Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
5240 levél
Válasz 11.07.15. 19:27 #5143
Pras
Összefoglalva, a Battlefront szerint ha

a.) Valaminek százalékos esélye van: Realizmus.
b.) Valaminek százalékos esélye van és mértékéről a játékos tud: Steril játék.

Fasza.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
8 levél
Válasz 11.07.15. 19:15 #5142
razo42
Már a CMSF-ben is volt olyan, hogy felszedték a lőszert és a fegyvert a földről. A hivatalos fórumon írtak valamit róla, hogy bizonyos százalék esélye van ennek, függ a supressiontől, moráltól, stb (mint az elsősegély). Nekem volt, hogy az elesett géppuskás fegyverét csak percek után szedte fel a földön pánikoló társa. (Ja: sziasztok!
264 levél
Válasz 11.07.14. 21:52 #5141
Krieger
Nagyon sejtelmes vagy de asszem azért én elkezdek örülni
10960 levél
Válasz 11.07.14. 20:25 #5140
Lacko
krieger, nem akarom elkiabálni, de ma egy furcsát láttam az 1.01-es CMBN-nel: amcsi ernyősökkel voltam, kevés volt a lőszer és megállítottam az egyik rajt pihenni és ekkor a raj mesterlövésze visszaszaladt egy kockányit a német hullákhoz, lehajolt és aztán úgy csinált a kezével mintha tárazna. Lehet, hogy semmi nem történt és csak oda küldte az őrmester, hogy hátrafele is fedezzen valaki és pont véletlenül akkor tárazott. De az is lehet, hogy felvette a németektől a 7.62-est.
201 levél
Válasz 11.07.14. 18:56 #5139
Solyom2
Nem tartozik az új CM-hez de valaki át tudná küldeni a zámolyi csatát?
Ha már vége a közösnek egyedül lejátszanám
264 levél
Válasz 11.07.14. 18:22 #5138
Krieger
Sikerült a vásárlás? Segítek én is ha kell, szólj nyugodtan. Aztán rögtön el is kezdhetnénk egy csatát.
10960 levél
Válasz 11.07.14. 16:07 #5137
Lacko
Kosz. Igy mar jobban ertem. Külön kösz a sziluett-modért, ezt kerestem Prasnak, de nem talaltam.
A most kijovő 1.01es patchben biztosan nincs SEMMI ILYESMI. Sok mindent JAVIT, de uj dolog nem nagyon kerult be. Ez sem.
636 levél
Válasz 11.07.14. 15:29 #5136
Herrera
Itt van szó részletesebben a többeknek hiányzó egységadatokról, amelyek CMx1 esetén az Enter leütésekor jelentek meg. Elég vicces, hogy a Battlefrontos srác szerint ezek az adatok senki döntéseit nem befolyásolták a játékban, ezért kvázi feleslegesek ("they aren't useful"(!)), továbbá játsszunk sokat és akkor kitapasztaljuk a dolgokat, továbbá a józan ész is segítségünkre lehet. Azt is megtudhatjuk, hogy az új CM sokkal kifinomultabb, mint a korábbiak, ahol előre kiszámított eredmények alapján roncsolódtak a járművek. wtf? Élethűnek tűnt az is, de mindegy...

Azért tervezik az egységinformációs rész fejlesztését, a köv. nagy eresztésben benne lehet. Értelmezze mindenki, ahogy akarja. Hit %: találati valószínűség, sterilizálja a játékot, azér' nincs. Valaki felvetette, hogy legalább színkódok legyenek a várható eredményről: lehet, hogy egy körülbelüli mutató be lesz vezetve valamikor.

Összességében mintha éreznék a fejlesztők, hogy ez így nem kerek, de semmi konkrétum. A játékosok legalább becslés szintjén szeretnének pluszinformációkat kapni, ezt a fejlesztők megértik - mindig is tervezték egy újfajta, nem számokra alapuló információs rendszer kialakítását CMBN-hez. Nem jártak sikerrel eddig, mert ez valahogy egy az egyben kimaradt. Hozzáteszem, ezek még májusi hozzászólások, talán a rövidesen megjelenő első patch már okafogyottá teszi ezeket a problémafelvetéseket.

Itt egy mod mindenesetre ehhez kapcsolódóan, amit többen nagyra tartanak:

Alternate Vehicle and Weapon Silhouettes
'The owls are not what they seem'
12857 levél
Válasz 11.07.14. 09:27 #5135
konrad
Köszi Lacko, megnézem!
10960 levél
Válasz 11.07.14. 09:18 #5134
Lacko
@Pras: Ezt az adattábla dolgot részleteznéd? Ha lehet adnál támpontot arra is, hogy milyen kifejezéseket használjak erre angolul? Én ezt sosem használtam CMBB-ben, szóval nem is teljesen értem, hogy miről beszélsz. De logikusnak tűnik. (van valami olyasmi, hogy a kijelölt egység kirajzolt ikonja KÖRÜL látod, hogy honnan, mellyire páncélozott. Illetve valahol lehet látni, hogy hány méterről, milyen fegyvertől kaphat komoly/veszélyes találatot. Ez nem az, amit keresel?
EDIT: Nem, igazad van, az a unit icon körüli jelzés az egy MOD volt, de nem találom. Lecserélte a mostani sziluett képet egy olyanra, ami színkóddal jelölte, hogy honnan milyen veszély várja.



