Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
52 levél
Válasz 16.03.11. 16:39 #5493
montanosz
Na remek, nem is tudtam))

ismét hasonlo, friss megjelenéssel

Graviteam Tactics: Mius Front

http://graviteam.com/games/GT_Mius_Front.html

montanosz
10961 levél
Válasz 15.12.11. 16:34 #5492
Lacko
Még cikket is írtam róla annó: http://www.playdome.hu/cikk/26479/squad_assault_west_front_pc
Mondjuk ez pont az első részéről szól.
52 levél
Válasz 15.12.11. 15:36 #5491
montanosz
Teljesen hasonló játék a Squad Assault - Second Wave:

http://tort.fm/public_file//screenshots/14_squad_assault_second_wave.JPG

montanosz
264 levél
Válasz 15.06.22. 22:09 #5490
Krieger
Én azóta is rendületlenül képviselem (általában egyedül) Magyarországot nemzetközi Combat Mission körökben. Azon kívül a paradoxos grand strategy-k szippantottak be nagyon. A Hearts of Iron 4-et várom, a Crusader Kings 2 egyedi és nagyszerű, az Europa Universalis 4 pedig a non plus ultra. Szívből ajánlom mindenkinek.
52 levél
Válasz 15.06.19. 14:50 #5489
montanosz
Legyen egy film is hogy felbuzduljatok egy kis csatározásra, élethűségben veri a Harag c. filmet kenterbe simán ))

A karéliai háború 1944

http://filmbirodalom.com/watch-embed-380991-23466
montanosz
52 levél
Válasz 15.06.19. 13:46 #5488
montanosz
sztem annyira sok szöveg nincs benne hogy ne lehessen érteni

rövid magyar leírást, bill parancsokrol meg efféle itt csinált valaki, azt kérd el de a kézikönyv googleval forditva is azért sokat segit
montanosz
2048 levél
Válasz 15.06.17. 23:11 #5487
PanzerWolf
Kár,hogy nincsen hozzá magyarítás. Mármint a Combat Missionhoz.
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
52 levél
Válasz 15.06.16. 16:35 #5486
montanosz
Én jelenleg a legélethűbb legnagyobb volumenü stratégiával a gary grigsby's war in the west játszom kb fél éve

Sziciliával kínlódok, persze német oldalon.
http://i.ytimg.com/vi/KgqjiN3JNNo/maxresdefault.jpg

- Khm,khm, elég drága, torrenten nincs fent, szoval aki imádja a hard wargame-t nyugodtan írjon privit rám, egy orosz forumon megkönyörültek rajtam és adtak egy működő verziót így ennek a pár embernek akik itt szeretnék tolni nem gond ha priviben megosztom a letölthetőséget gondolom. -
montanosz
201 levél
Válasz 15.06.15. 10:10 #5485
Solyom2
Ki milyen stratégiával játszik manapság? Nagyon leült mára ez a topik.
14 levél
Válasz 15.05.28. 00:15 #5484
SulyokD
Kipróbáltam már a T-90AM vs M1A2SEP párbajt. 5:9-re nyertek a yenkik.
Igazából nyílt egy erdős-dombos terepen volt a csata, én a jenkikkel voltam, kényelmesen előre mentem tüzelő helyzetekbe, sehol semmi, csak kaptuk a lézeres besugárzást... Aztán hirtelen nyílt terepes roham jött! a dombon felbukkant először 4 db T-90AM, ami végül 10-re duzzadt fel. Az első lövésváltás 10 azaz tíz méterről történt az Abramsom a ház mögött volt és pont úgy jött vele szembe az orosz páncélos hogy 10 méterről lőtték telibe egymást... és senki nem lőtt ki senkit! A jenki DU páncél felfogta az orosz lövését, az orosz (N)ERA pedig a jenki lövedéket...
Mind a kettő páncélos sűrű füstképzés mellett nekiállt tolatni míg végül nem látták egymást. Mire kitisztult a köd 5 azaz öt darab orosz páncélos állta körbe 10 méterről az Abramsot, s adta át véleményét az amerikai hadseregről. Meglepő módon a jenki teljes személyzete túlélte, de kiszálláskor agyonlőtték őket...Ezután az orosz páncélosok megindultak és 400 méterről 4 másik M1A2SEP-et is oneshotoltak (úgy hogy nekik nem volt veszteségük mi pedig egy lövést sem adtunk le...).
Ekkor bevallom már kezdtem be pánikolni hogy éppen kitörölnek az univerzumból és valami csinálni kéne. Mivel tudtam hogy merről fognak jönni egyszerűen irányba állítottam a megmaradt 3 páncélost. Minden orosz páncélos kilövéséhez 2 lövedék kellett: az első az ERA-t ütötte ki, a 2. pedig átütötte a páncélt. Most már tényleg szemtől szembe (mivel tudtam hogy merről fognak jönni) a páncélosaim ledaráltak 7 páncélost az övéi közül, 4-2-1 volt a killszám az 1. század megmaradt páncélosainak. Ekkor hirtelen az egyik külön álló Abramsem seggébe becsapódott volna egy lövedék, ha a mögötte lévő már kilőtt és éppen lángoló Abrams meg nem fogja... De megfogta, gyorsan ráfordítottam, amíg a dombon lévőkkel lőttük egymást, 1 páncélossal oldalba kerül az AI. Ráfordítom, telibe is kapták az embereim, de itt is a 2 lövedékes szabály volt érvénybe, tehát kéne még 1 lövést leadni, hirtelen egy bejövő lövedék telibe kapja a kicsikém frontját, az le se szart a, de akkor kiderült hogy nem 1 hanem 4 T-90AM-el kaptak oldalba, kettőt sikerült kilőni, a másik kettő pedig visszahúzódott...
Ekkor mondtam azt hogy elég volt ebből a meccsből, alig 20 perc volt, de meglepően fárasztó is a maga módján.
Az AI-nak maradt 3 v. 4 db páncélosa, nekem 3, összesen 2 T-90-nek volt killje, de az egyiknek egyből 4 M1A2SEP volt a listáján + 11 crewmanom.
Nálam 4-4-1-es végső statot hoztak le a túlélők, a másik 5 páncélost bármilyen eredmény elérése nélkül lőtték ki.

