Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
91 levél
Válasz 02.07.26. 19:52 #93
Wallenstein
Az Elbás küldetésed lehetne egy hipotetikus campaign első scenarioja. A másodikban, az amerikaiak már hídfőt foglaltak és innen indul az alapszituáció, a területnek elég mélysége van, a németek erősítést kapnak, elszórsz néhány aknát vagy akadályt, hogy kordában tartsd a sok támadó páncélost, de persze nem akarok beleszólni.

A JgdPz IV/70 és 75mm-es Shermanok viszonyából látszik a CM egy másik nagyon-nagy pozitívuma. Az alkotók a különböző harcjárművek között felállítottak egy kölcsönös viszonyt, miszerint adott helyzetben van-e nagyobb esélye abból a távolságból, szögből teszemaszt egy Sherman(75)-nak leküzdeni egy JgdPz IV/70-t, ha nincs megfutamodik, vagy ködgránátot lő. Ez persze nem szentírás, sok mindentől is függ pl: képzettség, távolság. Egy Tigristől a 75mm-es Sherman mindig megfutamodik, de a Firefly már nem. Ez a módszer szerintem a CM-ben tökéletesre van hangolva, ezért mondom, hogy ebben a játékban soha nem szabadna menteni és állást visszatölteni, mint a sakkban, ha léptél az már így marad. A taktikai AI ezt megérdemli, el kell viselni a veszteségeket, vagy megfontoltabban irányítani.

A JgdPz IV/70-től volt oka az M4-eknek tartani, 75mm-es 70 űrmérethosszú ágyújának lövedéke szinte biztos pusztulást hozott az ellen járművére. Pozitívuma még a nagyon alacsony sziluett, elölről jól döntött páncélzat, hátránya, hogy kissé orrnehéz és a hatalmas energiájú löveg túl közel volt a földhöz, így nagyon sok port kavart fel.
Az M4A3E2 vagyis a Sherman Jumbo, speciális gyalogságot támogató rohamharckocsinak készült, homlokpáncélzata 100-140mm, lövegpajzsa 178mm vastag, még a PzVIE Tigris is 100-120mm volt azokon a helyeken.

Küldetéseidet megkaptam.
10960 levél
Válasz 02.07.26. 10:58 #92
Lacko
Walli! Küldtem a freemailes címedre még scenariókat...
10960 levél
Válasz 02.07.26. 09:38 #91
Lacko
Kösz a kritikát.
Az amerikaiak majdnem kétszeres túlerőben vannak (7000pont a 4000-rel szemben). De ez realisztikus, mivel Wenck (ha jól emlékszem a nevére) tábornok csapatai baromi nagy alárendeltségben voltak az amerikaiakkal szemben és csak cseles dolgok bevetésével sikerült megtisztitaniuk a hídfőt. (például úszó aknákkal próbálták felrobbantani a hidat, de végül ágyútűzzel pusztították el). Ja és a falut visszafoglalni induló Stugokra amerikai hadifoglyokat ültettek kívülre... Nem éppen lovagias cselekedet, de ugyan olyan tehetetlen helyzetbe hozták ezzel az amerikaiakat, mint a jenki bombázók a német városok lakóit...

Én német oldalról azonnal felrobbantottam a hidat, így a két falu megtartása és a keleti parton lévő jenkik visszaszorítása a híd csonkjához nem volt nehéz, de a nagy zászlóhoz csak iszonyatos véráldozatok árán jutottam el én is, egyrészt akkor már látnak a túlpartról, másrészt a vadászbombázók is jól szétkaptak.

Jenki oldalról persze megmentettem a hidat (a két harry spottert kinyiffantottam egy különítménnyel) és szép lassan, házról-házra elfoglaltam a két falut. De aztán jön ugye a német ellentámadás, addigra viszont odaértek a shermanok, csakhogy az a fránya JgdPz IV/70 kilőtt vagy 4-5 shermant, mire sikerült ártalmatlanítanom. Ez a gép ennyire jó volt a valóságban is? A PzIV-esek hullottak, mint a legyek, de ez még a Jumbo shermanomat is kellemetlen helyzetbe hozta (kilőni szerencsére nem bírta).

