Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Gripen vs. F-16 Ügy

5959 levél
Válasz 01.09.11. 19:49 #42
Mephisto
az egész ügy ismét egy szar lejáratási kampány. Amikor aról volt szó, hogy F16-osokat veszünk, akkor rohadt kormány, költi a pénzt, most, hogy a fejlettebb és olcsóbb Gripen lesz, most az a baj, hogy még nem volt harchelyzetben, meg nem EU kompatibilis meg minden szar, de csak vitatkozzunk, hogy a szar Orbánék szívjanak.

Egy szimpla, átlátszó lejáratási kampány, a megkérdezett szakértők és volt hadügyesek mind a szocialisták, és mind a Gripen ellen vallanak, pedig ez az egyik legobb gép ma.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
3488 levél
Válasz 01.09.11. 18:55 #41
jatfield
A Gripen jobb és modernebb, mint az F-16. Ha komolyan gondolod, hogy szükségünk van rá, nyugodj meg, kivételesen jól döntöttek Viktorék.
2175 levél
Válasz 01.09.11. 18:51 #40
Raptor
Azért jó lesz nekünk a Gripen is! Nem kell ezt a gépet sem a roncstelepre szállítani!


Jah, és akkor mi van, ha egy lezuhanna?
"Find out who you really are"
3313 levél
Válasz 01.09.11. 18:48 #39
Reapest
Ja. MO ahol lehetett a töriben, rosszul döntött, ezen most se változtatnak, a balekség már tradíció!
11785 levél
Válasz 01.09.11. 18:43 #38
Ghoost
Nah ugye hogy nekem volt igazam?
az f-16 lett volna jobb megoldás.
2175 levél
Válasz 01.09.11. 18:41 #37
Raptor
Visszavonom az előző levelemet! MO-nak KELL ütőképes légierő! Az ilyen esetekben mint ami USA-ban történt, belátja az ember hogy a légierő súlyos esetekben létszükséges.
"Find out who you really are"
198 levél
Válasz 01.09.11. 17:15 #36
leonardo
Oksa! Annak k**ára örülök , hogy nem naylunk az amerikaiaknak , és nem veszünk gépeket a szeméttelepről .De .Én azt hiszem , h télleg háború lenne, nagyon komoly helyzetnek kéne lennie , hogy a NATO a magyar gépeket küldje bevetésre.Nem azért mert bénák a magyar pilóták. Szóse róla , aki elrepült azokkkal a mig21-esekkel azt télleg tud valamit(nem véletlen , hogy az orosz pilóták is nagyon jók) . Nem vagyok orosz párti , de az alapján , amit külföldi(persze nem amerikai) újságban olvastam , azt a pilótát messziről lőtték le . Vagyi tök mindegy , hogy sztárpilóta vagy sem .De egy ilyen rakéta sokba kerül , és azt bárki aki ért hozzá(én hangsúlyozom nem értek hozzá!), elismeri , a Migek jobban manővereznek . Tehát (amint említettem) 60km -en belűl nem tudnak se amcsi se svéd pilóták lelőni egyetlen miget sem, mert azok egyszerűen kikerülik a lövedéket. Persze rakétáknál más a helyzet , ott persze hogy azok nyernek , akiknek rakétájuk is van . (ennyi erővel interkontinentális rakétasilókat is építhetnénk) .De a migeket ,főleg azért írtják , mert amelyik országnak van, annak általában nincs pénze, ilyen hipiszupi rakétákra .De pl .: a német hadsereg asszem 200 miggel bír, és mégse lehet azt mondani, hogy nem értenek , a hadviseléshez, hiszen majdnem az egész világot elpicsázták (SZERENCSÉRE CSAK MAJDNEM, akinek nem ugrik be , ez a II. világháború) .

