Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Egyéb számítástechnikai témák

»» Játékot kellene fejleszteni!

5 levél
Válasz 01.10.19. 14:40 #69
Kylix
hi!
ezt nem teljesen értem: hogy lehet egy progit 2 nyelvben egyszerre írni?
629 levél
Válasz 01.10.17. 18:59 #68
predator
Delphiben és VC++-ban vegyesen van kód, de a bázis Delphiben van.
Azért nem mennek a linkek, mert még nincs teljesen kész az oldal
5 levél
Válasz 01.10.17. 14:48 #67
Kylix
predator! megnéztem az oldalt, amit írtál. Egész jó csak kb. az oldalon lévő linkek fele, nem megy... (na jó, kb. csak 3).
Az engine-t, és a játékot melyik nyelvben írtátok?
629 levél
Válasz 01.10.16. 18:46 #66
predator
én pedig saját fejlesztőcsapatom weboldalát ajánlanám azoknak, akik szeretnének játékot fejleszteni, és ehhez segítséget kapni: www.tar.hu/softwaremagic
5 levél
Válasz 01.10.16. 15:09 #65
Kylix
Hello!

Én is mostanában gondolkoztam egy játék írásán. Nna tehát, ha hozzájárultok, majd szeretnék én is részt venni majd a játék készítésében. Tudok Delphi-ben programozni egy kicsit, és a 3D Studio MAX 3-t is ismerem.

Delphiben hogyan lehet 3D-t? Arra rájöttem, hogy alapból lehet OpenGl-ben, vagy még van a DelphiX (Delphis DirectX).
Valaki nem tudna egy jó oldalt, ahol van ezekhez, vagy egy másik 3D fajtához Delphi-hez lehetőleg magyar leírás? (ha nincs más jó az angol is)

Légyszi valaki válaszoljon. E-mail címem: vitymail@freemail.hu

Ui: tudom a név miatt szívesen megköveznétek, de ez a név nekem nagyon bejön, és ezért...
5 levél
Válasz 01.10.15. 17:50 #64
GillMan
Hi!
Érdekes a téma, ismerőseimmel én is nemrég kezdtem el egy fél real-time-os taktikai játék készítését. Jelenleg a játék dokumentációjának végefelé járunk /harcrendszer, táblázatok orrvérzésig, karakterek kidolgozása, fegyverek, stb/.
A proggy terveink szerint Visual Basic-ben fog íródni.
Ehhez a programnyelvhez tudok ajánlani két ingyenes 3d motort, melyek dx8-ra épülnek és komplett d3d támogatást nyújtanak:
www.revolution3d.net
www.truevision3dsdk.com

7034 levél
Válasz 01.09.21. 14:07 #63
Aruns
Nem csak lelkesedés, kitartás sem árt ám...
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
6926 levél
Válasz 01.09.01. 19:31 #62
Death man
A játék megcsinálása a legtöbb a reklám.....
! ! ! DE OTT NEM VOLTAK NŐK ! ! !
2580 levél
Válasz 01.09.01. 18:42 #61
AriAmi
Még hogy az a legkevesebb... az a legtöbb! Kivéve, ha freeware gaméról van szó.
6926 levél
Válasz 01.08.31. 22:48 #60
Death man
Én beszálnék csak nem értek hozzá.Ja és lentebb irták hogy nehéz eladni az a legkevesebb csinálunk egy weblapot stb..
! ! ! DE OTT NEM VOLTAK NŐK ! ! !
2580 levél
Válasz 01.08.30. 23:20 #59
AriAmi
Hmmm... nem is tudom, ritka itt az utilokról szóló leírás.
891 levél
Válasz 01.08.30. 20:37 #58
alibaba
Nagyon jó lenne ha írnál egy ilyen cikket, én nagyon kiváncsi vagyok erre a BlitzBasic-re.