Látom a folyó partjára emelt gátrendszer, neked is problémát okozott.. eheheh...
Ez megerősít, hogy jó ötlet volt.
91 levél
Válasz 02.07.25. 22:13 #90
Wallenstein
Befejeztem Elbás küldetésedet, hát gratulálok, igen szép munka volt.

Bővebben, nálam az amerikaiak első hullámának támadása, úgy a 12. kör után kifulladt. Őszintén szólva a két falu megvédése igazán nem is okozott nagy gondot, ebből is láthatjuk milyen szar lehet csak gyalogsági támadással jó védekező pozícióban levő ellenséget kifüstölni. Néha ugyan a Volkssturm egységek megszaladtak, de még idejében lettek megtámogatva. A 20. kör táján megindítottam az ellenlökést, gondolván, hogy visszafoglalom a hídfőt. Az intenzív légicsapások ekkor kezdődtek és baromi sok kárt okoztak, pl:az erősítés nagy részét szétvágták a vadászbombázók. A folyó mentén volt egy pozíció ahonnan rá lehetett látni a hídra és páncélos is eltudott helyezkedni, gondoltam onnan kilövöldözgetem a hídra tévedőket. Erre a másik oldalon a parti magaslatra felkapaszkodott, vagy 4 db. Sherman és kilőtték a StugIII-at. A Shermanok, mint közvetlen irányzású tüzérség működtek és belőtték az én oldalam egy jó részét. A StugIII helyére beálltam a JgdPz IV/70-el, az meg sorra lezavarta az amerikaiakat a magaslatról, de késöbb ez is elpusztult. Kilőtték az összes harckocsimat, vadászpáncélosomat, így a gyalogság hősies rohamai a híd lábához nem értek semmit, pedig az ellen gyalogsága már vonult visszafelé a hídon.

Elsőre tőlem nem is volt rossz teljesítmény, habár már tudom, hogy egy csomó taktikai hibát követtem el. A végeredmény: döntetlen. Veszteségek: Axis 275 fő (70 halott), plusz 17 db. jármű elpusztult, Allied 507 fő (156 halott). A veszteségek döntő részét az utolsó 8 körben szenvedtem el, az erőltetett támadások és a légitámadások okán.

A győzelem egyik receptje következik: az ellenlökés megindításakor, az egyik tüzérségi üteg ködgránátokat lő a másik partra tömegével, egy másik üteg bombázza az amerikai hídfőt, majd megindul a roham, míg a köd hatása tart döntésre kell vinni a dolgot, mert különben az esélytelenek nyugalmával szemlélődhetünk. Papíron jól hangzik, de a csata forgatagában nehéz összehangolni a dolgokat.

Nem baj, hogy nem jönnek át az ellen páncélosai a hídon, így legalább van egy minimális esélyünk. A németek oldaláról jól "súlyoztad" a fegyvernemeket, nincsenek ellentmondások. A szövetségeseket még nem irányítottam, de iszonyú erőfölényben vannak. Lacko, remélem megörvendezteted a jónépet hasonló színvonalu küldetésekkel.

Visszatérve a modokra, alább írtad, hogy a hangmódosításokat nem díjazod, de nagyon hatásos fegyverhangokat lehet összeállítani. Az eredeti jó része is használható, mégis pl. én a különböző űrméretü lövegekhez találtam jól illeszkedő módosításokat, vagy a közelharc hangjai hitelesebbek: rohamkés szúrása, puskatusával ütés, ordibálás, megpattanó fémesen pengő lövedék fokozzák a hangulatot. Grafikánál az egyik legjobban kidolgozott jármű egy Churchill, a homlokgéppuska olyan érzékcsalódás, hogy ha különböző szögekből nézed, mintha a cső mindig feléd fordulna. A lengyel vagy litván Tigris és Királytigris, pedig egyenesen szemet gyönyörködtető.

