25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

StarCraft 2

ivanova36
#1963 ivanova36 [1321]
Tény, hogy ritkábbak a minőségi RTS-ek, de nem várom vissza a 95-01 közötti időszakot, amikor évente jött ki 4-6 c&c klón, teljes árért.

Ezek ellenére azért évente megjelenik 1-1 meglepetés RTS, lásd pl a Grey Goo (2015 év eleje), Act of War (2005), RUSE (2010), Act of Aggression (2015.09), Wargame sorozat vagy a warhammer40k: dow1 (2006) és kiegjei...

Ha csak az SC2 single részét nézzük, nem tudom mi tartott ennyi ideig hogy kihozzák. Az SC2 első fejezete hozott igazán újdonságot, a többi csak annak ismétlése. Persze minőséggel nyakon öntve, történetvezetés szempontjából, de meglátásom szerint ez nem indokolta a sok éves "kihagyásokat" a fejezetek között. Az a pár egység meg a hajó-kaptár-hajó kidolgozása nem indokolja ezt.
Ettől függetlenül normálon nem lehet végigrohanni rajta 6-8 óra alatt, tehát ha már csak a single árát nézzük, megérheti.
De majd most jön tavasszal a DLC hozzá, remélhetőleg nem 20+ eurokért...

Válasz erre

Előzmény: csuroach 2015.11.16. 15:41
csuroach
#1962 csuroach [4262]
Azért mondom, hogy szomorú... régen éves szinten jöttek ki a jobbnál jobb RTS-ek , az age of sorozat, rise of nations, c&c játékok stb, most meg egyedül az SC2. Legközelebbi normális cím valószínűleg a még be sem jelentett warcraft4 lesz, ezekben még kellett gondolkodni, build ordereket megtanulni, ismerni az egységeket. Az meg, hogy klikkelő verseny cafolom, van 7 liga, bronz ligában pl simán eltudna lenni akárki és jól is lehet szórakozni nem kell kapkodni és szerintem ez jelenti a játék szavatosságát. Egy egy nagy eseményen pedig hihetetlenül élvezetes egy egy grandmaster játéka, a lotv-ban pedig még inkább pörgősebb lett a multi.

Csak sajnos úgy érzem a mai generációnak ez túl bonyolult, de a blizzard rontotta el az egészet azzal hogy hősöket hozott a w3ba

"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux

Válasz erre

Előzmény: szbszig 2015.11.16. 14:19
szbszig
#1961 szbszig [33601]
Elég jó cikk, jól leírja az érveket a MOBA-k mellett. A mai MOBA-k egyszerűbbek. Azaz átláthatóbbak, nem kell annyi mindenre figyelni és annyifelé kattintgatni. Így könnyebb belekezdeni egy újoncnak is, mint egy RTS-be, még ha a profi szinthez nyilván ugyanolyan sok munkát kell itt is belefektetni. Ebből részben következik a másik rögtön, hogy a nézők számára is követhetőbb az egész. Egy-egy menet jóval rövidebb, mint egy RTS-ben, ami szintén sokak számára vonzó, akiknek nincs annyi idejük, vagy csak szeretik a pörgősebb játékokat. Illetve a nézők számára is izgalmasabb ezáltal megint csak. És végül az, hogy a freemium modellt követik, azaz a kipróbálás általában ingyenes, nem kell megvenni alapból egy 10 ezer forintos vagy még drágább csúcskategóriás játékot.

Az utóbbihoz csak annyit tennék hozzá, amit már Barthezz is említett, hogy a Blizzard is nyugodtan szétbonthatta volna még jobban a StarCraftot. Ha már sikerült így elhúzni öt éven át és külön árulni a három részt. De még azon belül is lehetett volna külön single player verzió, amivel csak a kampányt lehet végigjátszani, meg a gép ellen játszani és gyakorolni custom mapeket. Meg külön multiplayer verzió, amiben nincs benne a kampány. Mindkét csoportba tartozó emberekkel találkoztam már bőven: olyanokkal, akik nem multiznak egyáltalán, csak a sztori érdekli őket, mint engem; és olyanokkal is, akik napi rendszerességgel multiznak évek óta, a kampány viszont olyan szinten nem érdekli őket, hogy még mindig nem vitték végig. És persze megmaradhatott volna a kombinált verzió is teljes áron, amiben benne van a single és a multi együtt. Illetve ha valaki megveszi az egyiket, és szeretne upgrade-elni a másikra is, akkor ezt megtehesse kedvezményesen.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Előzmény: csuroach 2015.11.16. 07:33
csuroach
#1960 csuroach [4262]
https://esportmilla.hu/blog/2015/10/14/starcraft-hova-tunt-a-vilag-egyszer-legnepszerubb-esport-cime/

elég szomorú....

"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux

Válasz erre

VodevilX
#1959 VodevilX [11345]
Most, hogy közeledek az utolsó harmadához, egyre inkább csak arra tudok gondolni, hogy mennyire fasza lenne egy Mass Effect jellegű játék ebben az univerzumban is! Bár ilyesmi aligha lesz valaha is... legalább bebetonozza az új Mass Effect-et, mint jelenleg legeslegjobban vár játék

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Barthezz
#1958 Barthezz [53961]
Egyetértek. X ezer Ft spórolást nem ér meg, hogy vmi lopott szart, vagy nem működő vmit töltsön le az ember. A Blizzard meg sztem tényleg odafigyel ezek felkutatására és deaktiválására. A Tommy Hilfiger ruhát sem a józsefvárosi piacon szerezzük be, hiába feleannyi az ára.

