Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI
A legutóbbi Sid Meier's Civilization VI cikkek, hírek
1349 levél
Válasz 16.11.07. 19:16 #42
jawsika
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


Fail... Baszki nem tudom miért írtam le ennyiszer.

Fogalmam sincs, tiszta hülye vagyok. És még erősítem.

Hogyne, alap persze, elírás volt.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
1186 levél
Válasz 16.11.07. 19:06 #41
Baracklekvár
Nitrogénbomba...

Tehát néhány várost belefojtottál egy színtelen, szagtalan, reakcióképtelen gázba úgy, hogy ugye a nitrogén még az oxigénnél is könnyebb gáz.. Kolléga alternatív teóriája a korszakos fagyasztás volt erre a kérdéskörre.

Szóval, maradjunk a hidrogénbombánál.. A hidrogén jóval reakcióképesebb.
pogessor.pcdome.hu
1349 levél
Válasz 16.11.07. 18:36 #40
jawsika
Nem értem, mit nem értesz.

5 bombát lőttem ki tengeralattjáróról. De 2-t városok közé, így azok nem csak egyet romboltak le. Vagy nem értem, mit nem értesz.

Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
671 levél
Válasz 16.11.07. 18:25 #39
ivanova36
Első amin megakadt a szemem a beszámolóban:
"2 atom- és 3 nitrogénbombával 7 várost nulláztam" - először szétsugároztad őket utána meg lefagyasztottad a népet vagy hogy? Mert nálam csak hidrogénbomba van ami nagyobbat szól mint az atom

Na igen a diplomáciát szidjuk rendesen. Én is most elkezdtem, ugyanis jelenlegi meccsen nem volt semmi gond míg másnap nem akartam folytatni. Ekkor belépés után Gandhi hadat üzent nekem, mondván megbékél majd az istenével miután engem elhamvaszt. Kösz. Hozzá se értem senkihez sem végig, de még csak a "barátaim" sem. Vele együtt egy másik arc is hadat üzent nekem, de ők még egymást is gyűlölték szal teljesen érthetetlen miért esett nekem ez a kettő. Ezek után egy hajómat elsüllyesztették és a norvégok is hadat üzentek, mondván gyenge a flottám. Hiába építettem 4 fregattot, nem hatotta meg őket, simán beléjük hajózott az inváziós serege a nyílt óceánon. Ezek mellett a gyenge haderőmre hivatkozva egyiptom is nekem esett. kb 20 kör múlva egy városa maradt a 6-ból és nagy lelkűen felajánlotta a békét...aham, hogyne.

Ami gond lehet még hogy a vége felé a kimaxolt városoknak csak nagyon rövid időre, pár körre lehet valami egyéb projektet megadni, hogy azzal foglalkozzanak, ne kelljen körönként adni nekik valami feladatot. Ugyanez a probléma a végjátékban a Civic és Science fejlesztésekkel is. 5-8 körönként újra és újra ugyanazt beállítani uncsi már és csak az időt húzza. Mintha arra számítottak volna hogy addig úgy sem nyúlik el egy meccs sem, pedig dehogynem, akkor kezdődik csak az atombomba dobálózás.

Extra: meccs közben másik monitoron a Gate című animet néztem és hát egy az egyben hozta a Civilization hangulatát, mikor lovasokkal rongyoltak az Artyknak és Tankoknak
Persze csak akkor vidám ez ha nem te vagy az a lovas...
1349 levél
Válasz 16.11.07. 08:13 #38
jawsika
Na megírom a tapasztalatokat. Lement az első mérkőzés, Prince szint, németekkel. Science victoryt húztam be a 710. körben a 750 lehetséges maxból. Gyakorlatilag mindenben vezettem a Religionon kívül, az továbbra is ködös nekem, sosem rajongtam érte. Illetve a culture is olyan, hogy majd át kell néznem pontosan, mert nem teljesen értem a lényegét, de valamiért mégis vezettem. Ez a turizmus-dolog teljes vakfolt. A Score-listán olyan 450. körig 2. voltam, pedig két, a kontinensemen lévő népet is teljesen bevertem, ezért, pontszerzés miatt, a nálam lévő 3. népet is benyomtam, bár neki másik kontinensen maradt pár apró települése. Így megvolt a Score victory is, illetve Science-ben nagyon elöl voltam végig, ezért fejlettebb voltam mindig a többieknél. Végül, mivel így is csak fej-fej mellett mentem a Score-ban, és látszott, hogy az esetleges Science-victorymon kívül már csak Score victory lehet, ezért úgy gondoltam bebiztosítom magam, és áthajóztam a másik nagy kontinensre (ekkor már láttam mindent a szatellit miatt) és a másik nagyhatalom fővárosát meg még egy nagy városát bevertem, illetve összesen 2 atom- és 3 nitrogénbombával 7 várost nulláztam. Így aztán teljesen világos lett, hogy ez már win, csak akkor mondom, menjünk már a Score helyett a Science-re, ez volt úgyis a fő cél.

