Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
7034 levél
Válasz 03.04.09. 11:25 #593
Aruns
Amit még tábori körülmények között festettek, azok a karikák voltak a lövegcsövekre
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7034 levél
Válasz 03.04.09. 11:23 #592
Aruns
Epameinondasz

A tábori műhelyek a harcjárművek javításával voltak lekötve és nem a festegetésükkel. Mivel a német álcázófestés jó volt, teljesen felesleges és időrabló dolog lett volna átfestegetni őket, ezért nem is csinálták.
A német rejtőszínek egyébként olyan elterjedtek voltak nálunk, hogy a repülőknél nemcsak a nálunk gyártott német típusokat, hanem pl. az utoljára gyártott Sólymokat is német RLM színskála alapján festették a gyárakban (a festékeket is itthon gyártották)
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
249 levél
Válasz 03.04.08. 23:34 #591
Epameinondasz
Meglepő döntés, hogy a mediterrán térséget a régi motorral készítik el, hisz lépten-nyomon arról volt szó, fejlesztik az új motort. Meglehet az új fejlesztés már nem a II. világégés témáját érinti. Személy szerint örülök az év végi megjelenésnek, ki tudja mi lesz 2-3 év múlva.
Látható egy kép a sivatagi német haderő harckocsijairól és egy szem páncélvadászról, PzV-Panther -eket nem találunk köztük, mivel nem járt arra egy darab sem. Ezt hajlamosak elfelejteni, a programozók, mintha a Panzers sivatagi képein is vírítana egy, tévesen.

Aruns
Gyakorlatilag az álcázófestések alkalmazása, a tábori műhelyek leterheltségétől függött.
85 levél
Válasz 03.04.07. 18:03 #590
kampfi
Semmi gaz, megvan karacsonykor mivel fogom elutni az idot.

A grafika pedig soha nem tartozott a CM sorozat erossegei koze. A hangulat gondolom a regi lesz de jo lenne ,ha a hadjarat modod jobban kigyurnak a jatekban.
5240 levél
Válasz 03.04.07. 14:17 #589
Pras
Meglestem a screenshotokat, meg olvasgattam...
Hogy fogom én kibírni legalább a demo-ig?!
Háááát ez baromi jó lesz. Ahogy porzanak a tankok... Csak hát mire kijön, már tényleg kissé elavult lesz a grafkó. Na de cserébe...
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
7034 levél
Válasz 03.04.07. 10:20 #588
Aruns
A német harcjárművek festéséről:

Az 1. tábori páncéloshadosztály járművei különleges esetek voltak. Ezeket a járműveket korán kapták meg, jóval a kivonulás előtt és volt idő a festegetéssel bíbelődni (a Pz IV-esek és T-38-asok szürkék maradtak ott is). Az 1944-45-ös járműkiutalások közvetlenül a csapatoknál történtek. Itt csak a hadijeleket festették át, de azokat sem mindig - sok esetben teljesen német jelzésű járműveket használtak. Ez volt egyébként a légierőnél is - a Luftwaffe rejtőszíneket meghagyták és a felségjeleket festették csak át, de sok esetben azt sem (főleg télen, mikor a festékek nagyon rosszul száradtak ill. megfeszített bevetések idején). A harckocsikon télen mezei meszeléssel csinálták a fehér álcázófestést.

A Számvéber főleg németekkel foglalkozik, magyar páncélosokkal kapcsolatban a Bonhardt Attila a mindentudó (meg vannak még páran mások is, főleg öreg veteránok, akik nagyon vágják a témát)

Akit az 1. táb. pc. ho nyári harci bevetése érdekel, az lapozza fel a 99-es Top Gun-okat (aug-szept-okt).
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
10960 levél
Válasz 03.04.07. 09:42 #587
Lacko
Különösen az olasz városrészlet teszik: ugyanis az olaszok pont arról hiresek, hogy bigottan ortodox vallásúak... hehe. Ezek a képek még úgy készültek, hogy áttextúrázták a CMBB-t...
Sebaj, év végére csak lecserélik az ortodox keresztet katolikusra...

Ja és kihagytam a lényeget: nem csak afrika meg taljánföld, de KRÉTA is!!! Na ezt nagyon várom!
10960 levél
Válasz 03.04.07. 09:24 #586
Lacko
Újra ONTOPIC!!! Lesz min csámcsognunk... Olvastátok a hírekben? Megdöbbentő, fantasztikus!!!!!!!

