Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» StarCraft 2

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm
A legutóbbi StarCraft II: Heart of the Swarm cikkek, hírek
27766 levél
Válasz 14.11.19. 11:25 #1892
LordMatteo
Attól még, hogy kevesen vannak, bőven milliós, milliárdos számokról beszélhetünk szerintem. A Hyperion 'legénysége' is alsóhangon ezer fős szerintem, ha csak a kezdőegységeket sorravesszük a kampányok alatt. Itt van egy kis hézag a magyarázatok és a reálisan megmagyarázható dolgok között, de ezért játék.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
31928 levél
Válasz 14.11.19. 05:43 #1891
szbszig
Hm. Azért az érdekes, hogy míg a Wings of Liberty ugye a Hyperionon játszódott, és a legtöbb küldetésre is arról a hajóról, az ottani legénységből küldtek le egységeket, addig a Legacy of the Void most ezen a Halálcsillag-méretű Spear of Adunon fog játszódni. Nem vicc, tényleg akkora, legalábbis a videóban elhangzottak szerint komplett carrier- és mothership-flották állomásoznak rajta. És egy carrier az úgy nagyjából akkora, mint egy battlecruiser, a mothership meg még nagyobb is jóval. Ez némileg ellentmond annak, amit meg a videó elején szögeztek le, és szintén köztudomású, hogy számbelileg a protossok vannak a legkevesebben a három faj közül, és hogy a kampány során is ennek az érzékeltetésére törekszenek majd végig...

Ja, és persze, hogy Artanis lesz a főhős, úgyhogy valaki kijavíthatná a cikkben.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51814 levél
Válasz 14.11.18. 09:55 #1890
Barthezz
8614 levél
Válasz 14.11.17. 16:22 #1889
davkar9
Akinek ez már spoiler az kerülje a topicot és minden hírt a megjelenésig, mert a végén még azt a poént is lelövi neki valaki, hogy a 3. "részben" a

SPOILER
protossokkal
leszünk.
Simple. Eternal. Beige.
51814 levél
Válasz 14.11.17. 16:11 #1888
Barthezz
Persze, ebben igazad van, számomra sem fogja ez tönkretenni a játékélményt, de vannak sokan, akiknek már ez is súlyos spoiler és semmit nem szeretnének tudni előre. A küldetésekből sztem elég sokat mutatnak amúgy, ez a bázismozgatós küldetés az egyik legegyedibb megoldásnak tűnik, vagy a Korhal feletti égő platform és az alatta folyó űrcsaták látványa is elég pazar és van aki ennyit sem szeretne előre látni.
8614 levél
Válasz 14.11.17. 10:53 #1887
davkar9
Azért a spoilert és a bemutatót ne keverjük már! Elején valóban van egy kisebb-nagyobb, ami a CGI és az első 1-2 küldi "meglepetését" teszi tönkre. A többi épp csak megmutat dologkat a pályákból és a hajóból, pont azokat amire az ember kíváncsi lenne. Lényegét tekintve ez is csak "átskinezés", de elég jól sikerült az ismerős híd, egységek, fejlesztések átültetése protoss környezetbe.
Simple. Eternal. Beige.
51814 levél
Válasz 14.11.17. 08:53 #1886
Barthezz
Nem néztem teljesen én sem végig, csak belekattingattam minden részbe. A spoiler-tartalom igazából elég nagy, egyrészt sorra bemutatja azokat a bolygókat, ahol a kampány játszódni fog és megmutatnak jónéhány kampányküldetést is, másrészt bejárják a Protoss anyahajót, megmutatják a fejlesztési fát, harmadrészt jópár részletet bemutatnak az átvezetőkből, bemutatják a hősöket, negyedrészt pedig egy egységbemutató is van a végén. Szóval a játék nagyrészébe betekintést lehet nyerni, de én már nem bírtam tovább várni. Annyi mindenesetre lejött belőle, hogy brutálisan színvonalas kampány várható.
31928 levél
Válasz 14.11.17. 01:47 #1885
szbszig
42 perc? De azért spoiler nincs túl sok benne, ugye? Most már nem hiszem, de majd holnap megnézem.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51814 levél
Válasz 14.11.17. 01:40 #1884
Barthezz
42 perces Protoss campaign overview



Brutálisan látványos küldetések lesznek. A Korhal feletti égő space platform csodaszép, de a többi új pályatípus is igencsak tetszetős. Az a pálya meg, ahol a teljes Protoss bázist kell folyamatosan mozgatni egy sínen, vmi zseniális ötlet.
12088 levél
Válasz 14.11.09. 19:17 #1883
Gobiakos
Erre gondoltál?

Amúgy tök jogos, simán nyereségesek lehetnének, ha tudnának jó történettel bíró aminációs filmeket csinálni. Szvsz a minőséggel nem lenne semmi gond.
8614 levél
Válasz 14.11.09. 12:34 #1882
davkar9
Hír (a fejünk fölötti nem frissít)

Akkor megegyezhetünk abban, hogy ha befejezték utána a multi kap néha egy-egy dlct, a történetet viszont egészestés cgi filmekben folytatják?

