Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Egyéb számítástechnikai témák

»» Játékot kellene fejleszteni!

3167 levél
Válasz 03.01.01. 21:06 #119
'Tacker Takk'
De most komlyan! Kéne csinálni egy apró kis freeware jatékot. Egyszerűt, de nagyszerűt! (Marió,Terep2..)
A PcDome-on lenne reklámozava, és inne lehetne letölteni!
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
326 levél
Válasz 03.01.01. 01:09 #118
Atya
Tib....!(DXSDK6)
Honnan szedted? Mennyi volt? Vagy ez FREE?
Könnyebb a nyelvezete mint az OpenGl nek? Ha nem túl nehéz, akkor talán áttérek. Bizony van egy k*rva nagy előnye. Előre elkészített fügvénnyel tölti be a például .3DS formátumú modelleket(jó lehet hogy azt pont nem, de akkor is betölti). Ezt OpenGlben magmanak(dnak) kéne megírnom(nod).
"Hód, most már fújd ki!!!! "
326 levél
Válasz 03.01.01. 01:03 #117
Atya
Letöltötte már valaki a Little Fightert?
Nekem az 1.7-es verzió van meg. Játszunk már OnLine. Ezt így még nem nyomtam soha(kivel?...)
"Hód, most már fújd ki!!!! "
488 levél
Válasz 02.12.31. 17:16 #116
Sam2 = Sam
Nézzétek meg a "MAGYAR Thief küldetést készítek" topic-ot. Abból minden kiderül.
"Az élet értelme a küzdés maga."
629 levél
Válasz 02.12.31. 15:16 #115
predator
Lehet én értettem félre, de Sam mintha az általad említett Thief játékhoz csinált volna küldetést
326 levél
Válasz 02.12.31. 14:47 #114
Atya
Nem tudom milyen gémet készítessz, de Thief névan már van egy Nem rossz játék, elég hangulatos, és nehéz. A második résszel nem volt szerencsém játszani.
Egyébként ha sokan csinálunk egy játékot, akkor sokkal hamarabb be lehet fejezni.

M@teusz:
Mit szólsz a 3D hez? Elküldöm az egyik doksit OpenGl-ről ha kell. Mondjuk nekem aztán tök mindegy milyen játék. Felőlem lehet szöveges is. Bár... Van egy NAGYON király 2D-s gém.
www.littlefighter.com . Ha tetszik nyomhatjuk OnLine is...
Egy ilyen játék is nagy siker lenne elsőre.(így magunk közt.)
"Hód, most már fújd ki!!!! "
488 levél
Válasz 02.12.31. 12:58 #113
Sam2 = Sam
Nem rég készültem el életem első Thief pályájával. Gyerekek, tapasztalatból beszélek...ahhoz, hogy egy közepes minőségű játékot összedobjatok, nagyon sok idő, tehettség, szorgalom, kitartás és tudás kell...Én csupán egy küldetést készítettem, de higyjétek el, majdnem három teljes hónapot vacakoltam vele! Egyetlen egy pálya elkészítésével. Na meg a videójával, történetével, forgatókönyvével...Ha az utóbbikat kihagytam volna, akkor nem lett volna érdekes a pálya...
Szóval ha egy komplett játék elkészítésébe fognátok bele, akkor azt tervezzétek meg oltárira, mert különben nincs túl sok esély a sikerre...
"Az élet értelme a küzdés maga."
3167 levél
Válasz 02.12.31. 11:25 #112
'Tacker Takk'
Predator kérlek szépen, az Imperium Galactica egyben elkészülésében útörő szerepet játszottam. A 2d grafikához nagyon értek, pl. az Age of Empires egyeben is az kéznyomaimat lehet felfedezni.
Sajnos mindkét játék Creadtit listájáról lemaradt a nevem valami hiba folytán...
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
897 levél
Válasz 02.12.30. 22:23 #111
Tib
Hi!

Huhúú! MEgvan a DirectX 6 SDK, és namondom, kipróbálom... Trükkös a kicsike... Vettem is egy könyvet a DirectX-ről, de asszem a Doom 4 engine megírását későbbre halasztom... Nehogy szegény Carmack elszegényedjen és elkelljen adnia a Ferrarijait... Óde sajnálnám...

