Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Total War: Warhammer

8621 levél
Válasz 16.12.08. 23:03 #12
davkar9
Jó lesz ez, meg is volt az első győzelem kétszeres túlerő ellen. Oké, orkok voltak, de a farkas lovasaival nagyon be akart keríteni. Íjászaim is kezdtek már kifogyni, amikor is szépen jött az össznépi pánikhullám.

Úgy érzem csak egy hibája lesz a kampánynak, a városok. Minden települést el lehet foglalni, a romok helyére pedig egy lvl1-es főépület kerül, 1 építési slottal. Első végigjátszás után majd kiderül, hogy mire érdemes rágyúrni. Fővárosom is eléggé védtelen, ahogy elnéztem falat nem igazán lehet felhúzni és a po is problémát jelent. Meg is jelent egy lázadó sereg én pedig még 2-3 környire vagyok tőle. Többieknél ugye működik az a taktika, hogy falat fel, aztán élőben levezénylem a meccset az íjászokkal. Remélem nem az lesz, hogy egy lépés különbséggel kergetőzünk és oda-vissza foglalgatjuk egymás épületeit a géppel.
Simple. Eternal. Beige.
8621 levél
Válasz 16.12.08. 20:42 #11
davkar9
Menü alapján ezúttal mindkét hős kapott egy-egy minikampányt, a többi contenttel együtt így máris nem olyan sovány ez a tartalom ezért az árért. Pár lépést mentem még csak, franciákon jó lesz majd kipróbálni az elfeket. A térképen elég szembetűnő a változás, a Parravontól keletre lévő nagy erdős területen osztozunk 3 másik elf frakcióval. Teljesen kinyílt ez a körzet, most már könnyebben közlekedhetünk a déli részeken, nem kell mindig hajóra szállni Tileánál.

Ingyenes finomságok is érkeztek. A Birodalom új hősöket kapott, a jáde és a szürke mágust, a spellek előnézete alapján ez az utóbbi igen csak ígéretes! Beastmen tulajok kaptak egy új vezetőt, aki Nordlandnál kezd és a hárpiák is bekerültek a frakció kínálatába. Statok alapján úgy a vargheist felére saccolom, amit a létszámmal lehet majd ellensúlyozni.
Simple. Eternal. Beige.
8621 levél
Válasz 16.11.18. 07:08 #10
davkar9
És már érkeznek a Wood Elfek is! Beastmen után ezt a frakciós árat egy kicsit soknak érzem, de egye fene, nem akarom, hogy leálljanak, megérdemlik.

Kicsit a The King & The Warlordról. A kezdőpozíció mindkettőnél jó volt. Jó az alap ork és törp start, de mindig azzal kezdődött, hogy a jobb sarkot teljesen elfoglaltam aztán mehettünk a többi irányba. Itt most annyi változott, hogy célszerű minél előbb karak eight peaks felé terjeszkedni, csak ugye a távolság miatt ez egy kicsit nehezebb, ugyanakor a kezdőegységekkel is szépen lehet pusztítani a környékbelieket, ha éppen úgy alakul. Skarsnik "hátránnyal" indul, csak ott lehet ork egységet venni, így a kampány nagy részében a goblinokra kell támaszkodni. Túl lehet élni és az alacsony áruk miatt hamar vissza lehet tölteni a veszteségeket. A squigek persze mindent visznek, tömény, nagybetűs FUN velük játszani! Törpökről nem nagyon lehet mit írni, továbbra is a kedvencek. 4 ajándék hőssel kezdünk (ősök szellemei), korai csatákban és szabotázsakciókban nagy segítséget jelentenek.

Mindenki kapott egy ingyenes ork vezetőt is, egyben "frakciót" is, ő az ork területek keleti részéről kezd. Vele még nem próbáltam, de az induló pozíció miatt jó alternatíva lehet ork játékosoknak.
Simple. Eternal. Beige.
8621 levél
Válasz 16.10.13. 06:57 #9
davkar9
Ugyanez a törpökkel és az orkokkal, The King & The Warlord. Jönnek a squigek! Ez máris izgalmasabb, ezt a két fajt sokkal jobban szeretem!

Kicsit a Grim and the Graveről. Az új hőssel lenyomtam egy fél kampányt, de továbbra is az a helyzet, hogy én annyira nem szeretem a VC frakciót. Hiányzik az a távolsági egység. Egy strigoi ghoul kinget felhúztam 25-re, hogy meglegyen a mount, utána ki is léptem. A különféle corpse cartok sem nyűgöztek le.