De komolyan, ideje lenne már megnyitniuk a blizz animation részleget, a tf2 klónjuk cinematicja is a pixar/disney minőségével vetekszik.
Simple. Eternal. Beige.
27766 levél
Válasz 14.11.08. 19:52 #1881
LordMatteo
Az e-sportra reagáltam, nem a részre.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51814 levél
Válasz 14.11.08. 17:11 #1880
Barthezz
És így is lett! Annyi módosítással, hogy Zeratul helyett egy új főhős lesz. (Nem elírás a Dome-hírben amúgy? Mert volt egy Artanis a Brood War-ban, de itt Arkanis-t írtak. Persze lehet, hogy egy teljesen új szereplőről van szó.)

Számomra ez azért csalódás egy kicsit, mert már a WoL-ban kiderült tulajdonképpen, merre tart a sztori, a HotS mindenféle csavar nélkül így is alakult és nagyon úgy néz ki, hogy nagyvonalakban a LotV történetét is ismerjük már előre... Az eredeti StarCraft és Brood War története ennél ezerszer csavarosabb, kiszámíthatatlanabb volt, emellett rengeteg szálon futott, az SC2 három epizódjában ehhez képest pedig kaptunk egy kőegyszerű, lineáris történetet...

Persze a játék így is várós, csak többet vártam előzetesen.
31928 levél
Válasz 14.11.06. 17:48 #1879
szbszig
Márpedig én is így vagyok vele. A sztori miatt érdekelne már nagyon a vége. Az sem zavarna konkrétan, ha nem lenne benne egy új protoss egység sem, mert ugye nem multizom, így a terran minikampányt leszámítva nem irányítottam még a protossokat, és azt a kicsit is rég elfelejtettem. Mondjuk a kampány fő ívét már leírtam korábban. Nyilván ugyanolyan stílusú lesz, mint az első két rész. Ugye Zeratul lesz a főhős, meg hogy a diplomáciai, szövetkezési rész lesz a hangsúlyos benne, ezeket már megígérték. Szóval azzal kezdődik majd, hogy a népe jól elhatárolódik tőle, amiért segített Kerigannek legutóbb, így egy maroknyi csoport élén veszi fel a harcot. És onnan szépen fokozatosan vissza kell nyerni a többiek bizalmát, hogy aztán a végén egy gigantikus csatában, szövetkezve minden létező egységgel és fajjal legyőzzük Amont.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
27766 levél
Válasz 14.11.06. 17:08 #1878
LordMatteo
Say that "" one mire time i dare u
A kibaszás társas játék, sose feledd.
8614 levél
Válasz 14.11.06. 13:17 #1877
davkar9
Én az első két "rész" között eltelt idő alapján a megjelenést 2015 őszére tippeltem, remélhetőleg így lesz. Zárják le szépen, hogy megnyugodhassanak (örülhessenek!) végre a story hc és casual rajongói. Utána felőlem mehetnek vissza farmolni wowba, e"sportba", dio AH-ba (tudom, már kivették) vagy amit akarnak.
Simple. Eternal. Beige.
51814 levél
Válasz 14.11.06. 09:19 #1876
Barthezz
Ideje volt már az első hivatalos hírnek. Én is úgy voltam vele, hogy az idei BlizzCon-on mindenképpen foglalkozniuk kell vele, ha már a tavalyin ez elmaradt.
10984 levél
Válasz 14.11.05. 20:09 #1875
VodevilX
Hátha lesz valami hír hétvégén a BlizzCon-ról
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
342 levél
Válasz 13.05.21. 09:34 #1874
harras125
- ez igaz
- ez is
- hozzátartozik az egyszerűséghez
- nekem egy igen jó játékos mondta, brutal fokozatot végig lehet csinálni majdnem pusztán Kerrigan használatával, lásd feljebbi 3 pont
- ha multiznál akkor árnyaltabb lenne a véleményed az egységekről

összességében törődj bele, a multi fényévekkel jobb élmény a single-nél, még a hozzám hasonló fakezű-lassúkezű játékosoknak is, ezért 99 százalékban ezzel foglalkoznak, a kampányba csak annyi minőséget tettek bele hogy hibátlen legyen technikailag
pedig legalább a sztorit megcsavarhatták volna, szerintem is
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
51814 levél
Válasz 13.05.20. 09:51 #1873
Barthezz
Tény, hogy jóval több az előre scriptelt esemény az SC1-hez képest, de nem hinném, hogy ez lenne a fő ok, elvégre akkor a WoL-ban is mellőzték volna a légi egységeket. Inkább az játszhatott közre, hogy Kerrigannek és a többi időnként megkapott hősnek itt központi szerepe van, így ha csak légi egységekkel is megoldhatók lettek volna a pályák, nem vittük volna magunkkal őket. Ha visszagondolsz, a WarCraft 3-ban egyáltalán nem is voltak légi egységek és ott is hős központú volt a kampány.

Persze az előre scriptelés is nyomós ok, pl. ahol a Hyperiont lehetett irányítani, megörültem a végtelen űr lehetőségének, erre egy űrszeméttel és aszteroidákkal kirakott lineáris csövön kellett végighaladni...

