Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Medieval: Total War

Medieval: Total War

Medieval: Total War
A legutóbbi Medieval: Total War cikkek, hírek
187 levél
Válasz 03.01.05. 23:32 #196
Cyrus
Légy erős a pretoriknak sem volt különös cucca. Ez egy beosztást jelent, ami folyton változott a századok során. A császárság során, pl amolyan császári testőrség volt rómában. Könnyű-nehéz lovasságról nem igazán lehet beszélni. A lovasság téma mint mondottam annyiból állt, hogy a lóra ráterítettek egy pokrócot, zablát a szájába és gyí. Sőt igazából ha két korabeli ellenséges lovas csapat összecsattant a harctéren kb 5 percen belül már mindenki a földön fetrengett és gyalogosan harcoltak tovább.(Nem az amcsi cukorgiccs rómaikori filmekből kell kiindulni
De mindez nem is lényeges amellett, hogy a rómaiak 1000 éven keresztül ugyanúgy harcoltak és ugyanúgy győztek: gyalogság középen a szélen a lovasok. A Lovasság max arra, hogy bekerítsen, vagy elcsalja az ellenséges lovasságot, a lényeg a gyalogságon volt. Itt is bonyolult taktikát követtek: megfelelő távolságból eldobták a hajítódárdákat, aztán kard ki és...

Igaz a meidevalba meg elvileg nem férnének bele az "alakzatok". Ék alakban támadó lovasság? Zárt négyszögben harcoló léndzsások? Egy nagy fenét! Mindenki előre, és hajrá, tets testnek, pofa pofának, fegyver fegyvernek. Alakzatok? Soha!

Ellenben a rómaiak ezt tökélyre fejlesztették. Szinte minden szitura volt megfelelő alakzatuk az ellenséges nyílzáportól kezdve az elefántrohamig. Na ezzel lehetne valamit kezdeni a játékban! Kíváncsi vagyok mi lesz.
12 levél
Válasz 03.01.05. 13:13 #195
Edem
Azért nem teljesen csak ennyi egység volt...ott vannak a légiók mellett, a praetoriánusok, a különféle provinciák speciális segédcsapatai(felderítők,íjászok,könnyű lovasság stb stb...) nem lenne ez rossz ha elég részletesen csinálnák meg.
<$>God Bless America<$>
1719 levél
Válasz 03.01.05. 12:48 #194
TheHolyOne
A Centurion nagyon király játék! Egyik első pc-s játékom volt, és nagyon sokat játszottam vele. Sok kellemes emlékem van.

A (másik) játékról: lehet, hogy nincs sok egység, de rengeteg és hatalmas csatára nyílik lehetőség. Ott van a pun háborúk, gallok, germánok, a hunok betörése, Parthusz Birodalom (perzsia környékén) stb. Kevés egységgel is meg lehet jól csinálni, kiváncsi vagyok mennyire sikerül.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
187 levél
Válasz 03.01.04. 22:38 #193
Cyrus
Remélem nem lesz igazam, de ha korhűek akarnak maradni a készítők elég "sivár" lesz a kínálat, már ami a harcoló egységeket illeti. Róma esetében a választékot kb 1000 éven keresztül a következők jelentik:
lovas(kengyel nélkül!, pajzs, láncing, sisak, rövid kard)
gyalogos(fémpajzs, láncing, sisak, rövid kard, rövid hajító dárda, hosszabb hajító dárda)
íjász(elenyésző mennyiségben és szerepben)
parittyás(lásd íjász, de még kisebb)
különféle ostromgépek kezelőszemélyzete(ezek nagy részével lehet találkozni a Medievalban)
ie.105 körül Marius fejlesztett egyet a designon. Ovális helyett négyszögletes lett a pajzs, egységes lett a málha. Aztán ez így is maradt 500 évig.
Végül is igazuk van, ami bevált, azon nem kell változtatni...

Na jó, én is kíváncsi vagyok, de szerintem nem lesz egy nagy durranás, ha ugyanebben a szellemben akarják megcsinálni, csak más köntöst húznak rá.

Ismeri valaki a "Centurion" nevű játékot?
Én még Amigán játszottam vele úgy cirka 1000 éve. Ha annak a feelingjét visszaadja én már elégedett leszek.
1719 levél
Válasz 03.01.04. 09:29 #192
TheHolyOne
Szerintem eddig a világtörténelemben a Római Birodalom és a Harmadik Birodalom volt katonailag nagyon ott a szeren. Úgyhogy nagyon várom!
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
164 levél
Válasz 03.01.04. 00:39 #191
Yeager
Angelus:Eredeti Strongholdod van mert ha nem akkor egy feltört patchot kell feltenni.De lehet,hogy letöltési hiba máshonnan töltsd le,nekem is volt ezzel problémám.
Más,emberek hallotatok a ROME-TOTAL WAR nevű játékról?Ez is Total War sorozat tagja lesz,de teljesen felújított:graf.,hang.,stb.
Ha valaki tudd valami infót erről írja meg!!
Milyen jó lenne ha végig lehetne nyomni a királyság-köztársaság-császárság korokat,egeészen a birodalom felbomlásáig(majdnem ekkor kezdődik a Medieval)saját épületeivel,egységeivel.Nem??
Ha tudd valaki erről írjon már!
Egyébként a Medievalban most állok a legjobban fél Európa az enyém,és nekem van a legtöbb pontom,csak el ne b*****k valamit.
Lehet,hogy majd nekem is lesz pár kérdésem!!
8 levél
Válasz 03.01.03. 21:50 #190
Angelus
Na,így elég bonyolult hogy eza sok vallás is belekerült stb.Hmm..Na,mmost más témájú kérdéseim vannak
Mire való pontosan a directx?
ezekből van demo-változat?ami ittvan a pcdome-n az demo?
Naés,szóval én a Strongholdal játszok most(tom régi stb 100hibája van de nekem akkoris tetszik) és,van hozzá egy patch.Letöltöttem,és felülírta a exefájlt,és egyszerűen nemindul el a játék.Nem ír ki semmit,csak mintha töltene 4mp-ig,aztán semmi.Nemértem,mértnem indul el!És azért gondolom hogy felülírta,mert feltettem egy másik mappába is(a patchet) és ott kaptam egy exe fájlt is..persze azzal se indul el,ezért gondolom hogy a játék mappájában felülírta,mert amióta fennt a patch,nem indul el.5letek??
187 levél
Válasz 03.01.03. 17:21 #189
Cyrus
Eddig csak a vallást, a kultúrát és a viselkedést állítottam át pogányra.
Melyik épületek a pogányok?

