Fórum » Beszélgetés a játékokról
StarCraft 2
Ezek ellenére azért évente megjelenik 1-1 meglepetés RTS, lásd pl a Grey Goo (2015 év eleje), Act of War (2005), RUSE (2010), Act of Aggression (2015.09), Wargame sorozat vagy a warhammer40k: dow1 (2006) és kiegjei...
Ha csak az SC2 single részét nézzük, nem tudom mi tartott ennyi ideig hogy kihozzák. Az SC2 első fejezete hozott igazán újdonságot, a többi csak annak ismétlése. Persze minőséggel nyakon öntve, történetvezetés szempontjából, de meglátásom szerint ez nem indokolta a sok éves "kihagyásokat" a fejezetek között. Az a pár egység meg a hajó-kaptár-hajó kidolgozása nem indokolja ezt.
Ettől függetlenül normálon nem lehet végigrohanni rajta 6-8 óra alatt, tehát ha már csak a single árát nézzük, megérheti.
De majd most jön tavasszal a DLC hozzá, remélhetőleg nem 20+ eurokért...
Csak sajnos úgy érzem a mai generációnak ez túl bonyolult, de a blizzard rontotta el az egészet azzal hogy hősöket hozott a w3ba
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
Az utóbbihoz csak annyit tennék hozzá, amit már Barthezz is említett, hogy a Blizzard is nyugodtan szétbonthatta volna még jobban a StarCraftot. Ha már sikerült így elhúzni öt éven át és külön árulni a három részt. De még azon belül is lehetett volna külön single player verzió, amivel csak a kampányt lehet végigjátszani, meg a gép ellen játszani és gyakorolni custom mapeket. Meg külön multiplayer verzió, amiben nincs benne a kampány. Mindkét csoportba tartozó emberekkel találkoztam már bőven: olyanokkal, akik nem multiznak egyáltalán, csak a sztori érdekli őket, mint engem; és olyanokkal is, akik napi rendszerességgel multiznak évek óta, a kampány viszont olyan szinten nem érdekli őket, hogy még mindig nem vitték végig. És persze megmaradhatott volna a kombinált verzió is teljes áron, amiben benne van a single és a multi együtt. Illetve ha valaki megveszi az egyiket, és szeretne upgrade-elni a másikra is, akkor ezt megtehesse kedvezményesen.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
elég szomorú....
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Olyan terméket kell csinálni, amit tényleg meg akarnak venni az emberek.
Nos nekem itt figyel minden Diablo (már az elsőt is alig összekapart 3000forintért vettem kispöcs koromban), sőt a 3. + kieg CE, StarCraft, emellett a WarCraft 3 + TFT. Úgy mint Blizzardtól csak az első 2 Warcraft hiányzik...
Mivel a WoW viszont így volt megejtve, mint tavaly a nagy pótlás. Először az Battlechest+1 hónap, majd ahhoz egy 2 hónapos feltöltés, semmi gond nem volt vele.
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
Az is lehet, hogy más régióból származnak, azért olcsóbb. De ez semmiképp sem hivatalos
Viszont nem is ilyen szörnyű, ahogy hangzik, csak kockázatos... de nekem még sosem gyűlt meg ilyennel a bajom, pedig előfordult már egy két ilyen vétel.
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Kérdésem lenne. Ti hol vettétek meg a SC2 LotV-ot?
Én ezt találtam, ahol a legolcsóbb:
https://www.instant-gaming.com/en/282-buy-key-battlenet-starcraft-2-legacy-of-the-void/?igr=kirubaker
Valaki máshol látott jobb áron?
Előre is köszi a válaszokat!
Még jó, hogy a protoss kapta a zárást, mert ha ez lenne a HotS akkor biztos nem ugrottam volna rá egyből... Meg aztán annak idején is eltelt vagy 1 év mire befejeztem a WoL kampányt, mielőtt megjelent a HotS. Azt day1 megvettem, de csak pont most augusztusban toltam végig, előkészületben az utolsó felvonásra...
