Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» RPG Maker 2000/95+

1036 levél
Válasz 03.04.27. 17:38 #144
Laa-Chy
Helyettes,javíts ki, ha tévednék, de ez a menü, csak a játékban lévő menüre alakmas nem?
De nekem új főmenürendszer is kéne!!!Alapból, ami fogad.
Takin' care of business
20 levél
Válasz 03.04.27. 12:04 #143
Helyettes2
tudász=tudást
Hé ellopták at OK gombot!
Na azér!
20 levél
Válasz 03.04.27. 12:00 #142
Helyettes2
Én most tanulok Delphit. Az Rpg maker tulajdonképpen egy egyszerűsített programnyelv, semmilyen tudász nem igényel 20-25 percnyi gyakorlás után már teljesen jól lehet használni.
1036 levél
Válasz 03.04.27. 12:00 #141
Laa-Chy
Ehhez a programhoz semmilyen tudás nem szüséges.Az, hogy van egy kis
c++ tapasztalatod, semmit sem árthat.Persze vannak bonyolultabb dolgok a progiba, amit ki kell tapasztalgatni, de sokat kell fórumokat látogatni (nem csak ezt).
Szóval próbáldd kinyugodt szívvel.
Takin' care of business
166 levél
Válasz 03.04.27. 02:15 #140
boooo
Lenn 1 kérdésem:
Milyen programozási/ egyéb szaktudás kell ehhez a progikhoz?
Megpróbálnék én is ilyen gamékat csinálni, csak hát a fiatalabb koroszályt képviselem, egy kis c++ tudással:

Menne-e?

Kösz
gta4.srv.hu
1036 levél
Válasz 03.04.26. 17:08 #139
Laa-Chy
kivéve, ha olyan menüt akarrsz amibe hull a hó és mikulások röpködnek

Hmmmm.... Nem is rossz 5let...
Takin' care of business
20 levél
Válasz 03.04.26. 16:21 #138
Helyettes2
1: úgy, hogy ne lehessen a sima menüt egy Esc lenyomásával lehívni(események 3. oldal disable menu)
2:tökmindegy, olyat amire nincs szükség
3: azért, hogy ne essen a menübe az eső,kivéve, ha olyan menüt akarrsz amibe hull a hó és mikulások röpködnek
1036 levél
Válasz 03.04.26. 15:51 #137
Laa-Chy
Egy kicsit részletesebb lehettél volna...
Nem világos 1-2 dolog.
1.Hogy érted, hogy kapcsoljuk ki a menüt, mikor elkezdődik a játék?
2.Az enter passwordhöz,milyen Variable társítsak??
3.Minek kell a call weather effect?????
Takin' care of business
437 levél
Válasz 03.04.26. 14:17 #136
weblap
Honnan lehet lehuzni az RPG Maker -t Xp alá?
weblap
20 levél
Válasz 03.04.26. 14:02 #135
Helyettes2
Nem akarlak elszomotítani, de valószínű ,hogy te rontottál el valamit. A másolatokkal az lehet a baj hogy, hogy amikor az egyiket ütöd akkor a másik is sebződik, mivel lemásoltad és emiatt lehetséges, hogy a másolatok egyazon variablet(számot) használják. Én semmilyen bugot nem tapasztaltam az Rpg maker 2000 1.07 b verziójában.
20 levél
Válasz 03.04.26. 13:55 #134
Helyettes2
Újra itt vagyok
Menürendszer
-Amikor elkezdődik a játék, akkor kapcsoljuk ki a sima menüt(események 3. oldal)és kapcsoljunk be egy "MENÜ" switchet/kapcsolót,
-menünk az adatbázis common events pontjára és ott készítsük el a menüt.
MENÜ
párhuzamos esemény, menü kapcsoló be kell ,hogy legyen kapcsolva
enter password(jelszó beütése)
Itt tartok egy kitérőt, megmagyarázom mi az password.A felső sorral ne törődjünk, az alsóval viszont annál inkább, ugyanis itt állíthatuk be azt, hogy minek a hatására induljon el a cselekmány.
Az első a Direction(1,2,3,4) ezek az iráygombok, a második a Decision(5) ez az enter, a harmadik a Cancel(6) ez az Esc, erre lesz szükségünk, ikszeljük be.
variable(1) set event hero Map ID
variable(2) set event hero x coor.
variable(3) set event hero y coor.
call weather effect none( ez az időjárás)
change hero movement graphic "mindegy"(hogy nézzen ki a hős)
teleport "főmenü"
change switch "MENÜ" off
tietek a pálya.
harcrendszer: elfelejtettem, hogy minden move után wait kell.
1036 levél
Válasz 03.04.26. 11:11 #133
Laa-Chy
Tehát megtaláltad?
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.25. 19:25 #132
Odin2
<megkönnyebbült sóhaj>
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
1036 levél
Válasz 03.04.25. 19:21 #131
Laa-Chy
Odin barát mély levegő ki-be ki-be
Ha ugyanitt kicsit oldalra veted tekinteded, megpillanthatod a
Chips sets editort/Térkép elem szerkesztőt.Itt kiválesztod a megfelelő settet, amihez akarod(belső tér, város stb..)Ha lehet adj neki te neved.Ha ez megven kilépsz.A bal alsó sarokba, ahol a térképek fel vannak sorolva jobb klikket nyomsz rajtuk és rámész a térkép tulajdonságai pontra(legfölső)
Itt a név alatt megtalálod ami neked kell, a Chip setek.
Itt kiválaszthatod a már az adatbázisban megnevezetteket.Így kell
Eléggé gáz lenne tényleg, ha ugyanaz a chipsettel készülne.
Én min 20-25-öt használok fel
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.25. 19:10 #130
Odin2
Laa-chy barát: Jajj, ettől féltem. Ez így kib*szott sz*r! Ez naagyon rugalmatlan!!! Azok a kíba*szott chipsetek nem elég nagyok ahhoz hogy igazán változatos legyen!!!! Tehát jól értem: minden k*rva részlet, az első szar szobától az összes faluig _EGYAZON_ chipsettel készül? EZ BORZALAMAS! Legalább a chipsetek lennének nagyobbak! Hiszen olyan chipset, ami mindenre jó lenne nincs is!!! Kicseszés! Ez már tényleg elég dúrva korlátok közé szorítja a változatosságot!!! Szarvashiba!!! Olyan nehéz lett volna megoldani hogy az egyes térképek ne ugyanazzal a chipsettel készüljenek?!


