Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Medieval: Total War

Medieval: Total War

Medieval: Total War
A legutóbbi Medieval: Total War cikkek, hírek
1675 levél
Válasz 03.05.11. 06:16 #396
Akárki
És a bevétel arányos azokkal a tengeri tartományoknak a számával, ahol hajóm állomásozik? Vagy egy másik provinciáig el kell jutni a hajóláncnak?
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
222 levél
Válasz 03.05.11. 01:10 #395
GGabor
Bocsh ogy közbepoáfzok..
Akárki szal ha az adot provinicán van kikötöd és kereskedelmi fejlesztésed és ugyanuyg mint az egység zsállításánál van minden tengeri területen egy hajód akkor bejön egy kereskedelmi bevétel is.. az árutól a táv olságtól stb stb től fügöen ez néha elég nagy lehet.. trade income felirat mellet van a kereskedelmi bevétel

Az egységek számát tényleg lekorlátozza a 3D de ami a TW sorozatban tetszik az hogy itt végre tényleg tömeg mozog és a tömeg nem azt jelenti hogy 6 gyalogos katona szaladgál.. persze az is kétséges lenne hogy fognák magukat és megcsinálnák a reális létszámot vajon átlátható lenne?

csak megjegyezném hogy volot olyan csatám amikor üldözs közben több embert fogtam el vagy öltme meg mint az egész csata alat szerintem fontos al ovasság ahogy már kifejtette Gladi is

A Romáról anyit hogy szerintem még senki se látta nyáron jön ki.. én se tudom miaz az Asterix feeling... talán az hogy vannak benne rómaiak? grafikát megdobják.. elég szép 3D-s egységek.. sőt nagyon szép de sajnos lecsökentik a létszámot... várostorom részletesebbb azt igérik hogy a csatatér változik pld ha felépitesz egy arénát a városban és ostrom bvan akkor tényleg ott az aréna.. a gazdasági részen is fejlesztenek.. szal sokmindent.. a grafikája tényleg nagyon brutálisra sikeredett.. az Asteix feeleinget nem értem.. nincsenek röpködö legionáriusok..követcipelő gallok..
1675 levél
Válasz 03.05.10. 11:29 #394
Akárki
Ok! Megvan!

Ezt a hajós dolgot fejtsd ki létszives! Az imént nekem is volt hajóhadam, és egy csata kivételével az összeset megnyertem. De nem tapasztaltam ilyen gazdasági növekedést.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
79 levél
Válasz 03.05.10. 10:43 #393
gladi
Akárki: Ha jól emlékszem, akkor a jobb felső ikonra kattintasz, akkor megjelenik kettő ikon. Az egyikkel a gyűlekezési pontot jelölöd ki, a másikkal új csapatot kérhetsz be, ha már nincs meg a 16 csapatod.

A lovasságot az elején használom, amikor az íjászokat szétkergetem, és jónéhányat lekaszabolok. Csata közben váratlan rajtaütéseket hajtok végre oldalról vagy hátulról. A csata végén az üldözéshez elengedhetetlen, mert addigra már az egységeim a csata fáradalmaitól szenvednek. A végére mindig hagyok egy-két lovascsapatot.

Valaki lejjebb tanácsolta, hogy a hajókkal milyen jó eredményeket ért el. Én addig kerültem ezeket az egységeket, de most nagyon rágyúrtam. Eredmény: 21000 Florin, amiből megmarad 13000.

Az olvastam, hogy a régiek néha tudatosan bontották meg az arcvonalat .Pl: a rómaiak az elefántok és a kaszás szekerek ellen. Helyet adtak nekik, mire azok átporoltak közöttük, mire megfordultak már el is dőlt a csata.

1675 levél
Válasz 03.05.10. 02:18 #392
Akárki
Üdv!

Nálatok is volt úgy, hogy csalt a program csata közben? Mert nálem igen. Akkor fordul elő RENDSZERESEN, mikor a provinciában egyébként több, mint 16 egység vesz részt.

