Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Medieval: Total War

Medieval: Total War

Medieval: Total War
A legutóbbi Medieval: Total War cikkek, hírek
1349 levél
Válasz 04.06.09. 11:29 #1196
gador
Proci: 1,7-es Intel. Ilyesmi nem okozhat neki gondot!!!
19 levél
Válasz 04.06.09. 09:35 #1195
Commander Dexter
Tökéletesen egyetértek a haditervről mondottakkal. A részletes haditerv felesleges, mert nem lehet minden körülményt figyelembe venni. Ezért (és csak ezért) szimpatikus nekem az idősebb Moltke gondolata. Ő azt mondta, hogy ha egy haditerv 5 sornál hosszabb, akkor az már rossz.
Szerintem azért a MTW a valóságtól stratégia terén kissé messze áll. A Wes-mod jobb ebből a szempontból, de nem tudja visszaadni a valóságot. Hiányoznak a valódi stratégiai pontok, nagyon lebutították ebből a szempontból. Nem kap elég nagy hangsúlyt a gazdaság, a diplomácia, a vallás és a lakosságszám. De remélem a Rome javít ezen (egy kicsit...)
1956 levél
Válasz 04.06.09. 08:34 #1194
NisMaster
Nem lehet, hogy a prociddal van valami probléma és azért nem akarja kicsomagolni a dolgokat rendesen?
HTWT - Hungarian Total War Team
1349 levél
Válasz 04.06.09. 01:28 #1193
gador
Ez most már különösen is szégyenletes!!!

Még egyszer letöltöttem, és láss csodát, most sikerült a dolog!
1349 levél
Válasz 04.06.09. 01:25 #1192
gador
Kezd egyre kellemetlenebbé válni számora, hogy problémám van a kitömörítéssel, csomagolással.

Ugyanis miután letöltöttem a fájlt, és ki akartam csomagolni, a progi a következőt írta ki: ...\darkagesv01.zip: Vagy több részből álló, vagy sérült ZIP archívum

(A konkrét elérési utat megváltoztattam.)
1349 levél
Válasz 04.06.09. 01:17 #1191
gador
"Egy haditerv csak legfeljebb 24 órával éli túl az ellenséggel való találkozást"

Ez igaz.

Én mégis kiegészíteném, hogy egy rossz haditerv legfeljebb csak...

Mégpedig azért, mert a TW igencsak szűkre szabott keretek között mözög, viszonylag jól behatárolt mozgástérrel. Rögtön le is szögezem, ez nem jelent azt, hogy nincsenek váratlan dolgok, fordulatok!!!

Sőt, nagyon is vannak! És egyébként attól jó annyira ez a játék, hogy már-már "valóságszimulátornak" is elmegy!!!

Egyébként az, hogy én mennyire kiszámítom a támadás elötti dolgokat, igaz, ám ez a számítás sokszor rövidebb időt ígényel, mint legépelni azt! A sok sok éjszakás rutin...
117 levél
Válasz 04.06.08. 21:04 #1190
tauron
Elkezdtem csinálni egy campaigne-t. 768-ban kezdődik és 1000-ig tart. Még elég kezdetleges, a kezdő egységek még nincsenek rendesen elhelyezve. Akinek van egy kis ideje próbálja ki és mondjon róla kritikát, ötletet. http://tauron.fw.hu/files/darkagesv01.zip
1719 levél
Válasz 04.06.08. 16:42 #1189
TheHolyOne
"Egy haditerv csak legfeljebb 24 órával éli túl az ellenséggel való találkozást"
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1349 levél
Válasz 04.06.08. 15:55 #1188
gador
Kezdjük a végével.

Számolgatás és mérkűlegelés. Többé kevésbé szinonim szavak, ezt ne feledd el! A számításokat is lehet művész tökéyre fejleszteni, gondolj csak a F1-es Ferrari csapat mérnökeire. Tökéletes munkát végeznek, számítanak, ÉS NYERNEK!!!

Mert lehet szép a haditerv, elgondolás, ha a végén nem nyersz, mit sem ér!


