Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Mark Hamill a Star Citizenben [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Mark Hamill a Star Citizenben
A játék egyszemélyes kampányában, a Squadron 42-ban kap szerepet.

Star Citizen

Star Citizen
A legutóbbi Star Citizen cikkek, hírek
116 levél
Válasz 15.11.23. 10:20 #20
Artyom
Ha nem akarsz rá külön reagálni, akkor minek reagáltál?

Chris Roberts alatt elfutott több nagyon hasonló játék, szerintem ne akarjál okosabb lenni nála. A hajókat nyilván azért csinálják meg a szimulátor alapjaival együtt, mert azt tudják eladni a backereknek. Emellé csinálják az egyjátékos kampányt, amibe szintén bizonyos hajók szükségesek. Ezeket a hajókat csinálják és dobják piacra elsősorban. Nyilván ezzel párhuzamosan fejlesztik a nyílt világot is, és van kapcsolat a tervezők és a nyílt világ programozói között, tehát olyan dolgokat nem csinálnak meg, ami később egyáltalán nem passzol majd bele. A moduláris történet és az új sérülésmodell egyszerűen olyan ötlet volt, ami annyira jónak bizonyult, hogy képesek voltak áldozatot hozni.
999 levél
Válasz 15.11.23. 09:57 #19
Sityi
Erre hadd reagáljak külön. Azt akarod mondani, hogy lemodelleztek egy raklap hajót, aztán kezdték el a gameplay elemeket babrálni? Már bocsánat, de én akkor nem csodálom, hogy Chris Robertset kritizálják, mert fordítva dolgozik, és csak plusz munkát csinál magának. Előbb a játék motorját és a gameplay elemeket szokták tető alá hozni (lehetőleg úgy, hogy komoly, gyökeres átalakítás már ne legyen szükséges), ehhez pedig elég lenne 3-4 hajó is, aztán kellene nekiállni az asset-gyártásnak, amikor már a finomhangolás van csak. Ez így működött a Project Carsban, így megy a Fractured Spaceben, és így ment az Elite: Dangerousben.
Persze ettől még lehet, hogy a Star Citizen kiváló játék lesz (drukkolok, hogy így legyen), de a játék körüli kritikai felhangok azért furcsák...
116 levél
Válasz 15.11.23. 08:26 #18
Artyom
Bónuszként berakok egy friss videót arról, hogy hogyan néz ki mostani állapotában a constellation, a vanguard, és a redeemer. Ezekből a constellation már repülhető a napokban kijött bébi PU kezdetleges verziójában.

https://www.youtube.com/watch?v=UX_MKxDvaOI
116 levél
Válasz 15.11.23. 08:21 #17
Artyom
Oké de szerintem nem tartunk ott, hogy kételkedni kezdjünk benne. 3 éve folyik a fejlesztés, ekkora játéknál egyszerűen időben vannak, komolyan vehető jelei nincsenek annak, hogy a project elakadna, a fejlesztők elkötelezettek, van anyagi háttér, minden adott, tehát kételkedésnek helye nincs, ez olyan lenne mintha a Mass Effect folytatásában kezdenél most kételkedni.