Nemrég dumáltunk itt a topicban, hogy mi lesz a CM3 és akkor ésn 100%-ra mondtam, amit Matdog-ék írtak a BFC fórumon, hogy Olaszország lesz és nuku Észak Afrika, pedig az egész CM közösség elkezdett sírni, hogy ha már Olaszrország, akkor miből állna észak-afrikát is beletenni... ÉS TESSÉK!!!!! Tádádádádmmmm!!! Ilyen ez a BFC, kéréseink meghalgatásra találtak! A CM3-ban Észak-Afrika! DAK, Rommel és a digók. ...és persze Monty... Yeah! Láttátok a screenshotokat? Beszartam! Persze valószinüleg a motor már ugyan az marad, de nagyon szépek a textúrák.

249 levél
Válasz 03.03.16. 22:48 #585
Epameinondasz
Őszintén szólva az első hozzászólásomat, a játékkal való régi felületes találkozásom ihlette. Azóta, folyamatosan újraértékelem magam. Task Force Gallagher, mint értékelhető küldetés eredménye:
Blue - Mission failure
Red - Mission accomplished
Red exit% - 20
Points result:
Blue Attrition Points - 14452
Red Attrition Points - 8459

Lebecsülni nem akarom a progit, mert más-más módon jön az ellenség és én biztos nem tudtam volna elhárítani a fenti példánál a déli áttörést. Az erdő széléről egyszerűen kibombázta az egységeimet. Az ICM tüzérségi gránátot elméletben a nehezebb páncélosok ellen találták ki.

Kiemelünk a kék oldalról néhány pct. egységet és máris baromi nehéz lesz.

A progit egyértelműen multira készítették.

Az biztos, hogy nem ez fogja a CM-t felülmúlni.


249 levél
Válasz 03.03.16. 22:24 #584
Epameinondasz
Lacko, remélem megkaptad a választ.
85 levél
Válasz 03.03.16. 19:06 #583
kampfi
A demot kiprobalva ugy gondolom a jatek nem sikerult tul jol. A gep elleni mindket scenariot meggyozo folennyel nyertem:

Blue - Mission accomplished
Red - Mission failure
Red exit % - 0
Point results:
Blue Attrition Points - 17511
Red Attrition Points - 4499

Amire erdemes figyelni, az az hogy az osszes egyseg 1 "kalapbol" kapja az utanpotlast. Ezert csinyan kell banni a tuzerseggel es az aknavetokkel(on map), mivel brutalis tempoban fogyasztjak az amugy is szukos utanpotlast.

Amikor elsore nekiugrottam a jateknak, azt hittem a legutosebb 1segek a harckocsik lesznek(M1A1,T-80)Az elso csata kozben radobbentem a regi igazsagra. A megfeleloen alcazott es felszerelt gyalogsag a vedelem kulcsa(az ATGM Javelin Team nek nincs parja)A BMP ugy hullotak mint a legyek es a T-80 asok is meghatralasra kenyszerultek. A pontosan vezetett tuzersegi tuznek koszonhetoen a gyalogsag el sem jutott a vedelem elso vonalaig. Megfigyeleseim szerint a harckocsik igencsak immunisak a tuzersegre, de a konnyu pancelosok kozott irgalmatlan pusztitast vegeznek. A legiero sajnos nem igen hasznalhato(ellenben a valosagban..) mivel az ellen igen okosan mozgatja legvedelmi alakulatait es csak lelovetni sikerult a gepeket.


A gepi MI nek vannak jo megmozdulasai de meg sem kozeliti a CMBB megismertet.1-2 orat ra kell szanni, meg kell ismerkedni a jatekrendszerrel es a pancelelharito eszkozokkel Ez utan mar nem jelenthet gondod a gep feltartoztatasa es megverese.

Ami erdekes lehet meg a gepi MI kiprobalasa vedekezo oldalon(ezt sajnos nem lehet a demoban) Ott talan ki tud fejteni komolyabb ellenallast is.
249 levél
Válasz 03.03.16. 15:54 #582
Epameinondasz
Mostanában a CM-ről egy árva szó sem esik, pedig a kapcsolódó témák okán kimeríthetetlennek tűnt.
Én is másról szeretnék írni, mégpedig a TacOps-ról. Betegségem miatt tüzetesebben megvizsgálgathattam, így rájöttem, hogy a páncélzat adatokat mm.-ben adja meg, de a kinetikai és kumulatív lövedék elleni védelmet viszonyítja egymáshoz.