Amúgy még harmadik okként az is említhető, hogy a Brood Lord sereget sokkal több idő kiképezni, mint egy Roach/Ultra + Hydra kombót. Előbbihez Spire --> Hive --> Greater Spire utat végig kell járni és még ugye a Mutákból is tovább kell spawnolni, így időben és gáz felhasználásban is drága, utóbbi még 3-4 automata Hatchery egyidejű termelésével sem nő túl gyorsan (a 25%-os növekedést már nem alkalmaztam, mivel a Malignant Creep sokkal fontosabb skill volt Kerrigannél) és emellett kell melléjük légi egységek elleni támogatás is, ráadásul a Muták nem is túl hatékonyak, a Brood War mindent letaroló Guardian + Devourer kombójához képest ez elég szegényes. Visszatérve az idő tényezőre, mivel az utolsó küldetés kivételével szinte az összes valamilyen módon időre megy és egy rohanás az egész, nem is lett volna értelme elpepecselni az időt a légi csapat kiépítésére.

Az okok tehát érthetők, de szvsz ezt simán lehetett volna ellensúlyozni néhány klasszikus küldetés (hatalmas térkép, rengeteg ellenséges bázis, mindenkit le kell nyomni, de nem időre) beiktatásával. Csak ezekre úgy tűnik a most tizenéves célközönségnek már nincs igénye, mint anno nekünk... Teljesen az akció-központúság került előtérbe és már annak is örülni kell, hogy a bázisépítés egyáltalán megmaradt. SC2-n kívül nem is jelent meg az utóbbi időben klasszikus bázisépítős RTS.
31928 levél
Válasz 13.05.19. 20:16 #1872
szbszig
A légierővel kapcsolatos kritika teljesen jogos. De ezt nyilatkozták már előzetesen, hogy a kampányban a légi egységeknek minimális súlyuk lesz csak, így ne számítsunk arra, hogy mindent gyárthatunk meg fejleszthetünk. Szerintem is nagy kár, mert érdekesebbek lehettek volna a pályák velük. Én arra tippelek, azért kerültek ki, mert légi egységekkel jobban el tudsz kódorogni a fő csapásiránytól, míg ha földön támadsz, akkor kénytelen vagy a fejlesztők által kijelölt útvonalon haladni, és így a scriptelt események biztosan úgy következnek be, ahogy azt eltervezték. Szóval itt is arról van szó, hogy kényelmesek voltak...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51814 levél
Válasz 13.05.19. 19:11 #1871
Barthezz
Nah még 1-2 észrevétel zárszóként:
- Szóval én a végén nagyobb fordulatot vártam, a zárovideo alapszituációjából simán lehetett volna egy erősebb cliffhangert csinálni (Mengsk nem hal meg és foglyul ejti Kerrigant, vagy az artifact helyett Amon jelenik meg), ehelyett a játék első képkockájától valószínűsíthető papírforma befejezés történt, mindenféle csavar és fordulat nélkül.
- Ettől még persze jó volt a játék, de a történet kőegyszerű a Brood Warhoz képest, szóval derék iparosmunka, de a katarzis elmaradt.
- Meglepett, hogy a kampány során nem lehetett Overseert fejleszteni, nem tudom, miért hagyták ki teljesen a cloaked unit vs. detector vonalat. A StarCraftban és a Brood War-ban ezeknek igen sok küldetésben kulcsszerepük volt.
- Corruptort sem lehetett használni és az sem tetszett, hogy a Brood Lord és a Viper között is választásra kényszerültünk. Az Infestornak is csupán 1-2 küldetésben volt szerepe, így gyakorlatilag a taktikai egységek használata teljesen kimaradt a kampány során és a létszámra és erőfölényre épült az egész. Persze Kerrigant és a többi hőst leszámítva, akiknek viszont kulcsfontosságú volt a képességeik folyamatos használata.
- Fentiek miatt a zerg légierő is nevetséges volt, a Brood Lordnak nem elég erős támogatás légi egységek ellen a Mutalisk, így végülis a Kerrigan + Ultralisk + Hydralisk (illetve amíg nem volt ultralisk, addig helyette Roach) kombóval lehetett lenyomni az összes küldetést. Mondjuk a legvégén, amikor elérhetővé vált Kerrigan Leviathan idéző képessége, annak támogatásával már a Brood Lord sereg is ütőssé vált, de összességében így is nagyon mellőzésre került a légierő.
51814 levél
Válasz 13.05.19. 13:51 #1870
Barthezz
Nah, csak a évégére értem a kampánynak. ^^ A záróvideo egy az egyben az volt, ami pár éve kiszivárgott, szóval nem igazán erőltette meg magát a Blizzard, hogy megváltoztassa a sztorit. Viszont ezzel az is kiderült, hogy nem a Blizzard műve volt a kiszivárgás.
31928 levél
Válasz 13.05.09. 04:24 #1869
szbszig
StarCraft Universe mod

