Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Hé lurkók! Mindjárt kezdődik az iskola. SULIBA FOGTOK MENNI HEHEHE!

31932 levél
Válasz 11.03.09. 17:03 #4064
szbszig
Na, ez a helyes válasz, igen. Sajnos.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 11.03.09. 16:57 #4063
Pyrogate
Kis szak = kevés támogatás, főleg ha nem is piacképes.
31932 levél
Válasz 11.03.09. 16:50 #4062
szbszig
De nem arról van szó, hogy lettek volna 6-os, 7-es meg afölötti ösztöndíjátlaggal rendelkező diákok, és hogy azok nyúlták volna le a lét előlem, szegény 4-es, 5-ös eredményűtől. Hanem egyszerűen nálunk a maximum olyan 20 ezer körül volt, annál soha senki nem kapott többet, még a legjobbak sem.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 11.03.09. 16:09 #4061
Pyrogate
Továbbra is azt tudom mondani, hogy mindenhol az aktuális átlagot és így az évfolyam eredményét nézték. Ha zseniképzőbe jártál az a te bajod.
Nálunk pl. most közgázon 3,86 felett járt csak ösztöndíj

david: ez azt jelenti, hogy javult az évfolyam
31932 levél
Válasz 11.03.09. 15:38 #4060
szbszig
Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy én akkor se kaptam 16 ezret, amikor 5-ös ösztöndíjátlagom volt. Szóval egyes helyeken azt se tudják, miért sírnak...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
16067 levél
Válasz 11.03.09. 15:05 #4059
david139
Jah remek, én most kapok először ugyan, de az előző félévi táblázat alapján ennek a 160%-át kapnám
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
2883 levél
Válasz 11.03.09. 05:34 #4058
Nayrobi
Na SZTE-n megfelezték a tanulmányi ösztöndíjakat az előző félévhez képest, látnátok milyen zúgolódás megy basszus az összes fórumon, facebookon meg egyéb helyeken, de még azt se tudták megmondani h mi történt vagy miért, vicces az egész, 35 helyett kapok 16-ot, pedig nekiestem az előző félévnek de hiába
PSN: nayrobi11
19402 levél
Válasz 11.03.08. 23:00 #4057
sipec
csak nekem szakadt a fejemre az egyetem, vagy mas is erzi most ezt??
targyak + szakdolgozat + nyelvvizsga + felveteli.. a stressztol mar dadogok
8067 levél
Válasz 11.03.01. 15:48 #4056
Gerry
Kerlek, van nekem ralatasom mindenre, lassan mar olyan leszek mint Gandalf
A SZTE-n en meg a regi, "egyseges" rendszerben tanultam, igy kaptam egyetemi diplomat, amire szerencsere ra van irva, hogy M.A., ezzel kompatibilisse teve a dolgot - az mar mas kerdes, hogy angolszasz teruleten ezt nem ertik, elso diplomara M.A.-t, hogyafrancba, igaz Angliaban ez ertheto valamennyire, tobb osi skot egyetem ad M.A.-t elso diplomakent, 4 ev utan. (Parom ugyanakkor 4.5 evnyi foiskolara kapott B.A.-t, mert a foiskola ugye az...de annal azert tobb, de ez van...)Mindazonaltal az MA-at ugy kezelik mint ami, kb: undergraduate degree. Aztan ugye egy evig voltam PhD-s Szegeden, na ekkor belelattam a B.A-ba, ti tanitottam, szeminariumot is tartottam, meg eloadason is besegitettem. Akkor megismerkedtem a B.A-sok izgalmas vilagaval Aztan most itt Cambridge-ben kutatasi M.Phil.-t csinalok, tehat tanulas nuku (kiveve nyelvek, orosz pl...), ez itt es Oxfordban a mesterdiploma (fuggetlenul attol, hogy tanitott, vagy tisztan kutatas), Cambridge-ben szinte mindig 1 eves (de finoman szolva is igen intenziv..) es pont ma ertesitettek, hogy PhD-re feltelesen felvettek - feltetel az elso osztalyu disszertacio leadasa, meg foleg, hogy kapjak eleg osztondijat is...