Számolgatás és élmény! A számítás tudoánya is élmény. Milyen jó érzés az, ha valamit hosszas számolgatás után tökéletesre oldasz meg. Gondolj csak a fenti példára, vagy arra, amikor még a középiskolában megoldotál egy bonyolút egyenletet, mekkora élményt jelentett a siker!
1349 levél
Válasz 04.06.08. 15:46 #1187
gador
Nézd meg azt, hogy hogyan írta ő eredetileg a nevét, ugyanis ez a meghatározó. Mivel a magyar billentyűzet-kiosztás (de a legtöbb európai sem) nevének írásjeleit nem támogatja, kiejtés sserint írjuk a nevet. (Úgyanúgy, mint az orosz neveket.)
Ám a kinai nem egységes nyelv, ugyanazt több jellel jelölhetik, egy jel több dolgot jelenthet, szóval ezért van másként írva / ejtve egy-egy név, jelen esetben Szun-Ce neve. Az azonban igaz, hogy Magyarországon ez útóbbi név, kiejtés, írásmód az ismert.
Ám már az elektronikus könyvtárban Sun-Tzu-ként szerepel, tehát nem hejtelen az sem.
19 levél
Válasz 04.06.08. 08:53 #1186
Commander Dexter
Gador!

Nem gondolod, hogy ez a számolgatás pont a vezetés igazi élményétől foszt meg? Arról nem is beszélve, hogy vannak olyan tényezők (például egy kedvező lehetőség) amelyek taktikailag nem nyereségesek, de stratégiai hasznuk felbecsülhetetlen. Ha mindíg csak számolsz (amit nem hiszek - szerintem csak mérlegelsz) elvész a hadművészet lényege. És abban egyetértünk, hogy ez művészet!
19 levél
Válasz 04.06.08. 08:50 #1185
Commander Dexter
TheHolyOne!

Végre egy ember (gadoron kívül) aki érti a hadművészet egyetemes lényegét. A polgárháborús stratégia (osztd meg és uralkodj) nekem is bevált, hiszen a lázadó-polgárháborús seregtesteket könnyebb megvenni és könnyebb megverni is (inkább megverni). Tuti stratégia, mindíg beválik!
19 levél
Válasz 04.06.08. 08:46 #1184
Commander Dexter
Boccs srácok, de már nem bírtam olvasni. A kínai katonai teoretikus, hadtörténetíró és hadvezér becsületes neve nem Sun Tzu, hanem Szun (Sun) - Ce (kötőjellel). Csak az amerikaiak nem tudják, hogy kell írni (lásd még: al-Queda az Al-Kaidah helyett...)
1956 levél
Válasz 04.06.08. 08:30 #1183
NisMaster
Jól van, akkor majd fölrakom rar-ban. De nem tudom mikor, mert most nincs sok időm melóban feltölteni. De lehet, hogy meglesz a héten.
HTWT - Hungarian Total War Team
1349 levél
Válasz 04.06.07. 18:17 #1182
gador
"Kellene egy kis info a legújabb fejleményekről!!"

Ez alatt mit értesz?


1349 levél
Válasz 04.06.07. 18:14 #1181
gador
Ha tudnád, hogy hányszor próbálkoztam!

Jó lenne, ha rar-ban is fel tudnád tenni, mert az egyesítés egyébként egyszerű művelete nekem sehogyan sem akart menni a wincommander-rel!
1 levél
Válasz 04.06.07. 15:22 #1180
Kohl R
Hello !
Új vagyok itt, de már régóta játszok a TOTAL WAR sorozatokkal .
Kellene egy kis info a legújabb fejleményekről!!
Kohl Róbert
1956 levél
Válasz 04.06.07. 13:34 #1179
NisMaster
Letöltöttem és nekem tökéletesen összerakta a zip fájlt.
Windows Commanderrel lett darabolva, nem zip-el!

Szerintem próbáld meg mégegyszer.
De ha végképp nem megy, akkor majd fölrakom valamikor rar-ban.
HTWT - Hungarian Total War Team
1956 levél
Válasz 04.06.07. 10:07 #1178
NisMaster
Megnézem. Lehet, hogy rar-al lesz megoldva.
HTWT - Hungarian Total War Team
1349 levél
Válasz 04.06.05. 22:44 #1177
gador
Linket nem tudok, de esetleg megpróbálhatsz egy nagyobb történelmi viéágatlaszt, onnan akár szkenelhetsz is egy térképet (amit aztán később fel is tölthetsz).
117 levél
Válasz 04.06.05. 15:00 #1176
tauron
Szerinted ott már nem néztem? De olyan térkép, ami nekem kéne nincs ott.
1349 levél
Válasz 04.06.05. 11:20 #1175
gador
NisMaster!