Azt se tudom egyelőre, mi ez, de a videó alapján bejön nagyon!
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31928 levél
Válasz 13.05.08. 19:09 #1868
szbszig
Az csak a Brood Warban volt, hogy a túlélők Aiurről elmenekültek Shakurasra, és csak ezután történt meg, hogy a Khalai (a Khalát követő "high" protossok) és a Nerazim (a dark templarok) egyesítették erőiket. Az eredeti SC1-ben csupán Zeratul és néhány dark templar harcos csatlakozott hozzájuk, akiket Tassadar mentett meg Charon. Ők persze kellettek ahhoz, hogy meg tudják ölni előbb a cerebrate-eket, majd az Overmindot is, de összességében komolyabb erősítést nem jelentettek a zergek elleni harcokban. Legalábbis a történetből nekem ez jött le, meg ezt támasztja alá az is, hogy az SC1-ben még nem lehetett dark templar technológiájú egységeket gyártani (dark templar, dark archon, corsair).
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
342 levél
Válasz 13.05.08. 12:16 #1867
harras125
Javítsatok ki ha tévedek, de a protossok egy addig érintetlen zónába, a templarokhoz menekültek a főbolygójuk pusztulása után, polgárháborújuk is ebből fakadt. Tehát nem csak az Aiur túlélői jelentették a visszatérő erőt, hanem egy új civilizáció lépett be a történetbe.

A terran Domínium meg hatalmas, és a világtörténelem tele van ilyennel, az ókori Rómától a Szovjetunióig, hogy egy birodalom mindig képes volt újabb sereget kiállítani, én nem akadnék Mengsk újjászervezési potenciálján.

A Wolhoz: azért nem kizárt, hogy a Char elleni támadás meglepetés volt. Szerintem Kerrigan nem számított rá, a seregei jó messze falták az emberek bolygóit, nem voltak nála a főerői mikor a Raynor megérkezett.
(mondjuk akkor ő minek volt otthon, ez igaz)
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
31928 levél
Válasz 13.05.08. 11:13 #1866
szbszig
Ja, még erre szeretnék reagálni:

"Ezzel szemben a WoL-ban Raynor 30 fős zsoldoshadserege elegendő volt a status quo teljes megváltoztatására és Kerrigan hatalmának teljes megtörésére. Amit korábban a teljes emberi és Protoss faj karöltve nem tudott véghezvinni, most egy űrhajónyi legénység megcsinálta. Komolytalan."

Igen, ez így valóban elég furcsa. Még ha lehet is szépíteni, finomítani a dolgon, hogy Valerian vitte magával a terran birodalom fél hadseregét; meg ott volt velük az artifact, aminek az energiakitöréseit rendszeres időközönként fel tudták használni a támadó zergek ellen; meg hogy nem irtottak ki minden zerget, ez még bőven a HotS-ig sem sikerült Warfieldnek, csak Kerrigant rabolták el egy alkalmas pillanatban. De tény, hogy ugyanennek a rajnak a töredékével (hiszen az egységek nagy része a bolygón maradt, és csak az űrplatformon ragadtakat használhatta) Kerrigan a Brood War utolsó kampányában könnyedén visszaverte az egyesített UED–Domínium–protoss seregeket.

Ugyanakkor azt is meg kell említeni, hogy az ilyen fajta csúsztatások már az SC1-ben is jelen voltak több helyen. Az egyik legszebb példa talán az eredeti protoss kampány, ami alapból úgy indul, hogy az Overmind bevette Aiurt, kiirtotta a protossok nagy részét, csak elvétve akad néhány ellenálló csoport, és azok is folyamatosan sírnak, hogy mennyire nincs esélyük a zergek ellen; ezek után ráadásul a kampány nagy részében, konkrétan egészen az utolsó előtti küldetésig egymás ellen harcolnak, egymást gyengítik tovább; aztán az utolsó két pályán egy teljességgel indokolatlannak tűnő fordulattal mégis megtáltosodnak, és koncentrált támadással levágják az Overmindot meg a cerebrate-jeit... Kerrigan a Brood War végére ki is figurázza ezt az SC során tulajdonképpen végig megfigyelhető jelenséget azzal, amikor a sokadik megalázó vereség után is visszatérő Mengsket úgy fogadja, hogy "kifosztotta a szeméttárolókat", vagy honnan kukázott össze egy újabb harcképes flottát ilyen rövid idő alatt.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
342 levél
Válasz 13.05.08. 07:38 #1865
harras125
Ahogy legyőzték a hibrideket azonnal egymásnak esnek a fajok újra, ez így szokott történni IRL is
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
51814 levél
Válasz 13.05.08. 00:43 #1864
Barthezz
Mondasz vmit.. És így végigolvasva logikus is. Bíztam pedig egy nagyszabású Protoss kampányban, mely az egész népről szól, sos-sok fordulattal, de várhatóan valóban egy Zeratulos egyszemélyes, csapatgyűjtős, megerősödős kampány lesz ez is.