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Bár idáig mentem az achikra is, szóval muszáj is sietni, de attól még elég hamar lemegy egy-egy pálya. Shakuras utolsó küldetés második achiját viszont inkább meghagyom master archiveshoz, 1,6 körül simán átütötték a védelmem...
Viszont SPOILER
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
De nem panaszkodom tovább és nem is konkrétan ide tartozik ez, csak most ilyen faszom ki van mindennel hangulatomban vagyok, sok-sok apró bosszúság összejött erre a hétre.
Amúgy normalon átlag 30 perc egy mission minden side questtel, így járok egy délután alatt 8 v 9-nél.
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
A diplomáciai rész esetén arra gondoltam, amit a Blizzard még a 3 részre darabolás bejelentésekor ígért. Eszerint a Protossokkal terveztek egy küldetések közötti diplomáciai vonalat, az egyes tribe-ok egyesítésére. Ha jól értelmezem, ez akkor végül nem valósult meg.
SPOILER
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Mivel nagyon csípem a Starcraft univerzumot, így talán nem meglepő, hogy ezúttal is beneveztem a játék gyűjtői kiadására. Tudom nem illik telhetetlennek lenni, de sajnos azért picit csalódott vagyok ezzel kapcsolatban, mert most a szokásos Blizz plusz tartalmakon felül (Így készült DVD/Blu-Ray, zenei CD, művészeti album) bizony semmi extra nem járt. A HotS pár ezressel olcsóbb volt és ahhoz legalább bedobtak egy egérpadot is a csomagba (és ugyan ez független ettől, de előrendelői póló is járt hozzá azt hiszem országszerte), a WoL atomdurva csomagját pedig már meg sem említem a rendkívül stílusos pendrive-val. Mivel a trilógia záróepizódjáról beszélünk, úgy érzem kicsit megerőltethette volna magát a Blizzard ennek tiszteletére (akár egy szép szoborral kiegészítve, bár ez a stúdió játékaiban általában nem dívik). Mondjuk a művészeti album ötletes lett, ami igazság szerint most egy SC univerzumos kézikönyv lett az előforduló egységek vázlatrajzaival, leírásaival, szóval lesz majd mit olvasni és lapozni a játék után, csak hát így viszont cserébe elmaradt az egyedi Protoss album, pedig gondolom lehetett volna bőven mutatni nagyon szép rajzokat, koncepció art-okat róluk is. Persze most már több a crossover-es digitális tartalom, mivel 2013 óta tovább bővült a Blizzard játékpalettája, de ettől függetlenül talán elfért még volna valami plusz relikvia a gyűjtők kezei között.
Persze ez fenti "panaszkodás" csak egy csepp a tengerben, nem fog semmit levonni a LotV élvezeti értékéből. Én is végigolvastam davkar9 terjedelmes írását, és örömmel tapasztaltam, hogy nem rontották el ezek szerint a záróakkordot a készítők és méltó befejezést kapott a Starcraft széria ezen fejezete. Anno én is nagyon felhőköltem, hogy képesek 3 részre szedni a teljes játékot és furcsa is így visszagondolni, hogy 5 és fél év alatt kerül pont a trilógia végére.
Még vacillálok, hogy belekezdjek-e most a teljes saga végigjátszásába, mert Karácsony környékére akartam hagyni, de ezután a pozitív összefoglaló után, valamint a megjelenés utáni hype hangulat miatt lehet nehéz lesz megállni az elnapolást
imba zerg
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
Hossz amúgy becsapós, 19+ 3 prológus és 3 epilógus. Rejtett küldi lehet, hogy van, bár a pályák többségét felfedeztem, nem ugrott föl semmi. 20+ egység, attack move katt. Szóval ez totál speedrun volt easyn, magasabb nehézség több ez, senki ne aggódjon.