Valami gond van a darabolással, illetve az egyesítéssel, ugyanis sehogyan sem akar működni a dolog!

Kipróbáltam mindent, de nem akarja egyesíteni a file-t, mindig a végén akad el. Pedig letöltöttem mind a 9 fájlt, sőt, még azt is kipróbáltam, hogy átneveztem a crc-t. Semmi eredény!

Ha megoldható, fel tudnád tölteni winrral csomagolva? Azzal is lehet darabolni, a te általad megadott méretben, és winrar még jobb is, mint a zip. (Csak sajna kevésbé elterjed, persze a zip kezeli a rart, és vice-versa!)
1719 levél
Válasz 04.06.05. 11:06 #1174
TheHolyOne
Én sosem arra megyek, hogy kerüljem az összecsapásokat, hanem arra, hogy minél több vereséget mérjek az ellenre és minél nagyobb veszteséget okozzak. Célom mindig az, hogy egy döntő összecsapást erőszakoljak ki a két fél legerősebb serege között, lehetőleg számomra kedvezőbb feltételekkel. Ezzel azt akarom elérni (katonai erejének megsemmisítésén túl), hogy csökkenjen az uralkodó befolyása és ezáltal minél hamarabb polgárháborúba süllyedjen, aminek gondolom nem kell magyarázni az előnyeit
A halogatós taktikát akkor használom, ha valamelyik muzulmán ország megerősödik, mert akkor azok aztán qrva sokan tudnak lenni. Hiába vagyok jelentős minőségbeli fölényben, a túlerő már akkora, hogy nem tudok vele mit kezdeni. Ekkor elkezdek sakkozni a legjobb seregeimmel a területén. Az a célom, hogy a lehető legnagyobb sereget kerítsem be (ne tudjon visszavonulni) és semmisítsem meg. Cél ekkor is az, hogy polgárháborúba taszajtsam. Ezzel a taktikával tartományt csak akkor tartok meg, ha biztosítani tudom úgy a védelmét, hogy az ne menjen más tartományok rovására, vagy "határkiegyenesítés" esetében, mikoris a provincia megtartásával kevesebb határmenti területem lesz, ezáltal seregek szabadulnak fel, amiket máshol be lehet vetni.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1349 levél
Válasz 04.06.05. 00:40 #1173
gador
Sun Tzu többek közt azt is írja hogy akkor táadjunk, ha az a céljainkat szolgálja, ha megéri. (Bocsi, de lusta vagyok szó szerint kikeresni)

Szóval, ha azér támadsz, hogy az ellenség bevételét csökentsd, a seregével együtt akkor az szerintem mindenképp megéri.

Már csak azért is, mert sokkal jobb, ha a háború az ellen területén folyik, és nem a sajátunkon. Vegyünk egy konkrét példát. A magyarokkal vagy, háborűban a velenceiekkel. Velence kb. 1500-at hoz (rossz a Dodge, nemhilyába, te támadsz). A támadásod során meghal 400 saját, 600 ellenség (mert ügyetlenül vezetted a csatát) és lerombolsz egy épületet, 350 florinért (ezt nem nagyon tudod befolyásolni).
Mi a te nyereséged: a dodge elmaradt 1500 Florinja,
a hatszáz katonájának pótlása,
az elhalálozott katonáid bére (aki meghalt, annak nem fizetünk zsoldot
a lerombolt épület után járó bevétel
morál, rettegetség növelése (a csata közben elhalálozott foglyok miatt),
a SAJÁT TERÜLET MEGÓVÁSA, a HÁBORÚ ÁTTELEPÍTÉSE a másik földjére

Mindezekért cserébe mit áldozol fel: 400 katona kiképzésének bére,
a birodalom bizonyos területének védtelenebbül hagyása, ami igazábol "csak" egy kockázati tényezó (Ám ha ez utóbbiba belegondolsz - lehet, hogy a határról elvont csapataid miatt a bizánciak azt hiszik, eljött az idő Konstantinápoly visszaszerzésére - szóval lehet, hogy nem is olyan jó üzlet.)