Szerintem itt az van egy Mass Effecttel ellentétben, hogy a fejlesztés félig-meddig a közönség szeme előtt történik, az átlag halandó megkap egy halom olyan információt, amit nem tud besúlyozni, nem tudja megbecsülni hol tart a project, szembesül olyan feszültségekkel, melyek feltételezem sok nagy projectnél ugyanúgy előfordulnak, csak azokat fű alatt oldják meg és nem tud róluk senki, itt meg a nyilvánosság szeme előtt zajlik, és hát ebből lesz az, hogy amíg más nagy játékban nem kételkedik az ember, hogy elkészül, ha már egyszer bejelentették (lásd Mass Effect, kételkedsz benne? ), ennél a játéknál meg állandó téma lesz, miközben ha megkérdeznek valakit hogy miért kételkedik, nem tud rá tényszerű dolgokat mondani, kiderül, hogy csak elvesztette a hitét, mert összeolvasott valamit amivel nem tud mit kezdeni.
1492 levél
Válasz 15.11.22. 19:42 #16
GeryG
Mondom én, mindannyian ugyanazt akarjuk: hogy a Star Citizen beváltsa az ígéreteit. De míg én óvatosan figyelem az eseményeket, addig Te vakon hiszel benne, ami tök jó dolog. Rég volt játék, amit ennyire vártam, mint Te ezt.
A Star Citizen legnagyobb ellensége saját maga. Soha nem vezet jóra, ha egy projekt ennyire kinövi önmagát. Egyre jönnek az újabb és újabb ígéretek, de egyelőre a teljesítésükre várni kell. Az meg miért jó, ha egy játék kvázi sosem készül el, mert mindig újabb és újabb célokat tűznek ki maguk elé, mi meg csak várhatunk rájuk.
116 levél
Válasz 15.11.22. 17:15 #15
Artyom
Nem ismerem a dolgozóik konkrét kritikáit, feltételezem, hogy az elvárások olyan magasak, hogy a belső feszültség az állandó, és ezt jónéhányan nem bírják, és mennek panaszkodni. El se tudom képzelni milyen feszültséggel járhatott, mikor lemodelleztek hangár készen, sőt repülés készen űrhajókat, és utána jöttek rá, hogy modulárissá kellene tenni, tehát hogy bizonyos hajókban legyenek olyan cserélhető elemek, hogy például egy rakteret le lehessen cserélni csapatszállító modulra, vagy hangár modulra, vagy tudományos labor modulra. Ezzel párhuzamosan arra is rájöttek, hogy a sérülésmodellt teljesen le kell cserélni. Ezek után újra kellett tervezni az összes hajót, amit odáig hónapokig csináltak. Van arról sejtésem, hogy ebbe beleőszült néhány programozó, aki felelt ezekért az elemekért.
999 levél
Válasz 15.11.22. 16:38 #14
Sityi
Mondom nem mondom, hogy minden igaz belőle, de érdekes meglátások. A Project Cars fejlesztése során én is megtapasztaltam, milyen az, amikor a külvilág nem hisz a belsősöknek - de azt is, hogy a kintről jövő kritikákat azért nem árt figyelembevenni és megfelelően reagálni rájuk.
Persze ez csak egy "konteós" egyéni vélemény, amit linkeltem, ebbe így bármit bele lehet magyarázni. Az Escapist cikke viszont más súlycsoport, ott volt alkalmazottak mondtak el dolgokat egy nemzetközileg ismert és elismert online magazinnak - Roberts reakcióinak megítélését pedig érdemes kielemezni.

Az E tényleg más súlycsoport, bár a téma és a gameplay elemek között van átfedés, nem is kicsi. Az SC grandiózusabb, többet akar felvállalni, ez tény - csak még kérdéses, sikerül-e megvalósítani. Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok SC tag (jelenleg - ami késik, az nem múlik, előbb-utóbb csak bevásárolom magam oda is).
116 levél
Válasz 15.11.22. 16:17 #13
Artyom
"Letettek annyi dolgot az asztalra ami biztató?
Arena Commander és Social modul és egy map. Szerintem nem."

Ú bazmeg...most forognék a síromban, ha halott lennék. Az Arena Commander az nem egy sima lövöldözősdi, hanem egy szimulátor, amihez le kellett gyártani egy valag hajómodellt, és meg kellett csinálni a fizikáját, a hajók sérülésmodelljeit, a fegyverzet működését, gyakorlatilag a játék szimulátor részének az alapjai vannak ott lerakva. A szerkesztő meg úgy dobja oda, mintha csak valami szaros pálya lenne, amin lövöldözhet a hülyegyerek pisztollyal.

