Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» IL-2 Sturmovik

IL-2 Sturmovik

IL-2 Sturmovik
A legutóbbi IL-2 Sturmovik cikkek, hírek
3275 levél
Válasz 03.03.24. 17:10 #1172
FOxygene
Máté részletesen írd ide le hogy hogyan sikerült életet lehelned a CD-be,ok?
Területi beállítások átváltva,billentyűzet átállítva,mi a ló.. állítsak még be hogy legalább oroszul kiírja a fájl nevet rendesen?

Lehet hogy orosz Explorer kell neki?

Hogyan állítsam úgy be ezt a nyomorék átláthatatlan Windowst hogy az orosz fájl nevet megjelenítse!

Valaki segítsen mert megkattanok
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
3275 levél
Válasz 03.03.24. 15:23 #1171
FOxygene
Átvenni már sikerült(Dos navigátor az Isten tehát nem rossz de mi a neve az angol verzióban és az oroszban nálad? Máté?
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
3275 levél
Válasz 03.03.24. 15:18 #1170
FOxygene
Valaki bárki,akinekm megvan már a FB.
Nézze meg nekem hogy a Setup CD-n az elsőn van egy msi típusú fájl,annak mi a neve ill mekkora a mérete.

THX.

Valszeg hibás a CD-d Máté mert át sem tudom másolni azt az 51 mb-os fájlt és a nevét is hibásan írja ki csak hosszú vonalak vannak meg egy 2-es szám a nevében,pedig át vagyok állva orosz kódtáblára,viszont a CD-n nem hiszem hogy csak az az egy fájl lenne orosz nevű a többi normális,vagy lehet hogy pont az tartalmazza a nyelvi dolgokat?
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
3275 levél
Válasz 03.03.24. 14:02 #1169
FOxygene
Máté:

WARNING!Kihagytam a patch CD-t a tokból,holnap küldöm,
lehet hogy mostanra már van egy Sprinter Cell 1-es CD-d
szerezzd meg hozzá a másodikat és a harmadikat aztán mehet is.
negogy visszaküld,ezért felesleges.


Megkaptam a FB-t!!!!!!!!!!!!

Most installálom mindjárt.
Szóval hagyd élni a postást nem ő nyúlta le a CD-t
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
7034 levél
Válasz 03.03.23. 18:09 #1168
Aruns
Kiskoromban azt mondtam, hogy repcsi Most meg "gép"-nek hívom.
Tudod van néhány öreg, akik engem évek óta nem csak szakmai vonalon kritizálnak kőkeményen (a te olvasatodban ez lehet hogy úgy hangzana:"minden kis hülyeségbe állandóan belekötnek"), hanem az esetlegesen repülő szaknyelveben elkövetett magyartalanságaimat is kijavítják. Ezen nem kapom fel a vizet, hanem hálásan megköszönöm.

Szvsz nem lehet eléggé igényesnek és kritikusnak lenni szakmai téren, ha valami értékálló dolgot akarsz csinálni...
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
483 levél
Válasz 03.03.23. 17:53 #1167
не болтай!
Ok igyekszem ehhez tartani magam.
De pl. amikor meglátsz az égen egy repülőgépet azt mondod, hogy "jé ott egy repülőgép!" vagy "jé ott egy repülő!" ?
én már kiskorom óta igy (2.) mondtam(mert valószinű igy hallottam másoktól is) és igy szoktam meg.

de ha nagyon akarunk sokmindenbe bele lehet kötni.

pl. egy vicc:

A fiú kéri anyját:
-Anyu kimehetek játszani?
-Ki.
-Hát én!
238 levél
Válasz 03.03.23. 17:17 #1166
Pálesz
Sajna (vagy inlább szerencsére) az IL-2/FB-ben még nem találkoztam gear jammed hibával, de marha idegesítő lenne mondjuk egy sikeres VEF végén azzal baszakodni hogy próbálnám a beragadt futót nyitogatni...
Szerencsére csak olyan hibák vannak amit te okozhatsz így elővigyázatosan repülve, el lehet kerülni azokat. Leszámítva a csak online előforduló motorbug-ot, amikor alapból nyikorogva indul a Fóka mocija. De az sem meghibásodás mert olyankor meg folyamatosan lehetett nyomni a WEP-et ellensúlysozva a motor kisebb teljesítményét.
A FS meg azért olyan népszerű mert semmilyen más program nem jelenik meg a témában hasonló "minőségben", és hasonló rendszerességgel. Illetve elég nagy a támogatottsága fejlesztői szinten, és letölthető hozzá többezer repülőgép. Amúgy egy nagy trágya az egész.
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
238 levél
Válasz 03.03.23. 17:01 #1165
Pálesz
Skineket innen lehet letölteni:
http://www.flugzeugwerk.net/
Szerkeszteni pedig mondjuk Photoshop-al illetve Paintshop Pro-val val lehet az ugyanott letöltött template-ket.
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
7034 levél
Válasz 03.03.23. 09:31 #1164
Aruns
Jah, FOxygene: a futókat mechanikus úton ki ki lehetett tekerni, hidraulika nélkül. Beragadt futónál csinálták például azt(tul képp ez volt a hivatalos eljárás egymotoros gépeknél), hogy átmentek zuhanórepülésbe, aztán hirtelen felrántották a gépet és tüzet nyitottak a fedélzeti fegyverekkel. Ettől sokszor "kirázódtak" a főfutók.
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 03.03.23. 09:28 #1163
Aruns
Máté:

hát tudod, én értem, te nem érted, miről van itt szó. A repülő az az ember: a masina, amivel repül, az a repülőgép. Ha azt írom, hogy szovjet repülők, akkor a pilótákra gondolok, nem a gépekre (ha fordítva alkalmazod a kifejezést, nagyon rosszul teszed).

Még néhány példa a magyar repülőnyelv kiirthatatlan bakijairól: "a szovjet emlőkön nevelkedett" repülőknek a repülőgépek azok a repülőtechnika. Ez azért van, mert az oroszban így mondják. A magyar nyelvben a technika szót ELMÉLETI téren alkalmazzák (nálunk legfeljebb a légi harcnak van bizonyos technikája). Ez kiirthatatlan. Vagy ott van pl. a látótávolság. A látótávolság kifejezés az, ameddig valaki el képes látni. Ennek az időjárás által korlátozott verziója a LÁTÁSTÁVOLSÁG. Lehetne még sorolni ám...

Egyébként meg az Il-2-esek sok harckocsi elleni sikeréről annyit, hogy extrém túligényléseik vannak (egyébként a vadászaiknak is légi győzelmi téren). Az Il-2-es speckó páncéltörő bombáival a harckocsioszlop fölé kellett repülni és onnan rápottyantani ezeket. Mivel nem zuhanóbombázásban csaptak a páncélosokra, hanem siklórepülésben, vagy sima vízszintes vetéssel oldották ki a bombákat, a találati valószínűség kicsi volt. Ha meg erős volt az oszlop légvédelme, föléjük se mertek repülni (ez az uccsó infó közvetlenül az oroszoktól van )
Az Il-2-esek legeredményesebb bevetéseiket feltorlódott visszavonuló gépjárműoszlopok ellen repülték (Mo-n is).
Egyébként utánanézhetsz a szovjet forrásokban is, hogy mennyire volt eredményes az Il-2 harckocsik ellen, mert az elfoglalt területeken fellelt német harckocsironcsokról részletes kimutatásokat csináltak több ízben, feltüntetve természetesen a megsemmisülés okát is. Nos, az Il-2-esek ezekben a statisztikákban elenyésző százalékkal szerepelnek...

Szívesen vitatkozom bárkivel, de ha nem tudjátok alátámasztani az érvelésetket, akkor az nem vita, hanem csak üres okoskodás...
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
16 levél
Válasz 03.03.23. 09:17 #1162
Syke
Sziasztok

Tudna valaki ajánlani egy honlapot,ahol skineket tudnék letölteni a gépekhez?
Hogy lehet ezeket szerkeszteni?

Előre is köszi.

Sziasztok
Fire,fire,fire...
3275 levél
Válasz 03.03.23. 01:12 #1161
FOxygene
-A futóművekről eszembe jutott hogy egy filmben láttam olyasmit hogy
,megszűnt a hidraulika nyomás találat miatt vagy mi,és a pilóta
úgy hozta elő a kereket hogy pozitív túlterhelést produkált vagyis jól felrántotta az orrot mire a kerék kihúzódott.
Namost, nem fogjátok elhinni de valamelyik játékban nekem is elment a
hidraulika gondoltam megpróbálom a filmben látott módszert és BEJÖTT!!!!Bazz ezt nem hittem volna ,csak nem tudom melyik program volt de belekombinálták ezt is,nem lepődnék meg hogyha a Sturmovikban is megjátszható lenne.

-A Flight Simulatoroknál van lehetőség hibát generálni,ott meg kellene próbálni a dolgot és lehet hogy Billyék programja nem állná
a sarat.
Egyébként szerintem a Flight Szimulátor azért lett ilyen sikeres sorozat mert a neve adta el!!!!!!
Gondoljatok bele,egy laikus vesz magának egy PC-t,hót hülye hozzá
ahogy a szoftverekhez is.Repülő szimulátort keres ,egy prospektusban pl de bárhol.....na melyiket találja meg legelöbb ha csak nevek vannak feltüntetve? Hát Billy-ék progiját.
És a gyökér inkompetens eladók is azt szúrják ki ha laikusok kérnek tőlük,amolyan vak vezet világtalant módon(na jó mostanság már beérett a FS)