Nade Amikor en tanultam, akkor mar kreditrendszer volt, s ezt ugy szamoltak, ahogy Te is ismered: 30 kredit az atlag, 1.0. Tehat ha valaki 30 kreditet csinal, akkor az az atlaga arra a felevre, amit adott jegyei kidobtak. Na, nekem ilyen 45 kreditjeim voltak az elso 2.5 evben, amivel rakat osztondijat kaptam, hiszen eleve igen jo atlagom volt, ezt meg felszoroztak ilyen 1.5-el Kaptam meg ezen felul "megemelt tanulmanyi terhelesu" penzt is, jellemzoen ilyen havi 10.000 magassagaban mozgott, mindig ott voltam a top 5, de max. 10 legleterheltebben a karon, ti. voltak speckepzeseim is.De senki sem tudta, hogy ha tulteljesitek, akkor mi lesz, s egy ido utan rosszul is voltam, hogy fizetni kell-e. Raadasul en nemi szakcserebere utan kizarolag toris voltam, de ket specialis kepzessel (ujfent dolog amit itt nem ertenek, szal be lett irva, hogy mellekszakok ), es a spec. kepesek miatt nem kellett altalanosan muvelo orakat csinalni (amerikai modell...), ellenben valami laza 60%-al kb. tulteljesitettem a krediteket, ugy, hogy az utolso 2-1.5 evben mar gyakorlatilag nem is vettem fel nagyon orat, ha meg igen, akkor jellemzoen sogorkomarokon alapon, es hat jelen nem kellett lennem nagyon... De orulok, hogy ez a metodika megy tovabb, remek A teljes kaosz orak es szervezes illetve tananyag kidolgozasa eseteben nem lep meg, evekig neztem ahogy szenvednek vele, nagyon sok idonek kell eltelnie, amire lesz valami fejlodes, es lassan osszealla rendszer. CSak, hogy mi lesz az addig kepzettekkel...jo kerdes...

szbszig: Igen, az amerikai rendszer latod pont annak jo, aki nem tudja, hogy mi is akar lenni. En mondjuk meghaltam volna kicsit a liberal arts modellben, bar lehet dupla foszakot "double major" tehat mondjuk tori-tori, vagy netan regeszet, de a tobbseg teljesen vad dolgokat tanul, mondjuk pszihologia - muveszet ize, meg ilyesmi.

De teny, az emlitett tobbseg nem is tudja sziklaszilardan, hogy mit akar tanulni, s mondjuk en is, barmennyire is tudtam olyan alt.isk. 5-tol kezdve, hogy en torivel akarok foglalkozni (bar ebben a tanarok szerepe zero volt, biztatast soha nem kaptam, mint inkabb gancsolast, vagy jobb esetben is kozonyt, s azon mulott, hogy sokadik generacios ertelmisegi csaladi hatter rengeteget olvashattam. Mondjuk egyetemen is, legjobb esetben is egal volt a gancsolas es a segites alarnya) egyetemi felvetelinel is ingadoztam mint a kozepparaszt, s be is adtam jelentkezest, hogy politologia-tori, szociologia-tori, natur politologia...s igazabol ma sem vagyok meggyozodve, hogy nekem a tori fekszik a legjobban, azzal meg plane nem, hogy az a terulet, amivel foglalkozok. (Arrol sem volt halvany lovesem sem, hogy a vilagranglistakon, pl. QS, ARWU, a SZTE az egyetlen, ami jelen van az ELTE mellett, bar igaz vilagviszonylatban a 300-400 meg 500. hely magassagaban, de egyaltalan, jegyzett, es nem teljesen noname intezmeny. Ami szamitott, hogy helyben van az egyetem ) A brit modellnel elony is, hogy aki biztos benne mit akar, azt kapja telibe (Cambridge-ben ez ilyen heti egy tizenparoldalas essze, meg heti atlag 5-6, de nem ritkan 10 konyv elolvasasat jelenti tori szakon (es jo vasgatok..), s persze ezen felul illik eloadasra is jarni, nyelve(ket) tanulni, vannak supervision-ok, amikor f2f hetente legalabb egyszer a temavezetovel atragjak a dolgot, ami szamos szak eseteben lehet, hogy konkretan egy Nobel dijas joember, stb.), nincs kilogas kulturantropologia fele, mondjuk. Mas kerdes, hogy az amerikai modell az M.A., de meg a PhD elso ket eveben is azert oktat reszben, hogy pototlja a hianyossagokat (alairom, amire ezt tulelek, marha nagy tudassal rendelkeznek, es iszonyatosan tajekozottak, nyilvan fokent a csucs egyetemeken, de a brit BA belever ennyi tudast kevesebb ido alatt, igaz, az illeto nyilvan kevesbe szelesen tajekozott, legalabbis az egyetemek tobbsegereol kivekulve), leven a BA 4 eveben nagyon sokaknak kevesebb orajuk van a foszakjukon, mint a mellekeseken ami picit vicces. De mindket rendszer mukodik, meglehetosen jol. A magyar... Nem koncentralt BA-val eleve olyanokat termel ki, akik ahhoz se konyitanak, amirol diplomajuk van...

