Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Stratégiai játékok

4249 levél
Válasz 03.02.24. 13:22 #99
csuroach
Milyen nagy véletlen hogy egy commandos 2 emblémás a commandosrol kérdez
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
4695 levél
Válasz 03.02.23. 23:13 #98
szedrencs
Várj kedves off-topicolós barátom, megnézem neked a kézikönyvben!

Elvileg Ctrl+Enter.

Ha nem akkor üvölts és megnézem pontosan.

Üdv
Szedrencs
1 levél
Válasz 03.02.23. 20:37 #97
wampy
Hi!

Nem tudja valaki, hogy a Commandos 2 MultiPlayer részében hogyan lehet játék közben chatelni?

Köszi
4249 levél
Válasz 03.02.23. 19:41 #96
csuroach
Jo vannak olyan játékosok akiket nem igazán érdekel a játék kinézete én ezzel nem igy vagyok engem igen is érdekel a játék kinézete.Legyen az akármi.De végülis ha játék nyujtja azt az élvezetet amit szeretnénk hát akkor mért is ne játszanánk vele nem????
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
222 levél
Válasz 03.02.23. 19:00 #95
GGabor
Megjegyzés:Settlersel apám szeret játszani
Amugy atömeg játéknak van még egyapró követleménye: ne legyen túl nehéz
nem egy játékot tudnék mondani ami azért nem terjedt el mert tul nehéz bonyolult ill nem átetkinthető hirtelen
pld felhoznám a CS-t és mondjuk a Rainbow 6 sorozatot nem véletlenül let a CS tömegjáték vagy repülöszimulátorok terén akad jó pár arcade tiusu ami kb felszálunk és lövünk.. egy rendes szimulátorban cska a felszáláshoz aiy gomb kell mint amit az arcade stilusu összesne használ
szerintem ugyan ez áll fent stratéágiák terén is vanak kaiknek számit a vuiszonylagos élethüség és vannak akiknek nem az utóbiaknak készült játékokból lesznek tömegjátékok
2469 levél
Válasz 03.02.23. 18:40 #94
Cloud
Dark Fore:

gyere fel nlha sc b.net-re, meglátod hogy mennyi taktika van benne.Singelbe johogy megépitik kerriert meg bc-t azt mennek a compra.
B.neten teljesen más...
Amugy tömegjáték azért tömegjáték mert iszonyat jo
4695 levél
Válasz 03.02.23. 18:09 #93
szedrencs
@csuroach: Szerintem jól néz ki a Combat Mission...jó, lehetne persze sokkal szebb is (pl. a gyalogosok) de a célnak teljesen megfelel a grafikája. Ráadásul aki játszik vele - jómagam nem ilyen vagyok - az pont nem az a fajta ember, aki grafika miatt játszik játékokkal.

@Tidus: "Sc be pont 2 egységel meg lehet szivatni 1000fös ellent"
Ja, 2 siege tank a hegytetőn, és gyalogostámadás. Ezt is csak egy nagyon buta AI ellen tudod megcsinálni, multiba nem hinném. Én is rengeteget játszottam a Starcrafttel (most már bevallom és a játékmenet szempontjából, hát mit is mondjak...nem a legjobb. Ami világverő benne, az a története illetve az átvezetű animációk, amik tényleg gyönyörűek (pl. az űrbázisos marinés, zerges videó). Igazából a története az, ami miatt nem hagyja abba az ember, és valljuk be - bár semmi köze a stratégiához - azért érteni kell hozzá, hogy valaki megcsináljon egy ilyet. Asszem nagyon vevő lennék egy Starcraft egész estés rajzfilmre szigorúan zenei betétek nélkül, és persze nem Disney stílusban.

Egyébként nekem a gyártással eleve aggályaim vannak egy stratégia játékban, főleg a gyalogságéval. A másik, ami nagyon necces, az a fejlesztések, ami totálisan nagy hülyeséggé teszi a gyártós rts-eket, ja ponto ott és akkor kifejlesztenek hatalmas újításokat. Amiket persze a következő pályára elfelejtenek.