Játszottam mellette egy amcsi-orosz infra only meccset is, mind a kettő oldalon kb 20-20 db katona. A sztori szerint az erdőben járőröző jenki fél-szakasz (kb 20 fő). Mondom ők egy elhagyatott tanyán vannak, simán felsorakozok az erdő szélére, a raj ott tűzalá veszi őket, míg a 2 LMG-t felállítjuk kicsit lentebb. Ez össze is jött, de mikor az erdő szélére értünk az oroszok az álcázott és előre felállított PKM-el jó kis fogadót lőttek ránk. Mi viszonoztunk a tüzet és előre a 2 géppuska előrevonásával és felállításával végül sikerrel semlegesítettük is a problémát, alig 1 fő veszteség árán. Ekkor előrevontam a szakasz PK-t, mondom van aknavető, szétlövöm a tanyát a picsába és csak tisztogatunk. Na az orosz AI-nak ugyanez volt a terve, csak ő "picit" több tüzérséget hívott és "pici" jobb pontossággal amivel azt érte el hogy maradt kemény 4 emberem miután fizikálisan kitöröltek minket az erdő széléről aknavetőkkel alig 60 másodperc alatt..
Valamiért ebben a meccsben kénytelen voltam elismerni az AI felsőbbrendűségét ilyen kérdésekben, ezt még gyakorolnom kell.
52 levél
Válasz 15.05.11. 11:15 #5483
montanosz
ha nem gond ide irom az ajánlot mert e témában ez a topik él csak

http://warsandbattles.com/en/
montanosz
5240 levél
Válasz 15.05.07. 19:16 #5482
Pras
Na de várjunk, ez nem levegőrobbantó, hanem levegőben robbanó lőszer, ami növeli a repesszel beterített zónát, mint a klesszik CMBB-ben a lombkoronán elrobbanó aknagránát, nem?
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
14 levél
Válasz 15.05.07. 17:13 #5481
SulyokD
Nekem a CMRT már túl régi korszakban játszódik, már kicsit ráuntam.
De szerintem a nyáron ettől függetlenül majd beszerzem mivel kíváncsi vagyok rá hogy mennyit változhatott.
10961 levél
Válasz 15.05.07. 17:04 #5480
Lacko
Én inkább a Red Thunderbe várom a magyarokat!
14 levél
Válasz 15.05.07. 16:36 #5479
SulyokD
Most hogy végre ténylegesen kiderült hogy miről van szó így változott a véleményem, láttam már működésben és nem rossz.
Egyébként kíváncsi leszek hogy milyen modulok érkeznek majd a játékhoz, behalnék ha a magyarok is belekerülnének.
10961 levél
Válasz 15.05.07. 16:12 #5478
Lacko
Közben utána néztem ennek az M25-nek és ez egy gépkarabély szerű dolog (de igaziból inkább gránátvető, csak már elmosódnak a határok), amihez létezik levegőégető lőszer.

http://en.wikipedia.org/wiki/XM25_CDTE
10961 levél
Válasz 15.05.07. 15:08 #5477
Lacko
"Airburst Munitions

High explosive shells fired from many ground weapons are now even deadlier thanks to their ability to airburst directly above the target, or even just behind cover such as a wall or building window! This capability is possible due to the proliferation of integrated laser rangefinders, targeting computers, and programmable munitions. Airburst capability is available at the squad level to United States rifle squads in the form of the M25 CDTE (nicknamed the "Punisher") as well as to vehicles such as Abrams tanks, and Russian vehicles such as the BMP-3, BTR-82A, and T-90AM."