Azoknak a merészeknek kik belevágnak, némi élménybeszámoló. A demóban a Task Force Gallagher címűt érdemes favorizálni, a másik gyengusz volt. Furcsa mód a küldetés alatt is könnyedén nyomonkövethetjük az ellenség egységeit, támogatását és minden apróságot ami velük kapcsolatos, persze csak ha direkt beállítjuk. Ezt valószínű a komolyabb felhasználás okán hagyták benne, hogy egy-egy részösszecsapás eredményét tudják tanulmányozni, elemezni. A Plotting options-ban érdemes mindent kipipálni, hisz csak így látjuk a távolságot, a tűztámogatás típusát, lőszereit...stb. a térképen. A Logistic riport opciót érdemes folyamatosan nyomonkövetni, ez jelzi a lőszerfelhasználást, piros, ha már 50 százalék alatt van. Az egységek pozícióba helyezését az F8 terület elemző gombbal érdemes elvégezni, 1 négyzet = 100m., minél sötétebb egy terület, annál magasabban helyezkedik el. Az egységek parancs tábláján, a kérdőjeleket is érdemes nyomogatni, megmutatja pl. mennyi idő míg eljut egy jármű erre, vagy arra a pontra.

Ha nagy a támadóerő, nem érdemes egy kisebb erővel leállni és lövöldözni, mivel 2 percen belül megérkezik a tüzérségi tűz és annyi rakétavető van az ellenségnél, hogy az álló egységeket egyszerűen felszámolják. Hatásos a SOP funkciók állítgatása, pl. tűz, majd 200m hátrálás, de lehet bőven variálni. A tüzérséggel kapcsolatban, HE a könnyű páncélos erők és a lövészerők ellen hatásos, az ICM gránát már bármely páncélost képes megsemmisíteni. Rengeteg a lövészpáncélos, azért, mert a katonákat ebben kell szállítani, gyalogosan már a harcmezőn nincs létjogosultságuk.

Ennyit sikerült megfejtenem, plusz még pár dolgot, de a kézikönyv nélkül sok minden homályban maradt, ez nem az a játék ahol magad rájösz mindenre. Task Force Gallagher küldetést érdemes kipróbálni, mert kombinálva használja a gép a fegyvereket, csak kb kétszeres erőfölényben van, ő támad, te mégsem tudod elhárítani az áttörést maradéktalanul, kellően nehéz.



249 levél
Válasz 03.03.14. 01:44 #581
Epameinondasz
Szerintem nem lehet küldetést készíteni, van viszont egy "umpire" opció, amivel valamilyen szinten át lehet építeni az egységeket. Egyébként a scenárió elején a saját csapataidat is kedvedre cserélgetheted.
A Battlefront-on van a játék fóruma, amiből elég érdekes dolgokat lehet megtudni. A fejlesztő Holdridge őrnagy folyamatosan jelen van ott és akinek van valami búbánata, azt ő szépen megmagyarázza. Persze nem azt, milyen gombot kell nyomni ezért vagy azért, hanem pl: valakinek ilyen elfajzott kérdése lenne, hogy kíváncsi a volt szovjet hadtest-tüzérségnek kiadott doktrínákra, akkor választ kaphat kérdésére.
A játékban alkalmazott taktikák állítólag jellemzik a harcoló feleket, így az OPFOR-t is ami persze a volt Szovjetunióra utal. Ezeket a taktikákat hivatalosan kiadott, harceljárásokat bemutató tanulmányokból vette, amiket megkapunk, ha megvásároljuk a progit.
Érdekességek, ha valaki a részletes morált keresné, azt nem fogja megtalálni, mivel az őrnagy úr szerint ez a játékokban eltúlzott dolog. A páncélok átütési adatait a legmodernebb módon adja meg, nem mm.-ben, hanem egy viszonyszám alapján. Érdemes megnézegetni külön a kinetikai és külön a kumulatív adatokat.

A játékról még az őszi találkozásom alapján írtam a dolgokat, most levezényeltem az egyik küldetést és enyhe csalódás volt, kiváncsi leszek a patch-elt teljes verziómra.

Airborne Assault-ba belekukkantva, igencsak érdekes játékmenetet kínál, talán bonyolultabb mint a TacOps, de élvezetesebbnek tűnik.
10960 levél
Válasz 03.03.13. 13:36 #580
Lacko
Ez egy részletesebb leírás a TacOps-ról egy CM fan tollából (angolul), ami ráadásul hasonlítgatja is a CM-hez.
85 levél
Válasz 03.03.13. 11:56 #579
kampfi
Sikerult teljesen felcsigaznotok, ugyhogy mar huzom is lefele a demot.