Tényleg, volt valaki, aki sokat tudott játszani a settlers-szel? Bármelyik résszel? Engem pl. halálra idegesített, hogy attól kezdve, hogy mit egyenek az idióta bányászok, minden kis szart nekem kellett megszabnom. A csata pedig egyszerűen röhejes volt benne. Szóval én inkább azt szeretem, ha kapok x egységet, és egy konkrét célt, amit el kell velük érnem. Esetleg utánpótlást és légitámogatást, a micromenedzsmentet pedig szeretem magasról leszarni

Kivétel a CIV, de az meg ugye körökre osztott, és teljesen más tészta.
4249 levél
Válasz 03.02.23. 16:05 #92
csuroach
Már megint ki zökkentem a beszélgetésböl (1-pár napig nem igazán volt net)Nincs igazán kedvem elolvasni amit akkor irtak néhánybe belenéztem.Szerintem az rpg-ket ide ne keverjük.Gerida szerint a w3-ba van rpg .lehet hogy höseink fejlödnek de ez tul kevés hogy azt mondjuk rá rpg .amint látom elég sokan vannak azok akik szeretik a taktikás játékokat.Az nem rossz de ez a tulzott realizmus a grafika rovására megy szerintem gondoljatok a combat missionra.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
222 levél
Válasz 03.02.23. 15:46 #91
GGabor
Hmm szerintem a gazdasági menedzselkésnek igen érdekes formája az hogy pld a SC ben báyászol kristályt és gázt és eből minden átmenet nélkül gyártják a katonákat harckocsikat.. Vannak olyan játékok amik kimondotna agazdasággal foglalkoznak azokat nem kéne ide keverni mert más egy picit más kategoria
Darkforce igazad van ezekben tényleg nem kell anyit taktikázni viszont amit lejebb is emlitettem a körökre osztott játékokbna is van realitás csak más távlatokban pld körkre osztot stratágiában hadosztáylokat irányitasz és pld amikor megtámadsz egy várost nem te mondod meg hogy melyik utcán támadjanak stb.. a parancs elfoglalani a várost a töb legyen anak a gondja aki azt a x db páncélost és xy gyalogost irányitja aki támad ez utobbi a Suden vagy a clkose combat
de a körkre osztot sratégiákban áltlaában nem egy városról van szó hanem egy front szakaszról ajánlom figyelmedbe a west front vagy east front nevü körökrte osztot stratégiákat.. ot ténylegesen látszik hogy a két stilus más léptékben gondolkozik
Gerida a Wracraft 3 at szerintem hagyk..nem sok stratgiát láttam benne és az RPG-k hez sincs túl sok köze max anyi mint a Diablonak
1 levél
Válasz 03.02.23. 09:24 #90
Gerida
CSásztok A war3 eddig a legjoob stratégia-i játék sztem bár van benne egy kis RPG de ez nembaj!
2150 levél
Válasz 03.02.22. 22:30 #89
darkforce
Tekintve, hogy Starcraftba lehet max úgy 150 egysége egy játékosnak (ugye akoörül ha összeszámoljuk?) akkor ez elég érdekes dolog ezerfős ellent megszivatni =)

A starcraft még az AoK-nál és a W3-nál is nagyobb tömegjáték, nem kell benne túl sokat taktikázni, már ha azt ami benne van taktikázásnak nevezhetjük ...
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
2469 levél
Válasz 03.02.22. 19:28 #88
Cloud
hi!

en csak draconar hozászolását néztem meg.

,,Vannak a gazdasági menedzselős rush rts-ek, ahol az győz aki hamarabb felépíti a rambó gyárakat. Így nagyobb csapattal rushol, és nyer"

a star craftba pont nem igy van.
az AOE meg ezek szolnak erröl.Sc be pont 2 egységel meg lehet szivatni 1000fös ellent