"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
1036 levél
Válasz 03.04.25. 16:32 #129
Laa-Chy
Ez nem feltétlenül igaz.Kell egy kis fantázia.Ha meg nincs fantáziád, vegyél valami antikváriumba egy kb 100 oldalas kalandregényt és annak a történetét csináldd meg Makerben, egészítsd ki.Már ez is óriási kihívás az egyéni mércéd alapján.És nincs jobb mint ezt megvalósítani.
Úgy gondolom, aki elkezd a Makerrel játékot csinálni számolnia kell
azzal, hogy hasonlítani fog valamennyiben a Pityuéra,Sanyiéra, Gézáéra stb...
Tehát lehet még újat, és maradandód alkotni, szerintem.
Takin' care of business
1113 levél
Válasz 03.04.25. 05:08 #128
Death666
Hi!
Az RPGMakerrel felhagyok mert szar.Mindenki panaszkodik hogy nincsen egyedi magyar rpg,hát azért nincs mert mindenki rpg makerrel nyomul és azzal csak egyforma játékokat lehet csinálni,bármilyen történeted van akkor is 90%-ban hasonlítani fog a játék a másik gyerek játékára és akkor lehet vitázni hogy ki kitől lopta az ötletet.Játszottam amnéziával még anno,és a játék legelején lévő ládás feladványt megtaláltam vagy 20 hasonló rpg makerrel készült játékban is csak mondjuk nem ládákkal hanem gombokkal vagy könyvekkel,stb.
Akartam csinálni egy olyan harcrendszert amiben egyáltalán nem van körökre osztva semmi hanem ilyen diablo szerü üsd vágd nem anyád játék.Erre bejön egy olyan bug amiről már nem én tehetek hanem a maker,ugyanis néha (!) amikor leütök vkit akkor a mellette 5 méterrel lévő monszta is meghal sőt(!!) van hogy fél óráig ütöm nem tünik el,de az xp-t ugyanúgy adja,pedig az xp adás és az eltünés ugyanazon a lapon van,és hangsúlyozom nem mindíg annál a szörnynél nem mindig jön be a bug és ne felejtsük el hogy másolatokról van szó tehát ha az egyiknél műxik akkor a másiknál mijééééért nem?
Szal a maker nem igazán felelt meg gyenge elvárásaimnak,két hétig ezzel a buggal küzdöttem aztán rájöttem hogy felesleges,mert ezt a dolgot a maker abszolúte nem támogatja,tehát innentől kezdve olyan nagyon nem tudok elrugaszkodni az alapoktól,nincs értelme tervezni mert most minek csináljak egy 201-edik ugyanolyan játékot?
Twelve galaxies, and all coming at me!
1036 levél
Válasz 03.04.24. 21:16 #127
Laa-Chy
Ööööö...Odin barát,már ne is haragudj,ez az egész alapja.
Egyébként a databaseben kell a térkép elemeknél(chipsets)beállítani
ha három pöttyre kattintasz, ott kiválaszthatod.
Hány térképet csináltál már meg ugyanazzal a készlettel?
Én mostcsinálom újra az egészet,mert találtam szebbeket.(kb30 térkép)
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.24. 20:59 #126
Odin2
Help!