A többieknek:kunyermáljuk már meg Blade-et hogy írjon egy cikket erről!!
5959 levél
Válasz 01.08.29. 20:37 #57
Mephisto
a Pizzás c. filmben van egy jó játék
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
4 levél
Válasz 01.08.29. 16:22 #56
OGabor
Ha még aktuális, és szivesen venném a cikket... bár mostanság nem ír ide senki!
1175 levél
Válasz 01.08.15. 15:12 #55
Mr. Ranger
AriAmi: Igen. Macromedia Flash 5-tel.
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
3127 levél
Válasz 01.08.15. 14:28 #54
Blade Runner
M@teusz,
Ezek a fejlesztő eszközök már eléggé rugalmasak, de még eléggé egyszerűek is. Az a probléma, hogy ha valóban olyan eszközt szeretnél, amivel bármilyen feladat megoldható, akkor mérget vehetsz rá, hogy a bonyolult, és nehezen megtanulható. Amennyiben az egyszerűség a fontos, akkor pedig ez a rugalmasságot áldozza fel. Érzésem szerint ezek a speciális programnyelvek ideálisak arra, hogy valaki elkezdjen önállóan programozgatni. A kettő közül szerintem a BlitzBasic a profibb, és mégis egyszerűbben megtanulható. Ha úgy gondoljátok, hogy többeket is érdekel a téma jelezzétek, és akkor írok egy cikket, ahol bővebben ki tudom fejteni a véleményemet.

Blade
Blade
2580 levél
Válasz 01.08.15. 14:04 #53
AriAmi
Biztos hogy Flash-sel csináltad?
1175 levél
Válasz 01.08.14. 23:41 #52
Mr. Ranger
sajnos elég keveset tud eleinte, de lehet tanítani(!!!) mindenféle szavakra. A mondatokat valahogy nem tudja összeállítani rendesen. Pl. ha azt kérdezed tőle, hogy What is your name?, erre úgy válaszol, hogy My name is Ding-Ding is. Szóval még hibás, de még javítani fogok rajta.
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
2580 levél
Válasz 01.08.14. 23:13 #51
AriAmi
Hát, a Flash-t nem éppen AI készítésre találták ki, de nem rossz az ötlet. Mindenre válaszol? Még olyanra is, amire nem kellene?
1175 levél
Válasz 01.08.14. 20:39 #50
Mr. Ranger
Én mostanában Flashel csinálok egy robotot, akitől ha kérdezel valamit, válaszol rá. De a mesterséges intelligenciája elég szar.
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
2580 levél
Válasz 01.08.14. 14:45 #49
AriAmi
Petrolio: Melyik South Park-ra gondolsz? Magára a rajzfilmre vagy az 500 SP játék egyikére?

Mr. Ranger: Tetrist még nem csináltam. A te korodban én játékokat írtam át, utána áttértem a Flash-hez, evvel csináltam 1-2 gagyi 5 perces hülyeséget. Most egyszerre 2 játékot fejlesztek, az egyik a pár sorral lentebb említett Flash-es nyavaja, a másik pedig egy fekete humorral teletűzdelt FPS, amit a Duke Nukem 3D engine-nel készítek.
1175 levél
Válasz 01.08.14. 13:55 #48
Mr. Ranger
petrolio: A South Parkot Flash 5-tel csinálték. Nekem van is róla egy kis klippem.

AriAmi: Tetrist már csináltál? Mert én igen, és tök jó lett!
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
79 levél
Válasz 01.08.14. 01:32 #47
petrolio
Nem tudja valaki megmondani, hogy honnan lehet ingyen letölteni a darkbasic,vagy a vc++ teljes verzióját?
Ja és a South Parkot milyen progival csinálják?
Amiből lekvárt lehet főzni, abból pálinkát is..
2580 levél
Válasz 01.08.13. 22:09 #46
AriAmi
Ranger: még csak gyenge gamékat csináltam, most egy kalandjátékot írok. Azt majd elküldöm, ha elkészülök vele. A Blitzmagic nekem nem jött be.
1175 levél
Válasz 01.08.13. 20:38 #45
Mr. Ranger
AriAmi: Flash-el? Küldenél egy pár flash játékot?! Én is avval csinálok mindenfélét.
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
1175 levél
Válasz 01.08.13. 20:36 #44
Mr. Ranger
Olcsón tényleg sehol sincs, de tudok ajánlani egy jó számtek könyvesboltot.

