Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
85 levél
Válasz 03.11.27. 22:49 #1243
kampfi
Ezzel nem ertek egyet.

A lovegek tamadasnal is hasznalhatoak. Persze csak abba az esetben, ha a terkep erosen tagolt(mondjuk 1 erdo mogott nyugodtan tudod mozgatni oket) akkor a siker kulcsa lehet, ha az agyukat sikerul egy jo kilatast biztosito dombra telepiteni. Par darab aknavetovel es mg-42 sel megspekelve erzekeny vesztesegeket tud okozni a vedoknek.

Ezzel a modszerrel a megeroditett allasok konnyeden semlegesithetoek.
3973 levél
Válasz 03.11.27. 22:04 #1242
Petyo
Na ja. Szórnak rendesen mi?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 03.11.27. 22:00 #1241
szedrencs
Huba, akkora sallert kaptam Kampfitól, hogy életem végéig megemlegetem.

Tipp: 280mm-es és 300mm-es orosz rakétavetőlet asszem gyorsan elfelejtem, baromira nem érik meg a pénzüket.
3973 levél
Válasz 03.11.27. 21:27 #1240
Petyo
Sz'tem támadásban nem igazán lehet lövegeket használni. Először is baromi lassan mozog (ha ráaggatom egy vontatóra az meg sokáig tart). Simán lehagyják az előrtörő gyalogosok. Teherautóról leakasztva egy Pak 40-est legalább 2 perc alatt visznek állásba. Ennyi idő alatt könnyedén legyilkolhatják.
Tapasztalataim szerint támadásban, főleg ha előretörés van, ennyi idő túl sok.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 03.11.27. 21:21 #1239
Petyo
Ez esetben én vagy fedezékről fedezékre járok-kelek, vagy előre kiadom az útvonalat max változtatok rajta.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 03.11.27. 11:18 #1238
szedrencs
Nem akar valaki modolni egy jó kis katlanos scenáriót.

Pl. max. méretú pálya, őszi este, eső, sok erdővel, sok bekerített orosz gyalogossal (unfit+kevés lőszer) + néhány tankokkal (kevés lőszerrel, immobile), és MINDEN oldalról támadó németekkel + tüzérséggel. Aztán 20-30 kör után az oroszok megpróbálhatnának kitörni a katlanból, és néhány erősítésként kelet felől érkező tankkal + gyaloggal rendesen próbára tennék a beásott németeket, miközben próbálnák elérni a keleti exit zone-t a bekerített oroszok.

Szerintem egész jó pálya lenne.
(Ötleteket lehet meríteni a "Háború virágfüzérek nélkül" Kershaw könyvből, amit én elég jónak és izgalmasnak tartok.)

http://www.libri.hu/cgi-bin/libri/htmlos.cgi/062356.2.699778154876421641
4695 levél
Válasz 03.11.27. 11:08 #1237
szedrencs
Tankok: próbálom fedezéktől fedezékig mozgatni őket, kulcslyuktaktikát használva. Cover armour paranccsal persze.

Ha ISU-122-vel, vagy mondjuk IS-2-vel megyek, és pl. finnek ellen és tudom, hogy 800-1000m-es távon belül semmi sincs, ami fájna, akkor persze legénykedek. A lényeg, hogy a felderítetlen erdősávokat próbálom kerülni, tehát Guderiannal ellentétben nálam az első támadóhullám mindig a gyalogság, és ezeket követve támogatom tankokkal az egészet.

Kérdés: támadásban valaki használ AT gunokat? Tapasztalatok vannak erről? Átlagosan hogyan bírják nálatok az AT-k? Két lövést leadnak, és halottak, vagy ti is inkább visszavonjátok/áthelyezitek őket, amint kilőttek 1-2 tankot, és felfedték a pozíciójukat?