@konrad: Bocs, ez már régi tartozásom. Szóval bemész Battlefront-on a Store menüpontba. Ott kiválasztod a CMBN-t. Aztán a felső változatra (amelyik nem MAC-es) ráklikkelsz az Order Now-ra. Aztán kicsit lejebb tekersz és ott van egy kiválasztható, legördülő lista, aminek az a neve, hogy Delivery Method. Ebben lehet választani, hogy csak letöltős (55$) vagy csak postai (szintén 55$ ???) vagy letöltős és postai (65$).
Hát őőő ezek tényleg elég érdekes árak, az igaz.
264 levél
Válasz 11.07.14. 00:25 #5133
Krieger
Értem mit mondsz. Akár lehetne is bővebb infó, tényleg sokat lehetne tanulni belőle. Nekem azért nem hiányzik, mert bár elég hiányosak az ilyen irányú ismereteim, de eszembe nem jutna egy shermannal szemből megtámadni egy tigrist akármennyi % sikert is ígér az adott játék. Aztán ha később azt látnám, hogy minden második lövés kivégzi szegényt akkor a továbbiakban már eszembe jutna de nagyon szomorú is lennék és nem sokat játszanék azzal a játékkal. A CM-től ugye nagy fokú realitást vár az ember tehát nyugodtan lehet alapul venni a történelmi tényeket.
Az ingoványos talaj és annak mellékhatásaival csak a napokban szembesültem amikor is Lacko elmondta, hogy a páncélosa elakadt a sárban. Nagy piros pont a játéknak Ezentúl odafigyelek rá, de eddig simán beszoptam volna én is. Sőt ezután is lehet, hogy be fogom mert lehet olyan a helyzet. Például a gyalogságomat erős tűz alá veszi egy ellenséges harckocsi. Az én egyetlen járművem ami képes felvenni a harcot, messze van és mielőbb oda kell érnie ha nem akarom, hogy a szerencsétleneket lemészárolják. Két út van, egy biztonságos kikövezett kerülő, vagy keresztül az ingoványon. Ebben a "helyzetben" én át fogom küldeni a sáron, ha "tapasztalataim" alapján jó esélyt látok a sikerre (És jelenleg jó esélyt látnék mert még soha nem ragadt be járművem). Itt tényleg csak az fog dönteni, hogy hányszor láttad beragadni vagy keresztül menni.

A slow-t tényleg szerencsésebb lett volna sneak-nek hívni mert így nem egyértelmű pedig tényleg az a sneak. Viszont nagyon is fontos és szükséges opció.

Ezek mellékes részletek amik színesíthetik a játékot. A lehetőségek hiánya viszont elronthatja azt. Nem azt mondom, hogy menjen el a katona hugyozni a fa tövébe, vagy írjon levelet az otthoniaknak szabad perceiben, nem. De ha a nyomorult ejtőernyős egyedül landol ellenséges területen fegyver nélkül -mert ugrás közben elhagyta- és gyaloglás közben belebotlik egy MP40-esbe meg egy tölténytáskába, akkor ne hagyja már ott csak azért mert made in germany...
5240 levél
Válasz 11.07.13. 21:43 #5132
Pras
Az adattábláról írtam. A valódi tank nem tudja a "százalékot," tény. De ha én sem (márpedig az ellenfél a főbb specifikációkkal tisztában volt), akkor nem taktikai játékkal játszom, hanem addig küldöm a halálba az embereket, amíg nem sikerül egy célt elérni. Ez talán reálisabb, viszont mozivá degradálja a racionális interakciót. Továbbmegyek, groteszk, hogy a saját lövegem képességeivel sem vagyok tisztában, mert nincs honnan informálódni a játék keretein belül, holott még a böszmébb játékokban is helyet kap legalább egy "enciklopédia", hol minek nevezik. Vagy ott van a harckocsikhoz leosztott üzemeltetési utasítás. Én azért ne küldjem a Tigrisem ingoványos területre, mert ez "a helyzet", vagy mert ez "a tapasztalat?" A CMBB-ben ráküldtem, elsüllyedt, mint a kő. Aztán jött egy másik harckocsi, adattáblán ránéztem a kisebb talajnyomására, és már több eszem volt. Számomra ez a tapasztalat, nem zsinórban ilyeneken elbukott negyven ütközet. Ez a valóságban sem volt járható út. Esetleg rohadjak két hétig a neten, amíg ezeket az információkat összeszedem, noha - Herrera PM-éből utólagos engedelmével idézve a jól megragadott lényeget - lényegében csak Ctrl-C-zni és Ctrl-V-zni kellett volna egy tíz évvel ezelőtt már meglévő adatbázist? Végül, az adattáblákból a CMBB esetében többet tanultam kis túlzással ezekről a konkrét dolgokról, mint három polcnyi, általánosságban a háborúval foglalkozó könyvből.
Számomra ez a korábbi CM-szériáknak egy akkora erőssége volt, hogy megvallom, engem ez zavar a legjobban. Méginkább zavar, hogy a kézikönyv erre tökéletesen megfelelt volna hiánypótlásul, erre mit csinálnak? Gyakorlatilag [b]ugyanazt[b] felsorolják az egységek esetében, ami a játékban egyébként is megtalálható. Esetleg odaírják, hogy armour: up to 18 mm. Ez most komoly? Ezért kár volt kivágni a fákat.

