Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Sid Meier's Starships [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Sid Meier's Starships
A végtelenbe és tovább...

Sid Meier's Starships

Sid Meier's Starships
A legutóbbi Sid Meier's Starships cikkek, hírek
4499 levél
Válasz 15.03.26. 13:32 #3
Wing
Umbrasvord: kár gúnyolódni, számomra hasznos volt az előtted szóló kommentje. Gondolkodom én is a Starshipsen, de lehet, hogy mégsem lesz belőle vásárlás.
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
1 levél
Válasz 15.03.26. 11:52 #2
umbrasvord
Há dik há már barátom miez a komment? Fárasztó volt ez a komménted kispajtás, hát ilyen jó altatót régen olvastam, már rég aludtam ilyen jól. Kaphatnék rád elérhetőséget? Sok a kölök jól jönne egy ilyen uri fiú othunnra, gyerekek nagyon oda lennének érted. Fizetni nemtudok de szinesfém az van... ha érdekel megbeszélhetjük a riszleteket pajtás.
673 levél
Válasz 15.03.26. 11:17 #1
ivanova36
Másodvélemény:

A játékmenet maga szakított a Beyond Earth illetve a korábbi Civilization részekkel. Új játék indításakor kiválaszthatjuk a népünk fő irányzatát, mely irányzatok a Beyond Earthből kerültek át, úgy mint Harmony, Purify és Supremacy. Mindegyik irányzatban van 8 vezető melyek más más képességgel bírnak. Ám ezek a képességek mindegyik irányzatban megvannak. Vagyis kezdhetsz plusz egy hajóval, akármelyik irányzatot is választod. Irányzat egyik legszembetűnőbb jelentősége a hajók külsejének változása, de nem igazán számottevő ahogy az iráényzatok bónuszai sem. Ezek is Beyond Earthből kerültek át, vagyis a Harmony hajói zöldesek legömbölyítettek, a Purify pirosas és agresszív, Supremacy sárgás és áramvonalasabb kialakításúak. Nép választása után lehet állítani hogy mennyi és milyen erős AI legyen, illetve mekkora naprendszerben szeretnénk tevékenykedni. Ezek után kezdődhet a meccs. Azért meccs, mert átvezető történet nincs, hanem csak AI elleni skirmish.
Egy darab flottánk lehet, melyben a hajóink számát energy-ért bővíthetjük, valamint szintén energy-ért lehet majd a hajókat javítani és fejleszteni. Terjeszkedni a flottánkkal tudunk, stratégiai nézetben a környező bolygókra át tudunk velük menni és ott feladatokat végrehajtani. Feladatok teljesítése jutalmaként befolyást szerzünk az adott bolygón több befolyás, több nyersanyag arról a bolygóról. Befolyást 4 részletben méri a játék, de vásárolhatunk is creditért, így egy-két feladat és némi vásárlás után 100%-os befolyást szerezve, a bolygó beáll a birodalmunk zászlaja alá. 50%-os befolyással már építkezhetünk is az adott bolygóra, lehet fejleszteni az ottani ipart, pl több energy-t, kaját, tudáspontot, fémet termeljen, vagy akár ugrókaput és építhetünk a bolygóhoz.
A meghódítandó bolygóhoz érve kaphatunk némi háttérinfót a várható feladatról és esetleges ellenséges tevékenységről, valamint fejleszthetjük vagy módosíthatjuk a flottánkat ennek megfelelően. A fejlesztéssel befolyásolhatjuk hogy melyik hajónknak milyen szerepet szánunk. Lehet az egyik egy sok lépésszámmal rendelkező távolságról támadó, vagy akár egy robosztus sok HP-val bíró tank. Esetleg vadászokkal operáló hordozó. A feladatok pár fajták lehetnek, pl: foglalj el 3 relét, tartsd meg a relét 5 körön át, juss ki a hajóddal az aszteroida mezőből 11 kör alatt, vagy pusztítsd el az ellenséges flottát, esetleg védd meg a szállítóhajót. Ekkor vált a játék taktikai nézetbe ahol a flottánkat irányíthatjuk a már jól bevált hexa pályán, mely díszítve van számos anomáliával, aszteroidával, porfelhővel. De ezek nem csak díszek, hanem a taktikai hadviselés fontos részei. És kezdődhet a fogócska az ellenféllel, hogy melyik aszteroida mögé bújva melyik ellenfélre látunk rá, vagy hogy vadászainkkal mögé tudunk-e kerülni, esetleg a kilőtt torpedókat időben el tudjuk-e kerülni. A csata maga körökre osztott, és a hajóink felszereltségétől függ a lépésszámunk és fegyvereink típusa és hatótávolsága. A csata végén a hajóink xp-t kapnak, így hatékonyabbak lesznek, majd visszatérünk a stratégiai nézetbe. A flottánknak is van "lépésszáma" melyeket ki lehet tolni ugrókapuk használatával, de előbb utóbb óhatatlanul is elfogy a lépése, vagyis kimerül a legénység, így eltávot kell nekik adni. Eltáv adásakor lép a következő birodalom. Majd ha ismét mi jövünk, akkor a meghódított bolygók termelését megkapjuk és a flottánkkal ismét léphetünk.
Ha már minden szabad bolygót meghódítottunk akkor már csak egymás terhére tudunk terjeszkedni így kezdetét veheti az igazi balhé. Meghódíthatjuk a környező birodalmak bolygóit egyesével, de akár egyszerre mindet is.

És ezt ismételjük míg van el nem foglalt bolygó vagy míg az egyik győzelmi feltétel nem teljesül.

Vélemény:
Gyors és pörgős meccseket lehet AI ellen játszani, de ennyi. A hajók szerkeszthetősége jól néz ki, de amint rájön a játékos a tuti jü fegyverzetre, nem fog mással vacakolni. A hajók kinézete változik, de nem annyira fontosan hogy elpepecseljen vele az ember. Rányom max pontot arra amire lehet és ennyi. Civ 5-ben egy meccs 10+ óráig is tartott, itt normál nehézségen is max 2 óra volt 6 AI ellen. Jó móka rövid távon, de 15 eurót nem ér. Nagyon egyszerűsített menü, grafikai beállítás alig, így megértem ha sokan tablet vagy okostelefon appnak értékelik ezt a játékot, semmint teljes értékű PC játék. Egyik legnagyobb hiányossága hogy nincs benne semmilyen multi. Inkább tűnik a Beyond Earth egyik kimaradt featurjének, sem mint önálló brand vagy mellékága a Civilizationnek. Inkább tűnik egy sikeres Kickstarter játéknak. Annak kíváló lenne. Sid Meier nevével jelzett játéknak, tabletre kiváló lenne. De PCre jött teljes játékként, így már más a helyzet. Fenti hiányosságai miatt csalódás, így nem tudok felhőtlen örömmel játszani vele. Csak annak ajánlom aki nem vár tőle Civ 5 szintű kikapcsolódást.


Nemrég ismét lenyomtam egy meccset, 3 óra alatt 6 moderate vagyis kb normál AI ellen Harmony irányzattal. Nem volt rossz, de a végére eléggé agyaggalamb lövészet hangulata volt, a fejlett hajóimnak köszönhetően.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.