2150 levél
Válasz 03.02.22. 18:01 #87
darkforce
Hát ez elég hibás felosztás, amit itt hallhattunk. Alapban vegyük úgy, hogy attól hogy egy játékba épiteni kell, nem feltétlen rusholós, de általában az, erre jó példa mondjuk a Cossacks, ahol nemárt a taktikai tudás is ahoz, hogy az ellenséget elpusztítsd, amellett hogy pénz kell. De egyébként kétfajta stratégiai játék van, rts és tbs =) Ez a reális felosztás, aztán még lehet bonyolítani. A Swine nekem sosem indult el, de szerintem az is igencsak távol áll a SuSt-tól, mint taktikai játék.
Persze kinek mi tetszik, nekem a reális is jól játszható remek hangulattal rendelkező játékok tetszenek és ebből a körbő a tbs-ek alapban kiesnek, mert nem tartom reálisnak kiszámitott esélyekkel való csatázást, amikbe 10 secenként egy órás szünet van ...
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
274 levél
Válasz 03.02.22. 11:41 #86
Draconar
Manapság a stratégiai játékokat két csoportra lehet osztani.
Vannak a gazdasági menedzselős rush rts-ek, ahol az győz aki hamarabb felépíti a rambó gyárakat. Így nagyobb csapattal rushol, és nyer.Pl.:StarCraft, Warcraft, C&C sorozat, stb.
És vannak a taktikai rts-ek, ahol előre meghatározott egységekkel kell az ellenfél fölé kerekedni.Itt az nyer, aki jobban helyezi el az egységeit, és a megfelelő időpontban fedi fel őket.Pl.: S.W.I.N.E. , ahol a küldetés függvényében kiválaszthatjuk, hogy milyen egységeket viszünk bevetésre, és melyikből hányat. Én ezeket az rts-eket szeretem jobban.( de azért a starcraft se kutya )
A körökre osztott stratégiák sem rosszak.
You have failed me for the last time, Admiral.
222 levél
Válasz 03.02.22. 02:24 #85
GGabor
Én sose szidtma a Suddent nagyon jó de nem az egyetlen jó RTS nekem RTS terén az AoE val és társaival vagy a WC3-a vannak kisebb nagyobb gondjaim
2150 levél
Válasz 03.02.22. 00:50 #84
darkforce
Azthiszem ez a fórum egy kicsit kezd elfajulni az rts támadásában, csak GGabor tapintott rá a lényegre. Én már jóideje (és hát fogjuk rá Szedrencs is, bár utóbbi időben megingott a hite) a remek Sudden Strike rajongója vagyok. Ez ugyebár aki nemtudná egy rts, de semmi olyan hibát nem találtok benne amit itt az rts-ek alatt elmondtok, itt ugyanis nincs épitkezés, nincs gyártás és az egységek sebességei is reálisak, így óriási szerepet kapott benne a csapatszállitás is. (Ha nem akarsz fél évet várni míg kiérnek a gyalogosaid a frontra, akkor érdemes kocsiba pakolni őket és azzal szállitani). A játék egyébként nemcsak így feature-ben dönt rekordokat az rts-ek között, hanem bizony hangulatban és grafikában is. Itt nincs semmi ami elriasztana valakit is, igazából talán csak a nagy egységlétszám. Egykét multiplayer pályán már horribilisan nagy egységszámok vannak (12000 egység), viszont itt tényleg katonák harcolnak akik nagyon könnyen hullanak ,egy egy támadásban százával tudnak elhullani a gyalogosok és 10 - 20 tankot is elveszthetsz, bár ahoz már nagyon el kell rontani a támadást =)
A játék megfelelően reális és komplex ahoz hogy tartós élvezetet nyújtson, rts létére egy nagyon jó sérülési modellje van, hátulról lőssz seggbe egy t-34-est tigrissel akkor biz az már nem fog sehova se menni ... Szóval szépen szüntessük be ezt az rts ocsárolást, vagy kérnék oda egy olyan kis jelzést, hogy : "Kivéve a Sudden Strike"!
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
222 levél
Válasz 03.02.22. 00:25 #83
GGabor
Ohh köszönöm hogy el lettem ismerve
Egyébként a RTS-ekkel nincssemi bajom de az tényleg érdekes hogy 5 percenként gyártják az egységeket ami még megfogott pl a RA-ban az mikor fut a kis gyalogos katona és elkezdi löni valamiféle kézi löfegyverrel a tankot és annak ha ég lassan is de megy le a HP-ja (kopik a tank?) Ami szerintem relative kiegyenliti a körökre osztott és az RTS ek hibáit az pld a Shogun vagy a Medieval.. persze ezeknek is van sok hibája, de itt a gyártás s az épitkezéás hadseregek mozgása ne mvalos időben történik viszont a csata igen.
nem kezdem el istneiteni mondjuk én nagy rajongo vagyok de mindenki dönte el maga.
Szedrencs azért akad kivétel én pld a Close combatban is azt szerettem hogy figyeltek olyan részletekre hogy morál eről sok játékban kicsit elfelejtkeznek vagy a löszer kérdése..
Lacko számodra ajánloma West Front East front nevü remek kökre osztott stratégiai játékot na ott választhatsz hogy egy hadosztályt vagy századot akarsz-e irányitani a poén az ha kiválasztotd a legnagyobbat akkor egy kör kb adig tart mint a PG-ben egy pálya mert anyi egységed van.
Jut ezsembe ti ne mérzitek ugy hogy az utobbi időben kicsit hanyagolják a játékokban a sima meze katona alakját ezt most ugy értmeh ogy pld WC3 hősők... nem tudom ki hogy van vele de én szeretme ha tényleg katonák vivják a háborut és nem aról szól hogy van két übermens akákrki ésrajtuk mulik minden..
UI: a Sudden Strike tényleg nagyon jó és a megismerkedésem vele is nagyon jó volt maradandó élmény
4695 levél
Válasz 03.02.21. 22:24 #82
szedrencs
Wow! Ez lett az egyik legéletképesebb topik! Ez akár RTS, akár TBS tök jó dolog.