-A Night Hawk-on én is kiütöttem magam amikor meghallottam,de én az RTL klub-tól ill az összes magyar TV-től nem is várok többet.
Az RTL klub animációi már a sértő primitívség határát súrolják:
Bemutatnak egy fekete textúrázatlan 90 fokban a kép sarkában kiforduló B52-est ami elengedi a robotrepülőket és azok mint a nyílegyenesen elnagyoltan 2 másodpercben felülről behullanak a városba 45 fokban.
Hát ezzel semmitnem adtak át a laikusoknak a B-52 est nehezen lehet kivenni a Rob.rep.támadási profilja sincs sehol,akkor meg minek az a 3másodperces animáció????,mi a büdös ló....nak,gondolják hogy annyi fantáziája nincs egy embernek hogy elképzeli a folyamatot?
Kb amit félmondatokban elmondanak az ilyen ócska felületes Animáció is annyit ér, semmivel többet nem tudhat meg belőle senki,akkor meg minek??????????????
Fú de felbasztam az agyam ezen bazz
könyörgöm egy CNN-nél full igényes mozgó kameraállásokkal felvett animációkat mutogatnak,ha kell elviszik a képet a műhold perspektíváig és vissza,de nálunk ehez nincs agy!!!!!!!
Nem kell eröltetni ami nem megy az RTL-es fiuknak,de ők nevetségessé teszik magukat,majd minden este.
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
483 levél
Válasz 03.03.22. 23:59 #1160
не болтай!
hmm
ha a repülő szó melléknévi igenév akkor ok.

de lehet azt főnévből képezni. pl. "repülős buzi" (még mindig jobb mintha "buzi repülős" lenne)

meg félreérthető:
-milyen orosz repülő?
yak-1-es v. La-5-ös?
-nem, Pokriskin!


szal érted? -ja boccs! szóval érted?


miért hogy kell tagolni a Spitfires szót? sajna nem jöttem rá (én is igy ragoztam volna
483 levél
Válasz 03.03.22. 23:40 #1159
не болтай!
Én még kb. másfél évvel ezelőtt monyinón beszélgettem a már emlitett IL-2esen repült bácsival. Ő asszem nem "kamuzott". állitása szerint 5 közvetlen találata volt(tank). Igaz nem emlékszem hány bevetést repült(meg nagyon nem is tudtam neki kérdéseket föltenni akkor nyelvi nehézségek miatt). Először néztem is hogy nem túl kevés az? de most igy elképzelem én mit csináltam volna ha szembe kerülök a légvédelemmel. asszem egyből irány haza! menjen az aki odaküldött! remélem él még a дядя és ott lesz monyinón.
7034 levél
Válasz 03.03.22. 23:30 #1158
Aruns
Máté:

Az idézet cool. Nem tudom, miért fordítják szó szerint mindig le azt, hogy cruise missile - az magyarul manőverező robotrepülőgép. Az F-117 anyahajón meg egy külön történet

Egyébként nem repülős, hanem repülő (ezzel az esseléssel az egy csúnya magyartalan kifejezés, ami kiirthatatlanul használatos manapság) Ha "adsz magadra", akkor mindig azt mondod, hogy repülő, és sosem azt, hogy repülős.
Meg hát persze a Spitfire-ök azok nem azok - ezt ugyanis nem így kell toldalékolni (csak Hajjáéknál
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 03.03.22. 23:22 #1157
Aruns
A szovjet légierőben fizettek a lelőtt gépekért, az amerikaiaknál nem. Ott a lerepült bevetések után kapták a zsoldot (jó pénzt nagyon). Nálunk elég alacsony volt a zsold és nem volt pénzjutalom a lelövésekért, csak a dicsőség

A fórum olvasóit biztos érdekli, de az objektivitás az egyik legfontosabb dolog ebben a témában. Egyébként pl. az amerikaiaknál nemcsak a túligénylések, hanem a túligazolások is olyan elképesztő magasak, hogy az tényleg tiszta röhej (csak két példa: lelőttek 2 gépet és 13 igazolt légi győzelem van náluk; máskor 3-at és mondjuk egy 4. is miattuk zuhant le és 20 igazolt lelövés van - ezek MO feletti sztorik és vadász légi győzelmek - a bombázóik lövészei pl. minden köteléken keresztülzuhanó ellenséges vadászt lelőttnek jelentettek...
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
483 levél
Válasz 03.03.22. 23:17 #1156
не болтай!
én még a hidraulika témához: a futók ki/be engedése mivel történt?-ugye az I-16-osnál még manuálisan- de ha hidraulikával akkor motor leállás esetén hogy engedtek futót? (bár pl. a B-17esen is meghagyták vészhelyzetre a kurblis módszert)