Nos, mindezeket a támadás előtt mérlegelni kell. És ez igenis MŰVÉSZET!
2755 levél
Válasz 04.06.04. 19:01 #1172
slender
Javaslom a középiskolás töriatlaszt.
Ha nem rendelkezel vele, akkor esetleg lefényképezem, és belinkelem vhova.
Egyébként javaslom, hogy Karthágót romboljuk le.
117 levél
Válasz 04.06.04. 18:58 #1171
tauron
Aki tud honfoglaláskori vagy X. századi Európát ábrázoló térképet, az léci írjon nekem egy linket, mert sehol nem találok.
1675 levél
Válasz 04.06.04. 18:07 #1170
Akárki
Gyalogságra esetleg igaz ez, de tegnap, mikor a polgárháború dúlta Bizáncot kalapáltam össze, 2 teljes egység lovas íjjászom nem bírt el 1 egység katafroi-val.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
1675 levél
Válasz 04.06.04. 18:04 #1169
Akárki
"Az nem művészet, ha lerohanod az ellenfeledet. Ha te vagy túlerőben (és ez alatt nem csak a mennyiséget értem), és úgy nyersz, arra bárki képes. Ha viszont te vagy a gyengébb, és nyersz, na ahhoz már tehetség kell, és az már MŰVÉSZET!"

Ezzel nem értek egyet. Hogy én is idézek klasszikust, Sun Tzu szerint a régi igazán nagy hadvezéreknek nem ismerik a nevét, mert ők véres, nagy csaták nélkül is győzni tudtak, így nincs miért emlékezni rájuk.

Én akkor támadok meg egy tartományt, ha biztosra megyek, és egy azonos haderő esetén inkább lefújom a támadást. Azért van a stratégiai térkép, hogy azon is játszunk, és ott támadjunk, ahol a gép legkevésbé várja. Mikor először játszottam a magyarokkal, egy nagy sakkmérkőzést játszottam az almohádok ellen, exnémetország területén. A végeredmény 4 tartomány megszerzése volt egyetlen kardvágás nélkül. Nem volt lerombolt épület, vár.

A védekezés más tészta. Lemondani egy tartományról nem szeretek. Mondjuk védekezésben lényegesen jobb vagyok, mint a támadásban. A közép rovására megerősített szárny, vagy szárnyak mindíg meghozzák a kívánt eredményt.Általában a szárnyak mögött elhelyezek 1-2 másik gyalogos csapatot. A lovasság hátrább van. A csata közben, mikor már látom, hogy hol támad az ellen, és már elérte az első vonalaimat minden egysége, a szárnxyak mögötti egységek a hadrendet megkerülve hátbatámadják. Így szépen, a szélről kezdve fel göngyölítem az ellent. Ezek a csapatai, mikor megfutnának, ki kell vágják magukat a gyűrűből. Ez nagy vérveszteséget okoz náluk, akár 90% fölöttit is. Így nincs szükség a gyalogosaimat üldözésre használni, hanem a hadrendben visszaállva várhatják az ellen firss csapatait. Esetleg a lovasaik tudnak aránylag épségben meglógni. Üldözésre a lovas íjjászok a legjobbak. Úgy vettem észre, hogy gyorsabbak, mint akármelyik más lovas egység, és hamarabb pihenik ki magukat. Lovas egység: ha a gyalogság elbírja a bekerítést, akkor az ellen hátul maradt íjjászaira küldöm őket, ha nem, akkor besegítek a bekerítésbe. Általában ez védelmi harc lefolyása nálam.