Ja és még annyi kb a 100 bicili uyanannyit növelne , Mo. hadseregének jelentőségén.(a bicilit csak azér mondom , mert amikor a magyarok mentek lövöldözni Oroszo-ba akkor lovakkal meg biciklivel mentek , ez volt a Don kanyar).
"Everyone is connected" avagy "Glauben lassen und hoffnung geben"
7034 levél
Válasz 01.09.11. 15:38 #35
Aruns
Svédek jó arcok és nem akkora pénzhajhász genyók, mint jó pár állam fegyvergyárosai. Még asszem a 80-as évek elején megkeresték őket a kínaiak, mert Viggent akartak venni (licencet is). Óriási üzlet lett vona nekik, bár a fegyverzet és bizonyos részegységek eladásához az amerikaiak és abritek biztos nem járultak volna hozzá. A svédek viszont nem voltak hajlandók a sárga komcsiknak eladni (persze csak kisebb részben politika és olyan hozzáállás okán, hogy ilyen genya országnak nem adnak el fegyvert, de mégis igen szimpatikus hozzáálás volt).
Bezzeg a hülye jenkik a nagy delláért a '70-es években eladták a legújabb csúcstechnikájukat (pl. F-14) Iránnak, aztán '79-ben jól meg is szívták, hihi...
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
20761 levél
Válasz 01.09.11. 15:30 #34
Eric
Egyébként valamikor 1-2 éve, amikor szóba jött ez a repcsi biznisz, én már akkor titokban a Gripennek szurkoltam. No távolról sem azért mert akkora szakértő vagyok!
Egyszerűen a bemutatott anyagok alapján összességében jobbnak ítéltem a többinél.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
7034 levél
Válasz 01.09.11. 15:27 #33
Aruns
Ja Lacko... Ugye ÉN nyertem az egyik Max Paine gamét?
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 01.09.11. 15:19 #32
Aruns
Egyetértek Lacko
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
10961 levél
Válasz 01.09.11. 15:08 #31
Lacko
Örülök, hogy az éjszaka elmultával a sötétség is elült és a józan ész került előtérbe ebben a topicban és hogy a legtöbben elismerjük, hogy ez volt a jó választás.
Gamez nyelven szolva - hogy az elején beírók is értsék - usa suxx, muszka suxx, europa rulez!
20761 levél
Válasz 01.09.11. 14:48 #30
Eric
Mit értetlenkedsz?
Mondtam már hogy elírtam és utána javítottam is!

A GD fejleszt, az LM meg gyárt, én ezt mondtam, te meg azt, hogy a GD gyárt.
Ne ködösítsünk
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
3488 levél
Válasz 01.09.11. 14:42 #29
jatfield
Kösz, de egyszer is elég volt . Félre ne érts, nagyon tanulságos "cikk".
7034 levél
Válasz 01.09.11. 14:28 #28
Aruns
Ja egyébként a Lokhíd Martinnal együtt csinálják, de építeni építettek már sok országban -meg részelemeket is gyártottak/gyártanak, úgyhogy akár őket is hozzá lehet írni...
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 01.09.11. 14:25 #27
Aruns
Eric:

Az F-16 a General Dynamics fejlesztése, hivatalos neve is: General Dynamics F-16 Fighting Falcon. Az tény, hogy a gépekkel kapcsolatos földi munkák java részét megfelelő kiképzés után a sorállomány is elvégezheti, de azért ez nem egyenlő a repülőgép vezetésével...
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
20761 levél
Válasz 01.09.11. 14:09 #26
Eric
Aruns:
Azt elírtam, de utána javítottam is: a kiszolgálószemélyzet sorállományú a svédeknél.
Egyébként én is javítanálak: az F-16-ost a Lockheed Martin gyártja és nem a General Dynamics.
Azt még senki sem említette, de szerintem a választásban nem kis szerepet játszott az is, hogy a Gripen EURÓPAI!!!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2580 levél
Válasz 01.09.11. 13:53 #25
AriAmi
Nem tudom ki hogy van vele, nem olvastam el az összes előző levelet(csak párat), de azért íme az én véleményem. Megmondom őszintén, én is a Gripeneket választottam volna. Mi a jobb, 20 éves k***a drága F-16-osok, vagy vadiúj és olcsóbb Gripenek. Ezek nagyon is jó gépek! Hát azért örüljetek neki, ez mégis csak jobb megoldás, mint azokat a szar MiG-eket felújítani.
7034 levél
Válasz 01.09.11. 13:38 #24
Aruns
Eh, 2x is elolvashatjátok
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 01.09.11. 13:37 #23
Aruns
Nos, most én is hozzászólok (bár ezt a topicot én szerettem volna indítani). Szeretném előrebocsátani, hogy mint többé-kevésbé hivatásos hadtörténész, aki főleg a légierőkkel foglalkozik, van is némi rálátásom a dolgokra.
Szerintem objektíven valószínűleg, de szubjektíven biztosan a legjobb döntés született.
A MIG 29-eseket kár korszerűsíteni is, mert ha igazán ütőképes gépet akarnának belőle csinálni, a teljes elektronikai és fegyverrendszerét, valamint a hajtóműveit is ki kellene cserélni, ami annyiga kerülne, hogy abból már majdnem kijönnének az új nyugati gépek (amelyeknek egyébként sokkal időtállóbb a sárkányszerkezete is).
Azt a századnyi MIG-et, amit felújítanak, csak azért újítják fel, hogy egyáltalán legyen üzemképes magyar vadászrepülőgép a Gripenek megérkezéséig és szolgálatba állásáig. Hosszú távon egymás mellett üzemeltetni a két típust rendkívül gazdaságtalan és felesleges dolog lenne.
Ennyit a MIG-ekről.
Az F-16-os
Szubjektívan röhögnöm kell, hogy az amerikaiak pressziója és NATO tagságunk ellenére nem ez a típus lett rendszeresítve... Mégsem mindenható az USA és nem nyalnak még be meleg sz*rig kedves vezetőink jenkiéknél (remélem ez így is marad).
Maga a típus, az F-16-os nem új konstrukció, ennek ellenére kitűnő paraméterekkel rendelkezik. Most is gyártják és igen sok új megrendelést is kap még a gyártó cég (General Dynamics). Nekünk sajna használt példányokat ajánlottak fel és ha jól tudom, csak a belga ajánlatban szerepelt volna a gépek korszerű elektronikával történő átépítése (ilyen átépített holland F-16-os lőtt le valami rác sztárpilótát a MIG 29-esével Jugoszlávia bombázása során).
Az F-16-os korszerű elektronikával ellátott változatai még hosszú ideig rendszerben lesznek sok légierőben és sokáig korszerű gépnek fog számítani.
Összehasonlítva a Gripennel egy hosszú ideje rendszerben álló, kiforrott típus.
A Gripen a svéd repülőipar és haderő büszkesége. A típus a legújabb, jelenleg szolgálatban álló vadászgép (bár ez a 3. és 4. generációs elkülönítés nem teljesen állja meg a helyét, de ezzel most nem szeretnék bővebben foglalkozni).
A várt exportmegrendelések (főleg a finn, ill. svájci; ők az F-18-ast választották) elmaradtak. Ez érzékenyen érintette a svédeket, mert a saját légierejük is atervezettnél kevesebb gépet rendelt (ok: háborús veszély mérséklődése a '90-es években). Eddig csak a Dél-Afrikai Légierő rendelt a típusból, de egy ezzel kapcsolatban kirobbant korrupciós botrány sajnos beárnyékolja a dolgot.
A típus még kiforratlan, egyes fegyverrendszerekkel nem is lett kipróbálva; ennek ellenére az amerikai fegyverzettel való felszerelése nem okozhat gondot (eddig is jórészt Sidewinder és Sparrow légiharcrakétákat alkalmaztak a Viggeneknél a svédek, ill. a szárazföldi célok elleni fegyverzet is jórészt amerikai ill. brit fejlesztésű volt). A legkorszerűbb amerikai AMRAAM légiharc-rakétákkal gondok lesznek (lehet, hogy Svédország nem is rendel belőle; hanem egy európai fejlesztéssel váltják ki). Mo. NATO tagként valószínű számíthat egyébként ennek a beszerzésére is.
Az F-16-hoz képest kisebb felszállótömeggel - és ennek következtében kisebb hasznos terheléssel - rendelkezik a típus. Üzemeltetési költségei jóval kisebbek az F-16-osénál. Elektronikája nagyon korszerű, a MIG-29-est össze sem lehet vele hasonlítani (80-as évek szovjet technikája vs. jelenlegi svéd csúcstechnika
Ideális választás egy Mo.-hoz hasonló kis országnak ez a típus, mely még nagyon hosszú ideig üzemben tartható. A gazdasági előnyök is egyértelműen a svéd ajánlat mellett szóltak (ellentételezés-beruházások).
