Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Fallout 4 [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Fallout 4
Poszt-apokaliptikus Skyrim.

Fallout 4

Fallout 4
A legutóbbi Fallout 4 cikkek, hírek
3278 levél
Válasz 15.11.24. 08:19 #7
somesz83
Igen, a Fallout azért egy RPG védjegy volt, reputation rendszer, dialógusok, melyek függtek karaktered adottságaitól és képességeitől, veled változó világ, döntéseid súlya stb. Ha igaz amit lentebb írtatok, akkor rendkívül sajnálom, hogy a Bethesda ezt a szériát is lehúzta a casual szintre.

De már nem irkálok többet, mert mint mondtam, még nem próbáltam és előreláthatólag egy-két évig nem is fogom.
80 levél
Válasz 15.11.23. 21:20 #6
Noggle
Rengeteg cikket és véleményt olvastam a játékról. Úgy döntöttem, hogy várok a vétellel min. 1 évet, úgyis lesz mivel játszani.
Én az előző részekből mindet szerettem. A régi darabok voltak a leginkább RPG-sek, a fallout tactics által hozott csapatalapú taktikai lövölde is tetszett, majd Fallout 3 által hozott stílusváltás is bejött. A NV már nem hozott sok újat (talán csak pár újfajta bugot )
Fallout 4-el az a bajom, hogy számomra pont azokat butíották le, amit szerettem (dialógusok, rpg elemek) és sajnos azok kerültek előtérbe, amikkel annyira nem szeretek foglalkozni (craft, építkezés). Harcrendszer átalakítása persze kivétel.
12560 levél
Válasz 15.11.23. 10:46 #5
McCl@ne
Az ilyen Arcanum féle csodákat azért ne említsük egy Fallout 4 cikk alatt még ellenpéldaként sem, mert felborulhat a tér-idő kontinuum Az a játék az alfája és az omegája a szerepjátéknak, a Fallout 4 meg szűken nézve egy tartalmas poszt-apok Sims
Mondjuk az feltétlenül pozitívum, hogy megjött a kedvem az izometrikus Falloutokhoz, az Arcanumhoz, úgyhogy már töltöm is őket, vörösen izzik a Galaxy

Kb. úgy viszonyul ez a játék mondjuk egy New Vegashoz, mint a Skyrim a Morrowindhez. Nagyobb, látványosabb, hűbazdmegebb, de amikor a részletek kerülnek terítékre, akkor jön a pofára esés. Mindezzel együtt a Skyrimben van kb. 400 órám, tehát nekem alapvetően bejön ez a szimulátor stílus, csak nem lehet egy lapon említeni a történetre és finomságokra alapozó elődökkel.

Nincs kizárva, hogy én is parkolópályára teszem, hadd dolgozzon még a Bethesda, meg a modderek, aztán egészen biztos vagyok benne, hogy egy év múlva egy egészen más játék köszön vissza ránk.
Respect is not given. It's taken.
3278 levél
Válasz 15.11.23. 10:18 #4
somesz83
Hát köszi a kimerítő választ, így már egészen más. Bevallom őszintén, New Vegas fan vagyok és bár imádtam a Fallout 3-mat, hamarabb leszek "courier" mint "lone wanderer". A régi epizódokból az első rész volt a kedvencem (jajj meg az Arcanum ), a Tactics létjogosultságával pedig egyetértek.

A Skyrim játékmenetét, sztoriját és úgy az egész receptet borzalmasnak tartom még ma is. Számomra a legnagyobb csalódás volt anno - alaposan le is húztam egy régi cikkemben - így tartok a Fallout 4-től is. De ugye a puding próbája az evés. Várok vele, míg kihűl, patchelik stb., aztán kipróbálom. Úgyse nagyon van időm jelenleg.

Az általad és a cikkben leírtak alapján így már nem lesznek magas elvárásaim. És valószínűleg nem fogok éveket hüledezni rajta, hogy mekkora átverés (mint tettem a Skyrim után).
12560 levél
Válasz 15.11.23. 09:49 #3
McCl@ne
Szerintem a Fallout 1-2-3-NV rajongóknak ez egy csalódás lesz, legalábbis ha hasonló élményt várnak. Kb. annyira Fallout, mint a Tactics volt annak idején. Én egyébként pont a Tactics-szal ismerkedtem meg a sorozattal, mert pont akkor kaptam meg az első komolyabb gépemet, de aztán nagyon gyorsan beszereztem az akkor csak cikkekből ismerős előzményeket, amik aztán jobban is tetszettek. Ugyanakkor talán pont a sorrend miatt, de én nagyon jó játéknak tartottam és tartom most is a Tactics-ot, abszolút van létjogosultsága a Fallout univerzumban, és ugyanezt gondolom a Fallout 4-ről is.

