Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Operation Flashpoint vs Ghost Recon (Cikk)

10961 levél
Válasz 07.04.18. 10:15 #21
Lacko
Ahelyett, hogy új cikket írnék, szívesen megvitatnám az összehasonlítást a GRAW és az ArmA között. Lehetőleg olyanok véleményét várnám, akik mindkettővel játszottak (nem kicsit, nagyon!).

Az első és legfontosabb különbség - szerintem - hogy a GRAW totál szétfogja a gépemet és képregény, pedig ugye viszontlag zárt a terület. Ellenben az ArmA (hatalmas terület) mégis normálisan (vagy inkább sokkal simábban) fut.

Tudom, hogy nem GRAW-ArmA hasonlítgatás, de maga a GRAW is sokat romlott az első GR óta. Emiatt is inkább az ArmA felé hajlik a mérleg nyelve - nálam - mivel az jobban megőrizte az OFP-s hagyományokat.

Érdekes, hogy ebben a régi cikkben kiemeltem, hogy a GR-ben sokszor lehet menteni, az OFP-ben meg csak egyszer. Hiszen ez a tendencia megfordult: a GRAW-ban nem lehet menteni, az ArmA-ban meg (cadet módban) bárhányszor.
33 levél
Válasz 02.05.12. 22:41 #20
Birkesz
Üdv!
Én inkább OFP párti vagyok. Éppen azért, mert nem lehet benne nyakra-főre menteni. Persze, néha én is szentségeltem, főleg, mikor saját szórakozásomra úgy döntöttem, hogy kinyírok a pályán mindenkit -ahelyett, hogy simán belopóznék az ellenséges bázisra és felrobbantanék pár tankot- és akkor az utolsó előtti ember észrevesz és kinyír (az utolsó mentésem persze már tök régen volt) De éppen ez az, hogy takarékoskodni kell a mentéssel, nem tehettem meg, hogy mentek, lövök, lelőnek, betöltök, más pozíciót keresek, mentek ... Na meg nagyon csíptem, hogy beugorva pl. egy gazdátlan tankba mindenkit lemészárolhattam. Bár való igaz, hogy GR-rel is egész kellemesen el lehet tölteni az időt.
U.i.: Bocsi a körmondatokért.
"Tsukkurimashou, tsukkurimashou ... "
80 levél
Válasz 02.03.12. 21:27 #19
HerrMayer
Hali!!!!!

nos igen..
a két game valóban überkirály a TFPSek közül..
én a Ghost Recont szeretem jobban.
Ez annak az oka hogy szinte az összes Tom Clancys Rainbow-t végignyomtam, és azóta is sokat multizok velük.
Az OFP nem nagyon fogott meg...
Egyszerűen nem teccett a sok duma benne,
bár nem szidnám hisz az én vélleményem még nem oszt nem szoroz )
Érzésem szerint az OFP a gépigényesebb...
bár az én géopemen nem szaggat egyik se.. de a haverom gépén (Wat a lúzer: 533as Cerka TNT2vel és 256MBram-al :/
Neki a Ghost, 640*480ban és közepes minőségben nem szaggat.. csak néha néha..
az OFP meg szó szerint képregény.. ott pedig le van minden véve minimumra...
Mind1.. én maradok a GR-nál.. szerintem az a király, és habár suxx benne hogy lehet menteni, meg hogy átmehet az ember más testekben... de néha ez is hasznos tud lenni.
"Szép kincses Kolozsvár, Mátyás büszkesége, Nem lehet, nem, soha! Oláhország éke!"
10961 levél
Válasz 02.01.07. 08:48 #18
Lacko
Összegzésül én maradok OPF párti, de a GR is sok kellemes órát okozott.
98 levél
Válasz 02.01.04. 19:32 #17
[Gareth]
Hát nem tudom. Az OPF nehezebb, de szerintem nem olyan sokkal, inkább a küldetésék számát díjaztam benne nagyon. A célzás meg lehet, hogy a GR-ben könnyebb, de amint megeresztesz egy kisebb sorozatot, a 4-5. golyó környékén figyeld meg, még ha a fegyver nem is kezd el ugrálni, de a golyók máshova csapódnak be. Ettől független az OPF nehezebb ebben egyetértek, de hangsúlyozom: nem sokkal.

Végülis akkor lehet, hogy nem kellett volna összehasonlítani őket, mert míg az OPF háborús elemeket jelenít meg, addig a GR egy háborús-szimuláció, kommandós elemekkel felruházva. Amit pedig leírtál, hogy az emberek megakadnak nálad, most elhűlve ülök a székemben, mert nálam egyszer sem fordult ilyen elő!

