Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Jöhet végre a WarCraft IV? [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Jöhet végre a WarCraft IV?
Évek óta várunk rá, de a Blizzard eddig a StarCraft II-vel volt elfoglalva. Ez most megváltozhat.

WarCraft IV

WarCraft IV
A legutóbbi WarCraft IV cikkek, hírek
10984 levél
Válasz 15.08.17. 14:42 #27
VodevilX
Jó de ezt minden játékban meg lehet csinálni... Először is attól függ, ki ellen/mi ellen játszogatsz. Nyilván nem egy SC2 master ligában.
Én ezekkel a régi játékokkal fiatalon sosem túl komolyan játszottam. Persze, hiszen a szívem mélyén mindig is utáltam az RTS-eket, mert mégis mi az hogy én nem építhetem ki békésen fél óra alatt a bázisom, mire még egy fél óra alatt hajlandó vagyok a komplett sereget is legyártani Szóval így kb medium szinten simán működött. Csak jól kell választani. Most HotS-ban normálon annyi az egész, hogy legyártok pár tucat Hydra vagy Mutalisket épp kell-e repülni vagy sem, és simán végig megyek, ha kell csinálok még egyszer annyit és kész. Sőt B.net-en is, ha ügyes az ember, egy szinte kizárólagos, hatalmas Marine alapú sereg megtámogatva pár Medic-el kb mindent visz.

Na de amire gondoltam, nem az hogy mi ellen mi a jó, hanem hogy mennyire párhuzamosan vannak a minimális különbséget leszámítva. Tankra ott egy másik tank a másik oldalon, gyalogosra egy másik gyalgos, vadászgép vagy helire ugyanaz. Odajön és ha fel vagy rá készülve a nagyobb tűzerő nyer.
De a kő-papír-olló, pontosan ettől lett világbajnok a StarCraft, ott csak az van mindenre valami teljesen más. Némelyik egység olyan szinten, hogy tényleg semmi másra nem jó, de arra az egy dologra brutálisan, pl régen a Valkyre, amik földre nem lőnek, de halálosztók levegőben. Ha jön ellened valami repülő egység az elején, és nem tudsz földről levegőbe lőni, és nem úgy hogy nem sebzed hatékonyan, hanem nem vagy rá alkalmas akkor baszhatod. Vagy jön 1-2 Dark Templar és csak azt nem kaszabol le, amit nem akar. És tényleg emiatt van olyan faszán kitalálva és összerakva az egész. Sőt nem véletlen, hogy ez lett e-sport, amit ma már milliók képesek streamen nézni, a C&C meg megmaradt régi emlékek szintjén.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
27765 levél
Válasz 15.08.17. 11:24 #26
LordMatteo
Tökéletesen elbeszélsz mellettem, én a C&C-ről írtam. Ott a végső taktika mindig a mammoth tank és társainak tömege volt, a Starcraftban viszont nem tudtál nyerni csak siege tankokkal, csak cruiserekkel, csak protoss carrierrekkel, stb. Egy épeszű ellenfél ellen nem. A Starcraftban, de még az Age ofban is nagyjából működik ez a kő-papír-olló dolog (Age of-ban próbáltál valakit megverni paladinokkal? nagy hiba . egyedül talán a brit hosszúíjas+papos kombót nem lehet csuklóból überelni), a C&C-ben meg szimplán be kell gyakorolni a legjobb építési sort a legjobb egység tömeges gyártásáig, és ennyi. Szeretem a széria korábbi részeit, de attól még erről szólnak.

A Warcraft 3-ban se lehetett nyerni csak taurenekkel/knightokkal/abominationökkel/macidruidával, mert mindenre van valami ellenszer, ezért kell kombinálni.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
10984 levél
Válasz 15.08.17. 10:54 #25
VodevilX
Most itt a téma kapcsán én meg pont nekiugrottam hétvégén a HotS-nak. Én sem szeretem a zergeket, csak a zergeket nem, vagyis őket igazából csak ölni jó... multiban inkább Terran párti vagyok, viszont a Protoss kampányt szerettem a legjobban SC+BW-ban is.
De legalább story-ban napra kész leszek. Viszont erősen fontolgatom, hogy ezzel ha végeztem, akkor WC3 madj TFT jöhet.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
2087 levél
Válasz 15.08.17. 10:43 #24
Shadowguard
Hát pont mostanában játszom újra a kampányt és a WoL lehet, hogy játékidőben nem marad el, de cserébe tele van töltelékküldetésekkel és (szerintem) a pályák 80%-a arra épül, hogy kapok egy új egységet és akkor nekem azzal az új egységgel kell menni, mert arra épül a pálya.
HotS még nem került sorra másodjára, de úgy emlékszek ott sokkal élvezetesebb volt a kampány, mint a terranoknál. Pedig nem is szeretem a zergeket
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
10984 levél
Válasz 15.08.17. 10:26 #23
VodevilX
Az biztos, hogy ezeknél a játékoknál ha az összképet nézed, egyiknek ez a tankja nagyobb, a másiknak meg valami más, de végül mégiscsak tankja van mind2-nek.