Egyebkent a Bolognai rendszerre valo atalassal mindenhol bajok vanna, sirnak kedves rokonaim a nemetek, de sirnak a franciak es az olaszok is, hogy tobbet ne emlegessek. Mindenhol docogos az atallas, ez rendben is van, de olyan marhasagokat, mint Magyarorszagon, altalaban nem csiunalnak...eleve nehe az atallas, de Mo.-n sikerul ezt is meg sokkal nehezebbe tenniuk. Ez a magyar virtus, keremszepen - lehet egyenesen is menni, de en kurvaelet, hogy a labirintuson vagok at
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
19402 levél
Válasz 11.03.01. 13:16 #4055
sipec
itt pl ugy nez ki a neprajz szak, hogy ami az 5eves kepzesben volt, azt felvagtak 3+2 evre, semmi atszervezes, es a BA alatt olyan dolgok maradnak ki, ami elegge leszukiti, hogy mirol irhatsz szakdolgozatot..
31932 levél
Válasz 11.03.01. 12:57 #4054
szbszig
Egyébként nekem is ez a véleményem. A bolognai rendszer alapgondolata nem rossz. Magamból kiindulva állítom, hogy sok 17-18 évesnek, amikor ugye le kell adni a jelentkezési papírokat a felsőoktatási intézményekbe, még fogalma sincs a nagybetűs életről, a tényleges foglalkozásokról, csak úgy körülbelül van valami elképzelése, milyen irányban, milyen témában szeretne továbbtanulni. Ezzel mondjuk lehet vitatkozni, én elfogadom, ha valaki azt az elvet vallja inkább, hogy egy 18 évesnek igenis tudnia kell, hol és mit akar konkrétan dolgozni, hiszen felnőtté, nagykorúvá vált, de szerintem egyáltalán nincs így. Szóval néhány speciális szak kivételével kettébontani a felsőfokú képzést nem hülyeség.

Csak a megvalósítás, ahogy írtad, az sikerült borzalmasra és elkapkodottra nálunk. Pont az előnyei vesznek el a rendszernek, és a hátrányai domborodnak ki...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
16067 levél
Válasz 11.03.01. 12:13 #4053
david139
De tankönyvtámogatást mindenki kap, akinek 3 gyereke van, vagy ilyesmi, szoctámnál nem így van. Kiszámolják a pontjaid jövedelem, családtagok, egyetemtől való távolság stb alapján, és ha átléped a ponthatárt, csak onnantól számít, hogy nagycsaládos vagy, mert több pénzt kapsz, mint mások. Itt is pont jár a testvérekért, főleg, hogy egyetemisták, de ha milliárdosok lennénk, akkor nem kapnék szoctámot, míg az ingyen tankönyv akkor is járt volna gimiben.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
20579 levél
Válasz 11.03.01. 12:06 #4052
Pyrogate
sőt
Neked leginkább a PHD-re van rálátásod, de pl. a bsc még annál is elbaszottabb, mint gondolnád. Konkrétan a pszf-en aki eltért a tematikától az nem kaphatott kiemelt ösztöndíjat, de ha csak picivel is több tárgyat vett fel (40 kredit a 30 helyett) akkor fizetett mint az állat. Tehát itt pl. konkrétan nem választhattál, azt tanultad, amit akartak (ez akkor a brit módszer, nem?). Választható tárgyból meg volt mondjuk 10, amiből elindult összesen 3. Ennyit is lehetett felvenni a 3 év alatt... Szóval a választás elviekben megvolt, de gyakorlatilag mindenki ugyanazt tanulta, csak máskor.

A corvinus nem ilyen, bár itt csak msc-re van rálátásom, de pl. a remek rendszernek köszönhetően - ugyanazon a szakon végeztem bsc-n, mint aminek a folytatása a mesterszakom - kb 3-4 tárgyat elfogadnak, mondván, hogy én már elsajátítottam. De a corvinusosok nem Szóval elviekben ugyanazt tanuljuk, gyakorlatilag meg a lófaszt, én 4 félév pénzügyi és 3 számviteli tudásomra csak néznek itt (én meg egyes hr, menedzsment meg ilyen hasonló tárgyakra). Szóval nagyon faszán van összerakva Ráadásul minden sulinként változó.
Azt pedig halkan teszem csak hozzá, hogy rengeteg egyetemet végzett (!!!) diák is van mesteren, de ők miért is?

Amúgy minket sok phd-s hallgató tanít, akik emellett dolgoznak és közben 7 éve phd hallgatók
6388 levél
Válasz 11.03.01. 07:37 #4051
Beny12
Komolyan képesek voltunk erre? oO
8067 levél
Válasz 11.03.01. 02:58 #4050
Gerry
Benny emlitette, mennyire utalja a Bolognai rendszert. Kerlek: nem a rendszert kell utalni, hanem annak magyar megvalositatsat
Ugyanis mint mindig mindent, ezt is sikerult teljes katyvasz jelleggel atvenni, es strukturalni - ez foleg akkor valik szembetunove, ha valakinek nagy ralatasa van az angol es az amerikai modellekre.

