Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Eredetiség, történet a játékokban

2580 levél
Válasz 01.12.02. 18:24 #38
AriAmi
"Izgalmasnak volt mondható a Starcraft története, de az egész olyan hülyeség volt mégis, mert olyan ellenséget kellett írtani, ami elvette a kedvemet az egésztől."
^
|
L-> Ezt csak olyan személy mondhatja, aki nem ismeri elég jól a SC alaptörténetét. Nem részleteznéd, hogy mi benne a hülyeség?
5959 levél
Válasz 01.12.02. 18:02 #37
Mephisto
A kerettörténet nagyon fontos. Izgalmasnak volt mondható a Starcraft története, de az egész olyan hülyeség volt mégis, mert olyan ellenséget kellett írtani, ami elvette a kedvemet az egésztől.

A RA-nek egyszerűbb, de földiesebb, emiatt jobb története volt. Az RPG-k történetével talán nem lehet vetekedni, én mégis a reális történeteket tartom jobbaknak, a fantázia a fantáia világában nagy szabadságot kap, de a realitásban már nem. A Max Payne története is végtelenül egyszerű, de emberközelibb. A történet adja a hangulatot, a GTA története, hogy bűnöző vagy meghatározza az egész játékot: ezzel a tudattal játszva a játék letehetetlen.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
11784 levél
Válasz 01.12.02. 17:31 #36
Ghoost
hi
az eredeti témához:
RPGkben nagyon fontos a sztori de pl.
FPS or RTS itt nem olyan fontos hanem inkább a játékélménye kell lennie a hangsulynak.
2276 levél
Válasz 01.11.30. 19:30 #35
Trebor
ASUS P4P800-E Deluxe, P4 (Prescott) 2.8Ghz 800FSB, 2*256 Kingston Dual DDR 400Mhz, MSI GeForce 6600GT
11784 levél
Válasz 01.11.30. 18:28 #34
Ghoost
hi
a zenére van egy külön topicom!!!
10960 levél
Válasz 01.11.30. 14:32 #33
Lacko
Ja és a 2. CD-n (vagy az elsőn?) volt vagy 10 audio sound track... Azok sem voltak kutyák!!! Nagyon tetszett!!!

És ha zenénél tartunk: a legszarabb zenéje jó játéknak a Sudden Strike-é volt. Siralmas!
53 levél
Válasz 01.11.30. 14:27 #32
i2k = IMYke2000 - @ - 2001
Ha már eljutottunk a játék-zenékhez:
Én a Heroes of Might & Magic 3 és Tomb Raider 4 zenéjét kedveltem, de nagyon - monotonitásuk ellenére.
Azért az über alle: Baldur's Gate 1-2.




i2k = IMYke2000 - @ - 2001
i2k = IMYke2000 - @ - 2002
20761 levél
Válasz 01.11.30. 14:14 #31
Eric
A NOLF az csúcs volt, szuper 60-as évek beli kémfilm-hangulattal.
A zenéje pedig... óriási! Nem játszottam vele már vagy negyed éve, de a zenéje majd' minden nap ott van a fülemben és dúdolom
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
10960 levél
Válasz 01.11.30. 13:55 #30
Lacko
Mindenkitől - de föleg Arunstól - bocs, hogy szétoffoltam a topicot. Térjünk vissza a játékok történetéhez.

Az R6-nak pl jó története volt. Tom Cancy bácsi hozta a formáját. Izgultam, hogy mi lesz a vége attól függetlenül, hogy igazából nekem nem volt sok ráhatásom a dologra. Azért mindig érdekelt, hogy akkor most ki is áll a dolgok mögött és, hogy az elnöki tanácsadó spiné sáros-e...

De a Ghost Recon sztorija elég siralmas. Ha tényleg Tom Clancy írta, akkor nagyon megváltozott ez a ficere... Újra elövette a régi, bevált ellenségtípust: a muszkát. Ilyen alapon lehettek volna a Kanadaiak is a gonoszok... (mielött valaki leüvöltene, hogy de a GR egy mennyire jó játék, csendben megjegyzem, hogy a sztorira írtam, amit. Biztos jó játék lehet a demót elnézve.)