De ilyen szinten, ahogy a Blizzard csinálja, úgy szerintem senki más. Menjünk egy kört. Starcraft. A szimbolikus alapegységeik: Marine vs Zergling vs Zealot. Meg hozzá a játékmechanika, szinte semmi hasonlóság, ég és föld játékstílus egyik a másikhoz képest. WarCraft 2-ben még lehet, hogy nem ennyire, de a WarCraft 3-at már szépen az SC vázra építették, ráadásul emelve a tétet 4 választható oldal.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
27765 levél
Válasz 15.08.17. 10:06 #22
LordMatteo
A C&C-ben nem voltak annyira különbözőek az oldalak, 3 jármű, 2 gyalogos, meg kb. 3 épület különbözött, és ezeket is mind el lehetett foglalni. És igazából lényegtelen is volt, mert úgyis a legdrágább legnagyobb legdurvább legvégsőbb egységből kellett tucatnyi mindig.

A Red Alert már másabb volt, a Red Alert 2 kifejezetten sokszínűnek számított már.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
671 levél
Válasz 15.08.16. 16:10 #21
ivanova36
Hosszú kampánya volt még a Warzone 2100-nak is. Az volt az egyik olyan játék ahol az időközben kijött javítások új egységeket és fejlettségi szinteket is hoztak be a multiplayer játékba. Ma már persze kicsit elavult a grafikája, de azért a grafika mint tudjuk, nem minden.

Vagy ott volt még a Metal Fatigue. 3 kampány, összesen kb 3x15 pálya, alsó hangon is min 40 óra játékidő. És viszonylag jó története is volt, már ami a bevezetést és a 3 lehetséges befejezést illeti. Plusz ami érdekesség volt az hogy egy pályán nem csak a felszínen kellett harcolni, hanem a pálya feletti aszteroidákon, illetve a pálya alatti barlangokban. Pluszplusz: nagy robotok voltak benne

De visszatérve a warcraftra, érdekes lenne végiggondolni hogy ha jön is rts belőle, akkor az honnan folytatná, mit vinne tovább...
a jelenlegi illetve a jövőbeli wow idővonalát, ahol ugye most tavasszal majd támad a Lángoló Légió (már megint), vagy esetleg a cata és utáni kiegészítőket dolgozná fel, és így lenne pár kiegre elegendő tartalma, gondolkozás és megerőltetés nélkül, vagy esetleg érdemes lehet a warcraft filmre hangoltan kiadni előröl az egészet (ismét)...
31927 levél
Válasz 15.08.16. 15:04 #20
szbszig
Azért még nem volt annyira bevett dolog a két eltérő oldal. Meg ezért is írtam, hogy az első rész még nem volt akkora újdonság.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
9326 levél
Válasz 15.08.16. 14:46 #19
Kanduhrka
"1997-ben már két merőben eltérő oldalt hozott"

Ott a C&C is, ami 95-ös, vagy a 96-os Red Alert.
horrorgeeks.blogspot.com
31927 levél
Válasz 15.08.16. 12:37 #18
szbszig
Én még az Earth 2140 sorozatot megemlíteném, ha az érdemesebb RTS-eket gyűjtjük össze. Az első rész még nem zavart különösebben sok vizet, de azt azért érdemes megemlíteni, hogy 1997-ben már két merőben eltérő oldalt hozott, amikor még a Warcraft II volt a csúcs, és a mindkét oldalon azonos egységek a divat. Utána viszont a 2150 az első teljesen 3D stratégiák egyike lett, a 2160 pedig a maga korában kifejezetten szép volt, és tartalmazott néhány nagyon jó ötletet, mint például a szinte teljesen szabadon felszerelhető és alakítható egységeket. Emellett szerettem a sztoriját is, egész jól hozta azt a bizonyos disztopikus hangulatot, a játékok átvezető videói pedig sokáig a kedvenceim közé tartoztak.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
10984 levél
Válasz 15.08.16. 11:20 #17
VodevilX
Egyébként a StarCraft 2 hiába szedte szét a kampányokat, a WoL és a HotS sem sokkal marad el tényleges játékidőben, a 3 kampányos (3x10 map) alap SC vagy Broodwar-tól. Itt inkább tényleg csak az a bosszantó, hogy hány éve kell várni a Protossra, ami legjobban érdekelne
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
671 levél
Válasz 15.08.15. 10:31 #16
ivanova36
Ha már rts téma:

C&C Generals now
671 levél
Válasz 15.08.15. 07:57 #15
ivanova36
A Supreme 1 -nek és kiegjének megvolt mindene amit felsoroltál
Amúgy a blizz sem a 3 totál eltérő oldallal kezdte a szakmát hanem a régi jól bevált mindkét oldalon azonos egységek max 1-1 eltérés volt, mint pl a warcraft 2 esetén.

Ha nem is klasszikus rts, de az Anno 2070 is még beleférhet ebbe, bár ott nem a harc a fő mozgatórugója az eseményeknek. Akárcsak a Civilization: Beyond Earth esetén sem.

SC2 storyt nagyban elősegítette az SC1 illetve ha a olvastad akkor az SC könyvek. Kevés másik brand engedheti ezt meg magának hogy ilyen hype-ot hozzon össze egy játék kedvéért. Más kérdés hogy szintén kevesek tehetik meg hogy 1 játékot 3 év fejlesztés után 5 évig adnak ki, 3szoros áron

Fentiektől függetlenül én is várok egy jó kis klasszikus rts-t, mint amilyen a c&c volt, csak ne a 4
395 levél
Válasz 15.08.14. 22:13 #14
Artemius '89
Azzal egyetértek, hogy a SC-ken kívül, igazi ütős sztorival megáldott és közben nem megy az agyadra a játékmenet RTS elég rég volt. Felőlem jöhet a WarCraft IV, de előtte még tolják ki az SC 2 harmadik részét A bejelentés óta a Protoss kampányt várom
A földönkívüli intelligencia létezésére az a legnagyobb bizonyíték, hogy még egyszer sem tették a lábukat a bolygónkra.
10984 levél
Válasz 15.08.14. 19:51 #13
VodevilX
A Supreme/Planetary-t vágom bár velük alig játszottam, de a Total Annihilation-t kurvára imádtam, de az továbbra sem az ami az én classic értelmezésembe belefér
Igazából ha meg akarnám határozni:
1. ugye a gazdasági alap, átlagosan 2-4 nyersanyag farmolása dolgozókkal, (akár a c&c játékok duplát érő kristályait is vehetjük 2-nek) esetleg több
2. egységek, ez mondjuk mindenhol megvan, de imádom ezt a melyik egység ellen melyik hatékony rendszert
e téren, mondjuk nem tudok választani, hogy melyik jobb: a Blizzard féle totál ellentétes 3-4 faj, vagy az AoE féle szinte ugyanolyan egységek + adott nép saját speckó egysége (bár ezzel együtt a népek speckó bónuszai is rendesen variálódtak!)
3. itt jön képe a vízválasztó, az egység (population) limit: Warcraft 100, StarCraft 200, AoE-ben elég változó a különböző részek és kiadások közt, de ott is pár száz közt mozog VS a fent említett giga nagy szabású címek közt, részben épp ezért, meg azért egyéb okok miatt sem hoztam fel a Total War-t, hisz végül is az is elmegy RTS-nek, ha úgy akarja kezelni az ember. Azért nagyon nem mind1, hogy a nyers anyagod, vagy a pop limit szab határt a seregednek!
Grey Goo-t meg fogom nézni, igazából azért nem is foglalkoztam vele, mert mikor kijött, drága volt, nem is volt aktuális annyiért, ha elkezdődik a 2+ hetes szabim lehet megnézem a "demót", de most igazából ez a hír meghozta a kedvem egy WC3 újrázáshoz! vagy egy C&C 3... vagy egy SC2 HotS kampányhoz... bár ez mind 20-tól szept1ig érdekes, akkor jön az MGS V és utolsó héten csak azzal kívánok foglalkozni