Ti. Mo.-n atvettek Brit B.A. idokeretet, ami 3 eves, ellentetben az amerikai B.A.-val, ami 4. De sikerult atvenni az amerikai szisztemajat, a "liberal arts" modellt, ami azt jelenti, hogy valakinek van egy foszakja, es egy (esetleg ket) minor szakja is, es mindenkeppen csinal egy csomo nem szakjahoz tartozo orat. A rendszer lenyege, hogy tagabb, nem beszukult ismereteket adjon at, a diak kesobb specializalodik. Viszont tobb ido is van ra, 4 ev, ugye, mig a brit modell 3 eves, de a diak csakis egy szakot tanul, tehat ha mondjuk torit, akkor csakis azt, es nem fog pszihologia vagy "szexualis onmegtartoztatas kezdoknek", esetleg "animeporno" orakat csinalni. Nyilvan mind a ket modellnek van jogalapja: az egyik hoszabb, de kevesbe koncentralt, a masik rovidebb, de koncentralt. A magyar milyen? Rovid, de nem koncentralt Logikus, ugye, ket szek kozott...

Az M.A.-rol, mivel csak iden fog diplomazni az elso adag, kevesbe lehet nyilatkozni. Az biztos, hogy az amerikai M.A. gyakorlatilag mindig (nagyon-nagyon keves kiveteltol eltekintve) 2 eves, a brit altalaban az, de pl. Oxfordban, es itt Cambridge-ben az M.A. neve M.Phil. es altalaban 1 eves.

A Ph.D. ujabb hihetetlen nagy katyvasz. A brit Ph.D. 3, de legfeljebb 4 eves (a 4. evre mar igen nehez osztondijat kapni), de a hallgato kizarolag kutat, tehat irja a disszertaciojat. Az utobbi evekben egyre nagyobb lehetoseg nyilik oktatasra is, illetve kulonfele kepessegek csiszolasara (eloadokepesseg, stb) meg pl. itt Cambridge-ben mindig ilyen hulye fel napos kepzesi lehetosegekkel bombaz az egyetem, hogy menjen mindenki, de ezek nem vesznek el sok idot. Illetve meg az elso evben lehet mondjuk 1-2 szakdolgot tanulni, pl. mondjuk adott nyelvet, ami kell majd a kutatashoz. Az amerikai modell 4, de sokszor 5 eves (a Princeton-on pl. mindig 5 eves a PhD) amibol az elso ket evben a diak MA kurzusokat csinal meg, illetve Teaching Assistant-kent oktat is, jellemzoen professzor mellett, ezzel is megkeresven az osztondijat. Aztan megcsinal egy rakat vizsgat a 2. ev vegen, es onnantol mar orakra nem megy, kevesebbet tanit, es irja disszertaciojat mint az allat. Ujfent mindket rendszer ertheto: (bar az amerikait szemely szerint utalom): egyik rovidebb, de a diak alapvetoen csak kutat, keveset tanul es relative keveset tanit, a masik hosszabb, de a diak tanul is, meg sokat oktat. Logikus. Mit csinalt erre a baromallat magyar felsoktatas? A B.A. metodikaja szerint. Mo.-n atvettek a brit Ph.D. kepzes 3 evet, es az amerikai tanitasi feladatait, meg az orakra bejarast - igaz itt kulon PhD-s orak vannak, de ki tudja, ahogy az MA kepzes megerosodik, lehet majd olyanokra is jarhatnak, vagy kell jarniuk. (Persze a BA 2006-ban kezdett, PhD kepzesek meg olyan 93-4 ota vannak, tudom.) Mi lett ebbol? Hat persze, hogy pl. humantudomanyok-nal, amik tobb idot igenyelnek, az kurva elet, hogy senki sem vedi meg a disszertaciojat 3 ev utan, nagyonmaximum kapnak egy ujabb, egy eves osztondijat, es annak a vegere befejezik. De ez elenyeszo, par szazalek, a tobbseg hosszu evek multan ved (minden tudomanyagban), meg nem elnanyagolhato resz, ha nem eppen tobb mint fele, soha. Mert dolgozni kell, es nincs ido irasra kutatasra. Zsenialis, de tenyleg. Csak eppen semmi ertelme nincs, hogy adott emberkeknek 3 evig fizeti a penzet az allam (amibol az oszontdij csak kis toredek, a nagy zse a fejpenz, ami a doktoranduszok utan jar), hiszen nagy reszuk utanna nem tud elhelyezkedni a szakmaban, de fokozatot sem szerzett. Szarva kozt a togyit, ujfent.