10960 levél
Válasz 02.07.25. 09:06 #89
Lacko
Ha már MOD-oknál tartunk, van egy olyan site, hogy CMoutpost, amelyik modokat hasonlít össze. És a minap közzétettek egy MOD katalógust (bár még csak a német cuccokra).
10960 levél
Válasz 02.07.25. 08:30 #88
Lacko
Én is sokat barangolok a túlvilági (akarom mondani újvilági) játékoldalakon és ott bukkantam rá a battlefrontra, amely akkoriban nagyon reklámozta a megjelenésre váró CM-et. A demót ki is próbáltam és írtam is róla egy előzetest. Aztán amint megjelent kértünk tőlük sajtópáldányt... és azóta teljesen bele vagyok zúgva. Nem mondom, hogy néha nem unom meg egy picit, de akkor OpFlashezek egy kicsit és máris folytathatom a CM-et. Azokban az időkben tök értetlenül álltam az elött, hogy Magyarországon ennyire senkit sem izgatott fel. Aztán nyomozni kezdtem magyar CM-esek után és elszórva rábukkantam egyre-egyre (például az egyetlen magyar fan-site készítőjére, aztán a HIX Játékban egy PBEM partnerre, meg az Index gamezba is írogatott pár ember).

De ez engem megerősít abban a tudatban, hogy ez egy BAROMI jó játék. A jó játékoknak nincs nagy piaca. Az idétlen, agynélküli játékokért élnek halnak a tömegek, ami persze érthető is, hiszen mindig a butábbak vannak többen. Az, hogy angolszász nyelven hatalmas topicok vannak rá, nem azt jelenti, hogy a jenkik okosabbak, hanem azt, hogy többen vannak. Több emberből, persze több értelmesebb is akad.
Mellesleg azért megjegyzem, hogy a legigényesebb MOD készítők nem jenkik, hanem németek, lengyelek, spanyolok...
Magyar MOD-ot nem igen találtam, ezért kezdtem el az általam legszebbnek itélt MOD-okra felrajzolni a magyar felségjelt...

Én is hajtok a HiRes mod-okra, emiatt nekem is baromira megnőtt már a BMP könyvtáram. Bár még nem néztem meg, hogy mekkorára...
91 levél
Válasz 02.07.24. 17:26 #87
Wallenstein
Helló Lacko!

Küldetésedet megkaptam, köszi. A németekkel kezdtem, a 7. körben járok, a hidat nem robbantottam fel (igaz így elsőre nem is akartam), egyik tüzérségi figyelő halott, a másik elszaladt, amerikaiak pokolian szorongatnak, majd ha befejeztem írók róla véleményt.

Más, elég elkeserítő, hogy ilyen kevesen vagyunk ezen a topikon. A Combat Mission-nél százszorta értéktelenebb programok sokkal több figyelmet kapnak, ez a számítógépes játéktörténelmet írt anyag, pedig hazánkban már eltünt volna rég a süllyesztőben, ha nem teszel róla, hogy legalább itt pislákoljon a lángja. Ha elnézel a Battlefront fórumára, azt láthatod, hogy kb. 400000 hozzászólás volt csak ebben a témában. A CMBB-t Kelet-Európában úgy hallom csak a neten lehet, majd megrendelni, így a helyzet semmit nem fog változni. Nekem január óta van meg a CM és márciusban megvettem a hivatalosan kiadott verziót, játékok jönnek, játékok mennek (legutobb a Legion), de a CM és a Operation Flashpoint marad. Hazudok, mert valójában a Waterloo:Napoleon's Last Battle és a Shogun:Total War is maradt.

Más. Témának fel lehetne dobni a mod-ok kérdését, javítjátok-e a grafikát, vagy esetleg a hangokat? Nekem a Bmp fájlok mérete úgy 1,1 giga körül van, úgy tudom az alapjáték összesen volt kb. 380 mega. A CMBB-hoz közzétett Panther baromi részletes, nehéz dolga lesz a mod készítőknek.
10960 levél
Válasz 02.07.24. 10:38 #86
Lacko
Ez a Jeep mod mindenkinek kötelező!!! Beszarás szép.
10960 levél
Válasz 02.07.23. 10:47 #85
Lacko
Szia Wallenstein!