A kerületrendszer tetszik, az egységek összeolvasztása nagy ötlet, illetve a diplón kívül mindennel meg vagyok elégedve. Ez, hogy nincsenek csapatok, hanem a diplóval kell fenntartani és újra meg újra frissíteni a szövetséget, ez tény, hogy reális, de meglehetősen kényelmetlen, ráadásul így nem tudok bízni senkiben és üresen hagyni egy hátországot, mert a szövetségesem esetleg pont akkor támad majd meg. Ami persze reális, de tök kényelmetlen egy singleplayer game-ben.

Na mindegy, kicsi pihi és kezdem az újat. Vikingek, angolok, és Russia érdekel.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
671 levél
Válasz 16.11.03. 17:36 #37
ivanova36
Plusz külön kerület pl a reptér, vagy a katonai bázis (várost akkor is tudja védeni ha éppen nincs egység elszállásolva rajta), de külön kerülettel növelhető a max lakosság is az adott városban, így nem a civ5-ből megszokott farm-bánya-tradepost építése a nyerő csak. Pl a Kulturális kerületnél döntened kell milyen múzeumot húzol fel, mert a kettő kizárja egymást. De van pl Kikötő kerület is, így nem vagy tengerpartra kényszerítve az adott várossal, felépítheted bentebb is, több beépíthető hexet birtokolva így, stb...
Elméletileg a kerületekkel lehet specializálni az városokat, kevés hex esetén, bár én egyelőre nem láttam sok hasznát a direkt specializálásnak, jellemzően max hex lefedettségre törekszek a városaim elhelyezésekor, így majd minden kerület plusz 1-3 csoda is elfér körülötte.

Megváltozott jó pár nép vezetője is:
Amerikát már nem G. Washington képviseli hanem a béke Nobel-díjas Thedore Roosevelt. Igaz, ha kér valamit és nem adok neki, egyből hadat üzen, de az más kérdés
Görögöknek pl két vezetője is van, minimális eltéréssel.

Sean Bean narrációja is említésre méltó.

Ahogy a stratégiai nyersanyagok felhasználásának módja is megváltozott, jelenleg elég 1-2 darabot birtokolni, hogy akármennyi adott nyersanyagot igénylő egységet képezhess, építhess.

Szintén fontos dolog a gépi résztvevőknél az Agenda megjelenése, így nagyjából tudod kitől mire számíts.

A katonai egységeken szintlépéskor kis talentfából lehet kiválasztani a kívánt fejlesztést és ezután még öngyógyulnak is egy nagyot, kellemetlen meglepetést okozva az ellenfélnek ezzel.

Atombomba mellett megjelent a Hidrogénbomba is.

Atommeghajtású tengeralattjáró már direktbe is tud szárazföldi célpontokat támadni, plusz nyersanyagköltség nélkül.

634 levél
Válasz 16.11.03. 10:48 #36
xyzw
Röviden azt jelenti, hogy az épületek már nem a város központi mezőjében (kvázi virtuálisan) kerülnek elhelyezésre, hanem a térképen erre a célra kijelölt mezőkben, ezek a kerületek. Tehát van ipari, hadi, kereskedelmi, tudományos, stb. kerület, amik mind elfoglalnak egy teljes mezőt. Minden kerületben három épület helyezhető el, pl. campusban: könyvtár, egyetem, kutatólabor. 3 citizenenként lehet egy kerületet építeni. A kerületek más-más csatlakozási bónusszal rendelkeznek, ezért jó kis puzzle, hogy mit hova helyezzél el. Néhány épület kerül csak a központi mezőbe (pl. palace, monument, granary).
1349 levél
Válasz 16.11.03. 07:45 #35
jawsika
Holnap d.u. meg szombaton egész napot rászánom, aztán jutok, ameddig jutok.

Mi ez a dolog a kerületekkel?

Teljesen jó cikk volt, de ha van még valami, amit jó tudni, azt mondd.