Azt hogy kell megcsinálni, hogy az egész játék ne egyazon rohadt chipsettel készüljön??? HELP!
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
44 levél
Válasz 03.04.24. 10:07 #125
Pivi
Torda: A hasonlóságok az Amnéziában azok utalások másik játékokra. ^_^ A Biggs Wedge Jessie nevek a Final Fantasy-kra például. Rengeteg anime utalás van benne (Eva, Laputa, stb...), meg még rengeteg más. ^_^

Persze azóta rájöttem, hogy az utalás az nem feltétlenül úgy néz ki, ahogy akkoriban használtam, de anno amikor az Amnéziát csináltam, akkor még azt hittem. ^_^
1036 levél
Válasz 03.04.23. 20:05 #124
Laa-Chy
Torda,mostmár tényleg érdekelne a menürendszer!
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.23. 19:49 #123
Odin2
Laa: Aha. Asszem én azt a levelet véletlenül töröltem, de sebaj, ami itt van az is elég részletes. (Csak most vettem észre... én a Helyettes "dióhéjas" levelét nem értettem full, de ezt már én is értem)
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
1036 levél
Válasz 03.04.23. 16:17 #122
Laa-Chy
Hát, én nem is sokmindent tudnék hozzáfűzni.De Torda neked is elküldte, azt a harcrendszerleírást amit nekem, nem?
Az elég részletes, sőt annál részletesebb MAGYAR leírással még nem találkoztam.(nem mintha annyival találkoztam volna)
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.22. 22:00 #121
Odin2
Laa-chy: Thanks for nothing....
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
1036 levél
Válasz 03.04.22. 17:26 #120
Laa-Chy
Majd Torda
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.22. 17:21 #119
Odin2
Hali all.

Help! Vki magyarázza már el mégegyszer az oldalnézetes harcrendszert (_RÉSZLETESEN_), hogy még egy olyan hülye mint pl. én is megértse. Plz!
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
1036 levél
Válasz 03.04.21. 17:25 #118
Laa-Chy
Hát,vannak tutorialok, amik elmagyarázzák a változók használatát, de azok csak angolul vannak.
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.21. 17:07 #117
Odin2
Halihó!

Küszködök!!! Míg meg nem értem ezt az átkozott változó-rendszert, addig nem lesz harcrendszer! Nem baj, a játék eleje már kész. A kikelés is! Még ébresztést is csináltam!

Laa-chy: Igaz. Hiába szebb egy picit, a karakterek miatt sz*r. Meg állandóan olyan kicsavart a nézet. Geometria pontosság=0.
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
1036 levél
Válasz 03.04.20. 23:24 #116
Laa-Chy
Tök felesleges.Vannak sokkal szebb 2D-s cuccosok.
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.20. 22:38 #115
Odin2
Nem találom... nah mindegy az a lényeg, hogy van ilyen chipsettel készült játék. A'szem az a címe, hogy A vándor. Mondjuk ott már több tereptárgy van, meg a karakterek is talán mások, nah szl 1 szó mint 100, t. mint v. hogy a sima RTP-hez ezt a pakkot nem kapjuk meg Mondjuk nekem van egy pár ilyen "3 d" hülyeség, de nagyon gyér.
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
758 levél
Válasz 03.04.20. 22:19 #114
Odin2
Laa-chy: de vannak ilyen "3d-s" cuccok. Annyi az egész, hogy szebben van rajzolva. Amúgy láttam is ilyen chipsettel készült játékot, meg is nézem a címet és ide megírom.