Ti vagytok a felelosek azert ,ha ujabb atvirrasztott ejszakak kovetkeznek
10960 levél
Válasz 03.03.13. 09:13 #578
Lacko
NAGYON JÓ megfogalmazás!!! Hiába raktam vigyort, komolyan gondolom!!! Kábé így érzek én is. Az a gépesített ruszki egység engem is úgy otthagyott mint kutya szarát...
De azért igyekszem megismerni. Egyelőre még nem adtam fel, bár én is erősen azt érzem, amit hadzsi. Csak még nem akarom beismerni!!!

Epameinondasz! Nem tudod, hogyan lehet benne scenariot szerkeszteni? Lehet egyáltalán? Mert szükségem lenne egy kisebbre, hogy gyakorolhassak. Tudom van a training, de azt már megnyertem US és CA-val is. Viszont a következő scenario már egy baromi nagy csata... amiben csak veszíteni tudok. Szeretnék egy-két kisebb villongást kipróbálni. Tudsz ebben segíteni...

Airborne Assault: most kellene róla cikket írnom...
2705 levél
Válasz 03.03.13. 02:03 #577
hadzsi
A TacOps-ot én is kipróbáltam, de gyorsan rájöttem, hogy nem vagyok méltó erre a játékra.
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
249 levél
Válasz 03.03.13. 00:30 #576
Epameinondasz
Nekem a TacOps v4 demójához volt szerencsém. Eredmény, először 2 óra kiesett az életemből, ami talán utoljára a Waterloo: NLB-nél fordult elő. Az állítási lehetőségek bősége talán sokakat elriaszt, de aki komolyan veszi a progit annak ez nem akadály. A játék szakasz ill. rajalapú, mint hajdan a Talonsoft-os Campaign sorozat.
Tapasztalataim, megdöbbentően rugalmas M.I., az egységeit ködfüggönnyel védi, az ellenségre tüzérségi tüzet zúdít, ha nincs a közelben (ez itt gyakorlatilag akár több ezer méter is lehet) közvetlen irányzású hatásos egysége, rendszeresen tűzrajtaütéseket lő. A játékban megvalósul a modern harcászatra jellemző, mozgó hadviselés. Akit kiszúrtak és nem változtat pozíciót, azt a gép mindenképp leküzdi, akár ha ember ellen játszanál. A progi típusából adódóan igen "személytelen", olyan mint a háború, harci események összetettnek, bonyolultnak tetszenek. Aki ilyen körülmények között megtanulta értékelni, megbecsülni a helyzetelemző térképen az ikonoknak álcázott, de mégis hús-vér csapatokat az elindult azon úton, hogy valamiféle stratéga váljon belőle. Irányíthatóak a csapatok NATO katonai ikonokkal ill. leegyszerűsített harcjármű és ember jelzésekkel, habár ez utóbbit választóknak külön gratulálok a térképen való eligazodáshoz.
Játékélményem csalódások sorozatából állt, pl: egy gépesített konvojt kellett volna megakadályozni az áttörésben, persze úgy átmentek a védelmemen, mint kés a vajon, amíg átcsoportosítottam már el is hagyták a terepet.
Ha az M.I.-t nézzük akkor ez a 2D-s stratégiák etalonja, habár van még egy ki nem vesézett Airborne Assault demóm és egy teljes Armored Task Force-om.
10960 levél
Válasz 03.03.11. 09:08 #575
Lacko
Most olvastam a hírekben (egy hétig beteg voltam), hogy a TacOps-nak van egy önálló változata a TacOpsCav, amit valójában katonai oktatásra és gyakorlatozásra használnak, ami nekünk kijött, az a játék változat.

Én sem mélyedtem bele nagyon: elvesztettem két scenariot és aztán mohaa-ztam egyet, hogy visszahozzam az önbecsülésem. De azt gondolom, hogy valószínüleg megérné jobban megismerni. És simán lehet, hogy több szót érdemel, mint a mohaa, amiről sajnos már így is túl sok szó esett..

De azon is elgondolkodtam, hogy miben is tud többet, mint a steel beasts taktikai része? Mert bár ez egy szimulátor, ezt is katonai megfontolások készíttették és a taktikai része, majndnem ugyan ezt tudja, ráadásul real-time-ban. Plusz ebben még be is ülhetsz a tankba lövöldözni.