Lenne még egy érdekes kérdés: bivalyerős tankokat plain terepen hogyan próbáljátok kivégezni? Prassal volt egy jó meccsem (persze több is volt) amikor egy Tigrissel (miután a többi tankját kilőttem) rendesen sakkban tartott. Megpróbáltam a 2 szélről (mivel ő a kezdővonal magasságában állt, középen) kilőttni a 2 uccsó t34-esemmel, de egyszerűen túl messze volt, úgyhogy a lassú toronyra alapozott taktika csak annyiban jött be, hogy immobile-lé lőttem, (-2 t34 )de utána tank-hunterek rohamait mindig visszaverte. Valami iszonyat jó helyen állt, körülötte kb. 200 méteres rét volt minden irányban, (jó, balra nem, de a körök lejártáig nem tudtam megtámadni az ottani erdősávból) úgyhogy jó nagy szívás volt. Ilyenkor mit lehet tenni?

Egyébként hihetelen jó, komplex játéknak tartom a CMBB-t, aki mondjuk a Dune2-vel, kezdett, és a C&C/Red Alert + Sudden Strike + Blitzkrieg után jutott el a CMBB-ig, az meg tudja becsülni ezt a gamát. Aki csak fejest ugrik bele, és nem annyira ww2 fanatic, azt könnyen le tudja lombozni a progi, mert nem olyan csilivili (mondjuk a modokkal ez már nem igaz). Tettszik még, hogy mindent iszonyat komplex módon meg lehet - és kell is - tervezni. (Ez annyira még nem megy nekem
10960 levél
Válasz 03.11.27. 08:27 #1236
Lacko
Nem tudom beszéltünk-e már erről... De sebaj vegyük elő megint. Szóval, hogy a harckocsiknak mindig mozogniuk kellene, hogy teljesen kihasználhassák adottságaikat. De a CM-ben lévő command delay miatt időről időre megállnak pár tíz másodpercre (green eseteében akár percekre) ezzel célponttá válnak és ott a baj.

Hogyan lehet szerintetek kikerülni ezt a problémát?
Vagy két triviális megoldás:
1., Előre leplottolni az egész hadjáratot (legalábbis a tankoknak)
2., Fedezéktől fedezékig plottolni.

Ti hogyan viszitek előre (vagy hátra) őket?

Epa! Jó volt a taktikai tapasztalataidat olvasni! Kirészleteznéd a közvetett aknavetőzés technikáját? Arra gondolok, hogy a tiszt könnyen előrefut, de az aknavetős gyerek cammod és így is csak rövid távon mert kifullad. Ha viszont túl előre viszem a tisztet, hogy már lássa az ellent, addigra meg már nincs kapcsolat közöttük.
249 levél
Válasz 03.11.27. 00:08 #1235
Epameinondasz
A gyalogos(lövész) szakaszon belül egy rajt mindig előrébb tolok, vagyis a szakasz ék alakban mozog. Felderítetlen terepen, gyakran megfelezem (split) az elülső rajt és így mozognak előre.
Kizárólag a szakaszparancsnoki rajon keresztül tüzelek aknavetővel, vagyis közvetetten.
A felderített, de utána elrejtőző (vagyis csak egy ikon) lövegekre is tüzelek géppuskás rajjal (lefogó tűz). Különösen, ha páncélosokkal kell előremozogni.
A pct. lövegeknél a lefogni kívánt terepszakaszt (cover armor), mindig kijelölöm, lehetőleg tűzrendszert próbálok létrehozni, vagyis a lefogott területek kijelölései, egymást átfedik.
Egyébként tudja valaki arra a választ, hogy a küldetések szerkesztői miért nem építik ki mélységben a védelmet."Harcászattan első óra." Pusztán vonalban helyeznek el mindent. Na ez költői túlzás, de jellemző erősen.
A tüzérséggel, egy kiválasztott terepszakaszra (általam fontosnak vélt), már előre irányzok, vagyis a lőelemeket már akkor kezdik kiszámolni, mikor még nincs is felderítve és nem is tudom, hogy egyáltalán harcolni fogok ott. Arra a terepszakaszra érve, ha ellenállás van, a tüzérségi tűz már jóval elöbb megérkezik, ha nincs ellenállás, pechem van, áthelyezem az irányzási pontot más terepszakaszra és a lőelemek kiszámolása kezdődik elölről, ill. rövidebb ideig fog tartani.
A valóságban a harckocsi a legfontosabb páncélozott jármű, a rohamlöveg csak szükség.
Lángszóróról annyit, a szovjetek nem "szégyelltek", védelemben akár 30 lángszóróst elrejteni egy szakaszon és ezekkel meleg fogadtatásban részesíteni a meglepett német páncélosokat.