A követekző szokott történni az almohádok ellen. Feláll egymással a két egyenlő nagyságú sereg. Megverem őket, és üldözés. Egészen a terepasztal széléig. Teljesen a széléig ugye a saját egységek nem tudnak kimenni, egy kicsivel előtte megállnak. Mielőtt az utolsó menekülő katona eléri a terepasztal szélét, a szél mögül újjabb érintetlen csapatok tűnnek fel, amik eredetileg nem is vettek részt a csatában. És hiába zavarom vissza ezeket is, újabbak jönnek. Így szépen lassan felmorzsolódom. Ez nem fair. Két sorsdöntő csatát veszítettem el így. Az én azon csapataim, amik nem fértek bele a 16 egysége, miért nem jönnek az elesett társaik helyébe?
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
427 levél
Válasz 03.05.10. 00:57 #391
Spartan Spirit
Egyébként az biztos, hogy a Total War sorozatban a 3D miatt az egységek (és így a seregek) létszáma irreálisan alacsony, még feltuningolt állapotban is, és a seregek felépítésének nincs sok köze a történelemi tényekhez. De lesznek még erősebb gépek is, és akkor majd több katonát lehet színre vinni. Na ezen a ponton biztosan Gettysburg-ék vannak előnyben (de ott egy figura nem is egy embert jelenít meg).
-- Censored --
427 levél
Válasz 03.05.10. 00:39 #390
Spartan Spirit
"Tény, hogy a Medievalban nagyon rövid ideig tart egy csata"

Ezt írtam előbb, de revideálom. Azért itt sem mindig rövidek a csaták. Simán lehet 15 perc, vagy több is. Aki nem kapkod - ami különösen expert fokozatban ajánlott-, az szépen elmanőverezgethet, részcsatázgathat hosszabb ideig is.
-- Censored --
427 levél
Válasz 03.05.10. 00:20 #389
Spartan Spirit
A Medievallal kapcsolatos változatási ötleteiddel egyetértek, de a túl sok egységnek azért a 3D is határt szab, főleg hogy 1 katona itt tényleg 1 katona.

"16 egységgel vívott kis perpatvarokat nem neveznék valami kombinatívnak."

Hát én ezt nem merném ilyen határozottan kijelenteni, például mert a sakkban is 16 figurát mozgat egy játékos, és ott aztán van kombináció bőven. Szerintem a sakk alapján határozták meg a Medieval egységszámát is, azt vélvén, hogy az átlag fogyasztó ennél többet már nem tudna átlátni, és élvezhetetlennek találná a játékot. Kár. Ezt is beállíthatóvá kellett volna tenni. Egyébként a Close Combat sorozatban is 16 egység a maximum, pedig az nem is 3D.

Persze, hogy a két játék nem ugyanazt az elgondolást követi, de bizonyos jogos összehasonlítási pontok azért vannak.

Tény, hogy a Medievalban nagyon rövid ideig tart egy csata, ez zavaró is, de hát nézd meg hány ütközet van a Waterloo-ban és hány a Medievalban. Ezért kellett bevezetni az automatikus csatalejátszást is.

"üldözésre úgysincs kapacitásunk, az arcvonalat kifejezetten káros megbontani, a lovasság csak kisegítő fegyvernem, önállóan semmit sem érnek"

Ezt nem írnám alá. Az üldözés ugyanolyan fontos része a csatának, mint bármi más, kell legyen rá kapacitás. A Gettysburg-ből és társaiból nyilván azért hagyták ki, mert a későbbi csaták szempontjából semmi jelentősége nincs, hogy hány embered marad életben (csak a pontszám miatt számít az elesettek száma). Ez azért nem túl életszerű.

Az arcvonalat persze hogy nem jó megbontani, de hát éppen azért izgalmas az üldözés, mert ügyesen kell kivitelezni, és számolni kell bizonyos veszélyekkel is (pl. kelepcébe rohanás).

Hogy a lovasság csak kisegítő fegyvernem lett volna Napóleon korában, az messze nem fedi a valót (vagy csak a játékra értetted?). A Waterloo: NLB-ben lehet, hogy ez a helyzet, de az elég baj. Hogy önállóan nem érnének semmit? Gondolj csak a kozákokra, mit csináltak Napóleon visszavonuló csapataival Oroszországban.

A Rome: Total Wart még nem láttam. Annyira kriminális? Milyen az az asterixes feeling?

Amúgy a hollywoodi filmek meg az én lelkivilágomra hatnak igencsak károsan.
-- Censored --
249 levél
Válasz 03.05.09. 21:42 #388
Epameinondasz
Mielött valaki nehezményezné a mi kis csevegésünket, annak mondom nem árt a kedvelt játékunk, egyes negatív tulajdonságaira is felhívni a figyelmet. Főleg egy olyan területről amiről nem hiszem, hogy sokaknak teljesen tiszta. Összehasonlításunk tárgya pedig nem a Quake legújabb verziója, hanem egy részben hasonlatos felfogású program.

A Gettysburg valójában max. egy jó játék volt, ez a sorozat csak a Waterloo: NLB-ben és Austerlitz: NGV-ben teljesedett ki.

Azt írtam, a történelmet nem lehet megváltoztatni. Na most magyarázhatom a bizonyítványt. Őszintén szólva, a Washington elleni vonulásoddal kapcsolatban írtam. Hisz már elfoglaltam a Reichstag-ot az angolszászokkal, bevettem Hougemount falut a franciákkal Waterloo-nál...stb. amelyek, mint tudjuk a valóságban nem történtek meg. A történelmet nem lehet megváltoztatni, ezt a felfogást követem továbbra is, ha egy játék engedi kihasználom, ha nem, akkor sem probléma.