Tud valaki infót, hogy LeRoy Gover - a RAF-ba belépő első amerikai pilóták egyike,majd később a SAS "klub" tagja - mikor halt meg? vagy él-e még egyáltalán? bár nem valószinű mert akkor már 100 fölött járna. Olvasta már valaki a róla szóló könyvet?: Philip D.Caine: Spiftire-ök,Thunderboltok és meleg sör

más: pár nappal ezelőtt véletlenül a HirTV-re kapcsoltam ahol egy terrorizmus szakértő-igaz nem repülős,de hát akkor is- ezt mondta:
"...az anyahajóról felszálló F-117esek újabb Tomahawk cirkálórakétákat inditottak." hát nem semmi bazz.
238 levél
Válasz 03.03.22. 22:46 #1155
Pálesz
Jól van akkor lehet, hogy nem lőtt le 8 gépet, de nagyon élvezetesen mesélte, és ezért mindannyian elhittük, mert online tapasztalatok alapján lehetségesnek tartottuk (és szerintem tertjuk). (tudom hogy más a két dolog jónéhány dologban, légyszi ne kösd az orromra) Meg mesélt még olyanokat hogy egyszer (a Hború után) elhívták a amcsi nagykövetségre egy ilyen partiszerőségre a többi magyar légierőben akkor harcoló pilcsivel együtt és megkérdezték, hogy mennyi pénzt kapott lelövésenként meg ilyenek, amire mondta, hogy ők ezt kötelességből csinálták meg minden... na szóval az ilyen körítések miatt nem fordult meg egyikünk fejében sem, hogy lehet, hogy csak kamázik az öreg. Én csak megosztottam veletek egy remek élményemet, azt gondoltam érdekli esetleg a fórum olvasóit...
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
7034 levél
Válasz 03.03.22. 21:32 #1154
Aruns
Nem azt mondtam, hogy nem jó fej az öreg (rengeteg öreg pilótát ismerek személyesen és sokat ismertem azok közül is, akik már meghaltak).
Azt írtam, hogy picit finoman kell kezelni a visszaemlékezéseket. Nekem a légi győzelmet nem arató pilóta is nagy szívem csücske - a légi győzelmekhez szerencse is kellett (a tudáson kívül).
Az RKI április 13-ai légi győzelmeit is igazlták légierőparancsban, holott holott hivatalosan "nem harcoló" alakulat volt. Valamennyi Magyarország felett lezuhant amerikai gép ismert és szinte mindnek a pontos lezuhanási oka is. A légiharcban lelőttekre általában többszörös túligénylés van így is. A te dolgod, hogy mit hiszel, vagy mit nem, de három bevetésen 8 amerikai gépet lelőni egy Messzerrel az képtelenség, hogy ha valós lenne, ne lenne nagyon régóta ismert. Egyébként hármas légi győzelmet egy pilóta aratott egyszer az amerikaiak ellen és a kettős is nagyon ritka volt. Rekettyés meg szerinted kapásból három bevetésen 2x3 és 1x2 gépet lelőtt. Nem akarlak cikizni, de... Azért nem ártana először megpróbálni objektívnak lenni, aztán meg elmélyülni kicsit a részletekben és akkor talán nem írnál le ilyesmiket. Mondom - nekem rengeteg olyan pilótasztorim van, amit inkább elengedtem a fülem mellett nem állítom, hogy akár egyik komoly, igazi pilóta (nem olyan balfasz műpilóta, mint aki a Magyar Honvédban szerepelt) kamuzik, de a jóhiszemű túlzásokat ki kell tudni szűrni.
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
238 levél
Válasz 03.03.22. 15:41 #1153
Pálesz
Jól van na, a sebesség nem lényeg, csak a különbség, meg a sztori miatt írtam le...
A 8 légigyőzelmét ezért nem jegyezték sehol, mert nem haccoló alakulat pilótája volt. Csak amikor egyszer-kétszer kiszállította a gépeket és jött egy amcsi kötelék, ő is elment a Pumákkal...
Jófej az öreg. Odamentünk hozzá tavaly augusztusban, öt óran keresztül nyomatta az élete történetét, a cserkésztábortól, kezdve addig hogy hogy dugott a repülőn...
Amúgy szerepel egy mondat elejéig a Pumák földön-égenben is. "A bombások közül Rekettyés Laci hadapródőrmester nagy esete volt az egyik leszállása egy Ca-135-össel. Megrepedt a gép egyik hirdaulikacsöve..."
Na neszetek nem megmondtam, hogy eggyel több dolog ami megsérülhet?
Amúgy itt egy pár kép amit a találkozó alkalmával készítettünk:
http://www.pumaszallas.hu/esemenyek/rekettyes2002/index.html
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
7034 levél
Válasz 03.03.22. 12:55 #1152
Aruns
Kassát bombázó term - szar a billentyűzet ezen a gépen
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 03.03.22. 12:53 #1151
Aruns
Pálesz: picit finoman kell kezelni ezeket a visszaemlékezéseket. Sok emlékirat, szóbeli visszaemlékezés olyan dolgokat tartalmaz, amit legjobb, ha elengedsz a füled mellett...
Rekettyésnak a légi győzelmeiről sem tudok és szvsz teljesen elképzelhetetlen a 3 bevetésen 8 lelövés.