Ha már harcászatról van szó, a CMBB egy nagy hiányossága, hogy a szovjetek a gyalogsági lövegeknél (náluk ezredlöveg), sokkal nagyobb űrméretű lövegeket is a peremvonalba helyeztek és közvetlenül tüzeltek velük. Ez általánosan használt taktika volt a lövészcsapatoknál, a német páncélosok ellensúlyozására. A CMBB-ben ezek a megerősítő lövegek, nem szerepelnek, csak közvetett tüzet lehet lőni, így egy taktikai elemmel szegényebbek lettünk.

Az aknák (robbanó akadály), elsősorban terepakadályok, melyet milliószámra telepítettek, megsemmisítő szerepe is fontos, de a felderítés miatt ez a funkció erősen behatárolt. Ti már láttatok aknamezőt a CM-ben, hisz a nagy területen telepített aknáknak volt valóságban csak jelentős haszna ? A védelemben lévő csapatok rövid idő alatt, mindent elaknásítottak.


4695 levél
Válasz 03.11.26. 16:28 #1234
szedrencs
Hát, gyal. aknákkal még én nem találkoztam, de a hk aknákat előszeretettel használom, csak nehéz őket jól lerakni, rohadt sok empátia kell hozzá.

Ha van egy aknameződ, és rálátsz egy jó helyről egy rohamlöveggel, vagy egy párduccal (vagy inkább kettővel), akkor viszont már lehet jókat csinálni. (Volt ilyenem már, jött egy angol harckocsioszlop. Első aknára futott, másodikat + harmadikat asszem a párduc lőtte ki, a többiek közül meg sokan aknára futottak kerülés közben.)

Az az egyetlen gond velük, hogy komolyabb - aszfalt + macskakő - utakra nem tudod őket lerakni, pedig az lenne az igazi. Ilyenkor inkább páncélosvadászokat (PzFst a legjobb), meg lángszórósokat használok (bár nehéz eltalálni az előtted merőlegesen max. sebességgel elhúzó tankot.

Jobban belegondolva igazából csak akkor érsz valamit az aknákkal, ha gyalogsági támogatás nélkül jönnek a hk-k, az meg eléggé ritkán fordul elő.

Kérdés:
Daisy-chain mine-okat van aki használ?
Elvileg u.a. mint a hk akna, csak nincsen álcázva, úgyhogy elvileg gyorsan észreveszik.
3973 levél
Válasz 03.11.26. 16:12 #1233
Petyo
Még egy érdekes eszköz: az aknamező. Mi a véleményetek?
Eddig nekem nem okoztak nagy károkat. Mármint a gyal. aknák. Harckocsi aknákkal még nem volt dolgom.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 03.11.26. 16:02 #1232
Lacko
Azóta már válaszoltam is...
4695 levél
Válasz 03.11.26. 15:59 #1231
szedrencs
Lacko küldtem neked mailt.
4695 levél
Válasz 03.11.26. 15:52 #1230
szedrencs
Ráadásul aktuális ellenfelen (áthúzva) vetélytársam - Kampfi - itt "ólálkodik" a fórumban, olyan "Achtung, Feind hört mit!" stílusban. Pedig reméltem, hogy nem néz be ide a csata végéig, és jól learatom a jobbnál jobb ötleteket, amiket itt kapok.