Basszus de várom, hogy nekiálljak.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
1484 levél
Válasz 16.11.02. 19:00 #34
GeryG
Ezért írtam a cikk végére, hogy az újdonságok sora itt még koránt sem ért véget.
671 levél
Válasz 16.11.02. 18:55 #33
ivanova36
Hiányolom az ismertetőből az egyik fontos újítás, a kerületek megemlítését.
"A városokban most is számos gazdasági és ipari épületet emelhetünk, amelyek fokozzák a termelékenységet, javítják a lakosság egészségét. Építhetünk vallási és szórakoztató épületeket is, ezek a morál javítására szolgálnak. " - részre rá lehet fogni hogy a kerületekről szól, de szerintem legalább annyira fontos lett volna kiemelten megemlíteni, mint ahogy szóba került az építőmunkások elhasználódása, 3 vagy megfelelő politikai kártyával 5 építés után, vagy az útépítés megváltozása.

"Persze a legegyszerűbb megoldást is választhatjuk: eltiprunk mindenkit hadi gépezetünk segítségével." - lehet legegyszerűbb, de tapasztalom szerint koránt sem a leggyorsabb mód.

A többi rész rendben van, bár még megemlítettem volna hogy a turizmus is benne van a Civ6-ban, ami ugye a Civ5 be csak kiegészítő után került bele.
Mondjuk a fog of war nem új találmány, max a Civ-be most tette be a lábát először, hja és nem kikapcsolható.

jawsika: ha a Civ5 tetszett akkor ez is tetszeni fog. Csak a szokásos 40+ órás egy meccs, semmi extra
1349 levél
Válasz 16.11.02. 18:01 #32
jawsika
SPOILER
Megvettem.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
1349 levél
Válasz 16.11.02. 09:14 #31
jawsika
Annyira meg akarom venni, és annyira félek, hogy csalódok... Áhh... Nem. Először befejezem a Blood and Winet, és majd utána, kikapcsolódásként a WoW mellől.

Nem. Szabad. Megvenni.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
5453 levél
Válasz 16.11.01. 20:55 #30
Dino
Ismertetőnket itt olvashatjátok: Sid Meier's Civilization VI teszt.
671 levél
Válasz 16.10.25. 08:52 #29
ivanova36
Igen az összevonás jó móka, és ugye lehet így is gyártani őket, ha a katonai kerületet felfejleszted.
Ami még hasznos lett volna számomra az a Rapid Deployment. Egyik ellenféllel békét kötöttem és odaadta egyik városát a birodalma közepén. Ügyes, így bármikor bármely irányból megtámadhatta volna. De mire felépítettem volna a szükséges repteret (Rapid deploymenthez kimaxolt reptér kell és a kapott városban az nem volt)és fejlesztéseket addigra a seregem másik irányból átkelt a tengeren és helyrerakta a maradék városát. Persze nagyon kiegyensúlyozatlan lett volna ha azonnal be lehetett volna reptetni egy nagyobb csapatot, de így hogy kb.20-30 kör mire felépül, ha nincs eleve reptér, nem nagyon volt az adott esetben haszna.
Viszont a technológiai különbség már nem annyira elsöprő. 3as Rombolómat 4 db 16-17 századi sokárbocós szépen leamortizálta mire elbánt velük. Egy fejlesztés és az azzal járó gyógyulás is kellett hogy túlélje.
Azért elszomorító, hogy a Csatahajó (klasszikus 9 ágyús Iowa osztályú) fejlesztés után összemegy és egy kis szutyok rakétás csónakká, hogy az az irányított rakétahordozó cirkáló (ami egy Nanuchka-osztályú corvettről van mintázva)
10984 levél
Válasz 16.10.25. 08:35 #28
VodevilX
Az sem gyenge, mikor a játék vége felé jönnek azok a technológiák amikkel 2 majd 3 egységet lehet egyesíteni.
Japán megint beköszönt, ugyanúgy a semmiből, de most megkapta a magáét, elvettem tőle mind3 városát amivel mellettem kezdett, mielőtt elfogadtam volna a béke ajánlatát, így a közelemből kipucoltam őket Viszont 2 tengerparti 1930 környékén már nagyobbnak mondható városát is, brutálisan könnyen zúztam le egy ilyen egyesített tengeralattjáró flottával.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
671 levél
Válasz 16.10.24. 17:13 #27
ivanova36
VodevilX: meglesem, köszönöm a tippet

xyzw: A Civ5-ben az Earth map az a klasszikus jelenleg ismert kontinenselrendezéses térkép volt a jellemző földrajzi adottságokkal, pl india felett sok hegy, dél-amerika egyik része buja dzsungel, É-D irányú áthatolhatatlan hegylánc majd egy keskeny kopár sáv, stb, tehát ha játszottál rajta pár mecset már tudtad hogy melyik kontinensre is rakott. Ami onnan hiányzott az a földrajzhűséghez kötött indulás, igaz akkor Európa mészárszék lett volna egy Afrikához képest.