Önmagában persze ez nem baj, mert a WoL és a HotS küldetései is élvezetesek, ötletesek, középpontban pedig a SC három legnépszerűbb karaktere áll. Csak ez már nem a régi SC + Brood War, messze nem ugyanaz a feeling. (Pláne, hogy lassan a zergek is jófiúvá válnak.)
31928 levél
Válasz 13.05.08. 00:20 #1863
szbszig
Van egy olyan érzésem, hogy a LotV is ugyanolyan lesz, mint a WoL és a HotS voltak: egyrészt kiszámítható; másrészt nem lineáris felépítésű, huzamosabb összefüggő történet nélkül. Kiszámítható, hiszen míg a WoL-nál azt mondtam, hogy a közepétől, a HotS-nál pedig hogy az intro videótól lehetett tudni, hogyan végződik a kampány, ugyanezt itt a LotV-nál még annál is korábban, gyakorlatilag két évvel a megjelenés előtt ki lehet jelenteni... Másrészt a WoL-ban és a HotS-ban megismert a semmiből felfejlődős, szövetségeseket gyűjtő, illetve nem lineáris, szabad pályaválasztásos felépítéshez is adott minden feltétel. Azt ugye tudjuk, hogy Zeratul lesz a LotV főhőse, azt pedig ő maga mondta ki a HotS-ban, hogy a próféciákban való mániákus hite és a Kerrigannel való újabb szövetkezés miatt a népe idiótának tartja, illetve megveti. Szóval ugyanúgy fog indulni a játék megint: csak a Void Seekert (Zeratul űrhajóját) irányítjuk, aztán ahogy szép lassan beüt a krach, és Amon csatlósainak megjelenésével kezd beteljesedni az a bizonyos prófécia, a protoss törzsek úgy fognak fokozatosan csatlakozni hozzá, hogy a végén persze egy gigantikus csatában (vélhetően terran és zerg támogatással) legyőzzék a hibrideket.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51814 levél
Válasz 13.05.07. 23:45 #1862
Barthezz
Jogos, utólag már nem emlékeztem pontosan, de valóban, Mengskék voltak a Sons of Korhal és ebből lett a Dominium.

goodboy: A hibrides szálat én is kiemeltem, ami komolyabb történések felé viheti a sztorit. Amúgy miért vinnék ezt át StarCraft 3-ba? A WoL mini Protoss kampánya éppen ezt készítette elő, így a LotV kampánya várhatóan erről fog szólni, és valószínűleg a WoL-ban lejátszott shakurasi végső csatában fog kicsúcsosodni, csak pozitív kimenetellel.
4249 levél
Válasz 13.05.07. 22:42 #1861
csuroach
óriási
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
31928 levél
Válasz 13.05.07. 21:12 #1860
szbszig
the closest game ever

Meg kell hagyni, ez tényleg vicces. Akit elrettent a hossza, vagy nem szokott multizni, az az első felét kihagyhatja, de a közepétől érdemes figyelni.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
8893 levél
Válasz 13.05.07. 11:47 #1859
goodboy007
"nyoma nincs annak a monumentalitásnak, ami az egész SC1-et folyamatosan átszőtte."

Azért a hibrid szál még bőven tartogathat meglepetést (bár a hibrid lab elején vagyok, gondolom majd megszökik egy, legalábbis remélem ), bár szerintem ezt már nem fogják kifejteni, lezárni az utolsó epizódban, hanem megmarad a harmadik részre. Azért az elég nyomós indok arra nézve, hogy még lesz itt csavar, ha az, akinek egész nemzetét porig rombolták a zergek (Zeratul) azt mondja, hogy Kerrigannek élnie kell, hogy ne pusztuljon el az egész világegyetem a hibridek által.
342 levél
Válasz 13.05.07. 08:35 #1858
harras125
"kezdte ugye domínium katonaként, majd parancsmegtagadás miatt a lázadókhoz került Mengsk mellé"

Szerintem Konföderációt akartál írni, a Domímium volt Mengsk kreálmánya. És azért Raynornak a WOL végén segített a fél terran flotta Valeriannal.
Egyébként igazad van sokmindenben. És szbszignek is, én is arra gondoltam, lehetett tudni előre mi lesz WOL és a HOTS vége, lineárisan haladt a történet.

Úgy látszik a multi uralja már a Blizzard gondolkodását is, és ezen meg is látszik a munka.
Az SC1-gyel az volt a fő bajuk hogy bár milliónyian játszották nekik ebből lófütty hasznuk származott. Most is sokmilliónyian játsszák az SC2-t a világ minden részén de már csak a battleneten keresztül lehet, széles közösségek alakultak ki és vannak profi látványbajnokságok közvetítéssel, helyszínen többezer nézővel stb. De ehhez meg egyenlő erőre kellett összehozni a 3 fajt és tökéletesen felépíteni a rendszert a "tömegsporttól" az "élsportig" és bugmentesre kihozni magát a játékot is. Ebbe fektették az energiát nem sztoriba, és bár számomra is szomorú a silány sztrori az SC2-ben, azért érthető, miért nem ez volt nekik a legfontosabb.

Az SC1 sztoriját nagyjából ismerem, de mikor játszottam vele anno nem mindig tudtam mi mért történik, és bár grafikája meg mai szemmel szar, és a battleneten vár az igazi szórakozás, lehet egy gyenge pillanatomban tényleg nekiállok. Volt ott nezézségi szintbeállítás ?
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
51814 levél
Válasz 13.05.07. 03:02 #1857
Barthezz
Az a baj az SC2-vel, hogy bár nagyon bírom Raynort és Kerrigant is, az egész játék kizárólag róluk szól és nyoma nincs annak a monumentalitásnak, ami az egész SC1-et folyamatosan átszőtte. Nem éreztem sehol, hogy akkora lenne a tét, vagy hogy most egy egész faj sorsásról lenne szó. Nah jó, a már említett Protoss minikampányt leszámítva, ami azért bíztató tény, hiszen az utolsó felvonást vetítette előre, ahol talán ismét kapunk a régi SC-feelingből.

