Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Grim Dawn

18829 levél
Válasz 16.09.02. 12:12 #41
Peace
Nem érzem, hogy annyira jól belőtték volna. Mert a 4. act-ig piszok jól ment, aztán hirtelen elkezdett nagyon gyengécske lenni a karakterem. Értem azt úgy, hogy pillanatok alatt ledarálják a HP-ját. Persze megint idióta voltam, és nem nyomtam be a veterán módot a második karakterem indításánál. A bounty-kkal nincs kedvem időt fecsérelni, mert 2 szintet lépek, mire google segítségével levadászok egy boss-t. Majd most nekivágok nehezebb fokozaton és meglátom mennyire lesz energiám a 46-os karimat feljebb tornászni...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18829 levél
Válasz 16.06.08. 14:04 #40
Peace
Sword Coast hatalmas!!!!!! Rég nem élveztem annyira játékot, mint azt. A játékdinamika, a küldetések, a szövegeken szakadok!!! Nagyon-nagyon bejön! ÉS a semmiből tűnt fel!
Witcher az egyértelműen az utóbbi 16 év egyik legzseniálisabb játéka!!! Monsjuk én folyamatosan játszottam, úgyhogy jelenleg csak a legújabb DLC-t nyüstölöm, de valami félelmetesen csúcs!!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4133 levél
Válasz 16.06.08. 13:53 #39
gothmog
A Sword Coast nem érdekel, de a Witcher3 és a Shadowrun HK nálam is talonban vannak még! Utóbbi rövidebb lélegzetvételű, azt valamikor a nyáron beizzítom, de a Witcher3-mat (az összes DLC-vel) a téli hónapokra/szünetre tartogatom Ja, és "W3 szűz vagyok még" , ráadásul direkt nem spoilereztem magamnak semmit a játékból, úgyhogy az én esetemben már az első végigjátszás is egy addigra full extrásan kipolírozott "definitive" Witcher3-ban (remélhetőleg abszolút definitív élmény formájában) fog lezajlani. (Ezért is tartogatom még egyelőre, mint valami különleges csemegét )

Nálam a GD azért is fut most (illetve még mindig) annyira, mert egészen egyszerűen tökéletesen ideális, ha a játékokra jelenleg fordítható időmet és energiámat veszem alapul. A történetre nem kell koncentrálni, a párbeszédek minimálisak, ellenben a hentelés intenzív és dinamikus, a nehézség jól belőtt, a loot normális ütemben jön, a karakterfejlődés folyamatos (és ugyan még nem túlbonyolított, de azért odafigyelős módon (elő)tervezést és gondolkodást igénylő, már ha életképes karaktert akar magának az ember összehozni; plusz a rengeteg lehetséges és működő! build miatt iszonyat változatos is). Ha tudok, akkor ülök előtte két-három órát, ha meg nem, akkor fél órára is pontosan ugyanolyan remek kikapcsolódást nyújt. Ergo, ez most számomra az ideális játék!

Különben a GoG patch hibás, így aki esetleg olyan verzióval rendelkezik, és bele szeretne nézni a játékba, várja meg a hotfixet!
Endure. In enduring, grow strong.
18829 levél
Válasz 16.06.08. 13:34 #38
Peace
Egyszer még biztos leülök elé, mert nagyon élveztem az első végigjátszást. Meg persze ha már egyszer megvettem, akkor illik tovább nyüstölni.
De most annyira jól elvagyok a Shadowrun: Hong Kong - Sword Coast Legends - Witcher 3 triumvirátussal, hogy jó ideig elleszek.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4133 levél
Válasz 16.06.07. 18:18 #37
gothmog
Ma új patch jött ki a játékhoz! Néhány kisebb javítás és karakter/tárgy/skill-balanszírozás mellett új tartalom is kerül vele a játékba: a The Hidden Path. Ez egy új dungeont, új szörnyeket, lore-t és tárgyakat jelent. A történet a három boszorkányisten - Bysmiel, Dreeg és Solael - körül bonyolódik.

Nyáron érkezik majd még egy jelentősebb csomag (Crucible néven), majd ezt követően már a kiegészítőre koncentrálnak a készítők.
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 16.05.08. 18:28 #36
gothmog
Harmadszorra is végigvittem normál fokozaton (veterán módban), szintén egy warderrel. A kétkezes fegyverekkel hadonászó soldier/shaman kombó nagyon bejött már az első próbálkozásra is, de a végére sokszor megfeküdt. Ezúttal viszont kicsit (na jó, nem kicsit, hanem durván) átgondoltabban fogtam bele a fejlesztésébe. Ennek meg is lett az eredménye!
A neten elérhető buildekkel nem törődve (egyiket sem éreztem a mmagaménak), abszolút saját kútfőből (skillek, devotion pontok elosztása stb. tekintetben) megalkotott, totál "magatalálós" (tehát korábbi karakterekkel megtalált és félrerakott kacatokat nem használó) karakterem elhalálozás nélkül jutott el a főellenség legyőzéséig, illetve ezen túlmenően teljesítette a teljes (tehát tolvajkulccsal megnyíló részekkel együtt számított) Steps of Torment és Bastion of Chaos labirintusokat is. Gyakorlatilag ami küldetéseket (beleértve a frakcióküldiket is) el lehetett érni, azokat mind megcsinálta. (Így a titkos slith-laboratóriumot, illetve a Mogdrogen shrine helyreállítását is.)