Hja, hogy a bányákra gondoltál, mint production generáló. Na ja, a másik a sivatag ami szintén majdhogynem haszontalan. Viszont a nagy piramist oda lehet felépíteni

Igen a kontinensekre ezért írtam hogy nem sok haszna van ránézésre, és tényleg csak azért került bele hogy lehessen további extrákkal megbolondítani a játékmenetet.
10984 levél
Válasz 16.10.24. 15:40 #26
VodevilX
Az a város kapja, ahonnan indul. Ha a fővárosból megy az új faluba, akkor kb semmit sem hoz, de ha átteszed és a fővárosba indítod, akkor ha elég nagy látod majd, hogy mennyivel többet hoz.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
634 levél
Válasz 16.10.24. 15:26 #25
xyzw
A kontinensek valóban inkább "zónák". Nyilván azért, hogy a pangea map-eken is legyen értelme a sok kontinens alapú bónusznak.
Az industrial zone "must have". Néhány kényszerből lerakott, vagy elfoglalt városban nulla a production, a builder semmi production növelő dolgot nem tud építeni domb híján.
A trader "iránya" fordított az CiV V-höz képest.
Earth map-en nem játszottam, de ahogy írod érdekes lehet. Én a fractalt is szerettem.
671 levél
Válasz 16.10.24. 15:11 #24
ivanova36
jawsika: Ahogy én hallottam az összes szöveget ő mondja, a népek leírásától a fejlesztésekhez tartozó kis idézetekig. Kivéve az Advisor szerepe, azt a "trailerből a lánya" adja elő.

VodevilX: ez a karavánosdi nem világos. Eddig úgy használtam őket hogy a legnépesebb városaimból menjenek az új felé, szállítva kaját és produktivitást.
1349 levél
Válasz 16.10.24. 15:07 #23
jawsika
Néztem egy trailert a gameről pár hónapja, amit Sean Bean narrált. Hú, atomra elkapott a hangulat. A kész játékhoz is adta a hangját?
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
10984 levél
Válasz 16.10.24. 14:41 #22
VodevilX
Még dolgozom a sok városos tervemen, az biztos, hogy 1-2 karavánt be kell áldozni arra, hogy kaját meg munkaerőt hordjon az új városodba, csak ehhez a karavánok az új városból mozogjanak kifele, nem pedig fordítva.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
671 levél
Válasz 16.10.24. 14:30 #21
ivanova36
A fejlődésgyorsítás szerintem kifejezetten jó ötlet, bár helyenként érdekes hogy a 14 körös fejlesztést egy kill parittyással 7 körösre csökkenti, eléggé nagy előny az elején, már ha össze tudod hozni. Később azért vannak komolyabb fejlesztések is ahol az az 50% az nagyon jó, pláne ha előre tervezel rá, könnyen beelőzhető a többi nép egyes ágakon.
Gyártás addig lassú, amíg nem építek ipari negyedet. Amint megvan, a szükséges szárazföldi egységek gyártása lecsökken 1-5 körre.
Ami inkább zavar hogy a meccs közepén alapított városom, mert pl olyan helyre került az új stratégiai nyersanyag ami nem az én fennhatóságom alatt volt, nagyon lassan tud bármit is készíteni. 30 kör egy monument, 45 kör egy builder, az egy vicc mikor majd egy teljes korszakod lépek fejlődésben 45-60 kör alatt, nem mindent kifejlesztve hanem célirányosan rákészülve. Emiatt gyakorlatilag a Setller mellett mindig kell vinnem 1-3 buildert hogy az új várost azonnal használni tudjam. Civ5-ben a monument kb 15 kör volt új város esetén ha jól emlékszem. Persze fel fog fejlődni az a város is, 60+ kör után már képes lehet saját buildert is építeni emberi idő alatt (5-7 kör), de azért ennyire lassú indítás nem nyerő. Azt még nem próbáltam ugyan, hogy karavánokat átirányítom az új városba, hogy az mennyire hatékony, persze csak azonos kontinensen.
Kontinensek határa sem egyértelmű az én szememben, hacsak nem váltok arra a nézetre ahol direktbe kijelzi. Na igen ahol óceán van a két kontinens között ott tiszta sor, de gyakran egy egybefüggő földrész is ketté vagy többre van tagolva kontinens címszó alatt, de földrajzilag nem látok jellegzetességet vagy különbséget.
Hiányzik továbbá a régi civ5-ös huge Earth map, legalábbis én nem találtam meg, pedig azt nagyon szerettem. Kis felderítés után már lehetett tudni hol vagy és hogy nagyjából milyen domborzat van körülötted, merre van óceán, stb...ha nincs benne, gondolom majd jön dlc formájában
634 levél
Válasz 16.10.24. 13:52 #20
xyzw
Első játékomban vagyok Teddy-vel. Eléggé jól jött a +5 combat str. a saját kontinensen a barbárok ellen + a civic ami +5-öt ad ellenük. Ezek nélkül valószínű megizzasztottak volna. Talán a Beyond Earth-ből az alienek voltak a próba az ilyen "raging barbarians" stílushoz.
Azért sem rossz ez a civ mert az első korszakokban gyakoribb a háborúskodás, mivel később a warmonger penalty-tól túlságosan fél az AI, és akkor már ritkábban indít háborút. És az ember ha először a szomszédait intézi el, akkor jó eséllyel a saját kontinensén háborúzik.
A tech fejlődés nekem egy kicsit túl gyors, pedig sohasem voltam egy marathon player. Az eureka boost is kicsit sok szerintem (50% -> 30 % lehetne). A production viszont, ha nem figyelek kellőképpen, vagy nincsenek dombok, akkor meg túl lassú.
671 levél
Válasz 16.10.24. 12:50 #19
ivanova36
Nem csak az AI, néha én is Simán megesik hogy át kell ugranom pl a vas és szén alapú katonai egységeket mert egyszerűen nem elérhetőek nekem ezek a nyersanyagok.