Szerintem sokkal jobban elbírált tender volt, mint ami a Mistral rakéták - az első nyugati fegyverrendszer - beszerzéséhez vezetett (a Mistral egy f*s).
Eh, elfáradtak az ujjaim, úgyhogy befejezem Ja Eric: honnan szedted ezt a hülyeséget, hogy sorkatonák repülhetnek vele? Rohannék vissza a seregbe
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 01.09.11. 13:36 #22
Aruns
Nos, most én is hozzászólok (bár ezt a topicot én szerettem volna indítani). Szeretném előrebocsátani, hogy mint többé-kevésbé hivatásos hadtörténész, aki főleg a légierőkkel foglalkozik, van is némi rálátásom a dolgokra.
Szerintem objektíven valószínűleg, de szubjektíven biztosan a legjobb döntés született.
A MIG 29-eseket kár korszerűsíteni is, mert ha igazán ütőképes gépet akarnának belőle csinálni, a teljes elektronikai és fegyverrendszerét, valamint a hajtóműveit is ki kellene cserélni, ami annyiga kerülne, hogy abból már majdnem kijönnének az új nyugati gépek (amelyeknek egyébként sokkal időtállóbb a sárkányszerkezete is).
Azt a századnyi MIG-et, amit felújítanak, csak azért újítják fel, hogy egyáltalán legyen üzemképes magyar vadászrepülőgép a Gripenek megérkezéséig és szolgálatba állásáig. Hosszú távon egymás mellett üzemeltetni a két típust rendkívül gazdaságtalan és felesleges dolog lenne.
Ennyit a MIG-ekről.
Az F-16-os
Szubjektívan röhögnöm kell, hogy az amerikaiak pressziója és NATO tagságunk ellenére nem ez a típus lett rendszeresítve... Mégsem mindenható az USA és nem nyalnak még be meleg sz*rig kedves vezetőink jenkiéknél (remélem ez így is marad).
Maga a típus, az F-16-os nem új konstrukció, ennek ellenére kitűnő paraméterekkel rendelkezik. Most is gyártják és igen sok új megrendelést is kap még a gyártó cég (General Dynamics). Nekünk sajna használt példányokat ajánlottak fel és ha jól tudom, csak a belga ajánlatban szerepelt volna a gépek korszerű elektronikával történő átépítése (ilyen átépített holland F-16-os lőtt le valami rác sztárpilótát a MIG 29-esével Jugoszlávia bombázása során).
Az F-16-os korszerű elektronikával ellátott változatai még hosszú ideig rendszerben lesznek sok légierőben és sokáig korszerű gépnek fog számítani.
Összehasonlítva a Gripennel egy hosszú ideje rendszerben álló, kiforrott típus.
A Gripen a svéd repülőipar és haderő büszkesége. A típus a legújabb, jelenleg szolgálatban álló vadászgép (bár ez a 3. és 4. generációs elkülönítés nem teljesen állja meg a helyét, de ezzel most nem szeretnék bővebben foglalkozni).
A várt exportmegrendelések (főleg a finn, ill. svájci; ők az F-18-ast választották) elmaradtak. Ez érzékenyen érintette a svédeket, mert a saját légierejük is atervezettnél kevesebb gépet rendelt (ok: háborús veszély mérséklődése a '90-es években). Eddig csak a Dél-Afrikai Légierő rendelt a típusból, de egy ezzel kapcsolatban kirobbant korrupciós botrány sajnos beárnyékolja a dolgot.
A típus még kiforratlan, egyes fegyverrendszerekkel nem is lett kipróbálva; ennek ellenére az amerikai fegyverzettel való felszerelése nem okozhat gondot (eddig is jórészt Sidewinder és Sparrow légiharcrakétákat alkalmaztak a Viggeneknél a svédek, ill. a szárazföldi célok elleni fegyverzet is jórészt amerikai ill. brit fejlesztésű volt). A legkorszerűbb amerikai AMRAAM légiharc-rakétákkal gondok lesznek (lehet, hogy Svédország nem is rendel belőle; hanem egy európai fejlesztéssel váltják ki). Mo. NATO tagként valószínű számíthat egyébként ennek a beszerzésére is.
Az F-16-hoz képest kisebb felszállótömeggel - és ennek következtében kisebb hasznos terheléssel - rendelkezik a típus. Üzemeltetési költségei jóval kisebbek az F-16-osénál. Elektronikája nagyon korszerű, a MIG-29-est össze sem lehet vele hasonlítani (80-as évek szovjet technikája vs. jelenlegi svéd csúcstechnika
Ideális választás egy Mo.-hoz hasonló kis országnak ez a típus, mely még nagyon hosszú ideig üzemben tartható. A gazdasági előnyök is egyértelműen a svéd ajánlat mellett szóltak (ellentételezés-beruházások).
Szerintem sokkal jobban elbírált tender volt, mint ami a Mistral rakéták - az első nyugati fegyverrendszer - beszerzéséhez vezetett (a Mistral egy f*s).
Eh, elfáradtak az ujjaim, úgyhogy befejezem Ja Eric: honnan szedted ezt a hülyeséget, hogy sorkatonák repülhetnek vele? Rohannék vissza a seregbe
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
20761 levél
Válasz 01.09.11. 11:40 #21
Eric
Azért az angoloknak is van némi fogalmuk a repülésről!!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1892 levél
Válasz 01.09.11. 11:34 #20
Trafikos
valahogy a svéd technikában jobban megbizom.
losztmucsacsosz
20761 levél
Válasz 01.09.11. 10:37 #19
Eric
Qper:Biztos véletlen elírás volt: 2012-ig kell teljesíteni.

