Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» StarCraft 2

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm
A legutóbbi StarCraft II: Heart of the Swarm cikkek, hírek
2087 levél
Válasz 16.01.24. 16:22 #1992
Shadowguard
Ó ne aggódj, én is ezt hittem Az eleje nevetségesen könnyű, ha jól emlékszem valahol 85-90%-nál indult be az össznépi mulatság. Addig szinte nem is használtam Kerrigant, néhány nagyobb egységet szedtem csak le vele (Ultra-BC-Carrier trióból).
Amikor már egyszerre három irányból jönnek a hibridek, és egyszerre 4-5 darab az kicsit nehezebb lesz
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
51809 levél
Válasz 16.01.23. 20:42 #1991
Barthezz
Nekem nagyon tetszik az Epilogue! Sztem az első pálya baromi élvezetes volt. A legelején az első Void Thrasher támadása után bekaptam azonnal még egy vegyes Protoss/Terran sereget a bázisomra. Mivel ekkor csak a legyengült kezdő egységeim voltak, a Spear of Adun-t meg lemerítettem a Void Thrasher ellen, a teljes kezdőcsapatom odaveszett ebben a támadásban, így már a bázisomat kezdte szétkapni a gép. Hála istennek only ground sebző csapattal támadt és éppen a Starportra is kiterjesztett spawn volt a Spear of Adun állandó bónusza, így azonnal elő tudtam teremteni egy Destroyert, ami aztán lassan, de szétkapta a a bázisomat bontó zealotokat. Ezután talpra álltam és már nem volt gond a küldetéssel, de meglepett, hogy normal módon így lerusholtak a legelején. Maga a küldetés meg nagyon élvezetes volt, végre egy igazi, egész térképre kiterjedő csata történt!

Most vagyok a sokat emlegetett Terranos pályán. Mivel a WoL-t 2010-ben vittem végig és azóta nem toltam terranokkal, csináltam egy tét nélküli próbajátékot, amiben sorra nézegettem az egységeket, épületeket, anélkül, hogy bármit is építkeztem volna. Kerrigan képességét közben használgattam, hogy ne kapjanak szét ez idő alatt. Nos, 50% fölé mentem, mikor kiléptem a pályából és mindhárom bázis állt még ekkor, tehát a játékidő fele megvolt úgy, hogy 0 védelmem volt és kizárólag Kerrigannel lövöldözgettem ki Amon csapatait. Ez alapján nem tűnik egy nehéz küldetésnek, mert ha ezt az időt védelem építésére használom, plusz Kerrigan bárkit bármilyen távolságban kilövő képességét hozzáteszem, sztem nincs az a sereg, ami átjusson. Aztán lehet nem lesz igazam
51809 levél
Válasz 16.01.18. 13:03 #1990
Barthezz
Úgy tudom, az utolsó küldetés meg a zergekkel lesz. Szóval elvileg ez az utolsó Protoss pálya a kampányban. Az összeállítás meg akkor úgy tűnik, a prológhoz hasonlóan fix.
2087 levél
Válasz 16.01.18. 09:43 #1989
Shadowguard
Nem lehet Legalábbis az elsőnél nekem se engedte, utána meg az emlegetett terranos küldetés jön, az utolsóról nem tudok nyilatkozni, azóta se indítottam el a játékot
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
51809 levél
Válasz 16.01.18. 09:13 #1988
Barthezz
Amúgy az epilógus során lehet vhogy változtatni az egységek összetételén vagy a Spear of Adun képességein? Mert nem adott be az első küldetés előtt semmi ilyesmit, ráadásul a legutóbbi összeállításomnak sem felel meg, amit kaptam. (Ami mondjuk nem gond, mert a kampány utolsó küldetése védekezős volt, így gyakorlatilag totál átvariáltam mindent, ami az epilógus első, inkább támadó felfogású küldetéséhez nyilván nem lenne jó.)
51809 levél
Válasz 16.01.17. 16:51 #1987
Barthezz
Nah az alapkampány megcsinálva, már csak ez Epilogue van hátra. ^^ Nekem tetszik a végjáték.
51809 levél
Válasz 16.01.16. 20:18 #1986
Barthezz
Én is azt tapasztaltam, hogy baromi erősek, bár én a Tal'Darim változatra váltottam a több célpont miatt. A Carriernél valóban olcsóbbak és gyorsabban készülnek. Viszont a Carrier meg nosztalgia nekem, az SC1-ben végig azokkal nyomultam, ezért szeretem őket annyira. Valószínű kipróbálom a többi lehetőséget is, pl. ez a Tempest nekem a Guardian Protoss megfelelőjének tűnik. Ha Void Ray-t viszek mellé, akkor sztem sem kockázatos. Meg hát normal fokozatról van szó, hardon nyilván baromira nem lenne már ez mindegy.
2087 levél
Válasz 16.01.16. 19:51 #1985
Shadowguard
Én beértem a void rayekkel (a rendes egy célpontos verzió), ha van belőlük 15-20 darab simán végigmennek bármin. Mellé a passzív javítás és egy-két támogató képesség még a hajóról és veszteség is alig van. Ráadásul gyorsabbak is a carriernél.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
51809 levél
Válasz 16.01.16. 19:02 #1984
Barthezz
Hétközben nem volt időm játszani, így most folytattam a kampányt. Az első Aiur-ös küldit megcsináltam a végjátékban. Mivel kommandós küldetés, hardon álltam neki, az 1. fázis elég húzós volt, a 2. nem volt nehéz, de a 3. szakasz hardon lehetetlen. Olyan gyorsan halad ott a psi felhő, hogy nem lehet ennyi idő alatt végigverekedni a seregemet a térképen. Úgyhogy kénytelen voltam normal fokozaton az egészet elölről kezdeni, így se volt könnyű a 3. szakasz, de így már éppenhogy teljesíthető volt és kb. minden nagyobb összecsapással akkor végeztem, ahogy utolért az energiafelhő.
Külön tetszett, hogy Rohana kivételével az összes hős irányítható volt és az egész küldetés az ő különleges képességeikre épült.