Remélem tudod még a freemailes címed jelszavát, mert oda küldtem el az Elbás küldetésemet. Ha azt nem olvasod, akkor küld el az én címemre azt a címet, ahova küldjem...
1819 levél
Válasz 02.07.18. 12:11 #84
Moken
Amúgy tényleg ezt az oldalt kerestem csak a cím furának tűnt és azt hittem ez egy másik. Köszike.
Inkább vagyok őrült optimista, mint egy pesszimista akinek igaza van !
1819 levél
Válasz 02.07.18. 12:09 #83
Moken
Volt két kép ami az átlátszóság miatt furán nézett ki és igencsak kifigurázta és lebénázta a grafot. Ebben a játékban nem is a graf számít!
Minimum egy 2 hetes hír csak nem voltam itt és nem mentettem le.
Inkább vagyok őrült optimista, mint egy pesszimista akinek igaza van !
10960 levél
Válasz 02.07.18. 11:55 #82
Lacko
Ez a magyar CM fan oldal. Szerintem nincs másik. Hol írtam másikat?

Lehúzta??? Én csak azt vettem észre, hogy picit sántit, hogy a CDV megszerezte a kaidás jogát, mert csak európára szerezte meg. De ezt javítottuk. Mit volt, amit te lehúzásnak vettél?

De azért előre is szeretném megvédeni az összes kollegát, mert baromi nehéz ám a hír írás. Jön valami infó és sietni kell, hogy elsőként adhassuk közre és nem mindenki ismerhet minden játékot. Szerencsére a hírekben IS nagyon topon vagyunk !!!
1819 levél
Válasz 02.07.18. 11:48 #81
Moken
Nem, a másik ami a CM-mel foglalkozik.

Jók a képek csak jöhetne már.

Ja! Ugye jól bezúztál a hírező kollégádnak aki a múltkor lehúzta a CM2-t?
Inkább vagyok őrült optimista, mint egy pesszimista akinek igaza van !
10960 levél
Válasz 02.07.18. 11:31 #80
Lacko
erre gondolsz? http://tzs.pardey.org/frontvonal/

De hogy ne csak off legyek, tettem fel pár új képet a Galériába a CM2-höz. Az a Párduc a búzamezőben elég meggyőző...
1819 levél
Válasz 02.07.18. 10:45 #79
Moken
Szia Lackó! Csak beköszönök, de annyira jó megint köztetek lenni.

De, hogy ne csak offoljak:
Mi volt annak a magyar fanpagenek a címe mert most nincs kedvem kikeresni és kéne.
Inkább vagyok őrült optimista, mint egy pesszimista akinek igaza van !
10960 levél
Válasz 02.07.18. 10:37 #78
Lacko
Életem legelső CM csatája egy baromi egyszerű küldetés volt: pár tank és egy két gyalogos...
Megyek a Shermanünel a mezőn egyszercsak egy addig elbújt német felkel a mezőn és bevág egy krumlinyomót a nyitott tankba. Persze azonnal K.O. De a kiugró jenki túlélők elkezdték pisztollyal lőni 1-2m-ről. A német meg pisztollyal vissza!!! Nagyon tetszett.

Wallenstein! Ma elmegyek Kárpátaljára vállalati buliba, de hétfőn behozom és elküldöm neked. (Ha le nem lőnek az I. Ukrán front katonái... Ma reggel jenki oldalról teszteltem. Persze nem hagytam, hogy felrobbantsák a hidat és így verhetetlen helyzetbe kerültem. Abba is hagytam...
91 levél
Válasz 02.07.17. 20:33 #77
Wallenstein
Lacko, ha fel tudod rakni valahova a scenariódat, én szívesen letesztelem.

Néhány életkép a harcmezőről és a taktikai AI dicsérete: ködgránátokkal elárasztom a fennsíkot, de képtelen vagyok összehangolni a páncélosok és a gyalogság támadását, mérgemben előre küldöm a harckocsikat, egyszer csak a ködből kiválik egy amerikai, odarohan a harckocsimhoz, matat valamit, majd elrohan. A megmaradt páncélossal gyorsan lehátrálok a dombról. Egy másik eset: sűrű fákkal szegélyezett úton mozgásképtelen lett egy Pantherem, a fák takarásából olyan 40-50 m-re előbukkan egy Sherman, páncélosom tornya kezd felé fordulni, Sherman megijed és visszahátrál, torony megáll, 10 mp. múlva a Sherman "fast" módban átviharzik az úton és eltűnik a fák között, ha nem saját szemmel látom, még Lacko, neked sem hinném el.
10960 levél
Válasz 02.07.17. 15:53 #76
Lacko
őőőőő ez egy érdekes kérdés....
Hát a setup phase alatt simán rá(bal)klikkelve egy egységre kijelölöd, aztán jobb klikk és a menüben átmove-olhatod, meg egy két parancs még ott van pl forgatás).