Összegzésül én maradok GR párti, de az OPF is sok kellemes órát okozott. Na és most pedig elolvasom a Drakula cikket ) biztos lesz mit ott is megkonzultálnom a cikk írójával )

A szar-témára vissza: rendben, csak akkor máskor ilyen ne legyen, ha nem eget rengető kérés ez )
"...de ezek a teremtmények démonok, akik kinevetnek, és azt mondják, nem álmodom..." (Lovecraft)
10961 levél
Válasz 02.01.04. 10:45 #16
Lacko
A szar-téma részemről is lezárva...

Gareth: Mint a cikkből is kiderül, szerintem a MI mindkettőben hibás. Neked még sosem volt olyan a GR-ben, hogy az egyik bajtárs beszorult egy facseetébe, vagy egy kis kavicsba a földön és ott erölködött a szuperkatona, de nem tudott továbbmenni és mindig vissza kellett menni érte?

Azt továbbra is fentartom, hogy sokkal nehezebb a OFPvel lőni, mint a GR-rel. A GR-ben sokkal könnyebb befogni az ellenséget a célkeresztbe és nem is rug vissza a fegyver, azaz egy lövés után ugyan ott marad a célkereszt. Míg az OFP-ben lövés közben elugrál, arról nem is beszélve, hogy az OFP célkereszt eleve nagyobb, több teret kitakar, állandóna mozog és nehéz egyhelyben tartani...

A színvilágban teljesen egyetértünk: a GR szebb. Illetve a nehézségben is, mert az OFP NAGYON nehéz. De hát ez a jó benne.
6295 levél
Válasz 02.01.03. 21:41 #15
J. Dávid
Érdekes egy topic...emiatt az egyetlen szar szó miatt..áá eldobom az agyam...nekem mind1, hogy sz*r vagy **** esetleg szar...úgyis érti a jónép minden formáját...
5454 levél
Válasz 02.01.03. 20:16 #14
Dino
Disk: Persze, írtam is, hogy az indexet nem védelmül hozom fel, nem áll szándékunkban az ottani stílust átvenni, csak egy véletlenül benne maradt "szar" szó hatását kissé már túlzásnak érzem.

Gareth: Azért a kötőszóként használt "b**meg" és a ritkán elejtett "szar" között az én megítélésemben ég és föld a különbség... Szerintem az utóbbi szóról biztos nem volt szó, hiszen azt használom, és nem szoktam valótlant állítani.
A chat és fórum felhozása részemről tényleg hiba volt, más stílus...
Nekem mindegy, hogy Warhawkra fogod a Z-puffer dolgot (csak azért is puffer, ha már egyszer az angol buffer szóra találtak magyar változatot sok-sok évvel ezelőtt!), akkor is megjelent a cikkben, és egy kicsit a "más szemében a szálkát, magáéban a gerendát se" effektust éreztem, hogy miközben Te hibákkal teli cikkeket irogatsz, másokat egy ilyen dolog miatt azonnal kritizálsz.

Részemről ezt a témát lezártnak tekintem, a továbbiakban jobban odafigyelek a szövegekre, amik megjelennek. Mostantól pedig inkább a cikk tartalmához kapcsolatos hozzászólásokkal folytatódjék ez a topic, ne pedig a "szar" szó jogos vagy jogosulatlan voltáról...
98 levél
Válasz 02.01.03. 19:40 #13
[Gareth]
Dino: rendben, és ezentúl legyek inkább Gareth jó... próbáld meg, nem olyan nehéz. Ami a dolgokat illeti ez a reagálás kicsit fájt, hisz pont te mondtad még régebben, hogy eme szavakat nem szereted, semmi értelmük. Tanácsoltad is, hogy szokjak le róluk, most meg ilyeneket mondasz, hogy átsiklasz felettük, és a mindennapi életben is alkalmazod. Azért ez picit szemet szúró, de hát a te site-od, te tudod, csak az a baj, hogy a nagyobb dolgok ilyen kis butaságokkal kezdődnek, mert figyeld meg, beüt az egy bolond effektus, és lesznek olyan emberek is, akik később tovább viszik a szamárságokat, egészen áz altalad említett bazmeg felé... Nem kéne szerintem, pont egy ilyen embertől, mint te, akiről tudom, hogy ellene vagy ezeknek a szavaknak, legalábbis, ha előttem nem játszottad meg magad régebben.