Egy dologban biztosan több a TacOps: multiplayer. Jó sok kadét nyomulhat vele egyszerre... Bár csak egyszer én lehetnék a magyar hadügyminiszter egyik tanácsadója! Olyan költségtakarékos programot ajánlanék neki, hogy beszarna: TacOps, Steel Beast, OpFlaspoint...
387 levél
Válasz 03.03.10. 17:53 #574
Paladin73
Tacops? Az az, amit egyszer gyorsan kipróbáltam, elhatároztam, hogy erre egyszer több időt fogok szánni
Azóta is ott lapul egy eldugott folderben Bár én csak egy régebbi változatát láttam, nem tudom, a 4 miben lehet más?
10960 levél
Válasz 03.03.10. 09:12 #573
Lacko
Még egy OFF hoozászólás. Bocsássátok meg, de a "stratégiai játékok" meg hason topicokban egészen másról megy a téma és a war- meg stracraft rajongók nem biztos, hogy hozzá tudnak szólni.

Szóval: TacOps
Ki próbálta már? Mi a véleményetek?

Ez az a progi, amit egy nyugalmazott őrnagy irogat és játékkként és - állítólag - oktatási segédanyagként is szólgál néhány hadseregben. A grafikája állati primitív... ami ugye önmagában nem jó pont, de már lehet sejteni, hogy tudhat valamit...

249 levél
Válasz 03.03.06. 19:50 #572
Epameinondasz
A fejlesztők ugyanazok, mint a G.I.Combat-é. Hajdan olvastam egy interjút velük, amiben kifejtették, hogy egy Észak-Afrikára és egy keleti hadszíntérre is van szerződésük. A bukás után úgy látszik kiebrudalta őket a kiadó. Szerintem a motor alapvetően hibás, de én nagyon remélem ki tudják javítani, mert a Close Combatból örökölt koncepció jó.
Mi a hiba, a járművekkel hosszú percekig kóvályoghatunk, mondjuk egy dombos terepszakaszon, mire rájövünk nem is tud felkapaszkodni, ez egy "adj király katonát" típusú RTS-ben nem hiba, de itt. Ez koncepciójuk része, tehát tapasztalati úton kell rájönnünk a dolgokra, de legalább a kezelők mondanák, akadály. A harcjárművek nem a számukra veszélyesebb ellenségre tüzelnek, hanem amelyet előbb megláttak, ami a rossz RTS-ek tulajdonsága.
Az új verzióban a visszajelzések alapján, ezeket biztos kijavítják, hisz nagyon magasra tette a konkurencia a lécet.
249 levél
Válasz 03.03.06. 19:29 #571
Epameinondasz
A magyar használatban levő német járművek festéséről nem szakirodalomból tudok, talán mert nem is publikáltak ilyesmiről. Olvasmányaim alapján írtam ezt, konkrétan Mányi Pál az 1. páncéloshadosztály altisztje által összeállított memoárgyűjteményből. Ilyen formában "...szokás szerint szövetségeseink páncélosait meghagytuk eredeti színükben...", vagy valami hasonló, de lehet hogy nem Mányi könyvében volt. Bocs, de ez csak a fejemben van és egyenlőre nem tudom azonosítani.

Az álcafestésekről még néhány szó, mert szerintem nagy a zavar. Az ember azt gondolná, hogy a háború első felében mázolták egységes sötétzöldre a járműveket, később pedig a keverék mintára, de már a 30-as évek magyar harckocsi prototípusait is láttam háromszínű álcázófestéssel ill. 44-es esztendőből találkoztam egységes színűvel. Párhuzamosan használták mind a kettőt.

Van egy híres kép 1942 közepéről, a 2. hds. kivonuló hadrendjébe tartozó 1. tábori pc.hdo. felszerelésének egy részéről. Toldik, Nimródok és Pz38(t)-k sokasága. A Nimródok, Toldik háromszínű festéssel láthatók, míg a Pz38(t)-ken nem látható semmiféle mintázat. Ez csak egy érdekes példa.

Számvéber kétségtelenül szakterületének legkíválóbb ismerője, másutt említette, jó lenne a magyar csapatokról is írni, amit ha megtenne, mindannyian kiokosodnánk ebből a témából is.