56-os szintű lett egyébként a végére (igen, semmit sem csináltam meg kétszer, és nem is bountyztam orrba-szájba - ha valaki bejárja rendesen a területeket, megcsinálja a frakcióküldetéseket és a SoT és BoC labirintus kombót, akkor el lehet érni már normálon is ezt a szintet). 37 órámba került, pedig a párbeszédeket és írásos bejegyzéseket (így harmadjára) már nem igazán olvasgattam. Durva, micsoda tartalmat préseltek bele a játékba! Ennyi idő (kb. 37 óra) alatt röhögve viszem végig (pénz és cuccok tekintetében is nulláról indulva, egyedül játszva, minden helyet felkeresve) három különböző karakterrel a Diablo3-mat a kiegészítőjével együtt.

A Bastion of Chaos tolvajkulccsal elérhető részei nagyon kemények voltak (aki a Steps of Tormenttel nem boldogul, az inkább el se nézzen oda!), ott volt egy-két melegebb pillanat, de azt leszámítva atomstabil volt végig a karakter (sebzés, életerő és védelem tekintetében jól kiegyensúlyozva). Szerintem magasabb nehézségen sem lesz vele gond (bár ott a rezisztekre jobban rá kell majd feküdnöm).

Ezzel a karakterrel ezer százalék, hogy benézek az epic nehézségre is, nem hagyom úgy félbe, mint a korábbiakat. (Bár most kipróbálok majd egy caster típusút, amihez találtam néhány igen durva (50. szint környéki) tárgyat.)

Azt hiszem, a stíluson belül most jó darabig ez a játék lesz nálam a nyerő, ha ilyesmi szórakozásra vágyom.
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 16.04.18. 15:44 #35
gothmog
Múlt héten végigvittem normal/veteran módban egy Warder (Shaman/Soldier) karakterrel is. 51-es szinten fejeztem be.
Találtam még egy-két olyan rejtett helyet (nem csak sima beomló falra, hanem konkrét "térképdarabokra" gondolok), amelyeket első végigjátszásnál nem vettem észre, akkor nem találtam meg.

A kétkezes fegyverrel operáló, fizikai és villámsebzésre gyúró emberkém keményebben csapkodott, mint a sima kard/pajzs kombós soldier, csak úgy olvadtak az ellenfelek, ám míg az utóbbi a játék végére kifejezetten strapabíró gépezetté nőtte ki magát, addig a játék nagy részében mosolyogva szaladgáló warder olyan 45. szinttől fölfelé (Fort Ikon és onnan tovább) már igen hamar megborult, ha csak egy fél pillanatra is elbambultam.
Igaz, néha előfordult, hogy egyszerre 3-4 darab csillagos ellenfél került a "látókörébe", ami azért elég kemény tud lenni. (Nem tudom, hogy bug vagy pedig a veteran fokozat finomsága, de volt, hogy konkrétan négy darab csillagos (nevesített) bandita vagy éppen aether-akármicsoda akadt az utamba egy csoportban ácsorogva.)

Végül ezt a wardert sem vittem tovább magasabb nehézségi szintre. (Túl sokszor megborult, úgyhogy kicsit elmenet tőle a kedvem.) Most egy Blademastert indítottam (Soldier/Nightblade), erősen a kétfegyveres harcra ráfeküdve. Odafigyelős a karakter (bár még csak 23-as vagyok és a Warden előtti titkos laborban járok), de élvezetes vele a játék! Nagyon jó a mobilitása (shadow strike!), remekül lehet taktikázni vele. Egyelőre még behalás nélkül vagyok (bár a warderem is 30. szint fölött hullott el elsőre), és igyekszem is így maradi. (Salazarhoz (Strange key quest) még be sem mertem nézni.)

Egy ismerősöm (aki kb. pre-alpha óta tolja) inkább a petes buildekre esküszik. Most egy Occultist/Shaman kombóval megyeget (és tárgyakból is idézget le lényeket, úgyhogy van neki mindig lent néhány), és elmondása szerint nagyon könnyű így a játék (a Steps of Tormenten is simán végigszaladt, csak egy ellenfél izzasztotta meg kicsit). Azt mondja, hogy a petek skálázódnak a nehézségi szinttel is! (Vagyis elvileg végig használhatók maradnak). Bár engem egyelőre nem vonz ez az irány, maradok a pofozógépeknél

Azért, azt hiszem, hogy ha a Blademastert kipörgetem (reményeim szerint Elit és Ultimate nehézségen is, hogy legyen majd már egy maxos karakterem), akkor tartok majd egy kis szünetet.

Ó, és igen, állítólag néhány napon belül érkezik majd egy kisebb frissítés a játékhoz. Benne új dungeonnel, lore-ral és szörnyekkel (Dreeg, Bysmiel és Solael, vagyis a "bozsorkányistenek" lesznek állítólag a központban)! Bővebben
Endure. In enduring, grow strong.
581 levél
Válasz 16.04.04. 17:22 #34
stero
Nem csodálom. Szörnyű az a lassúság amit az produkál. Nagy hiba ez a játékkal, de íjásszal ilyen pl egyáltalán nincs.
4133 levél
Válasz 16.04.04. 14:47 #33
gothmog
Marauderrel toltam anno. Talán ez volt a probléma. (Egy végigjátszás alatt "belefáradtam".)
Endure. In enduring, grow strong.
581 levél
Válasz 16.04.04. 13:28 #32
stero
Köszi.