Hát ennek most lőttek!
10960 levél
Válasz 03.11.26. 15:18 #1229
Lacko
4695 levél
Válasz 03.11.26. 15:13 #1228
szedrencs
Ajjaj, akkor kurva nagy szarban lesznek ma este a szovjet gyalogságom túl gyorsan előretört egységei.
10960 levél
Válasz 03.11.26. 14:30 #1227
Lacko
Kis pályán nem érdemes őket bevetni, mert biztossss beleesel a szórásba...
3973 levél
Válasz 03.11.26. 13:17 #1226
Petyo
Bazi nagy. Én úgy vettem észre(kissebb ürméretű orosz rakétáknál) akár több száz méter.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 03.11.26. 13:15 #1225
szedrencs
Csak TRP-t nem mindig lehet venni.

A legjobb az volt, amikor 81mm-es aknavetővel kilőttem a gép mozgó (!) felderítőjárművét. Tüzérséggel azért lehet jó nagy veszteséget okozni, de szerintem tuti, mindig működő recept nincs rá.

A 280-300mm-es rakétáknak mekkora a szórása a célpont mögött (és főleg előtt)?
3973 levél
Válasz 03.11.26. 13:14 #1224
Petyo
Én is arra gondoltam, hogy az area lassítja, csak azt hittem hülyeséget mondanék.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 03.11.26. 12:56 #1223
Lacko
Én úgy vettem észre, hogy az area tovább tart. És a Target Reference Point pedig felgyorsítja.
3973 levél
Válasz 03.11.26. 12:38 #1222
Petyo
Nektek mennyire szokott hatásos lenni a tüzérség?
Nekem általában csak pszihikai hatása van sem mint tényleges halottak. Ritkán egy egy jármű is elhalálozik.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 03.11.26. 12:36 #1221
Petyo
Ha area fire, akkor lassabban jön a tűzcsapás, mintaha egy konkrét célt választanék? Vagy csak az a lényeg, hogy látja-e vagy sem?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 03.11.26. 11:26 #1220
Lacko
Én akkor jöttem rá erre, amikor az orosz MI meghívta rám. Még el sem kezdődött a csata és már megpusztult a fél seregem. Nem értettem hogyan zuhoghatnak a gránátok rám az első körben, amikor a tüzérségi várakozás min 2-3 kör.
4695 levél
Válasz 03.11.26. 11:06 #1219
szedrencs
Ez vicces, mert rálátok a célpontra (area fire) és így is 15 perc. Ezt az első körös dolgot mejd kipróbálom legközelebb.
4695 levél
Válasz 03.11.26. 11:04 #1218
szedrencs
Szia Lacko,

megkaptam, amint lesz egy kis időm válaszolok rá. (Még ma.)
10960 levél
Válasz 03.11.26. 09:41 #1217
Lacko
Szedrencs! mail ment a hotmailes címedre.
10960 levél
Válasz 03.11.26. 09:17 #1216
Lacko
Elvileg ha van egy tiszt, aki piros vonallal kapcsolatban van a megfigyelővel és a tiszt látja a célt, akkor rövidebb idő kell. Illetve természetesen ha a megfigyelő látja a célt akkor is rövidebb idő kell, csak akkor azonnal őt fogják lőni, ami miatt meghalhat és akkor nem jön a tűzcsapás (ami kicsit hülyeség, hiszen ha már leadta a drótot, akkor akár meg is halhat )
A legegyszerűbb, ha a legelején beállítasz egy tűzcsapást oda, ahova az ellenség helyében te tennéd az egységeidet. Ennek a tűzcsapásnak nem lesz várakozási ideje, azonnal jön, de nem lehet megszakítani és áttenni máshova. Viszont ha mázlid van, akkor már ebben az első körben eldőlhet a csata a javadra, ha érzékeny veszteséget szenved miatta az ellen. Kicsit lutris dolog, de nem idegesíted magad azzal, hogy vársz a tüzérségre, közben meg minden megváltozik.
3973 levél
Válasz 03.11.25. 19:28 #1215
Petyo
Ha jól tudom van olyan, hogy rádiós. Bár lehet, h. csak a mortar spotternél van ilyen.
Ha látja a célt, akkor nem kell olyan sokat várni.
Illetve úgy vettem észre, mintha a Howitzerek-re többet kéne várni.
Egy target reference point-al biztos lehet csökkenteni a várakozási időt.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 03.11.25. 17:09 #1214
szedrencs
Ok, még egy kérdés. Le tudom valahogy rövidíteni a tüzérségi megfigyelőknél a késleltetést? Az a tizenx perc, amíg megérkezik a tűzcsapás eléggé durva, és addig sok minden el tud romlani egy csatatéren.