5240 levél
Válasz 03.03.06. 16:00 #570
Pras
Nekem a stratégiáról a Dune 2 jut eszembe
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
21 levél
Válasz 03.03.05. 18:38 #569
-csonti-
Na igen, szerencsére vannak olyanok, akiknek a strategy szóról nem a Warcraft jut eszébe...
10960 levél
Válasz 03.03.04. 18:33 #568
Lacko
A különbség csak annyi, hogy a SPWaW ingyenes, ez pedig nem...
387 levél
Válasz 03.03.04. 18:02 #567
Paladin73
Új Matrix Games játék?
A Steel Panthers WaW sokáig a kedvencem volt, remélem most is valami nagyot alkotnak.
10960 levél
Válasz 03.03.03. 12:46 #566
Lacko
Új kihívója akadt a CM-nek:Squad Assault

Nem real-time, 3D-s, taktikai, IIVH-s...
Kicsit hasonlít a GI Combatra. De lehet még benne valami.
10960 levél
Válasz 03.03.03. 12:43 #565
Lacko
Vannak még normális emberek!

The Wargamer's Best Wargame of the year 2002: Combat Mission BB.

The Wargamer's Best Game of the year 2002: Combat Mission BB.

The Wargamer's Best Developer of the year 2002: Big Time Software

És mindezt úgy, hogy nem csak egy közül lehetett választani. A Wargameren siman lenyomott olyan játékokat, mint a W3 vagy a AoM...
443 levél
Válasz 03.03.03. 02:30 #564
uhu
Honnan vannak infóid a kapott német harcjárművek festéséről? Esetleg vannak róluk fotók is? Nagyon örülnék mindenfajta dolognak ez ügyben, mert még a hadtörténeti levéltáros Számvéber Norbert sem tudott mondani semmit a 44-45-ös időszakról.

249 levél
Válasz 03.03.02. 16:09 #563
Epameinondasz
Én is csak egy-egy modra állok rá, utána már nem igen bolygatom, de olyan megnyugtató érzés, ha akarnám, de nem akarom, megváltoztathatom az egészet. Persze értelmét a könnyen elérhető, alkalmazható modok adják és változó kedélyállapotú rajongóknak is hasznos segítség.
249 levél
Válasz 03.03.02. 15:55 #562
Epameinondasz
Lacko felvetésére itt is megpróbálok válaszolni, hátha valaki arra vetemedik, hogy készít magyar harcjármű modokat.
A magyar katonai járműveket a játékban is nagyszerűen ábrázolt zöld-sárga-barna keverékkel álcázták, vagy egyszerűen sötét zöldre festették. Tábori műhelyekben viszont ezeket sokféle arányban keverték, akárcsak a németeknél.
A Honvédség által használt német járműveken, tudomásom szerint, döntően meghagyták az eredeti álcafestést, csak a magyar hadijelet tüntették fel rajtuk a német helyett.
5240 levél
Válasz 03.02.25. 16:56 #561
Pras
Nekem az a szándékom, hogy a combatmission.com összes CMMOS MOD-ját fölírom CD-re, meg a CMMOS-t is. (uh, szép magyaros mondat Igazából akkor látom hasznát, amikor ott van 50-60 MOD, és nem kell a .BMP-kről totóznom, hogy hátezmegvajonmirevaló. Én nagyon hasznosnak találom. Kár az, hogy rengeteget kell letölteni (RuleSet-ek, meg többszázkiló MOD) ahhoz, hogy tényleg hasznos cucc legyen. Mert ugye pl. egy KV-2 MOD, az fölösleges, mert akkor már hagyja az ember az eredetit, de ha már hatféléből lehet választani, az már igazi ínyencség . Amúgy én csináltam egy "CMBB kiegészítő" CD-t, amire felírtam a két patchet, a három (mindegyik) demót, mindenféle leírást, taktikai útmutatót, CD-borítót (úgy ügyködtem néhányat), scenariókat, stb. Most még a MOD-okat meg a CMMOS-t akarom kiírni, de ahhoz meg kéne a gépen találni a MOD-okat...
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 03.02.25. 14:51 #560
Lacko
Jó is, hogy felvetetted ezt a CMMOS-t. Már régen meg akartam kérdezni a véleményeteket, hogy jó dolog-e ez. Persze tudom mire való, hogy ha példáúl 101-es ejtőernyősökkel nyomok egy scenariót, akkor azoknak az egyenruháját töltöm be, aztán ha lejátszottam, akkor visszarakom az eredetit... stb.
De ti hasznosnak tartjátok? Otthon van kiírva CD-re, de eddig nem sok értelmét láttam felrakni. Nekem ha tetszik egy MOD akkor azzal felülírom az eredetit, aztán jól van. De kiváncsi vagyok a véleményetekre!
5240 levél
Válasz 03.02.25. 13:54 #559
Pras
Ugyanis a combatmission.com-on megtaláltam a MOD CMMOS kompatibilis változatát is. Haláli
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
5240 levél
Válasz 03.02.25. 13:53 #558
Pras
Benyomtam a MOD option selectorba, és próba... Most már értem, miért röhejes Amúgy szép, meg jó, meg minden, de olyan hülyén hat .
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 03.02.25. 11:00 #557
Lacko
Bocs, elfelejtettem a napraforgótábla MOD-ot:
itt van
10960 levél
Válasz 03.02.24. 12:44 #556
Lacko
A battlefronton az egyik arc szeretne magyar II. VH-s terepszínt BMP-ben. Tud valamelyikőtök segíteni neki?