Minijáték nincs. Terran mini sincs, de van küldi ahol őket irányítjuk. Van 1 zerges is, de ezen kívül teljesen protoss ez a rész.
Diplomáciai részre nem tudom mire gondolsz. Szokásos x bolygón x egység felállás megy, néha van elágazás. Nem tudom, hogy mennyire kötelezőek, tehát pl ki lehet e hagyni bizonyos szálakat. Volt amikor a két elérhető közül az egyik befejezése után már a következőt is beadta. Mondjuk ez a korábbiakban sem tudom hogy ment, én mindig mindent megcsináltam. Ezen most a swarm újránál gondolkodtam, char után pl lehetett volna menni zerusra. Kíváncsi vagyok, hogy a queen of blade 2.0 alakulás után teljesíthető e a logikailag előtte lévő jeges bolygó.
Ötletes pályák akadnak. Végül is visszatér mindegyik másik formában. Pl láva helyett gázfelhő, hőhullám helyett mozgó lézer.
A korábban feltett kérdéseim között még akad így is mondjuk 1-2 megválaszolatlan, majd azért azokra is térjél ki. (diplomácia-vonal, Terran-minikampány, HUB-űrhajón elhelyezett minijáték)
2010-2013-2015. Így utólag nem is kellett sokat várni erre a fo-fo-folytatásra. Közben persze soknak tűnt, főleg a blizz féle megjelenési dátumokkal. Így a legacy végére érve viszont azt kell mondjam megérte türelmesnek lenni, végül is nekik lett igazuk. Persze Negatív Norbi már kalimpál, hogy 'ugyan miért nem lehetett ezt egyben kiadni'. Pénz, Diablo 3, wow kiegek, epizódról epizódra találták ki a történet, lehet választani. Vége, megjelent, valószínűleg fél éven+ belül érkezik majd egy complete pakk. Nézhetjük úgy is, hogy a SC2 2015-ben jelent meg. De ezek csak időhúzó, bemelegítő sorok, hogy belelendüljek a szófosásba. That's how I roll.
Történetünk a videókból is látott Auir visszafoglalásával kezdődik. Legutóbbi találkozásunk óta a csillogó szemű és ágyékkötős Artanisünk a protossok főfőmuftijának lett megválasztva. Vállaira a designos energiabizbasz mellet a vezetés terhe is nehezedik. Az otthont vissza kell szerezni! Ezt ígérgetni már mióta a népének és a játékot is ezzel promózzák. Kerrigen a saját epizódja végén elindult megmentőset játszani, így a bolygón maradt zergek, csak mindenkire vadul kerregő pókhálók, elég őket kisöpörni. A győzelmi mámorba a jó öreg Zeratul pissant bele, mondván, hogy a fővezéri lista ezen elemét kipipálva, talán ideje lenne a protossoknak is beszállnia a gonosz űrhitler, Amon, elleni bolygóközi buliba. Idegtépő győzködése hatására a görbített lábú, szájnélküli idegenjeink is megindulnak az űr, végső határ felé. Ennek végtelenjét járják a Spear of Adun nevű csillaghajóval. Küldetésük felfedezés, csapatgyűjtés, a galaxis megmentése.