Na most azt pontosan nem tudom mi az a M25 CDTE...
5240 levél
Válasz 15.05.07. 14:13 #5476
Pras
Azon tűnődöm, van egy tippem, milyen fegyverről írsz. Azt hiszem, termobarikus fegyvereknek hívják őket; amikor először üzemanyagot porlaszt szét a levegőben, és azt lobbantja be. RPG-7-eshez is létezik termobarikus gránát.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
14 levél
Válasz 15.05.07. 12:49 #5475
SulyokD
A levegő égetető lövedék még nem tűnt fel, talán a jenkiknél lehet v. csak én nem figyeltem oda a másik kettővel játszván. De majd még megnézem hogy milyük van a srácoknak. Bár az hogy a csőalatti gránátvető valami kurva OP az már nekem is feltűnt, főleg nyílt terepes harcászatnál.
10961 levél
Válasz 15.05.06. 22:17 #5474
Lacko
Amennyire én olvastam, a levegő-égető nem tüzérség, hanem cső alatti gránát (vagy esetleg speciális lövedék). Egy olyan videót láttam, hogy az ellenség tökéletes fedezékben volt, hiába lőtték őket kézifegyverekkel (a CMSF-ben ilyenkor hívok tüzérséget), de itt elkezdtek kézifegyverekkel levegő-égetőt lőni, ami a fedezékben megölte az ellenséget.
14 levél
Válasz 15.05.06. 21:59 #5473
SulyokD
Szerintem sokkal jobb mint a CMSF, sokkal közelebb áll szerintem a magyarok szívéhez a téma, drága, de aki szeretni a CM sorozatot annak megéri. A HK-k aktív védelme nekem úgy nem tűnt fel, csak annyi ha valami lézer irányzós cuccal célba veszik (akár kézi fegyver, akár másik jármű) azonnal kiírja hogy "LASER WARNING",előre 180 fokban füstfelhőt csinál és elkezd visszafelé, fedezékbe tolatni a tank.
A levegő égető lőszer még úgy nagyon nem tűnt fel, pedig használok tüzérséget, de volt olyan amcsi vs orosz csata hogy kb a 60 percből kb 20 percig CSAK a tüzérséggel lőttük egymást és meg sem mozdultunk.
A tüzérség jól alkalmazva nagyon erős, itt a rendes tüzérségre gondolok, nem az aknavetőkre. Az is egy jó dolog hogy végre a csata elején a meglévő homokfedezékeket szabadon lehet áthelyezni és egész jó tűzzsákot lehet létrehozni. Az ukránok mint említettem gyengébbek mint a másik 2 frakció, de városi harcban ezt lelehet dolgozni simán. Én pl azt csináltam hogy egy Tunguzkát küldtem be és szépen végiglőttem azokat a házakat ahol tudtam hogy lesznek oroszok... a dupla 30mm-es eléggé nagyot ütött.
Amúgy a járművek szerepe elég érdekes most, ugye gyak mindenhol mindenkinél van valami RPG ami az esetek 99%-ában one shotol bármilyen páncélost, járművet, tehát vigyázni kell a kicsikékre, ellenben ha nem vetik be ellened akkor akár 1 jármű is hatalmas mészárlást tud csinálni. Mondom én egy darab HMWWE-vel elkaptam 4 db BTR-80A-t... sőt volt olyan hogy 12,7-es Barettel lőttünk ki 2 BTR-t 100-300 méterről.
Az AI-nak van 1 nagyon idegesítő szokása ha épületet kell támadni: RPG-t küld, nem egyet, nem kettőt, ráadásul külön van a gyalogságnál AT és HE lövedék hozzá... 1 RPG simán kiüt akár 3-6 főt is az egységből és a csőalatti gránátvető szintúgy nagyon fontos lett! Nagyon sokat használja az AI, mind a saját mind az ellenséges és elég hatékonyan használják.
Az egységek megadásáról egy szót: igazából eléggé ritka, nem túl gyakran adják meg magukat, akkor is általában csak 1-2 ember és kb csatánként ennyi az összes, bár múltkor nekem egy 4 ukrán katonám adta meg magát úgy hogy tökéletes tüzelő helyzetben voltak és ha tüzelnek tovább ott feltartották volna az oroszokat
Egyébként kicsit módosult a támogatások hívása: szakaszparancsnokok tudnak tüzérséget hívni, a légi támogatásokhoz és a UAV-hez külön 4 fős unit van mint a valóságban JTAC...
10961 levél
Válasz 15.05.06. 20:42 #5472
Lacko
Kösz a beszámolókat! Nagyon izgalmasak a csataleírások.
Mivel én nagyon szerettem a Shock Force-ot, remélem egyszer kipróbálhatom ezt is.