Ezen felül millió bizonyítéka van hogy dolgoznak az SQ42-őn (lásd Citizencon-os videók amikben megmutatták a színészekkel történő munkát), illetve ezzel párhuzamosan dolgoznak a nyílt világú részen is, folyamatosan készülnek el a hajómodellek, az űrállomások, a bolygók, és heteken belül fog kijönni ennek egy mini verziója, amiben néhány naprendszer lesz összerakva. ami egyébként már most tesztelhető a játékosok számára.

1 év múlva jöhet az SQ42 az addigra valamennyire kibővített nyílt világú rendszerrel, és a teljes játék az még legalább 2 év.
116 levél
Válasz 15.11.22. 16:00 #12
Artyom
Jaj istenem. Látod Gery egy kis tamáskodás vonzza a konteós főnyávogókat.


Tehát Derek Smart legnagyobb fogása, hogy Sandi Garndier lett a "marketing igazgató". Szerintem akkor kellene verni a tamtamot, ha vezető programozóvá nevezte volna ki Chris Robert. Az hogy a feleségének a saját családi vállalkozásában helyet biztosít egy nem a fejlesztéshez szorosan kapcsolódó posztra, az nem egy hihetetlen truváj.

Az hogy a fejlesztés halad nem kérdés, a Citizencon-on bemutatták, hogy 3 évvel ezelőtt 8 emberrel kezdték a fejlesztést, azóta folyamatosan nő a dolgozók száma, mára vannak már vagy 260-an, hetente mutatnak egy körképet a fejlesztők munkájáról, ennél jobban dokumentáltabban nincs project ami haladna.

Amíg a project halad, a vezető fejlesztő elkötelezett, tele van fejlesztővel a cég, biztosított az anyagi háttér, addig mi alapján feltételezi valaki, hogy baj lenne?
Ennyi erővel a Witcher 3 fejlesztése közben is lehetett volna nyávogni, ha betekintést engedtek volna a belső problémáikba.

A cikk végi kérdések és konklúziók meg nevetségesek.

"Megjelent a játék 2014-ben ahogy ígérték?
Nem, és 2015-ben sem fog valószínűleg."

Senkit nem érdekel, egy ekkora játék fejlesztése alsó hangon 5-6 év, amikor 2014-et ígérték akkor még nem volt ilyen grandiózus a project. Az Elite-el amatőr dolog összehasonlítani, sokkal nagyobb project ez.
999 levél
Válasz 15.11.22. 15:43 #11
Sityi
Itt egy jó összefoglalása annak, mi nem stimmel kívülről a Star Citizen körül. Nem mondom, hogy minden igaz belőle, de ebből így simán kinéz legalább egy DNF szintű bukta. Az Elite: Dangerous is nagyon sikeres kampányt zárt, de ott legalább hozták azt, amit ígértek, és kiváló játék lett belőle.
116 levél
Válasz 15.11.22. 15:38 #10
Artyom
BIztosan nem lesz bukás, tekintve, hogy az SQ42 kibebaszottul meg lesz csinálva, és az ugye nem multiplayer, hanem egyjátékos kampány, és Chris Roberts csinált ilyenből többet is ami sikeres lett (Wing Commander sorozat), tehát tudja hogyan kell egy ilyet megcsinálni. Alapból lesz egy teljes értékű játékunk, ami nem multiplayer toldalék, ahogyan manapság egy COD-ot kiadnak, hanem egy AAA kategóriájú modern Wing Commander lesz sok-sok óra játékidővel. Na most ha ezt megveszi valaki, az már nem lesz csalódott. Ha tegyük fel 10/10-es lesz az SQ42 és tökéletesen elbasszák utána a nyílt világot, már akkor sem bukás, figyelembe véve hogy az SQ42-nek terveznek 2 darab single player folytatást is, tehát ha mindent elbasznak az MMO-ban, a single játékok meg kurvajók, akkor ki mondaná hogy rossz vétel ez a játék, aminek a single player verziójához automatikusan járni fog majd a nyílt világú játék?