És igen, már elég 1-2 belőle, de ha többet befoglalsz az csak jó, hiszen ezzel is gyengíted az ellent, ha nem engeded ilyen finomságokhoz hozzájutni. Cserébe ezeket a városokat nem árt védeni. Más kérdés hogy míg a Civ5-ben volt hogy 1940es évekre sem tudtam felfejlődni hogy pl Tankot tudjak gyártani, addig most már 1890 körülre megvan a Tank és a többi szintben hozzá illő egység és nyersanyag, mindkét játékban azonos nehézségi szinten.

Egyelőre ez a fajta stratégiai nyersanyagelosztás nem tetszik nekem és nem csak azért mert rendszerint kimaradok a szórásból hanem mert akinek oszt a játék az az adott korban hatalmas előnyt kap, anélkül hogy tett volna érte és ez az rng már nem illik az amúgy sem egyszerű, ám valamennyire tervezhető játékmenetbe.

Jelenleg még a leggyengébb Settler szinten is a barbárok a legelején néha meg-megszorongatnak és körökre visszavetnek a fejlődésben.
Egyik meccs alatt a barbárok és a városállamok 1950ben is még katapultot és kőbunkót használnak, másik meccs alkalmával meg 1900as évekre már AntiTank gyalogsággal rohangálnak.

Városállamokkal való kapcsolat is megváltozott, de szerintem előnyére. Bár hiányzik a Civ5-ben szeretett Osztrák-Magyar Monarchia beházasodási képessége, a jelenlegi követesdi sem rossz megoldás.