Egyébként egy példa a visszaemlékezésekben lévő hibákról: Kelemen Antal írja a könyvében, hogy szovjet Hurricane-ek támadták meg 41 júlban, ami képtelenség, de sokkal fajsúlyosabb, amikor azt írja, hogy 41 okt-ben Budaörsön hasra szálltak, miután Dnyepropetrovszk fölött három szovjet vadász összelőtte a gépüket és az egyik motor is leállt...
Szóval ezek szerint Budaörs-Dnyepropetrovszk-Budaörs útvonalat repült (tudod te, mennyi az és mekkora a He 111 hatótávja?), és utána hasraszálltak Budaörsön a szétlőtt géppel. Valójában ilyen bevetés nem is volt és a gép, a B.702 1942-ben is itthon volt. Ezrt a gép pilótája írta le (de még sorolhatnám)

vagy a Magyar Honvéd újság szerencsétlen "szkértői", akik meginterjúvoltak egy "12 légi győzelmes" ászt, aki valszeg valami szerelő volt az újvidéki repülőtéren és életében nem vezetett gépet. Hát az ilyeneket mesélt, hogy "éjszaka megütköztek Mo felett a szövestséges erők Spitfire vadászgépeivel", meg ilyen baromságokat (azok meg leközölték). De megvan nekem a "Kasdsát bombázó" magyar pilóta nyilatkozata is ("Ju-111"-es géppel "január 25-én éjjel ledobott öt bombát" meg egyéb ordító ökörségek, stb)
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
3275 levél
Válasz 03.03.22. 12:39 #1150
FOxygene
Pálesz,a régi IL-2 nem játsza le hiába nevezem át,még várnom kell pár napot,én a Vef2-re leszek nagyon kíváncsi.
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
3275 levél
Válasz 03.03.22. 12:33 #1149
FOxygene
Hát meglepi,ha elárulom akkor már nem az
És reménykedek hogy még nincs meg neked,tehettem volna valami újabbat is de ez fért ki mellé,jellemzem:
szuper ff mozikat tartalmaz és a zene fenomenális ami a filmek alatt megy) Meg plussz nosztalgia könyvtár is van a meglepi mellett még,ahol bmp formátumot látsz azok is sűrítmények,barkóbázd ki hogy milyenek

"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
238 levél
Válasz 03.03.22. 12:32 #1148
Pálesz
A Messzer sebességéről: Az öreg mondta hogy annyival ment, és mivel már majd' 60 éve volt...
Kitüntetést asszem ezért nem kapott, de volt vmi. Vitézségi érme vagy Lovagkeresztje nemtom.
A tracken meg egy coop mission van az este készült egy dogfight-os track is csak még nem lett feltöltve.
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
483 levél
Válasz 03.03.22. 10:33 #1147
не болтай!
hogy-hogy hogy?
a language bar-nál átállitod a billentyűzetet oroszra és kész (a bill.-en meg nálam rajta vannak a ciril betűk)
483 levél
Válasz 03.03.22. 10:29 #1146
не болтай!
szuper!!
és mi az a meglepi??
jelezd ha megkaptad az FB-t!
esetleg ha az install (установка elején leáll a dolog akkor-még mielőtt törnél-zúznál-ez a teendő: a Control Panelben a Date,Time,Language and Regional Settings-nél mindent állits oroszra!ezt én is ma vettem észre mikor újratelepitettem az xp-t
5 levél
Válasz 03.03.22. 10:26 #1145
envagyok
Hogy csináltad meg a nevedet ilyenre???
483 levél
Válasz 03.03.22. 10:20 #1144
не болтай!
rázta, mint Foxy a lábtörlőt



7034 levél
Válasz 03.03.21. 23:22 #1143
Aruns
Ja és a gépek kormányzása változó izomerőt igényelt. A motorágyú pedig rázta a gépet, mint a kiskutya a rongyot... Ezt jól modellezik a FFB joyok.
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 03.03.21. 23:19 #1142
Aruns
A magyar légierőben is többször előfordult, hogy nem a pilóta hozta le a gépet (1x egy szerelő-lövész és többször megfigyelők - olyan is, akinek nem volt pilóta képesítése)