Válasz erre

Előzmény: csuroach 2015.11.13. 15:39
VodevilX
#1957 VodevilX [11345]
Erről, most az jutott eszembe, amit talán Gabe Newell mondott, bár ő a kalózkodásra...
Olyan terméket kell csinálni, amit tényleg meg akarnak venni az emberek.
Nos nekem itt figyel minden Diablo (már az elsőt is alig összekapart 3000forintért vettem kispöcs koromban), sőt a 3. + kieg CE, StarCraft, emellett a WarCraft 3 + TFT. Úgy mint Blizzardtól csak az első 2 Warcraft hiányzik...
Mivel a WoW viszont így volt megejtve, mint tavaly a nagy pótlás. Először az Battlechest+1 hónap, majd ahhoz egy 2 hónapos feltöltés, semmi gond nem volt vele.

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Előzmény: csuroach 2015.11.13. 15:39
csuroach
#1956 csuroach [4262]
ilyen cégnél mint a blizzard nem próbálnám meg...

"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux

Válasz erre

Előzmény: VodevilX 2015.11.13. 12:53
VodevilX
#1955 VodevilX [11345]
Ezek olyan kulcsok, ahol van rá esély, hogy deaktiválják. Nem jellemző, de voltak akiknek Far Cry 4 meg AC: Unity, vagy Sniper Elite 3 tűnt el az aktuális accountjáról, mert lopottak voltak a kulcsok.
Az is lehet, hogy más régióból származnak, azért olcsóbb. De ez semmiképp sem hivatalos
Viszont nem is ilyen szörnyű, ahogy hangzik, csak kockázatos... de nekem még sosem gyűlt meg ilyennel a bajom, pedig előfordult már egy két ilyen vétel.

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2015.11.13. 08:29
Barthezz
#1954 Barthezz [53961]
De ez nem kamu? A Blizzard oldalán 40 EUR, elég furcsa lenne, ha nem kötnék ki az ilyen továbbértékesítési szerződésekben, hogy nem mehetnek az ő áraik alá. Meg már az alapból furcsa lenne, hogy más is értékesíthetné digitálisan. Még Steamen sem kapható az SC2, nem támaszt a Blizzard magának konkurenciát.

Válasz erre

Előzmény: kedubotto 2015.11.12. 21:10
VodevilX
#1953 VodevilX [11345]
Ebből, ahogy az igazán fontos címekből, csakis a dobozos! Hogy is tehetném, hogy nem fejezem be a gyűjteményt, csak letudom digitálisan, mert olcsóbb... főleg, hogy nem gyűjtői játékok közül ez a kedvencem, nagyon rácsodálkoztam anno, mikor kézhez kaptam a WoL-t! Ez a kihajtogatós téma jobb mint bármilyen steelbook vagy bármi más

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Előzmény: kedubotto 2015.11.12. 21:10
kedubotto
#1952 kedubotto [4]
Üdv!
Kérdésem lenne. Ti hol vettétek meg a SC2 LotV-ot?
Én ezt találtam, ahol a legolcsóbb:
https://www.instant-gaming.com/en/282-buy-key-battlenet-starcraft-2-legacy-of-the-void/?igr=kirubaker
Valaki máshol látott jobb áron?
Előre is köszi a válaszokat!

Válasz erre

VodevilX
#1951 VodevilX [11345]
Basszus, igazán EPIC cucc
Még jó, hogy a protoss kapta a zárást, mert ha ez lenne a HotS akkor biztos nem ugrottam volna rá egyből... Meg aztán annak idején is eltelt vagy 1 év mire befejeztem a WoL kampányt, mielőtt megjelent a HotS. Azt day1 megvettem, de csak pont most augusztusban toltam végig, előkészületben az utolsó felvonásra...

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Gobiakos
#1950 Gobiakos [13218]
A LotV miatt annyi szó esett a játékról mostanában, hogy én is levettem a polcról a WoL-t, és most települ. Anno , mikor megvettem, valamiért nem értem a végére; most pótolom és terveim szerint utána a HotS-t is.

Válasz erre

Shadowguard
#1949 Shadowguard [4236]
Na első hét küldetés letolva, eddig elég felemás érzéseim vannak. A sztoriból még akármi is kisülhet, eddig nem rossz, az átvezetők ellenben nagyon adják. Ami nem tetszik, hogy eddig elég rövidek a küldetések, remélem ez később azért változik (kellene), mert cirka három óra alatt végeztem, úgy, hogy minden beszélgetést végighallgatok (normálon) és az egyik küldetést újráztam is, mert kimaradt egy mellékküldetés, nem vettem észre
Bár idáig mentem az achikra is, szóval muszáj is sietni, de attól még elég hamar lemegy egy-egy pálya. Shakuras utolsó küldetés második achiját viszont inkább meghagyom master archiveshoz, 1,6 körül simán átütötték a védelmem...
Viszont SPOILER
aki kitalálta, hogy Zeratulnak meg kell halni az jelentkezzen nálam egy alapos verésre

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Barthezz
#1948 Barthezz [53961]
Jajam, közben megtaláltam én is. Bár a 40 euró akkor is sok érte így, hogy valójában kiegészítő-lemezről van szó. Okés, Blizzard-minőség, egy 2 napos Aquaworld-ös kiruccanás is ennyi, tudom, de akkor is. Fele ennyiért nem gondolkodnék rajta, vagy ha multiznék, akkor sem. Továbbra is az a gondom az egész videojáték-piaccal, hogy a kizárólag single-játékosoknak is a teljes árat kell fizetniük minden játékért és nincs külön only single verzió. Az Aquaparkos hasonlatnál maradva ott is van csak úszójegy, van 2 órás csúszdajegy és van mindent magában foglaló egész napos csúszdajegy. A videojátékok esetén miért nem lehet csak adott tartalmat megvenni egy játékból?

De nem panaszkodom tovább és nem is konkrétan ide tartozik ez, csak most ilyen faszom ki van mindennel hangulatomban vagyok, sok-sok apró bosszúság összejött erre a hétre.