Egyébként tiszta szopás, mert a könyv C++ nyelven magyarázza el az egészet, én meg nem sokat konyítok hozzá. Úgynéz ki, csak meg kell tanulnom a C++-t... Habár így is ki lehetne filózni a parancsokat, csakhát mindig valami hibaüzenetet ír ki. Úgyhogy még a DDraw módba sem tudtam belépni... Maradok a DelphiX-nél, csakhát az nagyon tetű...
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
629 levél
Válasz 02.12.30. 20:51 #110
predator
és milyen gémet dizájnolnál össze?
3167 levél
Válasz 02.12.30. 20:33 #109
'Tacker Takk'
Leszek webgrafikus, dizájner, egyszemélyben
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
326 levél
Válasz 02.12.30. 20:05 #108
Atya
M@teusz:
Írtam mailt. Nem tom megkaptad-e.
Ha igen akkor válaszolj. Ha nem akkor itt a fórumon tudatom, hogy benne volnék a játékfejlesztésben. A levélben ugyan azt írtam nem tudok Pascalul. Ezt úgy értettem,
Hogy te többet tudsz(hatsz). Ami a legjobben érdekel, hogy hogyan kell képet a képernyőre rajzolni fileból. Egyszerűen nem jövök rá.
Egyébként én C++ t tanulok önszorgaolmból.
(mondjuk minden nyelvet csak úgy magamtól tanultam meg). :Javascript(DBZ varekedős game), Turbo Pascal(egy jelszóbekérő, és egy ébresztő progi), Dings Game basic(verekedős game), html(nézd meg az oldalam[www.gotensan.ini.hu]), C++(semmi komoly).

Na ennyi rólam. Te hogy állsz. Az oldalamon csinálj egy programozás topicot. Ott írd le a vélaményed.
"Hód, most már fújd ki!!!! "
147 levél
Válasz 02.11.25. 19:31 #107
M@teusz
Szeva Atya!
Mennyit értesz a Pascalhoz?
Ha minden igaz, nemsokára feldobok a netre egy weboldalt a játékomról. Majd akkor írok újra.
Írhatnál egy Emilt!
326 levél
Válasz 02.11.23. 10:33 #106
Atya
Én is úgy gondoltam mint M@teusz.
De ennek ellenére:
a Breed-et ketten kszítették(ik).

Ja M@teusz, ha tényleg fejlődni akarsz, gyere
a Prog.hu- ra. Van egy topic kezdőknek.
De van Games Pascal is.

#B<> (ez egy kacsa napszemüvegben, kócosan)
"Hód, most már fújd ki!!!! "
897 levél
Válasz 02.10.30. 14:42 #105
Tib
Sajnos egy ember tényleg elég kevés ahhoz, hogy mai színvonalú programot fejlesszen. Ugyanis az egy dolog, hogy valaki megírja az engine-t (NEM a játékot, csak a megjelenítő engine-t). De ahhoz, hogy letesztelhesse, még kellenek grafikák. A grafikák ma már általában 3d-sek, tehát kell rájuk textúra. Ehhez megnit legalább két ember kell. Plussz még kell zene és hang. Ehhez is legalább két ember kellene. Tehát kb 6-8 ember kell minimum, na és rengeteg idő...

NA, meg persze pénz is, mert hogy is akarsz hozzákezdeni, ha nincs pl. kajára pénz (mert ha komolyan akarsz fejleszteni, akkor azt kell tekintened munkádnak és napi minimum 10 órát kell vele foglalkozni)? Szóval manapság már nem igazán lehet olyat csinálni, hogy "összeülünk, és csináljuk, mert két hónap alatt kész leszünk". Ráadásul, ha úgy kezeljük, hogy egyenlőre csak hobbi legyen, és mindenki akkor dolgozik, amikor kedve tartja, akkor mire elkészül a progi, már régen elavult lesz...

Inkább azt kellene csinálni minden programozó palántának, mint a kezdő gitárosnak:

Van egy szám és ő azt megpróbálja eljátszani. Utána kicsit beleszólózik ő is, hogy hátha jobbat talál ki. És ha már saját példaképe zenéit is eljátsza, akkor kezd el saját dallamokat kitalálni. Ugyanez igaz a programozásra is:

Először is válassz ki egy játékprogit, amit reprodukálni akarsz. Érdemes olyan régebbi játékot kiválasztani, amiből a grafikákat, hangokat és a zenéket kitudod szedni. (Pl. C&C) Ezek után megírod (pl egy stratégiánál) a térkép megjelenítő engine-t. Azután megírod úgy, hogy mozgatni is tudd a térképet. Aztán meg azt, hogy egységeket is rátudj rakni. Utána ezzel mozogjon a térkép, utána pedig írj egy algoritmust, ami kiszámolja a térképen, hogy két pont (az egység és a célhely) közötti legrövidebb távolságot. Azután mozogjon is az egység.

Stb.. Stb... És ha már a Quake 3-at is megtudod írni [] akkor már elkezdhetsz saját progit írni, de be kell szervezni még legalább 7 embert, hogy saját grafikákat, zenét, hangokat tervezzenek...