Lángszórósokkal védelemben nekem is vannak élményeim, sőt a "Geballte Ladung" is tettszik, főleg ahogy koppan a T34-eseken.
3973 levél
Válasz 03.11.25. 16:19 #1213
Petyo
Húha. Jó kérdés. Először is én pl nem igazán használok sablonokat a taktikámban. Max annyit, hogy a tüzet mindig megpróbálom egy helyre öszpontosítani, hogy minél előbb "kiüssem" a célt a harcból és azután vagy előretörés vagy új célt választok. Ill. városban mindig fedezem a páncélosaimat két oldalról min. egy-egy rajjal. Ezeket mindig próbálom betartani.

Tüzérség: Lehet, hogy nem jól teszem, de általában már az első körökben felhasználom a tüzérséget. Amolyan előkészítésnek. Addig helyezkedek és ha befejezték kezdek bele a nagyobb akciókba. Ha aknavetőim vannak(jobban is szeretem), azok megfigyelőjét a csapatokkal viszem és "közvetlen támogatásra" használom. Természetesen mindig vannak kivételek, ha a helyzet úgy kívánja.

Repülők: Eddig nem nagyon volt vele dolgom és ha választani lehet sosem választom.

Hk vs. Stug: A rohamlövegek egy kicsit közelebb állnak a szívemhez.Jók a nagy lövegeik védelemben. Főleg a Zrínyi és a 105-öse.
Városi harcban imádom. (Ugye Lacko Zurück on Chainbridge és Buda Castle) Nagyokat tudnak aprítani. Terepen egy kicsit hátrányban vannak, de ugye elvileg nehezebben találják is el. Támadásban jók a gyalogság támogatására.
Nos mindent összevetve nála a rohamlövegek némi előnyt élveznek.
Ja és még valami. Sz'tem a rlöv-eket sokkal fontosabb csoportosan használni terepen a leszűkített lövegmozgás miatt.

Lángszórósok: Hmmm. Elég hatékonyak tudnak lenni, ha elég közel jutnak a célhoz. Nyílt terepen semmi esélyük. De "erősen tagolt" helyeken hasznosak lehetnek. Támadásban mindig megpróbálok oldalról tüzelni velük, mert szemből elég könnyen kinyírják őket. Városban azért jók, mert az egyik házból jól át tudnak pörkölni a másikba. Védelemben csakis rejtve használom. Ha valami közel jön, akkor adnak neki. Néha viszont teljesen használhatatlanok.

Ez az én véleményem.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 03.11.25. 14:35 #1212
szedrencs
Jó ez a CMBB + CMAK, kár, hogy a multik ilyen iszonyat sok időt vesznek igénybe. (Most is 3 csatám van félbehagyva.

Nincs kedvetek a CMBB-s támadási tapasztalataitokat megosztani itt a fórumon, mert engem nagyon érdekelnének.

Hogyan harcoltok városokban, terepen?
Mennyire használjátok a tüzérséget támadáskor?
Repülők, vagy inkább nem?
Harckocsi vagy Stug?
Lángszórósok?