Most a nagy kérdés a következő küldetés előtt, hogy a Carrier / Tempest / Mothership hármas közül melyiket válasszam. A Carrier az SC1 óta megszokott kedvencem a Protossoknál és mivel már Arbiter is van, ami láthatatlanná teszi őket, így csak az interceptorokat tudják lőni, és bármikor be tudok teleportálni erősítést is, szal szívem szerint így nyomulnék. De kíváncsi lennék a Tempest-re is. Neki Arbiter helyett Void Ray kell támogatásnak, nah meg Corsair, főleg, ha esetleg nem lőne levegőbe (ezt sajnos nem írták róla előzetesen a tulajdonságainál). A Mothership hátránya, hogy csak egy lehet belőle egyszerre, de bivaly erős és menő lenne azzal nyomulni. Támogatásként neki is Void Ray kellene. Melyik légi egységet ajánlanátok? Érdemes próbálkoznom, vagy maradjak a jó öreg Carriereknél?
51809 levél
Válasz 16.01.10. 21:59 #1983
Barthezz
Akkor másodszorra neked is meglett volna, csak gondolom nem volt kedved újrakezdeni. Bár nem sok kedvem van így hozzá, ahogy leírtad. Amikor az említett shakurasi pályán elértem kb. az 1,2 billiót, rémálomszerűen bedurvult és totálisan kicsúszott a kezeim közül az irányítás. Csak néztem, ahogy szétszedik az egész bázisom. Ezt nem szívesen élném át újra.

Amúgy meg használhatod a megszokott csapatodat, normalon sztem nem igazán van jelentősége, hogyan variálod az egységeket. Most a végén pedig, hogy van Carrier, már lényegtelen is gyakorlatilag a többi egység. 6-8 Corsair-ral megtámogatva verhetetlenek. De ugyanilyen erős a Colossus + Void Ray kombó is, különösen a Tal'Darim változatuk. (Corsairt ezek mellé is szoktam vinni, a Disruption Web nagyon erős bónusz a csaták közben és szerencsére automatiksuan szórják.)

Mondjuk most, hogy van Tempest, ki akarom próbálni majd az egyik küldetésben a Carrierek helyett, Void Ray-jel vegyesen megtámogatva sztem az is egy mindent letarolós sereg lenne.
2087 levél
Válasz 16.01.10. 21:02 #1982
Shadowguard
Bizony, normálon is ilyen nehéz Az első küldetése nem volt az, csak baromi unalmas. Meg engem személy szerint idegesített, hogy random egységfejlesztésekkel kell menni és nem az általam megszokott csapatomat használhatom.
Egyébként egy sima védekező küldetés a második, amiből mintha kicsit sok is lenne a LotV-ban. Mellé ott van a két szövetséges bázis, amik csak arra jók, hogy bosszantsanak, mert foglalkozni kell velük, de egyébként semmi hasznuk.
Az eleje egyébként nem vészes, a végén szalad el a géppel a ló. Kb. olyan az utolsó 10%, mint a WoL protoss kampányánál amikor már csak a bónuszért mész.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
51809 levél
Válasz 16.01.10. 20:42 #1981
Barthezz
De normal nehézségi szinten is ilyen nehezek az epilógus küldetései? Mert még az elején Shakuras-t leszámítva (ott is csak a bónusz küldetések miatt) a normal szint nem volt eddig ebben a részben sem nehéz. Hardon viszont a legtöbb pálya esélytelen, próbálkoztam néha, de felhagytam vele. Nem lehet, hogy véletlenül hard-on kezdted el a záró-kampányt?