Immár tehát harmadik alkalommal csináljuk ugyanazt. Hajón mászkálunk, bolygóról bolygóra járunk, fejlesztéseket veszünk. A különös dolog viszont az, hogy ez működik. AC, CoD és egyéb éves futószalag sorozatoknál még a jobb részeknél is ott van egy unott sóhajtás, itt azonban minden ismerős játékelem újnak hat. A legszembetűnőbb változtatás a karaktereknél (megint van az egységekért felelős átskinezett npc, a fejlesztésekért felelős átskinezett npc, a fontos tanácsadó kötőjel barát átskinezett npc) érezhető, főleg a swarm semmilyen társai után (Dehaka valaki?). Alig vártam a küldetések végét, hogy új beszélgetések váljanak elérhetővé. Társaink részesei a történetnek, szinte mindegyikükre jut 1-2 küldetés. Eddig is voltak hasonló próbálkozások, de a protossokkal ez egy teljesen más érzés. Csíptem a wingsben Hornert, de a roncstelepi mineralverseny és a humoros átvezető a nyomába sem ér pl. az itteni első sorrendi elágazás egyik küldetéssorának. (nem tudom mennyire érthető, néha mehetsz A->B, vagy B->A úton is, ahogy eddig is)
Jelentős újítás a hajó és az egységek fejlesztésénél vehető észre. Kerrigan váltogatható képességei mintájára működik a hajó fejlesztése, az ehhez szükséges pontokat a fő és bónusz küldetések során kapjuk. Természetesen maxra húzni ezúttal sem lehet mindent, azonban a támadó, támogató és passzív képességek között mindenki találhat a maga stílusának megfelelőt. Persze itt is vannak nehéz döntések. Instant pylon vagy rövid ideig tartó 1000%-os termelés boost? Automatikus vespeen kitermelés vagy warpgate féle azonnali előállítás tulajdonság a többi egységépületnek is? Bármikor újraoszthatóak a pontok, így lehet nyugodtan kísérletezni. A protoss egységek fejlesztéseit szintén kedvünkre állítgathatjuk, mivel itt most a „fejlesztések” lényegében más-más egységek. A küldetések elején ráadásul segítséget is kapunk; megtudhatjuk milyen ellenfél vár ránk az adott pályán, ennek megfelelőn készülhetünk fel. Zerg? Kapjuk fel a zealot1 területre ható sebzéses upgradejét. Terran? Ó, akkor ezt pont a baráti egységeken átszaladó zealot2-nek találták ki. Nincs több távolságiak mögött toporgás, ha siege tankok ellen rohamozunk. Lore szempontból ilyesmit én inkább a zergektől vártam volna el, ha már ment a folyamatos duma az alkalmazkodásról. A végére így is lettek kedvenceim, amikkel biztosan vágtam neki az ismeretlen küldetéseknek. A különféle kombinációk próbálgatásával azonban el lehet játszogatni, egy újrajátszásnál(/oknál) egy jó összeállítással a nehezebb fokozatok is könnyebben teljesíthetők lehetnek.
A grafika terén nagy változások nem történtek, ha eddig ment, akkor most is mennie kell. A cgi-vel kevert, játékmotorral készült videókon ismét csak ámulni tudtam. Korábban az buktatta le őket, hogy az ember karaktereknek nem volt szempillája, itt viszont tényleg szinte elmosódott a határ átvezető és a cinematic trailer minősége között. Irtó profi a rendezés, az animációk, minden. Az írók is tisztességes munkát végeztek, láthattunk már összecsapott és idióta trilógia befejezéseket. Említettem az érdekes karaktereket, az írás és remek szinkronmunka eredményei. Spoilerek nélkül nagyon nem tudok belemenni, nem is fogok, de szerintem x és y másoknál is instant kedvenc lesz. Legnagyobb dicséret azért talán Artanisnak jár, a brood war óta a fiatal protossból egy karizmatikus vezető lett. Kapunk egy adag filozofálást és moralizálást, de egyáltalán nem zavaró mennyiségben, épp csak annyit, hogy legyen min gondolkodni, amíg a pálya tölt. Hiába, hogy, mi irányítjuk, többször is azt éreztem, hogy visszacsúsztam az első rész arctalan vezérévé és csak őt követem. És szívesen teszem! En Taro Artanis, my life for Auir, ésatöbbi ésatöbbi. Ilyen rpg szintű beleélésre egyáltalán nem számítottam egy stratégiai játéktól. Persze Jimmy "kerrigankerrigenkerrigen" és Kerrigan "bosszúbosszúbosszú" mantrái után lehet nem is volt ez olyan nehéz. Magát az utazás hangulatát is érdemes még megemlíteni. Sci-fi sorozatról van szó, azonban a most először éreztem azt, hogy kint vagyok az űrben. Szebbnél szebb hátterek váltják egymást, a protossok egzotikus technológiája is ráerősít erre. Több alkalommal is csak álldogáltam a hídon és gyönyörködtem a látványban.