A POE-ben valóban van némi gond a dinamikával, de csak ,ha olyan karival nyomulsz aminek lassú a run és attack speedje. Pl íjásznál egyáltalán nem volt ilyen dinamika problémám, de marraudernél és whitch-nél viszont nagyon.
4133 levél
Válasz 16.04.04. 13:22 #31
gothmog
Írtam is neked anno, hogy vszg. így lesz ez. A TQ-nál is ez pontosan volt. A legnagyobb móka ott amúgy a végső nehézség volt. (Vszg. itt is az ultimate lesz az.) Ott már, ha jól fejlesztetted a karaktert, akkor pillanatok alatt öltél. De téged is pillanatok alatt öltek meg, ha lankadt a figyelmed. (Meg volt egy-két g*ci szörny, amelyik kb. már a nézésével is meg tudott fektetni.) A lila cuccok meg potyogtak, mint gyümölcs a fáról.
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 16.04.04. 13:20 #30
gothmog
Szia!

Hangulatra nekem leginkább egy Titan Quest / Path of Exile keveréknek érződik. Nagyon-nagyon érződik, hogy a TQ volt az alap, a kiindulás, de rengeteget fejlesztettek/módosítottak/finomítottak a korábbi recepten. A PoE pedig a sötét, realista hangulat miatt ugrik be. A Grim Dawn utóbbinál azért némileg egyszerűbb a mechanikáját tekintve, de itt is bőven van mire odafigyelni a fejlesztésnél, tehát nem egy Van Helsing egyszerűségű valami lesz. Plusz nagyon jó a játék "dinamikája", vagyis a hentelés része. Megvan a maga ritmusa. (Számomra ez volt anno a PoE gyenge pontja - az tisztára Diablo2-es szinten komótos/öreguras volt ebből a szempontból, így a remek fejlődési/fejlesztési rendszer ellenére hamar bele is untam.)

Skilleket tekintve alapesetben nem használsz annyit aktívan, mint mondjuk a D3-ban, kicsit szegényesnek is tűnhet ebből a szempontból, viszont csillagképek összerakásával (néhány skillekhez pattintható extra skillszerűségeket is ad), illetve bizonyos skilleket adó/talán módosító is? szettes vagy egyéb tárgyakkal rendesen meg tudod kavarni a rendszert és tudod finomítani a karakteredet.

Plusz itt borzasztóan oda kell figyelni (ha kellően hatékony szeretnél lenni), hogy mi milyen típusú sebzést ad és/vagy növel. Az alapvető elemi ágakon kívül vitality, bleeding, chaos, internal damage meg még mittudoménmostfejbőlhogymilyen sebzéstípusok és egyéb, elsőre talán nem is annyira szembetűnő finomságok vannak. Csillagképek kirakásával, fegyverek/tárgyak megválasztásával, skillek fölvételénél mind érdemes odafigyelni a "harmóniára" ebből a szempontból.

Mondom, összességében egyszerűbb a PoE-nél, de azért itt is van mit bogarászni, ha nagyon bele akar merülni az ember.

Viszont a jó része az, hogy ha valaki csak egyszeri mókára vágyik, akkor is el tud lenni vele különösebb skillekbe és játékmechanikai részletekbe merülés nélkül.

Elsőre végigjátszásra nem ajánlanék harcdcore karaktert, csak ha legalább egyszer végigvitted. Vannak benne kifejezetten kihívás jellegű dungeon-ök, és ott bizony nagyon könnyű megborulni. Viszont, ha ezeket kitapasztalta az ember, akkor eléggé adrenalinfokozó lehet bemerészkedni egy-egy ilyen helyre, figyelve, hogy ne vállalja túl magát az ember.
Ellenben a Veteran módot (enyhén nehezíti a játékot, de jobb lesz a loot is) ajánlom rögtön bekapcsolni.
Endure. In enduring, grow strong.
18829 levél
Válasz 16.04.04. 12:53 #29
Peace
Az első végigjátszás után kezdődik az igazi móka! Lvl 50 felett kezdenek csak esni a legendary itemek.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
581 levél
Válasz 16.04.04. 12:34 #28
stero
Hali,

Mennyire addiktív a játék? (Nagyon szeretek beleszopódni ezekbe a henteldékbe - Path Of Exile, Diablo 2, Diablo 3, Sacred, Titan Quest, Torchlight 1-2 - mindet végigtoltam és hardcore-ként űztem amennyire lehetett) Ilyesmit elvárhatok a Grim Dawn-tól is vagy inkább olyan mint a Van Helsing (egyszer végigjátszós és annyi)?
4133 levél
Válasz 16.04.04. 10:04 #27
gothmog
Most beszéltem egy ismerősömmel, aki kb. a pre-alphaa verzió óta tesztelte a játékot (eredeti támogató), és ő azt írta, hogy folyamatosan fejlesztik a játékot. Pl. a kis rajzos introt vagy a némelyik NPC-hez fűződő beszédhangokat is csak a hivatalos megjelentetés előtt rakták bele. De folyamatos volt az újabb animációk, területek, apróságok játékba implementálása, mint ahogy a balanszírozás is, vagy éppen újabb játszahtó kaszt(ok) kiadása. Sőt, a történet is folyamatosan, lépésről-lépésre alakult a különféle build verziókban.