Nekem amúgy tetszik ez a rész, de már kinőttem vhogy ebből. Még a WoL-nál előjöttek az SC1-es emlékeim, de a HotS és most a LotV alatt is már semmi ilyen feelingem nincs. Vagyis mint korábban írtam, a LotV kezdése nagyon epikus, torokszorító, drámai és izgalmas volt, de aztán leült és átment ez a rész is ilyen világűrben portyázóssá, ahol bolygóról bolygóra haladva különféle küldetéseket kapunk. Bár én a végében bízom így, hogy visszaértünk újra Aiur-re!
2087 levél
Válasz 16.01.10. 20:28 #1980
Shadowguard
Én megvallom őszintén beleuntam, kicsivel később, mint ahol most te tartasz Még két küldetés volt vissza a kampányból, de már annyira nem érdekeltek "Univerzummegmentő Artanis és barátai", hogy inkább olvastam Aztán decemberben erőt vettem magamon, letoltam a két hiányzó küldetést, meg elkezdtem az epilógust, de ott elég is lett. Az első pályát még megcsináltam, de a második már sok volt.
Elvileg egyébként is a legnehezebb pálya, ráadásul a terranokkal kell megoldani ( ). Az elején azt se tudtam mi merre (multit nem játszok, a WoL-t meg rég toltam már) és a végén sikerült 99,8-nál elbukni. Másodjára nem volt kedvem nekikezdeni (már az epilógus első pályáján is az arcomat kapartam), majd egyszer megnézem youtube-ona záróvideót, ha nagyon unatkozok.
Nekem ez toronymagasan a legrosszabb rész, összesen talán két küldetés volt, ami tetszett...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
51809 levél
Válasz 16.01.10. 19:45 #1979
Barthezz
Lassan pedig már csak én írok egyedül ebbe a topicba. Átnevezhetnénk "Barthezz SC2-es naplója" címre is akár...
51809 levél
Válasz 16.01.10. 19:43 #1978
Barthezz
A vicces, hogy pont ez a pálya után beadta az Arbiter-t válaszható egységként, így ha ez eggyel előbb jön, meg tudtam volna csinálni a platform mozgatása nélkül is.

Amúgy ez nagyon tetszik, hogy majdnem az összes eredeti SC1-es Protoss egység megjelent. Így akár beállíthatók úgy az egységek, hogy szinte teljes mértékben SC1-es paletta legyen. Mondjuk ezt az meggátolja, hogy a High Templar egy ágon van a Dark Archonnal, valamint a Scout, Shuttle, Observer egységek kimaradtak, de minden más egység sztem jelen van.
51809 levél
Válasz 16.01.10. 16:51 #1977
Barthezz
Nah jó, meglestem youtube-on... Hát erre az életbe rá nem jöttem volna. Egy gyors tipp segítségével kiírhatta volna a játék, hogy

SPOILER
a platform amin vagyok, mozgatható.

Nem is értettem, miért rakta ki az egységek mozgás parancsát felülre, hát mint most kiderült, azok a gombok nem az egységekre vonatkoztak. De mivel ezt nem tudtam, meg sem próbáltam nyomkodni őket, sőt meg sem néztem tüzetesebben és biztos voltam benne, hogy a move / attack / hold position stb. gombok ezek...
51809 levél
Válasz 16.01.10. 16:42 #1976
Barthezz
Hát ez vicces, de így hogy egy hét után folytatni akarnám a kampányt, rögtön el is akadtam. Azon a pályán vagyok, ahol egy aszteroida mezőn kell elpusztítani a Moebius Corps hibrid gyárát és a kezdeti platform, ahol vagyok, minimális nyersanyagot tartalmaz csak. A gond csak az, hogy nem tudok sehogyse átköltözni a következő platformra, mivel nincs a Protoss kampányban csapatszállító egység! Gyorsan végigvettem az elérhető egységeimet és a Spear of Adun képességeit, de Probe-ot semmilyen módon nem lehet teleportálni. Mégis hogy a francba lehet átvinni a következő Nexus pointra egy Probe-ot?
51809 levél
Válasz 16.01.02. 22:46 #1975
Barthezz
Hmm, erre most ez az Alarak vs. Tal'Darim vezér "ki tudja belelökni előbb a másikat a piros fénynyalábos gödörbe" küldetés eléggé betalált és le is kötött végig. ^^ Nah meg a Tal'Darim Protoss egységek kurva jók, cseréltem is a Colossus-t és a Void Ray-t ezekre, csak úgy letaroltam velük a térképet mindenféle Behemoth és egyéb hibridestül együtt. (Levegőbe is lövő, 200-at sebző Colossus? Három egységet egyszerre sebző Void Ray? Hát hogy a pi***ba ne kéne? )

Már csak 4 küldetés van hátra + az epilógus, így majdnem a végére is értem a téli szünetben, ahogy terveztem. A januári hétvégéken ez a maradék 7 pálya pedig már bele fog férni, jól tettem, hogy halasztottam a végigjátszást erre az időszakomra, amikor ráértem érdemben foglalkozni a játékkal. ^^
51809 levél
Válasz 15.12.31. 15:12 #1974
Barthezz
Egyre előrébb haladok a sztoriban. Sajnos kicsit ellaposodtak a küldetések és a nehézség is teljesen visszaugrott normal szinten. Gyakorlatilag csak az első küldetések jelentettek kihívást, amíg kevés elérhető egység volt és rá nem érzett az ember a protossok játékmenetére. Picit a sztori is már követhetetlenné vált számomra, ki kivel van, mit miért csinál, bár egy erősebb angoltudás ezen nyilván segítene (elég speciális a nyelvezet a párbeszédek alatt). A küldetések is sztem az előző 2 részben változatosabbak voltak, pl a HoTS alienes protoss hajó elfoglalós pályája, vagy a WoL szupernova elől menekülős, vagy láva emelkedős küldetése. Nem rossz azért így sem, csak Shakuras óta picit egysíkúnak érzem. A nagy durranást és drámát ellőtték az elején.
51809 levél
Válasz 15.12.27. 19:35 #1973
Barthezz
Igen, én is a Dark Templarokkal oldottam meg a tornyokat. De a kivédekezés így is lehetetlennek tűnt 1,3-1,4 billió zerg felett. De annyira nem érdekel, mert csak egy mellékküldetés volt, 10 solar pontot buktam rajta, elviselem.