Meg egy kérdése is van, hogy a Honvédség hogyan festette a német gyártmányú harckocsiait.
10960 levél
Válasz 03.02.24. 09:16 #555
Lacko
OFF
felmentem a Várba most szombaton, hogy hátha ott van még a Nimród és akkor kordonok és rendőrök nélkül is hozzáférhetek és megnézhetem, de pechemre, megint kordonok voltak, mert most meg K und K bemutató volt. (Persze a Nimród, meg a T-34-es ott volt). Baromi jó volt, mert a multkor amikor a II. VH-s ágyukkal lőttek, akkor csak kis pirotechnika volt az ágyucsövek végén, ami villant, meg pukkant és füstölt. Most meg mondták, hogy ne ijedjünk meg, mert lőnek egyet az egyik "békebeli" ágyúval. Én meg nagy arccal mondom az asszonynak, hogy ne fosson be, csak egy kis szar pukkanás lesz. Erre akkorát szólt, hogy majdnem berepedt a dobhártyám és úgy beremegett az egész Vár, hogy megszólaltak a riasztók mindenfelé. És ilyenből volt még vagy négy...
Persze le akartam fényképezni, ahogy lőnek, de az exponálás pillanatában a lövéstől úgy remegett minden, hogy csak egy szétmosódott ágyú látszik...
5240 levél
Válasz 03.02.22. 11:45 #554
Pras
Nézd, szerintem akármilyen jó vagy rossz egy ilyen scenarió, valahogy több, mint a hagyományos. Mert az mégiscsak a mi történelmünk, akármilyen játszható vagy játszhatatlan is.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
249 levél
Válasz 03.02.21. 21:03 #553
Epameinondasz
Nem olyan pontosan akarom, rekonstruálni a terepet, végül is csak egy játék és nem tereptan vizsgára kell az anyag. A régi térképek azért kellenek, mert mezőgazdasági területet, utat, intézményt, strandot, stb. jelölnek és sok ezek közül ma már nem létezik. Önző módon egyes számban beszélek, de a terepkutatást többen végezzük és az irodalmi anyagot is segítettek beszerezni.
Kivülálló nem is értékeli a megjelenített dolgokat, hisz számára személytelenek, pl: 40-es évek zsinagógája helyén most egy vendéglő van, vagy a mai patika helyén egy lezuhant bombázó díszelgett...stb.
A kötöttségek miatt nem hiszem, hogy a küldetések túl nagy népszerűségnek örvendenének, így igazából magánjellegű használatra készül.
5240 levél
Válasz 03.02.21. 19:55 #552
Pras
Passzolj linket, letöltöm
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 03.02.21. 19:14 #551
Lacko
Hát nem vicces? Én amikor láttam róla screenshotot, tökre röhögni kezdtem.
Na jó, lehet, hogy a jópofa szó megfelelőbb.
5240 levél
Válasz 03.02.21. 16:26 #550
Pras
Hehe.. De mitől vicces MOD?
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 03.02.21. 13:35 #549
Lacko
Erről jut eszembe, van egy nagyon vicces MOD, ami napraforgó táblává változtatja a búzatáblát...
5240 levél
Válasz 03.02.21. 13:19 #548
Pras
Én eddig egy "térképes" CM map-ot csináltam, de az is csak "hasonlít" a valóságra. A valóságban egy falu - már bocsánat - tele van mindenféle cuccal, szeméttel. Fóliasátor, kert, istálló, csűr, kukoricaföld, stb. ami nem került bele a CM-be. Így nem lehet reális pályát csinálni. Ellenben, ha benne lenne az editorban mindenfajta szemét, úgy meg használhatatlan lenne.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 03.02.21. 12:59 #547
Lacko
Erről csak annyit, hogy az egyik kollégám is nekiállt egy katonai 25000-es térképből CM map-et generálni (Pilis), de siralmas eredménye lett, amiből arra következtetett, hogy a CM csak CM filozófiával készült térképek készítésére alkalmas és egy valódi térképből nem lehet CM-eset készíteni.