Panzer General valamennyire tényleg primitív volt, most hogy jobban belegondolok, de hot-seatben ez nem volt hátrány.


Epameinondasz-szal annyiban egyetértek, hogy szerintem is tök idegesítő, hogy az utolsó "emberig" tartanak a küzdelmek. Az igazi játék az lenne, ha a morál szerepe igazán látszana. Pl. ha áttörnél valahol vagy bekerítenél egységeket, akkor azok megfutamodnának, vagy megadnák magukat. (Kivéve persze a komisszárokkal megtámogatott elit NKVD egységek

Valahogy olyasmi lenne a tökéletes RTS/TBS hogy a katonáinknak lenne benne valami életösztöne, a sebesültek pedig a csatamezőn maradnának. Á, sajna soha nem fog megszületni a tökéletes RTS (a TBS talán, ha a Battlefrontosok továbbra is ennyire jók lesznek, bár nekem mint mondtam nem jött be a CM) amilyet én - és még pár százezren - szeretné(n)k, de hogy miért nem veszi magának egyik kiadó sem a fáradtságot, hogy kifejlessze a tökéletes második világháborús stratégiai játékot...ez egy örök kérdés marad.

Szerintem sokan megvennék.


249 levél
Válasz 03.02.21. 21:19 #81
Epameinondasz
Furcsa mód, sokaknál pont fordítva van. A körökre osztottban bármikor rögzíthetjük az állást, könnyebb utána visszazökkenni. Én pl. East Frontban, CM-ben, napokig eljátszok mindössze egyetlen küldetéssel. Az RTS-eknél nagyobb a játékprogik pörgése, végeznek az egyikkel, már jön is a másik. A TBS-rajongókra jellemzőbb, hogy évekig kitartanak mindössze pár program mellett. Én kb. 2,5 évig szinte kizárólagosan nyomtam a Talonsoft-féle progikat Campaign-sorozat, TOAW-sorozat, így a Panzer General-nak nem sok babér termett.
8067 levél
Válasz 03.02.21. 19:32 #80
Gerry
Mi ez a rasszizmus?-

Hogy én is konstruktívan hozzászóljak a fórumhoz: a TPS-eket főként időmilliomosoknak való, legalábbis én már nagyon örülnék annak, ha végre tudnék HoMM 4-ezni...

An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
10960 levél
Válasz 03.02.21. 19:25 #79
Lacko
Mindkettő jó, és stílus/kedv/stb. függő, hogy kinek mi jön be...

Helyesen szóltál nagy fehér törzsfőnök!
274 levél
Válasz 03.02.21. 16:39 #78
Fan gamer!!
Azért álljon meg a gyászmenet!
Kikeltél a "valós idő" ellen, hát mondd meg, hogy mit kéne mondani helyette! Vagy változtassuk meg, és az időt lassítsuk le? (Megőszülök, míg felhúzzák az első barakkomat)
Nah, kiállok az RTS mellett.
Mellesleg eléggé sztem a Starcraft egyedi a maga nemében. Elismerem, hogy mint azt többen is kifogásolták igazán kattingtatóháborúvá fajul, és sok a rush, de ha már mondjuk egy éve játszanál nem lenne senki, aki egy kezdeti rushhal legyőzhetne... A rush az amolyan kezdőirtó rém. Mellesleg a Warcraft3-ban is van rush, és szoktam abba is (megtalálom az ellent, a parasztjait leirtom, majd elhúzok, az ellen meg dühöng ) Azért jó, mert pörgős, pörög benned az adrenalin, élvezed a sikert, vagy épp dühöngsz a veszteség miatt
Egyébként megjegyzem én szeretem a TBS-eket is, a MOO2-t qrva soxor megnyúztam már a gép ellen.
A TBS-ben az a jó, hogy tudsz gondolkodni, és van erre időd.
Az RTS-ben az a jó, hogy pörögsz ezrrel, nem kell várnod.
Mindkettő jó, és stílus/kedv/stb. függő, hogy kinek mi jön be...
A pokolra fogok jutni... Nembaj, sok lesz ott az ismerős...
5240 levél
Válasz 03.02.21. 16:24 #77
Pras
Talán még a II. VH-s RTS-ek közül talán még a Close Combat-nak volt a leg elfogadhatóbb "valós ideje." Nagyjából jó volt a parancsok késése, és a tankok is "megfelelően" tetűk voltak... stb. Persze, hibák is voltak, de most nem arról írtam.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
5240 levél
Válasz 03.02.21. 16:20 #76
Pras
Szerintem is. (Epameinondasz) A "valós idejű" eléggé elbaltázott kifejezés. Helyette inkább a "folyamatos játékmenet" kifejezést kellene használni. Mi abban a VALÓS idő, hogy egy tank egy gyalogos egységgel pár perc alatt átrepeszt három kilométerrel odébb, vagy egy (nem II. VH-s játékban) épületet rosszabb esetben 5 perc alatt felhúznak. Nem beszélve, hogy pár másodperc alatt "gyártanak" muksókat. Valós idő? Ne röhögtessetek...
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 03.02.21. 15:05 #75
Lacko
Ráéreztél a témára...

