown, Quantum Break, Phantom Dust, Scalebound, és szigorúan nagybetűkkel: HALO5:GUARDIANS!!!! zárójelesen megjegyezném a zárójelen belül egy esetleges Fable Legends lehetőségét is, amennyiben jól sikerül).

Még a témához hozzászólva, szerintem a RoTR Xbox-os megjelenését követő 3-4 hónapban lehet majd hallani híreket arról, hogy a későbbiek során mikre adják még ki(ha kiadják). Én valahogy ezt úgy tudom elképzelni a RoTR-nél, mint a GTA5 Remasterednél, szóval durván 1 évet jósolok.
14264 levél
Válasz 15.02.05. 08:48 #16
balays82
Persze, dönthet egy játék, egy adott ember vonatkozásában. Viszont az már nem határozható meg egyértelműen, hogy valakinek mi a system seller. Egyeseknek az Uncharted, másoknak a két GoW (God of War/Gears of War), megint másoknak a Halo vagy éppen a Bloodborne. Olvastam már nem egyszer olyat, hogy valaki hosszú évek óta csak PS konzolokkal játszik, de az Uncharted részek teljesen hidegen hagyják. Igen, szerintem sem normális az illető, de vannak ilyenek. Szóval a lényeg, hogy aki szélesebb kínálatot tud nyújtani az ilyen system seller címekből, annak értelemszerűen szélesebb lesz a potenciális vevőköre is.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.