Amúgy nesze nektek stuff:

http://x3.hu/freeweb/frameset.x3?user=/dsemu&page=/rpgmaker.html: -itt van működő hősnévbeírás-patch.
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
1036 levél
Válasz 03.04.20. 22:06 #113
Laa-Chy
Ezek a 3D-s cuccok nem igazán múködnek, hiszen
1.A játékban csak 2D-s karakterek vannak, így, pocsékul néz ki mellette.
2.Ezek a tárgyak 16 ill. 32 bitesek szóval kicsit furán néznek ki 256 színű chip setek mellette Hiszen elég kevés ilyen cuccok vannak. (értsd 0)
Takin' care of business
1036 levél
Válasz 03.04.20. 22:01 #112
Laa-Chy
Hibák, tényleg, én is úgy csinálom, hogy játszom a játékkal, ahogy hibát látok írom is fel egy kis papírfecnire.Egyik nap 10 hiba volt, ma már 15
De már mind ki van javítva ezek főleg, csak bosszantóbb kis hibák (zene halkítgatás, mellételeportál 1 négyzettel... stb)
De persze vannak brutlis hibák, amik megütnek keményen!
Szívesen várom a menüt Torda!
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.20. 21:59 #111
Odin2
Hali all.

Nah kész a gamma címe. Hát ez az Idraw! Kicsit(?) sajátos, de tul. képp. célszerű... Megvannak a hősök, sok h, latinos hangzás, meg egyéb magasröptű, megfontolt névválasztás. Amúgy a 3d inneres chipszetet tudja valaki használni? Jól néz ki, de se parketta, se fal, a hősök se nagyon mennek hozzá... vagy ehez van valami spec. charset? Help! Mostmár minden időm a játékomé! Na, pusszantás, zabáljatok sok sonkát, meg sütit, ilyenkor szabad.
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
619 levél
Válasz 03.04.20. 19:50 #110
Torda Duran
Kösz a Chronos tippeket. Nemsokára kiderül mennyire jó a menürendszerem. A "Password" parancssal lehet egyébként megcsinálni.
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
1036 levél
Válasz 03.04.20. 16:15 #109
Laa-Chy
Hupsz
Kimaradt valami.Szerintem nem olyan gáz ha valamilyen neves elődből csórunk valami 5letet, mert az nem árthat.Habár, én arra szavazok, hogy inkább zenéket rakosgassunk a játékunkba, hiszen lehet, hogy mi más helyre tudjuk elképzelni az adott zenét.
Nekem nem lesz sok FF-es zene (2-3 kb) Viszont 1 Chrono mindenféleképpen, az ottani világtérkép zene, 600 ban.Az nagyon megfogott!
Ja igen, és fejlesszük már fel ezt a Topicot is pirosra!
Takin' care of business
1036 levél
Válasz 03.04.20. 16:09 #108
Laa-Chy
Huhh...Visszatértem, nem voltam, itthon, már egy jó ideje.
Végigolvastam a hozzászólásokat, az én előzőmtől...
Egy valami ragadt meg ...:
A Chronoban az aktiválási kódot Torda úgy lehet megcsinálni, hogy, ha az alap beállítású billentyűzetet használod (a SNESben) akkor asszem SDXC, vagy CXDS valami ilyesmi kombinációt üssél, az biztos, hogy ez a 4 betű kell hozzá, és hogy nem kell folyamatosan nyomni.
Nekem ráér a menü, csak kérdeztem.

ÉLJEN A FEHÉR NYÚÚÚÚÚŐÚÚÚÚÚLLLLLLLLLLLLLLLLL
Takin' care of business
619 levél
Válasz 03.04.20. 15:51 #107
Torda Duran
Szintén boldog húsvétot!
Én is 2-3 hete újrakezdtem a játékom, mert több mint 100(!!!) hibát találtam benne. Megvan az Esc-es menürendszer, majd leírom, nem bonyolult.
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
758 levél
Válasz 03.04.20. 11:25 #106
Odin2
Yepp yepp yepp! Gőzerővel elkezdtem (újrakezdtem) a gamma készítést! ---Közérdekű közleményünket hallották---

Torda: Eee, akkor jobb ha én le is állok a játékkal, mert én csórtam az Archangelből, a Chrono Chrossból dolgokat, meg olyanokat, ami alap, és egy játék se mondhat magáénak... nem bajj semmi el nem tántorít!!!

Jah és boldog húsvétot, sok sonkát, miegymás.
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
619 levél
Válasz 03.04.20. 09:05 #105
Torda Duran
Nekem a játékkal semmi bajom, csak felháborítóan sok a hasonlóság egyes játékokhoz képest(pl. Chrono Trigger).
Itt megemlíteném az "itt a piros, hol a piros"-on alapulú játékot. Amikor Darennel megyünk, akkor játszhatunk ilyet, valami Eggs, Wiggs és Boo féleségekkel. Névre ugyanezt játszhatunk a Chrono Triggerben, ha bemegyünk a játék elején az ünnepségen a sátorba és ott játszunk a pénzünkkel...
És az ilyenekből nemcsak néhány van...
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
44 levél
Válasz 03.04.18. 19:28 #104
Pivi
Torda: Ezt most nem értem igazán, miért akarnék én mindenre rákontrázni...? Csak azt mondom, hogy néha többet ér egy ÖTLETES alapharcrendszeres játék, mint egy ÖTLETTELEN CBS-es... Nincs nekem semmi bajom a CBS-ekkel, de 5let legalább legyen benne, mert ellenkező esetben semmit nem ér az egész... 2 harc után senki nem nézi, hogy milyen a harcrendszer, ha nincs benne valamilyen jó cucc, újdonság...