(Na, jó az utolsó Quake 3-as megjegyzés kicsit erős lett...)
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
177 levél
Válasz 02.10.30. 11:42 #104
Solutor
Így igaz...
Az nagyon dícséretes dolog, ha fejleszteni akarod programnyelvi tudásod! A sok ötlet méginkább az!
De ahogy én kivettem néhány egyén hozzászólásából, ők nem snake-et akarnak fejleszteni
Solutor
629 levél
Válasz 02.10.30. 07:29 #103
predator
Szerintem a célzás legkevésbé neked szólt
147 levél
Válasz 02.10.29. 18:17 #102
M@teusz
Kedves Solutor és mindenki!
Én sem gondoltam Komoly, vagy eladható progit írni, csak fejleszteném a Pascal-tudásomat, valamint RENGETEG ötletem van játékok sztorija terén. És ezek megvalósítására bőven elegendő egy szöveges kalandjáték.
Szóval ne félj Baldur's Gate, ne félj Diablo.
177 levél
Válasz 02.10.29. 12:56 #101
Solutor
Üdv mindenkinek!
Azzal kezdeném, hogy mindenkinek igaza van, de inkább Predatornak
Aztán azzal folytatnám, amit Hubert írt már korábban, hogy a kreativitás az egy dolog, de azzal még nem lehet programot írni, hogy "hát én egy kicsit értek ehhez, meg már használtam azt is stb..". Én programozó mat. szakra járok, habár programozást még nem igazán tanultunk. Ellenben bátyám programtervező mat. szakon 4. évfolyamos. Ezért rá - és jópár PROGRAMOZÓ - ismerős egybehangó véleményére támaszkodva minden programozási feladat közül játékot írni a legnehezebb. Természetesen egyetértek az alább írtakkal, hogy TÖKÉLETESEN ismerni kell mondjuk a C/C++ nyelveket, s majd csak az után lehet komolyabban foglalkozni a dologgal, de akkor sem egyemberes hadjáratban. Azt ugye senki sem gondolhatja (és itt jön Predator szava), hogy valaki fog 1-2 progit megnézegeti, esetleg könyve is van és azt olvasgatja és hipp-hopp 2 hónap múlva ő játékot fog írni.
"Játék" címen természetesen itt a mai játékok színvonalára gondolok, hiszen ha valaki ezt akar írni, gondolom nem tetrist v. ilyeneket, hanem olyat akar alkotni, amit el lehet adni. És igaz lehet, hogy x hónap alatt fog tudni írni egy tetris színvonalú játékot, de azzal saját szórakozásán kívül a másét nem oldja meg.
Nos csak ennyit akartam, bocs ha valakinek a lelkivilágába gázoltam, de összegezve: senki ne gondolja, hogy egyáltalán a programozás, de különösen a játékkészítés ilyen "gyertek át ma buliba, oszt közbe írjunk má egy játékot" stílusban megy.
Tisztelettel,
Solutor
147 levél
Válasz 02.10.14. 18:56 #100
M@teusz
Ez a 100-adik levél!!! (Ha minden igaz)
No hát kicsit tovább jutottam a programozás téren. Pascal-t tanultam egy-két hónapig, és nekikezdtem (csak tanulási célokból) egy szöveges kalandjátékba. Nos 5 napja csinálom, de a rendszer már majdnem kész...
Persze ez nem túl bonyolult rendszer, de azér egy kezdőtől szerintem szép teljesítméní
A sztorin is dolgozom egy komával, de azt nem akarom összecsapni, inkább kidolgozzuk jól, mert hát szart csak nem gyártunk. és ismét
Na hali...
Még hallotok felőlem.
629 levél
Válasz 02.10.13. 08:28 #99
predator
Ha már így szeretjük egymást... Nem mondtam hogy utállak, de nem szeretem ha kioktatnak...

1. A szavaidból nem ez jött ki. A Win9x azért olyan amilyen, mert a Win3.x-el való kompatibilitást meg kellett őrizni. Emiatt sok helyen preemtív ütemező helyett cooperatív multitaszkingot használ, vagyis a program nem egy időszeletet kap hanem megkapja a vezérlést és dolgozik, amíg eszébe nem jut visszaadni a rendszernek. Belátható, hogy helyesen megírt programokkal ez a dolog is működne, de sajnos a világ nem ilyen.
Továbbra is azt mondom, hogy nem kernelhibából fagy le a Windowsod, ha zenehallgatás közben, akkor érdemes a hangkártya drivert megpiszkálni. És emellett állítom tovább, hogy ha szar a Windows nem kell használni.