A koncepció teljesen más, itt a történelmi csatát kellett szimulálni, a valóságot megközelítve, így azt kell elfoglalnod, amit Napóleon, Wellington, von Büchler, II. Ferenc, vagy Kutuzov kijelölt. A Total War-ban is van történelmi csata, de hát azokat inkább hagyjuk. A "csak tiszta forrásból" már csak azért sem valósulhat meg, mert nem létezne egyetlen játékos se, aki kontrollálni lenne képes az eseményeket. A Total War egyértelmű, megfelelően kevés csapat irányítására szakosodott, igazodva a ne terheljük túlságosan a kedves vevőt szemléletmódhoz, viszont kompenzálja a stratégiai résszel. Az Austerlitz és tsa. pedig pont olyan, hogy azt kellen csinálnod, mint a vezénylő parancsnok.

Alkotó módon, nem a Total War-ban, hanem ellenlábasaiban lehet csatát és ütközetet vívni. A küzdelem akár órákig is eltarthat, az egyes csapatrészek, nem rövid ideig, hanem mondjuk negyed-fél óráig is küzdenek egymással, ez óriási előny a valós harcászatot kedvelőknek. A csata nem némi manőverezés, majd levágjuk gyorsan egymást koncepcióra épül. A balszárnnyal feltartoztatjuk az ellenséget, miközben operálunk a jobbal, centrum pedig harcászati tartalék. A harcrendet és így küzdelmet harclépcsőszerűen is felépíthetjük. Ez csak egy példa. Összehasonlítás mégsem igazságos, egy zászlóalj természetesen sokkal lassabban amortizálódik, de a Total War-ban irreálisan rövid ideig küzdenek. Ráadásul a Sudden Strike-ot sem illendő összehasonlítani a Combat Mission-el. Az egész Gettysburg-re támaszkodó sorozat, a csatán belüli ütközetek koncepciójára épül, vagyis hiába nyered meg az ütközetet, attól a csatát közel sem biztos. Sakkozó logikájú játékosok akár az egész csatát is levezényelhetik egyben, persze az állj gomb sűrű nyomogatása mellett.

A Shogun-ban és Medieval-ban is jó a harcászat, csak drasztikusan lelassítanám a játékmenetet, és sokkal nagyobb ellenállóképességet adnék a csapatoknak, és több egységet raknék a csatamezőre. 16 egységgel vívott kis perpatvarokat nem neveznék valami kombinatívnak.
A Total War tele van a bűvész kalapjából előrángatott típusokkal, szervezeti formáiknak nem sok köze van a valósághoz. Lovagkorban vagyunk kérem szépen, hol maradnak a "kopják" és a belőlük felépülő "zászlók" !!!

Az Austerlitz, Waterloo c. progiknak is számos hibája van. Üldözés nincs, az alegységeket, egységeket megsemmisíteni nem lehet, csak demoralizálódnak, és késöbb visszatérnek a küzdelembe. Ez nem hiba, üldözésre úgysincs kapacitásunk, az arcvonalat kifejezetten káros megbontani, a lovasság csak kisegítő fegyvernem, önállóan semmit sem érnek.

A Total War kétségtelenül szórakoztatóbb, de gondolom nem csak hollywoodi filmeket néztek. Remélem.

Shogun és Mongol Invasion nevezetű részeket még töviről-hegyire átjátszottam. A Medieval-t félbehagytam, igaz ennek CM:Barbarossa to Berlin megjelenése volt az oka, viszont azóta sem tértem vissza hozzá. A római rész Asterix-es fílingje, pedig kifejezetten káros a lelkivilágomra.

427 levél
Válasz 03.05.09. 16:19 #387
Spartan Spirit
Epa: Kösz, megnéztem az írásaidat. Van amivel egyetértek, van amivel nem.

A történelmi hűség tényleg nagyon fontos, de ha egy bizonyos ponton túlmegy, akkor már a játék hátrányára válik. Szerintem csak a csapatok jellemzőit, a kiinduló pozíciókat, a fő célkitűzéseket meg még néhány ilyen dolgot illetően lehet szigorúan venni. A csata és a hadjárat lefolyásában egyszerűen tarthatatlan, ellenkező esetben utánjátszássá válik az egész, a háborúra pedig tudvalevőleg minden más inkább jellemző, mint ez.