Azóta viszont kezdek ráérezni a protossokra és igazából rájöttem, hogy ezzel a warpolásos gyártás képességgel brutálisan erősek! Gyakorlatilag a térkép bármely pontjára bármikor 10 másodperc alatt felállítható egy komplett sereg a semmiből. Ha megvan a megfelelő nyersanyag utánpótlás, nonstop warpolhatod a csapatokat az ellenség bázisának a kapujába. (A kampányban ráadásul most elérhetővé vált egy olyan fejlesztés, hogy a gatewayeken kívül a robotics facilitykre és a starportokra is kiterjeszthetjük ezt a képességet, ami már tényleg brutálisan nagy előny.)
4249 levél
Válasz 15.12.27. 18:53 #1972
csuroach
annál a palyanal a trükk az, hogy ha kifejleszted azt a képességet hogy "bombat" tudsz dobni bizonyos időközönként akkor 3 dark templar megoldja a gondod ha leszeded a overseereket, a DT megoldja te meg be canonozod az egész bázist közben kényelmesen.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
51809 levél
Válasz 15.12.26. 13:19 #1971
Barthezz
Persze, de te multizol is emellett, tényleg a kisujjadban van minden taktika és a gyors kattintgatás. Azt néztem, hogy az említett küldetésre a hard fokozatú acsi 2,2 billió zerg. És ugye normalon nem tudtam megcsinálni az optional mission 1,5 billiót sem. Persze a küldetés teljesítéséhez 1 billió az előírás, szal az kényelmesen teljesíthető volt, utána durvult be. Meg ott csesztem el, hogy a három tornyot nem pusztítottam el az elején, aztán meg már nem volt időm egyszerre a védekezésre és a tornyok elpusztítására is figyelni. Ha lehetne pauzálás közben is parancsokat adni, vagy levenni a játék sebességét minimálisra, ahogy az SC1-ben lehetett, akkor a fentiek nem okoznának gondot, de normal játéktempóban képtelen vagyok egyszerre bázist építeni és támadni is. Ettől függetlenül nem bánom, hogy kihíváést jelent a kampány eddig, mert az előző 2 részben épp ezt hiányoltam, hogy normal fokozaton sétagalopp volt (a hard meg ezzel szemben aránytalanul nehéz).
4249 levél
Válasz 15.12.26. 12:44 #1970
csuroach
Brutalon toltam, P a fő fajom, zergeset ki sem tudnám vinni Terrannal meg max Hard, nem olyan vészes a nehézség sokszor csak jó taktika kell meg ugye rá kell érezni az adott fajra.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
551 levél
Válasz 15.12.25. 18:47 #1969
Slyder
Nexus Overdrive + Nexusok elé D.T-k, a Nexusok mögé pajzstöltők és sok távolsági harcos. Aztán Amon mehet szart enni. Ez az expanzió tényleg jól sikeredett, kár, hogy az első kettő egy fanfic szintű foshalmaz lett...
51809 levél
Válasz 15.12.25. 12:26 #1968
Barthezz
Ahogy jutok előrébb a kampányban, egyre epikusabb az egész sztori. Ezt az epikusságot hiányoltam az első 2 részből. Teljesbe átjön, hogy itt bizony a létéért küzd a megmaradt Protoss népesség és egyben a teljes galaxis létéért. Amon elképesztő sebességgel emészti fel a bolygókat és tesz mindent a pusztulás tárgyává.

SPOILER
Shakuras teljes elpusztulása óriásit ütött. A Wings of Libertyben látomásként szereplő vízió most megvalósult és ugyanúgy menthetetlen volt a helyzet, mint ott. Nem gondoltam volna, hogy ez ténylegesen megtörténik majd, bátor húzás volt!


Meg kell továbbá mondjam, a nehézség még így normalra visszatéve is elég magas. Vagy tényleg nehezebb ez a kampány a korábbiaknál, vagy nagyon elszoktam az RTS-ektől. Konkrétan ezen a legutóbbi pályán lemondtam a bónusz feladatról és a +10 solar cellről, holott úgy vágtam bele a kampányba, hogy minden opcionális feladatot teljesítek. 1,421 billió zergig bírtam az inváziót, 1,5-től lett volna meg a bónusz, de ebben a pontban gyakorlatilag lesöpörtek a térképről, nonstop tele volt minden ezekkel a brutálerős Xel Naga hibrid egységekkel, brood lordokkal és ultraliskekkel. Még a játék is belaggolt, pedig nem szokott akadni. Az addig igencsak erős bázisvédelmemet és a 150 capnyi egységemet kb. másfél perc leforgása alatt tették a földdel egyenlővé. És ha belegondolok, hogy az acsihoz 1,8 billió zergig kellene kihúzni... Hát erős képtelenségnek tűnik.
51809 levél
Válasz 15.12.24. 13:32 #1967
Barthezz
Eddig nagyon epikus a kampány, nagyon jól átjön a világ pusztulásának érzete minden egyes küldetésben és átvezetőben! Azt hittem, Amon csak a kampány felétől lép színre, de már rögtön a legelején belecsapunk a lecsóba! Szegény protossok pedig... Még egy ilyen tragikus sorsú nép nincs a videojáték történelemben.