Odáig jut el a dolog, mikor kiválasztod a korszakot (early-ben próbáltam), utána kiválasztod a népet.
Tök sirályul alul megjelennek a magyarok, mint játszható nép, László a király és az arcképe nem egy koronás fej, hanem egy kucsmás, mint amit a képeken a kunok, mondgolok stb viselnek. Eddig rendben is van, de utána kiírja az üzenetet, hogy nem passzolnak az egységek a kultúrához. Azt is próbáltam, hogy semmiféle egységet ne tegyen le induláskor, de persze a királyt, akkor is le kell tennie és lehet, hogy ez a gond, mert royal knight-ot akar letenni szerintem.
Ezt kéne valahogy kiküszöbölni.
5 levél
Válasz 03.01.03. 14:29 #188
iolah
Nem próbáltam ki, de azt hiszem dán nevek voltak, hisz csak a nemzet kiindulási pontját, a pajzsokat és egyes egységeket cserélt le.

1 Elvileg működnie kellene bár lehet hogy Scots-t kell beírni, volt aki (külföldi hackelők) pl a címekben a magyarokat Hungerian-nak vagy Hungarien-nak írták, nem tudom hogy direkt vagy csak puszta bunkóságból.
Egyszerűbb lenne szerintem ha searc-replace-el próbálod ki hogy műkszik-e, mondjuk az angolokat helyettesíted. Ma lehet hogy kipróbálom. U.A. a nevet kell beírni tapasztalatom szerint amit megjelenít a rebellis tartományról.
Ha jól emlékszem a novgorodiak rebellisek a Late-ben és a Svájciak az early-ben. tehát működnie kell.

2.
A beahviour-t is átírtad?
Ugyanakkor az épületeknek és egységeknek meg kell feleni az adott kultúrának. Tehát ha pogány magyarokat akarsz akkor pogány épület, pogány egység pogány hit a kezdő tartományokba stb.
Ha lessz kedvem megpróbálom.
Erről olvastam hogy lehetséges, sőt csináltak is egy pogány küldetést (nem a magyarokkal)
Az add Buildings-ben a magyarok azt hiszem az early-ben egy hármas szintű várat kapnak.
Az egyes az a favár. Egyes épületek ugye vár-szinthez kötöttek. A castle az itt várat jelent nem kastélyt Reméllem nem irtam baromságot Én castle-ra emlékszem.

187 levél
Válasz 03.01.03. 13:38 #187
Cyrus
A nagy térképen úgy mozogsz az "egy katonás" sereggel, mintha valami társasjátékkal játszanál (pl rizikó). Fogod a bábut és áttolod a térkép egy másik pontjára.
Ha a katonákat egymásra pakolod csapatösszevonást tudsz végrehajtani, de csak azokkal a katonákkal, akik a kör elején ugyanabban a tartományban voltak.
Ha szét akarsz szedni egy csapatot, rákattintasz, alul megjelenik milyen egységek vanna a seregben. A ctrl gomb lenyomásával kijelölgeted azokat, akiket ki akarsz tenni (piros lesz a keret körülöttük) és az egérgomb lenyomása mellett kihúzod őket a térképre. Persze csak abba a tartományba húzhatod ki őket, ahol áll az egész sereg.
Ha olyan országba lépsz, ahol már állomásozik egy idegen sereg, akkor a következő körben nagy valószínűséggel valami attack lesz.

Ezenkívül vannak még kémek, hencegnők, papok, követek, mint bábuk, de szerintem ha elolvasod az itt a pcdome-on írt játékismertetőt minden olyan kérdésedre választ kapsz, ami alapján már simán el tudsz játszani. Persze sok minden van, ami ott nincs leírva, de amit ott találsz, az is elég arra, hogy el tudd dönteni akarsz e foglalkozni a játékkal.
187 levél
Válasz 03.01.03. 13:29 #186
Cyrus
Köszi! Azóta már én is rájöttem, mióta jobban belemásztam a txt-kbe, csak el is felejtettem írni, meg amióta rájöttem Magyarokkal nem játszottam.
Tényleg a legjobb a glorious achivement átírása lenne. A teljes hódítás szerintem kissé uncsi sokadjára, sokkal izgalmasabb az állandóan változó pontrendszer.

Említetted, hogy a horvát ismerősöd átírta a dánokat horvátra stb stb. Akkor ő át tudta írni a dánok achivementjét is, vagy sima hódítást játszott, nem dániából indult, hanem horvátországból és a horvát királyát mondjuk Sigmund Torfilson-nak hívták? Mert ha ez utóbbi, akkor az azért elég illúzióromboló, nem igaz?

Nekem jelenleg két nagy problemám van, amit mindenképpen szeretnék kipróbálni:

1 Skótokkal játszani, de úgy, hogy skót nevek legyenek stb. Tehát nem jó, ha mondjuk a dánt írom át skótra (már próbáltam) mert mint fentebb mondtam szar, ha dán neve van a skót királyomnak. Talán be lehetne írni major-ba egy FN_scotch sort? Nem tudom.