Szóljatok hozzá (aztán max. felhasználom az itt olvasottakat ötletbörzeként mert védekezni sokkal könnyebb, mint támadni ebben a játékban.
10960 levél
Válasz 03.11.25. 11:08 #1211
Lacko
Igen, lesz benne kréta is. Habár szerintem kréta nem éppen az a hadszíntér, amire a CM motor ki lett találva (főleg nem az új motor, amiben a gyalogságnak sokkal kevesebb a szerepe). De majd meglátjuk persze...
10960 levél
Válasz 03.11.25. 11:06 #1210
Lacko
Azzal együtt, hogy 6úgy néz ki szinte mindenben egyetértünk a CMAK-ról, meg kell jegyeznem, hogy
1., ez az afrikás pálya csak egy és ugye majd magunk is kreálhatunk izgalmasabb pályákat. Azaz a scenario miatt nem az egész játék a béna
2., mivel a játék főleg jenkiknek készült, akik alapból jenki oldallal játszanak, ezért elmondhatjuk azt is, hogy 2hu ez aztán durván keményre sikerült ez a demo"

A beleélést tekintve és azt, hogy a CMAK nem egy akkora durranas, mint a CMBB volt a CMBO-hoz képest, teljesen igazad van!
3973 levél
Válasz 03.11.24. 20:58 #1209
Petyo
Engem igazándiból Kréta érdekel. Aztat olvastam, hogy az is bene van.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 03.11.24. 18:42 #1208
uhu
Én sem látok semmi plánét a CMAK-ban: tegnap nyomtam az É-Afrikás pályát (gép ellen) és tényleg nagy csalódás volt, hogy mindenfajta erőlködés nélkül, a gyalogság rossz, vagy egyáltalán nem használata mellett a panzerek ledarálták a teljes véderőt. Egyébként meg, a füstön kívül semminemű jelentős fejlődést nem vettem észre. Ellenben, a keleti fronttal szemben, itt sokkal kevésbé vagyok képes beleélni magam, inspirálódni a csatákban. Szóval nálam biztos, hogy megőrzi vezető helyét a CMBB.

4695 levél
Válasz 03.11.24. 12:46 #1207
szedrencs
Frühlingswind tényleg durva, multiban próbálgattuk, és esélye nincs az amiknak. (Én voltam velük

Ellenfelelen - Prasco - ráadásul nem is egyszerre egy helyen vetette be őket, hanem 4-5 fős csoportokban. Ennek ellenére valami nagyon agyonvert.És akkor a gyalogosaival még csak nem is támadott. Tehát valahogy ok, hogy többen vannak a támadó németek, de az kicsit gáz, hogy tapasztaltabbak is, ráadásul azokat a nyomorult Grantokat semmi értelme hull down-ba rakni, mert akkor csak azzal a szar 37-essel próbálkoznak. A Shermanok meg semmit sem tudnak kilőnni.

Az olasz pálya viszont kurva jó, a PzFaust-osokat irtó jól lehet használni.
10960 levél
Válasz 03.11.24. 11:57 #1206
Lacko
Hát bevallom férfiasan, amikor meglett a CMBB, akkor a CMBO-t leszedtem... Nekem a CMBO-nek az ideje (normandia után) nem tetszett, csak a motor. A CMBB-ben viszont ott vannak a korai gépek, meg a magyar egységek. Szóval ez sokkal közelebb áll hozzám. Úgyhogy ezt lehet, hogy sokáig nem fogom leszedni. Még az is lehet, hogy CMAK elöbb lesz uninstall, mint ez.
3973 levél
Válasz 03.11.23. 20:35 #1205
Petyo
Az én gépemen is azóta fönntvan, hogy megszereztem. Sok játék megfordult már a vinyómon, de csak ezt az egyet nem uninstalláltam és nem is fogom még egy darabig.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
249 levél
Válasz 03.11.23. 18:55 #1204
Epameinondasz
CMAK demó élménybeszámoló.