De hogy megint lehessen ütni a NOLF sztorija kiváló!!! Tényleg végig izgultam és esténként meséltem a feleségemnek, hogy ez meg az történt. Valódi kémregény... Csak az az űrállomás ne lett volna... Jó tudom, csak nekem nem tetszett. Üssetek!
7034 levél
Válasz 01.11.30. 13:41 #29
Aruns
Eh, ennek a hozzászólásnak így nincs értelme, de Imyke tudja, miért írtam)
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 01.11.30. 13:37 #28
Aruns
Imyke:
Lacko öregebb nálad
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
53 levél
Válasz 01.11.30. 13:32 #27
i2k = IMYke2000 - @ - 2001
Kár, hogy ilyen dolgokról beszélgettek egy online játékfórumban... (Nem mintha nem lenne több közük az általatok említetteknek a valósághoz, ellenben a játékok által feldolgozattakkal,de na ne kelljen már itt is ilyenekről olvasni!)
A topic témájához mérten az utóbbi hozzászólások kissé OFF-nak tűnnek...
Nemde?
Az meg kifejezetten "csúsztatás" - és itt árulom mindnekinek, aki ezt a szót használja a másik ismeretének hiányában, hogy a helyes kifejezés: diszkriminatív ráhatás - , hogy zsidóztok, németeztek, jenkiztek. Ezzel timagatok is megitélitek azokat, akik bizony egyáltalán nem "németesek" a németek között, nem "jenkisek" a jenkik közt, nem "zsidósak" a zsidók közt (stb.) , mind manapság, mind a történelemben (hogy ne szaladjak el, pl. A Ryan közlegényben is). Szóval nem kellene túláltalánosítani! Helyette kéretik egy kis önmérséklet, nézzetek magatokra, és magatokba.
Ja és leginkább, ne szorítsátok ökölbe a mouse-t, vagy a keyboard-ot, hanem helyette a topic témájához kapcsolódó ékes hozzászólásokat gyártsatok, ha lehet...!

i2k = IMYke2000 - @ - 2001
i2k = IMYke2000 - @ - 2002
10960 levél
Válasz 01.11.30. 12:33 #26
Lacko
Gebasz: KAMERADSCHAFT KANN MAN NICHT KAUFEN!!!

7034 levél
Válasz 01.11.30. 11:22 #25
Aruns
Valóban volt ilyesmi a jenkiknél (ők megengedhették maguknak; a szovjetek, németek nem; nálunk sem tudok ilyesmiről). De hát nekik egyébként is szerencséjük volt, csak afféle "hétvégi" háborút vivtak...
56-rólmeg annyit, hogy nagyon kevés köztörvényes bűncselekmény történt (részben azért, mert néha véletlenül a köztörvényeseket is kiengedték). A magyar partizánok RÖHEJESEK. Itt olyan jószerivel nem is volt. Egy-két kicsi akciócska, szoborrobbantás, miegymás és egy csomó hülye fasz besfutotta az extra karriert A cucilizmusban (tudok olyat, akinek valami 7 db partizánkitüntetése volt; de semmilyen akcióban nem vett részt, sőt semmilyen partizáncsoportban sem volt tag).
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
20761 levél
Válasz 01.11.30. 11:17 #24
Eric
Egy szó mint száz, szerintem nem szabad túl komolyan venni az ilyen filmeket! Mert nem állította senki, hogy ezek így történtek szóról-szóra.
Ilyen alapon szinte mindegyik filmbe bele lehet kötni. És saját magunkat fosztanánk meg a filmnézés élményétől.
Nekem tetszett a Ryan közlegény, a történet és a képi megvalósítás is. Az meg, hogy mi történt konkrétan ötvenegynéhány évvel ezelőtt, nem igazán érdekel(legalább is a film nézése közben).

Az hogy az ami hadvezetés foglalkozott "egy rossz pillanatában" egy közlegény sorsával, szerintem elképzelhető, ha nagy általánosságban nem is igaz.( ha másért nem, hát propaganda célokból).
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 01.11.30. 11:07 #23
Eric
Az agymosás igaz, létezik.
Pl. napjainkban is mossák az agyunkat többek között 56-al kapcsolatban. Mert ugye a mai verzió szerint mindenki hős volt 56-ban, pedig rengeteg köztörvényes bűnöző is garázdálkodott akkor, akik kihasználva a helyzetet sima rablásokat, gyilkosságokat követtek el.
De pl. a szocializmusban már partizán volt az is aki leanyázott egy csendőrlovat.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
952 levél
Válasz 01.11.30. 10:55 #22
Gebasz
Ez így ebben a formában nem igaz. A történet valós eseményeke alapszik, de tény, hogy kicsit felfele van kerekítve. A négy Niland testvér akikből három meghalt (késöbb kiderült, hogy csak 2) és az anyjuk 1 napon kapta meg a három értesítést. A hadvezetés a 4. testvért távollétében leszerlete, de nem találták, hiába keresték. Végül túlélte ő is.