A Bolognai folyamat magyar verzioja olyan mint az elrontott lecso: van benne minden, de valahogy csak nem all ossze, es marhara megfekszi az ember gyomrat...


david139: Senki nem gondol semmit. En is ismertem olyan sracot, aki kapott tankonyvtamogatast, meg gimiben, mert, dacara annak, hogy a csaladnak franchise-rendszerben benzinkutja volt, volt meg ket testvere. Szerintem nem nagyon szorult konyvtamogatasra, allambacsi szerint meg igen. Szoctamnal is hasonlo lehet a metodus
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
16067 levél
Válasz 11.03.01. 00:53 #4049
david139
De tényleg nem értem miért gondol engem mindenki gazdagnak
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
3728 levél
Válasz 11.02.28. 23:45 #4048
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Ha most itt néhányan arra utalnak burkoltan, hogy david139 jóuraméknak van mit a tejbe aprítani, és ennek okán mitet képzel magáról, hogy igénybe veszi a jelenleg hatályos szabályok szerint igénybe vehető támogatást, nos, közlöm velük, hogy elitellenes őskomcsik.
20579 levél
Válasz 11.02.28. 23:30 #4047
Pyrogate
16067 levél
Válasz 11.02.28. 15:41 #4046
david139
Nem vágom, miért vagytok ezen így fennakadva.
Nem a szép mosolyomért kaptam a pontjaim, hanem mert úgy is van, a szüleimnek azért 3 egyetemista gyereket kell eltartani
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
13840 levél
Válasz 11.02.28. 14:35 #4045
powerhouse
Mire fel kapsz te szoctámot?

If I look back I am lost
16067 levél
Válasz 11.02.28. 14:18 #4044
david139
Hát mondjuk kajára
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
19402 levél
Válasz 11.02.28. 14:05 #4043
sipec
de... neked minek szoctam?

16067 levél
Válasz 11.02.28. 13:47 #4042
david139
Jó az EHÖK, múlt félévben nem kaptam meg a szoctámot, mert elszámoltak, fellebbeztem meg minden, de ragaszkodtak hozzá, hogy én vagyok a hülye. Ebben a félévben ugyan azokkal az adatokkal 10 ponttal többet kaptam. Érdekes. Amúgy múlt múlt félévben 153 pontom volt, és 154 volt a határ, most 163 és szintén 154.
Na mindegy, örülök, hogy legalább most megvan.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
19402 levél
Válasz 11.02.26. 11:55 #4041
sipec
egyre jobban erlelodik bennem, hogy egyszer oktatasugyi miniszter leszek volt az ATV-n egy musor, hogy valami oktatasugyi emberketol kerdeztek, hogy "ha en most mondok onnek egy kozepiskolat, akkor meg tudna mondani, hogy az milyen szempontbol jo/rossz?" -termeszetesen. na, en is meg tudom mondani

az biztos, a francia nyelv lenne az elso kotelezo nyelv es az eszperanto
31932 levél
Válasz 11.02.24. 19:26 #4040
szbszig
Az igen!

Nem értem, eddig is az volt a baj, hogy folyamatosan csökken az érettségi értéke, és lassan már a főiskolai diploma tölti be azt a funkciót, amit az érettségi néhány éve vagy évtizede. Viszont ha még egy általánosan elvárt minimális követelmény sem lesz, aminek hatására a lustábbak mind rajzból meg tesiből mennek majd érettségizni, akkor ennyi erővel el is törölhetnék az egészet, semmi értelme bohóckodni vele tovább...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31932 levél
Válasz 11.02.14. 19:01 #4039
szbszig
Azért láttam néhány kifejezetten racionális pontozást is, de az ilyeneket valóban ki kéne valahogyan szűrni...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 11.02.14. 12:44 #4038
Pyrogate
corvinuson ott a halvel, az ennél sokkal pontosabb és komolyabb rendszer
6388 levél
Válasz 11.02.14. 08:58 #4037
Beny12
Épp a tegnap néztem az oldalt, és szerintem objektivitásról aligha van szó. Ha valakit megbuktatott a tanár, mert nem tanult, nyilván nem fogja jól pontozni, még ha szakmailag kifogástalan tanár.
31932 levél
Válasz 11.02.14. 06:35 #4036
szbszig
Ezt most láttam: érdekes oldal, ami a cikkben szerepel.

Csak az a baj, hogy az értékelések objektivitását nem nagyon tudom megítélni, mert ahonnan én ismerek tanárokat, BME-TTK-ról alig van néhány tanár pontozva, és azok is inkább fizikusok.