A hunttal kapcsolatban: Pontosan ez az. Mocsok nagy szükség(em) volna egy szigorúan harckocsik ellen vonatkoztatott mozgási ill. ívfigyelési parancsra. A slow emlékeim szerint lassú séta, nem sneak, bár könnyen aláfuthatok, mivel nem sűrűn használtam - túlzottan sokat nem is játszottam. Mondhatjuk erre is, hogy irreális mikromenedzsment, viszont - attól eltekintve, hogy ez az érv a játék 90%-át, mint olyant, illegitimálná - szükség lenne rá legalábbis addig, amíg az AI ezeket a komplex döntési és tervezési helyzeteket egység szintjén le nem veszi a vállunkról.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
264 levél
Válasz 11.07.13. 21:19 #5131
Krieger
Ezek engem kevésbé zavarnak.
%-ot a valódi tank személyzete sem látott, hanem a tapasztalat meg a helyzet függvénye volt, hogy rálőttek-e avagy sem.
Az elhelyezéseket eddig sikerült többé kevésbé megfelelően megoldanom, bár az igaz, hogy nem sokszor kellett mert nem szeretem az ágyúkat.
A harmadikat nem tudom mi.
A hunt az kb pont azt jelenti, hogy move to contact. A sneak az meg a slow.
Ezeket szerintem csak szokni kell.
5240 levél
Válasz 11.07.13. 20:00 #5130
Pras
Az én csőröm ennél sokkal, de sokkal inkább cseszik a következőek:

- Nincs unit data sheet? (CMBO, CMBB, CMAK - egység kijelöl, enter) Komolyan?!Négy szaros ikonról kéne kitalálnom, hogy mennyi esélye van az M10-emnek egy Panther ellen frontálisan X távolságból?
- Négyzetrács-alapú helyezkedés (Tökéletesen lehetetlen normálisan elhelyezni pl. faluban ágyúkat)
- LOS hiánya (bár Target részmegoldásként szóba jön)
- Minek kellett kavarni a hunt-tal és a move to contact-tel? Hol van a sneak?
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
264 levél
Válasz 11.07.13. 19:32 #5129
Krieger
Jó elfogadom, nem kell, hogy a realitás csorbát szenvedjen, nem is elsősorban arra gondolok, hogy csak úgy lecseréljék a fegyvereiket. De szerintem az sem reális, hogy üres tárakkal meg egy szál pisztollyal fekszenek egy rakás ellenséges hullán, rengeteg jó fegyver meg lőszer között.
10960 levél
Válasz 11.07.13. 13:34 #5128
Lacko
Ehhez nem kell béta-tesztelőnek lennem, hogy mit válaszolnának erre (már a korábbi részeknél is mindig felvetődött ilyesmi - és akkor még nem voltam senki, csak egy játékos). Szóval erre az a Battlefront válasza, hogy: "nem reális, nem tipikus". Azaz ebben a háborúban a katonák 99.9%-a saját fegyverrel harcolt. Amiben igazuk is van. (mondjuk a keleti front már más tészta, de szerintem ott sem fogják ezt megcsinálni). Így is túlzásnak tartják, hogy saját halottaktól el lehet venni, mivel így néha megesik az, hogy egy kilőtt tank személyzete felvesz egy halottól egy MG-42-t és elkezd vele lődözni... Szerintük ez se realisztikus. (amiben van némi igazság) Ilyesmik a filmekben és a CoD-okban van.

Én persze örülnék ilyesminek és azt gondolom, hogy ez egy játék, miért ne lehetne benne egy kis játékosság. Mégis mindig ez a válasz. Én (és persze más játékosok is) nagyon szerettük volna, ha a Close Combathoz hasonló kitüntetés-rendszer is lett volna a CM-ben: azaz a csata után (ez főleg kampányoknál érdekes) kitüntetheted a katonákat. De erre is az volt a válasz, hogy a kitüntetés igazából nem a csata után van, hanem hónapokkal később. és ebben is van igazság, de akkor is jó lett volna.

Mindegy, a lényeg, hogy tudom, hogy az lenne a válasz, hogy: nem.
264 levél
Válasz 11.07.12. 20:52 #5127
Krieger
Lacko kéne javasolnod a fejlesztőknek, hogy a katonák tudják felvenni az ellenség fegyvereit meg felszerelését mert ennek a lehetőségnek a hiánya nagyon bánt. Szerintem nem csak engem, vagy tévedek?
12857 levél
Válasz 11.07.12. 13:41 #5126
konrad
Jaja, jó sok pontot raktak a körön belül! Amin elmosolyodtam: "One man dropped here!" és egy kacskaringós nyíl vezet oda az egy árva pöttyhöz...

Hétvégén átlapoztam Kershaw könyvét, a térképek szép színesek - erdősávok, mezők stb. -, de elnagyoltnak találtam! Ráadásul az 504-esek 19-ei akciójáról csak három sort írt (majd begépelem), inkább a 20-ai folyamátkelésről ír, de ugye az már Nijmegen-nél volt a Waal folyón! (Úgy értékeli a 19-ét, mint a németek erő-átcsoportosításait, hogy mielőbb reagálni tudjanak a 82-esek kibontakozásaira, ráadásul bitang nagy taktikai hibákat követtek el, elszalasztva a "DZ"-k felmorzsolását vagy legalábbis az ernyősök Waal-hoz történő felzárkózását! Persze a németek inkább Arnhemmel voltak elfoglalva, de ez érthető is volt!)
10960 levél
Válasz 11.07.12. 12:51 #5125
Lacko
Aztacsipa! Az első kép milyen klassz: még a ledobások pontossága is látszik.
Köszi!
12857 levél
Válasz 11.07.12. 12:14 #5124
konrad
Néhány térkép, talán segít a kimunkálásban:

1.