Szóval a film nem a háború igaz történetét volt hivatott elmesélni, hanem ezt a történetet. Tény, hogy azt is le lehet szűrni, amit mondtál (és ezzel a készítők tisztában voltak), de speciel én ezzel egy pillanatig nem foglalkoztam. Számomra a film a bajtársiasságot mutatta be, bár őszintén én arra is sz@rtam. Olyan jó csatjalenetek voltak benne, hogy mikor 3. alkalommal láttam moziban, akkor sem tudtam hátradölni kényelmesen.
10960 levél
Válasz 01.11.30. 10:41 #21
Lacko
Eric! Alapvetően igazad van, de sajnos mégsem. Az ember agyát igenis át lehet mosni és tök igaztalan dolgokat is el lehet fogadtatni velük, ha kellő mennyiségben és minőségben nyomatják feléd. Ezen alapszik a reklám is. Ha egyszerű ember vagy (akiken szerinted úgysem lehet segíteni akkor hamarabb átmosható az agya. Ha pedig intelligens, szilárd értékrenddel bíró ember (mint te meg én) akkor hosszabb idő kell. De megoldható.

És engem bosszant az, amikor érzem, hogy éppen mossák az agyamat.
Persze ettől még megvan a Ryan otthon, és néha meg is nézem. De nekem a felszerelés tetszik benne. Az, hogy minden olyan színű és formájú amilyen akkor volt (nem pedig ahogy a primkó jenkik elképzelik). Szeretem benne, hogy viszontláthatom kedvenc lábszárvédőmet (ami miatt majdnem kirugtak a gimiből és amit a nagypapám csencselt egy GI joe-tól) meg, hogy nem T-34-es van Tigris helyett (mint a Kelly hőseiben)...stb. De a történettől hányok. Mert arról szól (a lent említett csúsztatáson felül), hogy az amerikai vezérkarnak fontosak a katonái. Pedig egyetlen vezérkarnak sem fontosak a 18 éves ágyútöltelékek, ha van utánpótlás.
20761 levél
Válasz 01.11.30. 10:21 #20
Eric
Most azt kéne eldönteni, hogy amikor beültök a moziba, akkor egy dokumtumfilmet akartok látni, vagy csak simán kikapcsolódni.
Nyilván az ember egy mozifilmtől is elvár némi történeti hűséget, de a teljesen tényszerű, "egyik oldalra sem húzó", a történteket a lehető legvalósághűbben bemutató filmet szokták dokumentumfilmnek nevezni.
Ha én ilyet akarok látni akkor nézem a Spectrumot, v. a National Geograficot, v. könyvet olvasok a témában.
Aki meg annyira hülye, hogy mozifilmekből alkot világképet magának, annak úgy kell, azon úgy sem lehet segíteni. Az ilyen gyűjt Isaura felszabadítására
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
10960 levél
Válasz 01.11.30. 10:05 #19
Lacko
952 levél
Válasz 01.11.30. 09:47 #18
Gebasz
Ok. Egyet értek veled, de azért amit írtál, az is csúsztatás volt.

"Minden amerikai jó és minden német rossz" Amikor a szövetségesek röhögve lelövik a fegyvertelen németeket, mint a kutyákat, vagy német, aki megkegyelmez Upham-nek.

Jó persze, ezen most lehetne még vitatkozni, de szerintem akkor is az egyik legjobb háborús filmek egyike.
10960 levél
Válasz 01.11.30. 08:47 #17
Lacko
Csíplek Gebasz!

A Partraszállás iszonyatosan hosszú partszakaszon történt meg és eszméletlen sok ember vett részt ebben. Ezek közül 100 (azaz száz) méteren és elhanyagolható mennyiségű ember vett részt ilyen intenzív harcban, mint a Ryan-ben. A többi szakaszon, pedig kisétáltak a katonák és agyonlőtték a németeket 1-2%-os veszteséggel.