Én azzal a koncepcióval értek egyet, hogy vegyünk egy történelmi szituációt, lehetőleg korrekten állítsunk be mindent, aztán döntse el a játékos, hogy követi-e a történeti eseményeket vagy sem. Tehát ne mondja meg nekem senki, hogy 'A' tartomány vagy 'B' domb megszállása fontos, mert lehet hogy én teljesen más haditervet követek, és 'B' domb nem ér semmit. Tehát adjanak lehetőséget a kreativitásra is és az eredeti események utánjátszására is, és igenis lehessen történelmet csinálni!

Azt írod, hogy szerinted egy játékban ne lehessen megváltoztatni a történelem menetét. Érdekes, hogy ennek ellenére mégis kedveled a Gettysburg-öt, mert a történelmet akkor is rendesen megváltoztatod, ha mondjuk az uniósokkal elveszíted a csatát. Sőt ha menet közben az egyes csatarészeket nem úgy abszolválod, ahogy az a valóságban történt, akkor az egész eredeti csatamenet borul. Tehát ez az egész "csak tiszta forrásból"-elv sehol nem valósul meg, sőt úgy ahogy van, tarthatatlan! (Meg azért a G-ben is van Random lehetőség, ami a történetiséghez sok, a rugalmas variálhatósághoz viszont kevés.)

Egy játékban eleve nem lehet megoldani a teljes hűséget, mert az azt jelentené, hogy neked semmi beleszólásod nincs semmibe, csak szolgai módon utánzod, amit annak idején egy hadvezér csinált, és ez talán még történelmietlenebb felfogás mint a másik. Mert egy hadjáratban vagy egy csatában épp az ezerféle lehetőség, csapda, a kiszámíthatatlan körülményekre való reagálás, a stratégiai ill. taktikai érzék próbája a fontos, nem pedig az, hogy mennyire ismered egy régmúlt csata eseményeit. Az is fontos persze, de a lényeg az ALKOTÁS! A saját csatádat neked kell megtervezned és kivitelezned. Hol tudsz a G-ben haditervet változtatni? Ott 'B' dombot el kell foglalni, mese nincs. Szóval szerintem egy jó csatajátékban ötvözni kell a történeti hűséget a váratlansággal és a kreativitás lehetőségével. És ez szerintem a Medievalban sokkal inkább megvalósul - különös tekintettel a stratégiai szintre, ami új dimenziót ad az egésznek.

Tény, hogy a Gettysburg-típusú játékokban a csataszimuláció jobban ki van dolgozva. Viszont semmi stratégia nincs bennük! Ez nagy áldozat, túlságosan is nagy. Nekem végig hiányzott a Gettysburg-ben, hogy nincs folytatás a csata után. Nincs súlya a győzelemnek. Egy csata szerintem önmagában kevés egy teljes játékhoz, de ez csak magánvélemény.

A Medievalban a stratégia elfogadható, a csata pedig nekem kifejezetten tetszik. Szerintem túlságosan szigorú vagy hozzá. Minden taktikai szituáció előfordul a csaták során, ráadásul sokkal látványosabban és hangulatosabban, mint a G-ben. A csapatok szervezetének bonyolítása (és így a kezelhetőség megkönnyítése) pedig már éppenséggel történelmietlen lenne. Ezek nem XIX. századi hadseregek, hanem alacsonyan szervezett középkori ármádiák, amelyek nem ismerték a hadtest-hadosztály stb. tagozódást, nem kéne ezt számonkérni rajtuk. (Persze a háromszög alakzatot sem ismerték, azt kár volt beletenni.)

Pik-pak csaták: hát, ha gyenge a sereged akkor azért igencsak manőverezni kell, hogy ne kalapáljanak el. És ez ügyességet és időt igényel.

Nekem az üldözési lehetőség tetszik a legjobban a Medievalban (ez alapvető egy csatában). Megvan ez a mondjuk a Waterloo-ban? (A Gettysburg-ben nincs.)
-- Censored --
1675 levél
Válasz 03.05.09. 16:13 #386
Akárki
Látod lelki szemeiddel magad Skóciában?