2 Magyarokkal úgy játszani, hogy pogány vallású és kultúrájú nép legyen.
Amikor átállítottam (már korábban leírtam) a kultúrát és a vallást is pogányra nem működött. Muzulmán és keresztény kultúrával ment a pogány vallás de pogány kultúrával nem.
Ha ebben tudnál segíteni az nagy ööö... nagyon nagy ööö... nagy izé... SEGÍTSÉG lenne!



ui:
Az mit jelent, hogy a castlet át kell írni magasabb szintre? Én ilyesmit nem csináltam eddig.
187 levél
Válasz 03.01.03. 13:14 #185
Cyrus
Butchert még nem kaptam, de -2 morálmódosítót már többször is sajnos.
Sőt (bár ez nem a kivégzéshez tartozik) egyszer egy állati jó parancsnokomat "rontottam el" a morállal. 9 csillaga volt és 10 valourja. A lojalitása, a lúdtollai, vallásossága mind-mind temérdek volt. Egy csatában azonban elbambultam, és elfelejtkeztem róla, hogy üldözte az ellenséget. Mikor vártam a második hullámot mindenkit visszarendeltem a dombra, csak ő maradt ott egyedül a térkép szélén, ahol belép az ellenség erősítése. Na el is kapták, és szégyenszemre mikor 1 emberre csökkent megfutamodott. Mondjuk szemét volt a gép, mert rögtön a "doubtful courage" kifejezéssel jutalmazta, ami -6!!! morált jelentett. Na attól fogva egy kalap sz**t sem ért a 9 csillaga, tiszta para volt a sereg, ha ő vezette.
1719 levél
Válasz 03.01.03. 11:42 #184
TheHolyOne
Ezzel én teljes mértékben tisztában vagyok. De csak bizonyos mennyiségig csökken a morál, mert az emberek nem kapják meg a részüket a váltságdíjból (ezt írja). De ha nagyon sokat, mint pl én egyszer a törökök ellen min. 2000 foglyot végeztem ki, akkor megkapja a vezér a Butcher címet, ami ad +3 Dread-et, de nem csökkenti a morált. Tehát egy csata alatt vagy nagyon sokat, vagy keveset kell kivégezni. De ezt a módszert én csak akkor használom, ha hatalmas túlerővel szemben harcolok (nem csak abban a csatában. Pl mikor jönnek az egyiptomiak/mórok/törökök sokszor sokezer fős sereggel.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
5 levél
Válasz 03.01.03. 09:56 #183
iolah
De tudnak!
Tegnap este jöttem rá hogyan lehet meghackelni!!!

A következő a recept:
startpos early.txt v high.txt v late.txt
1.
az FN_Hungarian Behaviour-jét át kell állítani valamilyen CRUSADER (amelyik tetszik)
2.
a Make buildings-nél (vagy add building)
AddBuilding ID_HUNGARY Church
AddBuilding ID_HUNGARY Chapter_house

Indíts egy új játékot és lám lám a magyarok is tudnak keresztes hadjáratot indítani.
Természetesen csak az adott tartományból.
Ha Horvátország és Erdélyből is akarsz keresztes hadjáratot indítani akkor az adott területekhez is be kell írni ugyanezt a sort...
Sajna a glorious achievment-ek az exe fájlba vannak implementálva, ezért a minor-nemzetekkel nem lehet játszani.
Ha valaki végig "debuggolta" az exe -t átírta és működött neki akkor az engem is érdekelne.
Még egy olyan megoldást láttam egy horvát gyerektől hogy a dánokat helyettesítette a horvátokkal.
Kicserélte a zászlókat, a címeket átírta stb.
Jó játékot!
Ha valakinek problémája van az eljárás során forduljon bizalommal Több mindent hackeltem és lehet hogy a castle-t át kell írni egy magasabb szintre hogy működjön pl 7-8 ra.
De én már kipróbáltam és műkszik.
Ha nem jön össze sehogy sem akkor üzenj és elküldöm mailbe a .txt-t
Üdv
164 levél
Válasz 03.01.03. 05:19 #182
Yeager
Starbakk:www.megagames.com ott van a patch is,és a patch tört verziója is.
222 levél
Válasz 03.01.03. 01:48 #181
GGabor
Szall birodalom épités..
Szóvla először ha jól tévdek aklor kapmány modban ki kel választanod hogy melyik korban akarsz kezdeni ez elégé befolyásolo tényező.. szerintme alapból kezdj a korai korban.. ott van a legnagyobb lehetőség a terjeszkedésre.. ha kiválasztotad a szimpatikus népet is (a trékép alat találs zegy kis lirást rólok és a kezdő egységeidről) szal mindezek után még van két választási lehetőséged az egyik a sima terüle foglalás a megtalálható tartományok valahány százalékát el kell foglalnod vagy küldetéseket játszol.. ekor a terület bővitéseken kivül lehetnek más feladataid is pld keresztes hadjkárat.. szal eből a ketőből én igy elsőre a sima terület foglalosdit ajánlanám
8 levél
Válasz 03.01.03. 01:20 #180
Angelus
Igen,Nagyon kedvesek vagytok!
(sajnos ezt elég kevés forumrol lehet elmondani
Szóval,stratégiába kicsit jártas vagyok.(persze nem annyira mint Ti
Nos,a csata rész,meg az építgetős részt értem.(nagyjából
Csak azt a részt kell elmagyaráznotok,a "Birodalom építő" részt magyarázzátok el légyszi.Mert detto ugyanolyan mint a "Europa Universalis."Hogy 1 katonábol áll a hadsereg...nos,ezt a részt nemértem,itt mitkell csinálni,stb.Ha ezt is ilyen részletesen mint a többit,megköszönném,mert pont ez amit egyáltalán nemértek
187 levél
Válasz 03.01.02. 21:59 #179
Cyrus
Holy

A kivégzést azért szerintem nem árt meggondolni, mert ha egyszerre sok foglyot végez ki az ember, (vagy sokszor keveset... , akkor a hadvezér vices/virtues (tényleg erről nem is beszéltünk Angelusnak) lapján ez megjelenik még pedig az igen kellemetlen -2/-3 morálmódosítóval egyetemben.