SPOILER
Szegények mire végre eljutottak odáig, hogy fel tudják szabadítani Aiurt, az orruk elől foglalja el Amon. Zeratul pedig... hát attól függetlenül, hogy vmiért ez várható volt, elég komoly veszteség. : (



Technikai jellegű kérdés: Be lehet állítani vhogy, hogy ellenséges egységet is ki tudjak jelölni, hogy lássam a HP-ját és a tulajdonságait? Ugyanez vonatkozik a mineral mezőkre is. Nagyon zavaró, hogy nem lehet megnézni, mennyi ásvány van még bennük. Sajnos már nem emlékszem, az előző két részben ez hogy működött és be lehetett-e állítani vhogy, hogy bármit ki lehessen jelölni.
51809 levél
Válasz 15.12.23. 16:46 #1966
Barthezz
Most, hogy megkezdődött nekem is a szünet, belekezdtem a kampányba. Ma a prológ küldetéseket toltam végig. Hardon kezdtem el, de az első pálya rögtön túl nehéznek tűnt, így visszavettem normalra. Érdekes mód így is vissza kellett töltenem az 1. küldetést, mert kifutottam az időből. Bár maga a fő feladat nem volt nehéz így utólag visszagondolva, csak úgy akartam eredetileg csinálni, hogy a teljes térképet legyakom. A zerg bázisok viszont lehetetlen feladatnak bizonyultak, gyakorlatilag nonstop jöttek elő a semmiből a seregeik, valószínűleg automatikusan spawnoltak, mert ilyen ütemben nem lehet egységet gyártani. Aztán a 2. pálya elég könnyű volt, a 3.-ra pedig, mivel kommandós küldetés volt, visszatettem hardra a nehézséget, s sztem a teljes kampányt így fogom tolni ezúttal is (bázisépítősek normalon, kommandósok hardon). Mindenesetre ez a felütés tetszett, hangulatos volt mindhárom bevezető küldetés! Ráadásul gyakorlatilag az összes egység rendelkezésre állt, ami nem szokott jellemző lenni a kampányok elején.
8612 levél
Válasz 15.12.03. 19:27 #1965
davkar9
Belenéztem a coopba, egész jó. Ketten kell védeni/elpusztítani különféle dolgokat a kampányból (menekülő protoss hajók pl). Szintlépés, skillek, commandertől függő egységek. Van hangulata, viszont hamar unalomba tud fulladni, csak 2-3 kört érdemes menni fajonként naponta.
Simple. Eternal. Beige.
4249 levél
Válasz 15.11.24. 09:42 #1964
csuroach
Tatabánya, 576, péntek, elsetalok az üzlet mellett ki van rakva kB 100 sc2 kiegészítő, mondom beruhazok rá úgyis a protoss a kedvenc fajom és fel kell eleveníteni a multit. Azt mondja a gyerek új a játék nincsen egyse raktáron sem... mondom oké mindegy.
Győr, 576, hétfő, bemegyek leveszem polcról odaviszem, ugyanazt a választ kaptam, majd átsetaltam a gameshopba és ajándék poszterrel megkaptam.. egy pályát vittem ki hardon, kicsit bevagyok lassulva de ma neki vágok meló után brutalon aztán multi.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
671 levél
Válasz 15.11.16. 19:38 #1963
ivanova36
Tény, hogy ritkábbak a minőségi RTS-ek, de nem várom vissza a 95-01 közötti időszakot, amikor évente jött ki 4-6 c&c klón, teljes árért.

Ezek ellenére azért évente megjelenik 1-1 meglepetés RTS, lásd pl a Grey Goo (2015 év eleje), Act of War (2005), RUSE (2010), Act of Aggression (2015.09), Wargame sorozat vagy a warhammer40k: dow1 (2006) és kiegjei...

Ha csak az SC2 single részét nézzük, nem tudom mi tartott ennyi ideig hogy kihozzák. Az SC2 első fejezete hozott igazán újdonságot, a többi csak annak ismétlése. Persze minőséggel nyakon öntve, történetvezetés szempontjából, de meglátásom szerint ez nem indokolta a sok éves "kihagyásokat" a fejezetek között. Az a pár egység meg a hajó-kaptár-hajó kidolgozása nem indokolja ezt.
Ettől függetlenül normálon nem lehet végigrohanni rajta 6-8 óra alatt, tehát ha már csak a single árát nézzük, megérheti.
De majd most jön tavasszal a DLC hozzá, remélhetőleg nem 20+ eurokért...
4249 levél
Válasz 15.11.16. 15:41 #1962
csuroach
Azért mondom, hogy szomorú... régen éves szinten jöttek ki a jobbnál jobb RTS-ek , az age of sorozat, rise of nations, c&c játékok stb, most meg egyedül az SC2. Legközelebbi normális cím valószínűleg a még be sem jelentett warcraft4 lesz, ezekben még kellett gondolkodni, build ordereket megtanulni, ismerni az egységeket. Az meg, hogy klikkelő verseny cafolom, van 7 liga, bronz ligában pl simán eltudna lenni akárki és jól is lehet szórakozni nem kell kapkodni és szerintem ez jelenti a játék szavatosságát. Egy egy nagy eseményen pedig hihetetlenül élvezetes egy egy grandmaster játéka, a lotv-ban pedig még inkább pörgősebb lett a multi.