Saab-British Aerospace: ha valakinek ennél jobb referencia kell, lehet, hogy másik galaxisban kell keresgélnie.
Most látom, hogy hülyeséget írtam: nem sorkatonák repülnek a Gripeneken, hanem a kiszolgállószemélyzet sorállományú.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
887 levél
Válasz 01.09.11. 10:32 #18
Capali
az az igazság, hogy nem ismerünk minden tényezőt ezekkel a gépekkel kapcsolatosan, hogy reális véleményt tudjunk mondani.
szerintem Maygarországnak tökmindegy milyen repülője van, mert olyan gyenge a hadsereg többi része, morálisan technikailag stb., hogy egyedül ezek a vadászrepülők szart sem érnek. az tény, hogy a MIG-ek már elavultak.
az amcsik meg az ott leselejtezett szarokat karták volna eladni. ez egyébként tuti biznisz lett volna aszámukra: a magyarok még pénzt is adnak az ócskavasukért.

a svéd vadászrepülők pedig minőségileg meg egyéb tényezők szerint is mindig az élvonalba tartoztak.
Rulez ! Kúl ! Fajin !
336 levél
Válasz 01.09.11. 10:11 #17
Qper
na akkor én is leírnám a véleményemet:
Szerintem igenis jó, hogy a Gripeneket választottuk, nagyon! sok okból kifolyólag:
1. a 140 milliárdos összeget 1012-ig kell teljesteni
2. az összeg jelentős részét (kb. 30 milliárd Ft) a konzorciumnak Mo.-n kell elköltenie, ezzel is új munkahelyeket teremtve.
3.A Gripenek, ha jól tudom, teljesen új állapotban kapjuk a Svédektől. Eleddig 128 darabot gyártottak belőle (a külföldi megrendelések mellett), és ezt mind a svédek használják.
4. A Gripen 4. generációs vadászrepülő, míg az F16 harmadik.
5. A gripen fegyverzetének a felszerelésére háborús helyzetben elég egy fegyvermérnök+két személyzet, ugynez az F16-nál 5-6 emberes feladat.
6. A Gripennek 200-méterrel rövidebb felszálló, illetve 300-méterrel rövidebb leszállópályára van szüksége.
7. Mivel Svédország 1800 valahány óta nem volt háborús helyzetben, viszonylagosan kevés légitámaszpontjuk miatt a Gripent úgy alakították ki, hogy krízishelyzetben teljesen sima országútra, ill autópályára is képes legyen le-illetve felszállni.
8. A Gripen 100%-osan számítógép vezérelt fedélzettel van felszerelve.
9. A grippennek egy repült órája 150 ezer forintba kerül, az F16-nak 240 ezerbe.
10. nagyon sokan azt hozzák fel az F16 javára, hogy eddigi mérlege 100%-os, azaz egyetlenegy légicsatát sem veszített...Ez igaz is, de azt nem szabad elfelejteni, hogy éles légicsatában eddig körübelül 5-10 alkalommal vett, részt, mivel az F16-ot eredetileg vadászbombázónak fejlesztették ki, nem elfogóvadásznak. A kis Grippen pedig inkább elfogóvadász, mintsem vad.bomb.
11. A Gripen kisebb súlyánál, és korszerűbb aerodinamikájánál fogva sokkal jobban manőverezhető légiharcban, mint egy F16-os.