Mennyire használsz ilyen levegő-égető lőszert? Illetve milyen az aktív hk védelem? Korai szakaszban láttam olyan videót, hogy Bradley lőni akart egy rakétát, de a védelme támadónak ismerte fel a saját rakétáját és rögtön indított ellene valami védelmet (másik rakéta? lézer?) amitől a rakétája felrobbant közvetlenül a Bradley elött és ezzel kinyírta saját magát.
14 levél
Válasz 15.05.06. 16:42 #5471
SulyokD
Így érettségi közben megfogyatkozott szabadidővel, de nyomtam már 1 meccset az amerikaiakkal is. Elég erős egy társaság, a Javelin OP mint mindig és alapvetően jó felszerelésük van. A HMMWE 50-esével sikerült elkapni egy rakat BTR-t oldalról, röhögve átvitte őket. A légitámogatásuk első osztályú, F-16C + AH-64 = overkill. Plusz találkoztam az ukránok (elméletileg) legjobb tankjával a T-84BM Oplottal. Az én oldalamon volt és kb 500 méteres távról összecsapott egy T-72B3-al, a végeredmény 1-0 lett az oroszoknak... Az első lövés oda-vissza telibe kapta egymás frontpáncélját, de az ERA megfogta és végül az orosz 2. lövése berobbantotta az Oplot lőszerkészletét.
Volt egy érdekes szituáció, mikor az oroszok Mi-24-el és Szu-25-el támadták az állásaimat, én pedig egy AH-64 gépárral és egy F-16CJ-vel. Látványos volt hogy mind a kettő oldalon csak úgy száguldoztak a lövedékek és pár bomba is becsapódott elég látványos hatást elérvén.
14 levél
Válasz 15.05.04. 15:28 #5470
SulyokD
Sziasztok (én vagyok az sulyid csak új regisztrációval)!

Miven nem igazán jelent meg írás a Combat Mission Black Searól ezért gondolkodtam rajta hogy írok már egy cikket a playdomenak. Végül úgy találtam hogy egyszerűbb lesz egy gyak cikk hosszúságú kommentet írnom, kevesebb macerával jár.

Kezdjük az elején: a játék k**** drága, 15k forint. Sokallom érte nem kicsit, ellenben nagyon.
Grafika: a topokhoz képest majdhogyem ocsmány, de itt nem a grafika számít amúgy sem.
Hangok: semmi kiemelkedő.
Kezelés: a szokásos CM-es dolgok...
Most hogy kipanaszkodtam magamt jöjjön a lényege, akit érdekel a modern hadviselés annak orgazmus a játék, de tényleg. Végre vannak UAV-k, helikopterek, repülők, EW, légvédelem rendesen modellezve. Mit is jelent az utolsó? Ha UAV-t v. egyéb repeszközt kérsz és az ellenségnek van AA rakétája akkor jobb búcsúzni tőle, mivel egy hatalmas füstcsíkot látsz majd ami az ég felé megy, s megszűnik az előbb még oly hasznos támogatást nyújtó drágaság.
Amennyiben nem szükséges nem játszok amerikaiakkal, szóval velük nincs (még) tapasztalatom, ellenben oroszokkal és ukránokkal már játszottam pár meccset. A különbség ég és föld, akarom mondani hidegháború és modern hálózat alapú hadviselés.

Az ukrán egységek érdemi része még mindig a SZU összeomlásakor jellemző technikai szinten vagy éppen az alatt van. Ami modernebb jármű ukrán oldalon az a t-64BM (ami még mindig gyengébb az orosz társainál, volt olyan hogy nyílt terepen 1 km-es távolságban találkozott a T-90-esemmel, ráfordultak egymásra, de a csatát az orosz nyerte, frontálisan lőtte ki úgy hogy a teljes személyzet bennégett) illetve a BTR-4E. Ami nagyon fontos az az hogy éjszakai harcban ukránokkal gyak esélytelen a harc! Az összes orosz katonának van éjjellátója, az ukránoknál általában csak a parancsnoknak van = mészárlás (járműveknél ugyanolyan éjszaki fölényben vannak az oroszok (kiv BTR-4E + T-64BM ellen).
A járművek szerepe egyrészt felértékelődött másik részt pedig brutálisan lecsökkent. Ritka az olyan szituáció amikor a másik oldalnak nincsen páncéltörője. Egyébként az orosz gyalogosnak már a kinézetén látszik a fölénye, mindenütt testpáncél, több lőszer, RPG, éjjellátó + jobb kiképzés (jobban harcolnak, kisebb eséllyel van pinned down kiírva).
A támadó hadviselésre nem igazán alkalmasak az ukrán csapatok. Volt olyan hogy járművekkel + gyalogsággal próbáltam támadni egy orosz gyalogság által védett falut, hatalmas mészárszék lett belőle. Az összes járművemet kilőtték + a gyalogságomat is beaprították.
Orosz oldalon nagyon jellemző és elterjedt egység az MT-LBM, ez egy csapatszállító 30mm-essel, olyan sok BTR-t és BMP-t nem igazán szoktam látni, páncélosokat is csak ritkán.