Namost lehet azt mondani, amit Te és spielberg mondotok, hogy akkor ez dokumentarizmus, hiszen azon a kis szakaszon tényleg ilyen mészárlás volt.
De lehet azt mondani, amit én (és még néhányan a fórumból), hogy ez csúsztatás. Úgy állítja be a film, mintha mindenhol ilyen lett volna, végig Normandiában. Pedig például a britek - akik kicsit több sütnivalóval rendelkeznek, mint a telepes társaik - nagyon jól tudták, hogy mely szakaszokon nem érdemes partraszállni, mert nem akartak úgy járni, mint gallipolinál. nekik abból egy életre elegük volt. És ezért összemérhetetlenül kisebb veszteséggel szálltak partra...

Spielberg jó rendező, nagyon jó. Csak éppen csúsztat. És ezért nagyon veszélyes! Neki hatalma van iszonyatosan sok ember felett (mozinézők) és olyanokat sugall nekik, ami szerintem kimeríti a bűn fogalmát (nem jogilag, hanem erkölcsileg). Például, hogy minden amerikai jó (még a gyáva tolmács is hős lesz a végén) és minden német rossz (hiába engedik el a krautot, mégis megöli Tom Hanks-et). Ez egy olyan primitív, gyűlöletkeltő szterótípia, mint mondjuk a zsidózás.

Én az olyan filmeket szeretem, amikben vannak jó és rossz emberek, de minkét oldalon (ahogy Te is megírtad a másik topicban, hogy téged fehérek vertek meg).
Ilyen film szerintem a Das Boot, a német Sztalingrad és a jenki Amerikai história-X.

Kevés jó film van. Az emberek egyszerűek és komázzák a primitív sztereótípiákat.

Olvass el néhány Heinrich Böll novellát. Nem hosszúak és megéri!
952 levél
Válasz 01.11.29. 21:09 #16
Gebasz
Nem igazán a szimulátoroknak kell a történet, eredetiség )bár azoknak sem árt manapság)

Én speciel nem játszanék olyan RTS-val, aminek nincsen valami sztorija, vagy egy olyan FPS-rel ami nem nyújt valamilyen pluszt.

Ettől függetlenül számomra a Grim Fandango az etalon.
4293 levél
Válasz 01.11.29. 21:03 #15
KoKo
Eredetiség: nem mindegyik játékkal azért játszunk mert eredeti az 5let,vagy a sztori!
Sokkal csak azért játsz(om)unk,mert egyszerűen szórakoztató. ŰÉs szerintem nem is mindig az eredetiség a lényeg.
pl.:NFS sorozat, hol van abban az eredetiség, történet +pláne?!
De ennek ellenére is sokan játszanak vele,nem?

Szóval számít a jó történet néha,és néha nem,csak elég(néha(ha szórakoztató egy game.
No other way but down!
952 levél
Válasz 01.11.29. 16:08 #14
Gebasz
"...hasonlít a partraszállós rész a spielberg filmhez (ami ugye nem hasonlít a valósághoz)..."

Ja. Hogy röhögtem azon a sok háborús vetránon, akik elismerő leveleket írtak Spielbergnek, meg akik könnyes szemmel gratuláltak, hogy végre egy film, ami megmutatta mi is történt igaziból. Sok barom, és még szakértőknek nevezik magukat.

De persze mi tudjuk, hogy semmi köze a valósághoz, hiszen két nagy veterán vagyunk. Minket nem lehet csak úgy átverni. Meg igazábol Niland testvéreknek hivták őket, nem ryan-nek.
53 levél
Válasz 01.11.29. 15:29 #13
i2k = IMYke2000 - @ - 2001
És még vissza is fogtam magam! Hiszen lassan órára kell mennem! Brühhühühühüh
Lenne még mit írnom! De majd legközelebb, vagy valahol máshol...

i2k = IMYke2000 - @ - 2001
i2k = IMYke2000 - @ - 2002
7034 levél
Válasz 01.11.29. 15:14 #12
Aruns
Imyke:

Ez egy jó méretes hozzászólás volt
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
2328 levél
Válasz 01.11.29. 15:09 #11
PoCoK
Hát ebben teljesen igazad van.. Nagyon sok a "klón" manapság, mégis játszunk velük.. Ez van. Ez olyan, mint a Tökéletes játékkal foglalkozó topic. Ilyen nem létezik. Hiába mondták rá a Black and White-ra, hogy húú de eredeti, mégse volt az, mert már láttunk ilyet. (Popolous, Tamagochi), igaz volt benne egy-két érdekes újítás (varázslatrendszer), de akkor sem volt eredeti a játék..
stufumofo™
53 levél
Válasz 01.11.29. 15:06 #10
i2k = IMYke2000 - @ - 2001
Én egyáltalán nem írtam, hogy CSAK A KIS CÉGEK KÉSZÍTENEK JÓ JÁTÉKOKAT! Én ezt írtam:
"...azért akad néhány (többnyire még kicsi) cég, mely ezt a preferenciát nem osztja úgy, mint a versenytárs multik... Na és ezek az apró (viszonylag apró) cégek készítenek IGAZI, HANGULATOS, MINŐSÉGI játékokat, remek történetekkel!"
Talán, ha odabiggyesztettem volna a "...Na és" után egy TALÁN-t vagy SZERINTEM-et, mennyivel lett volna más a véleményed, és mennyiben mondtam volna mást a mondandómmal: semmivel.
Ugyanis, ha megvizsgálod a kérdést, és kicsit az én gondolkodás-menetemmel teszed ezt, akkor észreveszed, egyáltalán nincs ellentmondás az egészben. Nem zártam ki ugyanis, hogy a Blizzard, az InterPlay és sok, ma már "multi"-nak hívott cég (sajna a TeamBG is ezen az úton kezd haladni - aki nem tudná, Ők készítették a Baldur's Gate 2: Shadows of Amn nem hivatalos kiegészítőjét, a "Darkest Day"-t, az InterPlay némi hozzájárulásával) GYÁRTHAT, készíthet jó vagy jónak nevezhető játékot. DE MINDEGYIK EGY KORÁBBI KLÓNJA!
Kitaláltak valamit, anno kis cég korukban, és azáltal lettek nagyok, hogy azt átvitték, majd állandóan pofozgatták, újabb és újabb bőrt húztak le róla, eladták a jogokat stb.
Erre jó példa:
- iD Soft (Doom-sorozat, Quake-sorozat)
- InterPlay (saját Infinity motorral készített sorozatok)
- Epic Games (Unreal-sorozat)
és reggelig sorolhatnánk...
Értesz már???
Mindegyik letett valamit az asztalra, de csak pofozgathják őket, javítanak rajtuk, egyre kijebb és kijebb terjesztik a történetüket. Ennyi.
Kicsit magamnak mondok ellent megint: ennek ellenére meg fogom venni, szerezni például az Unreal2-t, ha lesz akkor a Baldur's Gate 3-at, Doom3-at, Imperium Galaktika 3-at... ennyi jut most eszembe.
De a véleményem akkor is marad.

i2k = IMYke2000 - @ - 2001
i2k = IMYke2000 - @ - 2002
2328 levél
Válasz 01.11.29. 15:04 #9
PoCoK
"Na és ezek az apró (viszonylag apró) cégek készítenek IGAZI, HANGULATOS, MINŐSÉGI játékokat, remek történetekkel!"

Jó ez nem azt jelenti teljesen, de majdnem.
stufumofo™
20761 levél
Válasz 01.11.29. 14:54 #8
Eric
Én nem látom, hogy olyat írt volna, hogy CSAK a kicsik tudnak hangulatos, eredeti játékokat csinálni.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2328 levél
Válasz 01.11.29. 14:43 #7
PoCoK
Egy dologban, szerintem nincs igazad. Hogy csak a kis cégek képesek hangulatos és eredeti játékokat csinálni. Itt van pl. az én kedvenc cégem a Squaresoft. Róluk aztán mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy sablonos és szar játékokat adnának ki. Nézd meg a FF sorozatot, ami már lassan a XI. részénél tart, és mégis minden egyes rész képes újat felmutatni.. Nem lopnak mástól ötletet, nem másolnak le más játékokat és ezt jól teszik, mivel iszonyúan jó játákok kerülnek ki a Square kezei közül..
stufumofo™
53 levél
Válasz 01.11.29. 14:37 #6
i2k = IMYke2000 - @ - 2001
Szia Aruns!