Az észak-afrikai hadszíntér soha nem tartozott a kedvenceim közé. Egyszerű, sematikus hadműveletek, melyben ha az egyik fél megszorult, már vonult is vissza. Miután a britek megfelelően megerősödtek, a németeknek már végük is volt. A támadásban elég volt, ha drasztikusan csökkent a páncélosok száma, a harc már véget is ért, a gyalogság szerepe is csökkent. A gyalogság jobbára a védelmi állásokban volt a leghasznosabb. A sivatagot a páncélosok és a tüzérség uralta. Észak-Tunézíában legalább már némileg bonyolultabbá vált a helyzet.

Sajnos ezt tapasztaltam a Frühlingswind című küldetésban is, a harc puszta lövészversennyé alakult. Ezek után az itáliai küldetés csodás felüdülés volt.

Nem vettem észre semmi játékmenetbeli változást, talán csak annyi, az amerikai harcjárművek kicsit előbb hátrálnak meg az ellenség pct. fegyvereitől, mint a szovjetek. Lehet viszont, hogy ezt csak bebeszéltem magamnak. Azt viszont már nem beszéltem be, a sivatagi pályán teljesen esélytelenek az amerikaiak, gyakorlatilag 30 kör alatt megnyerhető (40+ körös), a németekkel.

A por jó ötlet, de sokkal tovább kellene tartania, mármint a tüzérségi tűznél. A sivatagban gyakorlati probléma, a gránátok által felvert (és hosszan megmaradó) por, a harckocsikat összezavarja. Itt adódik egy kérdés, vajon az M.I. is következtet az ellenfél mozgására, a járművek által felvert porból ? Mert már messziről látszik, de az M.I. nem hiszem, hogy figyelembe veszi.

Olaszhonban, elsőre majdnem infarktust kaptam, amikor megláttam a szép zöld gyepet. Ez persze nem probléma, csak DD's Grass-je után már elszoktam ettől a látványtól.

Kukacoskodásomat nem kell komolyan venni, esélye sincs másnak kiszorítani a CM-et számítógépemről.
3973 levél
Válasz 03.11.23. 14:16 #1203
Petyo
Ok, köszi. Elküldöm, csak írok neki valami briefinget, amint az időm engedi.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 03.11.21. 11:37 #1202
szedrencs
Ezeket nézzétek meg, nagyon jó CMAK képek a Boot 'N Tracks oldaláról!

http://3dwargamer.net/bootsandtracks/CMAKGallery.php
4695 levél
Válasz 03.11.21. 10:34 #1201
szedrencs
Nekem eddig tettszik ez a CMAK, bár még csak az olasz pályát próbálgattam. Tök jó feeling, mikor a Panzerfausttal a 3. Shermant lövöd ki.

A textúrát (főleg a házak + fák) sokkal részletesebbnek tűnnek. És talán a gyalogosokkal is csináltak végre valamit.

Amit furcsállottam:
Panzerfaustnak kicsit csúnyák a "kicsapódási gázai" (bocs a hülye kifejezésért).

M10-es Motor Carriage (tankvadász) kb. 280m-ről legalább 8-10x eltalálta a Tigrisem, de tényleg minden oldalról, még hátulról is, és csak annyit ért el, hogy az bepánikolt, illetve meghalt egy kezelő. Közben egy P51-es is szórta a Tiger-t, de valahogy nem tudták még megölni (ez később persze bekövetkezett). Ez eléggé furcsa, tekintve az M10-es páncélátötő képességét.
10960 levél
Válasz 03.11.21. 09:53 #1200
Lacko
Hát ebben tök egyet értünk. Én is egy kicsit szkeptikus vagyok és tökre nem vagyok biztos sem abban, hogy használják, sem abban, hogy nem.
Azért van pár fényképem, amin katonák játszanak. Az egyiken szőke egyenruhások (asszem dánok) LAN-ban, speckó kormánnyal Steel Beasts-elnek és egy tiszt a kivetítőn nézi. A másikon Brit katona egy - azt hiszem CS-alapú, de a számukra átdolgozott - FPS-sel játszik. Furcsa, hogy van ez a VBS, ami azért tényleg sokkal reálisabb, mint egy lelövökmindenkit-CS és mégis azzal nyomják. Talán ez olcsóbb, vagy mittomén.