Bár gondolom, miután hivatalosan megjelent, nagyobb változtatásokat (sztori folytatása, új területek, új kasztok stb.) már csak kiegészítővel fognak adni. Most inkább a balanszírozásra és az apróbb finomításokra fognak koncentrálni.

Ja, észrevettem még két apróságot:
1. A mindenféle romos házakban és egyéb helyeken vannak direktbe meg nem célozható, de shift + támadással mégis szétverhető asztalok/szekrények. Ezek helyén időnként (ritkán) tárgyak vagy lore jellegű bejegyzések maradnak. Apróság, de jópofa.

2. Ez még jelentéktelenebb dolog, az első végigjátszásnál fel sem tűnt, de érdekesség gyanánt leírom, hogy ha a HP- és manacsík között lévő szintkijelző fölötti kis kerek bigyulára viszed az egérmutatót, akkor fent a képernyő közepén mutatja a játék a valós időt.
Endure. In enduring, grow strong.
10256 levél
Válasz 16.04.03. 06:54 #26
MattMatthew
Már én is majdnem elkezdtem, részben azért mert Peace után te is neveddel fémjelezted!
Szóval szívesen olvasunk a tapasztalataidról!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
2087 levél
Válasz 16.04.02. 19:52 #25
Shadowguard
Dede, tessék csak írni, szívesen olvasom, hátha találok valami nekem hasznosat is Én is játszok vele (fogjuk rá), de csak kis adagokban. Elég vontatottan haladok vele, egy hét alatt jutottam el lvl29ig, nemrég öltem meg Crowley-t, de azóta elvagyok a bountykkal.
Tisztán távolsági karakter (demo), általában szépen lehet vele haladni, a morcosabb ellenfelekkel kell kicsit fogócskázni, de eddig még nem haltam.
Csak én a hasznos skilleket keveslem. Van az alap lövésem, a molotov és egy aktiválos passzív amit használok, meg egy passzív (vagy időnként aktiválódó, nézőpont kérdése) ami csillagképből jött.
Szépen lassan csak a végére érek majd, végülis nem sietek sehová.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
18829 levél
Válasz 16.04.02. 17:30 #24
Peace
Az. Nem rossz.....lehetne jobb is!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4133 levél
Válasz 16.04.02. 15:43 #23
gothmog
Razorleaf Glaive?
Pedig azt én is megtaláltam (a Soldierrel) és nem tűnik rossznak. Kifejezetten sámán fegyver. Félre is tettem (több más zöld/kék kétkezessel együtt)az új sámánomnak.
Endure. In enduring, grow strong.
18829 levél
Válasz 16.04.02. 14:49 #22
Peace
50-es kék kardom van 50-en. De elég gyengus.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4133 levél
Válasz 16.04.02. 12:39 #21
gothmog
Még annyi jutott eszembe, hogy ha egy csoportnál kategóriát ugrik (javul) a megítélés, akkor érdemes gyorsan újra végigjárni az oda tartozó NPC-ket, mert szinte mindig lesz valaki közülük, aki új küldetést ad.

Én egyébként - ahogy most utánaolvastam - szinte az összes mellékküldetés megcsináltam. Egyedül Fort Ikonnál hagytam félbe az Outcast mellékküldetéseit, mert akkor már a játékon szerettem volna végigmenni, és nem hiányzott egy (vagy több, ha megpadlózik az ember) kirándulás a Steps of Torment kihívás dungeonjébe.

Még egy utolsó dolog: a játékban rengeteg titkos hely van. Tipikusak a kazamatákban lerombolható falak mögött megnyíló, kincsekkel teli fülkék, átjárók (amiket a térkép természetesen nem jelöl, sőt ha a térképre vetsz pillantást, akkor gyakorlatilag "légüres térben lépdelsz" ezeken a helyeken). Ugyanakkor a külső helyszíneken is ráakadtam több rejtett helyre (nyilván közel sem az összesre). Volt olyan pl., amikor a folyóba belépve és abban haladva eljuthattál egy máskülönben megközelíthetetlen kis szigetecskére, ahol ráadásul nagyon komoly holmikat áruló kereskedőbe lehetett belebotlani. (Sárga/zöld cuccai voltak, nem egyedi kék tárgyak, de a normál kereskedőknél kapható holmikhoz képest ezek mégis jóval combosabb - és ezzel magasabb szintkövetelményű - darabok voltak.)