Válasz erre

Előzmény: VodevilX 2015.11.12. 12:34
VodevilX
#1947 VodevilX [11345]
Standalone, csak nem all inclusive, régi kampányhoz kellenek a korábbi részek.
Amúgy normalon átlag 30 perc egy mission minden side questtel, így járok egy délután alatt 8 v 9-nél.

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2015.11.12. 10:25
Barthezz
#1946 Barthezz [53961]
Nah akkor ez a 19 pálya máris 25, ami már jól cseng. Normal fokozaton, minden mellékküldetést és opcionális feladatot megcsinálva ez nekem alsó hangon is 2 hónap, bár ha a téli szünetben állok majd neki, akkor két hétig gyorsabban fogok tudni haladni. (Valószínű ez utóbbi lesz, technikai okok miatt jelenleg úgy néz ki, még várnom kell az elkezdéssel. ) Amúgy ez stand alone kiegészítőnek számít, vagy igényli a WoL és a HotS meglétét is?

A diplomáciai rész esetén arra gondoltam, amit a Blizzard még a 3 részre darabolás bejelentésekor ígért. Eszerint a Protossokkal terveztek egy küldetések közötti diplomáciai vonalat, az egyes tribe-ok egyesítésére. Ha jól értelmezem, ez akkor végül nem valósult meg.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2015.11.11. 16:45
VodevilX
#1945 VodevilX [11345]
Uhhhh "I have returned!"
SPOILER
Dragoon

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

CarRoy
#1944 CarRoy [338]
Valószínűleg a kisebbséghez tartozom - divatos szófordulattal élve mondhatnánk azt is "buzi-e vagyok" - de nekem bizony tetszett az a Heart of the Swarm-os második felvonás is. Míg az első fejezetben inkább egy ilyen lázadós, szövetkezős, katonás vonulatot játszhattunk végig a jó öreg Jimmy-vel a főszerepben, addig a HotS-ban egy sokkal személyesebb történetet kaptunk, ami főként egyetlen szereplőre, Kerrigan-re fókuszált. Nekem nagyon bejött, hogy láthattuk kicsit az emberibb (néhol az érzelmesebb) oldalát is a Pengék Királynőjének és bizony nagyon megkedveltem a kampány végére (a zergekkel együtt, bár a Starcraft-ban sosem tudtam igazán eldönteni, kik a kedvenceim, mert annyira egyedi és stílusos mindhárom faj). Végre nem csak a morcos, csőlátásszerűen bosszúszomjas Kerrigan-t kaptuk folyton, hanem picit a karakter mögé is bepillanthattunk. Igaz a kampány vége talán nem lett akkora durranás és olyan meglepetésszerű, mint a Wings of Liberty zárása volt (emlékszem, mikor azzal végeztem, helyben akartam a folytatást), de ettől függetlenül - a teljes egészét nézve - én nagyon jól elvoltam a Swarm-os folytatással. A zergekkel játszani számomra amúgy mindig is kicsit különlegességnek számított, hisz itt mondhatni egy "összefüggő masszát" kell irányítanod, nem pedig különálló személyiségeket/katonákat, így kíváncsi voltam, ezt az "arcnélküliséget" hogyan oldják majd meg egy teljes kampány keretében belül. A végeredmény egy erősen karakterközpontú sztori lett végül, kiegészülve 1-2 jól eltalált plusz zerg szereplővel, akik azóta már a Heroes of the Storm-ban is megvetették a lábukat.

Mivel nagyon csípem a Starcraft univerzumot, így talán nem meglepő, hogy ezúttal is beneveztem a játék gyűjtői kiadására. Tudom nem illik telhetetlennek lenni, de sajnos azért picit csalódott vagyok ezzel kapcsolatban, mert most a szokásos Blizz plusz tartalmakon felül (Így készült DVD/Blu-Ray, zenei CD, művészeti album) bizony semmi extra nem járt. A HotS pár ezressel olcsóbb volt és ahhoz legalább bedobtak egy egérpadot is a csomagba (és ugyan ez független ettől, de előrendelői póló is járt hozzá azt hiszem országszerte), a WoL atomdurva csomagját pedig már meg sem említem a rendkívül stílusos pendrive-val. Mivel a trilógia záróepizódjáról beszélünk, úgy érzem kicsit megerőltethette volna magát a Blizzard ennek tiszteletére (akár egy szép szoborral kiegészítve, bár ez a stúdió játékaiban általában nem dívik). Mondjuk a művészeti album ötletes lett, ami igazság szerint most egy SC univerzumos kézikönyv lett az előforduló egységek vázlatrajzaival, leírásaival, szóval lesz majd mit olvasni és lapozni a játék után, csak hát így viszont cserébe elmaradt az egyedi Protoss album, pedig gondolom lehetett volna bőven mutatni nagyon szép rajzokat, koncepció art-okat róluk is. Persze most már több a crossover-es digitális tartalom, mivel 2013 óta tovább bővült a Blizzard játékpalettája, de ettől függetlenül talán elfért még volna valami plusz relikvia a gyűjtők kezei között.

Persze ez fenti "panaszkodás" csak egy csepp a tengerben, nem fog semmit levonni a LotV élvezeti értékéből. Én is végigolvastam davkar9 terjedelmes írását, és örömmel tapasztaltam, hogy nem rontották el ezek szerint a záróakkordot a készítők és méltó befejezést kapott a Starcraft széria ezen fejezete. Anno én is nagyon felhőköltem, hogy képesek 3 részre szedni a teljes játékot és furcsa is így visszagondolni, hogy 5 és fél év alatt kerül pont a trilógia végére.