Tőlem hallod, tőlem hallod, és akkor mi van? Egy cikket és egy csetes beszélgetést más hangnemben kell megírni (már ha a csetes beszédstílus annyira katasztrofális)! A Z-buffer-ről meg annyit, hogy voltak elképzeléseim a dologról, de a leírt információk egy ismerősnek köszönhetőek, nevén említve az emberkét Warhawk-nak. Az írásban annál a résznél meg is van említve, hogy "Thx to Warhawk", csak nem akartam másik odlalt reklámozni, ezért ezt kihúztam belőle... Ezzel nem rá akarom hárítani a dolgot, mert végülis én igényeltem a segítségét, csak az okítás nem kéne érte, mert először is buffer nem pedig puffer.

Lackó: örvendek neked, csalódásom csak nagyobb lett... Most nevetsz ezen meg azt mondod, hogy ez van, hát igen, végülis ez van, de szerintem akkor sem kéne... Én biztos nem állok rá kritikákon belül az ilyen hangnemre, de ez csak szvsz. Azért máskor próbáld meg nélkülözni eme kifejezéseket hisz lehet, hogy nem csak nekem szemet szúróak.
"...de ezek a teremtmények démonok, akik kinevetnek, és azt mondják, nem álmodom..." (Lovecraft)
813 levél
Válasz 02.01.03. 18:24 #12
Disk
Lacko: hát nem tudom...nekem akkor is bántja a szememet egy ilyen cikkben. A fórumon elmegy, de szerintem ide nem való.
Dino: azért, mert az Indexen ilyen szerepel, az nem azt jelenti, hogy ez a helyes, nem ?
Beszédben pedig az ember mond ,,cifrábbakat" is, mégsem írja le.

Üdv.isk
5454 levél
Válasz 02.01.03. 12:21 #11
Dino
Lord: kicsit meglepő, hogy ezt a kritikát a "szar" szó használatáról éppen Tőled hallom, ismerve, hogy chaten és korábban a fórumban is milyen stílusban szövegeltél... Jó, lehet, hogy egy cikkbe valóban nem való bele ez a szó, de én nem érzem annyira vészesnek, hogy ezt szóvá kellett volna tenni. (Én pl. a cikk átolvasása során ezek szerint át is siklottam felette.)
Szerintem inkább tanuld meg, mi az a Z-puffer, meg hogy az AI magyarul MI, és a saját helyesírásodon finomítsál, minthogy ilyen dolgok miatt kritizálj és ítélj el másokat.

A következőt pedig egyáltalán nem a "szar" vagy a "hülye" szavak védelmében mondom, de online téren én úgy látom, lazább irányba halad a stílus - ami persze nem feltétlenül jó. A minap az indexen olvastam egy cikket, ahol a következő szerepelt: "(Hm. Az okádék a Word szerint csúnya szó. Bazmeg.)"
És személy szerint én - akit valóban olyannak ismerhetsz, hogy a "b***meg" vagy "k**va" szavakat nem használom, a "hülye" és "szar" szavakat viszont igenis használom beszédben.
6 levél
Válasz 02.01.03. 11:58 #10
LeComte
Köszönet, meggyőztél
Do the best, f*ck the rest :-)
15 levél
Válasz 02.01.03. 10:30 #9
Nono
T. LeComte!

A GR-nek csak a demoját láttam, nem nagyon merültem bele, nem is akarok róla véleményt alkotni, de a opf-ot bátran ajánlom. Amit vársz egy játéktól: katona-szimulátor; izgalom, realisztikus környezet, egy lövés-egy halál, hangulat és kevés parancsnokoskodás mind mind megtalálható az opf-ban.
Sőt szerintem szép grafika, fantasztikus hangok, eszméletlenül realisztikus! /Itt ha kapsz egy fejlövést tényleg véged!/ Hatalmas bejátható területek, mindenféle jármű vezethető a trabantól kezdve az apache helikopterig minden! Jó fegyverek! Fantasztikus küldetések! Multiban is nagyon ott van, kár hogy nincsenek magyar szerverek, legalábbis én nem udok róla.
A realisztikus részre visszatérve: olyan jól sikerült, hogy az amcsik felkérték a készítőket csináljanak egy VBS /Virtual Battlefield System/ kiegészítőt, és az amerikai katonák ezzel is gyakorolni fogják vituálisan a stratégiákat, taktikákat, harcokat! Ezt a OPF honlapján olvastam: www.flashpoint1985.com nézd meg!
Ez a kiegészítő egyébként nem lesz publikus!
Szóval nekem ez a véleményem, de azért halgass meg másokat is, hátha nekik a GR tetszik jobban, bár akkor megint nehéz lesz döntened! Na Üdv!
6 levél
Válasz 02.01.03. 09:53 #8
LeComte
Uraim,