Az a 620-as érték a G-6-osnál inkább a max. sebesség felé tendál.
Egyébként azt, hogy a magyar gyártású Messzerek jobbak voltak a németeknél, mindenki tudta. Ez részben annak volt az oka, hogy nálunk nem használtak fel pótanyagokat, hanem minden elsőrangú és tökéletes minőségű volt, másodsorban pedig a magasan képzett munkaerőnek, ill. a munkafegyelemnek volt köszönhető. A német pilóták a fronton hajtottak a magyar gépekre.
Ekkora sebességbeli különbségek viszont nem voltak a gépek között.
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
3275 levél
Válasz 03.03.21. 21:30 #1141
FOxygene
A sztoridról eszembejutott egy írás amit asszem a TOP GUN-ban olvastam és az F-16(meg úgy általában a mai modern gépek) vezethetőségét volt hivatott reprezentálni.
Történt ugyanis hogy egy szerelőt(vagy dokit) végre egyszer felvitt egy pilóta és ezzel teljesítette nagy álmát,ámde vagánykodott neki és egy intenzív manőver közben kiszakította vagy kitörte(az esetlegesen hibásan rögzített)a Joyt,csak a drótok tartották.Egy botkormány maradt az is hátul.Gyorstalpalóban kioktatta a laikus(?)
szerelőt vagy kit, pörögtek párat,megmutatta nei a gázkart a külömböző sebességeken hogyan lomhul a masina stb..és folyamatos instrukciók mellett leszállt vele
a szerelő! Na ehez kell bátorság,mondjuk amit az öreg csinált hát az se semmi,én valszeg ugrottam volna,vagy csinálok 50 tesztkört
tesztleszállást mielőtt nekivágnék Invert kormányokkal,rémisztő..
Kapott érte valami kitüntetést?
Mit mondott a szerelőknek amikor leszállt?

Mindjárt letöltöm a tracket,remélem igazi hajkurázda van rajta és nem műrepülés műharc
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
238 levél
Válasz 03.03.21. 18:06 #1140
Pálesz
A joy témához:
Csak ajánlani tudom a Saitek temékeket. A század nagy hányada azt használ (X-45, ill Cyborg). Az Afterburner II-t nem ajánlanám, mert egy másik század egyik tagjának asszem fél év alatt gajjra ment. Bár osztálytársam nyúz most egyet, és meg van vele elégedve.

A korabeli (vadász)gépek vezérlése huzalos (vagy tolórudas) volt. Ez egy-két problémás berendezéssel egyszerűbb mintha hidraulikus lenne, mert ahhoz nyomást kell előállítani, ami egy álló motoros kényszerleszállásnál kicsit problémás. Illetve eggyel több berendezés lenne ami megsérülhet...

Az hogy összejárunk öregekkel az túlzás.. mindig tervezzük hogy elmegyünk valami veterán repülők találkozójára. Ez eddig még nem jött össze. De egy ismerős révén sikerült meglátogatnunk Rekettyés Lászlót aki a háború elején bombázópilóta volt, majd inkább átkérte magát valami nyugisabb helyre. (egyszer ugyanis egy motorral hozott haza egy Ca-135-öst, na ekkor lett elege...) A Repülő Kísérleti Intézet pilótája lett. Ő repülte be a Győrben gyártott Messzereket (és szállította ki azokat a Pumákhoz), így lett 8 légigyőzelme 3 bevetés alatt, mindhároszor lelőtték ill. kényszerleszállt.
Namost: Ő mondta, hogy egyszer fordítva kötötték be magassági huzalukat, és amikor hasra húzta, hát az bizony bólintott. Azért sikerült felszállnia, majd megkérdezte, hogy mit csináljon most, hát mondták neki, hogy menjen fel 1000m-re és ugorjon ki. Azért ő inkább lehozta.
Ő mesélte még, hogy volt kinn a német Messerschmitt gyárban (ha jól emléxem ellenőrzésre vitte a magyar Messzert), és kérdezte tőle Willy bácsi hogy milyen volt az út, meg minden. Mondta hogy a szokásos utazóval jött 620 vagy 640 már nem emléxem.
-Dehát a Messzernek 600 az utazója.
-Hát pedig ő 620-al jött.
-Az nem lehet. Kipróbálta a német berepülőpilcsi is:
- Hát ez 620-al megy.
-Az nem lehet. Cseréljék ki a műszert... azzal is 620-at ment....
Hát igen a magyarok egy kicsit jobb messzereket gyártottak mint a németek. Aztán elmagyarázta az öreg hogy azért, mert ha megsimította a a ember a magyar Messzer szegecselését aztán a németét, érezhető volta különbség. Ugyanis Magyarországon kiváltságos melóhely volt a Messzer gyár, és jobban odafigyeltek akik ott dolgoztak. Németben meg a közmunkában (vagy nemtom hogyhívák akkor az ilyet) dolgozókat nem érdekelte annyira hogy milyen sima a gép szárnya...
Na aszem befelyezem a szófosást...
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
1267 levél
Válasz 03.03.21. 17:39 #1139
zsoo
Így van!

Még a hidraulkikus is visszahathatott/hatott a kormányrendszerre, illetve a csűrő és magassági kormányokra.