Na hirtelen ennyi jutott az eszembe, bocsi ha hosszú voltam.

Bye
Nem hiszek a női nemben....Csak a női igenben
10961 levél
Válasz 01.09.11. 07:56 #16
Lacko
Én örülök, hogy a Gripent választották.
Egyrészt ez nem olyan elavult, mint a MIG, amikből hiába volt 200 a rácoknak, felszállni sem tudtak velük és már kampóbasszó... Másrészt nem olyan öreg, mint az F16, amit a jenkik akartak ránsózni a szeméttelep helyett. Harmadrészt ezt a pénzt végre valahára nem a jenkik vitték el és a svédek vissza is fogják hozni befektetésekben, ami azért nem semmi.
Magyarország pedig ü bár mit is írtak az elöttem szólók - igenis aláírt egy szerződést a NATO-val, hogy miket és hogyan fejleszt a hadseregen és ennek jelentős része a légierőre vonatkozott (hát nem is a katonazenekarokra, amikben jók vagyunk...) Szóval mindenképpen kellett venni gépeket. És szerintem ez volt a legjobb megoldás!
A fórum fiatal tagjai tól sok kereskedelmi adót néznek esténként, ahelyett, hogy repülnének valamelyik szimulátorral. Ezen sűrgősen változtatni...!!!
20761 levél
Válasz 01.09.11. 02:30 #15
Eric
Az lehet, hogy a Grippen még nem volt éles bevetésen, de ha már egyszer megcsinálták biztos odafigyeltek egy picit. Nem lehet ez a Grippen olyan rosz.
A British Aerospace pedig csak ért valamit a repüléshez. Néhány éves konstrukció...
Ja! Az sem elhanyagolható, hogy állítólag annyira egyszerű a kezelése, hogy a svédeknél sorkatonák is repülnek vele. Bah, ez nem gyenge!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
3313 levél
Válasz 01.09.10. 23:19 #14
Reapest
Na! A svéd Grippen lesz (már van) és csá!
11785 levél
Válasz 01.09.10. 22:19 #13
Ghoost
Ehh
vagyünk csak és várjátok emg amíg miniszterelnök leszek!!!
3488 levél
Válasz 01.09.10. 22:18 #12
jatfield
Mi az, hogy nem árt ha van? Ennyi erővel vehetnénk vagy harminc tengeralattjárót ötven repülőgép-anyahajót, tíz űrsiklót űrálommással meg vagy egy tucat intekontinentális atomrakétát, mert nem árt ha van. Aztán Csurka hatalomra kerülne és elkezdené lőni Izraelt meg a Románokat .
3488 levél
Válasz 01.09.10. 22:15 #11
jatfield
Hó, nem is akartam még elküldeni! Lehagytam a végéről, hogy