Emlékszem, a SC1-ben pl. már a Terran kampány önmagában mennyire szerteágazó volt. Egyszerre kellett irányítani a domínium és a lázadók oldalát, sokszor egyik küldetésről a másikra váltva közöttük, majd hirtelen Mengsk által létrejött egy harmadik oldal, s a vicces, hogy Raynorral mindhárom Terran frakció részeként kellett harcolnunk (kezdte ugye domínium katonaként, majd parancsmegtagadás miatt a lázadókhoz került Mengsk mellé, de miután Mengsk feláldozta Kerrigant, már ellene kellett nyomulnunk Raynorral az utolsó pályán). Mindezt a Brood War még fokozta, hogy megjelent a UED, szintén egy új Terran frakcióként, akinek az időközben császárrá lett Mengsk is egyaránt ellensége volt, de Raynor sem az ő oldalukon állt. És ez csak a Terran belviszály, a Zerg és Protoss szálak még 2-szer ennyi bonyodalmat hozzáadtak a sztorihoz és csavarták ide-oda a történetet.
Ezeknek a SC2-ben nyoma sincs, kaptunk egy kőegyszerű Terran kampányt, Raynor zsoldosaival és ennyi. Hozzáteszem, a küldetések ugyanakkor nagyon jók voltak: lávaemelkedős pálya, szupernova, stb., önmagukban rohadt nagy ötletek, csak sajnos nem álltak össze egy egésszé. Különálló epizódküldetéseket kaptunk, a végjátékot és a már sokat emlegetett Protoss minikampányt leszámítva.

Az sem tetszett még az SC2 történetében, hogy gyakorlatilag figyelmen kívül hagyta a Brood War végén kialakult állapotokat. Kerrigan megsemmisítő vereséget mért a UED-re, Mengsk-re és a Protossokra egyaránt, utóbbiakat még szét is alázta vezéregyéniségeik (Fenix, Razagal) bábuként rángatásával. Az oszd meg és uralkodj elvet tökélyre fejlesztve az egész galaxis királynőjévé vált, az emberek és a Protossok helyzete pedig kilátástalan lett.
Ezzel szemben a WoL-ban Raynor 30 fős zsoldoshadserege elegendő volt a status quo teljes megváltoztatására és Kerrigan hatalmának teljes megtörésére. Amit korábban a teljes emberi és Protoss faj karöltve nem tudott véghezvinni, most egy űrhajónyi legénység megcsinálta. Komolytalan.

Az indok, amit írsz, részben megmagyarázza a fentieket, ugyanakkor ha már a sztorit beáldozták a linearitás lazításának érdekében, sajnálatos, hogy a játékos általi döntésekkel végül semmit nem kezdett a Blizzard. [INNENTŐL HotS SPOILER]: Pl. megválaszthattuk, hogy hibrid lab lerombolása vagy Raynor megkeresése legyen-e előbb. A történet igazából adta a sorrendet és így is lett minden kialakítva. Az említett Narud vs. Kerrigan összecsapás Raynor kiszabadítása után feleannyira nem lett volna meghökkentő, hiszen ez esetben azonnal egyértelmű lett volna, hogy Raynor nem lehet ott. Aztán hiába kaptam meg a legénységbe Stukovot, a Raynor kiszabadítós pályák alatt teljes csendbe burkolózott, így szerepe ugyanannyi volt, mintha a Raynor-os vonalat csináltam volna előbb és ott se lett volna az űrhajón, szóval semmi. Pedig vártam volna tőle plusz infokat, a történet menetének piciny megváltozását, de semmi ilyesmi nem történt. Már csak a finálé van hátra, s félek, hogy itt is kőegyszerű lesz minden és az lesz a vége, amit várunk (Kerrigan bosszúja beteljesedik, Mengsk pedig meghal).

Húú, jó sokat sikerült írnom, szóval sorry a többiektől.
31928 levél
Válasz 13.05.07. 01:49 #1856
szbszig
Sajnos teljesen igazad van. Az SC2 sztorija meg sem közelíti az SC1-ét. Mondjuk ebben közrejátszik az is szerintem, hogy az SC2-ben közel 30 egymást követő küldetés van egy faj bemutatására, az SC1 meg 8-10 küldetésenként vált fajt és nézőpontot, így sokkal tempósabban, feszesebben tud haladni végig. Ezzel szemben a WoL gyakorlatilag arról szól, hogy a harmadik artifactdarab után ugyanúgy el kell menni a negyedikért is, és a játék vége felé van csak néhány pálya, ami igazából a klasszikus értelemben történetnek nevezhető. A másik ok, amiért nem is lehetett volna nagyon összefüggő történetet csinálni az SC2-ben, pedig az, hogy a küldetések sorrendje szabadon választható. Emiatt nyilván a kampány közepén nem lehet hivatkozni az előző pályákon történtek nagy részére, a küldetések pedig egymástól függetlenül lógnak a levegőben.