Az Amnéziáról meg én a negatív kritikákat is bírom, elvégre lassan 2 éves játék, messze lehet nála sokkal jobbat csinálni... Ha most elkezdenék Rpg Maker-es játékot írni, akkor nagyságrendekkel jobb játékot tudnék csinálni, mint amilyen az Amnézia.
758 levél
Válasz 03.04.18. 17:56 #103
Odin2
Torda: Sajna véleményt nem mondok, amúgy nem volt a kritikád túl kemény? Én is harapnék, mert a bírálatot rosszul tűröm.... oh én meg a jó természetem... fuh lázas vagyok bazz Amúgy nekem is eredetiben van meg, of korz ez a játék megéri az a 7,5 rugót. A Diablo meg Diablos, mi az hogy addig vinni, tessék nyomni, jó gamma, a legjobb, No. 1, topp forevör, stb., de erre ne figyelj, fáradt vagyok és morcos.
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
619 levél
Válasz 03.04.18. 17:22 #102
Torda Duran
Pivi szerintem azért pártolja a régi harcrendszert, mert én korábban minősítettem az Amnéziát, és ezért mindenemre dafke rákontrázik!
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
619 levél
Válasz 03.04.18. 17:18 #101
Torda Duran
Odin, tied a kerek 100. levél, ebben a topicban. A barátomnak megvan eredetibe az ff8, én is játszottam vele, a Diablóig jutoott el. Kösz a tippet, majd kipróbálom! Egyébként nincs köztünk semmifajta ellentét, csak ő a régi harcrendszerhez ragaszkodik, én meg az újhoz. Egyébként a harcrendszeremből kifelejtettem a wait parancsot, ezt minden move után ki kell rakni. Egyébként az alapharcrenszerben a legnagyobb baj az, hogy akárogy csűrsz és csavarsz, a hőseidet legfeljebb csak támadásnál látod.
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
758 levél
Válasz 03.04.16. 19:45 #100
Odin2
Huh, jól látom hogy Laa-chy és Torda között "kissebbfajta" ellentét feszül?
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
758 levél
Válasz 03.04.16. 19:43 #99
Odin2
Torda: Azt ugye tudod hol kell beütni? Aszt hiszem az a baj, hogy egyszerre három gombot kell nyomni, és ez a gépednek nem tetszik. A megoldás egyszerű: állíts át a három billentyűből kettőt egy gombra! Amúgy én a CT-t felfüggesztettem előbb az ff8, majd az ff6 kedvéért Tényleg, ismeri itt valaki az ff8-at?
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
619 levél
Válasz 03.04.16. 18:02 #98
Torda Duran
én játszottam a Chronoval, de elakadtam! Segítsetek! Elkaptam a jövőben a kis patkányt, elmondta a jelszót, próbálom beütni, de nem sikerült. A menürendszert, majd késöbb írom, mrt az enyémen még van mit javítani, mert, ha az én menürendszeremet használod, az egész játékot át kell írni, ugyanis a menümet az enterrel lehet lehívni. Dolgozom egy Esc-es menün, ezt már láttam valahol megvalósulni.
[torda.uw.hu]============[torda@uw.hu]
1036 levél
Válasz 03.04.15. 19:06 #97
Laa-Chy
Ne add fel!Ugye, ugye, nem is olyan könnyű, az egyéni harcrendszer, vagy akármilyen egyediség?
ff6? Nem jött be, nekem az ász a Chrono Trigger, és a Tales of Phantasia sem gyenge, bár abban, nem ilyen a harcrendszer, mint az ff ben.
Takin' care of business
758 levél
Válasz 03.04.15. 18:12 #96
Odin2
Wazz nekem az RPG Maker túl sok. Ebbe még bele kell jönnöm. Amúgy kejne pánik, itt van nekem az ff6!
"Úgy élj, hogy ha ott vagy, ne vegyen észre senki, de ha nem vagy ott, hiányozz mindenkinek."
1036 levél
Válasz 03.04.15. 18:07 #95
Laa-Chy
Na!?Hogy van az egyéni menürendszer?

Takin' care of business

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.