Mi is ezt mondjuk: PANZER GENERALS!!!
39 levél
Válasz 03.02.21. 14:54 #74
Tommmmy
A GENERALS A LEGJOBB!!!
4249 levél
Válasz 03.02.21. 14:25 #73
csuroach
KIcsit kikapcsolodtam a beszélgetésböl de ha mindenki a suddennel meg az ilyenekkel jön akkor gondolom az se kis példányba eladott játék.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
249 levél
Válasz 03.02.21. 13:18 #72
Epameinondasz
A háborús stratégiai játékok sajátja, hogy az ellent mind egy szálig el kell pusztítani, hajdan a Panzer General is ugyanebbe a vonulatba tartozott. A Talonsoft-féle progik voltak nekem az elsők, melyekben az ütközet végére csak egy bizonyos szintig átrendeződött a csatatér. A térnyerés lett az egyik legfontosabb tényező, ami közel sem járt együtt az ellenség megsemmisítésével. Számomra ez a felfogás teszi igazán hitelessé a háborús stratégiát (taktikát). Ebbe a vonulatba tartozik az RTS Antietam, Austerlitz...stb. sorozat, ill. pl. a TBS Great Battles sorozat, ezért is favorizálom őket.

A harcászati szintű (itt is van némi zavar a besorolásoknál, taktika, statégia, hadműveleti...stb) Combat Mission-ben kicsit más a helyzet, de a legjobb küldetésekben az ellenség mindig erős pozíciókat tart meg magának, mintegy kihívásként a továbbiakhoz. Csuroach, mivel már rég nevettem egy jót, meséld el miért szar játék a Combat Mission.

Az RTS háborús progik többségét súlyos tévedés hiteles játéknak tekinteni, azért mert valós idejűnek nevezik. Sokkal messzebb vannak az események szimulálásában, mint a kiemelkedő körökre osztottak. Messze a legfontosabb hátrányuk, pont a valós idejűségükből fakad. Sajnos a tendencia az, hogy a legértékesebb háborús RTS-ek csak szűk körben ismertek, ill. a látszatra bonyolult hadvezetésük, némi háttértudást igénylő történések vagy rossz grafikájuk sokakat elriasztanak.

10960 levél
Válasz 03.02.21. 09:32 #71
Lacko
Már sokszor - sok topicban és sokk cikkben - kiálltam a körökre osztott stratégiák (TBS) mellett. Sokszor a real-time (RTS) rovására. Ez nem azért van, mert magával az RTS-sel, mint játékformával van bajom, hanem azért mert a legtöbb RTS (nem írok le címeket) sajnos a nagyon gagyi, tömegjáték kategóriában készült.
A TBS régen - amikor még lassúak voltak a gépek - az egyetlen stratégiai játék volt (számomra az a szó, hogy stratégia, még mindig a TBS-eket jelenti, holott a világ megváltiozott és ma már mindengi az RTS szinonímájaként használja). És régen, voltak ugyan ilyen gagyi és tömegjáték TBS-ek, hiszen a tömegeket akkor is ki kellett szolgálni (ők fizetnek sokat). Ma viszont már csak igen komoly TBS-ek kerülnek ki, mert a szar játékokat már általában RTS-nek írják meg. Ami - HANGSÚLYOZOM - nem azt jelenti, hogy nincs jó RTS!