Multi nem az én világom, arról nem lesz szó. A főmenü fülein elérhetővé vált a coop is, abba azért majd belenézek.
A StarCraft 2 befejező epizódja pontot tett a második rész végére. Egy szép pontot, egy mondatot befejező pontot, egy pontot, amivel elégedett lehet az ember, ha végigolvasta azt a mondatot. Szerintem a Blizzard teljesítette a 8 éve tett ígéretét, a 3 részre bontás végül is őket igazolta. És innen hogyan, hova tovább? A történet lezárva, a multival még évekig játszani fognak. Single résszel lehet most egy újabb közel 10 éves pihenő következik, azonban én bízom benne, hogy a Blizzard konyhájában nem csak a multisokra főznek. Ha nem ebben az univerzumban kalandozunk (készül ugyan egy Novás dlc), hát van még más is az étlapon. Elvégre jövőre jön a Warcraft film, talán épp itt az ideje leporolni franchise rts vonalát. Ki tudja, lehet talán már forralják is a vizet.
8/10
+
méltó lezárása a "2. rész trilógiának"
érdekes karakterek
remek átvezető videók
-
(eh, igazából nincs semmim. Bugom nem volt és nem is idegesített fel. Na jó, csak hogy legyen itt valami):
mi lesz most a SC single rajongóival?
A hajó mennyire nagy? Van itt is minijáték, mint a WoL-ban a Lost Viking? Az ígért terran-minikampány helyett kapott? Esetleg ez még a 19 küldetésen felül van, ahogy a WoL-ban is opcionális volt a Protoss-minikampány?
Annak mondjuk örülök, hogy a fejlesztések küldetések előtt állíthatók, engem a korábbi két részben nagyon zavart, hogy emiatt egy csomó fejlesztésről, képességről, de még egységről is le kellett mondani.
Amúgy maguk a küldetések mennyire érdekesek, innovatívak? Gondolok itt pl. a WoL dinamikus pályáira (lávaemelkedős, szupernova), vagy a nagyszerű ötletekre, pl. a nappal-éjszakás zombis küldetés.
Beszélgetéseket és átvezetőket végignéztem-hallgattam. Érezhették, hogy a swarm szar lett ( ezután visszanézve kicsit tényleg az), mert beleadtak mindent. Jók a karakterek (különösen ......, majd meglátjátok ), érdekesek a beszélgetések és a hangulat... Eddig is volt űrutazás meg minden a SCben, de most először éreztem azt, hogy kint vagyunk az űrben*. Szóval legjobb "rész", remek lezárás meg miegymás. Megérte rá várni. Tanítani kellene az ilyen befejező részeket.
*Nagyon várom már a Mass Effect Andromedát! Múltmúltkori concept artok alapján valami ilyen hangulatot és világokat várok el minimum.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
Command the noble Protoss to save the galaxy over the course of 19 exciting missions that span multiple worlds.
Az bizony nincs legalább 25 sem, mint eddig...
De az első 2 után, a kezdéssel én is elégedett vagyok, ütős.
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
Amúgy hosszra mekkora a kampány? Hány küldetés van összesen? Vannak elágazások, döntések, mint a WoL-ban? Valóban szerepet kapott benne a diplomáciai rész?
Sry a sok kérdésért, így első körben ezekre vagyok kíváncsi.
Mondjuk van még 3 küldim + az epilógus, addig még elmasseffectezhetik.