Az AI használja a hidakat rendesen + nyugodtan átmegy a folyókon is ha szüksége van rá.
Tegnap volt egy kicsit több mint 1 órás csatám. Ukránokkal kellett védekeznem infantry only üzemmóban az orosz gépesített támadás ellen. Mivel 3-5 emeletes házakból állt a védendő település, egy folyó pedig végleg elválasztott az orosz támadás irányától. Az AI-ank 2 lehetősége volt, vagy átkelni a folyón v. elfoglalni a hidakat. A folyótól durván 1 km-ig majdnem nyílt terep volt, én pedig a város határában a tetőkre feldobáltam pár nagy AT-t + az emeletekre géppuskákat (és pár embert még szétszórva a városban + ahol lehetséges volt a hídfő kiépítése oda kb 20 gyalogost PKM-el és AT-vel). Az elején adtak le olyan lövést az embereim AT-vel hogy a robbanása 2 MT-LBM-et is elvitt (eltalálta az egyiket és annak a berobbanó lőszere elvitte a másikat). Ezután megpróbálkoztak egy teljes hátbakerüléssel csak mikor átkeltek volna a folyón az egyiket kilőttük, a másik pedig bennragadt a vízben, az az egy darab jármű pedig ami kiért nyílt terepre kapta is a páncéltörőt. Ezután ment oda vissza a lövöldözés kikaptunk még 1-2 csapatszállítót, de mikor megérkezett az erősítésük akkor indítottak egy hatalmas páncélos és gyalogos rohamot az elsődleges híd mellett. Kb 10-12 MTLBM veszett ott oda + 1 t-72b3-as, amint átkeltek a folyón elkezdték kirakni az embereket a félig fedezékből, mi pedig kiszedegetni az ő járműveiket és embereiket, miután kifogytunk a páncéltörőből megindítottak egy kb 100 fős gyalogos rohamot a megmaradt technikával, ezzel végleg kiírtottak minket a város határból, de ők is veszítettek nyílt terepen kb 50 embert + sok időt. Ezután már csak az ment a város ezen felén hogy házról házra tisztogatták ki az embereimet, ahol volt még lőszer ott felfogtuk őket egy kis időre de egyébként nyomultak előre. A második (és egyben másodlagos hídnál) egy kb 30 fős gyalogos rohammal + 2 MTLBM-el próbáltak előrenyomulni. Az örök klasszikus RPG7-tel kilőttük a csapatszállítókat, majd kb 10-12 emberrel megpróbáltuk feltartani őket, ebből egy 10 perces tűzharc lett, oda vissza lőtt mind a két oldal mindennel amilye csak volt AK-SZVD-PKM-RPG... Közben folyamatosan nyomultak előre és végül 2 ember elvesztése árán megtették azt a pár métert a hídig + átkeltek rajta, közben az embereim olyan szinten kifogytak a lőszerből hogy a 20 méterre lévő orosz gyalogságot már makarovval lőtték... Végül elkezdtem visszavonulni a belső városrészbe, de elszórtan elhelyezkedő 1-3 emberkék lőszerhiánnyal kevesek voltak a támadók felfogására, s sokan megadták magukat... Kemény meccs volt nagyon, de ugyanolyan élvezetes is.

Szerintem a fentiek tartalmazzák a véleményemet a játékról
52 levél
Válasz 14.12.22. 13:29 #5469
montanosz
figyelmetekbe ajánlom ezt a játékot

http://www.callofcombat.com/
montanosz
201 levél
Válasz 14.11.05. 21:16 #5468
Solyom2
Na, ez már érdekesnek tűnik:

http://www.battlefront.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=334&Itemid=576
201 levél
Válasz 14.07.13. 15:38 #5467
Solyom2
Ismeri valaki?
http://www.matrixgames.com/products/391/details/Panzer.Command:.Ostfront