Empire oldalon is belekezdtem, viszont pár hete abbamaradt ez a kampány is. Franciák nekiálltak kötözködni, hazafelé tartva pedig marienburg körmére is rá kellett csapni. Ha jól emlékszem éppen oda tart egy utánpótlás sereg. Az új lovasság és a pisztolyosok instant kedvencek.
Simple. Eternal. Beige.
8621 levél
Válasz 16.08.23. 23:08 #8
davkar9
Új dlc a láthatáron! Így a múltkori beastmenes ár már valóban egy kicsit soknak tűnik, de sebaj, az is megérte. Erre is lecsaptam, ezek az elit egységek különösen jól hangzanak! Eddig nagyon jól pumpálják a friss vért a játékba. Pár hete letettem a játékot, de pont a napokban gondolkodtam egy újabb kampányon, erre tessék. Az az erős 7-es fel fog még kúszni 8-ra az év végéig.
Simple. Eternal. Beige.
27766 levél
Válasz 16.07.28. 21:12 #7
LordMatteo
spammer
A kibaszás társas játék, sose feledd.
8621 levél
Válasz 16.07.28. 20:11 #6
davkar9
Nagyon jól jött ez a dlc! Az alapot már kezdtem "unni" (értsd, egyfenékkel csak 30-40 kör ment le). Még csak GC-ben próbálgatom, de eddig nagyon bejön! Blood and gore is fent van, a minotauroszok és a gorebull olyan vérengzést rendeznek a birodalom katonái között, hogy csak na! Épületfejlesztésekkel kicsit lassabban haladok a káoszhoz képest, viszont cserébe itt jobban állok pénzügyileg. Az egymást támogató hordák is sokat segítenek, egy fullos sereg helyett több félig feltöltött kettes csapattal rabolgatok. Mikor jön az AI horda, akkor pedig neki lehet már állni a fallal ellátott településeknek is.

Ment a sírás az ára miatt, de nekem ez így teljesen megérte. Plusz ott van még ezen kívül a külön beastmen kampány is a kisebb, de story központú térképen.
Simple. Eternal. Beige.
8621 levél
Válasz 16.07.16. 15:39 #5
davkar9
Apró kiegészítés 3-4 óra Ati, Rome és Shogun 2 után. A "nehéz" részek kikerültek belőle, ezért is tetszett. A WH egy butított/egyszerűsített/kényelmesebbé tett TW epiód. Nincs családfás, hivatalos igazgatás, a körök nem éveket mutatnak, építkezés és fejlesztés is átláthatóbb. A lényeg itt a harc és mivel a WH amúgy is többnyire erről szól ezért bőven jó ez így.

Más: hónap végén jön az első dlc, a Call of the Beastmen. Orkok és káosz keverve. Hordában vonulás-építkezés, alagútásás, ha elég magas a harci pont (valami vércucc, mint az orkoknál a fightiness) akkor AI sereget kapunk.
Simple. Eternal. Beige.
8621 levél
Válasz 16.06.29. 23:33 #4
davkar9
A fantasy szó hallatán a legtöbb embernek a Gyűrűk ura jut az eszébe. Esetleg talán a Warcraft, főleg így a friss mozifilm után. Warhammer? De hát az sci-fi, nem? Mondhatná az utca embere, hiszen a Dawn of War sorozatnak köszönhetően talán a 40k-s vonal bekerült már a köztudatba. A franchise „középkori” ága viszont méltatlanul el van felejtve. Érkezett pár említésre méltó cím az évek során, aminek többsége azonban sajnos „kudarcnak” minősült. Nevezzük is nevén őket, elvégre még az időhúzó bevezetőben vagyunk. Tavaly ősszel jelent meg a Vermintide, ami röviden egy WH univerzumban játszódó L4D. Sajnos néhány óra után unalomba fullad. Aztán ott volt az Age of Reckoning, a világ MMO-s próbálkozása. Havidíjas modell a WoW x-edik aranykorában, folyamatos hanyatlás és megszűnés lett a vége. A játék eventes rendszerét több mai mmo is átvette, így az áldozata talán nem volt hiábavaló (AoR2 valamikor? Esetleg egy offline szellemi örökös?). Végezetül pedig – a mostani címhez minden szempontból legközelebb álló – az Ubisoft baklövései következtében felmorzsolódott hazai Black Hole Entertainment alkotása, a Mark of Chaos. A rövid megemlékezést követően el is jutottunk a legfrissebb címhez, a Total War: Warhammerhez, ami remélhetőleg előőrse a remek Warhammer fantasy játékok áradatának.