Sokat számít majd az ára, de akkor sem tudom elképzelni, hogy ennek bármi jelentősége legyen majd a későbbiekben.
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Van úgy 4 meccsem multiban, azt is akkor toltam, mior a WoL-t megvettem 2012 elején. Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy a HoTS-ot végig se játszottam, de majd decemberben kitolom mindhárom részt egymás után -természetesen holnap én is átveszem a VoL-t, nehogy elfogyjon-.
Ment a morgás, félig meddig jogosan, de közben meg mégsem kellett a következő részen gondolkoznia senkinek, folyamatosan megvolt a StarCraft téma: készül, megjelent, milyen lett, mikor jön a következő WoL, HotS és most LotV. Ha egyben kijött volna max 1 éven belül ketté vágva, akkor már rég az lenne a téma, hogy mi lesz az univerzummal, mikor lesz új rész stb.
Így meg a tényleg burtálisan profi multi szolgáltatást mindenki havidíj nélkül használhatja aki érintett, és nyilván pont emiatt a kampány pártiak harapósabbak a témában.
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Kampány nekem is elég normálon első nekifutásra, aztán ha megvan mind a három rész lehet megpróbálkozom az achikkal, amik eddig kimaradtak. Már úgyis tervezgetem egy ideje, de valahogy mindig elmarad
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
Én hardon csináltam WOL kampanybol pár pályát de nem igazán jelentett kihívást. De azért már itt-ott kell mikrozni meg rendesen makrozni. Diamond ligas protoss voltam, régi szép idők
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
A küldetések is kellően változatosak és interaktívak voltak. Mindegyiken van valami csavar, scriptelt esemény, egymással harcoló ellenfelek, különleges képességek, valami egyedi teljesítendő feladat. Úgyhogy külön-külön azok is nagyon élvezetesek.
A sztori az, ami viszont kiábrándító erősen sajnos... Az eredeti játékban kiegészítő nélkül sokkal több történt, mint az SC2-ben eddig összesen. Pedig az csak 30 küldetés volt, nem 50-60, mint itt, és nem kellett éveken ár várni rá, hogy jöjjön már a folytatás...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
Viszont elég gáz, hogy kapott 64bit verziót is, de net szerte azt olvastam, hogy komoly problémák vannak a játék teljesítményével így... érdemes 32bitre állítani. Ez nem vall a Blizzardra
Mondjuk annak is örültem, hogy elkezdtem gyakorlás ként 1vsAI ranked meccseket tolni, és töltés mellett 300-as pinggel kellett AI ellen játszanom...
“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”
Szerintem ezek a küldik pont olyanok voltak mint az eddigi hibrides-mászkálósak, egy stratégiás volt köztük.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
Konkrétan a Wings of Liberty teljesen jó bevezető film lenne. A Nova meg simán elmenne depis társadalomkritikának. A Shadow of the Xel'Naga meg amolyan túlélősdi mint az Alien 2 volt.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. 2500 évig építgethetjük városunkat a Memoriapolisban
- 2. Outcast - A New Beginning teszt – Visszatérés Adelphára 25 év után
- 3. Két új traileren a CoD-verőnek kikiáltott Gray Zone Warfare
- 4. Assetto Corsa Competizione - Nürburgring 24hr Pack DLC teszt
- 5. Ermac közelít a Mortal Kombat 1-hez
Legfrissebb fórumtémák
- 23:11
- Elden Ring [40]
- 21:02
- Ki mivel játszik mostanában? [7855]
- 19:10
- Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC) [hozzászólások] [11]
- 19:03
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43672]
- 17:09
- A magyar labdarúgó válogatott [4448]
- 12:07
- Horizon Forbidden West [53]
- 00:24
- GG - GameGuess játék [737]
- 17:05
- Sorozatok [10785]
- 01:32
- SPORT - Kosárlabda [516]
- 21:04
- Helyzetjelentés [156879]