Apropó morál.
Angelus!
1 qurva fontos, oda kell rá figyelni, csatákat dönt el!
2 A csata közben lenyomod F1 gombot 2x megjelenik a pályán lévő egységeid adatlapja. Sorrendben: vezér, dicsőségpont, támadás, védekezés, páncél, MORÁL. A dicsőségpont (valour) emeli az alap harci képzettségeket.
Nos ha a morálnál sok a 0 vagy a -, akkor gázgéza van, cserélj hadvezért 1000-el!
Magas morálnál egy 100 fős egység akár még 10 emberre fogyva is hadakozik, alacsonynál pedig előfordulhat, hogy 90 nél már kereket oldanak.
187 levél
Válasz 03.01.02. 21:51 #178
Cyrus
Hát igen ez nem az a fajta játék.

Azért szerintem ne add fel, érdemes kipróbálni ezt is. Bizonyos szempontból kevesebb, bizonyos szempontból több, bizonyos szempontból pedig összehasonlíthatatlan az un. RTS játékokkal (Warcraft, Age sorozat).

Először is ez egy stratégiai+taktikai játék. A stratégia része körökre osztott. (nagy térkép) A taktikai része realtime (csaták).

A csatákról én nem írnék, Holy szerintem, jól összefoglalta a lényeget és szerintem a játék zamatát növeli, amikor te rájössz egy két fogásra, amit úgysem lehet elmondani.

A játékot játszhatod úgy is, hogy mind a stratégiát, mind a taktikát maximálisan kézben tartod, de ha valamelyik része kevésbé érdekel el is hagyhatod.
A csatákat nem kell lejátszani pl. Ha csatára kerülne a sor a gép megkérdezi te akarod irányítani a csatát, vagy automatikusan játsza le. Itt ha az automatára kattintasz a gép elég becsületesen (lehet vitázni) lejátsza a küzdelmet.
(Igaz a nagy túlerő néha megzavarja. Egy 3000 fős jobbára parasztokból vagy íjászokból álló sereget 1000 fő profi hadsereggel simán szét lehet kergetni, de a gép néha automatikusan a 3000 seregnek adja a győzelmet, mégha nagy veszteségek árán is)
Ugyanígy, ha te inkább csak csatázni szeretnél egyrészt választhatod a kész küldetéseket, szabadon összeállíthatsz csatajeleneteket tetszés szerinti egységekkel. Ha teljes játékot játszol, akkor is lehetőséged van csak a csatákra koncentrálni. A fenti kis térkép mellett van egy szürke nyíl. Ha erre kattintasz egy panel jelenik meg, ahol sorra be tudsz jelölni mindent, amit szeretnéd, ha a gép csinálna meg helyetted. Ha nagyon "lusta" vagy a gép épít, kiképez, kezeli az adókat, címeket adományoz a generálisoknak, ügynököket gyárt helyetted. Neked csak a kész seregeket kell tologatni a térképen és utána csatázni.

Kicsit belemegyek az építkezésbe...
Tehát ez ugyebár körökre osztott játék, az idő akkor telik, ha a jobb alsó sarokban lévő..., de ezt gondolom nem kell mondanom.
Hasonlóan mondjuk az Agehez itt is van építkezési/technika fa, vagyis egy épület megépítéséhez gyakran meg kell lennie egy másik épületnek is. Ha egy épületre jobb gombbal kattintasz megláthatod, hogy miket tudsz építeni, gyártani, ha megépíted ezt az épületet. Kis nehézség, hogy az épületet csak akkor látod, ha már meg tudod építeni, tehát mondjuk kell egy kicsit játszani, hogy tudd, miket kell építened ahhoz, hogy mondjuk ágyús hajót tudj majd gyártani 100 év múlva. Sajnos én eddig nem találtam sehol egy leírást, ahol látható lenne miből mit lehet építeni. (a kézikönyvem valahol elveszett... )
(Ha nem lennék egyértelmű, az ageben, minden épület, amit lehet építeni látszik, de amíg nem tudod megépíteni addig ööööö... addig nem tudod megépíteni. )

Azenkívül az egyes épületeket lehet fejleszteni. Durván így néz ki minden épület fejlesztése: alap, workshop, guild, master.
Az igaz a páncél"gyárra" és a kereskedőre egyaránt. A kastély fejlődési szintjei keep, castle, citadel, fortress.

Nos ha ezek után még kedvet érzel a játékhoz és van több homályos pont, írd le!
Amint látod itt csupa nagyszerű fazon irogat egymásnak, akik szívesen segítenek.
187 levél
Válasz 03.01.02. 21:24 #177
Cyrus
Az 1.1-re itt egy link.

http://3dgamers6.filefront.com/a6c678403a4e0285b7750a8408fb1a39/3dgamers/games/medieval/medievaltw_v1.1_us_euro.exe

(Nem ér megkövezni, ha már nem él, a letöltésmanageremből copyztam ide...)