DE!!! Ne feledd, hogy a scenario készítője beállíthatja, hogy bizonyos egységeket ne lehessen elmozdítani a setup fázisban. Ezekkel nem tudsz mozogni, csak az első körben.
439 levél
Válasz 02.07.17. 15:02 #75
Dead Heart
Na, megjavult magától a grafika, biztos a gépem szórakozott.
Viszont lenne egy kérdésem. Hogyan lehet a misszió elején áthelyezni az egységeket? régebben sikerült, most meg egyszerűen nem megy.
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
10960 levél
Válasz 02.07.17. 08:42 #74
Lacko
Tesztelgettem tegnap ezt az Elbás scenáriómat és azért ráakadtam egy kis AI problémára.
A jenkik kétszeres túlerőben vannak, de a folyón túl (a német oldalon) kevesebben. Miután lerombolom a hidat, megállnak a shermanok és nem mennek oda, hogy legalább a túloldalról támogassák az ottrekedteket...

De a scenario nagyon jó!
10960 levél
Válasz 02.07.17. 08:38 #73
Lacko
Igen, ez is benne van, de ennél azért sokkal több dolog. Például a főszereplőt (aki jenki katonaként átélte ezt a bombázást) elrabolják az ufók (egész konkrétan a tralfamagoriak, vagy ki a szöszök) és onnantól kezdve néha átesik az időbe: egyszer gyerek, aztán zsupsz hatavanéves, aztán zsupsz ott van a német hadifogságban, aztán zsupsz vissza az ufókhoz... Nagyon izgalmas. És baromi humoros. És tragikus...
91 levél
Válasz 02.07.16. 23:38 #72
Wallenstein
Combat Mission Byond Ovr Prefs file-t kell kitörölni, ilyenkor a következő indításnál újra optimalizálja a grafikát.

Berlinben a Moltke hidat 10 forduló alatt sikerült csak lerombolnom, 2 db 105mm-es és 1 db 8 inch-es löveg összpontosított tüzével, de életemben először végre láttam egy híd összeomlását. Ilyen erős tüzet nem szoktam egy helyre lövetni, mert felesleges és nincs annyi tartalékom. Ha a pályát ilyenkor madártávlatból figyeled, eszméletlenül jól néznek ki a pillanatra feltünő gránátok vagy a talajon a lökéshullámok. Aknavetőkkel sokszor ködgránátot lövetek, mert van néhány scenárió amiben nem tudod máshogy megközelíteni a domboldalba, erdőbe befészkelődött ellenséget.

Az Az ötös számú vágóhíd melyben Drezda bombázását egy vágóhíd hűtőkamrájában töltötte ? Nincs meg, majd kikölcsönzöm.
10960 levél
Válasz 02.07.16. 15:01 #71
Lacko
Legvégső esetben egy reinstall is segíthet...
439 levél
Válasz 02.07.16. 15:00 #70
Dead Heart
Nem tudom mi változott volna. Nem játszottam vele vagy egy hete, és akkor működött. Most bekapcsolom, erre ezt írja ki. Nem tudom mi lehet.
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
10960 levél
Válasz 02.07.16. 14:43 #69
Lacko
De hát már egyszer működött. Azóta nem csináltál semmit? Gondold át.

Van egy pár ötletem, de j lenne tudni mi változott.