Legutóbb a magyarokkal kezdtem el nyomulni. Indulásként elfoglaltam Szerbiát, és a románokat. Utána nem támadtam. Hosszú csönd! csak fejlesztettem, fejlesztettem. egy idő után a németek próbálkoztak, de könnyedén visszavertem őket modern hadseregemmel. Viszont nem támadtam őket. Ugyanis jöttek nyugatról az almohádok, és nem akartam gyengíteni őket. Azóta meg is érkeztek. A németek már nincsenek. Anglia, Franciaország az övék. (Skócia is) A lengyelek helyett Novgorod az északi szomszédom. Bizánc sincs már. Egyiptom megdöntötte. Igaz, a császár vére az én kezemhez tapad. Már csak Görögország volt meg nekik, amit okulva a német esetből, megmentettem a kereszténység számára. Szóval kényes a helyzet. Itt állok 3 nagy, fél kontinensnyi birodalom gyűrűjében.
Apropó! Aquitania valahogy az enyém lett. Jó messze van tőlem, semmit sem tettem érte. Járt már így valaki?
Még egy érdekes dolog történt velem. A7 1230-as években, a németek elleni egyik csatában meghalt a IV. Bélám. Utóda II Kálmán. Ő a testvére volt, és történelmileg 1241-ben a Muhi csatában halt meg. Ilyen szempontból ilyesztően logikus a program. De ez most elmaradt. Úgy hogy borult a trónutódlás. Azt hiszem az 1300-as években még mindíg az Árpádház uralkodik nálam. De az ne kérdezzétek, hogy ki a király, majd este megnézem.

Egyébként most elkezdtem nyomulni az EU II-vel is. A Medieval managmentje nem tetszik annyira, mint az EU-é. Ott jobban ki vannak dolgozva a fejlesztések, meg egyebek. Viszont ott a csaták nincsenek kidolgozva. Ha a kettőt házasítanánk, megszületne a TÖRTÉNELMI STRATÉGIA!!!!!

Remélem az ostromot a Romeban tovább fejlesztik. Itt nem vagyok oda tőle. A következő képpen jártam el A görög vár elfoglalásakor: Két ágyum volt, de csak az egyik tudta lőni a kaput. Nem végzett vele, szétnyilazták. Ezek után nekikűldtem a nehézlovasságot a kapunak. Még a Mongol hadjáratnál tapasztaltam a kijevi pályán, hogy karddal szétszedik a kaput. Amint a lovasok a kapukhoz érnek, már nem tudnak nyilazni rájuk. Szépen nyugodtan szétszedik a vaskaput. Három lovast vesztettem mindössze. Igaz, más lett volna a helyzet, ha a várfalon belül egy íjjász csapat is van, nem csak három lovag. De akkor is olyan ciki volt.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
79 levél
Válasz 03.05.09. 12:46 #385
gladi
Hi skacok. új vagyok a fórumon /ami egyébként nagyon király/, de a játékban már nem. Néhány dolgot átírtam a progiban, hogy a történelemhűséget javítsam, másrészt hogy a saját szájizem szerint nehezítsem, mert már experten sem volt kihívás. Ha valaki tudja, hogyan kell átállítani az egységszámot az írja + legyenszíves. A feudal men at armsot próbáltam 80-ról 400-ra, de nem sikerült csak max 144-re, de nagyon instabil lett a játék, állandóan kilépett amikor úgy gondolta.
Más: Ajánlom mindenkinek Machiaveli: A háború művészete c. könyvét, amit először még 1521-ben adtak ki, de néhány éve magyarul is. A hadseregkiállításról, harc taktikákról, várostromokról ír benne, erősen utalva a római módszerekre is.
Néhány dolog nem tetszett a játékban:
-hogy nem lehet változatosabb a pontozásos rendszer?! meg lehetne határozni egy ország mely országokat vagy népeket foglaljon el.
Szinte látom magam előtt amint a németekkel épp Konstantinpoly ellen indulok, miután elfoglaltam Skóciát.
-az egységek egymáshoz mért erőssége nincs túl jól belőve. Legalább a nezézlovasoktól futamodjon már meg a parasztcsorda.
Játékélményben viszont simán veri az általam ismert játékokat.
249 levél
Válasz 03.05.08. 21:19 #384
Epameinondasz
Néhány mondatot elhintettem az egyik progiról a
http://www.pcdome.hu/forum/forum.php?action=ll&fid=10&tid=6326
topicban, még mint Wallenstein.

A történelmi csatákban és ütközetekben persze hogy nincs beleszólásod a csapatok állományába, mivel csak a harcrendnek megfelelő zászlóaljak, ezredek vesznek részt (magasabbegységük a hadtest).
Az összecsapások ideje sokszorosa a Total War szerintem leegyszerűsített összecsapásainak.
A történelmet nem lehet megváltoztatni, én ezt a szemléletmódot követem. Folytatás már nemigen lesz, a fejlesztő tönkrement.
A Total War sorozat valóban sokkal sokszínűbb, én is ezért szerettem, de a harctér eseményeiben nekem nagyon egyszerűnek tűnik, pik-pak lerendezik egymást.
Grafika nagyon ronda, optimalizálatlan, 700MHz-es gépen is szaggadt, pedig úgy néz ki, mintha már 300MHz is sok lenne neki. Én nem a Panzer General-on nőttem fel, hanem a Talonsoft progikon, így cseppet sem zavar.