Még vacillálok, hogy belekezdjek-e most a teljes saga végigjátszásába, mert Karácsony környékére akartam hagyni, de ezután a pozitív összefoglaló után, valamint a megjelenés utáni hype hangulat miatt lehet nehéz lesz megállni az elnapolást

Válasz erre

csuroach
#1943 csuroach [4262]
kontra

imba zerg

"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2015.11.11. 14:10
davkar9
#1942 davkar9 [11292]
Félnapos áramszünet volt - pont a hszeid írása előtt kapcsolták le - és mivel a laptop frissen volt feltöltve, összedobtam, hogy teljen az idő. (fun fact: utolsó bekezdéssel dél körül végeztem)

Hossz amúgy becsapós, 19+ 3 prológus és 3 epilógus. Rejtett küldi lehet, hogy van, bár a pályák többségét felfedeztem, nem ugrott föl semmi. 20+ egység, attack move katt. Szóval ez totál speedrun volt easyn, magasabb nehézség több ez, senki ne aggódjon.
Minijáték nincs. Terran mini sincs, de van küldi ahol őket irányítjuk. Van 1 zerges is, de ezen kívül teljesen protoss ez a rész.
Diplomáciai részre nem tudom mire gondolsz. Szokásos x bolygón x egység felállás megy, néha van elágazás. Nem tudom, hogy mennyire kötelezőek, tehát pl ki lehet e hagyni bizonyos szálakat. Volt amikor a két elérhető közül az egyik befejezése után már a következőt is beadta. Mondjuk ez a korábbiakban sem tudom hogy ment, én mindig mindent megcsináltam. Ezen most a swarm újránál gondolkodtam, char után pl lehetett volna menni zerusra. Kíváncsi vagyok, hogy a queen of blade 2.0 alakulás után teljesíthető e a logikailag előtte lévő jeges bolygó.

Ötletes pályák akadnak. Végül is visszatér mindegyik másik formában. Pl láva helyett gázfelhő, hőhullám helyett mozgó lézer.

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2015.11.11. 14:50
Barthezz
#1941 Barthezz [53961]
Szép értékelés volt, gratula! Akár mehetne a Dome főoldalára is a játékismertetők közé.

A korábban feltett kérdéseim között még akad így is mondjuk 1-2 megválaszolatlan, majd azért azokra is térjél ki. (diplomácia-vonal, Terran-minikampány, HUB-űrhajón elhelyezett minijáték)

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2015.11.11. 14:10
davkar9
#1940 davkar9 [11292]
2007. Talán május, nem emlékszem pontosan. StarCraft 2 bejelentve! A sztori folytatódik, a koreai nemzeti sport új versenyszámmal gyarapodik. Ja, de majd... ööö, 3 részletben, mert szerintünk ez így jobban működik. Minden fél elegendő figyelmet kap és amúgy meg a Valvenál is milyen jó ötlet volt az epizódokra bontani a legendás címet. Megjelenés, ha majd kész.

2010-2013-2015. Így utólag nem is kellett sokat várni erre a fo-fo-folytatásra. Közben persze soknak tűnt, főleg a blizz féle megjelenési dátumokkal. Így a legacy végére érve viszont azt kell mondjam megérte türelmesnek lenni, végül is nekik lett igazuk. Persze Negatív Norbi már kalimpál, hogy 'ugyan miért nem lehetett ezt egyben kiadni'. Pénz, Diablo 3, wow kiegek, epizódról epizódra találták ki a történet, lehet választani. Vége, megjelent, valószínűleg fél éven+ belül érkezik majd egy complete pakk. Nézhetjük úgy is, hogy a SC2 2015-ben jelent meg. De ezek csak időhúzó, bemelegítő sorok, hogy belelendüljek a szófosásba. That's how I roll.

Történetünk a videókból is látott Auir visszafoglalásával kezdődik. Legutóbbi találkozásunk óta a csillogó szemű és ágyékkötős Artanisünk a protossok főfőmuftijának lett megválasztva. Vállaira a designos energiabizbasz mellet a vezetés terhe is nehezedik. Az otthont vissza kell szerezni! Ezt ígérgetni már mióta a népének és a játékot is ezzel promózzák. Kerrigen a saját epizódja végén elindult megmentőset játszani, így a bolygón maradt zergek, csak mindenkire vadul kerregő pókhálók, elég őket kisöpörni. A győzelmi mámorba a jó öreg Zeratul pissant bele, mondván, hogy a fővezéri lista ezen elemét kipipálva, talán ideje lenne a protossoknak is beszállnia a gonosz űrhitler, Amon, elleni bolygóközi buliba. Idegtépő győzködése hatására a görbített lábú, szájnélküli idegenjeink is megindulnak az űr, végső határ felé. Ennek végtelenjét járják a Spear of Adun nevű csillaghajóval. Küldetésük felfedezés, csapatgyűjtés, a galaxis megmentése.

Immár tehát harmadik alkalommal csináljuk ugyanazt. Hajón mászkálunk, bolygóról bolygóra járunk, fejlesztéseket veszünk. A különös dolog viszont az, hogy ez működik. AC, CoD és egyéb éves futószalag sorozatoknál még a jobb részeknél is ott van egy unott sóhajtás, itt azonban minden ismerős játékelem újnak hat. A legszembetűnőbb változtatás a karaktereknél (megint van az egységekért felelős átskinezett npc, a fejlesztésekért felelős átskinezett npc, a fontos tanácsadó kötőjel barát átskinezett npc) érezhető, főleg a swarm semmilyen társai után (Dehaka valaki?). Alig vártam a küldetések végét, hogy új beszélgetések váljanak elérhetővé. Társaink részesei a történetnek, szinte mindegyikükre jut 1-2 küldetés. Eddig is voltak hasonló próbálkozások, de a protossokkal ez egy teljesen más érzés. Csíptem a wingsben Hornert, de a roncstelepi mineralverseny és a humoros átvezető a nyomába sem ér pl. az itteni első sorrendi elágazás egyik küldetéssorának. (nem tudom mennyire érthető, néha mehetsz A->B, vagy B->A úton is, ahogy eddig is)