A Total War eddigi témaválasztásai a történelem különféle időszakaiból kerültek ki. A párszáz évet előre, dupláját vissza korszakolás alapján borítékolható volt az Attila+ minimum 400. Ehelyett a Creative Assembly teljesen új vizekre evezett (csak próbálok választékos lenni, ezúttal tengeri ütközetek nincsenek), a nagyjából történelmit meselényes környezet váltotta. Ez a bejelentés mindenkinek meglepetést okozott, ilyet is, olyat is. Hardkór TW rajongók temették a sorozatot – mégis hogy lehet így meggyalázni ezt a nagy múltú nevet – a WH kisebb-nagyobb rajongói pedig kíváncsian kaphatták fel a fejüket. Én óvatosan írtam föl a várólistámra, mivel annak idején a TW sorozattal volt már egy rövid találkozásom a Medieval 2 kapcsán. Nem végződött túl jól, nem nekem találták ki. Szerencsére türelemhiány és bénaság oda-vissza kapcsolata okozták a rossz emlékeket, de azért a hirtelen jött „egyefene megrendelem” elhatározásom után tartottam egy kicsit tőle, hogy ez a kiadott pénz már megint rossz helyre került (ez egy ilyen tavasz volt, de ez egy másik történet). Óriási volt a megkönnyebbülésem, amikor a tanulókört (értsd: ~100 körös bukott kampány) követően arra az egyszerű megállapításra jutottam, hogy ez bizony egy rohadt jó játék lett. Imádom!

Előzetesen is elnézését és türelmét kérem a TW veteránoknak, új játékosként a nyilvánvaló játékmeneti részeken kívül nem tudom a játék mely elemei teljesen újak és melyek azok, amik a korábbi részekben is megvoltak már, ugyanígy vagy pedig valamilyen más formában.

Történetünk a végidők alatt játszódik. 4(+1) frakció küzd a káosz erői ellen, sokszor egymással. A Birodalomban a frissen megkoronázott császár az uralma megszilárdításáért harcol a lázadó választófejedelmekkel miközben határai egységét védi a külső veszedelmektől. A törpék nagykirálya a birodalmuk régi dicsőségét igyekszik visszaállítani, másik célja a sérelmek nagykönyvéből (hiába na, a törpék haragtartó népség) minden egyes tételt kihúzni. Az orkok…hát orkok, nagy mélységre itt ne számítsunk. Mindenkit megölni és közben jókat fosztogatni. A vámpír grófok élőholt seregeiket vezetve terjesztik a rontásukat. Végezetül ott vannak még maguk a káosz erői, akik az orkokhoz hasonlóan csak pusztítani akarnak. A káosz erők dlc formájában érhetők el, a megjelenés hetében még ingyenesen. Ez még önmagában nem is lenne olyan nagy baj, játékmechanikailag valóban egy külön frakciók képeznek, viszont a térkép északi részéről a káosz inváziójával egy időben az addig „békés” barbár törzsek is támadásba lendülnek, akik... micsoda meglepetés, pont ugyanolyan egységeket vonultatnak fel. Olló nyomait vélem felfedezni. A korábbi részek steames oldalait böngészve úgy láttam, hogy ez a sorozattól egyáltalán nem idegen dolog, illetve a day1, lemezen is rajta lévő dlck korát éljük, az ember arca mégis önkéntelenül fintorra húzódik. A fejlesztők folyamatos támogatást és bővülést ígérnek, így idővel az első körből kimaradt elfek és skavenek is valószínűleg bekerülnek majd, akiknél már indokoltabb lesz, ha egy pár eurós cédulát is melléjük tűznek.

A TW alapok nem változtak. A kampány térképen körökre osztott stratégiával játszunk. Városokat fejlesztünk, csapataink jelképező tábornokokkal és egyéb kisebb karterekkel mozgunk. Ezek a kisebb karakterek hősök, akiket harcba is magunkkal vihetünk, de sokszor a térképen nagyobb hasznukat vesszük. Egyesek egy terület gyarapodását növelhetik, mások ellenséges várfalakban és épületekben tehetnek kárt. Csatákban valós idejű stratégiára váltunk, az eddig csak ikon és számokban létező egységekből hatalmas seregek lesznek, akikkel aztán gigászi ütközetekben veszünk részt. Az egységeknek moráljuk van, vesztésre álló helyzetben, ha bekerítik őket, akkor bizony inukba száll a bátorságuk és menekülőre fogják. Ez ha jól tudom nagyjából az eddigi részekben is így működött, de a WH világának lényei ezen a recepten egy kicsit változtatnak. A csatatereken hatalmas lények is felbukkanhatnak, óriáspókok, trollok és méretes bunkóval hadonászó óriások vagy épp az élőholt sárkányukon belovagoló vámpírurak. Ezek erős egységek, az ellenség moráljának csökkentésében is nagyon jók, már a puszta látványuktól nyelnek egy jó nagyot.