Ahogy a Tactics is más műfaj, úgy ez is, talán célszerűbb lett volna Fallout Simulatornak, vagy valami hangzatos, de lényegre törő névre keresztelni, mert ez így félrevezető lehet. Úgy képzeld el a játékot, mintha egy single-ben is játszható MMO lenne: iszonyú gyatra párbeszédek, menj-oda-gyere-vissza kaliberű küldetések, ismétlődő feladatok (pl. a BoS-hez csatlakozva a mellékkarakterek többször is elküldenek totál ugyanolyan küldetésekre, lehet, hogy ez végtelen, nem tudom, de már a harmadikra indulok), stb. Ugyanakkor azt nem lehet mondani, hogy mindez kinyírná a hangulatot, mert a világ minden eddiginél jobban visszaadja azt: a különböző rádióállomások zenéi, a lépten-nyomon begyűjthető infók, kis történetek, amikre lehet, hogy hatással vagy, vagy éppen csak leköveted őket, a jól kidolgozott, változatos helyszínek felfedezése... ezek mind-mind annyi élményt adnak, amiről kár lenne lemaradni, pláne azoknak a rajongóknak, akik amúgy akár csalódhatnak is.

A kaliber is jóval nagyobb, ugye településeket építhetsz, konkrétan a világon változtathatsz, de nagyon nagy mértékben. Viszont ezúttal nem úgy, hogy a háttérből mozgatsz hatalmi szálakat, hanem építesz, toborzol, szóval látványosabb, de lélektelenebb az egész. Mondom, mint egy MMO.

Én abszolút visszalépésnek tartom, egyáltalán nem szeretem ezt a típusú játékkészítést, a New Vegast is jobban szeretem, mint az amúgy jó Fallout 3-at. Nálam pont a Witcher 3 típusú játékok a mértékadók, ami ennek a szöges ellentettje: nem lehet erődöt fejleszteni, berendezni, meg baszakodni ilyen dolgokkal, de a legutolsó mellékküldetés is a végletekig kidolgozott, személyes hangvételű és döntéseket hozhatsz benne! Itt ennek az ellenkezőjét fogod tapasztalni: a hatás kedvéért fogják a kezedet végig, a mellékküldetések kaptafára mennek, ugyanakkor a W3-ban már a 3. kérdőjel felfedezése is ugyanaz volt, itt viszont a 3423325. föld alatti bázis is eléggé érdekes, szórakoztató felderíteni és kipucolni.

Szóval másban jó, de abszolút nem rossz, csak nem ezt vártam, meg szerintem sokan nem erre számítottak. A Fallout 3 és pláne a Skyrim után lehetett sejteni, hogy a Bethesda nem fog visszakanyarodni még jobban a régi irányba, de szerintem nem lett volna szabad ennyire elmenniük casual irányba. Ha már egy FPS szimulátort csinálnak, akkor miért nem hozták magukkal pl. a New Vegas páncéltörő rendszerét, hogy legalább a harcnak legyen valamilyen mélysége? A karakterkészítés is jóval kevésbé izgalmas, bár tény, hogy ezt az új játékot abszolút kiszolgálja: eltűnt a játékosság, a valamit valamiért elv, cserébe százalékos statisztikákon javíthatsz és hülye megkötéseket oldhatsz fel, bár legalább az elég jó (de továbbgondolásra és javításra szoruló) crafting erre azért motivál valamennyire!

Hú, kurva sokat írtam, de próbálok segíteni azoknak, akik még nem vették meg, hogy ne úgy járjanak, mint én. Mivel kicsengettem előre (season pass-szel együtt), így meg kellett tanulnom szeretni a játékot. Ez egyáltalán nem volt amúgy nehéz, csak sajnos nem jött úgy szívből, mint egy Witcher 3-nál, ahol kétkedve ültem le, és szerelembe esve álltam fel, ha éppen fel tudtam.
Respect is not given. It's taken.
3278 levél
Válasz 15.11.23. 09:12 #2
somesz83
Brothers of Steel? WTF?
3278 levél
Válasz 15.11.23. 09:12 #1
somesz83
Poszt-apokaliptikus Skyrim? Ez nagyon rossz ómen. Az ismertető alapján ez full agyatlan vérpistike szint, mint amilyen a Skírim volt. Okosabb leszek, ha majd kipróbálom... ha egyáltalán érdemes ezek után!?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.