Sokan felvetik itt a Panzer Generalt. Magam is hosszú napokat és éjszakákat töltöttem vele és nagy rajongója voltam. De most már - idősebb fejjel - be kell látnom, hogy egy nagyon egyszerű (csúnyább szóval primitív) játék volt. Hihetetlenűl elnagyolt. Példáúl sose lehetett tudni, hogy egy egység az most egy szakasz, egy század, vagy egy hadosztály... De bármi is volt, az életben nem léteznek vegytiszta Tigris vagy Puma hadosztályok, stb...

Természetesen a játékélmény elragadó, ehhez nem fér kétség. De ha már TBS, akkor százszor inkább The Operational Art of War. Ez a játék már előre jelezte a 3D kártyás kor TBS-eit, amikor nem a látvány a fontos, hanem a mélység és a valósághűség. A TOAW olyan szinten belemegy a dolgokba, hogy úgy aránylik a Panzer Generalhoz, mint maga a Panzer General az aknakeresőhöz.

Ja és még annyit a TBS-ekről, hogy minden idők legjobb stratégia játéka - a Civilization - is TBS. ezt nem szabad elfelejteni!

Annak reményében, hogy nem sértettem mindenkit vérig, sok kellemes játékot kívánok, kinek RTS-sel, kinek pedig TBS-sel. Én a magam részéről maradok a Combat Mission-nél.
2150 levél
Válasz 03.02.20. 21:54 #70
darkforce
És ez nem olyan tré koppintás játék volt sosem mint a Blitzkrieg, itt a készitők mindent a semmiből valósitottak meg nem pedig másik játékot másoltak, rosszul, úgy hogy még annak az előző részei is mind jobbak voltak nála =) Ámen =)
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
4695 levél
Válasz 03.02.20. 21:51 #69
szedrencs
..még a nehéz napokon is. Ámen
2150 levél
Válasz 03.02.20. 21:50 #68
darkforce
Azthiszem mindketten némiképp rátapintottatok a lényegre. Tény, hogy a körökre osztott stratégiák és az rts-ek kissé más téma, én nem azt mondtam hogy a tbs-ek szarok, csak azt, hogy nekem nem valóak. Én ugyanis a real time izgalmaknak vagyok a híve és a Sudden Strike ezt tökéletesen elhozta nekem. Ilyen hangulattal még egy játék se rendelkezett ... legalábbis számomra... a stratégiák között ... =)
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
4695 levél
Válasz 03.02.20. 20:19 #67
szedrencs
GGabor, ön nyert! Önnek igaza van, legalábbis mondandór roppant közel áll az én gondolataimhoz.

Egyébként tényleg nem kell leírni a körökre osztott stratégiákat, mert - bár valljuk be nekem nem jött be a combat mission 2 demója - vitathatatlan, hogy egy remek játék, és nem véletlenül szeretik annyian. Elég ha pl. itt a dome-on szétnézünk.

(Tudnám mire akartam kilyukadni

Ja igen..én annó rengeteget (éveket!) játszottam panzer general 1-el, és szerintem egy zseniális program, amelyik ma is meállja a helyét. Különösen az 1943 utáni időszak volt benne izgalmas, mikor veterán egységeimmmel pl. Anzionál és Normandia poklában izzadtam. De egy baromi jó játék volt, amihez sajnos a további részei már nem tudtak felnőni. A második rész még csakcsak játszható volt, de a Schorched Earth egy igazán hardcore borzalom volt.

Szóval, ha a Combat Mission legalább feleakkora örömet okoz a játékosoknak, mint nekem annó a PG1, akkor valóban egy kivételes játék lehet.

Bár nekem a TBS-ekből hiányzik az az igazi mocskos real-time csataérzés. Amikor támadsz és az első Panther lánctalpának leszakadásával észreveszed, hogy egy aknamezőre hajtottál, és közben szór az az átkozott ellenséges tüzérség, egyik ellenfeled pedig egy harckocsirajjal megpróbál mindeközben hátbatámadni...ez az, amit egy "nem-multiplayeres" körökre osztott stratégiában soha nem fogsz megtalálni.