Kossuth könyvesbolt
Címe: Budapest VI. ker. Andrássy u. 13
Web: www.kossuth.hu
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
2580 levél
Válasz 01.08.13. 15:55 #43
AriAmi
Olcsón sehol.
31 levél
Válasz 01.08.13. 11:02 #42
én vagyok DENTON
Hi!
Nem tudod, hol lehetne megvenni a 3dstudio oktató könyvét? (olcsón?)
1 levél
Válasz 01.08.12. 23:32 #41
Kicsi
Én szívesen beszálnék egy ilyen próbálkozásba esetleg mint grafikus , bár a 3dsmaxet csak most kezdtem el , a Photoshopot viszont elég jól kezelem. De a rajzkészségem jó , és ha valaki kiváncsi irjon nekem és küldök neki képeket.
wison@freemail.hu
2580 levél
Válasz 01.08.12. 22:18 #40
AriAmi
He, most töltöm a BlitzBasic-et. Szeretnék 1x 1 komolyabb gamét írni, eddig még csak flash-sel csináltam rövid, de pojénos játékokat.
1175 levél
Válasz 01.08.12. 19:17 #39
Mr. Ranger
Blade Runner: Nekem is a BlitzBasic jött be.
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
147 levél
Válasz 01.08.12. 18:20 #38
M@teusz
Tőled csak annyit kérdeznék, hogy szerinted ezen fejlesztőeszközök mennyire bonyolultak? Valamint lehetséges lenne ezek valamelyikével összerakni egy jó RPG-t? Kipróbáltam az RPG Makert, de szerintem nagy ramaty. A 2000 még csak-csak elmegy, de azzal meg vagy félmillióan csinálnak RPG-t. Én egyedit szeretnék. A Makerrel amúgysem lehetne megvalósítani az ötleteimet.
147 levél
Válasz 01.08.12. 18:12 #37
M@teusz
Huh!
Namármost. Én csak arra gondoltam (és más fórumokon is olvastam ilyeneket), hogy összejön néhány ember, jól összehaverkodik, vadulnak meg minden és mellesleg megírnak egy játékot. A másik fórumon volt két kódoló srác, szabadidelyükben csak úgy a haverjaikkal írogattak kisebb játékokat. A fórumon megbeszélték velük az ügyet és talán még most is írják... Aszittem itt is sikerülhet. Lehet, hogy tévedtem?
629 levél
Válasz 01.08.12. 12:38 #36
predator
Egy ilyen próbálkozáshoz olyan programozó kell, aki gyakorlatilag ingyen dolgozik, csak akkor kap pénzt, ha kiadjátok a gamét. Ilyen programozó sok van, de ők általában Delphiben utaznak. Én nektek is ajánani tudom ezt a nyelvet, persze a kódolótol függ, mit akar használni. Azonkívül rengeteg ingyenes 3D engine van komponens szinten Delphihez, akár forráskóddal is (ha valaki veszi/előfizeti az Új Alaplapot találkozott már ilyennel), van DirectX port is ebből a legkönnyebben programozható a DelphiX, de van egyszerű Delphi-s SDK port is. Ugyanígy létezik OpenGL unit is.
Ha kérdésed van (akár delphi, akár vc++), akkor dobj meg egy emaillel...
ui: A C++ miért lenne jobb? Legfeljebb, ha multiplatformos progit akartok írni, akkor. De feltéve, hogy csak Linuxra és Winre akartok dolgozni, a Delphi nagyon is jó választás, mivel van egy Linuxos kistestvére, ami Kylix névre hallgat. A kettő között az átjárás pedig tudtommal egyszerű (bevallom, én még nem használtam).
3127 levél
Válasz 01.08.12. 12:06 #35
Blade Runner
M@teusz
Két lehetősége van annak, aki játékokat szeretne írni. Az első: AAA kategóriájú játék írása, (olyan mint mondjuk a Max Paine, vagy az Emperor: Battle for Dune) kb 2-3 év munka 20-30 fős team-ben és C++ meg hasonló programok TÖKÉLETES ismerete. A második lehetőség egy kifejezetten játék írásra specializált fejlesztő eszköz megtanulása. Én személy szerint a második utat javasolnám. Ha az öteleted jó, akkor még mindig ott a lehetőséged, hogy a már kész játékot bemutasd egy komoly fejlesztő cégnek, akik a továbbiakban a játék készítését végzik. Egyébként több ilyen fejlesztő eszköz is léezik: Nekem legjobban a Blitzbasic nevű fejlesztő eszköz tetszik. Gyors, rugalmas, könnyen megtanulható és olcsó. www.blitzbasic.com
A másik progi a Dark Basic. Ezzel már 3D-s játékok is készíthetők. Egy kicsit lassú, és nem olyan stabil mint az előbbi. Magyarországon is forgalmazzák. www.darkbasic.com A Blitz basic-nek most készül a 3D-s verziója, és olyan minőségünek ígérkezik, hogy akár FPS-t is lehet majd benne írni. (Persze attól nem kell félni, hogy Carmack a munkanélküli sorban fog majd állni a progi megjelenése után )

Ha további segítség kell, nyugodtan dobj fel egy e-mail-t!