Minden fajnak megvannak a maga erősségei és gyengeségei. A Birodalom hasonlít leginkább a TW játékokban megszokott frakcióira. Kardos, lándzsás gyalogság, lovasság, puskás és számszeríjas távolsági egységek, remek tüzérség. Kezdőknek és veteránoknak is célszerű velük kezdeniük. A törpék szintén könnyen kitanulhatóak, egy nagy hátrányuk van, nincs lovasságuk. Ezt szívós közelharci és remek távolsági egységeikkel ellensúlyozzák. A tüzérségük még a Birodaloménál is jobb, a korán megszerezhető kőhajító pedig a korai csaták egyik kulcsegysége lesz. A megfelelő épületek felhúzásával a gyrokopterek is rendelkezésünkre állnak, amikre csak az ellenség lövészei jelentenek majd igazi veszélyt. Az orkoknál a létszámfölény a nyerő, a moráljuk ugyanis – főleg a gyengébb egységeknek – nagyon alacsony. Viszont övék a játék legjobb szörny egységei és a lovasságuk, akik farkas, pók vagy vaddisznó háton feszítenek, az egyik leggyorsabb. A vámpírok szintén a létszámukra támaszkodnak, mivel ők az egyedüli faj, akiknek nincsen távolsági egységük. Morálvesztés esetén menekülés helyett pusztulni kezdenek, az elhullottakat viszont a csaták végén azonnal feléleszthető veszteségekből (baráti és ellenséges) gyorsan pótolhatjuk. A káosz viszonylag erős egységeket használ, nehézpáncélos gyalogság, lovasság, szörnyek, mindenből egy kicsit. Az ő nagy hátrányuk, hogy nincsenek fix városaik, a hadvezérek maguk a városok. Cipelik magukkal a toborzóépületeket, így egy-egy elszenvedett vereség bizony súlyos következményekkel járhat. Gazdasági épületeik sincsenek – legalábbis közel sem olyan hatékonyak, mint a többieké – az egyedüli biztos bevételi forrás a fosztogatás és az ellenség városainak kirablása.

Az igazi újdonságot a mágia jelenti. A Warhammer világában egyedi megoldással működik a varázslás, a Mágia Szelei befolyásolják a rendelkezésre álló manát. Ezek folyamatosan fújnak, x körönként mozognak, erősségük régióról régióra változik. Én könnyű fokozaton az esetek többségében annyira nem éreztem jelentőségét. Az erősítő/gyengítő varázslatok nehezebb szinteken egy-egy erős egységen elsütve talán fordíthatnak a csaták menetén. A támadó igék közt vannak látványos meteoresők, ilyen és olyan hatásokkal ellátott örvények, de olyan nagy pusztítást nem végeztek, mint amilyenre az előzetes videó alapján számítottam. Emiatt varázshasználó hősöket és vezéreket annyira nem is használtam, vegyes, harcos-varázsló beállítottságúaknál is inkább a harci és vezetői képességekre költöttem. Minden fajnál van 1-1 fontosabb hadvezér, egy harcos és egy varázsló (kivéve a törpék, ők nem varázsolnak, viszont ellenállóbbak a mágiával szemben). A hadjárat fő célkitűzései – ami általában őt pusztítsd el, ezeket a területet foglald el – mellett nekik vannak személyesebb feladataik is, amiket nevezhetünk történetnek, de ez túlzás lenne. Egy perc körüli átvezetők buzdító szövegekkel, amit előre felállított seregek elleni csaták követnek. Ezek a csataterek legalább szépen kidolgozottak, a térkép többi részén vívott csaták helyszíneit én ugyanis egy kicsit ismétlődőnek találtam.

Annyira ezek nem is nagy hibák, a hangulat ugyanis mindenért kárpótol. A „történetet” is végső soron mi alakítjuk az rng-vel karöltve. Egyik játékban békés szomszéd, egy másikban már a vérünket akarja. Egy ilyen élményen felbuzdulva legközelebb rögtön megtámadjuk az illetőt, ám mire leverjük, addigra már az ajtónk előtt topognak a fixen érkező káosz hordák. A szituációk sokszor hasonlók, a végkimenetelek többnyire eltérőek és ezek fajról fajra megint csak másként alakulnak. Minden frakció játékonként több 10-en órát kínál, ráadásul a változatosság miatt többszörösen újrajátszható. És akkor ne feledkezzünk meg a modokról sem. Legyen az ember koca Warhammer rajongó vagy hardkór fan, több epizódot megjárt TW veterán vagy épp abszolút kezdő, a Total War: Warhammerben garantáltan mindenki talál majd fogára valót.