Egy kicsit bőbeszédűre fogom a dolgot, oké?
Kezdem ott, hogy immáron kissé átesve a ló túloldalára, olyan sok játékom van (alulról, de már súrolja a 300 full és rip játék határt), hogy, ha nekiállnék szép lassan mindegyiknek, akkor a visszafogott étkezés (és ami velejár), az emberi társaság kerülése mellett, szinte minimális alvás mellett (amit annak idején, Aruns erről tud, gyakran műveltem ), bizony, nagyjából 6 évig kellene játszanom, hogy mindegyik sorrakerüljön, és ne csak feltelepítsem, aztán meg le...
Akadt játék, amelyet csak azért szereztem be (RIP-ben, CD-n), hogy "csak meglegyen", hiszen másnak (is) kellhetett, meg aztán a gyűjtőszellem nagy úr tud lenni... De számos olyan játékom van, melyért bármire képes voltam, amit legszívesebben éjjel-nappal játszanék! Mondjak pár címet? OKé, csak ízelítőül: Tomb Raider-sorozat, Diablo 1, Heroes of Might & Magic 2, Baldur's Gate 1, Unreal 1, Quake 2, Need for Speed 3...
Az igazat megvallva, nagyon valószínű, hogy az immár lassabban gyarapodó (hiszen egyre kevesebb, az igazán színvonalas játék!) listámon lévő játékok közül már nem sokat fogok végigjátszani... Maradnak a "jól bejáratott"-ak, és adok némi esélyt azok folytatásainak.
És akkor elértem a hozzászólásom lényegéhez:
- Immáron 5 éve figyelem a PC játékpiac fellendülését, és egyúttal szörnyűlködve látom, hogy alig akad "eredeti" történet.
Mert ugye mit tud már kitalálni az emberi (játékfejlesztői) elme? Gondoljuk csak végig:
Gyártottak már játékot
- vízre (legutóbbi pl.: Aquanox)
- levegőre (ebben a legjobb: European Air War, de ott a sok F18 szimulátor is)
- föld alá (lásd Dungeon Keeper sorozat)
- a Naprendszer bolygóira (pl. Hold)
- a Naprendszeren kívülre (Descent-sorozat, Homeworld-sorozat)
- kitalált bolygókra (ezen belül: RPG -> Baldur's Gate-sorozat + összes Interplay játék, és még sorolhatnám)
- kitalált galaxisokba (Master of Orions, Imperium Galaktika-sorozat, StarWars- és StarTrek-sorozat stb.)
- földi helyszínekre (Sims-sorozat, London Racer és sok egyéb kategória)
- múltba, jelenbe, közel- és távoli jövőbe...
...de tudom, rengeteg típusjegy, kategória létezik, nem is volt célom, hogy mindet felsoroljam (félek, itt aludnék...)
Ezzel csak azt akartam szemléltetni: nincs új a nap alatt és félő, már semmi újat nem is "fogunk" kitalálni.
Nem temetem a PC-s (és más platformos) játékipart. Sajna, iparról kell beszélnünk, melyben elsősorban a TERMELÉS és a PROFIT a fontos, a többi szinte teljesen háttérbe szorult.
Hogy gyorsan ellentmondjak magamnak, azért akad néhány (többnyire még kicsi) cég, mely ezt a preferenciát nem osztja úgy, mint a versenytárs multik... Na és ezek az apró (viszonylag apró) cégek készítenek IGAZI, HANGULATOS, MINŐSÉGI játékokat, remek történetekkel!
Hozok egy a magyar szívhez igazán közeli, mondhatni szívmelegítő példát:
Philos Lab (Theocracy, Alcatraz, IG3)
http://www.philoslabs.com/hu/index.html
(Alcatraz: www.cdv-alcatraz.de)
(Imperium Galaktika 3: www.ig3.de)
De beszélhetnénk napjaink egyre inkább feltörekvő kisebb csapatairól is (HunCraft, S.W.I.N.E. fejlesztői)... mind-mind okos, ötletes munkák.
Európában pedig nagyon erősen "nyomulnak" a csehek (Hidden & Dangerou-sorozat, Operation Flaspoint stb.), jók a lengyelek is, és ne hagyjuk ki az oroszokat se (Rage of Mages-sorozat, Evil Islands, Gunship! stb.).
Úgy néz ki, hogy a korábban a "keleti blokk"-ba tartozó országok fellendülése, és a játékpiacon való megjelenés isgazi vérfrissítésnek tudható be: tudják, mivel lehet új színt hozni az elslamposodó játékkategóriákba, miként lehet azoknak újabb és újabb aspektusból lökést adni!
Talán mert kevesebb marketing fogással, kevesebb pénzzel készülnek, és sokkal inkább a vevőt megragadó ötletekkel, a játszhatósággal stb. kell operálniuk a némi haszon reményében!
Ezért veszem azokat a híreket szívesen, amikor magyar, vagy hozzánk közeli országok fejlesztői "adnak ki" játékot...
Persze, nyílván mindenki észrevette:
- ők sem tökéletesek,
- ők is bejáratott utakon indulnak el (kivétel azért mondjuk a magyar Alcatraz)