2. Idézet magamtól: "Ugyanakkor a C regeteg dolgot kiválthat: pl. a hardveres taszkváltást megnézném hogy csinálod meg C-ben, de lehet szoftveresen is csinálni, ott viszont feleslegessé válik az assembly"
Azzal kezdeném, hogy ÉN mondtam először, hogy oprendszeríráshoz elengedhetetlen az assembly, TE hurrogtál le, hogy ezeket C-ben írják.
Képzeld el ezt a rendszert:
- flat memória, vagyis nem lesz szükségünk szegmensekre! Amennyire mégis (mert definiálnink kell bizonyos szegmenseket, mégha azok a teljes memóriát le is fedik) ezeket elintézzük az inicializáló ASM kódban. A lapcímtár kezelhető C-ből.
- akár szoftveres akár hardveres taszkváltást alkalmazunk TSS-re szükségünk lesz. Előbbi esetben 1-re utóbbiban minden taszkhoz 1. A TSS szintén egy struktúra lehet C-ben...
...folytassam a sort? Indíthatnánk egy "írjunk Windows II-t" cikksorozatot a Dome fórumon
Ha ügyesen csinálod a kód elenyésző része van assemblyben.
Az LGDT és LIDT utasításokat nem tudod elkerülni, de ugyanígy C-ből nem tudsz felváltani védett módba, tehát az inicializáló kód mindenképp assembly-ben íródik (később viszont nincs szükség az általad emblített utasításokra) Később is vannak kritikus részek, melyek nem valósíthatók meg C-ben, de ezeknek igen kicsi az aránya a teljes kernelhez képest...

3. Talán mert a C erre lett kitalálva. De ez még nem jelenti azt, hogy csak a C alkalmas rá. Játékot is mindenki Visual C++-ban ír, és el sem tudják képzelni, hogy mással is lehet (ennek érdekében a DirectX SDK-ban a picipuha meg is szüntette ugye a Borland C++ Builder támogatást)

4. Érdekes lenne, hogy ha a C nyelvvel kapcsolatban folyamatosan a gcc-t emlegetnénk...

5. Én viszont ennyit mondtam: Nem fog 3 hónap után oprendszert írni C-ben. És ebből indult az egész vita, mert te ezt úgy értelmezted, hogy C-ben nem lehet oprendszert írni!
15 levél
Válasz 02.10.13. 03:18 #98
Vad Gyik
Hát Predátor... Ha már így szeretjuk egymást... Hát beszállok a vitába...

1. Nem vagyok még véletlenul se Windows ellenes, én is azt használom, mert még jobb nincs... Linuxot kicsive tovább tart felrakni, beállítani, meg minden... És valahogy még nem az igazi... És még véletlenul se mondtam, hogy a Windows eleve rossz... - azt el kell ismerned, hogy valamivel jobban is meglehetett volna ítni(w9x re gondolok...). És nekem csak úgy viccból is le szokott fagyni a windows, még akkor is ha nemcsinálok semmit csak mondjuk zenét hallgatok rajta... úgyhogy nemfontos engem cseszegetni...

2. Kiváncsi volnák hogy valósítod meg simán C ben mondjuk az LGDT, LIDT meg az ilyesmiket... És tudom mi az a deszkriptor, szegmentált memóriánál a szegmenseket határozza meg, méret, jogok stb... megszakítási kapukat... meg virtuális memóriakezelésre...

3. Perszehogy lehet bármiben oprendszert írni... De általában C-t használnak...

4. Tudom, hogy az Assembler csak a fordító...De én már elejétol fogva...kb.8éve azt használom, úgyhogy megmaradt az Assembly helyett is az Assembler...

5. Ja és nem én mondtam, hogy 3 hónap után valaki oprendszert tud írni... még 3 év után se hiszem...

Na most így ennyi telik tolem így éjjel 3 után...
897 levél
Válasz 02.10.13. 00:09 #97
Tib
Hi!

Nekem van egy op. rendszerem Pascalban! (Nem én írtam)

Ha érdekel valakit, írjon, és elküldöm. Nagyon pöri.

Persze a program támogatottsága 0,00000001%



Olyan kezelőfelületet kapsz, mint a Windows-é. Elég érdekes, csakhát nem sok mindenre lehet használni.

Egyébként ha rákerestek pl. yahoo-ban, akkor megtalálhatjátok. (pascal+operating+system+source) vagy valami ilyesmi...

Ja, egy bibi még van vele : csak floppira telepítheted fel, nem engedi a C meghajtóra, habár ez nem gond, ha lammákra gondolunk. (Megpróbálná rátelepíteni a Windowsra, utána meg káromkodna, hogy nem indul...