Gettysburgben (és folytatásaiban Antietam, South Mountain) nem volt harcoló lovasság, csak dragonyosként harcolók, ez tökéletesen megfelelt a polgárháborúban megváltozott lovassági harcmodornak.
427 levél
Válasz 03.05.08. 16:30 #383
Spartan Spirit
Ja, és 1 nagy hülyeség volt a Gettysburg-ben a lovasság alkalmazásának módja. Azt hogy oldották meg a folytatásokban?
-- Censored --
427 levél
Válasz 03.05.08. 16:26 #382
Spartan Spirit
Epameinondasz:

Igen, nekem is kellemes emlékeim vannak a Gettysburg-ről. És sajnálom, hogy nem jutottam hozzá az Austerlitzhez és a Waterloo-hoz.

Milyen zseniális újításokat alkalmaztak bennük? A screenshotoktól nem voltam elragadtatva. Elég lehangolóan néztek ki. Határozottan úgy tűnt, hogy romlott a grafikájuk a Gettysburg-höz képest.

Történelmi hűség ide vagy oda, engem zavart, hogy gyakorlatilag semmi beleszólásom nincs a csata menetébe, a sereg összetételébe stb. A teljes csata végén pedig - ami elég hamar bekövetkezett - hiányérzetem volt. Általában a konföderációsokkal voltam, és a győzelem után minden áron Washington ellen akartam vonulni. Azért örülnék neki, ha lennének további folytatások.

Kétségtelen, hogy néhány megoldása jobb, mint a Medievalnak, de az egész túlságosan limitált, nincs meg benne az a variálhatóság, az a sokszínűség, ami az MTW-ben. Legalábbis szerintem.
-- Censored --
14 levél
Válasz 03.05.08. 10:23 #381
Chepy
Nah régen jártam erre ... nem volt időm
Csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy nekem valahogy a fegyver update nem jön össze... ugyanis nem jelenik meg az alsó sarokban a fegyver ikon kül. szinekben... a páncél update az megy... annak ott van az ikon (pajzs) és rendesen változik is ha felépül az új építmény.
MÁS
Visszatérve az ijászos vitára... én mostanában ugy játszok (az angolokkal), hogy van a seregben amivel támadok/védekezek van 3-4 long bowman akik az elején megszorják az ellent aztán miután kifogytak, vagy kibontakozó közel harc van, akkor kiküldöm őket és jöhet a gyalogság vagy a lovasság.
De lehet hogy erről már volt szó, akkor bocsi, de most nincs kedvem végig lapozni vár rám a nyár...
249 levél
Válasz 03.05.07. 23:51 #380
Epameinondasz
Spartan Spirit, de vagy az első aki legalább említés szintjén, felhozod a Gettysburg-öt, vagy zseniális folytatásait Waterloo NLB-t, Austerlitz NGV-t. Hadtörténeti pontosságát és harctéri szimulációját figyelve a Total War sorozat fejlesztői elbujdoshatnának szégyenükben az utóbbi kettő program mellett. Sajnálhatod, hogy nem tartottál ki e sorozat mellett.
20333 levél
Válasz 03.05.07. 23:23 #379
Z-Master
Főleg az elején nyomtam én,és csak utána vettettem be a masinát.
20333 levél
Válasz 03.05.07. 21:47 #378
Z-Master
Én általam lejátszott harcok: 40%

Gép által: 60%

kb
1675 levél
Válasz 03.05.07. 21:39 #377
Akárki
De akkor kevesebb a játékélmény, mint az Európa Universálisban volt!
Én minden csatát magam vezénylek. Az almohádokkal vívott utpolsó csatában eléggé létszámhátrányban voltam. Hála istennek nem volt túl nagy a fegyelem közöttük, így végül is győztem, bár a haderőm fele legalább elhullott. Nem vagyok benne biztos, hogy a gép nekem adta volna. egy tisztes helytállás reményében álltam ki, hogy a vereség után a szomszédos provinciában lévő haderőm minnél kissebb ellenállásba ütközzön, mikor felszabadítja az erődöt.

Egyébként érdekes: vár védés nincs, csak ostrom.

Életembe először belenyúltam egy méregdrága programba. Sikerült. Ugyhogy most már lehet nyomulni a magyarokkal is.

Most azon filózok, hogy vajon létezik-e ilyen file az EU-I ben, mert akkor ott is lehetne nyomulni a magyarokkal, magyarul.