Nekem úgy tűnik, valahol épp a CM 2 generációja között van, valami CMx1.5
443 levél
Válasz 14.04.11. 11:08 #5466
uhu
Velem még nem történt ilyen, igaz, a cmbbfan elnevezésemen kívül nincs is semmi más kapcsolatom a youtube-on a játékhoz.
443 levél
Válasz 14.04.11. 11:07 #5465
uhu
Köszi, aranyos sztori!
10961 levél
Válasz 14.03.31. 14:38 #5464
Lacko
Nektek is csinálja mostanában a youtube, hogy reklám helyett (néha ha kérsz egy videót, akkor előtte lejátszik egy reklámot, amit 5 másodperc után skippelhetsz), szóval reklám gyanánt egy CM Normandy jelenetet játszik le. Direkt nem skippeltem, hogy a végén ki lesz-e írva hogy vegyen CM-et... de nem volt kiírva semmi.
5240 levél
Válasz 14.03.23. 14:48 #5463
Pras
Kis sztorizgatás.
Mivel "új" a hét éves laptopomban az akkumulátor, újabban azzal töltöm el a vonatozgatós óráimat, mivel azonban a MÁV wifije a teológia tárgykörébe tartozik, újabban rászoktam, hogy CMBB-zek az úton.
Néhány nappal ezelőtt pedig megtörtént az elképzelhetetlen: Egy ilyen kis szemétláda szivatott nagyjából hat-hét percen keresztül. Volt ugyan két 75mm-es gyalogsági ágyúm, azok elhelyezkedése viszont problémás volt. Az 'A' jelűt a tankette DT géppuskatüze lefogta (bár nem veszélyeztette kritikusan: az orosz jószerivel üresre lőtte a rakaszait, de két sebesült lett a végeredmény), így gyakorlatilag nem tudtam visszalőni, a 'B'-től pedig takarásban volt.
...aztán azért a vége az lett, hogy annyira nekibátorodott Iván a sikeres kulcslyukazástól, hogy előbbre jött, egy 75-ös meg 'B'-ből az eszébe jutott - megalázó volt azért így is.