2.

3.

4.
10960 levél
Válasz 11.07.12. 09:41 #5123
Lacko
Belekezdtem tegnap a Grave-es térkép elkészítésébe. Lehet, hogy nem túl nagy map, de én még ekkora gigantikus térképet sose készítettem az előtt: 1500m X 2000m. Tegnap megrajzoltam a vízrajzot és a főbb utakat, de ezzel is elment egy óra. És ugye a táj benépesítése lesz csak az igazán pöcsölés.

Ráadásul a 44-es térképem elnagyolt, de a mostani (google) meg olyanokat tartalmaz, amik akkor tuti nem voltak, úgyhogy a fantáziámat is nagyon kell használnom (ami nem baj).

Krieger lestoppolta a Lunen nevű falucskát.
10960 levél
Válasz 11.07.11. 09:09 #5122
Lacko
Na feltöltöttem a térképet is. ez a Highway to Reich játékból való, de sajnos eddig nem sikerült jobbat szereznem a terület 44-es állapotáról. Még futok egy kört, megkérem egy holland (ArmA-s) ismerősömet, hátha...

Szóval így már elhelyezhető térben is a három helyszín, annak aki vizuláisabb gondolkodású. Jól látható, hogy a fő stratégiai tereptárgy a Maas folyó és annak mellékágai, illetve a három híd ezeken.

A küldiket is mindjárt feltöltöm, csak van itt egy kis gond az FTP-vel.

264 levél
Válasz 11.07.10. 13:12 #5121
Krieger
10960 levél
Válasz 11.07.10. 12:45 #5120
Lacko
Megkaptam a leveleket (csirketol es prastol is), csak gyakorlatilag elhasznaltam a mobilnet havi keretet. Ugyhogy most takarékra vettem a filekuldest es csak az irodabol fogok kuldeni meg letolteni...
Bocs!

Viszont a jo hir, hogy tanulgatom a kampanykeszitest (igen, mar csinaltam kettot, de jo pap holtig tanul... ) es emiatt egyreszt atszerkesztettem a Bridge 2. kuldeteset (vedekezes), masreszt csinalom a Gerber utolso elotti kuldijet is. Ebben kene egy kis tesztelesi segitseg...
Holnap lehet, hogy már tudnam is kuldeni.
264 levél
Válasz 11.07.10. 12:11 #5119
Krieger
Emailt megkaptad? Közben rájöttem, hogy bár szép az a térkép amit csatoltam, de nem igazán találtam el helyszínt Látom van itt szakember úgyhogy nem erőltetem
12857 levél
Válasz 11.07.09. 21:35 #5118
konrad
Ok Lacko! A kiindulási pont Robert J. Kershaw a "Hídfő" c. 600 oldalas könyve! Ezt a könyvet már régóta ajánlottam a figyelmetekbe, mikro-részletességgel ír a hollandiai csatákról!

Fellapozom a kérdéses időpontot és ha találok hivatkozást, akkor részletesen leírom! Ha térkép van a könyvben erről a manőverről, akkor azt beszkennelem, bár nem veszek rá mérget, hiszen Kershaw is hadosztály-szinten térképezett! Ha találok valamit, itt e topikban leírom!
10960 levél
Válasz 11.07.09. 17:56 #5117
Lacko
44 szept 19, Hollandia, Grave. Ez Nijmegentől délre van és a 82esek szektora volt.
Mint irtam, a mese szerint a 504es ezred 2 zaszloalja lenne az ellenfél, a játékos pedig a 107es Pz brigade.
12857 levél
Válasz 11.07.09. 17:31 #5116
konrad
Semmi gond Lacko! (Csak azért sürgölődöm itt, mert most még van egy kis "dugilóvém", aztán asszony tudta nélkül be tudnám rendelni! De az sem baj, ha a sötétebb őszi/téli estékre lesz meg a CMBN, bár nagyon szeretnék már most Veletek közösben játszani!)

Küldetés: időpont, helyszín! Írd meg lécci, aztán "varázsolok" valamit! Ez a kampány amúgy 1944. Hollandia lenne?

"Szép frankón elvágtam az ernyősöket és plusz két napot nyertem az Arnhemnél harcoló kameradoknak, hogy végleg felszámolják a Vörös Ördögöket."

Miért vonz ennyire Arnhem??? Jaaaaa, most már tudom: mert jártál arra, értem! Nagyon irigyellek tudod?, persze nem pejoratív értelemben!
264 levél
Válasz 11.07.09. 13:14 #5115
Krieger
Back, a zsuga bubus zsidó.
10960 levél
Válasz 11.07.09. 11:42 #5114
Lacko
Kösz krieger!