Na, szóval írjatok, ha kell... Mindenkinek ajánlom!
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
629 levél
Válasz 02.10.10. 19:09 #96
predator
Sok az időm, így még inkább belédkötök: Én nem azt írtam, hogy C++-ban nem írsz oprendszert, hanem azt, hogy 3 hónap tanulás után nem.
És végül te magad is leírtad: a gépközeli cuccokat assemblyben (és nem assemblerben mert assembly a nyelv és assembler a fordító!!! - szeretek kötözködni azokkal akik kioktatnak) és nem C-ben írják, tehát assembly tudás nélkül NEM lehet belevágni.
Ugyanakkor a C regeteg dolgot kiválthat: pl. a hardveres taszkváltást megnézném hogy csinálod meg C-ben, de lehet szoftveresen is csinálni, ott viszont feleslegessé válik az assembly.
629 levél
Válasz 02.10.10. 15:36 #95
predator
Vadgyík barátom választás kérdése hogy miben írok oprendszert. Ha akarom megírhatom akár pascalban is. És ki köthet bele? Ha a fordító ugyanolyan gyors kódot generál mint vmely C? De ugyanígy megírhatom teljesen assemblyben ha úgy tartja kedvem.
Tudod mi az a deszkriptor? csak úgy megkérdezem. Merthogy az speciel tökéletesen leírható egy struktúrával c-ben, és teljesen fölösleges hozzá assembly. Hogy mégis mihez kell inkább nem írom le akit érdekel tudja akit nem azt meg nem terhelem...
Foglalkoztam már sokmindennel a programozás terén, és végül két dolog maradt a Direct3D és az operációs rendszerek. Erről szívesen vitázok ha gondolod, de nem olyannal, aki az alkalmazás hibáját rákeni a Windowsra...
5900 levél
Válasz 02.10.07. 18:05 #94
Dile
És hogy jöttetek bele? Valami könyvbő'?
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
15 levél
Válasz 02.10.07. 12:04 #93
Vad Gyik
Hello Emberkék...


Én C++ban úgy tanultam meg kb. 6 éve, hogy elmentem a haveromhoz, azt akarta, hogy írjunk egy játékot, pedig c++ban nemtudtunk, de nemvolt nagy gond, 1 hónap alatt belejottunk... Készult is lassan a játék, valami koros stratégia akart lenni, ott akadtunk el, hogy amiket mi ketten megtudtunk rajzolni képecskéket azok annyira szornyuek voltak, hogy inkább hagytuk az egészet. Nemtudtunk grafikust találni... Rá egy évvel újra belekezdtunk, átírtuk az egészet az új ismereteink alapján sokkal egyszerubbre, és hatékonyabbra, de még mindig ott volt a grafika problémája... Pedig a játék nagyon jól ki volt találva... Na de mindegy...

Aki C++ban meg akar tanulni, annak szerintem illik tudni valami más programnyelvet. A kezdetnek talán a Pascal a legegyszerubb... A C-ben a kezdo biztosan megijed a sok {}*&%# ++ -- [] meg a hasonló jelecskéktol...

Predator: Oprendszert C-ben szokták írni, csak a nagyon gépkozeli cuccokat assemblerben(Deskriptorok meg hasonlókat...)
1 levél
Válasz 02.09.03. 22:11 #92
TyrGod
Szerintem ti többre jutnátok, ha nem 20×5-en dolgoznátok együtt hanem összefognátok.
Mondjuk ez mindenkit kompromisszumokra késztetne.hümm
Ismeritek a mondást:
Mindenki egyért egy mindenkiért.
jessz

2276 levél
Válasz 02.09.03. 21:36 #91
Trebor
QBasic rulz ;P
ASUS P4P800-E Deluxe, P4 (Prescott) 2.8Ghz 800FSB, 2*256 Kingston Dual DDR 400Mhz, MSI GeForce 6600GT
629 levél
Válasz 02.09.03. 21:12 #90
predator
C++ban garantáltan nem fogsz oprendszert írni három hónap tanulás után, ugyanis ahhoz a gép tökéletes ismerete szükséges amin dolgozol (gondolom elsősorban intel x86). Assembly tudás nélkül nem lehet nekikezdeni. DOS-t talán még írhatsz C-ben (bár elég necces az is), komolyabb rendszert nem. De mind1
A C++ról tudni érdemes hogy a magas szintű (Pascal, Basic, stb.) és az alacsony szintű (Assembly) nyelvek közt jár, az persze túlzás lenne hogy félúton, inkább magasszintű Nem sokkal bonyolultabb a Pascalnál, ugyanakkor talán nehezebb lehet azért, mert főként jeleket használ kulcsszavak helyett, amiket nehezebb lehet megjegyezni. Ezen kívül rengeteg dolog van C++-ban, amik megkönnyíthetik a munkát, de ugyanakkor nem feltétlen szükségesek. Tény, hogy a C++ban történő programozás sokkal nagyobb odafigyelést igényel, ezért kezdőknek én nem ajánlom.
326 levél
Válasz 02.09.03. 20:36 #89
Atya
Köszönöm a tanácsokat, igyekszem megfogadni őket.Egybként egyik fórumon sasoltam, hogy
a C++ az egyik legbonyább nyelv. Van aki két évig tanulja és semmi. Van aki három hónapig és op. rendszert ír vele.
Mi a vélemény? Érdemes elkezdeni tanulni a C++-t?