Ja, most látom, hogy van lehetőség szöveges minősítésre is. Így már izgalmasabb a dolog...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
16067 levél
Válasz 11.02.14. 00:37 #4035
david139
23:59 volt a szoctám leadásának határideje, este nyolc óta nem működik a modulo etr. Grat.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
19402 levél
Válasz 11.02.06. 17:22 #4034
sipec
megcisnalsz 9 szabadkreditet, 9 kotelezoen valaszthatot, a 3. csoport nem tudom, mi, mert nekunk olyan nem volt.

es a szabadkredit lehet akarmi, en csinaltam 5 japant..
6388 levél
Válasz 11.02.06. 12:16 #4033
Beny12
De utálom én ezt a nyomorult Bolognai rendszert. A tematika értelmezhetetlen, a TO-sok is hülyék hozzá, mindenki mást mond. Képtelenek vagyunk eldönteni, hogy miből hány kreditet kell teljesíteni. 3 tárgycsoport van a kötelező tárgyakon kívül: kötelezően választható, szabadon választható és a készségfejlesztő. A készségfejlesztőből meg lesz a 9 kredit a nyelvórákkal együtt, ez 99%-ra biztos. Viszont a kötelezően és a szabadon választható tárgyaknál valaki azt mondja, hogy egy kaptafára megy, tehát a kettőből együttvéve kell teljesíteni a minimum 9 kreditet. Más pedig azt mondja, hogy a kettőből külön-külön kell teljesíteni a kreditkövetelményt...

Ezt írja a tematika: "A szabadon választható tárgyak körébe beszámítható az egyetemen meghirdetett bármelyik tárgy, a meghirdetésben szereplő kreditértékkel. A hallgatónak a 9 kreditŹpontot kell teljesítenie, ezt a határt maximum 3 kredittel lehet túllépni, az e...zen túl felvett tárgyakért nem vesszünk figyelembe kreditpontot és ezek a tárgyak az átlagŹszámításnál is figyelmen kívül hagyásra kerülnek.

A kötelezően választandó (9 kredit) és készségfejlesztő (9 kredit) tárgyakat a karon meghirdetett, illetve a kreditátviteli albizottság által elismert tantárgyakból teljesítheti a hallgató, ezen tárgycsoport esetében legfeljebb 6 kreditpont túllépés ismerhető el, ezen túl a felvett tárgyakra kreditpont nem vehető figyelembe. A készségfejlesztő tárgyak közül 3 kreditet a Proszeminárium keretében kell megszerezni.
A karon meghirdetett szakmai idegennyelvi kurzus teljesítése – maximum 2 félévet figyelembe véve – kötelező és 3-3 kreditponttal a szabadon választható és a készségfejlesztő tárgyak közé beszámítható."


Ezt pedig a TO: "A szabadon választható (vagy más néven társadalomtudományi) tárgyak: Szociológia, Filozófia, Gazdaságtörténet, ill. minden más, a Debreceni Egyetemen meghirdetett tárgy (pl. a Politológia is).

Készségfejlesztő: Proszeminárium (kötelező), angol és német nyelvi készségfejlesztő kur...zusok, ill. a most meghirdetett 3 készségfejlesztő tárgy

2 félév szakmai nyelv (kötelező) a készségfejlesztő és a szabadon választható tárgyakhoz is beszámítható.

Szakmai választható: kizárólag a karon hirdetett KT15… vagy KTA15… kóddal kezdődő tárgyak (a Politológia semmi esetre sem lehet kötelező tárgy!)

Mindhárom tárgycsoportból 9-9 kreditet kell teljesíteni, de mindhárom tárgycsoportot 3-3 kredittel túl lehet lépni."


19402 levél
Válasz 11.02.01. 13:46 #4032
sipec
Tisztelt Hallgató! Tájékoztatjuk, hogy Anglisztika (BA) (BTBN_ANGL06) képzésén a 'BTAN22005BA-K3-British Culture Seminar' tárgyhoz tartozó Gyakorlati jegy eredményére Közepes (3) (Bejegyzés dátuma: 2011.01.31.) lett beírva 2011.01.31. napon! Módosító: Dr. Györke Ágnes

oh igen igen igen igen igen igen igen
19402 levél
Válasz 11.02.01. 00:12 #4031
sipec
most toltottem ki a lengyel indexem. gramatyka heti 8 ora... 11 kredit wtf
8894 levél
Válasz 11.01.31. 11:48 #4030
goodboy007
Nagyjából realizálódott a helyzet, viszont Adatbázisok I.-et, meg SZAR2 gyakot még mindig nem tudtam felvenni, remélem előbbit sikerül kérvénnyel, utóbbiból meg úgyis lesz még időpont, mert jó fej a tanár és nem hinném, hogy a mostani kettőt komolyan gondolta.