Jelentős újítás a hajó és az egységek fejlesztésénél vehető észre. Kerrigan váltogatható képességei mintájára működik a hajó fejlesztése, az ehhez szükséges pontokat a fő és bónusz küldetések során kapjuk. Természetesen maxra húzni ezúttal sem lehet mindent, azonban a támadó, támogató és passzív képességek között mindenki találhat a maga stílusának megfelelőt. Persze itt is vannak nehéz döntések. Instant pylon vagy rövid ideig tartó 1000%-os termelés boost? Automatikus vespeen kitermelés vagy warpgate féle azonnali előállítás tulajdonság a többi egységépületnek is? Bármikor újraoszthatóak a pontok, így lehet nyugodtan kísérletezni. A protoss egységek fejlesztéseit szintén kedvünkre állítgathatjuk, mivel itt most a „fejlesztések” lényegében más-más egységek. A küldetések elején ráadásul segítséget is kapunk; megtudhatjuk milyen ellenfél vár ránk az adott pályán, ennek megfelelőn készülhetünk fel. Zerg? Kapjuk fel a zealot1 területre ható sebzéses upgradejét. Terran? Ó, akkor ezt pont a baráti egységeken átszaladó zealot2-nek találták ki. Nincs több távolságiak mögött toporgás, ha siege tankok ellen rohamozunk. Lore szempontból ilyesmit én inkább a zergektől vártam volna el, ha már ment a folyamatos duma az alkalmazkodásról. A végére így is lettek kedvenceim, amikkel biztosan vágtam neki az ismeretlen küldetéseknek. A különféle kombinációk próbálgatásával azonban el lehet játszogatni, egy újrajátszásnál(/oknál) egy jó összeállítással a nehezebb fokozatok is könnyebben teljesíthetők lehetnek.

A grafika terén nagy változások nem történtek, ha eddig ment, akkor most is mennie kell. A cgi-vel kevert, játékmotorral készült videókon ismét csak ámulni tudtam. Korábban az buktatta le őket, hogy az ember karaktereknek nem volt szempillája, itt viszont tényleg szinte elmosódott a határ átvezető és a cinematic trailer minősége között. Irtó profi a rendezés, az animációk, minden. Az írók is tisztességes munkát végeztek, láthattunk már összecsapott és idióta trilógia befejezéseket. Említettem az érdekes karaktereket, az írás és remek szinkronmunka eredményei. Spoilerek nélkül nagyon nem tudok belemenni, nem is fogok, de szerintem x és y másoknál is instant kedvenc lesz. Legnagyobb dicséret azért talán Artanisnak jár, a brood war óta a fiatal protossból egy karizmatikus vezető lett. Kapunk egy adag filozofálást és moralizálást, de egyáltalán nem zavaró mennyiségben, épp csak annyit, hogy legyen min gondolkodni, amíg a pálya tölt. Hiába, hogy, mi irányítjuk, többször is azt éreztem, hogy visszacsúsztam az első rész arctalan vezérévé és csak őt követem. És szívesen teszem! En Taro Artanis, my life for Auir, ésatöbbi ésatöbbi. Ilyen rpg szintű beleélésre egyáltalán nem számítottam egy stratégiai játéktól. Persze Jimmy "kerrigankerrigenkerrigen" és Kerrigan "bosszúbosszúbosszú" mantrái után lehet nem is volt ez olyan nehéz. Magát az utazás hangulatát is érdemes még megemlíteni. Sci-fi sorozatról van szó, azonban a most először éreztem azt, hogy kint vagyok az űrben. Szebbnél szebb hátterek váltják egymást, a protossok egzotikus technológiája is ráerősít erre. Több alkalommal is csak álldogáltam a hídon és gyönyörködtem a látványban.

Multi nem az én világom, arról nem lesz szó. A főmenü fülein elérhetővé vált a coop is, abba azért majd belenézek.

A StarCraft 2 befejező epizódja pontot tett a második rész végére. Egy szép pontot, egy mondatot befejező pontot, egy pontot, amivel elégedett lehet az ember, ha végigolvasta azt a mondatot. Szerintem a Blizzard teljesítette a 8 éve tett ígéretét, a 3 részre bontás végül is őket igazolta. És innen hogyan, hova tovább? A történet lezárva, a multival még évekig játszani fognak. Single résszel lehet most egy újabb közel 10 éves pihenő következik, azonban én bízom benne, hogy a Blizzard konyhájában nem csak a multisokra főznek. Ha nem ebben az univerzumban kalandozunk (készül ugyan egy Novás dlc), hát van még más is az étlapon. Elvégre jövőre jön a Warcraft film, talán épp itt az ideje leporolni franchise rts vonalát. Ki tudja, lehet talán már forralják is a vizet.

8/10

+
méltó lezárása a "2. rész trilógiának"
érdekes karakterek
remek átvezető videók

-
5 évre elnyújtott 2. rész trilógia
(eh, igazából nincs semmim. Bugom nem volt és nem is idegesített fel. Na jó, csak hogy legyen itt valami):
mi lesz most a SC single rajongóival?

Válasz erre

Barthezz
#1939 Barthezz [53961]
Már nem tudtam szerkeszteni, de plusz kérdéseim még:

A hajó mennyire nagy? Van itt is minijáték, mint a WoL-ban a Lost Viking? Az ígért terran-minikampány helyett kapott? Esetleg ez még a 19 küldetésen felül van, ahogy a WoL-ban is opcionális volt a Protoss-minikampány?