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
671 levél
Válasz 15.08.14. 18:45 #12
ivanova36
Act of aggression első része az Act of war és a kiegje az act of treason is egészen elfogadható lett. nem annyira standard egységek vannak benne, plusz az act of war mikor kijött, legjobb harci repülőként aposztrofálta az f-35-öt, ami nem sokkal utána lett "befutó" a boeing gépével szemben. A 3 oldal annyira nem eltérő, de kellemes felüdülés volt az akkori rts-ek között. Egyetlen gond az act of treasonben a hadihajók erőltetése, melyek jók lettek ugyan de borzalmas az útvonalkezelésük, és jóformán csak azért kerültek bele, mert a c&c generals : ZH -ban benne voltak.
Supreme commander 1 és a kiegje a forge alliances viszont klasszikus rts, minden benne van ami azzá teszi. Sok egység, sok épület, hosszú pályák, kellően erős végjáték, és persze az alap mellé új egységek. A Supreme commander 2 az inkább csak azoknak való akiket az 1 története, világa nagyon megfogott. A PA pedig viszi tovább a sok egység, sok épület játékstílust amit a Total Annihilation teremtett anno, bár nekem belőle hiányzik egy normális, előre megtervezett pálya ahol nemcsak annyi a feladat hogy nyomj le mindenkit, mielőtt ők nyomnak le téged.
Warhammer 40k dawn of war jó kis sorozat volt egészen míg ki nem hozták a második részt. Az is remek játék, a maga nemében, de nem rts már.
Grey Goo-nál lesz majd egy két ismerős momentum, ugyanis régi c&c-s arcok készítették
31927 levél
Válasz 15.08.14. 13:36 #11
szbszig
Heroes of the Stormban történetmód? Ez valami vicc, ugye?...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
10984 levél
Válasz 15.08.14. 12:56 #10
VodevilX
Nem halott, csak majdnem... A Supreme + Planetary az már nem az amire én gondolok, ahogy a CoH sem, függetlenül attól, hogy az talán a legmenőbb most RTS címen Steamen, ugyanúgy ahogy a Warhammer 40K is eltérő alapokra épül.
Viszont a Grey Goo-t lehet megnézem majd, a másikról pedig annyira futólag hallottam, hogy el is felejtettem, de úgy látom pár hét múlva jön, erre érdemes lesz odafigyelni!
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
671 levél
Válasz 15.08.14. 12:39 #9
ivanova36
Azért az rts nem halott. Supreme commander 1-2, planetary annihilation, most jön az act of aggression, volt idén már a grey goo, ha csak a scifi vonalat nézzük.
Más kérdés, hogy lehet moba műfajban kellene gondolkozni, hiszen épp a minap dobták fel hogy lehet a heroes of the stormba bekerül valami történet mód, majd egyszer.