634 levél
Válasz 16.10.24. 12:22 #18
xyzw
Az hogy kevesebb stratégiai nyersanyag van, az úgy tudom tudatos volt. Annak a következménye, hogy mostmár elég két (encampment-el egy) belőle és onnantól korlátlanul lehet termelni az adott egységet. Sajnálatos eredménye viszont, hogy némelyik AI még az atomkorszakban is warrior-okkal szaladgál, mert nem jutott ironhoz.
671 levél
Válasz 16.10.24. 10:09 #17
ivanova36
Én is békésen szeretek játszani, de nem árt ha van a sufniban egy sereg vagy armada ami megvéd ha valaki támad. Viszont megpróbáltam 4-5 várost építeni csak és azzal boldogulni, nem nagyon ment, a korábban említett nyersanyagelosztás miatt. Lehet életképesebb hogy teljes területet lefedő módon rakom a városaimat, így nem marad ki hely közöttük ahová esetleg berak stratégiai nyersanyagot, plusz mivel nem kell a boldogsággal foglalkozni, a sok város sem lesz hátrány. Max annyiban hátrány hogy folyamatosan van mit építeni bennük a kerületeket fejleszteni, újabb kerületeket lerakni. A szórakozás ellenben megfog, így bulinegyed kell mindegyik városba szerintem. Továbbá necces hogy a kiemelt épületek is most már elfoglalnak külön hexet a város körül, így mérlegelni kell hogy melyik éri meg jobban. A spéci épület vagy az adott hex, esetleg az oda épített valamilyen kerület.
Aranyat a kereskedelmi negyedek és a karavánok nagyon jól hozzák, de az egységfejlesztések meg hamar elviszik.
Az új politikai rendszer is remek, pláne hogy nem fagy le az egész birodalom váltáskor. Viszont jó pár kártya nagyon érdekes benne, érdemes használni őket. Pl építő nem 3 hanem 5 építés után fogynak el, meccs elején + támadóérték a barbárok ellen, + támadóérték más vallású városok ellen, olcsóbb egységfejlesztés, +termelés telepesekre, stb...
A kémkedés nagyon gyorsan lejár, azzal lehetne valamit kezdeni hogy beállítom kémelhárításra és addig azt csinálja, míg le nem állítom. Lásd felderítők szabadon engedése hogy menjenek fedezzék fel a világot.
10984 levél
Válasz 16.10.24. 08:50 #16
VodevilX
Ezzel csak az a baj, hogy én alapvetően békésen szeretek játszani, és sokszor a minimális seregem semmire se elég, kb mintha nem is lenne. De úgy vettem észre, hogy a kereskedelem nagyon megy! Nem is feküdtem rá különösebben, de mostani játékomban picit több mint féltávnál 7-8ezer arany van a kincstáramban, azzal meg pár kör alatt össze lehet vásárolni egy kisebb sereget.
Eddig 2 játékban, én sem voltam elkényeztetve nyersanyagokkal. A mostani játékban vasat egyedül Japánnál láttam, az egész kontinensünkön, de már elindultam felfedezni a másikat. Túl sok következtetést nem vonnék le ennyiből, lehet csak balszerencse, végül is van helyette más, csak az nem ami nekem kéne
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
671 levél
Válasz 16.10.24. 07:41 #15
ivanova36
Engem a spanyol viccelt meg hasonlóan.
Haverkodás, határnyitás, majd elkezd beóvatoskodni a fővárosom köré lovasegységekkel. Elkezdtem kiképezni pikásokat, majd kb 10 kör múlva meglepiháborút indított ellenem. Lenyomtam a támadósereget majd irány a legközelebbi városa, ostrom közben feldobja hogy legyen béke, de várost nem ajánlott fel, így kiírtam a történelemkönyvekből.

Második meccs, Anglia + Norvégia haverkodik, majd kértek árut tőlem, elutasítottam, egyből hadat üzentek. Londont elfoglaltam, Norvég békét kért, Anglia meg felajánlott 1 várost , csak béke legyen.

Harmadik meccs: Usa és kína egy kontinensen, többiek a másikon, éppen hogy találkoztam azzal a kettővel, mindkettő kért árut, elutasítottam, mindkettő hadat üzent.


Összességében nem rossz és a kerületesdi is új színt vitt a játékba de sajnos megvannak a hátulütői is. Pláne mikor egy barbár besétál az ipari kerületbe lezúzza, majd elmenekül, nekem meg 10+ kör kijavítani a kárt.
Viszont nem feltétlenül kell a várost a tengerpartra építeni emiatt hiszen ha elnyúl odáig a területe akkor kikötő is építhető úgy, hogy a város közben 2-3 hex-el bentebb van a szárazföldön.
Remek találmány a Szomszédság kerület, nagyon hiányzott, így "szabadon" növelhető a városok lakossága. Viszont a specializált városoknak nem látom hasznát egyelőre, és mivel majd minden kerület kell egy városhoz, gyakorlatilag folyamatosan fejleszteni kell őket, max 1-2 várost hagytam meg kizárólag katonai egységek képzésére.

Problémás viszont a stratégiai nyersanyagok osztása. Fenti meccsek során vagy a konintensemen egyáltalán nem volt szén, pedig ki volt fejlesztve hogy lássam, vagy olyan helyre rakta ahol nem értem el, pl 3 városom maximálisan kiterjeszkedve közöttük volt egy 3 hexes no mans land, erre oda rakta az uránt. Harmadik meccsen meg vasat nem találtam egyáltalán, de nem csak nálam nem volt hanem a környező népek területén sem.
Gyakran kellett plusz 1-4 várost felhúznom csak azért hogy az adott stratégiai nyersanyagot megszerezzem. Civ5-ben nem emlékszem ilyen problémákra, ott rendszerint a területemen volt minden ami kellett, persze nem végtelen mennyiségben de elegendőnek bizonyult.