jatfield, az antimilitarista pacifista idealista
11785 levél
Válasz 01.09.10. 22:15 #10
Ghoost
a Migek szar se érnek.
ez fix.
Inkább az F-16osokat kellett volna megveenni.
De mindegy
ez a Grippen se rossz és nemn árt ha van.
de a Mig ha nem ér semmit se az is jo mert háborúba úgywsem megyünk valsezg nem is lesz.
11785 levél
Válasz 01.09.10. 22:15 #9
Ghoost
a Migek szar se érnek.
ez fix.
Inkább az F-16osokat kellett volna megveenni.
De mindegy
ez a Grippen se rossz és nemn árt ha van.
de a Mig ha nem ér semmit se az is jo mert háborúba úgywsem megyünk valsezg nem is lesz.
3488 levél
Válasz 01.09.10. 22:12 #8
jatfield
Én azóta menekülök, ha meghallom ezt az ügyet, mióta tudom, hogy a NATO nem is tanácsolt/javasolta/parancsolta, hogy a repülőkkel szarakodjunk. Mi a f*szért akar egy ekkora ország ilyen állapotban légiflottát. A következő az lesz, hogy 600 milliárd dollárral beszállunk Bush rakétapajzsába.
3313 levél
Válasz 01.09.10. 22:04 #7
Reapest
Mind1!!!! Akkor is rohadt sok az a 10 milliárd különbség, ami a migek felújítása és az új gépek között van! Egy olyan helyzetben lévő ország, mint a miénk nem engedhet meg magának ilyen pazarlásokat! "Merjünk nagyok lenni. Merjünk nagyot álmodni!". Na neee. Ez a 2012-es olimpia is ugye csak egy vicc? Jó, teszem azt felépül az 50ezer férőhely, lesz megfelelő infrastruktúra, stb... és? Ezek teljesen kihasználatlanok lesznek az esemény után! Azért annyira nem vagyunk felkapott ország!
3313 levél
Válasz 01.09.10. 21:59 #6
Reapest
Rezs, de ne egyszerű emberként gondolkodj! Gondolkodj politikus ésszel! Na az a 130 milliárd az rögtön kevesebb lesz... hol a többi pénz? Ráadásul neked jó, ha azokat a gépeket veszik meg, amikre pályáztál. Ezt bírom a honatyákban! Elméletileg az országért dolgoznak, közben csak azt lesik, hogy nekik jó legyen.

