Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Egyéb számítástechnikai témák

»» Karakterek modellezése és animációja a játékokban

45 levél
Válasz 02.08.10. 00:43 #8
nrob
Szia!
Nem hiszem, hogy a "tudat" sok helyet foglalna, inkább jó programot igényel, mint nagy tárhelyet.
A Shrekkel nekem nincs különösebb problémám, csak azért hoztam fel azt, mert a vicces jelenetei jó példák az animáció más szempont szerinti megfigyelésére. Arra, hogy a rajzfilmfigurák mókázásai nem a mozgások finom kidolgozásán múlik, hanem a poénokon - és mivel ezek jelen esetben jók, így az animáció nem is olyan lényeges. De megnézném, hogy ugyanezt emberi szereplőkkel, komoly jelenetre hogyan csinálnák meg: gyanítom kb. olyan szintre, mint amilyen a Final Fantasy van - erőtlenre.
2774 levél
Válasz 02.08.09. 08:46 #7
Martin bátyó
hay all!!!

Érdekes topicot inditottatok bár ebben a rendelelésben meg animálásban nem vagyok ott. De véleményem azért nekem is van.
Szal ez az egész dolog amiröl itt szo van nem hiszem hogy a megvalositás határait surolhatná még jopár évig.Ha a mostani játékokat nézzük igy is jopár cdnyit elfoglalnak.(pl:Blood omen 2 cd,de 1900 Mb-t rak fel és messze nem élethü inkább csak szép)Bár talán az se
Szoval ha minden karaktert megszemélyesitenénk és "tudattal" ruháznánk fel akkor huhhaa
A helyhiány problémát remélem megoldják DVD-vel amennyiben ez lehetséges.

A filmek közül a Final fantasy sztem jo probálkozás volt mondjuk ugy uttörö és a maga hibáival is gyönyörü.
A Shrek az egyik kedvenc filmem 3szor néztem meg moziban és azota is videon Talán ezért vagyok vele elfogult? A története szenzácios a humora ugyszintén és nekem az animácioval sem volt semmi gondom. Persze egy szakavatott talán benne kivetnivalot de egy lajikus ember délutánján inkább csak mulat rajta egy nagyon.

A doom 3-at én is várom amint tudtok rola valamit szoljatok pliz.

További jo játékot;

Martin bátyó
45 levél
Válasz 02.08.09. 01:39 #6
nrob
Láttam a Doom]|[-ról szinte mindent, amit csak lehet (azt hiszem meglepnél, ha valami olyat mutatnál róla, amit még nem láttam). És pont ez a problémám ezzel kapcsolatban is: a karakterek ugyan szépen néznek ki, de úgy gondolom, hogy minden máshoz képest nem annyira jók.
Oké, a tavalyi MacWorld-ös videóban a sisakos katona tényleg szép, meg a The Legacy-ban a nyálcsorgató szörnyike is. A gameplay movie-ban tetszik még a liftnél a játékos közelről. A többi viszont jóval kevésbé.
Igaz a bump map sokat javít rajtuk. A ráncok, varratok, sebhelyek is majdhogynem élethűek. Igazad van, hogy ezek a játékokban tényleg forradalmiak lesznek - mint sok más is benne. Az arcok (az említett példákat leszámítva) viszont túl merevek, legtöbbször csak bámulnak a semmibe, testük pedig a meglepő módon tehetetlenebbnek tűnnek a halálukig.

Voltam egy grafikus konferencián a jómúltkor (a téma indítása előtt). Ott láttam tényleg nagyon jó karaktereket és animációkat. Azoknak egyrészt sokkal ruggalmasabb mimikáik voltak, nem csak előre letárolt arcmozdulatok. Helyzetektől függő érzelmek kiválóan látszódtak rajtuk, testbeszédük pedig jócskán több volt a karlóbálásnál - és mindezeket a program futása közben számolták!
A mostani és közeljövőben megjelenő játékok ilyen szempontból levannak maradva a többi elemhez képest. A grafikai megjelenítésük már lehetséges - és a beszédek megszólaltatása is - (mint ahogy azt be is mutatták a konferencián) mégse alkalmazzák még játékokban ilyan szinten, más jóval színvonalasabb.
Kár, mert ezek rengeteget javítanának rajtuk.

Egyébként az animációs filmeket is ilyen "elnagyoltaknak" tartom ebből a szempontból (Final Fantasy, stb.). És ezek leginkább a nem éppen vidám jeleneteknél tűnnnek fel, mert vicces figurák, grimaszok - eltúlzott érzelmek - kevésbé kidolgozottakon is hatásosak... (pl. a Shrekben, vagy a korábban felhozott Black&White-ban). Az egyik emlitett bemutató pl. egy drámai monológ volt, ami még a legtöbb szinésznek sem könnyű eljátszani.
5697 levél
Válasz 02.07.27. 18:11 #5
Peeter
Az olyanokat nagyon bírom mikor megy a földön és neked a gép előtt olyan érzésed támad,mintha néhány milim-mel a felette járna.Á'la SoF2.A Shop 1-be mikor bemegy tök olyan.Mint ha nem is a földön,hanem valami más bolygón játszódna.Olyan mintha a Földön a gravitáció 1,ahol Mullins megy ott meg 0,98.Ilyen kicsi lenne.
I don't want you back!!!
371 levél
Válasz 02.07.10. 11:41 #4
Thatoo
Mire én a Doom III-mal játszani fogok, olyan leavult lesz, mint most a Quake I
638 levél
Válasz 02.06.26. 23:31 #3
gergou
Valszleg nem lattad a doom3 gamplay videot, akkor nem irnad ezt, forradalmi lesz az biztos!
``take a look to the sky just before you die`` Metallica 1983
20333 levél
Válasz 02.06.09. 20:39 #2
Z-Master
Persze ez az egész még nincs kiforrva.
45 levél
Válasz 02.06.01. 19:00 #1
nrob
Ti mit gondoltok erről?

A Quake óta elég sokat fejlődött ez is. Részletesség szempontjából egyre több poligon, szebb textúrák, árnyalások, effektek, stb. vannak. A mozgások már csontváz-alapúak, motion-capture-öltek. A reakciók, intelligenciák és érzések pl. a Black&White-ban, Half-Life-ban, stb. egész jók. A hangok is néhol elég jól elvannak találva.

Mégis... valahogy nem az igaziak. Én úgy gondolom nem elég természetesek még. Eltúlzott mimikák, túl-szinészkedett beszédek, hideg/üres tekintetek és szinte jellemtelen személyiségek jellemzik általában a szereplőket.

Cáfoljatok meg!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.