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2015.11.11. 09:07
Barthezz
#1938 Barthezz [53961]
Thx a részletes beszámolót. A jól sikerült sztorinak örülök, a rövid kampánynak, a kevés küldetésnek és az elágazások hiányának már kevésbé. A WoL-ban nekem bejöttek a döntési helyzetek, még ha csak egyetlen küldetésre is voltak ezek kihatással. Érdekes volt utána lejátszani a másik változatot is. A HotS-ban pedig a kevesebb küldi miatt belepakolták az evolution mission-öket, de itt akkor látom ilyen sincs, csak 19 pálya + a bevezető 3 küldis prologue. Rejtett küldetés sincs amúgy? (Bár ha rohantál, akkor azt el is mulaszthattad.)

Annak mondjuk örülök, hogy a fejlesztések küldetések előtt állíthatók, engem a korábbi két részben nagyon zavart, hogy emiatt egy csomó fejlesztésről, képességről, de még egységről is le kellett mondani.

Amúgy maguk a küldetések mennyire érdekesek, innovatívak? Gondolok itt pl. a WoL dinamikus pályáira (lávaemelkedős, szupernova), vagy a nagyszerű ötletekre, pl. a nappal-éjszakás zombis küldetés.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2015.11.11. 08:44
davkar9
#1937 davkar9 [11292]
Korábban is írtam, hogy easyn fogok végigszaladni rajta, mert itt a Fallout 4. De amúgy itt van amit Voldevil hozott, csak 19 küldi van, mind tizenegykéthá-30 percesek (ismétlem, easy). Bónuszokat felkaptam, legtöbbje pont útba esik, elágazó küldik nincsenek. Ráadásul a protossok kegyetlen erősek. Eddig ugye vettük a fejlesztést aztán az maradandó volt, zergeknél valamennyit még lehetett állítgatni. Na itt minden egység, minden hajóképesség küldiről küldire állítható, kezdés előtt ki is írja, hogy milyen ellenfelekre lehet számítani. Van pl egy zealot upgrade amitől aoe sebzést okoznak. Beküldöd a zerglingek közé és már fekszenek is. A hajóról lehet instant pylont ledobni. Singleben feltöltés után egyszerre 3 egységet is lehet warpolni, később a roboticsből és a stargateből is, igaz ezekből 1-1-et. Amint 24/24-es probe számmal szeded a mineralt és megy vagy 6 automatikus vespene gyűjtő nagyjából már meg is vagy az adott pályával.

Beszélgetéseket és átvezetőket végignéztem-hallgattam. Érezhették, hogy a swarm szar lett ( ezután visszanézve kicsit tényleg az), mert beleadtak mindent. Jók a karakterek (különösen ......, majd meglátjátok ), érdekesek a beszélgetések és a hangulat... Eddig is volt űrutazás meg minden a SCben, de most először éreztem azt, hogy kint vagyunk az űrben*. Szóval legjobb "rész", remek lezárás meg miegymás. Megérte rá várni. Tanítani kellene az ilyen befejező részeket.

*Nagyon várom már a Mass Effect Andromedát! Múltmúltkori concept artok alapján valami ilyen hangulatot és világokat várok el minimum.

Válasz erre

Shadowguard
#1936 Shadowguard [4236]
Csodás... Nekem majd csak holnap érkezik, de ez az alig félnapos végigjátszás nem valami biztató. Bár nézőpont kérdése, ha nem szöszöl sokat az ember, akkor az előző két rész sem túl hosszú, mintha még valami achievement is lenne rá, hogy a WoL-t 8 óra alatt told végig.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

VodevilX
#1935 VodevilX [11345]
A megjelenési patch notes azt írja, hogy:
Command the noble Protoss to save the galaxy over the course of 19 exciting missions that span multiple worlds.
Az bizony nincs legalább 25 sem, mint eddig...

De az első 2 után, a kezdéssel én is elégedett vagyok, ütős.

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2015.11.10. 23:15
szbszig
#1934 szbszig [33601]
Milyen nehézségi szinten nyomod? Az opcionális feladatokból mennyit csinálsz meg a pályákon? Két küldetés között az űrhajón mennyi időt töltesz, a beszélgetéseket mennyire hallgatod végig? Mert azért ez tényleg elég durva, hogy az utolsó pár küldetést leszámítva gyakorlatilag végigjátszottad egy fél nap alatt.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2015.11.10. 22:34
Barthezz
#1933 Barthezz [53961]
1 nap alatt végigjátszod, hihetetlen... Gondolom nem dolgozol akkor még. Nah de jó hír, ha ütős a kampány, remélhetőleg szombaton bele tudok kezdeni én is, aztán a saját tempómat ismerve év végéig tuti elleszek vele. Bár lehet kivárom a karácsonyi szünetet, ez a játék megérdemelné, hogy ne hétvégente vegyem elő pár órákra, hanem folyamatosan tudjam játszani...

Amúgy hosszra mekkora a kampány? Hány küldetés van összesen? Vannak elágazások, döntések, mint a WoL-ban? Valóban szerepet kapott benne a diplomáciai rész?

Sry a sok kérdésért, így első körben ezekre vagyok kíváncsi.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2015.11.10. 22:34
davkar9
#1932 davkar9 [11292]
Megérte rá várni. Ahhoz képest, hogy szarnak a single részre ez eddig nagyon jó! Swarmra köröket ver és még ki is neveti. Profi átvezetők, jó karakterek, Artanis küldetése (ami egyébként ~ugyanaz 3. alkalommal is) teljesen átérezhető. Egész karizmatikus vezető lett az ágyékkötős, babaarcú hősünkből. Hiába volt ez a 2. rész így 5+ év, remek lezárást csináltak.

Mondjuk van még 3 küldim + az epilógus, addig még elmasseffectezhetik.