Páldául a főkönyvtárban van egy file (nem emlékszem pontosan a nevére, de Combat Mission biztos, hogy van benne spaceüekkel elválasztva és a filenak nincs kiterjesztése). Na ezt a filet töröld le és indítsd el a játékot. Akkor elkezdi a képernyő módokat tesztelni és az egyiknél, ami elég jó, mond azt, hogy ez kell. És akkor azt csak fogja tudni...
Bár nekem sem hajlandó, csak 800x600-ban menni és amikor várom, hogy felmenjen 1024x768-ra, akkor elszáll valami hibával. De a 800x600-at bírja.
439 levél
Válasz 02.07.16. 14:11 #68
Dead Heart
Megszívtam rendesen. Akár mikor akarom indítani a programot, azt írja ki, nem tudja betölteni a 3d-s grafikát. ennyit ír ki, semmi mást. Van valami ötlet?
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
10960 levél
Válasz 02.07.16. 14:03 #67
Lacko
De várom már a szeptembert!!!
Barbarossa... Júniusban kellett volna kijönnie...
10960 levél
Válasz 02.07.16. 09:08 #66
Lacko
Tegnap este végre volt idő, kipróbálni a híd rombolhatóságát egy 105mm-es megfigyelővel. Wooooooooaaaaaaawwwwwwww!!! Hát ezt ki kell próbálnotok. Baromi jó!!!

Készítettem is egy scenariót egy csataról, amit most olvastam a Berlini csata c. filmben, hogy a jenkik rohannak ezerrel, hogy elöbb érjenek berlinbe mint az oroszok és szétnyújtják a vonalaikat és semmivel nem törődve törnek előre és amint kiérnek az Elbához elkezdenek hidat verni rajta gondolván, hogy hasonlóan zéró a németek ellenállása, mint a Rajna és az Elba között. Kész is lesz egy pontonhíd. át is megy két század és el is foglalnak két falut. Ám ekkor a nlémetek lecsapnak és szétbombázzák tüzérséggel a pontonhidat, a jenkiket meg beleszorítják az Elbába, a túluldalon meg hiába ott a sok sherman. Nem tudnak mit csinálni, mert a többi hídanyag még messze hátul van.

Ebben a scenarioban is az a németek legfontosabb feladata, hogy szetbombázzák a hidat, különben iszonyatos a jenki túlerő. De ha nincs híd, legyűrhetőek.
10960 levél
Válasz 02.07.16. 09:00 #65
Lacko
Az én gyalogsági taktikám is majdnem ugyan ez. De nekem a három szakasz egymás mellett van és mögöttük a parancsnok. És én is sneak-elek és lehetőleg erdőben vagy háztól házig futok.

Szerintem is béna a mesterlövész, de a Close Combatban is nagyon ergya volt. Sőt nekem néha a aknavetősök is feleslegesek, mert nem tudom olyan gyorsan előremozgatni őket, hogy érdemben részt vegyenek, hátulről meg nem látják a célokat.

Van egy olyan könyve Vonneguthnak, hogy Ötös számú vágóhíd. Mindenképpen olvasd el. Kicsit sciüfi, de igazából a II. Világháború végéről és Drezda bopmbázásáról szól. Az egyik legjobb könyv!!!
91 levél
Válasz 02.07.16. 08:54 #64
Wallenstein
A CM Outposton a fiúknak elég impozáns monitorparkjuk van. A 2. rész érdekes újítása, ha jól értelmezem, a meglőtt páncélost tovább lövik míg ki nem gyullad vagy el nem hagyják a kezelők, mivel nem lehet tudni, hogy döglött-e már. Olvastam, a felborult harcjárműbe is sokszor belelőttek -fő a biztonság alapon- meg persze idegesség volt az oka.

Visszatérve a CM-re, én a leghasznavehetetlenebb egységnek a mesterlövészt tartom, mert ugyan néha "kiemeli" a harckocsiparancsnokot, vagy a lövészpáncélos géppuskását, de többet nem ér. Támadó taktikám: még a játék elején mindig elrendezem a szakaszt, előre állítom az egyik rajt a másik kettő mögötte marad, majd a szakaszparancsnoki raj következik, leghátul pedig a nehézfegyverek. Sneak módban indulok velük, de sokszor kell fedezékbe rohanni, sok minden a tereptől függ. A támogató géppuskát nem viszem közel a harcolókhoz, 300 méterről is ugyanaz a hatása, mint 100-ról, lefogja tüzével az ellent, míg a rohamcsapatok kisebb veszteségekkel törnek előre.