Szóval én úgy gondolom, hogy az SC2 történetének hiányossága jelentős részben a technikai feltételekben keresendő. Ugyanakkor mégsem írnám teljesen csak azok rovására. A történet maga is túlságosan kiszámítható. A WoL-ban körülbelül a közepétől már lehet tudni, mire megy ki a játék, a HotS-ban meg gyakorlatilag az intro videótól... Ha végignézzük módszeresen az SC1 hat epizódját, akkor azt állapíthatjuk meg, hogy a hatból öt esetében lényegében az utolsó küldetésekig vagy konkrétan a legutolsó küldetésig nem lehetett tudni, hogyan fog végződni. Az egyetlen kivétel a Brood War protoss kampánya, amit én már akkoriban, tehát jóval az SC2 megjelenése előtt is úgy éreztem, hogy kicsit kilóg a sorból. És valóban, ez az, ami leginkább hasonlít az új SC2-re: az első küldetés eligazításában elhangzik, mi a cél; utána szép komótosan gyűjtögetjük a kristályokat; majd az utolsó pályán fogjuk, és összerakjuk őket. Persze még ez is sokkal izgalmasabb, hiszen 8 küldetésbe van sűrítve, és van benne két kellemes fordulat.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51814 levél
Válasz 13.05.06. 22:29 #1855
Barthezz
A WoL-nak nagyon sztorija sem volt, csak ilyen zsoldosos portyázás Raynorral... Mondjuk a Protoss mini-kampány jól sikerült, de a Terran része tényleg nem volt történetnek nevezhető a Brood War monumentális sztorijához képest. A HotS megint csak arról szól, hogyan erősödik meg Kerrigan és mikétn egyesíti a zergeket, hogy bosszút állhasson Mengsken. Bár a Xel Naga szál itt is jó volt, a Zerus bolygó meg poén, csipetnyi Warcraft 3 + RPG.

Amúgy hy esetleg kimaradt volna és még be tudod szerezni, ajánlom az SC és a Brood War újrajátszása után a HunCraftot. Zseniális magyar küldetéslemez, a Brood War sztoriját folytatta, átvezető videokkal, új egységekkel és brutálisan jól megszerkesztett sztorival (mondjuk egy baromságnak nevezhető fordulat volt benne, de ha azt nem vesszük, tényleg profi munka). Mondjuk kegyetlen nehéz is volt.
342 levél
Válasz 13.05.06. 14:36 #1854
harras125
2 éve megrendeltem az 1-ső részt, azóta se csomagoltam ki, de most hogy olvaslak lehet végigtolom a sztori miatt.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
342 levél
Válasz 13.05.06. 14:34 #1853
harras125
Szerintem a WOL és HOTS sztorija együttesen is két-három mondatban összefoglalható, fájóan kiszámítható és egyszerű az 1-es rész eposzához képest.
A sztorin tényleg kár volt 10+3 évet dolgozni ha ennyi tellett a sok verítékből.

Persze technikailag szinte tökéletes a játék, a multi is, ebben látszik a sok munka.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
342 levél
Válasz 13.05.06. 14:31 #1852
harras125
Vajon miért ?

Sajnos én is kevesebbet játszok, ráadásul a csapat hétvégén többet lossolt mint nyert, de hát ez van mikor 1v1-es mastereket oszt az ellenfélbe a bnet.
Ettől még nagyszerű a multi teamben.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
27766 levél
Válasz 13.05.05. 11:06 #1851
LordMatteo
Nem nagyon volt időm még leülni elé, ha van egy kis időm valamire, akkor abból WoT, vagy Bf3 lesz a csapattársaimmal (és barátnőmmel ), nincs nekem időm SC-ni.

Na meg, amíg nem lesz pénzem megvenni...tudod, hogy megy ez.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
31928 levél
Válasz 13.05.05. 00:39 #1850
szbszig
A könyvek és az egyéb rövid történetek igenis a kánon része. Legalábbis azok, amiket közvetlenül a Blizzard munkatársai adtak, vagy amikre a Blizzard előzőleg/utólag áldását adta. Azokban tehát minden az utolsó pontig a StarCraft-univerzum része. Részletesebben arról, hogy mi kánon, és mi nem, errefelé lehet tájékozódni...

Egyébként nem, nem kell megijedni, a könyveket én sem olvastam. Csak a wikit.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51814 levél
Válasz 13.05.05. 00:24 #1849
Barthezz
"Resurrection IV is a two-player secret mission originally only available in the Nintendo 64 version of StarCraft. "

Gyanítom, hogy innen olyan sokan ismernék...

Amúgy sztem a többség pedig pont így van, hogy kizárólag a játékbeli infókból építkezik. Te vagy csak olyan mazochista, hogy képes végigtúrni az egész internetet. Könyvet meg pláne nem olvas a többség, meg azért az azokban megjelenő infók csak fikciók, nem a Blizzard kézjegye alatt születtek, szóval egyáltalán nem vehetők készpénznek.