És akkor a core unitokról (azaz a kampány lényegi magja, akik harcolnak és fogynak):



Amerika:
Az eredetiben az 504-es ezred mindhárom zászlóalja részt vett, de a CM-ben ez kicsit túlzás. Ezért én arra gondoltam, hogy egy megerősített zászlóalj lenne az ernyősök core unitja. Ez ugye három század (de a legtöbb szakszban kicseréljük az aknavetősöket vagy nehézgéppuskásokra, vagy bazookásokra, vagy 51mm AT ágyúsra) plusz adhatunk nekik még specialistákat, amitől azért erősebbek lesznek, mint egy sima zászlóalj).
Plusz a három századon kívól van egy utász százada is, meg egy HQ százada, aminek eleve van rengeteg aknavetője. És még offmap tüzérséget is kapnak majd, mivel a XXX hadtest egy idő után tudott biztosítani nekik nagyobb tüzérséget délről. Ja és természetesen légitámogatásuk is van, amire szükségük is lesz a német tankok ellen - ehhez viszont FO spottereket kell adnunk specialistaként)
Ezen kívül a végső küldikbe kellenek ugye a XXX hadtest előfutárai. Ezek páncélozott felderítők (greyhoundok) és páncélos ékek (shermanok) gépesített (félhernyó) gyalogsággal: Ez egy Armoured Infantry század lenne, aminek az antitank platoonjából kitöröljük az ágyúkat és rakunk bele vagy 8 Shermant. A HQ-jához és az egyik szakaszához meg beteszünk Grayohoundokat.

Német:
Az eredetiben ez a 107-es Pz Brigade 2db zászlóaljjal, plusz két kiegészítő gyalogság is van: a Kampf Gruppe Jungwerth és a KG Lewin. Na ezt az erőt kéne leredukálni, mivel az eredetiben csak az egyik zászlóaljban van 6+(3*14) db Panther, ami elég kemény...
Szóval itt lenne egy PanzerGrenadier Battalion, amiben a 4. company-t (heavy) alakítanánk át: ennek csak egy használható platoonja van, de abban van 3 section, és ezekből dobálnánk ki a Stümmeleket és tennénk be 4-4 Panthert. Ezen kívül a PzG századokban is van egy 4dik (heavy) platoon, amiben szintén van stümmel meg ilyesmi, na azokat is kidobjuk és Pumák, meg PzIV-ek mennek be. Illetve az egyik századból majd Recon Coy-t csinálunk és lehet, hogy csak oda mennek a Pumák, de oda mehetnek Stümmelek is.
És akkor marad a KampfGruppe, amiből szerintem elég egy (pl a Jungwerth - mert tetszik a neve) és az egy Fusilier company 2db szakasza lesz (a többi részét töröljük) és kapnak Opel Blitzeket a mozgáshoz. Illetve kicsit átvariáljuk őket szedett-vedettre, hisz igaziból ezek ilyen összekapkodott katonák.


Még arra gondoltam, hogy a német core unitokat nevezzük el mind, mert így név szerint lehet hivatkozni rájuk, ami nagyot dob a beleélhetőségen.
)a mostani német kampányomban, nevén neveztem a briefingben a katonákat, de mivel a core unitban nem neveztem őket el, ezért minden játékkor máshogy hívják őket és ezért a briefingemben is hülyeség van, ha valaki veszi a fáradtságot és megnézi, hogy hogyan is hívják a mesterlövész, akire utaltam a briefingben...
264 levél
Válasz 11.07.09. 09:41 #5113
Krieger
Egyelőre nem látok benne bukfencet de még nézegetem. Térképet is bevállalok.
10960 levél
Válasz 11.07.09. 09:31 #5112
Lacko
konrad, nagyon hülye voltam és elfelejtettem pénteken megnézni neked. Most meg hétvégén nem tudom a mobilról, de majd hétfőn.

West Front: hát igen, a régi klasszikusokat nehéz überelni. Látod én is elővettem ezt a őskövület Highway to Reich-et és a CMBN közepette tolom néha, mert annyira élvezetes. Szép frankón elvágtam az ernyősöket és plusz két napot nyertem az Arnhemnél harcoló kameradoknak, hogy végleg felszámolják a Vörös Ördögöket. Innen jött az ötlet, hogy lehetne ilyen döntéshozós kampányt csinálni.

És köszi a felajánlást nyomozásban, de sajnos újra olvastam ennek a küldinek a briefingjét és kiderült, hogy ez egy kitalált csata (fictional scenario), mivel a németek itt nem támadtak igaziból. De ez engem most kevéssé érdekel, mert a lentebb leírt csaták nagyon klasszak lehetnek, ha jól csináljuk meg! Szóval most ebben a lázban égek. Azért térkép jó lenne 44-ből a területről, mert a mapokat meg kell azért jól csinálni.

Tényleg, Pras, krieger, Csirke! Olyat be tudtok vállalni, hogyha kész egy térkép, akkor azt feltúrbózzátok? Ez alatt azt értem, hogy betöltitek a kész térképet a map editorba és tesztek rá extrákat: szénakazal, villanyoszlop, útjelzők... Esetleg fákat, bokrokat... stb. Amitől még élőbb, igazibb lenne az egész? Persze komplett mapot is csinálhattok! De ha egyelőre az nem akartok, akkor ezt az utómunkát is NAGYON megköszönném.

Illetve továbbra is várom - ha sikerül átrágni magatokat a 19 rövid leíráson - hogy van-e logikai bukfenc? Vagy ki lehet-e hozni érdekesebb küldetéseket, érdekesebb döntéseket? Mindenért kösz.
201 levél
Válasz 11.07.08. 20:34 #5111
Solyom2
Remélem a keleti front majd az európai piacon is megjelenik.Sztem az amcsikat annyira nem vonzza a német-szovjet háború.