Mellesleg szerintem is állat gépek a migek és ha annyira fontos nekünk EU szempontjából a légi harcászat, azt gondolom, országunkat legjobban ilyen gépekkel lehetne védeni (kicsi ország és egyik oldalán sincs tenger vagy óceán).
5454 levél
Válasz 01.09.10. 21:57 #5
Dino
A Gripenek nem 15, hanem kb. 5 évesek, a hazai MiG állománynak pedig igen nagy része repülésre alkalmatlan (ezt is a HVG cikke írta)
Ja, most látom az indexen, a svédek nem az egész pénzt fektetik be, de a cikk szerint "jelentős összeget", 30 milliárdot.
5454 levél
Válasz 01.09.10. 21:52 #4
Dino
Nem értek se a repülőgépekhez se a politikához, de a HVG-ben volt erről a témáról egy cikk, így valamennyire tájékozódtam.
Három ország (ha jól emlékszem, USA, Belgium és Törökország) ajánlott F16-ot megvételre, ezek 15-20 év körüli gépek voltak. A Gripenek pár éves gépek, viszont amit ellenük hoztak fel a cikkben, az az volt, hogy sose voltak még ilyenek bevetésben. Viszont árban az F16 alatt volt.
És emlékeim szerint azt írták, hogy a gépvásárlás már régóta tervben volt. A svédek meg cserébe beruháznak Magyarországon a gépek árából.
A "svéd Gripen féle megoldás" pedig tudomásom szerint nem csak úgy "bejött", hanem ők is jelentkeztek a pályázatra, amire a másik három ország is.
Szóval én csak ennyit szeretnék hozzászólni. Mint írtam, nem értek igazán a dologhoz, de én így értelmezem ezt az egész ügyet.
198 levél
Válasz 01.09.10. 21:52 #3
leonardo
még valami ,szerintem pl.:lehtne kórházakra költeni a pénzt(azt hallottam valamelyik korházban nem volt pénz tiszta fecskendőkre, nem tom mennyi egy de ha ezer forint akkor ennyi pénzből 130 000 000 fecskendőt lehet venni!)

"Everyone is connected" avagy "Glauben lassen und hoffnung geben"
198 levél
Válasz 01.09.10. 21:50 #2
leonardo
Erre csak a vélemeényemet tudom hozzáfűzni .
Télleg tegyük fel mi csóró magyarok nem értjük meg Az OV szintjét . Így abba se szólok bele , mit lehet csinálni 14!! vadászgéppel (jugonak asszem 2-4szász darab volt ? ) .
Szóval kellenek . Akkor én , csepnyi magyar, átlagosember eszemmel , feltételezném, hogy a legolcsóbb megoldást keressük(ezt nem részletezem , de higgyétek el hogy ez logikus), akkor ugy célszerű lenne a 10 éves migeket felújítani 20 milliárdér(ennek se látom az értelmét , de mindegy) .Tehát 20 milliárd áll szembe 130 milliárdal illetve valami170-250 milliárdal(svéd-amcsi ajánlat) .Akkor nem értem , hogya francba jut eszükbe 15!!éves gépeket bérelni!!??????
Amikor egyrészt fiatalabb , másrész jobb gépeink vannak (azt egy külföldi újságban , asszem financial times-ban olvastam, hogy a migek , 60km-nél kisebb távolságból verhetetlenek . Tehát pont ideálisak MO-nak , mert nincs pénzünk 1-100 milliót , nagyahatótávolságú rakétákat venni . De én bízom hős országünk vezetésében ,és biztos sokkal okosabbak , mint én egyszerű polgár .

--------Csak ennyi
"Everyone is connected" avagy "Glauben lassen und hoffnung geben"
2175 levél
Válasz 01.09.10. 21:39 #1
Raptor
Na íme a következő nagy balhé magyarország módra, avagy "mivel basszuk el jól az adófizetők pénzét" x. rész. Eddig ugye az volt hogy F-16 vagy a Mig-eket felújítják, most bejött egy svéd Gripen féle "megoldás", és ezt fogadták el, de tuti lesznek még viták! Kérdem én: van a kormánynak fölösleges 130 milliárd forintja? Mert ugye ennyibe kerülnek az új gépek bérlése! Mármint a Gripeneké! Az F-16-osoké drágább, kb 170 milliárd, de az elterjedtebb, és a NATO 70%-a azt használja. Ja és a rakétákat nem svédország szállítaná hanem az USA.

NATO ide vagy oda, de ezermillió más dologra lehetne költeni azt a 130 milliárdot, mért kell pont gépeket venni belőle?
"Find out who you really are"

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.