Így pl. engem Stukov visszatérése alaposan meglepett.
31928 levél
Válasz 13.05.05. 00:13 #1848
szbszig
Szóval így "bepótolva" ezt a pályát már értem, a végén Duran elmondja, hogy tulajdonképpen ő felelős Kerrigan megfertőzéséért és hogy sokféle néven tevékenykedik, meg ugye a Brood War Terran kampányában asszem ő ölte meg Stukovot (vagyis mint nemrég kiderült, csak megfertőzte őt), szóval most már értem az előző hsz-ed. Szóval így "bepótolva" ezt a pályát már értem, a végén Duran elmondja, hogy tulajdonképpen ő felelős Kerrigan megfertőzéséért és hogy sokféle néven tevékenykedik,

Egy dolgot azért ebben is javítsunk ki gyorsan: Durannak semmi köze Kerrigan megfertőzéséhez. Az kizárólag az Overmind ötlete volt. Egyrészt azért, hogy legyen egy utóda, ha majd ő elpatkol (SC1-féle magyarázat); másrészt azért, mert

SPOILER
Kerrigan nem, vagy nem annyira állt Amon befolyása alatt, mint az Overmind és a cerebrate-jei, így megvolt az esélye arra, hogy megmentse a zergeket az eljövendő pusztulástól (SC2-féle magyarázat).
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31928 levél
Válasz 13.05.05. 00:05 #1847
szbszig
Stukov megfertőzése ismert volt már korábban is a StarCraft univerzumán belül. Úgyhogy ez nem igazán újdonság, legfeljebb azoknak, akik kizárólag a játékbeli kampányt játszották végig, és se a könyveket nem olvasták, se a kiegészítő küldetésekről nem hallottak (Stukovval például a Resurrection IV foglalkozik többek között). Pontosabban annyit kijavítanék, hogy Duran valóban megölte, csak utána egy cerebrate újraélesztette, aztán onnantól kezdődött az ő kálváriája...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51814 levél
Válasz 13.05.04. 23:57 #1846
Barthezz
Ismételten sorry, a Brood War-ról írtakat nem akartam spoilerbe tenni, hiszen azt már mindenki ismeri, azt meg közben nem gondoltam át, hogy tettem ezt a zárójeles utalást a HotS-ra és emiatt kellett volna oda egy spoiler. Ezek után abban írok mindent.

Amúgy ezek szerint jól sejtem, hogy még nem játszottad végig? Nálad pedig pont alapnak gondoltam, hogy már rég végeztél vele.
27766 levél
Válasz 13.05.04. 23:51 #1845
LordMatteo
asszem ő ölte meg Stukovot (vagyis mint nemrég kiderült, csak megfertőzte őt), szóval most már értem az előző hsz-ed.

na most már tényleg írjatok spoiler tagbe a kettő történéseiről faszomat...
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51814 levél
Válasz 13.05.04. 23:49 #1844
Barthezz
Rá persze hogy emlékszem, te hüle , Narud az, aki nem rémlik, hogy szerepelt volna az SC1-ben. Jó, így hogy írtad, már értem, Duran visszafele olvasva Narud és most pótlólag megnéztem youtube-on a Brood War secret missionjét, ami anno teljesen kimaradt nekem (nem volt még net, így sehonnan nem hallottam róla, hogy van rejtett küldetés és hogyan kell aktiválni, haverok szintén nem említették, gondolom mindenki kicentizte azon a pályán az időt). Szóval így "bepótolva" ezt a pályát már értem, a végén Duran elmondja, hogy tulajdonképpen ő felelős Kerrigan megfertőzéséért és hogy sokféle néven tevékenykedik, meg ugye a Brood War Terran kampányában asszem ő ölte meg Stukovot (vagyis mint nemrég kiderült, csak megfertőzte őt), szóval most már értem az előző hsz-ed.

Ha nagyon lesz időm, a WoL sztoriját felelevenítem, bár inkább a LotV előttre fogom hagyni és akkor a finálé előtt egyben végigolvasom az egész addigi StarCraft sztorit, addig úgyis elfelejteném 6-szor. Az eredeti SC-vel amúgy anno az volt a bajom, hogy nem tudtam még angolul (németet tanultam ált. suliban), így kb. félig fogtam csak fel a sztorit. Szóval majd azt se ártana felfrissítenem, mert a te hsz-eidet olvasgatva bizony úgy tűnik, nagyon sok minden kimaradt anno nekem. (Jó, te wikizel is ezerrel, nemcsak a játékból meríted az infókat. )
31928 levél
Válasz 13.05.04. 23:32 #1843
szbszig
Duranra nem emlékszel a Brood Warból? Pedig ő elég meghatározó karakter volt.

Ha az SC2-re nincs igazán időd, akkor gondolom, erre se lesz sajnos, pedig van YouTube-on egy nagyon jó videós összefoglalás az SC1-ről, ahol az összes animáció, az összes pálya előtti eligazítás, valamint minden pályáról egy-két perc akció és a pályán belüli beszélgetések is megtekinthetők. Érdemes végignézni, én is 10 éve játszottam utoljára az SC1-gyel, és nagyon élveztem, sok apróságra már én sem emlékeztem.

SC1 & Brood War walkthrough

Ez meg a Wings of Liberty képes, szöveges összefoglalása a hivatalos oldalról:
part 1
part 2
part 3
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.