Szerintem is rengeteg kockázat van a nyílt világos részben, a kinézete, világ terjedelme biztosan fantasztikus lesz, én a tartalom miatt aggódom picit, NPC-k intelligenciája, nagyobb hajók irányíthatósága, balansza, és ezer millió izgalmas kérdés van még, és ez mind kockázat, de hogy ez a játék semmiképpen nem tud megbukni, azt most megírom.
5202 levél
Válasz 15.11.22. 13:00 #9
Skorpio90
Ezt a "károgást" most én se értem. Ha valami, akkor ez a játék lesz az, amit tényleg marha nagyot taknyolhat, szimplán kötözködésnek érzem csak ezért megszólni a hírt. Láttam én már hatalmas pénzekből készülő ordas buktát (Godfather, valaki?), illetve az eddigi egyetlen Kickstarterbe fektetett pénzem, a Next Car Game (Wreckfest) sem úgy fest, mint ami mostanában fog elkészülni. Szóval pont azért, mert rengeteg pénz van a buliban, hatalmasat bukhat a játék, ugyanakkor minden esély megvan rá, hogy istencsászárkibaszottjó lesz.
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
1492 levél
Válasz 15.11.22. 10:29 #8
GeryG
Szerintem lényegében ugyanazt a véleményt és oldalt képviseljük, csak máshogy fogalmazunk.
A S.T.A.L.K.E.R.-rel is arra céloztam, hogy leígérték a csillagokat is az égről, aztán kaptunk egy tucat FPS-t (amit egyébként én így is imádtam a maga idejében ).
Roberts valóban csinált egy Wing Commander sorozatot valamikor a '90-es években egy totál más csapattal, de egy akkori siker nem garancia egy mostanira is. Pl. az eredeti SW: Battlefront anno nagy durranás volt, a mostanira meg azért elég sokan húzzák a szájukat.

Összegezve: nyilván a legtöbb hírbe, amit kipakolok bele van csempészve a magam szubjektív vélemény is, kivéve, ha olyasmiről írok, amiről totál nincs véleményem. Számtalanszor előfordult már, hogy agyonlelkesedtem magam egy-egy játék kapcsán, aztán a megjelenés után meg kiderült, hogy tré lett ezért vagy azért, én meg kaptam az ívet, hogy mire vertem magam korábban. Vagy fordítva: mikor anno megírtam a DNF tesztet, kisebb lincshangulat lett csak azért, mert kijelentettem, hogy az bizony egy méretes bukta volt.
10985 levél
Válasz 15.11.22. 09:55 #7
VodevilX
Ez az, a minél több pénz nem egyenlő és nem is egyenesen arányos a legeslegeslegdurvább ilyen játék elkészítésével és majdani sikerével.
Ráadásul a sikeres kickstarter címek mellett, bizony van ami nem épp tükrözte a beígérteket... Pl Planetary Annihilation... kidobták, nem volt tökéletes állapotban, aztán fél-1 évre rá kidobtak egy 30€ árú kieget, és azt vitték tovább...

Én is kíváncsian várom, egyelőre kb 0 hozzáértéssel, ugyanis sosem volt közöm ilyen játékhoz. De mindenképp érdekel a téma, és ezzel biztos érdemes lesz belevágni, ha jól sül el.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
69 levél
Válasz 15.11.22. 09:48 #6
YuriLexandro
Agyon van már hypolva, a játék készítői saját maguknak emelik a lécet, amit majd nem fognak tudni megugorni. Én csak a mostani címekből indulok ki, a legnagyobb címek mind középszerűre sikerültek, ha nem az lenne a címük talán hír se lenne róluk, talán ezért kételkedünk már. Nem tudok már hinni a rengeteg reklámnak. GreyG véleménye mellett vagyok én is. Az meg hogy a rajongók által összegyűjtött pénzt erre költik, hogy ismert emberek az arcukat adják a játékhoz ahelyett hogy a fejlesztésbe ölnék bele, megjelenési dátum meg még sehol, vagy ez is duke nukem forever lesz?
116 levél
Válasz 15.11.22. 06:38 #5
Artyom
1. A Star Citizen előtt meg Chris Roberts megcsinálta a Wing Commander sorozatot, hoppácska.