Bocs, ha elnyúltam
222 levél
Válasz 03.02.20. 18:52 #66
GGabor
Hi azthiszem kicsit bekappcsolodom a társalgásba
Én személy szerint anno nafgy Pazergenerals rajopngo voltam és szerintem nem kéne leirni a körökre osztott játékokat, persze nem aról van szó hogy mi jön ki a ház mögül de a Panzerban pld némilegnagyobb léptékben kellet gondolkodni mint a Suddenstrikban...
Nem azt mondom hogy a sudden rosz emrt tényleg nagyon jó de kicsit más pld a panzerban nem igazán fordul elő hogy egy királytigris vagy egy pz2 jön e k i ház mögül mertegyáltlaán nincs isbenne ház max az a kérdés hogy a falut mi védi és ebben van realitás igaz hogy nem kéne korlátlan idő két kör között de ebebn van relaitás hogy had ne 1 perc alat döntsem el hogy az adot falu vasuti csomotpont bölcsöde stb elfoglalására milyen egységeket küldök, persze a sudenben persze fontos az idő hiszen ha az adot faluért folyi ka csata akkor nincs anyi időd mérlegelni
sztóvla más kategoria a kettő
A WC3 ra cska anyit hogy szerintem is tömrgtermék persze mindenki probálkozk tömeg terméket kiadni...
Egyébként sok hasonloság figyelhető meg a WC3 Age of és pld anno a Starcraft közöt rusholgatás nem aról van szó hogy ki hogy taktikázik hanem aról hogy ki katingat gyorsabban
2150 levél
Válasz 03.02.20. 18:21 #65
darkforce
El kell hogy szomorítsalak Gid, de a Sudden Strike messze nem tömeg rts! És ha te azt hiszed, hogy az igazi taktikai játékok mind körökre osztott stratégiák, akkor brutálisat tévedsz ...

Bevallom én nem szeretem a körökre osztott játékokat, mert a játékmenet már alapjában véve marha messze áll a realitástól, ezért nem is próbáltam ki a combat mission-t se ... De azért elég sértő ez számomra, hogy te tömegjátéknak mered nevezni a sustot. A realitása messze lekörözi az összes játékot, főleg ha modokat is belevesszük, te se játszhattál vele sokat. Számomra a körökre osztott játékok nem jelentenek olyan élményt, mert mindig van idő pihenni a csaták közt és nem pumpál bennem az adrenalin, hogy most egy királytigris fog kijönni a ház mögül vagy egy Panzer 2.
Lehetőleg olyan játékról ne beszélj a közeljövőben így amivel nem játszottál eleget ...

csuroach : nem azt akartam mondani, csak azt, hogy a Fireglow pl. (a sudden strike készitője) nem teljesen a kapitalizmust vette elsődlegesnek és egy kissebb csoportot céloztak meg a játékukkal mint a Blizzard szokott (jóval kissebbet, mivel a blizz csak tömegjátékokat gyárt). Nyilván náluk is dominált a pénz, elvégre miért adnák most pénzért a játékot, ha nem kell nekik a money, de ők nem elsődlegesen ezért csinálták, ez a lényeg !
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
181 levél
Válasz 03.02.20. 09:20 #64
Gid
Hagy nevettesselek: a Combat Mission készítőit az motiválta, hogy jó játékot készítsenek azoknak (maguknak is), akik már esetleg unják egy picit a stratégiának csúfolt tömeg rts-eket. Ami egyébként a Sudden Strike is. Nem rosszak ezek, csak inkább ügyességi játékok.
Egyébként ti a körökre osztott stratégiákat nem ismeritek? Mást se látni itt csak jobb/rosszabb rts-eket.
Biztos, hogy több idő kell ahhoz, hogy megtanulj játszani egy ilyen játékkal, de nagyságrendekkel nagyobb az élmény is.
...
4249 levél
Válasz 03.02.19. 19:10 #63
csuroach
Ezzel azt akarod mondani hogy az ilyen taktikás játékok fejlesztöit nem érdeklik a pénz?Hát ne nevettesél kérlek.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
2150 levél
Válasz 03.02.19. 18:45 #62
darkforce
Ez elég egyértelmü, hogy minden fejlesztő szeretné ha játéka sikeres lenne, de minden fejlesztő tudja, hogy a játéka milyen csoportot fog megcélozni. A Sudden Strike taktikai rts fejlesztői jól tudhatták, hogy a megrögzött Starcraftosokat sose fogja elcsalogatni a játék és valszeg a többi játékból sem fogja odavonzani a gamereket ez a program, mert ez erősen a taktikára épit nem az egyszerü játékmenetre, mégis megcsinálták és azt se mondható hogy nem a pénzért tették ...
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
4249 levél
Válasz 03.02.19. 15:27 #61
csuroach
Szerintem a w3 jo játék lehet hogy igazad van hogy tömegeknek készült.De melyik nem???Szerintem mindegyjik fejlesztö csapat azt akarja hogy játéka elterjedt és jo legyen és ezt mindenko máshogy valositja meg.A w3-ba egyetlen 1 dolog nem tetszet (talán2)az hogy 1 idö után ellenfeleinket nem érdekli a gyözelem.Más minden jo de szerintem ez a hiba a cossacksba is megvan.Na meg lehet mondjuk a w3-ba azt nem tudja megcsinálni az ellenfél hogy elcsal egy helyre aztán a nem örzött területet támadja (mert ez van a cossacksba)de a w3 akkor is jo.Azt kész.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
2150 levél
Válasz 03.02.18. 23:31 #60
darkforce
csuroach :
akárhogy is nézzük, ha sokat beszélünk a stratégiai játékokról, akkor rájövünk, hogy a Warcraft 3 és az összes Blizzard játék tömegjáték. A nagy tömegeknek készültek, hogy minél nagyobb profitot érjenek el. Csak az tudja ezeket élvezni, aki megrögzülten a géphez van ragadva és sose látott ilyen dolgokat a valóságban. Most nyílván nem egy Orkra gondoltam, mert azt meglehet tényleg nemlátsz itt a környéken (bár lehetnek meglepetések), hanem mondjuk ha elmész megnézel egy katonai bemutatót a modern fegyverekkel és járművekkel, akkor utána már csak röhögsz a Counter Strike-on hogy mennyire de mennyire a tömegeknek készülő realitást nélkülöző játék. Akit meg ezek a dolgok nem fognak meg, annak inkább nem is mondok semmit mert még megsértődik =)
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
4249 levél
Válasz 03.02.18. 16:31 #59
csuroach
Combat Mission??(inkább nem szolok semmit)
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
10960 levél
Válasz 03.02.18. 15:02 #58
Lacko
Nekem a stratégiai játék ott kezdődik, hogy Arnhem ZX Spectrumra (ill. Commodore 64-re). Aztán ott folytatódik, hogy Panzer General. És ott ér véget, hogy Combat Mission.