Máskülönben tényleg jó játék. Sok minden más is érdekel (ebben a hónapban bezsákoltam egy GOG-os leértékelésen a The Witcher3-at, és pont ma vettem meg GOG-on az új Baldur's Gate kiegészítőt, plusz van még egy rakat más játék is talonban), a játékokra fordítható időm meg sajnos közel sincs annyi, mint mondjuk 15 évvel ezelőtt volt, így azért nem hiszem, hogy egyhamar sok száz órát beledobnék (azért a következő karakterrel rendesen nekifekszem még), de időről-időre tuti vissza fogok még térni ehhez a címhez.
A remélhetőleg majd valamikor érkező kiegészítőt pedig már most várom! (A történet jelenlegi félbehagyottságáért egy kurva nagy fekete pont azért jár a fejlesztőknek.)
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 16.04.02. 12:02 #20
gothmog
Rendben, egy-két dolog még akkor:

1. Olvasnivalók a játékban: Szerintem határozottan adnak a hangulathoz. Az ilyen mindenfelé megtalálható naplótöredékek, firkálmányok stb. között akadnak nagyon hangulatosak/vérfagyasztók is, amik segítenek megérteni a történéseket, illetve színesítik a sztorit.
Apropó, történet! Itt nagyon érezni, hogy a játék még befejezetlen. Anélkül, hogy spoilereznék, az aetherieal fenyegetést nem oldjuk meg, sőt ez a vonal meglehetősen információszegény módon szorul a háttérbe a végigjátszás második felében. Pusztán "darálnivalóként" tűnnek fel erre-arra az ebbe a brancsba tartozó szörnyek.
A játéknak igazából vége sincsen rendesen, hiszen csak az egyikkel bánunk el a két fő fenyegetés közül. Nagyon érezni, hogy a remélhetőleg korrekt zárást és minden szál elvarrását egy kiegészítőre tervezik. De elegánsabb lett volna, ha nem egy cliffhangerrel ér véget az alapjáték, hanem legalább részlegesen kap egy normális zárást. Ráadásul még egy videót/kis összefoglalást sem kapunk a főszörny elintézése után, hanem mindenki mehet tovább amerre lát normálon, vagy léphet a következő nehézségi szintre. Tudom, hogy kis stúdió, kis költségvetés, de ez így elrontja a végén az ember szája ízét. (Pedig a játék maga nagyon korrekt!) Szóval ez a rész nem tetszett.
Máskülönben a történet összességében átlagos, de a kategóriáján belül abszolút vállalható. Ugye ez a stílus nem az áll-leejtő fordulatokról és művészi módon kidolgozott NPC-kről szól. Egy Diablo2 vagy 3 ugyan komolyabb volt ezen a téren, de az igazi érzelmi pluszt ott is csak a rendkívül profi módon összerakott, izgalmas átvezető videók adták.

2. A karakterem: sima Soldier, pajzsos/egykezes fegyveres. A Devotionnél eredetileg az Oleron (jobb alsó) csillagképet céloztam meg, és az ahhoz vezető úton (persze nem jutottam el oda: egy szimpla normálon végigjátszás nem elég ehhez) olyan csillagképeket is felszedtem, amelyek kardspecifikusak, így egy idő után csak kardokat használtam egykezes fegyverként.
A karaktert borzasztó egyszerűre szabtam: gyakorlatilag a Cadence volt az egyetlen (default) támadóskillem, emellett pedig kettő ki/bekapcsolható skillt használtam, plusz a túlélést/sebzést segítő passzívokat. Hosszútávon egysíkú, unalmas karakter lenne így egyébként, de első végigjátszásra megtette. Viszont nem kellett vele sokat stratégiázni, bármibe beleállhattam. Persze ha túlvállalja magát az ember, akkor jön a padlózás. De a legvégére elég kemény lett. A Necropolis kapujától a legvégéig már egyszer sem feküdtem meg, pedig meglátogattam a Bastion of Chaost is, ahol elhasználtam egy tolvajkulcsot a megfelelő helyen, és a megnyíló "kihívás dungeon" első szintjét teljesen lepucoltam, majd a másodikat is félig megcsináltam, mire elfogyott a gyógyitalom, így kiléptem (onnan nincs teleport sehova). Durvák lesznek egyébként ezek a csak tolvajkulccsal megnyíló dunegonök. Persze kifejezetten kihívósra, buildeket tesztelősre csinálták őket.