Összességében egy hadjáratot úgy folytatok le, hogy azokat a tartományokat igyekszem megszerezni, ahol nem várnak. Mikor csak pár tartomány maradt, és az ellen seregei összeszorultak, megállok. Ilyenkor általában visszatámad, és a fent vázoolt védekezéssel legyöngítem annyira a csapatait, hogy újra megindulhassak, és bevégezzem a művem.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
1956 levél
Válasz 04.06.04. 13:45 #1168
NisMaster
Fönt van a magyarított térkép. Mind a két oldalamról elérhető.
HTWT - Hungarian Total War Team
1349 levél
Válasz 04.06.04. 12:44 #1167
gador
"Azok az egységek, melyek 15-20%-os veszteségek után megfutnak, csak azért mert bekaptak némi nyílzáport, azok a "paraszti" egységek - peasant, woodsman...! Ajánlom figyelmedbe a totalwar.com-ot, ahol csata közbeni harcimorál kiszámítása is rajta van. Látni fogod, hogy pusztán a veszteségek miatt nem fognak hanyatt-homlok menekülni, ahhoz ennél több kell. Függ a tábornoktól, a páncélzatuktól, pajzsuk méretétől, a szárnyak helyzetétől, a csata állásától, az elfoglalt pozíciótól, és még rengeteg mindentől. Elég nagy csúsztatás tehát ez a kijelentés, arról nem is beszélve, hogy minden rendesebb egység, ha csak nyílzápor alatt áll, átlagosan 60-70%-os veszteségeket is kibír (tábornoktól függően)!"

Ez csak részben igaz. Ugyanis ha az ellenség (és ez főként gyalogságra igaz) rohamoz, és a fent említett veszteséget (15-20%), akkor egy idő után visszafordulnak, azaz megfutamodnak. És ez áll szinte minden helyzetre! Hamarosan feltöltök néhány erről szóló videót is a honlapomra!

Szinte egy esteben nem következik be a roham megakadás, ha teljes vonalon támad az ellen.
1349 levél
Válasz 04.06.04. 12:35 #1166
gador
"Mi értelme a túlerőben lévő ellenséget megtámadni?"

Én sohasem állítottam, hogy ez rossz dolog lenne!

Momentán az Arany Hordát vezetem győzelemről győzelmre, az általában túlerőben lévő ellenséggel, komoly lovagseregekkel szemben.

Mert ahogy te is említetted, ez MŰVÉSZET! Meglátni, kihasználni az alkalmat, hogy megverjük a túlerőben (számbeli és minőségbeli) ellent, ez az igazi kihívás!
1956 levél
Válasz 04.06.04. 11:57 #1165
NisMaster
Persze belinkelheted. Egy kicsit elmaradtam a feltöltéssel, mert sok volt a meló délelőtt. De azért remélem meglesz háromig.
HTWT - Hungarian Total War Team
19 levél
Válasz 04.06.04. 10:03 #1164
Commander Dexter
Kedves Gador!
Azok az egységek, melyek 15-20%-os veszteségek után megfutnak, csak azért mert bekaptak némi nyílzáport, azok a "paraszti" egységek - peasant, woodsman...! Ajánlom figyelmedbe a totalwar.com-ot, ahol csata közbeni harcimorál kiszámítása is rajta van. Látni fogod, hogy pusztán a veszteségek miatt nem fognak hanyatt-homlok menekülni, ahhoz ennél több kell. Függ a tábornoktól, a páncélzatuktól, pajzsuk méretétől, a szárnyak helyzetétől, a csata állásától, az elfoglalt pozíciótól, és még rengeteg mindentől. Elég nagy csúsztatás tehát ez a kijelentés, arról nem is beszélve, hogy minden rendesebb egység, ha csak nyílzápor alatt áll, átlagosan 60-70%-os veszteségeket is kibír (tábornoktól függően)!
19 levél
Válasz 04.06.04. 09:55 #1163
Commander Dexter
Gador és Tauron!