De keleten is folytatódnak a harcok.A szovjet utászok támadást indítottak a német gyalogság ellen 1941 decemberében.2 század gyalogos.Valamint egy BT5 és egy Valentine tank támogatja a támadást.
De a BT5 már a harc elején szerencsétlenül járt:
http://kepfeltoltes.hu/view/110708/Barbarossa_to_Berlin_2011-07-08_18-13-57-50090_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
12857 levél
Válasz 11.07.08. 20:06 #5110
konrad
Lacko, ha írsz konkrét helyszínt, időpontot, akkor én szívesen utánanézek a résztvevő csapatoknak! Így autentikusabb lehet a kampány!

Várom a gamma letöltési/fizetési helyét! Nézd meg lécci!

PS.: Off leszek kurvára! ? Ma kicseréltem a dvd meghajtómat! Feltettem az általad ajándékozott West Front-ot - simán felment -, és mit ad Isten?: találtam peccset hozzá, hogy XP sp3 alatt fusson! Azóta Normandia ég, jönnek ezerrel a Carriers-ek, Shermann-ek és a game fut ezerrel!!!!! Én meg állom a "vártát" a PzIVH-kal... Gyilkolom őket ezerrel! Persze azért hétvégén a CMBN küldit is folytatom...
10960 levél
Válasz 11.07.08. 18:36 #5109
Lacko
Van három fontos és két lényegtelen helyszín:

Grave
Nederasset (Gravetől közvetlenül északra)
Overasselt (Gravetől jócskán keletre)

Lunen (Nederasset-től északra)
Jezsuita rendház (Gravetől délre)

[majd hétfőn teszek fel térképet is]

És itt van a 19 küldi, amiből 4db csak döntés küldi. És a többi is a fenti 3+2 térképen zajlik.
Lesz vele melő, de nem olyan félelmetes, mint 19 küldit megcsinálni.



1. Döntés: Ha Grave ellen, akkor 2, Ha Overasset ellen, akkor 3.

2. Grave ellen DKről. (csak az E Coy védi - könnyű). Ha nyer 4, ha veszt, akkor 5.

3. Overasset ellen Délről (könnyű - AA védi csak). Ha veszt, akkor 2, ha nyer akkor 6.

4. Nederasset ellen Délről (nehéz - délen védi az E coy maradéka és Északon D Coy) Ha nyer, akkor 15, ha veszt, akkor 16.

5. Overasselt ellen délről (közepes - védi északon az A Coy + AA) Ha nyer, akkor 9, ha veszt akkor LOSE

6. Grave ellen DKről. (nehéz - E, F Coy + arty). ha nyer, akkor 7, ha veszt akkor 8.

7. Döntés: Ha Nederasselt ÉK-ről, akkor 9. Ha Nederasselt D-ről, akkor 10.

8. Grave ellen megint, de friss csapatokkal (közepes - amcsik leharcoltak). Ha nyer, akkor 7, ha veszt, akkor LOSE.

9. Nederasselt ÉK-ről (könnyű/közepes, mert nem kell átkelni egy hídon). ha veszt, akkor 11, Ha nyer, akkor 12.

10. Nederasselt D-ről (nehéz - délen védi az E coy maradéka és Északon D Coy). ha veszt, akkor 9, ha nyer, akkor 11.

11. Overasselt É, védekezés az északról jövőernyősök ellen. Ha veszt, akkor LOSE, ha nyer akkor WIN.

12. Döntés: Ha Jezsuiták, akkor 13, ha Lunen,akkor 14.

13. Jezsuiták (közepes - védekezés a Shermanok ellen) mindenkép WIN.

14. Lunen (könnyű - felszámolni az ernyősöket) mindenkép WIN.

15. Döntés: Ha Overasselt ÉNY-ről, akkor 17, ha Lunen, akkor 18.

16. Nederasselt délről megint (közepes - friss németek, leharcolt jenkik). Ha veszt, akkor LOSE, ha nyer, akkor 15.

17. Overasselt ÉNY-ről (könnyű, mert nem kell hidon átkelni) Ha nyer, akkor 13, ha veszt, akkor 19.

18. Lunen (könnyű - felszámolni az ernyősöket) ha nyer, akkor 13, ha veszt, akkor 19.

19. Nederasselt védése az É-ról támadó ernyősök ellen. Ha nyer, akkor 13, ha veszt akkor LOSE.



Belátom, hogy ez így leírva bonyolult, de felrajzolva is az (egymáson átmenő nyilak). Szóval nem tudom, hogyan írhatnám le pontosabban és átláthatóbban nektek.
Azért felteszem a kérésem: Ha lehet nézzétek át egy térképpel (rákereshettek a google-lel is, vagy hétfőn teszek fel térképet) és nézzétek meg, hogy nincs-e logikai bukfenc valamelyik ágban.
Illetve minden ötlet jöhet. Bár jó lenne, ha a csomópontok (küldetések száma nem nőne).
10960 levél
Válasz 11.07.08. 11:21 #5108
Lacko
Szuper! Oké.

Van kedved előtte anyagot gyűjteni, hogy milyen egységek vettek részt? vagy hagyjuk ezt és legyen semi-historical?
Térképeket szerzek én (bár ha te is körülnézel a weben az nem baj, de egyelőre én elég keveset találtam). Sajnos a Google Maps csak közepesen jó, mert azóta sok minden megváltozott (pl műtavakat hoztak létre). Mindegy, mert ha pálya-térképet úgyse akarsz csinálni, akkor azokat majd megcsinálom (vagy jelentkezik még valaki, aki szívesen csinálna azt is).