Ez volt a körülbelüli buildem


A következő karakterem egyébként egy sámán lesz (egyelőre tiszta kaszt, de lehet, hogy felveszek majd idővel mellé egy másikat). Kétkezes fegyverekkel, villámsebzésre rámenve. Ezzel a Soldieremmel olyan kétkezes fegyvereket találtam (és raktam félre), hogy Peace elsírná magát, ha meglátja!
Endure. In enduring, grow strong.
18829 levél
Válasz 16.04.02. 10:52 #19
Peace
Sima kétkezes közelharcost tolok én is, csak van egy passzív Shaman skillem (Brute Force) kimaxolva, ami plusz sebzést ad, és toltam rá 12 pontot. Szerintem ritka jópofa. Főleg az aktív támadásokhoz párosítható devotion skillek!!!
Ha érdekel a történet meg a háttér infok, akkor mindenképpen érdemes! Menet közben előbukkanó NPC-kel is vannak nagyon jópofa párbeszédek és döntési lehetőségek, melyek hatással vannak a későbbiekre. Nem döntő mértékben, de kicsit feldobják a játékot.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18829 levél
Válasz 16.04.02. 10:34 #18
Peace
Én is végigmentem mindenhol, robbantgattam az akadályokat. Bounty-kat nem csináltam egyedül, és így lettem majdnem 48-as, mire végeztem normálon. Elvittem bátyámnak is feltelepítettem, és ahogy néztem játszani, újra kedvet kaptam hozzá. Elindítottam egyel nehezebb fokozaton, ahol azért elég durván gyaknak már kapásból az elején is. De csak meglett az 50-es szint!!! És végre felvehettem a két legendary motyómat meg az összes többi 50-es kéket, ami eddig a tatyóban pihent! Lesz itt ne mulass rendesen. A kultisták egyből 57-es szinten fogadtak, fejvesztve menekültem is.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12558 levél
Válasz 16.04.02. 10:23 #17
McCl@ne
Azért írj csak róla nyugodtan! Én olvaslak, csak eddig nem reagáltam, mert nem tudtam, hogy mik a terveim a játékkal (vannak-e egyáltalán). Ugyanis csak arra vettem, hogy elüssem valamivel az időt a Division megjelenéséig, és arra nagyon jó is volt, aztán ilyen 30-31 körüli szinten meg is maradt. Én puskás (faszomtudja, melyik kaszt, talán demolitionernek hívja a játék) karakterrel nyomultam, mert a közelharcost az elején nem találtam túl érdekesnek. Elvittem egyet 10-es szintig, de fingom nem volt a játékmechanikáról, meg semmiről, aztán meguntam és toltam a puskás/bombás formát, na, az szerintem kurva jó!

Esetleg egy-két szót írhatnál arról, hogy milyen formában használtad a közelharcost, engem ez érdekelne, pláne így, hogy nem vettél fel mellé másik osztályt! Kétkezes volt, vagy kard+pajzs kombó, meg ilyenek. Ugyanis ma felteszem laptopra, remélem elmegy rajta (el fog), aztán tolom újra, nagyon bejött!
Ja, még valami: szégyenszemre bevallom, hogy a sok pofázást elnyomtam mindenhol, úgyis csak menni kell és ölni, leszartam, hogy mit dumálnak. Pedig mindig végig szoktam olvasni mindenhol mindent. Érdemes itt is?
Respect is not given. It's taken.
4133 levél
Válasz 16.04.01. 23:57 #16
gothmog
Csak a rend kedvéért röviden... az imént értem végig a játékon normál nehézség/veterán fokozat párosítással: 36 óra volt kereken, 50. szintű karakterrel zártam. (Bountykat nem igazán csináltam, talán max. 6-7 darabot, viszont az összes helyet teljesen bejártam, beleértve a Chthonic rifteket is. Így jött össze a játékidő és szint páros.)

Holnap belevágok egy új karakterrel. Azzal a normál után vszg. megyek majd tovább epic és ultimate nehézségekre is. Bár arról itt már nem adok számot, mert a jelek szerint a kutya sem játszik vele rajtam kívül
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 16.03.27. 23:15 #15
gothmog
No, átléptem a 25. játékórát, megléptem a 40. szintet, és még bőven messze van a vége (Homesteadtől délre mindent megcsináltam, plusz a farmokat nyugatra és keletre is, de északi irányba még nem hagytam el a települést.)
Valaki (azt hiszem, Peace) írta, hogy 26 óra volt az egész. Nem tudom, hogy a fenébe csinálta, mert én is megyek folyamatosan, nem vacakolok (igaz, mindent bejárok, a lezárt helyekre is visszamegyek némi dinamittal (oltári nagy területek tudnak így megnyílni!), de szerintem egy jó tízórányi non-stop szörnydarálás még benne van így első ránézésre, mielőtt eljutnék a vége főcímig. (Ami nem lesz a vége, mert legalább két másik karaktertípust is ki akarok próbálni, s azokkal magasabb nehézségi szintre is felmennék majd, ha bejönnek.)


A játék különben szerencsére "bedurvult", helyenként kifejezetten odafigyelős (veterán módban tolom a legelejétől). A statisztika szerint 15-ször sikerült is már behalnom. Igaz, ebből kb. tucatnyi egy olyan területhez és főnökhöz köthető még viszonylag a játék elején, ahova igen-igen alacsony szinten estem be (17-es szinten sikerült benyitnom a kultisták egy kulcsra zárt rejtekhelyére), de nem fordultam meg, hanem megmakacsoltam magam, és az átlag szarjankókat gond nélkül be is daráltam, de a főnökük rendesen leizzasztott. Egész pontosan 12-szer padlóztatott, mire kellően kitapasztaltam, és le tudtam rendezni a buráját (szerencsére nem full hp-ról kellett minden alkalommal).

Azt hiszem, nálam a Diablo3 megy szépen nyugdíjba a következő kiegészítőjéig van a 4. rész megjelenéséig (az új gépemre már fel sem telepítettem, de nem akarok igazságtalan lenni, az orrvérzésig toltam korábban - valahol 1500 és 2000 óra között járhatok benne a játékidőt tekintve), és ha diabloid hentelésre fogok vágyni, akkor egy jó ideig a Grim Dawn fogja nyújtani ezt a jövőben. (Meg most is még legalább két-három további karakter kipróbálásáig majd.)
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 16.03.20. 12:10 #14
gothmog
No, miután pénteken megláttam, hogy már a GOG-on is elérhető a játék, megvettem én is.