ONTOPIC: Mégis kipróbáltam a CMAK demót. (Elszartam a T-34-es festését, majd le kell mosnom és újrafesteni)
Hát nem estem hanyatt tőle. Na majd meglátjuk a full-t.
249 levél
Válasz 03.11.20. 23:55 #1199
Epameinondasz
Lacko
Rosszul fejeztem ki magam. A TacOps is hasonlít, de az Armored Task Force-ra jobban. Őszintén szólva, én szkeptikus vagyok e témában (használják-e kiképzési célokra e játékokat), a neten sok mindent írnak és nyilatkoznak. Ez nem jelenti azt, hogy ne lenne igaz, de engem nehezen lehetne meggyőzni.

uhu
A CM Option Selector-ban szerintem minden német és szovjet járművet átmázoltak téli álcázásra, kb. 20-20 megás csomagokban vannak. Én csak válogatva használom, mert a feljavítás nélküli, teljesen fehér színűeket nem viselem el.

Ettől külön: Zimorodok sok téli modot tett fel a CM Mods Database-re, pl. PzIVH-t, BT-ket is.
Canon nevezetű személy több BT-t és PzIII, IV-et fantáziadúsan átrajzolt téliesre (márványozott).
Panzermartin, Tracer szintén.
Azért nem írom részletesebben, mert legtöbbször, a nem téli festésű járművek szebben kidolgozottak, így a télit nem használom. Pl. a magyar téli paplanruha modot nem használom, mert elvesztenék jellegzetességüket katonáink.

Petyo
Nekem elküldheted tesztelésre, szívesen megnézem, de csak jövő héten számíts tőlem valamire.
85 levél
Válasz 03.11.20. 16:42 #1198
kampfi
Osszesegeben valobban nem egy kulonallo resszel van dolgunk, hanem egy javitot/csinositott kiadassal.

A texturak ugyan kidolgozottabbak es szebbek de semmikeppen nem lehet CM3 rol beszelni.
A jarmuvek altal felvert por nagyon feldobja a hangulatot es ami meg fontosabb az az hogy tuzersegi csapas utan is porfelhobe borul a celterulet(igaz nem tulsagosan hosszu idore - StuG 105 mm 3-4 loves utann 45 sec - )
A fak es az erdo is sokkal eletszerubb lett mind az elozo reszben. Hirtelen ennyi jutott eszembe 30 perc jatek utan.
4695 levél
Válasz 03.11.20. 16:05 #1197
szedrencs
Este belenézek, de szerintem túl sok mindent nem újítottak, kivéve a porfelhőket, amit a tankokkal csinálsz.

A wargamer.com-on volt róla egy hosszabb battlereport.
10960 levél
Válasz 03.11.20. 15:41 #1196
Lacko
Nem hiszem, hogy letörlöm. Hátha kell még valakinek.
Próbáltátok már a CMAK demót? ma hazaviszem, de nem biztos, hogy lesz időm kipróbálni, mert le kell festenem egy T-34-est és egy Grayhound-ot...
Aki először kipróbálja az írhatna róla. Nekem erős a gyanúm, hogy igazából ez nem CM3, hanem csak egy "expansion pack". Angolszász modellek, és más textúrák meg hangok, de a motor szerintem a régi. Jó lenne ha valaki meg tudna cáfolni...
4695 levél
Válasz 03.11.20. 11:45 #1195
szedrencs
Lackó, mégiscsak leszedtem a cuccokat most, úgyhogy ha másnak nem kell, akkor nyugodtan törölheted őket a szerverről.

Köszi még1x.
10960 levél
Válasz 03.11.20. 10:24 #1194
Lacko
Kipakoltam a CMAK demót a PC Dome szerverre. Azt hiszem innen gyorsabban hozzájuthattok.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.