Válasz erre

davkar9
#1931 davkar9 [11292]
Itt aztán már nincs szarakodás, a 2. pályán beindul a dolog! Launch trailer alapján mondjuk számítottam valami ilyesmire, de sebaj, jó volt ez így is. Mondanom se kell, a cinematic csapat már megint odatette magát!

Válasz erre

VodevilX
#1930 VodevilX [11345]
Már eleve azt sem tudom kik várták és mennyire, hisz egy konzol játékról van szó, amit nem is igazán maga a Blizzard csinált volna. Csak az univerzum stimmel. Jó amúgy tudom, hogy minden sosem készült el játék top10 listán ott van, de akkor is...
Sokat számít majd az ára, de akkor sem tudom elképzelni, hogy ennek bármi jelentősége legyen majd a későbbiekben.

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Előzmény: szbszig 2015.11.09. 22:03
szbszig
#1929 szbszig [33601]
Akik várták egykor a StarCraft: Ghostot, azok biztosan kapkodni fogják a Nova-féle DLC-ket. Még az is lehet, hogy annak a tervezett történetét vagy egy részét mesélik el valahogyan RTS-formában. A Blizzardnál mindenesetre nálam sokkal jobban értenek ehhez, hogyan keltsék fel az érdeklődést egy termék iránt, úgyhogy meg fogják oldani.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Előzmény: VodevilX 2015.11.09. 19:39
VodevilX
#1928 VodevilX [11345]
Szóval a hírek szerint egyelőre 3x3 Nova küldi lesz... Még jó, hogy cseppet sem érdekel ez a fene nagy háttérsztori, hogy ezt a rendkívül fontos szereplőt megismerhessem így aztán háborogni, sem kell, hogy miért gondolták jó ötletnek dlc-vel bepróbálkozni.

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

goodboy007
#1927 goodboy007 [9169]
Almost the same shit!

Van úgy 4 meccsem multiban, azt is akkor toltam, mior a WoL-t megvettem 2012 elején. Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy a HoTS-ot végig se játszottam, de majd decemberben kitolom mindhárom részt egymás után -természetesen holnap én is átveszem a VoL-t, nehogy elfogyjon-.

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2015.11.09. 09:57
VodevilX
#1926 VodevilX [11345]
Ez tiszta sor. Az egyik verzió, hogy kijött anno SC, egy évre rá Brood War... Azóta: 15 évvel később is mennek a szerverek, annyian játsszák, hogy sok másik mai AAA játék elszégyellhetné magát... Persze ezek a szerverek is pénzbe kerülnek, így kézen fekvő volt, hogy az SC2-t az előtt álló hosszú évekre való tekintettel szétszedjék.
Ment a morgás, félig meddig jogosan, de közben meg mégsem kellett a következő részen gondolkoznia senkinek, folyamatosan megvolt a StarCraft téma: készül, megjelent, milyen lett, mikor jön a következő WoL, HotS és most LotV. Ha egyben kijött volna max 1 éven belül ketté vágva, akkor már rég az lenne a téma, hogy mi lesz az univerzummal, mikor lesz új rész stb.
Így meg a tényleg burtálisan profi multi szolgáltatást mindenki havidíj nélkül használhatja aki érintett, és nyilván pont emiatt a kampány pártiak harapósabbak a témában.

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Előzmény: csuroach 2015.11.09. 06:49
Shadowguard
#1925 Shadowguard [4236]
Engem is csak a kampány érdekel Mikor a hárompályás prológus kijött jutottam el odáig, hogy letoljam az első(!) versus AI meccsemet (keveselltem a három pályát), de a második után meg is untam.
Kampány nekem is elég normálon első nekifutásra, aztán ha megvan mind a három rész lehet megpróbálkozom az achikkal, amik eddig kimaradtak. Már úgyis tervezgetem egy ideje, de valahogy mindig elmarad

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

Barthezz
#1924 Barthezz [53961]
Emlékeim szerint a fő nehézséget inkább az okozta legtöbbször, hogy időre kellett feladatokat megcsinálni, vagy egyszerre 4-5 helyen támadni / védekezni. Ha a fő feladatra koncentráltam, akkor a bázisvédelemere nem jutott elég figyelmem és egységem, ha pedig a bázist védtem be erősen, kifutottam az időből a feladatok megcsinálása terén. Nekem ez nem megy, hogy egyszerre 2-3-4 helyen koordináljam az eseményeket és ezeken a hotkey sem segítene. Plusz ezen a ponton már frusztráló volt számomra a játék és nem kellemesen, kihívást jelentően nehéz.

Válasz erre

Előzmény: csuroach 2015.11.09. 09:19
csuroach
#1923 csuroach [4262]
Igaziból hardon elég annyi hogy épületeket gyors billentyűre rakod hogy rögtön tudj egységet gyártani, a sérült egységeket meg hátra húzod a harcban.

"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2015.11.09. 09:06
Barthezz
#1922 Barthezz [53961]
Hát itt jön ki a különbség a multizó és a mezei casual-játékos között. Nekem hardon a 7-8. küldetéstől beletört a bicskám a WoL-ba, így kénytelen voltam normalra váltani. Aztán a HoTS esetén már eleve normalon mertem csak belevágni, kivéve a kommandós küldetéseket, amiket viszont mindig felnyomtam hardra. Korlátozott számú egységgel tetszett ugyanis a keményebb taktikázás, de a bázisépítősökön egyszerűen nem tudtam olyan gyors lenni és annyifelé figyelni, hogy ne nyomjanak le és / vagy ne bukjam be a fő feladatot. Sajnos normal fokozaton viszont meg annyira könnyű lett, hogy gyakorlatilag semmi kihívást nem jelentettek ezek a bázisépítős pályák... Félek, hogy a LotV-ban sem lesz már megoldva a nehézségi szintek megfelelő kibalanszolása... Remélhetőleg a történet kárpótolni fog érte, mert az eddigi sztori tényleg felér a vicc-kategóriával...