Elég sok minden érdekel.Pl:Hogyan készítsünk Trabantba fedélzeti számítógépet? Ha tud valaki PIC procit progrmozni az jelezze lehet, hogy írok de nem bizt.

Egybként a rendszer 'elvesztette' az apróbetűs üzim úgyhogy:
'A crack mise véget ért menjetek békével!'
<A crack is érdekel>;
"Hód, most már fújd ki!!!! "
629 levél
Válasz 02.09.03. 20:10 #88
predator
Olvasgattam a hozzászólásaitokat
Az én véleményem néhány dologgal kapcsolatban:
1. Atya, előbb tanulj meg rendesen programozni, és addig ne járjon az eszed játékfejlesztésen. Hidd el, ha profi programozó vagy sokkal könnyebbnek érzed saját magad megírni, mint mások által összetákolt cuccokat értelmezni.
2. Ha valaki mégis ingyenes motort használna, szerintem Delphi alá két dolog jöhet szóba:
- DelphiX: egy jó kis DirectX komponenscsomag, a 2D-s sprite alapú játékok írásában nagy segítségre lehet. Másra nem ajánlom, mert a Hori féle header konverzió elég lassú és nem tökéletes a low level programing támogatása sem
- GLScene: korábban elég bugos kis engine volt, de márra egész profi cuccot csináltak belőle. Érdemes kipróbálni.
Delphi fejlesztőknek két site-ot ajánlanék:
www.delphigamer.com: az előbbi két motorral kapcsolatban sok érdekes dolog
www.delphi-jedi.org: a directx headerek Delphis konverzióját találhatjátok itt. Annyira jól sikerült, hogy a Delphi 7 CD-re is fölkerült (magyarul a Borland támogatását élvezi)!
3. Ne ahsználjatok Visual Basicet komoly stuffhoz
4. Ha valakit érdekelne munka egy "garázs fejlesztő" (nem garázsfejlesztő csapatban akár grafikusként, akár programozóként, vagy netán csak játéktervezőként az írjon az email címemre (predator@posta.net). Részletek emailben.
897 levél
Válasz 02.09.02. 22:38 #87
Tib
Ja, Okoska!

Én csak azért istenítettem a Borland-ot, mert ő fejlesztette ki a Turbo Pascal nevű programot, és szerintem az volt az eddigi legjobb programozási nyelv és fejlesztő környezet. Ha jól tudom, a Turbo Pascal volt az első igazi fejlesztő környezet (szerkesztő + hibakereső + fordító egyben), persze ha nincs igazam, akkor szólj!
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
897 levél
Válasz 02.09.02. 22:35 #86
Tib
Okoska!

Azért ne nézz már ennyire hülyének!

Tudom, hogy van C++ -a a Borlandnak.

Sőt, van JBuilder-e is! (JAVA appleteket meg HTML file-okat lehet vele készíteni - legalábbis azzal a verzióval, ami nekem megvan)

Atya:

A Delphi-hez nem kell sok leírás, az egy objektum orientált nyelv, ami a PASCAL alapokra épül, csak Windows alá. A többit meg nem ismerem.

Azért érdekes, én már egy pár éve programozok, de még egyetlen egy engine-t sem tudtam lefuttatni, amit a NET-ről szedtem. Volt egyszer Pascal alá egy 3D Renderelő engine (!!!), csak nem tudta a pas-okat TPU-vá alakítani, mert körhivatkozást csinált az író (tehát két vagy több file egymásra hivatkozott, és ugye ha deklarálsz egy TPU-t, akkor annak már léteznie kell, ha nem létezik, akkor meg előbb azt fordítod le. Csak az a gáz, ha a két PAS-ban egymásra hivatkoznak) Úgyhogy ne bízz ezekben a "nyílt működő forráskód engine-ben". Én azt javaslom (én is így tanultam meg), hogy előveszed a helpet, keresel egy parancsot, aminek beszédes neve van, és azt kipróbálod, vagy átírod a Pascal példaprogramjait, és meglátod, hogy mi történik, amikor átírtál valamit. Ez a legjobb módszer!