10984 levél
Válasz 16.10.23. 20:37 #14
VodevilX
Vicces ez az AI... Az első pár körben már összehaverkodunk, egyszer csak felajánl egy határozottan jó üzletet, és következő körben... meglepi háború indít
Első meccsen el is picsázott az arab, ahogy kell... de most Japánt vissza tudtam verni, azóta is tart a béke.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
634 levél
Válasz 16.10.21. 16:26 #13
xyzw
Az a jó a Civilization-ben, hogy lehet maximalizáló stílusban is játszani deity-n, törekedve a minél gyorsabb győzelemre, rekorddöntésre, stb. Meg lehet nyugisan, king fokozaton is. Úgy is nyerhetsz, ha mondjuk nem is foglalkozol a vallással. Nekem bejön a district rendszer, egy új puzzle-t hoz be. A "térképet játszod" és nem az előre kitalált tervet valósítod csak meg. Most már tényleg vannak specializált városok. Akkor is sokat nyersz egy campus jó elhelyezésével egy hegység mellé, ha nem gondolkozod agyon a dolgot. Nagyon jó, hogy megszűnt a global happiness.
634 levél
Válasz 16.10.21. 16:20 #12
xyzw
Ed Beach és csapata tényleg nagyot alkotott, ahogyan azt vártam tőlük a Brave New World kieg. után, amiért ő volt a felelős. Minden újításuk mutatja, hogy mennyire értik ezt a játékot. 40 kört beletettem, nagyon tetszik. Nagyon jól fut az öt éves gépemen. Csak a leader animációt kellett mediumra tenni, a többi high-on. Nekem bejön a grafika stílusa is.
10984 levél
Válasz 16.10.21. 13:56 #11
VodevilX
Szerintem nem rossz dolog, mivel tényleg teljesen megvariálja az eddig jól megszokott civ játékmenetet. Eddig tényleg minden játék arról szólt, hogy lepakoltad a városokat, utána pedig minden nyersanyag mezőre ment az odaillő fejlesztés, a többi üresre meg tetszés szerint, most meg döntések, döntések, döntések. Így tényleg teljesen más dinamikája lesz minden egyes játéknak, nekem ez biztos, hogy nagyon nagy +
Ahogy Sean Bean narrációja is