Korrekt cuccok ezek a gyalogsági ágyúk azért, alapvetően az áruk miatt, bár a későbbi tarackokat jobban díjazom. '41-ben az aprólék harckocsikat pedig ki lehet kapkodni HE-vel is. Csak hát közvetlen irányzással is mocskosul pontatlanok.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
5397 levél
Válasz 14.03.04. 15:03 #5462
Morello
Igen, végső soron innen kell elindulnia mindennek.
443 levél
Válasz 14.03.04. 08:10 #5461
uhu
Is. Persze ez csak egy tényező, illetve "a világ csak belülről változhat meg", szóval magunkban kell meghozni a változást.
10961 levél
Válasz 14.02.13. 11:21 #5460
Lacko
Szerintem ez pont az a topik, ahol ez a téma nem OFF.
Mi, akik CM-et játszunk, nyilván mélyebben (de természetesen különbözően) viszonyulunk a történelemhez (az belül a hadtörihez), mint mondjuk egy átlagos RTS vérpistike.
Nyilván egyikünk sem viszonyul pozitívan semmilyen népírtáshoz. Nagyon nehéz például a barátaimnak, rokonaimnak megmagyarázni, hogy az, hogy háborús érdeklődésű vagyok (sokat olvasok, nézek, játszok ebben a témakörben) az nem azt jelenti, hogy örülök a háborúknak! Azt meg végképp nem jelenti, hogy szívesen részt vennék egyben.
De igenis érdekel minden szintje: ahogy a politikusok kitalálják, hogy na akkor most háború, ahogy a tábornokok megtervezik a stratégiát, ahogy a századosok taktikailag megoldják a helyzetet és ahogy a közkatonák az egészet elszenvedik. És legvégül a fegyvertelen civil lakosság szörnyű és embertelen tapasztalatai is érdekesek. És ez nem perverzió. Ahogy a bélyeggyűjtés vagy a fókák leölése elleni tüntetés sem az. Csak egy érdeklődés. Érdekel, hogy mit érez/gondol az a katona vagy egyszerűen csak résztvevője ennek vagy annak a történelmi (leginkább háborús) helyzetnek.
5397 levél
Válasz 14.02.13. 09:49 #5459
Morello
Arra a magasabb rezgésszintre gondolsz, amibe 2012. dec. 21 után lépett át a világ?
443 levél
Válasz 14.02.12. 21:08 #5458
uhu
Ez kicsit OFF lesz, de talán mégis másoknak is érdekes...
Szóval ez a változás nálam összefügg a lelki, spirituális ébredéssel. Hogy már nem tudom a harcot, meg az izgalmas kütyüket (páncélosok) külön választani a céltalan pusztítástól, szenvedéstől, amit az emberiség magának okozott. Bár nem tudom nem elolvasni a wikipedia-n a különböző eseményeket (amikor pl. egyes scenariok történelmi hátterét kutatom), amelyek mély hatást tesznek rám. Elképesztő, hogy a konkrét harci cselekmények mellett, mintha tényleg teljesen megbolondult volna az emberiség, hogyan irtotta egymást százezerszámra (!) a számos különböző népcsoport.
Persze megtörtént, a múltunk része, csak én már erősebben koncentrálok az új korszakra, amely a szeretetről, a gyógyításról és az együttműködésről szól.
...de CMBB meccsekben tényleg benne vagyok - pontosabban leszek!
10961 levél
Válasz 14.02.09. 19:10 #5457
Lacko
Fura, mert nekem tökre fontos érezni a veszteséget. Nekem pl a sakk nem is volt soha kedvenc játékom.
Engem mindig is (könyvek, filmek) érdekelt a katonák élete, érzései... stb. Ezért ez fontos a játékban is. Amikor én egy századod irányítok (ezt leginkább a CM Shock Forceban éreztem), akkor teljesen át akarom élni egy százados gondjait: egyrészt végre kell hajtanom a parancsokat, másrészt meg kell mentenem az embereimet, harmadrészt a technikát is óvnom kell. Szóval ha egy Humveenak lerobban a kereke, az nem csak olyan szempontból szar, hogy nem vehet részt a csata további részében (pl egy spanyol faszi írt blogot az egyik kampányomról, ahol minden csata után a technikai veszteséget kiszámolta dollárban). De a lényeg nem is a technika, hanem pont az élőerő. Az, hogy a veszteség megérint. Nem csak egy szám. Hanem látom, hogy ő ott a M4-essel elfeküdt. És bár semmi taktikai előnyöm nem származott belőle, mindig küldtem egységet, hogy kezeljék le (buddy aid) és ne engedjék elvérezni. Ez szerintem pont előnye a CMx2 motornak. De persze tökre megértem a te verziódat is.
443 levél
Válasz 14.02.06. 08:14 #5456
uhu
Igazából nem is emiatt, hanem a CMx2 keleti megjelenése okán kívántam véleményt nyilvánítani. Nekem két gondom van vele:
- Egy általános probléma: nekem ez a fajta megjelenítés már nem elfogadható. Túlságosan élethűen adja vissza a pusztítást, az emberek szenvedését, halálát. A magam részéről addig élvezetes egy stratégiai játék, amíg sakkhoz hasonló a koncepciója - tehát a fókuszált gondolkodás - és nem szembesülök az emberiség értelmetlen önpusztításával.
- a másik gond: szerintem teljesen meghibbant a kiadó ezzel az árpolitikával - gyakorlatilag DLC-ket, meglehetősen átlagos grafikával, kiadni konzol-teljes játék áron?????? Ha majd össze akarnám gyűjteni a keleti front egészét lefedő játékot, kis népekkel, stb., akkor majd fizetek 50-100.000 Ft-ot? Noooormális?
Szomorú, hogy immár egyes kis cégek is sikeresen beküzdötték magukat a, kizárólag profitot hajszoló, nagy cégek szintjére.
443 levél
Válasz 14.02.06. 08:07 #5455
uhu
A magam részéről nem tettem le, hogy egyszer majd ismét fogok másokkal multi-CMBB-zni. Bár lehet, hogy mire idáig jutok, addigra már senki sem fog játszani vele.
Nálam ott maradt félbe a CMBB karrier, hogy 1944 decemberében felfügesztettem az egyszemélyes kampányt, amikor megjelent a Panzer Corps. Az elmúlt több mint 2 évet annak szenteltem, mert annyira kiválóan moddolható, hogy készítettem én is olasz kampányt, magyar kampányt és a gyári, gyenguska DLC kampányt is feljavítottam. Ez meg ugy nem kevés idő és energia... De mint írtam, egyszer visszatérek!
201 levél
Válasz 13.10.21. 16:19 #5454
Solyom2
Hmm az a közös CM meccs rohadt jó volt, kár hogy félbeszakadt. Igazából csak azt nem értem, mi történt, hogy így széthullott a magyar CM közösség. Ezt a fórum is 1-2 éve már szinte teljesen kihalt.
Habár ahogy elnézem ez a mai világban szinte minden komoly wargame esetében igaz, sajnos. De javítsatok ki ha (remélhetőleg) tévedek.
264 levél
Válasz 13.10.21. 11:31 #5453
Krieger
Tényleg az idősebbek játsszák viszont idő nem kell hozzá sok. Van olyan ellenfelem is akivel átlagban heti egy kört cserélünk.
10961 levél
Válasz 13.10.21. 10:16 #5452
Lacko
Én eléggé őrlődtem ugyan ezen, amin te, hogy CMx2-vel nagyon kevesen játszanak magyarok, pedig szerintem is rohadt jó és nem csak a grafikában jobb. De megértem őket is, hiszen a CM-hez rengeteg idő kell és aki CM-ezik (és nem valami agynélküli, egérrrángatós RTS-t játszik, az már inkább az idősebb fajtából kerül ki, akiknek köztudottan kevesebb az idejük), az inkább a keleti frontot preferálja, ahol magyar vonatkozású csatákra éhes.
264 levél
Válasz 13.10.21. 09:27 #5451
Krieger
Elhiszem. Pont most indul egy CMx1-es kampány FGM-en. Nem az én asztalom úgyhogy hajrá.
10961 levél
Válasz 13.10.21. 08:00 #5450
Lacko
CMBB-zel? Mert az rengeteg van itt! Még közösen is tartottunk egy hatalmas Borbála majoros partit. Bár az félbeszakadt. De azért vagyunk egy páran, akik multiztunk/multizunk CM-mel, csak hát nem a Normandy-val, hanem a régi CMBB-vel.
10961 levél
Válasz 13.10.21. 07:59 #5449
Lacko
Hát azért a CMx1-ben is kellett modell egy tankhoz vagy emberhez és azt a BMP-t arra húzták rá. Ez nem sokat változott a CMx2-ben sem: itt is van a modell, meg a textúra meg a hang. Csak most már sokkal összetettebb a modell (több a poligon). Itt is elég volna egyetlen BMP egy tankhoz (mondjuk nagyobb kéne a jobb felbontás miatt), csak azért nem elég, mert a hihetőbb kinézett miatt vannak random részek az egységeken: pl ne minden katona ugyan úgy nézzen ki, hanem egy két dologban legyen más a felszerelés, egyenruha. És emiatt kell csak több BMP.