Na, csá mindenkinek!
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
326 levél
Válasz 02.08.28. 12:09 #85
Atya
Jónpot kb. 1/3-jára!
Gyerek vagyok még rendesen.Árulja el azt is valaki hogy, hogy lehet engine-t hozzákapcsolni egy nyelvhez.Engine-m az van mint szemét,de használni egyet sem tudtam.
M@teusz említette hogy a Cdgames újsgban van
onnan szedtem én is.Egyébként vissz a-vissza nézek, lehet írni!
"Hód, most már fújd ki!!!! "
12750 levél
Válasz 02.08.28. 11:22 #84
okoska3000
Tib...

A Borlandnak van C++-a is, a Builder, nemcsak a Delphi
326 levél
Válasz 02.08.28. 10:22 #83
Atya
Kéne játékot írni.A gáz csak az hogy nem ismerem a nyelveket.Valaki segítsen?
C++/C/Delphie
Kéne forrás vagy leírás!!!

Más van egy PS2-es game.Át lehet írni PC-re?
"Hód, most már fújd ki!!!! "
326 levél
Válasz 02.08.28. 10:16 #82
Atya
Játékot kell írni!
Az egészben csak az a gáz hogy, egyetlen programnyelvet sem ismerek(na jó pascalban ki tudok íratni a képernyőre).Kéne valami forrás vagy egy teljes leírás valamelyikről:C++/C/Delphie
Plíz helpítsetek!!
"Hód, most már fújd ki!!!! "
897 levél
Válasz 02.08.08. 23:27 #81
Tib
Sajna nem tudok, mert nem nagyon foglalkoztam eddig a C++ -szal. (Annyit foglalkoztam vele, hogy egyszer arra gondoltam, talán ki kellene próbálni)

Habár - szerintem - Pascal és Delphi után eléggé bonyolultnak tűnik (mert azért megnéztem pár source-ot), úgyhogy maradok a Delphinél. Jól érthető, gyors, ügyes, és majdnem olyan gyors kódot generál, mint a C++. Szóval, ... én inkább a Delphi-re szavazok. Éljen a Borland!!!!!
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
21 levél
Válasz 02.08.08. 12:16 #80
Mcorrey
nem tundál c++ programozással kapcs-ban egy magyar! oldalt?
897 levél
Válasz 02.08.08. 00:22 #79
Tib
Én az előző hozzászólásomat komolyan gondoltam, várom a jelentkezőket!
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
229 levél
Válasz 02.08.06. 19:50 #78
Emb3rke
Tényleg nem lenne rossz egy játékot összedobni...Bár én nem nagyon értek ehhez .
Tipp: jatekfejlesztes.lap.hu | programozas.lap.hu
A GameDevet próbáltam már, össze lehet vele dobni egy kis játékot...

Sok sikert!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra
897 levél
Válasz 02.08.06. 00:12 #77
Tib
Na, skacok akkor hajrá! Én Delphi-ben programozok, csak még nem sikerült feltelepíteni a DirectX-et hozzá, pedig már vagy 3 változatát letöltöttem már. Na meg nem találok olyan könyvet sem, amelyik leírná ezt az egészet...

Egyébként ha kell egy amatőr grafikus, akkor felajánlhatom szolgáltatásaimat.

3D Studio Max alatt olyan objektumokat tudok tervezni textúrázással eggyütt, amelyik egy tavaly előtti játékban még "real-time" objektumnak elmehetne...

(Azért nem csinálok bonyolultabbakat, mert:

1. Még amatőr vagyok
2. A gépem nem bírja

Ha valakit érdekel ez az egész programozás ügy, akkor írjon!

Az email címem:

viragh@mail.tiszanet.hu

(Egyébként én már elkezdtem írni egy játékot - egy kalandjátékot az Imperium Galactica 1 világában - ahol egy kapitányt alakíthatsz és utazgathatsz, csatázhatsz az űrben. Sajnos az egész még GUI-ban, elég csunyácska, de kezdetnek ez is elég...)
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
1984 levél
Válasz 01.12.17. 12:57 #76
Hubert
Az ám, milyen jó is volna !
Szerintem nincs olyan játékos akiben ne merült volna fel a játékkészítés gondolata.
De szerintem a kézi kamerájával filmezgető turista és egy filmrendező között jelenlévő különbség (több év célirányos szakmai képzés, profi műszaki felszereltség, több tíz fős stáb, stb.) az elektronikus játékiparban is érvényes. Mert amikor egy AAA játék elkészítésének költségvetése egyre inkább megközelíti egy mozifilmét, nem készíthet versenyképes játékot az átlag játékos, akinek legtöbbször (mint estemben) nincs is számítástehnikai képzettsége. A játékkészítés vágya abban gyökeredzik, hogy a játékos miután beleélte magát valamilyen játékba, óhatatlanul tovább is gondolja azt, mert egy játék sem fedheti le tökéletesen akár egyetlen játékos személyiségét, mindig vannak kis dolgok amik másképp talán jobban tetszenének. A játék felébreszti a mindenkiben ott lapuló kreativitást, amire sajnos a mai közoktatás nem mindig képes. (kivételt talán a Waldorf iskolák képeznek)
Ezért nagyon jó a Lacko elképzelése, mert szerintem nemcsak programozást, de bármi egyebet mind "játszva" kellene tanítani.
Példa a játszva tanított programozásra a Colobot (mégha csak Colobot language-re tanít is, amit másra nem igazán használhatsz).
Addig amíg a játékkészítés is játék, addig minden OK, de amikor dollármilliókat hozó biznisszé válik, akkor én inkább bíznám a profikra. Mert a 200-adik "bug" miatt végigbogarászni a kódot, vagy uram-bocsá' teljesen újrairni azt két év munka után a legújabb platformokkal való kompatibilitás érdekében, szerintem már nem igazán érdekes.
Next stop, Wonderland.
5 levél
Válasz 01.12.11. 14:33 #75
Kylix
Hello!

Amióta volt ebben a témában utolsó hozzászóló, eltelt egy kis idő. Addig elkezdtem próbálkozni 3D-s cuccokat csinálni Delphi-ben.
Elvileg majd nem sokára a weblapomon is meglehet nézni, ha valakit érdekel.

Nem tudja valaki, hogy hogy működik egy ütközés vizsgáló. Tehát hogy 2 objektum nem "mehessen" egymásba.
Vagy nem tud valaki egy ingyenes 3d motort Delphi-hez?
7034 levél
Válasz 01.10.30. 09:57 #74
Aruns
Igenigen (engem is kerestek mar sracok egbe szoko tervekkel, amibol semmi sem lett...). Sok ido, elhivatottsag es kitartas, nemi szakertelem, nemi technikai - es anyagi - hatter, stbstb... Sajna sok minden kell, hogy tenyleg kisuljon valami a dologbol...

Lacko: az ormeny nok tunderiek, de Te talan egy tul anyagiast valasztottal, nem?
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
10961 levél
Válasz 01.10.29. 15:24 #73
Lacko
Skacok!

Tök jó érzés olvasni, hogy ennyi lelkes magyar játékfejlesztő van csak a pcdome forumban (és akkor még hány lehet az utcákon?) Csak azt mondhatom, hogy HAJRÁ!!!

Én utoljára az egyetemen írtam játékokat, de azóta elkapott a gépszíj és csak játszani van időm. (na jó néha azért még irogatok msot is, de már nagyon ritkán)

Én egyébként majdnem-számtech tanár vagyok és az egyetemen kidolgoztam egy olyan tanmenetet, ami a programozást (basic, pascal, c++) játékok írásán keresztül tanítaná meg... De sajnos tanárságból nem lehet eltartani az asszonyt...

Kylix kérdezte, hogy hol van Delphi 3D-s oldal. Hát itt: http://www.delphi-jedi.org/

Még egyszer: SOK SIKERT mindenkinek! És ne feledjétek Aruns bácsi szavait, nem csak lelkesedés, kitartás is kell!!!
5 levél
Válasz 01.10.29. 15:09 #72
Kylix
Hi!
A DárkBézik melyik verziójával "nyomulsz"?
És honnan lehet letölteni a teljes verziót?
78 levél
Válasz 01.10.25. 16:07 #71
oto
Hali!

Mi a haverokkal most kezdtünk írni egy játékot
DárkBézikben, a progi lehetőségeihez képest szerintem jó lesz.Egy csomó jó ötletem van játékokhoz csak meg kéne tanulni a vc++-t.
Hogyha valaki tudja honnan lehet letölteni valami laírást a vc++-hoz írjon!
Suck me beautiful !!!!!
629 levél
Válasz 01.10.19. 15:08 #70
predator
Mi DLL-eket használunk erre a célra (Windows alatt ez a legkézenfekvőbb ). Visual C++-ban inkább csak kisebb eljárásk, függvények készülnek. A harmadik, amiben fejlesztünk egyébként a saját script-nyelv (a játék későbbi módosíthatósága érdekében).

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.