Amit közösen kéne összeállítani, az a un. core-units. Ez egy olyan csapat (mindkét oldalon) akik végig jönnek az egész kampányon. Szóval ha veszteségek érik, akkor egy köv küldiben kevesebben lennek. (én a saját kampányaimnál eddig csak a játszható oldalnak csináltam ilyen core-unitot, de a Devil Descent óta ráéreztem, hogy mekkora lehetőség van benne.)
Tehát össze kéne szednünk azt az egy-két ejtőernyős századot (megerősitve tüzérséggel és páncélelhárítókkal, meg könnyű járművekkel (gyakorlatilag csak jeepek), akik a kampány elején lesznek fontosak. Őket kell lezavarni a hidakról és a Pokol országútjáról. De be kell venni ebbe a core unitba a XXX hadtestet is, ami sok Shermanból és gépesített gyalogságból áll. (Na ez az egyetlen gyenge pontja a projektnek, ugyanis ezek igaziból angolok, de most még nincs ilyen a játékban, de szerintem helyettesíthetők amcsikkal. Aztán ha kijön a British Modul, akkor ezt a részt vagy újra készítjük - vagy hagyjuk a francba és új projektekbe kezdünk, ha van kedvünk).

A németeknél volt minden: Pantherek, JPzIV, Puma, páncélgránátosok, gépkocsizó gyalogság...kb egy ezred méretben. Természetesen ezek soha nem egyszerre kerülnek bevetésre. De ha bénázunk velük, akkor az kihat a későbbi csatákra.

Készítek majd egy ilyen tervet is, hogy melyik csata után miket lehetne dönteni. És azt is átküldöm majd (vagy felrakom ide). Inkább ide, mert még az elméleti beleugatás is nagy segítség bárkitől.

Ja a kampány 4 napot ölel fel.
264 levél
Válasz 11.07.08. 10:54 #5107
Krieger
A Devils' Descent szerintem is egy nagyon jó kampány. Nekem is nagyon tetszett, hogy dinamikus. Ennek hatására nyitottam meg először a scenario editort, de a lelkesedésem hamar elszállt. Nyilván nem egy ilyen kampánnyal kell kezdeni Így viszont, hogy egy rutinos szerkesztő keze alá dolgozhatok, szívesen felajánlom a a segítségemet egyszerű feladatok elvégzésében.
10960 levél
Válasz 11.07.08. 08:28 #5106
Lacko
Van valakinek kedve küldetést szerkeszteni?

Tegnap kitaláltam egy német kampányt, amit meg lehetne csinálni, de egyedül nem merek belevágni.
Térkép nem kell sok hozzá: 3-4 helyszín volna csak, de különböző csaták.

Két helyről jött az ötlet:
1., Tegnap játszottam egyet a nagyon régi Highway to Hell stratégiai játékkal, amiben a németekkel kellett Grave környékén harcolnom és elég sok stratégiai döntést kellett hozni.
2., Van egy CMBN kampány (Devils' Descent) amiben a játékosnak szintén startégiai döntéseket kell hoznia, úgy, hogy két hagyományos CM küldetés között van egy olyan, hogy pl csak egy út, és ha előre akarsz törni a századoddal, akkor menj egy katonával az út végére és END, ha pedig óvatos vagy és inkább bevéded az épp elfoglalt falut, akkor maradj, ahol vagy és END. És ettől a döntésedtől függ, hogy a köv küldi egy másik falu megtámadása, vagy az előző védése lesz. De ez nem azt jelenti, hogy mihez van kedved (védeni vagy támadni), hanem pl az ellenség mérete fix és ha támadsz, akkor nagyon nehéz lesz, de védekezni könnyebb és miután ledaráltad ezt az ellenséget, már csak a maradéka fogja védeni a köv falut... Szóval nagyon oda kell figyelni. A fórumban vannak, akik vért pisálnak, olyan nehéz nekik ez a kampány, de pl nekem elég könnyű volt. Van egy küldi, ahol a hülyéket ledarálja a wehrmacht, mert nem értették meg az előző küldi lényegét: ott ugyanis nem védekezni kell, mint egy sima CM küldiben, hanem kinyírni, akit tudsz, aztán visszavonulni. Így a következőben, ennyivel kevesebb a német, és annyival több az amcsi, mint amennyit kihoztál.

Mindegy. A lényeg, hogy pár térképen, sok féle csatával meg lehetne csinálni a Grave (hollandia, market-garden) körüli csatákat. Itt ugyanis a 82-es amcsiknak el kellett foglalni 2-3 hidat és nyitva tartani a Hells Highway-t. A németeknek meg ezt kell megakadályozni. De nem a hidak védelmével: az már történelmi tény, hogy azokat simán elfoglalták, hanem a visszavételükkel. És pl van egy kisebb híd keletre, amit könnyen le lehet nyomni, de időveszteség. Viszont ha azon átmegy a németek fele, akkor a nagy hidat (Garve-nél) mindkét oldalról lehet támadni, nem csak egy felől. Persze az idő is számít, mert a XXX hadtest jön felfelé Eindhovenből és jobb ha addigra már szilárdan a németeké Grave, mert különben az amcsik két irányból támadnak.