A másik dolog meg az, hogy világviszonylatban is nagyon kevés ember játszik CM-et. Tehát amire egy Totál War-nak futja az eladásokból, akkor nem futja a Battlefront-nak. Ezért osztottak szoroztak és kihozták, hogy vagy nem csinálunk CM-et és lehúzzuk a rolót, vagy rohadt drágán adjuk. És a modulok sem azért vannak szerintem mert ne tudnák megcsinálni a teljes keleti-frontot egyben, hanem azért hogy újabb és újabb bevételük legyen.
264 levél
Válasz 13.10.21. 00:15 #5448
Krieger
Én azt nem értem, hogy ezek az igazi magyar CM játékosok miért nem szeretik a multiplay-t? Nem akarok senkit semmire rábeszélni de az a szomorú valóság, hogy kis hazánkat egyedül szerény személyem képviseli A felfokozódott nemzetközi helyzetre való tekintettel a népszerűbb oldalon még a nyilaskeresztes avataromat is lecseréltem egy tigris tank mellett együtt vidáman dohányozgató magyar és német katonát ábrázoló fotóra.
201 levél
Válasz 13.10.20. 19:24 #5447
Solyom2
Mondjuk annyi legyen a mentségükre szólva, hogy egy 1. generációs CM igazából csak BMP. meg Waw. fájlokból állt, szóval lehetséges volt egy egész hadszíntér lemodellezése.
Nem vagyok nagy szakértője az új CMx2 motornak, de azért egy teljes keleti front jó pár gigát elfoglalna a merevlemezen, hála a modernebb grafikának.
Persze ha nagyon szeretnék, simán meg lehetne csinálni, végül is egy Total War epizód is bőven van 20GB
10961 levél
Válasz 13.10.20. 19:01 #5446
Lacko
Nem kell "eljutni" addig - már ha eljutás alatt azt érted, hogy megvenni a részeket és modulokat. Elég megvárni a magyar modult (gondolom a románokkal együtt adnak majd ki minket külön) és akkor tuti lesz valami bundle megoldás, hogy az alapjátékot és a magyarokat egyben megvenni.

Nagyon fura, hogy pont most került elő ez a kérdéskör, ugyanis épp ma fejeztem be a cikket a Market Gardenről és ennek a befejező mondata ugyan ezt a témát öleli fel. Habár én ott próbáltam pozitívan hozzáállni, hogy az igazi magyar CM játékosok úgyis arra a részre várnak - amiről mi most itt társalgunk. Méghogy nem létezik telepátia...!
899 levél
Válasz 13.10.20. 17:47 #5445
sulyid
Engem érdekelne egy keleti frontos magyar oldalon történő játék, de semmi kedvem nincsen a lehúzásaikhoz, szóval inkább marad a CMBB...
5240 levél
Válasz 13.10.20. 17:45 #5444
Pras
Na hja, na hja, de ilyen árszabásban mire a Turánig jutunk, HA eljutunk egyáltalán, kizárt, hogy legyen rá fedezetem.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.