Vonneguth-ot még hajdanában sci-fi íróként szerettem meg, rettentő cinikus humorát megőrízte komoly műveiben is.

Ja, szeptember 20.-a: megjelenik a CMBB.
10960 levél
Válasz 02.07.15. 08:16 #63
Lacko
Angolul tudóknak egy-két érdekesség...
10960 levél
Válasz 02.07.15. 08:06 #62
Lacko
Erről a tűzérezred kivonásról még nem hallottam. Kösz az infót. Ezek után én is kiváncsi leszek a pc puskára a CM2-ben. Azt már láttuk a screenshotokon, hogy Maddox bácsi hasonló játékában (wwii rts) ott figyel majd ez a puska...

Egyébként az, hogy nincs olyan sok Királytigris a CM-ben, mint az SS-ben annak az az oka, hogy a CM-et komolyabb emberkék játszák és ha csinálnak egy scenariót, akkor abba azért élethű helyzeteket hoznak létre. Mert ha akarnánk, akkor betehetnénk egy nagy rakás királytigrist, csak úgy nem élvezet egyik oldalról sem és nagyon nem reális.

Tényleg az a jó az early warban, hogy még taktikázni kellett. A PzII és a Pz38(t) bármelyik korabeli szövetséges tank átlőhette, ezért ott igaz volt Gurderian mester elmélete: sebesség és tömegben való bevetés. Meg ahogy Kurt Vonneguth is írta, akkor még nem gyerekek harcoltak a frontokon...

Ja és kösz, a kirándulás jó volt. Kis izomlázat is szereztem, meg egy fészekalja kullancsot... De az izmolázat már nem érzem, mert ma reggel befele jövet akkorát taknyoltam biciklivel, hogy az a fájás elnyomja az izomlázat...
91 levél
Válasz 02.07.12. 21:57 #61
Wallenstein
Kellemes kirándulást Lacko!
A pct. puskák, azért voltak annyira elterjedve, mert a 41-es hatalmas harctéri veszteségek miatt, sok tüzérezredet elvettek a frontcsapatoktól és főparancsnoki tartalékba helyezték, így ez volt a szükségmegoldás páncélelhárításra. Tudom persze, hogy nem volt a valóságban akkora jelentősége, mint ahogy felvetettem, de gondolj arra pl: géppuska helyett beraknak egy ilyen rajt, az is már megakasztja a pár páncélosod előrenyomulását.
Ezek az elméleti fejtegetések is mutatják, hogy mennyire várom a 2. részt.

A CM-ben pozitívum még, hogy nem masíroznak Királytigrisek tömegével a pályákon, ellenben a Sudden Strike-al ahol több Sturmtiger látni, mint ahány gránátot kilőttek a németek Szevasztopol ostrománál.

Én is szeretem a korai időszakot, talán egy fokkal jobban, mint a 43 utáni időket. Oka az, hogy "még nem arról szólt ki tud minnél rövidebb idő alatt, minnél nagyobb bomba vagy gránátözönt zúdítani a ellenre, melyik harcskocsinak tudnak minnél nagyobb löveget gyártani" persze ha, ezeket akkor megtehették volna meg is teszik.
Lacko, láttam az interjúban, majd tobzódhatsz a Pz38(t) változataiban is.
10960 levél
Válasz 02.07.12. 11:37 #60
Lacko
Jó hétvégét és jó vadászatot minden CM-esnek!
Én a természetben leszek úgyhogy nem valószínű, hogy nagy veszteséget okozok az AI-nek, de majd gonolok egy jó kis csatára...
10960 levél
Válasz 02.07.12. 09:58 #59
Lacko
Walli! Picit vitatkoznék veled. Szerintem nem volt akkora jelentősége ezeknek a puskáknak, mint ahogy a Királytigriseknek sem. Mivel nem voltak tömegesen jelen a fronton. A nagy tömegben lezúduló, PPS-sel hadonászó, leitatott lövészek és az PzIII-as sokkal jellemzőbb és meghatározóbb volt SZVSZ.
Persze a te kezedben ott lesz egy editor amivel simán készíthetsz olyan scenariót, amiben a páncéltörő puskások nagy tömegben vannak jelen. Mint ahogy én is készíthetek olyat, ahol JagdPantherek vannak többségben (pedig ennek nem túl nagy valószínűsége lett volna a valóságban)