Csak sajnos úgy érzem a mai generációnak ez túl bonyolult, de a blizzard rontotta el az egészet azzal hogy hősöket hozott a w3ba
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
31927 levél
Válasz 15.11.16. 14:19 #1961
szbszig
Elég jó cikk, jól leírja az érveket a MOBA-k mellett. A mai MOBA-k egyszerűbbek. Azaz átláthatóbbak, nem kell annyi mindenre figyelni és annyifelé kattintgatni. Így könnyebb belekezdeni egy újoncnak is, mint egy RTS-be, még ha a profi szinthez nyilván ugyanolyan sok munkát kell itt is belefektetni. Ebből részben következik a másik rögtön, hogy a nézők számára is követhetőbb az egész. Egy-egy menet jóval rövidebb, mint egy RTS-ben, ami szintén sokak számára vonzó, akiknek nincs annyi idejük, vagy csak szeretik a pörgősebb játékokat. Illetve a nézők számára is izgalmasabb ezáltal megint csak. És végül az, hogy a freemium modellt követik, azaz a kipróbálás általában ingyenes, nem kell megvenni alapból egy 10 ezer forintos vagy még drágább csúcskategóriás játékot.

Az utóbbihoz csak annyit tennék hozzá, amit már Barthezz is említett, hogy a Blizzard is nyugodtan szétbonthatta volna még jobban a StarCraftot. Ha már sikerült így elhúzni öt éven át és külön árulni a három részt. De még azon belül is lehetett volna külön single player verzió, amivel csak a kampányt lehet végigjátszani, meg a gép ellen játszani és gyakorolni custom mapeket. Meg külön multiplayer verzió, amiben nincs benne a kampány. Mindkét csoportba tartozó emberekkel találkoztam már bőven: olyanokkal, akik nem multiznak egyáltalán, csak a sztori érdekli őket, mint engem; és olyanokkal is, akik napi rendszerességgel multiznak évek óta, a kampány viszont olyan szinten nem érdekli őket, hogy még mindig nem vitték végig. És persze megmaradhatott volna a kombinált verzió is teljes áron, amiben benne van a single és a multi együtt. Illetve ha valaki megveszi az egyiket, és szeretne upgrade-elni a másikra is, akkor ezt megtehesse kedvezményesen.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4249 levél
Válasz 15.11.16. 07:33 #1960
csuroach
https://esportmilla.hu/blog/2015/10/14/starcraft-hova-tunt-a-vilag-egyszer-legnepszerubb-esport-cime/