Valószínűleg nem bírja az ujjam a kattingatást.
4249 levél
Válasz 03.02.18. 14:34 #57
csuroach
Tudjuk darkfi te agy taktikás játéjos vagy.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
2150 levél
Válasz 03.02.17. 21:17 #56
darkforce
Azért nem hiába mondja sok ember, hogy az összes Age of játék nyomába se érhet a Cossacks-nak. Én mondjuk megrögzült taktikai játékos vagyok, nem szeretem a hardcore gémeket és ahol már ez a játék lényege, hogy összevissza kattingatás (legalábbis külső szemlélő számára az) akkor azt kifejezetten utálom (pl. Starcraft, Warcraft 3). Nekem a stratégiai játékok a Sudden Strike-nál kezdődnek, mert ez az a játék aminek tényleg megnézném már a 3. részét ha már így elba*ták a 2.-at =)))
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
4249 levél
Válasz 03.02.16. 15:16 #55
csuroach
Hát szerintem /gondolom/ én is megnézném ha lenne de tudtommal még nem dolgoznak rajta /aoe3/ vagy lehet titokba dolgoznak rajta. Remélem kijavitanák rajta azokat a hibákat amiket már sokszor emlegettem.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
3120 levél
Válasz 03.02.16. 15:00 #54
@Slider@
Ha lenne aoe3 azt megnézném.
4249 levél
Válasz 03.02.16. 10:53 #53
csuroach
Nekem az aoe1nek csak a demoja volt meg.De beismerem nem volt rossz.Az aoe2-t is szerettem egydarabig.De már az se az igazi.Röviden tömören nem mei darab.És szerintem a w3-ba nem mindig ugyanazon a .-on támad az ellen.(szerintem)A starcraftal meg má hagyjatok békén jo
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
2150 levél
Válasz 03.02.15. 20:16 #52
darkforce
Csak én támadtam a war3-at, de amint látod eléggé általános érvekkel, melyek az AoK -ra is igazak és többszörösen igazak a Starcraft-ra ...
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
3120 levél
Válasz 03.02.15. 19:02 #51
@Slider@
Az aoe 1-el de szerettem én játszani annak idején.3éve.Akkor nagyon tetszett.
4249 levél
Válasz 03.02.15. 14:06 #50
csuroach
Khmm.bocs azt irtam hogy ezt és nem azt hogy azt tehát a W3-az nem fikázni az aoéket lehet .vili?
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.