Milyen buli lenne. 1453-ig a TW-n, 1492-től az EU-n. Csak 39 év esik ki.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
20333 levél
Válasz 03.05.07. 20:03 #376
Z-Master
Én a legtöbb harcot a géppel végeztettem el.(mondjuk ez akkor jó főleg ha több embered van mint az ellenek)
1675 levél
Válasz 03.05.07. 18:17 #375
Akárki
Indítottam egy küldetést a spanyolokkal. Az elején csak Navarrát foglaltam el, a többit hagytam a móroknak. Igyekeztem jóban lenni velük. Bevált. Ibéria az enyém. Marokó, Algíria szintén. Az almohádok úgy néz kimegszüntek, mert a következő provincia Bizáncé.

A csaták tetszenek, bár szerintem maga a csatajelenet a Pretoriansban jobban meg van csinálva. Igaz, az a játék csak arról szól. Viszont ami tetszik, az a csapatok megfutása, és hogy ha kell bármikor leszakadnak az ellenségtől.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
1719 levél
Válasz 03.05.07. 15:33 #374
TheHolyOne
Az adót legegszerűbb rábízni a gépre. A térkép mellett, ha a nyilacskára kattintasz, bejön egy ablak, amin beállíthatod, hogy mi mindent végezzen a gép. A legfelső az adó.
Az egységek fenntartása pénzbe kerül, így ha nagyobb a költség, mint a bevétel, mínuszba mész. Ilyenkor szüntess meg néhány nem használt/elavult/leamortizált egységet. Célszerű a játék elején a jövedelemnövelő épületekbe beruházni, mivel így tudod fedezni a hadsereget és a provinciák fejlesztését. Ha a bal alsó sarokban az érmékre kattintasz, a bejövő ablakon láthatod, hogy mennyi a jövedelmed évente. Békeidőben célszerű évi 1000 körülre belőni, mert ez elegendő a provinciák gyors fejlesztéséhez. Hadiállapotban csak arra vigyázz, hogy ne menjen mínuszba.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1675 levél
Válasz 03.05.07. 00:58 #373
Akárki
Kriminális, amit művelek vele. Az angol, az angol... Nem magyarosította már valaki?

Az adót megtaláltam.

A fejlesztést még nemigen értem, de majd holnap ismét szótárazok. A Tutorialnál bevált. Csak baromi lassú.

Egyébként a Csaták oktatója nagyon tetszett. Részletes, és alapos volt. De a másikban csalódtam. Azon kívül, hogy hogyan mozgassama bábukat a térképen, nem mondott el semmit.

Nem tudom, pl. hogy hol lehet képezni orgyilkost. Arrol már nem is beszélve, hogyan lehet betenni az ostromlott várba.

A Spanyolokkkal kezdtem. Az elején még jól is ment. De egy idő után mínuszba mentem. És hiába nem építettem, képeztem, a hiány nőt. Nem tudom mitől.

Ez egész jó kis játék lenne, csak nemigen igazodom ki rajta az angol miatt. Ezt minden játéknál megszenvedem. Kivéve az EU-I.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
20333 levél
Válasz 03.05.06. 21:19 #372
Z-Master
Leraksz pl egy kardos műhelyt és azt fejleszted.Így a gyalogságod(kardosok) jobban fejlődnek.

>Az adót meg ha jól tudom úgy van ,hogy az adott providenciára klikkelsz majd jobb egérgomb és valahol lent lehet állítani.

Már régen játszottam vele és nincs is fent most a gépemen.Hogy ha nem így van akkor sry.
5397 levél
Válasz 03.05.06. 21:16 #371
Morello
Adó mértékét külön-külön tartományonként lehet állítani, a tartomány infó ablakban.
A sereg (és a hadvezérek) képessége leginkább a csatákban fejleszthető, bár új fajta pajzsokat és kardokat rájuk aggatva szintén nő az erejük
1675 levél
Válasz 03.05.06. 21:13 #370
Akárki
Hogy tudom állítani az adó mértékét?
Hogy lehet fokozni a tudását a seregnek?
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
1719 levél
Válasz 03.05.06. 14:51 #369
TheHolyOne
A viking Invasion csak a britt szigeten játszódik, tehát Európa többi része kimarad. Ugyanakkor bővítik az eredeti gamma részét és így kerül bele még 3 nép.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
20333 levél
Válasz 03.05.06. 13:28 #368
Z-Master
A saját területeidet próbáld felhúzni minnél magasabb szintre.Az adóra is vigyázzál mert ha túl magas akkor lázadások törnek ki.Az elején mindenkivel legyél barátságban és a keresztes seregeket meg enged át.

>Majd kezdjed el a seregedet létrehozni.(lehetőleg minnél több egységet és minnél nagyobb tudásssal)

Nagyjából ennyi.

Majd még írunk trükköket.
1675 levél
Válasz 03.05.06. 11:45 #367
Akárki
Üdv!

Meg van a játék!