Olvastam, hogy van egy fake verzió is, amiben sok minden nem úgy működik, ahogy kéne, de nekem minden úgy van, ahogy le van írva, úgyhogy bízom benne ez a jó változat.
1719 levél
Válasz 03.01.02. 18:01 #176
TheHolyOne
Én töltöttem le Medieval patch-et innen, a Dome-ról is, nemtudom, hogy arra gondolsz-e.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1719 levél
Válasz 03.01.02. 18:00 #175
TheHolyOne
Ismét sorry, hogy több részletben írtam, de az egybe szöveget nem küldte el
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1719 levél
Válasz 03.01.02. 17:59 #174
TheHolyOne
Az emberek kétféleképpen tudnak menetelni. Ha egyszer kattintasz, akkor normálisan fognak menetelni, ha kétszer, akkor futnak/rohamoznak. Ez jobban fárasztja őket, célszerű támadásra használni. Igyekezz megszerezni a magassági előnyt. Az íjászok messzebre lőnek, az ellenfél lasabban r fel és jobban kifárad, a gyalogosok is magassági előnyt kapnak. Néha az nyer, akié a domb!
Az erdőkben az egységek el tudnak bújni, úgy, hogy csak közelről lehet őket észrevenni. Kiváló rajtaütésekre! A generális nem tud elbújni, mert világító pötty jelzi a kistérképen. Az egység "kártyáján" kis fa jelzi, ha az egység elrejtőzött.
Vigyázz a generálisodra és öld meg az ellenségét! Csatákat dönthet el, mert befolyásolja a morált, de nem jelenti automatikusan a csata végét.
A menekülőket foglyul ejtheted, amiért csata végén váltságdíjat fizetnek. Én mindig kivégzem a foglyokat, mert nem akarok ugyanazzal a katonával 2x harcolni. Ennek főleg akkor van jelentősége, ha több száz fogolyról van szó. A lázadóktól ejtett foglyokat ne végezd ki csata közben, csata után ugyanis pénzért teheted meg ugyanezt.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1719 levél
Válasz 03.01.02. 17:58 #173
TheHolyOne
Néhány tipp a csatához.
4 egységtípus van (nagyon leegyszerüsítve). Lovasság, íjászok, közelharcos katonák, lándzsások. A lovasság üti az íjászokat, mert "benyomulnak a nyíl íve alá" (a Shogunban valahogy így mondta a tutorial) és könnyen utolérik a visszahúzódó íjászokat. Kivétel a lovas íjászok, amiket csak könnyű lovassággal lehet utolérni. A lovasok és a közelharcosok nagyjából 1 szinten vannak, attól eltekintve, hogy a lovasoknak mindig van a ló miatt egy kis magassági előnyük. A lándzsások ütik a lovasságot. SOHA ne támadj lovassággal lándzsásokat, ha nem keríted be közben, vagy nem menekülnek, vagy nem bomlott meg a formáció, mert a legegyszerűbb spearmenek is megállítják a rohamozó, nehézpáncélos lovagokat! A lándzsások viszont harmatgyengén szerepelnek a közelharcosok ellen (kivétel talán a pikemenek), illetve a zárt formáció miatt könnyen lenyilazhatóak, ha nincs nehézpáncél. A közelharcosok jók még az íjászok ellen is, ha utolérik őket.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1719 levél
Válasz 03.01.02. 17:55 #172
TheHolyOne
Úgy látom, hogy a játék alapkoncepcióját nem érted. Nem baj, megpróbáljuk elmagyarázni.
A játéknak 2 része van: a birodalomépítő rész és a csata.
A csatában kurzorgombokkal/egérscrollozással mozogsz, jobb gombot nyomva tartva nézel fel/le, +/- vagy mousewheel segítségével közelíted, vagy távolítod a nézőpontot a talajtól. Az egységeket a lenti kis kártyákon, vagy a térképen az emberekre kattintva tudod kiválasztani. Mozgatni úgy tudod őket, hogy a talajra/egységre kattintassz, ha a kurzor mellett sárga tappancsok vannak, az emberek odamennek, ha ellenségre kattintottál, kard vagy íj jelenik meg (értelemszerűen a kard a közelharc, az íj a lövést jelenti) Több egység kiválasztása úgy megy mint a Windowsban, Ctrl lenyomásával. Kb ennyi az irányítás.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
176 levél
Válasz 03.01.02. 15:53 #171
Starbakk
Én ott nem találtam semmit... - valami más tipp ??? - esetleg a pontos cím ???
Isten vagyok és ateista!
8 levél
Válasz 03.01.02. 01:18 #170
Angelus
Oké! Mivel kedves vagy ezért ide írom le
(de ICQn könnyebb erről beszélni mint egy forumon
Tényleg arra számítottam hogy ittis parasztokat nevelek,fát vágok,kaját gyártok,csinálok 1-2katonát és csihi puhi.Mivel sajna a Shogun-al nemjátszottam Warcraft3 meg Stronghold meg régebbi stratégiaim vannakcsak Szóval,ami előszőr megijesztett aza olyan stílusú játék,mint az "Europen Universalis"(?)(Mert az nekem hihetetlenül nemjön be) és itt így kezdődik a játék...hm,nemtudom itt mitkell csinálni Ezt kéne kicsit elmagyarázni,mert nemtudom itt mitkell miértcsinálni.És a harcokrol...az első pályán kis csapatommal kis ellent kell kell legyőzni.Nos,az irányítás...hiába kattintok hogy támadjatok katonák,előre nyomás,nemigazán támadják le az ellent.Nah,az első 1-2pályárol 1-2szót ha ejtenétek hogy mia feladat Mert angol tudásom nulla,csak németül tanulok,aztis kicsit.a tutoriált elkezdtem,de nemjutottam abba se sokáig.Nos?
164 levél
Válasz 03.01.02. 00:36 #169
Yeager
Például a hivatals oldalról.Tök jó,hogy ilyen sok hozzá szólás van.
176 levél
Válasz 03.01.01. 17:27 #168
Starbakk
Hol húzhatom le azt a patcht, amellyikben az van, hogy az országomban ne lázadhasson fel erősebb sereg, mint amilyet elő lehet állítani ???
Isten vagyok és ateista!
187 levél
Válasz 03.01.01. 12:16 #167
Cyrus
Szerintem mégiscsak jobb lenne, ha te tennéd fel itt mondjuk az első 10 legfontosabb kérdésedet!