2. Attól hogy a rajongók raktak bele lassan 100 millió dollárt csak még sokkal erősebb a project, hiszen az általad említett játékokba a rajongók nem raktak előzetesen semmit, mégis volt rá pénz, és elkészült. Ennél a projectnél 100 millió pluszról indul a történet, és ha szükség lesz még extra pénzre, össze tudják szedni rá akár olyan formában, ahogyan azok a játékok teszik, melyek nem gyűjtenek pénzt a rajongóktól.

3. Ez messze nem a Stalker esete, amiről egy időben azt se tudtuk készül-e, sok éven keresztül vesztegelt a project, aztán valahogy összetákolták. Ennél a játéknál hetente közölnek le videókat a történésekről, mindenki szeme előtt készül, magyarán ennél a projectnél kellene legkevésbé aggódni az elkészültét illetően.


Gyűjtsél össze a játékról amit csak lehet, rakjad ki, de ha mindenféle alap nélkül menni fog a kételkedősdi, ahogy az origón is ment nem régen, ahol konkrétan átverésnek állította be a derék újságíró, illetve a kickstarter befuccsolt projectjeivel tette egyenlővé, akkor begurulok és úgy is beszólok!
1492 levél
Válasz 15.11.22. 05:33 #4
GeryG
1. Persze, hiszen a GTA V előtt a Rockstar Games már bizonyított, a Witcher 3 előtt a CD Projekt RED már bizonyított, a Skyrim előtt a Bethesda már bizonyított. A Roberts Space Industries még semmit nem tett le az asztalra.
2. Sem a GTA V, sem a Witcher 3, sem a Skyrim nem a rajongók sokmilliós támogatásából készült
3. Amikor egy vadonatúj cím előtt ekkora a felhajtás, mindig óhatatlanul benne van, hogy túl magasra srófolják a rajongók elvárásait, mert kvázi tökéletes játékot ígérnek nekik, de sajnos tökéletes játék nincs, így a megjelenéskor jön a fanyalgás, hogy dehát nem erről volt szó - jó példa erre a S.T.A.L.K.E.R. esete
4. Én is támogattam anno a játékot még azokban az időkben, amikor egyedül a hangár modul volt kész, mert marhára kíváncsi vagyok rá és szeretném, ha tényleg olyan jó lenne, amilyennek ígérik - szóval nem azért írom le, hogy benne van a bukta lehetősége, mert károgok, hanem azért, mert a készítők a legrizikósabb megoldást választották, így az egész projekt pengeélen táncol
Sajnos igenis benne van a pakliban, hogy valami balul sül el, de hidd el, kiemelt hír lesz, mikor végre megjelenik a játék és csupa 9/10-es pontot kap mindenütt... bár tudom, az is hülyeség, hogy egyáltalán ilyen híreket összegyűjtök nektek...
116 levél
Válasz 15.11.22. 04:02 #3
Artyom
A készülő GTA V vagy Witcher 3 vagy Skyrim vagy bármely ehhez hasonló játéknál is ilyen tamáskodva vezetted fel, ha kijött a játékról valami aktuális hír? Kijön egy Mark Hamill 33 másodperces kis izé, és te már tolod is, hogy lehet megbukik a játék.
1492 levél
Válasz 15.11.22. 00:55 #2
GeryG
Nem károgtam, egyszerű megállapítás volt: a játék vagy beváltja a hozzá fűzött reményeket és akkor marha nagy siker lesz, vagy épp túl magasak lesznek ezek az elvárások és nem tud nekik megfelelni (ahogy rengeteg korábbi agyonvárt, agyonhype-olt játék sem tudott), és akkor bukik... ezen mi nem érthető?!
116 levél
Válasz 15.11.21. 23:35 #1
Artyom
"vagy nagyon nagyot fog durranni, vagy ugyanekkorát fog hasalni"

Jaj ne kezdjük már ezt a károgást minden egyes Star Citizennel kapcsolatos hírnél. Nekem kellemetlen.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.