"Mi értelme a túlerőben lévő ellenséget megtámadni?" Az nem művészet, ha lerohanod az ellenfeledet. Ha te vagy túlerőben (és ez alatt nem csak a mennyiséget értem), és úgy nyersz, arra bárki képes. Ha viszont te vagy a gyengébb, és nyersz, na ahhoz már tehetség kell, és az már MŰVÉSZET!
Egyébként egy sereget nem csak azért támadok meg, hogy megsemmisítsem, hanem azért is, hogy nehezen pótolható veszteségeket okozzak az ellenfélnek, időbe és pénzbe kerüljön neki a veszteségek pótlása. "Aki időt nyer, életet nyer"-Julius Caesar
2 levél
Válasz 04.06.04. 00:18 #1162
Gubó
Sziasztok!Már hónapok óta olvasom a leveleiteket, mivel a Medieval a kedvenc játékom. Nagyon királyok vagytok, mindenki olyan segítőkész, és ez marha jó! Most hogy már itthon is van netem, én is igyekszem hozzászólni a dolgokhoz.
A medieval meghozta a kedvemet a Shogunhoz is, az ugyanis nem volt meg nekem eddig. Most megszereztem, csak az a baj, hogy mdf kiterjesztésű, és nem tudok vele mit kezdeni Próbáltam Daemon Tools-szal megnyitni, de az nem látja ezt a kiterjesztést. Hogyan tudnám kiírni CD-re, vagy megnyitni anékül? Előre is kössz a segítséget!
A Medievalban egyébként egy dolog zavar: az egységek sokszor nem, vagy alig különböznek egymástól, csak a nevük más. Kicsit jellegzetesebb is lehetne a külsejük! Egyébként szerintem abban, aki játsza ezt a játékot, egy csomó ötlet merül fel, hogy hogyan lehetne továbbfejleszteni. Gondolom, ezért is született olyan sok Mod hozzá. Ez is mutatja, hogy milyen jó game is ez!!!
90 levél
Válasz 04.06.03. 22:33 #1161
kezu
Nemtudjátok honan lehet letölteni a medievalt????Mert rohadtul rá vagyok kattanva csak nem nagyon találom!Régen megvolt csak azt valaki lehúzta tőlem!!!!
1349 levél
Válasz 04.06.03. 21:43 #1160
gador
Bocs, most olvastam, hogy elkezdted a darabolást!

Ha nem gond, majd én is belinkellek az oldalamon!

Persze csak jövő hét után!
1349 levél
Válasz 04.06.03. 21:38 #1159
gador
Igen, darabolni kellene!

A www.honositomuhely.hu -ról winrar, azzal darbold fel 1 megás darabokra, úgy talán menni fog. Ha tudunk ftp-ni, akkor én szivesen lemásolom, aztán pedig feltöltöm.
Persze ez csak a jövő hét utánra áll, mert jövő héten 4 vizsgám lesz!
1675 levél
Válasz 04.06.03. 18:27 #1158
Akárki
Holnap dolgozom, csak holnap után tudom levenni. Remélem megvár.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
1956 levél
Válasz 04.06.03. 15:21 #1157
NisMaster
Már elkezdtem fölrakni, ha minden jól megy, akkor holnap délelőtt már mind fönt lesz. De azért majd írok.

A másik fordítás ha jól tudom, akkor csak a sima 1.0-ás Medievalnak a fordítása.

Meg hát, akkor az nem saját stílus lenne.
HTWT - Hungarian Total War Team
1675 levél
Válasz 04.06.03. 14:35 #1156
Akárki
Szólj légyszi, ha fent van.

Más. Létezik egy másik fordítás is a tieteken kívül. Van benne olyan, amit ti még ne fordítottatok le. Nem lehet összefésülni a kettőt?
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
1956 levél
Válasz 04.06.03. 13:48 #1155
NisMaster
Kösz a dícséretet.
Egyébként fordítás közben én is tanultam egy két dolgot belőle.
Egyébként most próbálom darabokban feltölteni.
A zip-et commanderrel daraboltam fel 5 megás darabokra.
HTWT - Hungarian Total War Team
1675 levél
Válasz 04.06.03. 13:47 #1154
Akárki
Még valami kimaradt.

Szintén új dolog volt, hogy az íjjászokat a tegez kiürülése előtt is lehet kardoztatni. Azóta a lovas íjjászok első számű üldözővé léptek elő. Mivel nem rohangálnak csata közben, a többi lovashoz képest pihentek, és így kegyetlen gyorsak.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
1675 levél
Válasz 04.06.03. 13:42 #1153
Akárki
Megmondom őszintén számomra a grafikákban megjelenő üzenetek, az hadvezérek tulajdonságai, azoknak magyarázata a legfontosabb. (pl.: a 6 toll pontosan mit jelent, azonkívül, hogy a csávó jó kormányzó.) Az, hogy a térképen sea, vagy tenger van írva, az nem annyira lényeges. De természetesen le fogom tölteni.