Mivel mint mondottad nem éppen erre számítottál látatlanban azt tudom mondani, hogy nem tudsz parasztokat gyártani, nem kell fát vágnod, aranyat bányásznod stb. Ezenkívül nem kell föld alatti labirintusokban barangolni és karddal, géppityuval, vagy hiperlézerágyúval orkokat/nácikat/idegeneket lemészárolni, nem fogsz kisodródni a kanyarban, mivel nem is kell kanyarodnod, nem fogsz gólt kapni, igaz te sem tudsz lőni, nem fogsz tudni bombázni, sem lezuhanni ezenkívül nem kell karakterlapot kitöltened és pontokat elosztanod a különböző képességeid között, és végül sem malmot nem kell csinálnod, sem rosálásra nem lesz szükséged, igaz sakkot sem fogsz kapni.
Ezenkívül még annyi, de annyi mindent nem kell/tudsz csinálni ebben a játékban, hogy azt most hosszú lenne elmondani, de ha leírod pontosan mit szeretnél csinálni a játékban szívesen elmondom, hogy lehet-e és ha igen, hogyan.
8 levél
Válasz 03.01.01. 02:51 #166
Angelus
Hy! Aki ismeri ezt a játékot,és szeretne segíteni,az pls keressen meg ICQn,mert annyi kérdésem lenne,hogy feles lenne ide írni mindet Szóval,nagyon-nagyon vártam hogy meglegyen eza játék,és....hát nem épp erre számítottam.Szóval légyszi segítsetek,aki szeretne segíteni az ekressen meg ICQn,vagy mailba mind1.Köszi!
222 levél
Válasz 03.01.01. 02:04 #165
GGabor
AZt hiszem leginkább za első és a 2. eset áll fent egyébként ezt nézétek meg:
http://www.gamestar.hu/kommentek.php?sid=5898
187 levél
Válasz 02.12.31. 12:29 #164
Cyrus
Nem tudom ezt az oldalt ismeritek-e?

http://www.fourbelowzero.com/games/strategy/MTW/AAR.htm

http://www.fourbelowzero.com/games/strategy/MTW/hintsandtips.htm
187 levél
Válasz 02.12.31. 12:28 #163
Cyrus
Most pontosan melyik lázadásról beszélünk?

1 Az adott tartományban a keresztények/muzulmánok/ortodox(ok) gyülekeznek stb stb...

Ez akkor van, ha kiátkoztak/alacsony a hit/alacsony a kormányzó hite/ellentétes a kormányzó hite, ezek együtt, vagy külön-külön.
Ezekben az esetekben ez bármikor előfordulhat, függetlenül attól, hogy menniyre lojálisak a hadvezérek.

2 Az adott tartományban a tartomány korábbi urának a hívei gyülekeznek. Sokáig magas volt a lojalitás az adott tartományban a korábbi tulajdonos iránt(még akkor is, ha kevés volt a helyőrség)/kevés a mi helyőrségünk/kém működik a területen.
Nem árt megnézni mit támadunk és mennyi katonával. Ha a céltartományban 100 fő helyőrség mellett is 200%-os a lojalitás, akkor nem árt bazi nagy sereget vinni és ott tartani sokáig, mert különben gázgéza lesz.

3 Civil war
Amennyiben a hadvezérek lojalitása vészesen lecsökken (0-2)/kihal az uralkodó család, de több trónkövetelő is akad. Második esetben nincs mit tenni választani kell ugyebár, de az elsőt könnyű megelőzni. Ha megjelenik egy egység, ahol 0 a lojalitás, kapunk róla egy üzenetet. Azonban szerintem nem árt már korábban minden 3-nál kisebbet likvidálni.
Biztos ami ziher.

73 levél
Válasz 02.12.31. 09:35 #162
Bibu
Lázadás: 1.1-el.

Az valóban érthető, hogy a nagyobb birodalmat nehéz összetertani, de hát azért vannak a kinevezett vezetők.
Na mindegy, nem is az a baj, hogy lázadások vannak, hanem az, hogy minden előjel nélkül, bár ha jobban belegondol az ember talán az akkori királyokat is így érintették a tények!
Mit lehet tudni?
222 levél
Válasz 02.12.31. 00:42 #161
GGabor
HMm cyrushoz nme nagyon tudok hozzá szólni.. izé csak anyit hogy én 1.1
Egyébként a lázadások morál csökenések áltában akor jönek nálam elő amikor kezd k/rva nagy leni a birodalmam.. ez szerintem érthető és logikus mert elég nehéz egy ekora birodalamt egybe tartnia.. leglaábis középkori modszerekkel egyes nemesek ugy gondolják hogy nekik sokkal jobb lene fügeltenül stb stb..
jut eszembe nyerő taktika az arabok ellen.. mondjuk csak védekezésnél de ott bejött nekem egy párszor... rengeteg nyilpuskás és az első rohamot valahpogy meg akasztani utána hacska nme valami irtó jó a parnacsnokuk nem tud még egyszer támadni és a nyilpiskások szépen lelövöldözik igen nagy részüket
187 levél
Válasz 02.12.30. 19:41 #160
Cyrus
Lázadás:
1.1 verzióval játszotok, vagy 1.0-val?

Megpróbáltam átírni a fájlokat, de csak félsikert könyvelhettem el.
Az volt a célom, hogy a Magyar nép pogány legyen. Odáig el is jutottam, hogy pogány lett a vallás a kiinduló provinciákban, pogány lett a hite a legyártott katonáknak, a tatárok zászlója lett a zászló, de azt nem tudtam beállítani, hogy a kultúra is pogány legyen.
Van ugyebár katolikus, ortodox, iszlám és pogány kultúra, valamint katolikus, ortodox, iszlám és pogány vallás.
Ha pogány kultúrát és vallást állítok be nem indul a game, ellenben, ha keverem mondjuk pogány vallást és katolikus-, vagy akár iszlám kultúrát, akkor megy.
Semmi baja nem volt azzal, ha magyar zászló alatt, pogány vallású, de iszlám kultúrájú (értsd iszlám épületek, egységek) összetételben indítottam, de a pogány-pogányt nem fogadta el. Pedig a GoldenHorde Pogány kultúra + pogány vallás úgyhogy működnie kéne. Nem értem.