Blade
Blade
147 levél
Válasz 01.08.11. 16:25 #34
M@teusz
Na itt vagyok. Egy srác írt, grafikus már van. Egyébként igazatok van. A C++ lenne a legjobb. Kódoló kellene, aki ért ehez a prog.nyelvhez!
1175 levél
Válasz 01.08.10. 22:47 #33
Mr. Ranger
Szerintem a C++ a legjobb.
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
3553 levél
Válasz 01.08.10. 20:42 #32
The Lord
nahh a téma indítónak írtam egy levelet, kár, hogy sem ide, sem oda nem reagál...
"Félelmetes amúgy, hogy tőled állandóan csak elégedetlenkedő levelek jönnek..." A köbön!
2580 levél
Válasz 01.08.10. 15:11 #31
AriAmi
Wow. 1 stratégiát igen nehéz megírni. A modern menő játékok megírásához(pl. az előbb említett Doom 3) kell 1 3D-s engine, amit vagy a fejlesztők csinálnak, vagy megveszik a gyártótól. Sajnos a licenc díj igen drága, de vannak ingyenes motorok is, és azok is tudnak jók lenni.
17778 levél
Válasz 01.08.10. 11:51 #30
MagicMoment
Akkor sok sikert kivánok a progi fejlesztéséhez!!!
669 levél
Válasz 01.08.10. 11:21 #29
Gubar
Van, aki beszél róla, van aki csinálja. Én és 5 hozzám hasonló fanatikus egy stratégia fejlesztésén dolgozunk. Ez lesz ugyan az első komoly programunk, de ehhez képest azt hiszem elég jó lesz. Tennék be shotot is, de a fórum nem támogatja a html-t
Visual C++-ban írjuk, manapság szinte minden "nagy" játékot ebben írnak.
I'll be here...
17778 levél
Válasz 01.08.10. 07:55 #28
MagicMoment
Az tök jó hogy felsoroltok egy csomo progi neylvet,de miben irták pl:Emperor-t,B&W-ot??
Carmageddon-t,??,Doom3-at????
2580 levél
Válasz 01.08.10. 00:11 #27
AriAmi
A Basic igen elavult nyelv, szerintem próbáljatok meg valami modernabbat, vagy a neten fellelhettek ingyenes 3D-s engine-ket. Érdemes elfogadni eme tanácsot, ami nem tőlem származik: mielőtt belekezdenétek a játékírásba, előtte az aktuális nyelvvel készítsetek 1-2 mini progit, hogy jól kiismerjétek a tulajdonságait.
482 levél
Válasz 01.08.09. 23:43 #26
SAJTQKAC
c++ játékra| visual bézik progikra|-jo.
Azert mert valaki mashogy gondolkodik, nembiztos hogy kapásból mocskos kommunista...
3313 levél
Válasz 01.08.09. 23:21 #25
Reapest
Én nagyon szerettem a Basic-et könnyűsége miatt, de a logika, ami kell hozzá, eléggé eltér a C-től és Pascaltól, amikkel már lehete kezdeni valamit. Ráadásul ez egy picit elavult, túl jó dolgokat nem lehet vele csinálni.
1175 levél
Válasz 01.08.09. 19:03 #24
Mr. Ranger
Enterprise.(Asszem)
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
6295 levél
Válasz 01.08.09. 19:00 #23
J. Dávid
Mr. Ranger: Standard, Professional vagy Enterprise verzió????

1175 levél
Válasz 01.08.09. 18:59 #22
Mr. Ranger
Nekem meg is van a Visual Basic 6.0 (teljes verzió), és a Visual C++.
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™
6295 levél
Válasz 01.08.09. 18:55 #21
J. Dávid
Én megtudom a Visual basic 6.0 Enterprise editiont szerezni. Jah meg a Visual C++ Enterprise edition-t is.

Egyébként a Basic-el inkább alkalmazásokat lehet készíteni,mint game-eket. Erre a C++ lett kitalálva....

1175 levél
Válasz 01.08.09. 18:50 #20
Mr. Ranger
Most ha kissebb fajta játékot akarsz gyártani, jobban jönne a Shockwave 8 és a Flash 5. (A VB Script könnyűnek nem könnyű, de a scriptek közül a legkönnyebb.)
A Biblia arra tanít hogy szeress, a Káma Szutra pedig arra, hogy hogyan szeress Š Ž ™

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.