Ha ezeket nem számítom, akkor az eddigi 39 kredit ellenére egész jó az órarendem, bár még sose volt kétszer egy félévben 7:45-ös órám.
11357 levél
Válasz 11.01.31. 10:58 #4029
Tyrn
átérzem...

nekem szerencsére sikerült felvenni mindent, csak hát az időpontok...pl kedd: reggel 8tól óra, másfél óra szünet, óra, másfél óra szünet, óra. szóval papíron halál, rossz ránézni. persze a gyakorlatban kényelmesebb lesz
8894 levél
Válasz 11.01.31. 10:21 #4028
goodboy007
Nálatok legalább esélyegyenlőség van, ezek mocskos fasszopó TO-sok még nem számolták el senkinek az előző félévet az egész karon, ezért az előfeltételes tárgyakat, nem lehetett felvenni.

A TO azt mondta, ez nem az ő hibájuk, az ETR-esek meg azt mondták, ez a TO hatásköre, aztán elkezdett működni a dolog ABC-sorrendben, csak hogy a fair play megmaradjon, így én hülye fasz, aki 7-kor keltem, hogy felvehessem a retkes táryaimat P betűs névvel jól megszívtam, mivel van olyan tárgy, ahol két gyakorlati időpont van. Egy másik tárgynál már sehol nincs hely. Plusszpoén, hogy ezt előző félévben se tudtam felvenni, mivel nem volt keresztfélévben, azaz ha most se tudom, akkor csak egy év múlva. Balszerencsémre erre másik 2 tárgy is épül, az egyiket szintén most kéne felvennem, úgyhogy ezzel kapcsolatban is majd rohangálhatok kérvényeztetni.

Jól indul a félév!
Az kurva isten, ha nem tudom felvenni a tárgyaimat normálisan, kitépem a TO-s nénit az ablaka mögül és ezzel szerintem nem vagyok egyedül.

"Felsőoktatás", Magyarország, 2011
6388 levél
Válasz 11.01.31. 09:54 #4027
Beny12
Holnap bejelentkezés, tárgyfelvétel. Ma is van valakiknek, a neptun 107%-on pörög. 6 perc alatt be tudtam jutni, nem tudom holnap hogy fog sikerülni. Bár akkor már időben kelek, mondjuk 8 körül, hogy 10-re bent legyek.
8894 levél
Válasz 11.01.31. 09:09 #4026
goodboy007
ETR TO Pollack
20579 levél
Válasz 11.01.20. 01:58 #4025
Pyrogate
nem mondom, hogy az, de igazából a BKF se egy túl erős iskola, mégis elég jó tanárok vannak és sokan kerülnek ki onnan a médiába (ahogy egy-két ismerősömtől hallottam). És az Örsnél van, villerrel neked még annyira nem is lenne messze. Nem nehéz bekerülni sem. Csak egy javaslat.
29146 levél
Válasz 11.01.20. 01:35 #4024
Germinator
Károli Gáspár. És igen, valószínűleg komolytalan, de igazából leszarom
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
20579 levél
Válasz 11.01.20. 01:31 #4023
Pyrogate
ok, Budapesten van kettőben biztosan (BKF, ELTE).
A többiről nem tudok, vagy komolytalan v. vidéken van
és egy pesti elég ritkán megy más városba felsőoktatásba.
7503 levél
Válasz 11.01.20. 01:14 #4022
Attila88
A szamvitel SZTE-n stimmel
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
31932 levél
Válasz 11.01.20. 01:05 #4021
szbszig
Kettőben? Szerintem ez ma már mindenhol van. Kiindulva abból, hogy csak nálunk, a dunaújvárosi főiskolán több száz fős évfolyam indul minden évben.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20579 levél
Válasz 11.01.20. 00:19 #4020
Pyrogate
Kommunikáció és média elég sok iskolában van. (na jó, kettőben biztos).
29146 levél
Válasz 11.01.19. 01:07 #4019
Germinator
Á, bocs, hogy csak most reagálok Elsiklottam a topic felett.