elég szomorú....
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
10984 levél
Válasz 15.11.14. 07:59 #1959
VodevilX
Most, hogy közeledek az utolsó harmadához, egyre inkább csak arra tudok gondolni, hogy mennyire fasza lenne egy Mass Effect jellegű játék ebben az univerzumban is! Bár ilyesmi aligha lesz valaha is... legalább bebetonozza az új Mass Effect-et, mint jelenleg legeslegjobban vár játék
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
51809 levél
Válasz 15.11.13. 18:35 #1958
Barthezz
Egyetértek. X ezer Ft spórolást nem ér meg, hogy vmi lopott szart, vagy nem működő vmit töltsön le az ember. A Blizzard meg sztem tényleg odafigyel ezek felkutatására és deaktiválására. A Tommy Hilfiger ruhát sem a józsefvárosi piacon szerezzük be, hiába feleannyi az ára.
10984 levél
Válasz 15.11.13. 17:03 #1957
VodevilX
Erről, most az jutott eszembe, amit talán Gabe Newell mondott, bár ő a kalózkodásra...
Olyan terméket kell csinálni, amit tényleg meg akarnak venni az emberek.
Nos nekem itt figyel minden Diablo (már az elsőt is alig összekapart 3000forintért vettem kispöcs koromban), sőt a 3. + kieg CE, StarCraft, emellett a WarCraft 3 + TFT. Úgy mint Blizzardtól csak az első 2 Warcraft hiányzik...
Mivel a WoW viszont így volt megejtve, mint tavaly a nagy pótlás. Először az Battlechest+1 hónap, majd ahhoz egy 2 hónapos feltöltés, semmi gond nem volt vele.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
4249 levél
Válasz 15.11.13. 15:39 #1956
csuroach
ilyen cégnél mint a blizzard nem próbálnám meg...
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
10984 levél
Válasz 15.11.13. 12:53 #1955
VodevilX
Ezek olyan kulcsok, ahol van rá esély, hogy deaktiválják. Nem jellemző, de voltak akiknek Far Cry 4 meg AC: Unity, vagy Sniper Elite 3 tűnt el az aktuális accountjáról, mert lopottak voltak a kulcsok.
Az is lehet, hogy más régióból származnak, azért olcsóbb. De ez semmiképp sem hivatalos
Viszont nem is ilyen szörnyű, ahogy hangzik, csak kockázatos... de nekem még sosem gyűlt meg ilyennel a bajom, pedig előfordult már egy két ilyen vétel.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
51809 levél
Válasz 15.11.13. 08:29 #1954
Barthezz
De ez nem kamu? A Blizzard oldalán 40 EUR, elég furcsa lenne, ha nem kötnék ki az ilyen továbbértékesítési szerződésekben, hogy nem mehetnek az ő áraik alá. Meg már az alapból furcsa lenne, hogy más is értékesíthetné digitálisan. Még Steamen sem kapható az SC2, nem támaszt a Blizzard magának konkurenciát.
10984 levél
Válasz 15.11.12. 21:56 #1953
VodevilX
Ebből, ahogy az igazán fontos címekből, csakis a dobozos! Hogy is tehetném, hogy nem fejezem be a gyűjteményt, csak letudom digitálisan, mert olcsóbb... főleg, hogy nem gyűjtői játékok közül ez a kedvencem, nagyon rácsodálkoztam anno, mikor kézhez kaptam a WoL-t! Ez a kihajtogatós téma jobb mint bármilyen steelbook vagy bármi más
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
4 levél
Válasz 15.11.12. 21:10 #1952
kedubotto
Üdv!
Kérdésem lenne. Ti hol vettétek meg a SC2 LotV-ot?
Én ezt találtam, ahol a legolcsóbb:
https://www.instant-gaming.com/en/282-buy-key-battlenet-starcraft-2-legacy-of-the-void/?igr=kirubaker
Valaki máshol látott jobb áron?
Előre is köszi a válaszokat!
10984 levél
Válasz 15.11.12. 20:45 #1951
VodevilX
Basszus, igazán EPIC cucc
Még jó, hogy a protoss kapta a zárást, mert ha ez lenne a HotS akkor biztos nem ugrottam volna rá egyből... Meg aztán annak idején is eltelt vagy 1 év mire befejeztem a WoL kampányt, mielőtt megjelent a HotS. Azt day1 megvettem, de csak pont most augusztusban toltam végig, előkészületben az utolsó felvonásra...
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
12086 levél
Válasz 15.11.12. 18:27 #1950
Gobiakos
A LotV miatt annyi szó esett a játékról mostanában, hogy én is levettem a polcról a WoL-t, és most települ. Anno , mikor megvettem, valamiért nem értem a végére; most pótolom és terveim szerint utána a HotS-t is.
2087 levél
Válasz 15.11.12. 18:16 #1949
Shadowguard
Na első hét küldetés letolva, eddig elég felemás érzéseim vannak. A sztoriból még akármi is kisülhet, eddig nem rossz, az átvezetők ellenben nagyon adják. Ami nem tetszik, hogy eddig elég rövidek a küldetések, remélem ez később azért változik (kellene), mert cirka három óra alatt végeztem, úgy, hogy minden beszélgetést végighallgatok (normálon) és az egyik küldetést újráztam is, mert kimaradt egy mellékküldetés, nem vettem észre
Bár idáig mentem az achikra is, szóval muszáj is sietni, de attól még elég hamar lemegy egy-egy pálya. Shakuras utolsó küldetés második achiját viszont inkább meghagyom master archiveshoz, 1,6 körül simán átütötték a védelmem...
Viszont SPOILER
aki kitalálta, hogy Zeratulnak meg kell halni az jelentkezzen nálam egy alapos verésre
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
51809 levél
Válasz 15.11.12. 12:44 #1948
Barthezz
Jajam, közben megtaláltam én is. Bár a 40 euró akkor is sok érte így, hogy valójában kiegészítő-lemezről van szó. Okés, Blizzard-minőség, egy 2 napos Aquaworld-ös kiruccanás is ennyi, tudom, de akkor is. Fele ennyiért nem gondolkodnék rajta, vagy ha multiznék, akkor sem. Továbbra is az a gondom az egész videojáték-piaccal, hogy a kizárólag single-játékosoknak is a teljes árat kell fizetniük minden játékért és nincs külön only single verzió. Az Aquaparkos hasonlatnál maradva ott is van csak úszójegy, van 2 órás csúszdajegy és van mindent magában foglaló egész napos csúszdajegy. A videojátékok esetén miért nem lehet csak adott tartalmat megvenni egy játékból?

De nem panaszkodom tovább és nem is konkrétan ide tartozik ez, csak most ilyen faszom ki van mindennel hangulatomban vagyok, sok-sok apró bosszúság összejött erre a hétre.
10984 levél
Válasz 15.11.12. 12:34 #1947
VodevilX
Standalone, csak nem all inclusive, régi kampányhoz kellenek a korábbi részek.
Amúgy normalon átlag 30 perc egy mission minden side questtel, így járok egy délután alatt 8 v 9-nél.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
51809 levél
Válasz 15.11.12. 10:25 #1946
Barthezz
Nah akkor ez a 19 pálya máris 25, ami már jól cseng. Normal fokozaton, minden mellékküldetést és opcionális feladatot megcsinálva ez nekem alsó hangon is 2 hónap, bár ha a téli szünetben állok majd neki, akkor két hétig gyorsabban fogok tudni haladni. (Valószínű ez utóbbi lesz, technikai okok miatt jelenleg úgy néz ki, még várnom kell az elkezdéssel. ) Amúgy ez stand alone kiegészítőnek számít, vagy igényli a WoL és a HotS meglétét is?