Az is tetszik, hogy most már nem kell utakat építeni, hanem a karavánok amerre járnak, kitapossák. Vagy, hogy a szintet lépő harcosok gyógyulnak is a promócióval. Úgy tűnik Civopedia alapján, hogy minden egyes névleges híres személy fixen, egyedi tulajdonságokkal jön, pl kaptam egy tudóst, akit ha elhasználok akkor egy random tech-re adott volna 50%os bónuszt, vagy szintén új funkcióval, összecsatolva egy harcossal, akivel utána együtt mozog, körönként 5 hp-t gyógyított, sőt ha jól emlékszem a szomszédos mezőkre is!
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
4249 levél
Válasz 16.10.21. 13:37 #10
csuroach
Én is gondolkodtam rajta, de nézem közelben sehol nem kapható.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
8608 levél
Válasz 16.10.21. 13:31 #9
davkar9
Nem, nem és nem. Ne írjál ilyen jókat, egyszerűen ez már nem fér bele.
Simple. Eternal. Beige.
10960 levél
Válasz 16.10.21. 13:26 #8
Lacko
Az ilyen minden-mindennel összefügg jó dolog, csak koreaiaknak való, akik képesek végigsakkozni gondolatban már a settler odavietelekor, hogy majd az modern korban miért lesz pont ott jó a város.
Pár évig volt egy facebookos Civ (tök eredeti sid meiere-es cucc, csak nem hozta a pénzt és ezért bezárták) ott ez már megvolt, és ott is az lett, hogy a koreaiak minden négyzetmilimétert ki birtak tökéletesen használni, én meg csak pislogtam. Egyetlen esélyem, hogy én akkor voltam aktív, amikor ők aludtak.
10984 levél
Válasz 16.10.21. 13:00 #7
VodevilX
Prince, Angliával jóban voltam egyből miután találkoztunk, viszont a másik szomszéd arab meglepiből megtámadott, elfoglalta a 3. városom, amit picit messzebb tettem le a kelleténél, és hiába akart velem békülni már vagy 10szer, sosem tetszett neki, hogy a feltételem, hogy adja vissza Ráadásul mostanra előszedte a buzi mameluk lovasait, és azok piszok erősek, így Moszkváról lehet le kell mondanom...
Ami tetszik, ezek az új város negyedek, amiket körbe lehet pakolni, minden üres mezőnél komoly döntések, hogy mire használod:
vagy egy dolgozóval építesz (szoksásos farm, bánya stb., ja és egy dolgozó alapból 3at épít, ezeket adott körben instant, utána újat kell gyártani, bónusz kártyákkal ez növelhető, de jól illeszkedik a játékba, szóval tetszik ez az újítás is)
vagy leteszel egy negyedet, ahová később az oda vonatkozó épületeket tudod majd tenni
vagy egy csodát, pl a nagy világító toronyhoz, kell egy kikötő mező, ahol már építettél egy normál tornyot, és csak utána tudod egy másik mezőre a csodát
Erre még jön rá, hogy pl egy tudományos negyed további bónuszokat kap, ha pl hegyek mellett van, de bizonyára mindennek megvan, hogy milyen szomszédos mező adja a pluszt, így meg aztán minden mindentől függ, nincs már az, hogy telepakolod az összes meződet bányával, farmmal meg trade post-al.
Ez tényleg nagyon jó játék lett, csak garantáltan, nem egy meccs lesz a beletanulási idő
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
634 levél
Válasz 16.10.21. 12:45 #6
xyzw
Milyen nehézségi fokon játszod, és milyen az AI ? Passzív, foglal el városokat, stb ?
10984 levél
Válasz 16.10.21. 10:28 #5
VodevilX
Szuper!!!
Még csak egy fél meccset nyomtam, de már most látszik, hogy igazak a hírek, tényleg nagyon komplex játék, talán még túlságosan is, de ez engem biztos nem fog zavarni El fog tartani mire az ember ezt a sok rendszert kitanulja, átlátja és saját hasznára tud fordítani! Egyelőre csak kapkodom a fejem, hogy némelyik megszokott dolog milyen irányba változott.
Pl ez a technológia bónusz tényleg totál megváltoztatja a játékot, tengerpartra tettem a fővárosom, és egyből 50%ról indult a fejlesztés, és szinte mindenhez jön valamiből a bónusz, ami ugye játékról játékra teljesen más lehet, és bizony felkavarja azt a hozzáállást, hogy választasz egy civ-et és valami alapstratégiával nagyjából ugyanazt játszod velük mindig, itt most mindig lehet valamihez alkalmazkodni.
Hiába mondták, mégis megdöbbentő, hogy olyan érzést kelt a játék, mintha már legalább egy kieg után lenne, szóval minden elismerésem a csapatnak!

Grafikát szidták sokan, hogy erősen freemium mobiljátékra emlékeztet, szerintem nincs vele gond, kellően hangulatos, sőt most hogy behozták a szép lassan váltakozó nappal/éjszaka ciklust, ez szerintem nagyon megdobja az egészet A zenéje pedig fantasztikus, magasan a legjobb a sorozaton belül, de úgy általában a játékzenékhez képest is toplistás!
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
10984 levél
Válasz 16.10.20. 18:37 #4
VodevilX
Mindjárt itt az éjfél, indulhat a buli! Holnap nincs meló, csak még egy kör reggelig
Nagyon kíváncsi vagyok, legjobb tudomásom szerint, szinte semmi sem hiányzik Civ5 jelenlegi végleges, kiegészítős verziójához képest, ami nagyon jól hangzik. Ezen felül pedig csupa pozitív volt a visszhang, ez a felújított város építés lett nagyon dicsérve, állítólag tényleg feldobja a megszokott játékmenetet, sőt talán elsőre ijesztően komplexnek is tűnhet, de az csak jó!
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
10984 levél
Válasz 16.05.11. 19:00 #3
VodevilX
RPS cikk
Innen lehet informálódni. Van benne szó arról is, hogy a most meglévő alapvető játékelemek, nem vesznek el, mint leendő dlc tartalom!
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
8608 levél
Válasz 16.05.11. 18:51 #2
davkar9
Igen, ez is Sid Meier-es Civ lesz.

SPOILER
Másolt '-ből ? lesz.


Hmm, mi újat tud mutatni a Beyond Earth után időben, CivV után pedig játékmenetben?
Simple. Eternal. Beige.
10984 levél
Válasz 16.05.11. 17:25 #1
VodevilX
Egy kis meglepetés! Okt 21-én jön.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.