Hát, valószínű lesz egy beadásom kommunikáció és médiára, és oda valszin fel is vesznek, de elsősorban a Színművészetiért fogok teperni... ott van három szak is, ami eléggé érdekel, és tudom, hogy kábé 0,0001% esélyem bejutni, meg kell, hogy próbáljam.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
20579 levél
Válasz 11.01.13. 03:06 #4018
Pyrogate
20579 levél
Válasz 11.01.13. 03:03 #4017
Pyrogate
Hát igen, a törvény ezen tervezete (is) baromság. Tegyük fel, hogy azért nem megy át a gyerek, mert szívatja a tanár. Ez esetben, ha más javítja, akkor át tud menni. Tegyük fel azt, hogy a tanár abszolút nem "óraképes", szarul adja le az anyagot, tök mást kér vissza. Ez esetben viszont lehet arra hivatkozni, hogy miért ment át a gyerekek fele (szerencse / megtanultak a földön minden a tárgyhoz kapcsolódó dolgot). Ebben az esetben, ha más javítja, azzal nem megy sokra, ha más állítja össze, azzal sem (ha nem azt adta le pl. a tanár ) - persze ilyenkor lehet csak a könyvet kérdezni. Ilyen helyzetekben lehetne "mentesítő" állapot, ha bizonyos százalék bukik. És problémamegoldásként kirúgni a tanerőt...
Az is lehet persze, hogy a gyerek hülye. Akkor csak felesleges erőforrásokat vonnak el, ezzel a tanárcserével. NEm tudja megcsinálni a tárgyat, mert egyszerűen nem érti, vagy ezen az iskolán neki ez az egy tárgy erős. De ha át is megy 1 vizsgára (!) máshova, akkor sem fogja megcsinálni, hiszen ki tudja ott hogy adták le az anyagot, milyen könyvből tanult...Ha azonban megbukna, akkor hiába látja be, hogy ez neki erős és menne át máshova erre a szakra, nem mehet. Ezzel azt feltételezik, hogy minden iskola ugyanolyan erős, ha egy helyen buksz ne vándorolj máshova. Ha ez így van, akkor vonják össze az összeset, max területi alapon legyenek külön iskolák. Nonszensz...

A linkedhez csak annyit, hogy nagyjából te is megválaszoltad: általában az adott szak fő tárgyai a legnehezebbek, pl. a számvitel az valami hihetetlenül húzós tud lenni a pszf-en (na de csak a háromból egyik volt kemény...), míg a statisztika helyett nálunk az analízisből (gazdaságmatematika) bukdácsoltak - ez konkrétan az összes gazdasági iskolában haláltárgy (legalábbis akiket én korrepetáltam mind ilyenekből érkeztek). Gondolom a lista azért tette az első helyre, mert a gazdasági szakokon tanulnak a legtöbben, ergo a legtöbb embernek statisztikailag ez a két tárgy a legnehezebb.

remélem érthető, kicsit fáradok, utolsó vizsgámra készülök...
apropó, milyen a corvinus?
29146 levél
Válasz 11.01.13. 02:17 #4016
Germinator
Na, kinéztem magamnak, hogy milyen egyetemekre jelentkezem majd. Idén ér véget az OKJ, szóval ideje a következő szintre lépni
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
31932 levél
Válasz 11.01.13. 01:56 #4015
szbszig
Írásbelinél szerintem is azt kellene jelentenie, hogy más javítja ilyenkor, vagy esetleg a kérdéssort is más állítja össze. Az viszont tényleg nonszensz elképzelés, hogy minden tárgy anyagából egyszerre három tanár legyen képben. Nem arról van szó persze, hogy nem ért hozzá, hanem hogy fogalma sincs, a kolléga mit adott le ténylegesen az előadásokon. Vagy üljön bent ő is, és figyeljen? A töltelék- vagy esetleg nagyon specifikus tárgyakhoz pedig sokszor egyáltalán nincs két-három tanár az adott intézményben.

Mondjuk az is teljesen átgondolatlannak tűnik, és külön kell szólni róla, hogy a szabály nemcsak a szakmai törzsanyagra vonatkozik, hanem bármilyen tölteléktárgyból történő négyszeri bukás után is végleg eltanácsolnak az adott pályától, ha az az adott egyetemen éppen a kötelező tanterv részét képezi.

Na, de legyen valami viccesebb is: A tíz hírhedten leghalálosabb vizsga/szigorlat a felsőoktatásban. Furcsa módon pont az első kettőt nem tudom hova tenni, amiket pedig én is tanultam/tanulok. Épp azért, mert a többi mind konkrét szakokhoz vagy intézményhez kapcsolódik, így elég jól behatárolható az anyag vagy a számonkérés milyensége, statisztikát és számvitelt viszont nagyon sok helyen és nagyon eltérő szinten lehet tanulni. A jogon is van statisztikából vizsga, meg a közgázon is, meg mondjuk matematikus szakon is. (Jogon egyáltalán nem számít rettegettnek, mert abszolút tölteléktárgy, nevetséges a leadott anyag, és senki nem is veszi komolyan. Matematikus szakon meg megint nem, mert nem tartozik a nehezebb tárgyak közé.) A pénzügy-számvitel meg akár önmagában egy sok éves, önálló, egyetemi szak is lehet. Szóval ez a kifejezés, hogy számvitel vizsga, tulajdonképpen bármit foglalhat magában szaktól és intézménytől függően, így végképp nem értem, mit keres a listában. Nálunk például egyáltalán nem volt durva most, igaz, alig is vettünk belőle valamit.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.