Példáúl ha a térképen egy domb úgy néz ki, hogy ott vannak ugye a szintvonalak és te a CM-ben szépen a szintvonalak mentén berakod a magassági számokat, akkor nem egy domb lesz ott, hanem egy LÉPCSŐZETES PIRAMIS: azaz sok, egymás fölött lévő, vízszintes placc, amiket valamilyen meredekségű rézsűk kötnek össze.

Emiatt én nem is bajlódtam soha azzal, hogy totál valósághű map-et készítsek a küldetéseimnek, inkább addig próbálgattam, amig használható, az elképzeléseimnek kábé megfelelő terepet nem kaptam. Ezt lehet nevezni igénytelenségnek, de én inkább úgy hívom, hogy kompromisszum a realitással...
249 levél
Válasz 03.02.21. 12:30 #546
Epameinondasz
Bármilyen furcsa, én még egy küldetést sem szerkesztettem, most viszont már kb. másfél hónapja dolgozom egy terepen. Eredeti 20-as ill. 30-as évek végi földrajzi térképekről. Említettem már, hogy lakhelyem a Budapesttől délre húzódó Attila I védvonalba tartozott, pont itt állt meg a front '44 október végén durván egy hónapra, ezeket az eseményeket akarom lemodellezni. A községet és környékét, a kiásott futóárkokkal, tankcsapdákkal, lövegállásokkal szeretném minél pontosabban rekonstruálni, helytörténeti kiadványok, elbeszélések segítségével. A Hadtörténeti Intézetben sajnos nem maradtak fent, erről a területről katonai térképek, de légifelvételek talán igen.

A Combat Mission-ből adódó hátrányok: nincsenek magyar ejtőernyős csapatok, pedig nekem kéne, a 22.SS.Maria Theresia és a Szent László hadosztályok részei voltak védelemben, plusz kéne némi mod a templomok, temetők helyett, mert így nagyon görögkeleti, de idővel remélem készítenek pár használhatót.

A terep a lehető legnagyobb lesz, így a kész küldetések az én gépemen nem is fognak működni igazán, egyenlőre. Ezt az egy terepet építem, ezért minden akció itt fog játszódni, hogy a kedves játékos ne kóvályogjon el a parancsban meghatározott iránytól, ill. területről, gondolván majd jól bekerítem az M.I.-t, egyszerűen ahová nem akarom, hogy elmenjen az emberi játékos, ott műszaki zárak, aknamezők sokaságával és pár jól elhelyezett elit bunkerrel, löveggel, olyan tüzet zúdíttatok rá, hogy esélye se legyen azokban az irányokban. Ez történelmileg nem hiteltelen, hisz az ellenséget mindig a leggyengébb pontján próbálták áttörni. Lényeg az emberi játékost erősen korlátozom a harctéri körülményekkel, cél nem a totális győzelem, mely összességében ritka jelenség a visszavonulások miatt, hanem az ellenség kivetése harcállásaikból minél nagyobb veszteséget okozva.
10960 levél
Válasz 03.02.21. 09:04 #545
Lacko
Dehogynem!!! Sőt! Ott van a cme file, bárki nyugodtan átírhatja, átszerkesztheti meg minden. Én most azért hagynám meg ebben az állapotban, mert - bár tényleg nem túl törihű - de mindkét oldalról játszható.

Természetesen le lehet venni a védők fittségét, és be lehet rakni rengeteg orosz off-map löveget, sőt eleve le lehetne cserélni sok házat romra, ilyesmi.
Aki ezt megteszi annak megköszönöm (nekem nincs szívem szegény magyarokkal így elbánni , csak azt kérném még, hogy nevezze át BudaCastle_Historical.cme-re és javítsa ki az angol labeleket, amiket elbénáztam (pl: Trinity place helyett Trinity square).
Ja és küldjön belőle nekem egy tiszteletpéldányt!
5240 levél
Válasz 03.02.20. 19:13 #544
Pras
Én nem szólok ebbe bele, mert túl green vagyok még az ilyen bíráláshoz
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.