Válasz erre

Előzmény: csuroach 2015.11.09. 06:49
csuroach
#1921 csuroach [4262]
A multi miatt és az érdeklődés fenntartása miatt húzták eddig, folyamatos versenyek, rendezvények vannak, gyakorlatilag ez az egyetlen RTS ami alkalmas rá, szerintem a játékosok felét nem is érdekli a sztori.

Én hardon csináltam WOL kampanybol pár pályát de nem igazán jelentett kihívást. De azért már itt-ott kell mikrozni meg rendesen makrozni. Diamond ligas protoss voltam, régi szép idők

"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux

Válasz erre

Előzmény: szbszig 2015.11.08. 21:17
szbszig
#1920 szbszig [33601]
Az egységekkel nincs is baj szerintem. Bár őszintén szólva ahhoz, hogy normal fokozaton végigtoltam a kampányt, nem kellett expertté válni a játékban. Majdnem minden pálya végigvihető ugyanazzal a stratégiával és ugyanazzal az egy-két egységből álló csapattal.

A küldetések is kellően változatosak és interaktívak voltak. Mindegyiken van valami csavar, scriptelt esemény, egymással harcoló ellenfelek, különleges képességek, valami egyedi teljesítendő feladat. Úgyhogy külön-külön azok is nagyon élvezetesek.

A sztori az, ami viszont kiábrándító erősen sajnos... Az eredeti játékban kiegészítő nélkül sokkal több történt, mint az SC2-ben eddig összesen. Pedig az csak 30 küldetés volt, nem 50-60, mint itt, és nem kellett éveken ár várni rá, hogy jöjjön már a folytatás...

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2015.11.08. 18:34
davkar9
#1919 davkar9 [11292]
Én csípem a zergeket. Próbáltam színesíteni az egységekkel a játékot. Egy csapat roach ide, egy csapat hydralisk oda, habnak a tetejére egy-két ultralisk, de végül (főleg így easyn) mindig a 6 sor zerglingnél kötöttem ki. Szeretem babusgatni az irányított egységeket, de a zergnél ezt ugye nem lehet. Még a wingsben úgy ahogy ment a 4 medic, pár marine és marauder kombóval. Sztorival továbbra is az a bajom, hogy a ki-felszabadítjuk Kerrigent aztán pár küldi után visszavedlik. Oké a magasabb cél miatt kell, erre mégis a bosszúra költi az idejét, egységeit. Ami ugye azért volt mert elárulták-otthagyták majd átváltoztatták, közben most ő változott át ugyanúgy. Eh, a logika... És ugye a nagy -, hopeless romantic vagyok és erre ezt kapom?! Alien küldi azért továbbra is adja. Gondolom LoVban elő is kerül az a hajó.

Válasz erre

Előzmény: VodevilX 2015.11.08. 06:55
VodevilX
#1918 VodevilX [11345]
Én is arra jutottam, hogy nem várok vele... Fallout sosem érdekelt komolyabban, Battlefront meg egyelőre lehúzva a listámról, így csak ez maradt érdekes számomra novemberben, szóval várom a keddet! Remélem tényleg jó lesz a Protoss sztori, Zergeket amúgy sem szeretem, de tényleg irtó gyenge volt a HotS ettől függetlenül is.
Viszont elég gáz, hogy kapott 64bit verziót is, de net szerte azt olvastam, hogy komoly problémák vannak a játék teljesítményével így... érdemes 32bitre állítani. Ez nem vall a Blizzardra
Mondjuk annak is örültem, hogy elkezdtem gyakorlás ként 1vsAI ranked meccseket tolni, és töltés mellett 300-as pinggel kellett AI ellen játszanom...

“If you want something you've never had You must be willing to do something you've never done.”

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2015.11.07. 20:51
davkar9
#1917 davkar9 [11292]
Végül is úgy döntöttem, hogy a Fallout 4 várni fog egy kicsit, gyorsabb ha előtte nyugodt tempóban (értsd easyn) lenyomom a Legacyt. Ahogy azt ilyenkor kell, újrázom az előző részeket. A wings pipa, sok újat nem lehet mondani, még mindig nagyon jó ez a kampány. Swarmra úgy emlékszem, hogy elsőre tetszett, 2. alakalommal viszont már annyira nem, mert a wingshez képest sajnos egy jóval gyengébb epizód.

Válasz erre

davkar9
#1916 davkar9 [11292]
Nálam is kipipálva. Bízom benne, hogy ezek csak az ingyenesség miatt voltak ilyenek és nem pedig a protoss kampány ízelítője. Mindnél (főleg a 3. pályán) volt egy kis wol-os deja vum. Mindenesetre hangulati alapozásnak jó. Amint "lesz időm" az őszi új címektől és pár pótlástól, neki is állok egy gyors wol-hos újrának.

Válasz erre

Előzmény: harras125 2015.10.09. 08:46
harras125
#1915 harras125 [342]
Na letoltam a prológ küldiket (meg megint átalakult az egész bnet felület, a chat nem biztos hogy így tetszik nekem).
Szerintem ezek a küldik pont olyanok voltak mint az eddigi hibrides-mászkálósak, egy stratégiás volt köztük.

Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni

Válasz erre

ivanova36
#1914 ivanova36 [1321]
Annyi könyv kijött már az SC világából hogy bőven van bennük 1-1 egész estés film. Még ha nem is lenne szerves része az éppen aktuális SC játéknak, hanem "csak" egy scifi, már akkor is bőven megérné.
Konkrétan a Wings of Liberty teljesen jó bevezető film lenne. A Nova meg simán elmenne depis társadalomkritikának. A Shadow of the Xel'Naga meg amolyan túlélősdi mint az Alien 2 volt.

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.