Játékmechanikailag Titan Quest újratöltve és finomítva/kicsit átkavarva (mind-mind pozitív irányba), hangulatra pedig kellően sötét, amolyan D2 és PoE keverék.

Soldiert indítottam (TQ-ben a Warfare/Defense páros Conqueror volt a kedvencem, és itt a Soldier - ha pajzs/egykezes fegyver felállásra fekszik rá az ember - hasonlít a leginkább hozzá).
Eléggé az elején járok, 12-es szinten vagyok. (Második szakmát nem vettem fel. Ahogy elnéztem - szemben a TQ-tel, ahol a két hivatás felvétele kötelező volt, ha életképes karaktert akart az ember magasabb nehézségi szintekre - itt valószínűleg egyetlen hivatással is el lehet lenni.)

Egyelőre nagyon könnyű a játék (pedig bekapcsoltam a Veterán módot), gyógyitalt még nem kellett innom. Igaz, ilyen 6-8 szinttel magasabb bossokkal sem akadtam még össze (3-4 szinttel volt talán fölöttem az eddigi legizzasztóbb, de az sem jelentett igazán akadályt.)

Ami kicsit csalódás egyedül: elég kevés fajta szörnnyel találkoztam idáig. Lehetne kicsit változatosabb ebből a szempontból.
Endure. In enduring, grow strong.
6480 levél
Válasz 16.03.06. 15:49 #13
GustyX
Kontrollerrel lehet irányítani? Steam oldal szerint igen, de a kezelőfelület alapján nem igazán.
Egyre inkább érdekel ez a játék, de nem merek belevágni több okból sem.
Pedig nightblade+soldier epic karakter lenne (ex TQ assassin+warrior).

Lehet várok vele míg lesz valami extra tartalom hozzá és javítanak rajta.

Egyébként március 24-én kerül early accesbe az ex-Umbra, vagyis a Wolcen, ami hasonló kategória.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
4133 levél
Válasz 16.03.03. 18:31 #12
gothmog
Anno a Titan Quest sem volt hosszú vagy éppen túl nagy szám normál nehézségen, ellenben epic és legendary nehézségeken nagyon bepörgött a játék (sokkal dinamikusabb volt, mint a Diablo2 a maga idejében - én személy szerint jobban is élveztem). Gyorsabban ölted a szörnyeket, mint normálon, de hamarabb fel is dobtad a bakancsot, ha nem figyeltél oda. És ott már, különösen Legendary-n, szépen potyogtak a unique cuccok is.

Bár a Titan Questhez kellett a kiegészítője is, mert az alapjáték önmagában nem volt egy nagy szám. (A kieggel viszont állat lett.)

Ez a Grim Dawn érdekes. Egy ismerősöm már pre-alfa (vagy milyen verzió) óta tolta és állandóan csábítgatott rá. Láttam is nála működés közben úgy talán egy éve. Egyszer lehet, hogy belenézek majd, de egyelőre totál beleuntam a stílusba (a megjelenése óta elég sokat pörgött nálam a Diablo3 és kiegészítője), illetve totális gépátépítés (gyakorlatilag új gép összerakása) lesz a jövő heti projektem (kb. 15 éve nem raktam össze magam gépet, így egyrészt baromira várom a mókát, másrészt meg "fingers crossed": minden alkatrész működjön, ne nekem kelljen kitesztelni, ha valami nem megy, hanem működjön szépen minden elsőre).
Utána pedig van néhány felhalmozott "adósságom", amit le kell tudnom (persze édes kötelesség lesz valamennyi): Divinity 2: Original Sin Enhanced Edition végigtolás, első két Shadowrun játékkal újrázás, majd a Hong Kong rész lenyomása, és végül, ha lesz egy kis időm valamikor, akkor The Witcher3 végigjátszás bevállalása, természetesen valamennyi megjelent DLC-vel. Ez utóbbi - a mostanában játékra jutó időmennyiséget figyelembe véve, nálam szerintem olyan kb. három hónapos projekt lesz Viszont szűzen fogok nekiállni: szándékosan semmit sem olvastam el idáig a játékról/játékból, ami akár kicsit is spoileres lehet.

Ja igen, és valamikor elvileg a tavasszal jön egy új Baldur's Gate kiegészítő (Siege of Dragonspear), úgyhogy ennek apropóján lesz egy újrázásom a teljes sorozattal (az EE verziókkal).