Milyen tanácsokat tudtok adni egy angolul nem tudó, kezdő Total Warosnak?
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
20333 levél
Válasz 03.05.05. 22:28 #366
Z-Master
427 levél
Válasz 03.05.05. 22:28 #365
Spartan Spirit
OK, akkor ugyanarról beszéltünk, csak nem vettem észre.
-- Censored --
20333 levél
Válasz 03.05.05. 22:25 #364
Z-Master
Itt van egy régebbi levelemet másoltam be ide,hogy pontosan lásd:

A Viking Invasion,a nevéből adódóan főként a vikingek kalandos történetét játszhatjuk végig,méghozzá Krisztus után 793-tól,bár a küldetések során összessen 8 nemzet lépéseit dirigálhatjuk(pl:szászok,wales-iek,skótok,írek,a már említett vikingek,stb.).Ráadásul a küldetés lemez az alapjátékot is megtoldja 3 új nemzettel(szicíliaiak,aragóniaiak és a...,köztük a magyarral is.

>De majd kiderül.
427 levél
Válasz 03.05.05. 22:25 #363
Spartan Spirit
A 3 új nép a Medievalban lesz. A Viking Invasion időben is teljesen máskor játszódik: a VIII. sz. végén kezd.
-- Censored --
427 levél
Válasz 03.05.05. 22:22 #362
Spartan Spirit
Nem úgy a! A magyarokat a Medievalba rakják bele! A vikinges egy teljesen más játék. Ott nincs helye magyaroknak! (Legalábbis szerintem.)
-- Censored --
20333 levél
Válasz 03.05.05. 22:22 #361
Z-Master
Olvastam róla,hogy 3 új játszható eu néppel bővűl,köztük a magyarok is.
5397 levél
Válasz 03.05.05. 22:19 #360
Morello
Hát, alig hiszem... A vikingekhez nem sok köze volt a magyaroknak, tehát, ha ez lesz az alapkoncepció, akkor még örülhetünk ha kis népünk a térkép sarkából figyeli az eseményeket.
Ha már a középkorból kihagytak minket, amikor azért tényleg elég frankó állam voltunk, mit várhatunk a vikingektől...?
20333 levél
Válasz 03.05.05. 22:16 #359
Z-Master
De legalább a Vikingbe nem kell már buherálni a gammát,hogy játszani tudjunk a mi kis népünkkel.
5397 levél
Válasz 03.05.05. 22:13 #358
Morello
Jah, a Viking Invasion
20333 levél
Válasz 03.05.05. 22:11 #357
Z-Master
Ha jól tudom most májusban jön a küldi lemez?
20333 levél
Válasz 03.05.05. 22:07 #356
Z-Master
Én a törökökkel kezdtem el majd a spanyolokkal de végül is az angolokkal vittem végig.
5397 levél
Válasz 03.05.05. 21:57 #355
Morello
Eljutottam velük egy ideig, aztán párhuzamosan elkezdtem játszani az arabokkal.
Aztán egy fórumos jóember megírta, hogy lehet a magyarokat is választhatóvá tenni, azután meg a magyarokkal nyomultam
20333 levél
Válasz 03.05.05. 21:55 #354
Z-Master
Lengyelekkel is vitted végig?
5397 levél
Válasz 03.05.05. 21:52 #353
Morello
Pedig a legelső csatámban (lengyelekkel voltam) még sereggel is támogattak (erről még a screenshot is ott van a cikkben). Aztán utána kezdtek ilyen köcsögök lenni.
20333 levél
Válasz 03.05.05. 21:44 #352
Z-Master
5397 levél
Válasz 03.05.05. 21:42 #351
Morello
Én is állandóan haverkodtam a magyarokkal, hozzáadtam a lányomat, meg fele királyságomat, stb. Erre a hálátlan dögök állandóan orgyilkossal irtották az embereimet.
427 levél
Válasz 03.05.05. 18:55 #350
Spartan Spirit
Nagyon helyes. Az ember ne irtsa ki a saját őseit!
-- Censored --
1719 levél
Válasz 03.05.05. 17:24 #349
TheHolyOne
A magyarokat elvből nem írtom ki soha.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1719 levél
Válasz 03.05.05. 15:35 #348
TheHolyOne
Itt le lehet tölteni a hastingsi csatát megelőző csatát, mint historical battle. Elég igényesnek néz ki. Már letöltöttem, de még nem próbáltam ki.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
222 levél
Válasz 03.05.04. 22:13 #347
GGabor
Aszem a kitalált középkort hanyagoljuk.. szerintem csak a filmekbe menők az egész világra kiterjedő összeseküvés elméletek
egyébként ez tán még anyiból elfogadható hogy valaki fogta és feltette netre.. egy magánember a rosszabik az amikor egy cég vét ilyen hibákat.. az az igazán lehangoló

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.