Új generalst lelőtték tavaly, mert a régieken kívül senkit sem érdekelt az elavult játékmenete miatt.
10984 levél
Válasz 15.08.14. 10:33 #8
VodevilX
Persze, Win7 még nyomokban tartalmazott DDraw support-ot, Win8-tól már nem igazán. Én tavasszal pont a RA2-t próbáltam volna elővenni, de mivel csak 1-2 meccset játszottam volna vele, inkább leszartam és nem kínlódtam vele 1 óránál többet...
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
27765 levél
Válasz 15.08.14. 10:14 #7
LordMatteo
Én tavaly nyomtam végig az első C&C-t win7en. Emulátor se kellett hozzá.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
10984 levél
Válasz 15.08.14. 09:56 #6
VodevilX
Én szerettem a 3-at, már csak a téma miatt is, unokatesómmal nagyon sokat toltam lanon... régi szép idők
Egyébként ez elég elszomorító... úgy az egész sztori. 10-15 éveket kell visszamenni egy jó RTS-ért (a StarCraft-ot tényleg ne számoljuk, mert az olyan mint a levegő: alap )
Van egy AoE 2, van egy WarCraft 3, esetleg egy Rise of Nation-s, és ennyiben kimerül a klasszikus RTS játék mechanika és a változatos téma keresztmetszete. Esetleg a Generals-t még beleszámolhatom a fentiek közé, de a régebbi C&C játékok meg már basznak elindulni az új windows-okon...
Mondanám, hogy egy nap eljön majd a reneszánsza (de jó lenne látni egy AoE 4-et, Generals 2-t, egy új DUNE játékot), de ennél a műfajnál komolyan tartok tőle, hogy a MOBA mellett nem tudna nagyon érvényesülni. Ettől függetlenül talán tényleg egyedül egy jó WarCraft 4 legyen az folytatás vagy reboot, amiből lehet valami, és nem is bukik meg.
Arra még azért kíváncsi leszek, milyen tud majd a Cossacks 3.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
27765 levél
Válasz 15.08.14. 09:24 #5
LordMatteo
Pedig egy jó kis AoE...a 3 nem volt nagy eresztés, sosem kötött le túlságosan, de a 2-vel a mai napig játszok.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
10984 levél
Válasz 15.08.14. 09:11 #4
VodevilX
Most őszintén? Én meg azért nem tudnám, mert elég zsenge voltam még mikor játszottam a 3-al, fogalmam sem volt semmiről, csak egyik pálya a másik után. Jó Arthas + kard = gonosz Arthas + jön valami gonosz + előkerülnek az elfek is... kb ennyire vagyok képben, sőt a Frozen Throne-t végig sem toltam
De van itt más baj is.
Hatalmas a szakadék, a régi arcoknak sokkal szervesebb része volt a játék kultúrájának az RTS, a friss húsok meg úgyis loloznak, és szinte biztos, hogy nem fogja őket nagy mértékben meghatni egy hagyományos RTS.
Hosszú évek óta döglődik az RTS műfaj, most kb van a Starcraft mert az mindig van, azon kívül Company of Heroes 2 és kész. Persze indie cím lehet hogy van, de komoly, klasszikus alapokkal szinte semmi. Sehol egy C&C, sehol egy Age of, nincs semmi.
De legalább az SC tökéletesen mutatja, hogy milyen jól elvan a nép 10+ évig egy jó játékkal! Annyira a feldarabolt SC2-t sem bánom (persze mert ezt sem kapkodtam el, a HOTS kampányt is épp hogy elkezdtem...) De nem is ez a lényeg, hanem ha jön az ihlet akkor van egy biztos pont, amihez bármikor lehet fordulni, ha RTS-re éhezik az ember!
Szóval rohadt jó dolog lenne egy WarCraft IV, meg tényleg egy felfrissített 1-2 legalább. Az az egy biztos, hogy egy Blizzard játék sosem fél évig érdekes, sokkal inkább az a mércéje, hogy 3-5 év múlva mennyire!
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
671 levél
Válasz 15.08.14. 06:33 #3
ivanova36
Jó lenne egy Warcraft 4 ami viszi tovább a lore-t, de ne feledjük hogy ma már nem azok az idők vannak amikor egy játékban 3-4 teljes értékű, tartalmas, hosszú kampány van.
Kezdetnek jó lenne ha a Warcraft 1-et előszednék és felújítanák és jövő nyárra meg is jelenhetne, a filmmel egy időben. Majd jöhet a felújított Warcraft 2 és végül a 3. Ezek mellett kellene párhuzamosan a 4 fejlesztését végezni, és akkor lenne rá 3 évük hogy legalább egy kampányt összetákoljanak ami Lich King legyőzésétől folytatja a történetet, akár az azóta megjelent wow kiegészítők alapján. Ugyanis szerintem nem nagyon választható szét a kettő. Nem lenne szerencsés ha a wow történetének alakulását egyszerűen figyelem kívül hagynák.
De sajnos a Starcraft 2-ből kiindulva egy 3-4 kampányt tartalmazó Warcraft 4 megjelenésére kicsi az esély. Jó eséllyel egyesével fog kikerülni megint de a beígért 1-1 évek helyett örülhetünk ha 2-2 évek lesznek azok, vagy még több.
31927 levél
Válasz 15.08.14. 00:19 #2
szbszig
Ehhez hozzátenném, hogy az idősebbek közül meg sokan azért nem tudják, miről lesz szó, mert nem követték a WoW-t meg mint az öt (és ki tudja, hány lesz még, mire kijön a Warcraft IV) kiegészítőjét. Úgyhogy szép feladat lesz a Blizzard a számára, hogy valami fogyasztható formában összefoglalják a teljes univerzum történetét azoknak, akik valamelyik részéből kimaradtak teljesen.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
27765 levél
Válasz 15.08.13. 23:01 #1
LordMatteo
Igazából meg leszarja mindenki. Persze, tök jó lenne, megy majd a hype is, ha lesz valami, de talán a fiatalok nem is tudják, miről lesz szó, aki meg igen, az tanult a Starcraftból és nem vár el semmit - mert hogy ebből 5 éven belül semmit nem látunk, az biztos...
A kibaszás társas játék, sose feledd.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.