Huh, azt hiszem, a fentiekkel az egész évet le is fedtem
Endure. In enduring, grow strong.
18829 levél
Válasz 16.03.03. 12:40 #11
Peace
Én második hete vagyok itthon tüdőgyulladással, nem volt jobb dolgom.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12558 levél
Válasz 16.03.03. 12:40 #10
McCl@ne
Pedig ez várható, egyszerűen nincs elég háttér (anyagiak, munkaerő) a csapat mögött. Viszont szerintem sikeres lett (bár ezt csak így megérzésből mondom, majd utánanézek), úgyhogy előfordulhat, hogy jön hozzá még extra tartalom! Én még csak 29-es szintű vagyok, lassan haladok, ki kell húznom vele jövő keddig
Respect is not given. It's taken.
18829 levél
Válasz 16.03.03. 10:34 #9
Peace
Egy csöppet csalódott vagyok...26 óra játékidő, nem túl sok. Láttam, hogy lassan elfogynak a helyszínek a térképen, de titkon reménykedtem, hogy valahogy folytatódik, de nem. Megöltem boss-t, semmi csinadratta, kaptam egy legendary kesztyűt, azt annyi. Tudom, hogy magasabb nehézségi fokon lehet folytatni, de valahogy jelenleg nincs sok kedvem. Azért vagyok picit szomorú, mert mindenki ódákat zengett róla, egy rossz szót nem olvastam a neten. Az eleje piszok hangulatosan indul, jobban bejött, mint a Diablo 3!!! Olyan 36-37-es szint körül kezdtem egyre jobban kiakadni. Egyszerűen minden esett, csak harcos cucc nem!!! Tele voltam varázsló tárgyakkal meg puskákkal, kétkezes fegyver meg semmi. Craft-olni sem lehetett! Epic tárgyak is alig-alig estek, és akkor is nem a kasztomnak megfelelőek. Szóval nem vagyok maradéktalanul elégedett, nem hittem, hogy a végére ennyire elkámpicsorodok...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18829 levél
Válasz 16.03.02. 14:02 #8
Peace
Warden-nek hívja a játék.

Ami nem tetszik, hogy nincs smart loot. Folyamat esnek a varázsló cuccok meg a puskák, de kétkezes fegyvert például 33 után csak 41-es szinten dobott érdemlegeset. És boltban sem lehet kapni jókat.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18829 levél
Válasz 16.03.02. 13:45 #7
Peace
Én elsőre csináltam demo-st, láttam egy jópofa dupla pisztolyos videót, mielőtt megvettem. Nem jött be, 7-es szinten kiléptem, és csináltam egy közelharcost. Warrior+shaman, nagyon imádom! Ritka jók a skillek és a devotion system! Nem is tudom elképzelni hogy lehet lövöldözős karival elintézni azokat a közelharcos boss-okat, akik még engem is sokszor bedarálnak.

Én meg pont a Division helyett vettem, mert tudom, hogy nem lenne annyi időm rá, amennyit szívesen beleölnék. Ezzel meg ha néha van egy pár lopott órám, mikor párom alszik vagy nincs itthon, akkor teljesen jól elvagyok.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12558 levél
Válasz 16.03.02. 13:17 #6
McCl@ne
Jó tudni Szerintem én azt már nem érem el, csak arra vettem a játékot, hogy szórakozzak valamivel a Divisionig

Milyen karival mész? Nekem egy demolitionistem van, puskákat használ, meg elektromos gránátot, elég jó. Közelharcossal dögunalmas volt, elsőre azzal próbálkoztam.
Respect is not given. It's taken.
18829 levél
Válasz 16.03.02. 11:22 #5
Peace
Nah csak megdöglött az a nyomorult pap!!! 40-esen sikerült megölni (46-os volt). Viszont a dungeon, ami megnyílt, az nem egyszerű! Azt hiszem a harmadik teremben patkoltam el és buktam a kulcsot....szerintem azt olyan 70-es szinten érdemes erőltetni majd.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18829 levél
Válasz 16.03.01. 20:26 #4
Peace
Stop with the level scaling!

Azt írják, hogy van maximum szint midnen mobnak. De mondjuk az elején nagyon nem tetszik a második hsz-ben, hogy tesztelgetni kell a karakter build-eket, és lehet csak a harmadik karakter lesz majd megfelelő egy csomó farmolás után. Én szeretném az első karimmal élvezni a játékot. Ami eddig meg is van, de azért eddig két boss-nál nagyon felment a pumpa. De majd túlteszem rajta magam, mert egyébként meg nagyon állat. És ha tényleg van max szint, akkor nem lesz gond...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18829 levél
Válasz 16.03.01. 19:21 #3
Peace
Az remek. Majd még utánaolvasok külföldi fórumokon is, de akkor ezek szerint a végtelenségig tápolódnak. 2mm életét tudtam leverni az állatnak, és mindig teljes életerőn fogadott, mire vissza portoltam...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12558 levél
Válasz 16.03.01. 18:31 #2
McCl@ne
Passz, de kurva idegesítő. Én is jártam így, nem is értem. 15-ösön nem tudtam megölni egy 21-es boss-t, mondom tápolok kicsit, visszamegyek. 20-on visszamentem, 27 volt
Az oké, hogy szintezgetnek, legalább nem lesz unalmas és mindig mindenhol van esély jó lootra, de a kurva anyjáért 5-6-7 szinttel fölém lövi mindig???

PECCCCSET!
Respect is not given. It's taken.
18829 levél
Válasz 16.03.01. 14:46 #1
Peace
Megvásároltam ezt a zseniális játékot, még rengeteg Diablo 3-al eltöltött óra után is azt kell mondanom, hogy fenomenálisan üdítő élmény!

A kérdésem viszont az lenne, hogy meddig nő vajon a mobok szintje? A végtelenségig? 30-as szinten nem tudtam megölni egy 35-ös küldetés boss-t. Most visszamentem 34-esen, és a boss 40-es lett, a körülötte lévő dögök meg 37-esek. Belefutottam már ilyenbe kicsivel előbb a kultista templomnál is, de ott addig teleportálgattam vissza, amíg meg nem öltem. Ez viszont mindig full életerővel fogad...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.