Pedig még a titulusokat is átírtam. A megfelelő épületek megépítése után létrejönnek a "Fejedelem testőre", "Főtáltos" , "A fejedelem első harcosa" stb. címek.
Fenébe olyan jó lenne!

Valakinek 5let???
1719 levél
Válasz 02.12.30. 18:35 #159
TheHolyOne
Erről beszélek én is! Csak nekem muszlim faction ellen lázadtak az eleve muszlim provinciák. Na erre varj gombot!
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
73 levél
Válasz 02.12.30. 15:51 #158
Bibu
Ezek a lázadások valóban nagyon érdekesek! Az olaszokkal én minden muslim faction területét uralom és minden ok nélkül(lojalitás 200%) egyszer csak leesik 45%-ra és elég komoly sereget kell a területre vezényelnem, hogy nagyon alacsony adó mellett valahogy 100% körülire visszatornásszam. Eljön a következő kör és visszaáll minden az eredetire. Ezek után 10-15 körig semmi gond, majd ismét derült égből a villámcsapás. Ezért mindíg elég nagyszámú egységeket kell állomásoztatnom ezeken a provinciákon.
Hogy ez miért van??

Szerintem az egyes egységek lojalitása nagyon függ attól, hogy milyen provinciában képezzük őket. Minél nagyobb a Zeal és a lojalitás érték az adott provinciában annál hűségesebb katonákat toborozhatunk, de tapasztalatom szerint főleg a zeal érték határozza meg a képességeket.
187 levél
Válasz 02.12.30. 15:42 #157
Cyrus
Befejeztem a Spanyolokat.
Idáig ez volt a legkönnyebb játék, pedig legnehezebb fokozaton nyomulok. Dacára annak, hogy pontozásos játék 1373-ra már kb 50 ponttal vezetek a 2. előtt (és kb 100-al a a 3. előtt), és uralom a 60%-ot, úgyhogy abba is hagytam és besöpörtem a győzelmet. Nem sok értelme volt már játszani, úgy 50 éve. Van vagy 500000 aranyam, legnagyobb legfejlettebb hadsereg stb stb. Nem tudom, hogy csináltam.
Az a gyanum, hogy a kereskedelem nagyon jól sikerült. Ebben a játékban sohasem voltak anyagi gondjaim.

Azt hiszem még egyet kipróbálok. Vagy a törököket egy pontozásosra, vagy a magyarokat, úgy, hogy átállítom a vallást pogányra. Ezt afféle "Mi lett volna ha Koppány győzi le Istvánt" verziónak gondoltam.
1719 levél
Válasz 02.12.30. 13:18 #156
TheHolyOne
Az én esetemben, amit alább leírtam, még a lojalitás sem volt probléma. Mind nagyon magas lojalitású provincia volt. Azóta sem jöttem rá mitől lehetett.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
187 levél
Válasz 02.12.30. 11:33 #155
Cyrus
A lojalitás témakörében én a következő megfigyeléseket tettem:
A hadvezérek morálja lojalitása nagyban csökken, ha elveszítünk pár csatát. Amennyiben egy seregben valami miatt alacsony lojalitású egységek vannak, azok hajlamosak lejjebb rontani a többiek lojalitását is. Én azt vettem észre legalábbis, hogy ha egy csapatba csupa magas lojalitású egységet rakok, akkor azok nem változnak, ellenben kipróbáltam, hogy egy magas lojalitású mellé betettem több zsoldost, és alacsony lojalitású egységet, pár kör múlva már a magasabbnak is csökkent a lojalitása. Persze lehet, hogy ez csak véletlen egybeesés.
A tartományok lojalitása nagyban függ a tartomány urának lojalitásától és egyéb képességeitől. Amennyiben egy tartományban magas a vallási fanatizmus és a tartomány élére alacsony vallású kormányzót állítunk nagyban csökkenhet a lojalitás. Ugyanígy, ha a királyunk alacsony vallásosságú, arról nem beszélve, ha kiátkozzák ezekben a tartományokban ugyancsak megnő a lázadás veszélye.
Kis segítség, ha lenyomjátok a shift gombot a térkép elszineződik. Zöld az a tartomány, ahol 0% a lázadás, sárga, ahol 20% alatti és piros, ahol 20% felett. (a 20% nem biztos)

Egy másik gomb (én nemrég fedeztem fel) a "v" ha lenyomjátok a tengeri területek szineződnek el, attól függően, hogy szabad az út, vagy blokád alá vonta az ellen.

222 levél
Válasz 02.12.30. 00:38 #154
GGabor
Hmmm érdekes...
Ha már asorozatos lázadsáoknál tartunk én ép msot játszom pontozásost a németekel
és mily meglepő sorozatosan csöken a lojalitás a tartomáynokban.. monjulk lázadásig csak 2 helyen jutotak.. oka szerintme za hogy elég kemény katonai diktaturát tartok fent a legtöbb helyen és a magyarok betámadtak és gyöztek.. gondolom eből rájötek hogy az én hadseregem se legyözhetetlen lelgáais én erre a következtetésre juttotam.. amugy egyszer ki fogom probálni mohamed követőit is
1719 levél
Válasz 02.12.29. 11:38 #153
TheHolyOne
Én háromszor játszottam velük, mind a három factionnal és szinte mindig ugyanaz volt a forgatókönyv: Gyorsan le tudok alázni minden környező népet és 3 ldalról támadom Európát és a keresztényeket (Spanyolország felől, Konstantinápoly felől és Oroszország felől) Ekkor ugye már elég tisztességes méretű birodalmam van, tele vagyok lóvéval, annyi egységet gyártok, amennyit akarok. Szépen alázom a keresztényeket, aztán egyik körről a másikra, minden ok nélkül, birodalomszerte lázadások törnek ki, még ott is, ami kezdettől fogva az én területem. Kapkodás, leverem a lázadásokat/visszaszerzem a területeket, pár kör nyugalom, aztán kezdődik előlről. Ekkor megy el a kedvem, és kezdem újra katolikus factionnal.