nagyon örültem az összehasonlító cikknek; pont eme két gyöngyszem között vacillálok. Viszont nem tudok dönteni a cikk után sem és ez nem Lacko hibája, ezért arra gondoltam, leírom miket szerettem, mit várok egy játéktól és ha tehetitek adjatok tanácsot, melyiket válasszam:

Delta Force LW: a grafika miatt nem jött be, amúgy kitűnő
Rainbow Six: a fene sem akar küldetést tervezni
Amit várnék: katona-szimulátor; izgalom, realisztikus környezet, egy lövés-egy halál, hangulat és kevés parancsnokkodás (a seregben sem vittem többre bokorugrónál )

Segítségeteket előre is köszöni: Le Comte

PS.: szar-téma: egy irodalmi műben természetesen megállja a helyét, mint hangulatteremtő vagy realizáló szó. Egy cikkben, ha mondjuk publicisztika akkor szintúgy elfér, bár az közelebb van az irodalomhoz, mint az újságíráshoz. Egy elemző cikkben azonban bökheti egyesek szemét, de szvsz ne legyünk szemforgatóak; ha Lackónak meg a szerkesztőségnek jó volt fogadjuk el mi is; ráadásul itt minőséget jelzett és nem exkrementumot Egyszóval: szarosan is szeretjük a cikkeidet, Lacko!
Do the best, f*ck the rest :-)
10961 levél
Válasz 02.01.03. 09:28 #7
Lacko
Kedves Lord és Disk!

Őszintén sajnálom, hogy csalódást okoztam nektek. Tudjátok én tagja vagyok egy katolikus közösségnek és ott is mindenki azt mondja: Lackó te tök sok jó dolgot csinálsz, miért mondod mégis mindig azt, hogy "szar"? Hát azért mert ilyen vagyok. Mert azt gondolom, hogy ennek a szónak van stílusértéke és van olyan szintű jelentése, ami még egy irodalmi alkotásban is megállja a helyét nemhogy egy cikkben.
Tisztellek titeket, mint derék fórumozók és tiszteletben tartom a véleményeteket, de sajnos nektek is el kell fogadnotok a másságomat és így kell szertnetek, szarosan.

A legjobbakat.

U.I.: Ha van egyéb kritikai megjegyzésetek a cikk tartalmával kapcsolatban, azokat továbbra is várom ide...
813 levél
Válasz 02.01.02. 17:24 #6
Disk
,,Legalábbis nem úgy futnak a fiúk, mint akik éppen beszartak."
,,A Flashpoint megjelenésekor sokaknak sírt a szájuk a gépigény miatt, hogy szaggat és szar."