(mindezt leírásokból veszem - közvetlen tapasztalatom sajna nincs)

A mai modern elektrónikus kormányrendszereknél ez nincs - "sírnak" is egynémely pilóták ezért...
Olvastam, hogy mikor az utolsó TU-154 -est eggyik utjára vitték (MALÉV) egy külföldi reptéren felkéretszkedett rá egy-két pilóta és ott "csöpögtek" hogy milyen "vadregényes" a műszerezettség. Meg hogy de jó hogy itt még nincs elektrónika a kormányzásban.... és hogy kipróbálnák - meg, de jó a 154-es pilótáknak.
(Ők meg mondták bizony, bizony - és dagadt a mellük a büszkeségtől)

Üdv.
zsoo
3275 levél
Válasz 03.03.21. 16:41 #1138
FOxygene
Ma voltam a BIG WCC-s Media Marktban,és Joystick halmaz van a polcon,nem vagyok abban a pozícióban hogy csak úgy kiadjak egy Joy-ért 35.000 Ft-ot de esküszöm hogy csakazértis megveszem a Microsoft
üdvöskéjét vagy a Saitek-et,olyat akarok ami 10 év múlva is tökéletesen fog működni,és a Sidewindert dícsérik mindenütt meg az X-45-öt is csak az nem FF-es.Persze a Micros. termék nem volt most.
De majdnem becsábúltam a középkategórinának is ,olyan Joy-okat gyártanak hogy kedved lenne megvenni mindet bazz..azért meg kell nézni a gyártót és teszteket olvasgatni róla.Itt a Dome-on Dino
bemutatott párat,a Google megtalálta eme szent helyet is.
A TOP-GUN afternburn2 asszem 13.000 Ft-körül volt,viszont van egy kámbel nélküli egyed is ,csak az árát nem írták ki.

Attól függ hogy veszek-e FF-es Joyt hogy a valóságban visszahatott e a géppuska a botra ill a csűrők,magassági kormányok.

Mindíg elgondolkodom hogy vajon közvetlen drótos kapcsolat mikor szűnt meg a vezérsíkokkal,a WW2-ben már hidraulika mozgatta őket?
Nem tudom hogyan bírok ebben elbizonytalanodni de most tényleg fogalman nincs.
Kicsiny agyammal annyit kikövetkeztetek hogy a hidraulika miatt mindíg egyforma a kormányerő,viszont a drótos az izommunkát igényelt,vajon a FF-es Joy-oknál a játékok a nehézségi erőt is lemodellezik?
A Virtuális Pumák összejönnek néha az öregekkel ugye?
Nem tudnátok rákérdezni hogy a gépek kormányzása változó izomerőt igényelt?,változó volt a mozgathatósága a karnak?

Ezzel most Full primitívnek hatok de még nem gondoltam bele komolyabban,a filmekben látni hogy ketten nyúlnak a karért
némely helyzetben tehát tuti hogy visszahatott a gép a karra.
ugye?

"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
1267 levél
Válasz 03.03.21. 12:46 #1137
zsoo
Igazad van !
PC FORMAT - márciusi szám (60. oldal)
TOP GUN AFTERBURNER - de azt írják, hogy FF -kormány ..??!!
????

Üdv.
zsoo
1267 levél
Válasz 03.03.21. 09:09 #1136
zsoo
Tuti Thrustmaster.

Gumizott joy (a gázkar külön is csatlakoztatható - ergonómikus...)

Szóval jól néz ki.
Egyébbként -ha jól emlékszem- a CHIP magazinban volt róla egy rövidke cikk...
(Én inkább attól tartok, hogy az ára nem ennyi...)

Üdv.
zsoo
238 levél
Válasz 03.03.21. 06:15 #1135
Pálesz
Itt egy track egy kiképző jellegű kis coop-ból.
http://www.tar.hu/sanyo/online_Attiska1.rar
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
238 levél
Válasz 03.03.21. 05:30 #1134
Pálesz
Szolvák felségjel. Mellesleg szép a festése annak a gépnek.
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
3275 levél
Válasz 03.03.20. 21:51 #1133
FOxygene
http://i.a.cnn.net/cnn/SPECIALS/2003/iraq/interactive/aircraft/2.mig-29fighterjet.jpg

Milyen felségjelzés van ezen a gépen?A magyar nem ilyen ugye?Vagy régebben lehetett?

Csak azért mert a CNN az Iraki harci egységeket bemutató Janes részlegében találtam,és fura. !?
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
3275 levél
Válasz 03.03.20. 20:40 #1132
FOxygene
THX
Nevét nem tudod?
Mindjárt le is csekkolom a thrustmaster oldalán,remélem nem kevered a Top GUN afterburn2-vel mert az nem FF-es.
Ha 9900Ft- lesz akkor azért nem veszem majd meg ,nemhinném hogy a FF hatás olyan kifinomult lesz ennyi pénzért ,autokalibráció meg egyéb nyalánkságokat sem nézek ki az árából.
De majd meglátjuk.Most a CNN-t bambulom,micsoda csetepaté volt kb fél órája Baghdad felett,és mindezt egy kényelmes fotelből izgulhatjuk végig élőben.Állítólag a Delta Bagdadban van már,tudod ki vállalná el,nem tudnának eleget fizetni érte Ö
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
1267 levél
Válasz 03.03.20. 17:25 #1131
zsoo
FOxygene:

Te keresel Joy-t magadnak??