A Tutorial lefordításáért maximális dícséretben részesítlek. Ennyi idő után is tudott újat mondani. Az útvonal kijelölés pl. számomra teljesen új dolog volt.

Tegnap olvasgattam Sun Tzu hadművészetről írt művét, és kombinálni kezdtem az útvonalkijelölésel. A sereg nagy részét látványosan elmozgattam úgy, hogy az ellen lássa, és átrendezze a felállás irányát. Közben egy kissebb egységgel a hátába kerültem. A fősereggel támadást indítottam, és mikor már kialakult az ütközet, a megfelelő csapatokat tudtam hátbatámadni ahoz, hogy valahol túlsúlyt idézzek elő. Brutális vérengzéseket csináltam.

Gondom viszont az, hogy nem tudok a Bizánciaknál túllépni a bizánci gyalogos katonán, és a lándzsáson. Egyszerűen nem tudok képezni. Máskor, más népekkel simán megoldom a feladatot.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
1956 levél
Válasz 04.06.03. 13:35 #1152
NisMaster
Lehet, hogy darabolnom kellene? Azt még lehet megpróbálom.
HTWT - Hungarian Total War Team
1956 levél
Válasz 04.06.03. 13:33 #1151
NisMaster
Az nem baj, mert hát láthattad, hogy az én oldalam sem egy nagyon profi oldal. Éppen az előbb próbáltam fölrakni, de 13%-nál állandóan kiírta, hogy átviteli hiba.
Ha tudsz segíteni az jó lesz. Kicsit több mint 40 mega egy csomagolt zip fájlban.
HTWT - Hungarian Total War Team
1349 levél
Válasz 04.06.03. 13:26 #1150
gador
Jó volna, ha felraknád azt is, kiváncsi vagyok rá!

Ha gondolod, segítek a feltöltésben - kirakhatjuk nálam is, bár az én oldalam abszolúte nincs kész, csak egy két részletben!
1956 levél
Válasz 04.06.03. 11:59 #1149
NisMaster
Hát majd fölrakom valamikor.

Egyébként ilyenek vannak benne lemagyarosítva, hogy Fekete-tenger, meg az országok neve.
HTWT - Hungarian Total War Team
1675 levél
Válasz 04.06.03. 09:05 #1148
Akárki
Üdv!

Ez a stratégiai térkép mit takar? Magyarul van kiírva, hogy Fekete tenger? Vagy az épületek, harci egységek, hadvezéri tulajdonságok is le vannak magyarosítva? Azért kérdem, mert nem lehet letölteni, és nem tudom, hogy fájon-e érte a szivem, vagy sem.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
1349 levél
Válasz 04.06.02. 21:13 #1147
gador
Commander Dexter:
"Egyébként mint már említettem ennek a taktikának, mint mindegyiknek meg van az ellenszere. Csak a hadtörténelemből kiindulva, ez a taktika a nomád népek sajátossága. Erre a Nyugat válasza (és a jó hadvezéré) az, hogy saját ijászaival megritkítja a soraidat, lehetőleg dombtetőröl osztva sz áldást, majd lovassággal elzavarni a lovasíjászokat. Ezek után pedig a nehézlovasság a szálgyalogsaág és a páncéltörő gyalogság martaléka lesz, mert az üldözésből visszatérő saját lovassággal együtt összeroppantják."

Ellenszer minden ellen van, csak győzd megtalálni. A játékban -és a valóságban- az egységek hajlamosak egy 15-20 százalékos veszteség után megfutamodni. Ezen lehet csodálkozni, de amikor az ember a csata elött jobra néz, majd balra néz, és barátokat lát, majd 10 perc múlva, egy kellemes nyilzápor után jobra néz, majd balra nézz, és nem lát mást, csak felnyársalt hullákat, valamiért hajlamos a pánikra.

Ha kellő veszteséget tud az ember nyilasa okozni, még azelött, hogy az ellen kardcsapásnyira meg tudja közelíteni, az ál fél siker. Ám arra vigyázni kell, hogy nehogy "lerohanják" az ijjászainkat, mert az elég kellemetlen, ha mi vagyunk az ijjászok!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.