Egyet értek Lorddal(pontosabban mostmár Gareth), mert Lacko, tőled nem ezt vártam volna. Az ilyen szavak nemigazán valók a PC-Dome cikkeibe, sőt akármelyik online magazinba sem.
20 levél
Válasz 02.01.01. 22:54 #5
Fogas Gergő százados
Na most a hangulata a két játéknak eltérőbb, mivel lehet hogy az emberek a GR-ben szebbek mivel a kommandosokkal vagyunk akik néha mennek és ''buliznak'' de a OF-ben Joe-val meg Millerel meg Amstrongal vagyunk akik folyamatosan a fronton rohadnak és a koszban tengetik a hétköznapjaikat, vagyis igazi katonáknak látszanak,mert valjuk be ha egy pár napot harcolo katona olyan fényes vagy az eggyen ruhája tiszta hát akkor az nem nagyon lehetett a fronton.Nekem a OF jobban bejött mivel ott én alakytottam a mokát,tehát ha egy missiot elrontottam akkor annak a késöbbiekben megittam a levét.Aztán szerintem mikor az OF-ben Gatkopszkival vagyunk a kommandóssal akkor lehet a játékmenetet össze hasonlitani a GR:Hogyha valamit a GR-ben fölrobbantok akkor utána álltalában gyalogosan kell folytatnom a gyalogos harcot de a OF-ben bevágódok egy Mi-24 be vagy másba aztán tűharc mellet elhagyom a helyet.Az lehet hogy joe nem tud valamit kezelni de pl nekem is a pálya editorban kellett gyakorolnom a különböző dolgok vezetését.Rádásul én a OF ben lévő Járművek nagyrészét láttam kivülről belülről. Nekem az OF jobban tetszet a grafika meg nemérdekel hogy nem GR jellegű mert a játék menet 1000-szer veri és szerintem ez vitathatatlan. u.i:a nehézségi szintet jó hogy kihafgyták mert igy valósághűbb. És még a GR-ben nem látom hogy mindenki valamit csinál pl:ideges vagy valami a OF-ben meg nagyon valóságosak az emberek pl ha szállitanak minket akkor mindig valamit csinálnak idegesek meg mindel,ha meg az ellent nézem azis folyton beszélget vagy valami. és ez az első játék amelyben elgondolkoztam hogy lehet hogy kinyirtam Vasziljevet de 10 perce neki azon járt az esze hogy mikor mehet haza nekem meg azon hogy kinyirjam.
269 levél
Válasz 02.01.01. 15:26 #4
MausBaus
Jó nagyon a cikk!Végre egy ujságíró aki nem commandosos vagy quakes
What Went Wrong?
98 levél
Válasz 01.12.31. 18:01 #3
[Gareth]
Végre az év leghosszabb hónapja után minden lényeges írást leadva volt időm elolvasni a cikked Lackó, és meg kell valljam nagyot csalódtam benned, de erről később, legyen a játékoké előbb a szó! Nekem mind két játék bejött nagyon, mind kettőről a véleményemet el lehet olvasni (egyiket itt, míg a másikat a jelenlegi kenyéradómnál), ezért úgy érzem hozzá tudok szólni értelmesen a témához.

Saját véleményem szerint jobb a Ghost Recon, de ez szubjektív alapokon nyugszik, általánosságban mind két játék szuper. Talán az AI miatt jött be jobban a Red Storm próbálkozása, és ahogyan említetted a grafika miatt. Valahogy élettel teltebb az OPF-nél, szebb is színvilágában, és kisebb gépen is aranyosan fut. Egyedül a sniperek túl jó AI-ja zavart, mert azzal tényleg minden mission habostorta.

Az OPF több szempont szerint sem tetszett. Az AI jó, de csak az ellenséges részről, viszont az emberek gondolkodásmódja elismerésre méltó (ki bátrabb, ki gyávább...), tehát ez a kijelentés nem teljesen egyoldalú, hogy jobb a GR, szubjektív, mint ahogyan feljebb is említettem. Továbbá szerintem ez a játék nehézségileg kicsit túlzásba van véve, egyszerűbb lett volna 3 nehézségi szintet bevinni. És még valami: azok a rádiós üzenetek, hogy recsegnek jujj!

Amúgy nekem egyik nézettel sem volt bajom, a GR-é jobban tetszik, és szerintem egyáltalán nem könnyebb célozni vele. Írtad még, hogy mind kettőnek a története ki van találva rendesen. Utána meg szidod a GR-ét (lehet, hogy jogosan). Nem kellett volna ezt így egyszerre szerintem.

És amiért csalódtam benned:

"A Flashpoint megjelenésekor sokaknak sírt a szájuk a gépigény miatt, hogy szaggat és szar.

Említettél ezen kívül még egy mondatot, amiben meg valamire "hülyé"-t írtál.

Nos azért én a PC Dome-ot, azon belül is Dino-t nem olyannak ismertem meg, aki tűrné ezeket a szavakat, de szerintem ezt sehol se tűrik... Oké, majd az egyik saját kritikámban is szerepelni fog az általad említett rondábbik szó, de legalább kicsillagozva. Mostanság nagyon nagy szabadságot élvezhetünk az írás terén, de ilyeneket már tényleg nem kéne.

Gareth
"...de ezek a teremtmények démonok, akik kinevetnek, és azt mondják, nem álmodom..." (Lovecraft)
148 levél
Válasz 01.12.30. 22:20 #2
cINC
Az Operation Flashpoint egy kiváló háborús
akciójáték.A Ghost Recon-t még nem próbáltam,
de a képek alapján méltó "ellenfele" lesz
az Operation Flashpoint-nak.


cINC
Hajrá PC,hagyd magad X-BOX!!!!!:)))))
3 levél
Válasz 01.12.30. 18:12 #1
Bagolyka
Lehetne jobb is
A játékok kitűnőek...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.