Mert ha igen, a napokban fogják behozni a Thrusmaster új FF joyát - melyhez gázkar is van.
Nagyon jól néz ki - és a márkát tekintve, szvsz a minőséggel sem lessz probléma.

Az ára: 9.900.-Ft (ez hihetetlenül kevésnek tűnik - de majd meglátjuk)

Üdv.
zsoo
3275 levél
Válasz 03.03.20. 13:49 #1130
FOxygene
Egyszer már eljátszották az "állítólagost" de reménykedek.
Nye Boltáj feladtam ma.Van meglepetés is a másik CD-n,ugyanis 2db korong lett mert a patch-eket is megírtam egyre,és volt szabadhely bőven
/csak hogy furdaljon a kíváncsiság
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
238 levél
Válasz 03.03.19. 19:33 #1129
Pálesz
Állítólag augusztus 16 - 17-én lesz Kecskeméten repnap!
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
3275 levél
Válasz 03.03.19. 11:20 #1128
FOxygene
Ha idén is lekésem a Szlovák Repnapot hát nemtom mit csinálok,
vajon kis hazánkban örökre megszakadt a sor?Lesz még valaha a Kecskemétivel egylapon említhető légiparádé?
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
3275 levél
Válasz 03.03.19. 11:12 #1127
FOxygene
Én állat.Nem tudom honnan maradt bennem hogy felesleges lassulás a Flap Combat állásba kapcsolása a rácsapásoknál,az IL kampány utolsó 5-6 küldetésétől haználtam csak nés nagyon hasznos,nem véletlenül találták ki.

Már elkezdtem a Russian Fighter kampányt és egyre inkább tisztelem az Orosz pilótákat hogy az ilyen nehezen vezethető gépekkel mint a LAGG mittudoménhányas is ki mertek állni a Messer-ek ellen.Egyszerűen félelmetesen repülnek a németek,sokkal erősebb a gépük,sokkal nagyobb állásszöggel is fentmaradnak,DE NEM LŐTTEK MÉG LE,max a földbefúródtam a nézelődés és az átesés miatt 20m-en

Régebben nem vettem észre hogyha rácsapsz egy konvoj-ra akkor az emberek mint a filmekben ronannak el az autóktól,igazán élethűvé teszi a programot.Az már lehangolóbb hogy a légvédelmi ágyúknál nincsenek kezelők.De hát a sebbesség a lényeg.


Pálesz ha beindúl a VEF2 és rögzítetek Track-eket akkor jelezd itt,mert megyek és letöltöm.
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
483 levél
Válasz 03.03.18. 22:51 #1126
не болтай!
ezzel a TB-3-assal nem tom hogy fogok eredményesen hadjáratozni(ha egyáltalán belekezdek valamikor) az okok:
1. kb. fél nap mire elérünk a célpontig(még gyorsitással is)
2. ahhoz hogy pontosan bombázzunk nagyon precizen kell tartani az irányt, sebességet, magasságot. Ebből következik hogy pl. reptér bombázása esetén -ahol már komolyabb légvédelemre lehet számitani- a hatalmas gépet a 130-150km/h-ás sebességével szinte gyerekjáték lelőni.Én próbáltam még zuhanóbombázós módszert is, amivel nekem pontosabbra sikeredet a bombavetés, csak vigyázni kell mert a hatalmas sárkány könnyen szétszakad.

Viszont +élmény vele repülni a méretei miatt.

A bombázótiszt "laborfülkéjében" az asztalon lévő térképen van egy ceruza amely a betöntésektők jobbra-balra gurulgat.ez tök hangulatos nekem tökre tetszik.

Fú már alig várom a jó időt, Monyinón piknikezés (kb. vodkavedelés )egy B-25-ös árnyékában.
238 levél
Válasz 03.03.18. 16:37 #1125
Pálesz
Köszi Fox megkaptam. Tetszik. Felszállni még nem sikeredett, de áttanulmányozom a kézikönyvet azt' jó lesz.
VO101 Menyus " VEZÉRÜNK A BÁTORSÁG, KÍSÉRŐNK A SZERENCSE" >www.pumaszallas.hu<
3275 levél
Válasz 03.03.15. 10:36 #1124
FOxygene
Ny.B.(hosszú kiírni bocs
Most akkor küldöd?
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
1267 levél
Válasz 03.03.14. 10:53 #1123
zsoo
Sziasztok!

Most beszéltem a magyarországi forgalmazóval (nagyker).
Kb. 1 hét múlva boltokban (multik: Auchan, Cora, CD Galaxis, Media M.) az IL-2 FB !!!

Juhiiiii....

Üdv.
zsoo

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.