Sajnos, manapság - Aruns-t idézve: - a "néha már pofátlan - bejáratott ötletek lopása a nyerő út"! Mert az emberkék, az egyre és egyre frissülő, szélesülő játék-felszívó piac nem válogat: az ötletes, de be nem futtatható játékok, programok kukába, a más korábban nevet szerzők klónjai, folytatásai pedig nagyobb reménnyel kecsegtetnek anyagi haszonnal - a fejlesztőnek, cégeknek. Nekünk pedig csak a félpofára való étel marad, mert továbbra is éhesek maradunk egy igazi, egy über, egy fantasztikus szórakozásra, melyet mi, egy számítógéptől és egy rajta futó - néha csillogó-villogó, néha halál egyszerű - játéktól várunk...

i2k = IMYke2000 - @ - 2001
i2k = IMYke2000 - @ - 2002
7034 levél
Válasz 01.11.29. 14:19 #5
Aruns
Akik nagyon röfögnek, azok álljanak neki egy II. vh-s S.W.I.N.E. modnak
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
10960 levél
Válasz 01.11.29. 14:06 #4
Lacko
A SWINE-ra egy csomóan röfögnek, hogy milyen idiótaság, miért nem inkább 2. világháborús. Pedig pont az benne a jó, hogy tök eredeti és nem a 1000000001-dik 2.VH-s RTS, hanem a No1 nyúl-disznó RTS...

Én azért azt is szeretem, ha egy történelmi szitut dolgoz fel a játék. Például nagyon tetszene ha a H&D2-ben nem csak kitalált küldetések lennének (gátak, gyárak felrobbantása), hanem pl Heydrich prágai likvidálása vagy olyan ami megtörtént.

De pl a rájönközlegényről bőrt lehúzó játékokat már nem szeretem. A MoH-ot sem azért várom, mert jaj de hasonlít a partraszállós rész a spielberg filmhez (ami ugye nem hasonlít a valósághoz) hanem mert amúgy egy jó játék lehet.
7034 levél
Válasz 01.11.29. 13:58 #3
Aruns
Persze történet terén nehéz igazán újat alkotni Pl. nemrég jelent meg egy stratégia - a címe sajna nem ugrik be - amiben visszaküldték az embereket az időben és ott harcoltak a nyersanyagokért. Erre sokan hümmögtek, hogy micsoda jó, eredeti sztori - hát igen, megírta Wolfgang Jeschke: A teremtés utolsó napja című regényében, ami egyébként magyarul is megjelent. Szóval erről ennyit
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
4293 levél
Válasz 01.11.29. 13:49 #2
KoKo
Hi

Szerintem minden játékban sokat számít a kerettörténet.Kivéve persze a hálózati játékokat pl.:Unreal Quake 3 CS stb.
De mondjuk pl a World of Warcraftban biztos fog számítani a sztori is.

DeusEx se lenne olyan jó a sztorija nélkül!(Kár hogy nem magyar
No other way but down!
7034 levél
Válasz 01.11.29. 13:16 #1
Aruns
Arra gondoltam, megkérdem a ti véleményeteket is ezzel kapcsolatban. Kinek mennyire számít a kerettörténet - persze ez stílusfüggő is, hiszen jó RPG pl. elképzelhetetlen kellően kidolgozott világ nélkül -, az eredeti ötletek. Jobbak-e a forradalmi újítások egy játékban, vagy a - néha már pofátlan - bejáratott ötletek lopása a nyerő út?
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.