A diplomáciai rész esetén arra gondoltam, amit a Blizzard még a 3 részre darabolás bejelentésekor ígért. Eszerint a Protossokkal terveztek egy küldetések közötti diplomáciai vonalat, az egyes tribe-ok egyesítésére. Ha jól értelmezem, ez akkor végül nem valósult meg.
10984 levél
Válasz 15.11.11. 18:25 #1945
VodevilX
Uhhhh "I have returned!"
SPOILER
Dragoon
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
307 levél
Válasz 15.11.11. 17:43 #1944
CarRoy
Valószínűleg a kisebbséghez tartozom - divatos szófordulattal élve mondhatnánk azt is "buzi-e vagyok" - de nekem bizony tetszett az a Heart of the Swarm-os második felvonás is. Míg az első fejezetben inkább egy ilyen lázadós, szövetkezős, katonás vonulatot játszhattunk végig a jó öreg Jimmy-vel a főszerepben, addig a HotS-ban egy sokkal személyesebb történetet kaptunk, ami főként egyetlen szereplőre, Kerrigan-re fókuszált. Nekem nagyon bejött, hogy láthattuk kicsit az emberibb (néhol az érzelmesebb) oldalát is a Pengék Királynőjének és bizony nagyon megkedveltem a kampány végére (a zergekkel együtt, bár a Starcraft-ban sosem tudtam igazán eldönteni, kik a kedvenceim, mert annyira egyedi és stílusos mindhárom faj). Végre nem csak a morcos, csőlátásszerűen bosszúszomjas Kerrigan-t kaptuk folyton, hanem picit a karakter mögé is bepillanthattunk. Igaz a kampány vége talán nem lett akkora durranás és olyan meglepetésszerű, mint a Wings of Liberty zárása volt (emlékszem, mikor azzal végeztem, helyben akartam a folytatást), de ettől függetlenül - a teljes egészét nézve - én nagyon jól elvoltam a Swarm-os folytatással. A zergekkel játszani számomra amúgy mindig is kicsit különlegességnek számított, hisz itt mondhatni egy "összefüggő masszát" kell irányítanod, nem pedig különálló személyiségeket/katonákat, így kíváncsi voltam, ezt az "arcnélküliséget" hogyan oldják majd meg egy teljes kampány keretében belül. A végeredmény egy erősen karakterközpontú sztori lett végül, kiegészülve 1-2 jól eltalált plusz zerg szereplővel, akik azóta már a Heroes of the Storm-ban is megvetették a lábukat.

Mivel nagyon csípem a Starcraft univerzumot, így talán nem meglepő, hogy ezúttal is beneveztem a játék gyűjtői kiadására. Tudom nem illik telhetetlennek lenni, de sajnos azért picit csalódott vagyok ezzel kapcsolatban, mert most a szokásos Blizz plusz tartalmakon felül (Így készült DVD/Blu-Ray, zenei CD, művészeti album) bizony semmi extra nem járt. A HotS pár ezressel olcsóbb volt és ahhoz legalább bedobtak egy egérpadot is a csomagba (és ugyan ez független ettől, de előrendelői póló is járt hozzá azt hiszem országszerte), a WoL atomdurva csomagját pedig már meg sem említem a rendkívül stílusos pendrive-val. Mivel a trilógia záróepizódjáról beszélünk, úgy érzem kicsit megerőltethette volna magát a Blizzard ennek tiszteletére (akár egy szép szoborral kiegészítve, bár ez a stúdió játékaiban általában nem dívik). Mondjuk a művészeti album ötletes lett, ami igazság szerint most egy SC univerzumos kézikönyv lett az előforduló egységek vázlatrajzaival, leírásaival, szóval lesz majd mit olvasni és lapozni a játék után, csak hát így viszont cserébe elmaradt az egyedi Protoss album, pedig gondolom lehetett volna bőven mutatni nagyon szép rajzokat, koncepció art-okat róluk is. Persze most már több a crossover-es digitális tartalom, mivel 2013 óta tovább bővült a Blizzard játékpalettája, de ettől függetlenül talán elfért még volna valami plusz relikvia a gyűjtők kezei között.

Persze ez fenti "panaszkodás" csak egy csepp a tengerben, nem fog semmit levonni a LotV élvezeti értékéből. Én is végigolvastam davkar9 terjedelmes írását, és örömmel tapasztaltam, hogy nem rontották el ezek szerint a záróakkordot a készítők és méltó befejezést kapott a Starcraft széria ezen fejezete. Anno én is nagyon felhőköltem, hogy képesek 3 részre szedni a teljes játékot és furcsa is így visszagondolni, hogy 5 és fél év alatt kerül pont a trilógia végére.

Még vacillálok, hogy belekezdjek-e most a teljes saga végigjátszásába, mert Karácsony környékére akartam hagyni, de ezután a pozitív összefoglaló után, valamint a megjelenés utáni hype hangulat miatt lehet nehéz lesz megállni az elnapolást
4249 levél
Válasz 15.11.11. 17:27 #1943
csuroach
kontra

imba zerg
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.