7/10

+
remekül eltalált Warhammer hangulat
hatalmas, epikus csaták
kezdetben nehéz, de könnyen kitanulható
nincs baj durcás Total War rajongók, ez még mindig ugyanaz a játék

-
nincs igazán történet
alapból is benne lévő tartalom dlcbe rejtve
nem túl változatos csataterek
csak...még...egy...kört
Simple. Eternal. Beige.
8621 levél
Válasz 16.05.28. 06:35 #3
davkar9
Törpékkel egész kellemes. Rögtön az elején már elérhető/hamar megszerezhető a kőhajító. Féltávról lődözgetni alaposan meg lehet nyirbálni az ellenség számát. A távolsági egységeik szintén nagyon jók, sokszor csak a nyílpuskások nyerik a csatákat. Ha közel érnek akkor is állják a sarat és a közelharcosok is jól bírják. Steam acsi szerint volt 10-1-hez csatám is amit, szorosan, de azért meg tudtam nyerni (alap helyőrség vert vissza egy közepes sereget). Terjeszkedés kicsit bajos, ha északra megyek, akkor lazábban megy az eleje, ehelyett délen erősködtem az orkokkal. Többi törp egy kicsit hülye. Van vagy x ork törzs, kapásból 2-3-mal ellenségek vagyunk, Kötjük szépen a szövetséget, déli terjeszkedés közepén az egyik szövetséges úgy dönt, hogy le kéne ölni a másik törp frakciót. Ha nem megyek még én vagyok a fasz... A sok ellenség miatt viszont jól lehet tápolni a herokat. Ami nem jött be az a fő frakciós cucc, a hülye kis törp notesz. Ide íródnak a sérelmek és párszor elég hülye feladatokat ad. Ha nem tudunk/foglalkozunk velük akkor nő az elégedetlenség, csökken a public order és romlanak a diplomáciai kapcsolatok. Tanulásra továbbra is az empiret javaslom, de a szakállasok is elég jók, velük is bele lehet vágni.
Simple. Eternal. Beige.
8621 levél
Válasz 16.05.25. 23:29 #2
davkar9
Heh, megjött a fő chaos lord, jól el is picsázott. Elvileg még meg lehetne fordítani és talán a terület alapú long term victory is összejöhetne, de azt hiszem egyszerűbb lesz inkább újrakezdeni. Kezdeti köcsögöket gyorsan le kell rusholni aztán későbbi csaták szerint fejlődni. Az volt a baj, hogy a lázongó grófok ellen nem állítottam ki a sereget időben (tényleg azért vannak az olcsó alapegységek, hogy vegyük őket), majd az első pártizen kör nagy része azzal ment el, hogy a maradék hozzám kapcsolódó városokért a szomszéddal álltam neki háborúzni miután ő helyettem verte le a lázadókat. Herokat is jobban ki kell volna használnom. Bright wizardot cipeltem magammal pedig egész jó költségfaragó province képességei vannak.
Simple. Eternal. Beige.
8621 levél
Válasz 16.05.25. 20:11 #1
davkar9
Teljesen új játékosként vágtam bele. A Medievallal volt anno egy próbálkozásom, az eléggé mellément. Nem volt türelmem hozzá, túl összetett volt, nem is emlékszem már. Ez viszont elsőre beszippantott. Na jó másodjára, mert 5 kör után újra kellett kezdenem. Valami gebasz volt, rng gyorscsata is adott egy gyomrost. Második próbálkozásánál már jobban léptem, cserébe viszont a 10envalahanyadik körben lopta vissza a gép a frissen megszerzett településem. 4 óra és közel 80 kör után viszont kezdek ráérezni. Persze még belefuthatok egy hatalmas buktába mert a 60. kör óta megindultak a káosz erői és valahogy telibeszarják a birodalmon belüli vacakolásunkat.

Látatlanban mélyvíznek tűnt viszont eddig egyáltalán nem bánom, mert kitanulható és bőven lesz itt játékidő a maradék 4 frakcióval és az esetleges újrajátszásokkal. TW veteránok bizonyára lazábban fölveszik a ritmust.
Simple. Eternal. Beige.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.