Tehát meg kell csinálni pár térképet és utána készíteni sok küldit ezeken, amik a core-unit-okat használják. Aztán ezeket egy bonyolult gráfban (melyik csata után, milyen eredmény esetén, mi következzen) össze kell rakni kampánnyá. Ez kicsit olyasmi, mint a régi kaland-kockázat regények: ha így döntesz, akkor lapozz a 113. oldalra, ha viszont amúgy, akkor a 98. oldalra. Na ugyan így lehet dinamikus kampányt csinálni CMBN-ben. Csak a legtöbben (én is) lineárisat készítünk, mert az egyszerűbb.


A legnagyobb meló aztán a bétatesztelés, de jó lenne ha a térképeken való katona lerakásban is tudna valaki segíteni.

Na?
264 levél
Válasz 11.07.08. 00:20 #5105
Krieger
Irigyellek ezért a szimultánért. Velem valamiért nem akarnak játszani.
12857 levél
Válasz 11.07.07. 15:39 #5104
konrad
10960 levél
Válasz 11.07.07. 15:12 #5103
Lacko
Jelenleg azt hiszem ezek a csatak mennek:
pras - csirke
pras - lacko
csirke - lacko
krieger - lacko

A battlefront webshopja néha valtozik. Majd holnap megnézem hogyan kell letöltőst venni.
12857 levél
Válasz 11.07.07. 14:45 #5102
konrad
"Engem megnyugtat, hogy te pont úgy vezeted ezt a támadást, ahogy annó én."



Igen, mert logikusnak tűnt, hogy a jobbszárny terepszakasza jóval rövidebb, védettebb (a fák és ott a crossroad-nál a bocage-sáv, plusz a jobbszélső házban senki nincs, így - annyi - tüzet sem kap a csapat!) A balszél pedig maga a mészárszék lett volna, ha ott erőlködöm: egyrészt hiába van ott a sok szénakazal, totál belőtték volna azt a sík terepet, másrészt az a rohadt pc-elhárító ágyú nagyon kellemetlen lett volna!

Tegnap ugyan nem volt új köröm - füvet nyírtam-, de ma este kicsit jobban megmozdítom a jobb oldalt: először a templomudvart szeretném felszámolni, aztán a házakban védekezőket hátulról lekapni.

Lacko! Ti most a CMBN-el játszotok közösen a srácokkal? Néztem a spoilerben feltett képeket: ki ki ellen gyűrkőzik?

Ja még annyit: felmentem a battlefront oldalra, de ott csak dobozos rendelést ajánlottak, cca. 55 dollárért, ami kicsit húzós! Mennyi ez a feltelepítéses dolog és azt hol a francba találom? (Bocsi, de bizots én vagyok a balfasz...)
10960 levél
Válasz 11.07.07. 13:09 #5101
Lacko
Középen szerintem nem kell elsietni. Nem baj az ha nem egyszerre érnek a faluba a jobbszárnnyal együtt. Szicsász! - ahogy a gruppenführer mondaná. A jobbszárnyon kell siettetni (ha egyáltalán kell siettetni), de szerintem az is jól halad.
Pumákkal és gpukkal lőni a falu házait!!! Rövid ez a csata, nem kell spórolni a lőszerrel.

Engem megnyugtat, hogy te pont úgy vezeted ezt a támadást, ahogy annó én.
10960 levél
Válasz 11.07.07. 06:21 #5100
Lacko
A mienkben nem is... De egyenlő ellenfelek esetén...

Azert nem hiszem, hogy veletlen, mert mosy harom csata is zajlik/zajlott ezen a mapen és mindben ugyan ott van a kétcsillagos es az egycsillagos zona.
264 levél
Válasz 11.07.06. 23:04 #5099
Krieger
Érdekes látni ugyan azt a térképet más játékosok szemével. Még szerencse, hogy én mindent elolvashatok.

Amúgy szerintem az egy véletlen, hogy az egyik zóna többet ér mint a másik, de amúgy ha ez nem így lenne, akkor teljesen kiegyenlített lenne a map. Nem akarom magamat fényezni de ennek egyébként semmi jelentősége nem volt a mi összacsapásunkban. Secured
16989 levél
Válasz 11.07.06. 18:21 #5098
KisCsirkee
Csak látom a géépuskás osztagot, ráklikkelek, és német arcot látok mellettük. Megnézem, és a fegyverük is MG42. Na, mondom, fasza...

Persze, vállalom, semmi baj, csak rácsodálkoztam!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
899 levél
Válasz 11.07.06. 18:20 #5097
sulyid
Ismerem , de nekem nem olyan kéne , amiben a legyőzhetetlen amerikaiak játszák a főszerepet , hanem olyan amiben pl izraeli katonákkal lehet harcolni 56-ban , vagy 67-ben.
10960 levél
Válasz 11.07.06. 18:10 #5096
Lacko
De van. Az a neve, hogy Combat Mission Shock Force.
899 levél
Válasz 11.07.06. 17:53 #5095
sulyid
Nincsen valami CM-hez hasonló cucc , ami a közel-keleten játszódik? Nekem eddig a CM:BO és a CM:BB volt meg. Ez a nyugat európai cucc nem hatot meg. Majd talán észak-afrikában!
10960 levél
Válasz 11.07.06. 17:39 #5094
Lacko
Pedig szoltam előre, hogy megviccellek egy axis vs axis-szal.
Ezt lelkiismereti okokból nem vállalod?

És pras tényleg egy kinzó...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.