Tipp a muzulmánokkal játszóknak (főleg a mórokkal): foglaljátok el a pápai államokat és Rómát hatalmas (lehetőleg fejlett) sereggel. Nem kell az odáig vezető utat biztosítani. Folyamatosan, minden körben parasztlázadások fognak kitörni, amiket könnyen le lehet verni, majd a foglyokból hatalmas lóvét leakasztani minden körben. Kész aranybánya
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
222 levél
Válasz 02.12.29. 01:00 #152
GGabor
Egyet értek azokal akik nem szeretik tulzotan a mohamedánokat.. vagyis a bajom velük az hogy elégé le szoktak amortizálni
mondjuk lehet hogy egyszer ki kéne probálnom öket. Az igazság az hogy edig csak katolikus országokal játszogattam Valaki meésljen már az ö oldalukról is hogy milyen érzés a gyaur kutyák ellen harcolni
1719 levél
Válasz 02.12.28. 15:10 #151
TheHolyOne
Bocs, hogy 2 részletben írtam, csak a hosszabb szöveget nem tudom elküldeni.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1719 levél
Válasz 02.12.28. 15:10 #150
TheHolyOne
Múltkor a franciákkal, Velence vonalában hadakoztam az Egyiptomiakkal, néha támogatva a magyarokkal, akik É-Itáliába szorultak a muszlimok elől. És hiába volt már Swiss Armoured Pikemanom is, ami az egyik legfejlettebb egység, nem bírtam velük, mert csak jöttek és jöttek és...
Így gigantikus csatákat lehet vívni, amik sajnos egyoldalúak: én jól elpüfölöm őket, elfutnak jön az erősítés, azt is elverem, aztán a végén már olyan veszteségeim vannak, hogy nem tudom tartani őket (szerencsére ez a ritkább). Hiába gyártottam eszeveszett sebességgel az egységeket, legalább akkora veszteségeket szenvedtem.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1719 levél
Válasz 02.12.28. 15:09 #149
TheHolyOne
Nekem szinte pont fordítva. Általában a mórok jelentenek gondot, mert a spanyolok túl korán támadnak és elvérzenek. Néha az egyiptomiak és néha mindkettő (az aztán a fincsi). A keresztes hadjáratokkal sem érek semmit, mert a játék elején, ahogy a gép elindítja őket, rögtön megállnak annál a provinciánál, ahol komolyabb ellenállásba ütköznének, aztán szépen elfogynak. Nekem még soha nem szerezték meg a Szentföldet keresztes hadjáratokkal. Aztán szépen elérik Európát, nekem meg magamra kell vállalnom "a kereszténység megmentője" címet.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
187 levél
Válasz 02.12.28. 12:17 #148
Cyrus
Én idáig 3 hadjáratot vittem végig. (azaz most tartok a 3. végénél)

1. Magyarok, teljes hadjárat.

Kb 120-as évk végén kerültem szembe vagy a törökökkel, vagy Egyiptommal, már nem emlékszem, de nem sok vizet zavartak, annál is inkább, mert akkorra már beszívtak pár keresztes hadjáratot és Antiochia, Palestina, Tripoli Francia, és Német kézen volt.
1300 után már egyedül az egyiptomiak éltek, mint muzulmán ország, de nekik is csak kb 3 országuk volt, az is csak azért, mert időközben szövetségre léptem velük a szicíliaiak ellen.
A játék végére rajtam kívül csak a spanyolok, a szicíliaiak és a pápai állam maradt meg, mint valamire való hatalom. A Spanyoloké volt anglia, az ibériai félsziget és Dél-Franciaország, a Szicíliaiaké Itália, az enyém a többi.

2 Dánok, pontozásos játék.

Nem sok közöm volt a mohamedánokhoz, lévén védtem a területeimet, hódítgattam 1-2-t és igyakeztem mindenkivel jóban lenne, hogy kapjam a pontokat a kereskedelemből.
Ennek ellenére Az almohadokat leverték a Spanyolok a másik kettőt pedig mások.

3 Spanyolok, pontozásos játék.

Az almohadokat már az elején sikerült eltüntetnem. A keresztes hadjáratokat vévigcsináltam. Párszor gazdát cseréltek ugyan a területek, de úgy 1300 óta már csak az egyiptomiak maradtak meg egy tartományban. Őket csak azért hagytam meg, mert tapasztalatból tudom, hogy ha egy népet teljesen kiirt az ember, hajlamos a legváratlanabb pillanatban felbukkanni, hatalmas sereggel. Szóval jobb, ha egy országot meghagyunk nekik és ott szépen elvannak.

Szóval lényeg a lényeg számomra eddig legtöbb fejtörést a pápa és a keresztény testvéreim okozták, nem a mohamedánok, úgyhogy a következő és azt hiszem utolsó hadjáratban a törököket próbálom ki.
1719 levél
Válasz 02.12.28. 11:51 #147
TheHolyOne
Nem értem, nekem mindig lealázzák fél Európát, a másik felét meg nekem kell megvédenem, egyedül, vagy néhány harmatgyenge szövetségessel. Néha egész komoly kihívás, még nehézpáncélosokkal is
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.