Én igazából a legjobban az early war-t várom már. A CMBO-val is megrpóbáltam néhány kvázi 1940-es scenáriót készíteni, mert ez a része valahogy jobban tetszik a háborúnak. Akkor még nem volt totális jellege.
Ja és - ahogy az az interjúból is kiderül - a kedvenc tankom a Pz38(t), aminek nem sok esélye volt egy orosz páncéltörő puska ellen.
;-o
439 levél
Válasz 02.07.11. 20:25 #58
Dead Heart
Lehet, hogy nem célszerű mindíg a németekkel lenni, de mit csináljak, ha a másik oldal nem érdekel? Nem köt le, nem érdekel, ha kilövik a páncélosaimat, meg ilyenek. Így nincs értelme játszani, maradnak a németek.
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
91 levél
Válasz 02.07.11. 20:22 #57
Wallenstein
Nem célszerü mindig a németeket választani, mert a scenariókat sokszor csak az egyik harcoló oldaláról dolgozták ki.

Érdekes lesz a CMBB-ben, hogy oldják meg az orosz páncéltörő puskák problémáját. A nyugati fronton az ellenség a korlátozott, pontatlan kézi rakétavetőjét, viszonylag biztonságosan lehetett lekezelni, de a szovjeteknél egész szakaszokat szereltek fel pct. puskával, így a könnyű páncélosaink sokaságát kilövöldözhetik már több száz méterről. Kiváncsi leszek mennyire lesznek korrektek az amerikai készítők az orosz fegyverarzenál technikai adataival kapcsolatban, ha már a teljes realizmust tűzték ki célul.

Van egy baromi jó, új főképernyő a játékhoz: hangulatos ardenneki tájjal, Királytigrisekkel, németekkel fűszerezve.
10960 levél
Válasz 02.07.11. 15:30 #56
Lacko
Kösz Wallenstein! Tehát tényleg le lehet rombolni a hidakat, csak nem az utászokkal?
És a tiszt mint előretolt megfigyelő, csak az aknavetősökhöz jó? Basszus, akkor ezért nem sikerült a spotterrel. Kösz. Lecsekkolom.
10960 levél
Válasz 02.07.11. 15:28 #55
Lacko
Bocs, a második bekezdés kicsit off-ra sikeredett.
10960 levél
Válasz 02.07.11. 15:27 #54
Lacko
Ezzel eleinte én is így voltam, de mostanra megszerettem az angolokat is. A piros sapkájukkal, meg a skót dudáikkal, meg a "csúszómászó, nyálkás modorukkal"...
Persze azért a németeket preferálom.

Igazán arra leszek kiváncsi, mit fogok érzeni a CM2-nél. Fogom-e tudni érzelmek nélkül irányítani azokat a pufajkásokat, akik megerőszakolták fél magyarországot. Ráadásul most olvasom a Berlini csata c. könyvet, ahol nagyon plasztikusan le van írva, hogy mit kellett elszenvedniük a nőknek, ha egyszer bejöttek az oroszok... ;-(
Lehet, hogy ott csak németekkel, meg magyarokkal, meg finnekkel leszek. Na majd meglátjuk.
439 levél
Válasz 02.07.11. 15:01 #53
Dead Heart
Én mindíg a németekkel vagyok, minden scenarióban. A szövettségesekkel nem élvezem a játékot, érdektelenné válik számomra.
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
91 levél
Válasz 02.07.11. 08:35 #52
Wallenstein
A csöves tüzérség bizonyos határokon belül pontatlan mind a mai napig. Nekem a műszakiakkal csak aknákat sikerült eltávolítani, pedig a hídak rombolhatók, valószínü csak tüzérségi tűzzel, de ez egyszer sem sikerült. A szakaszparancsnok inkább a támogató aknavetők megfigyelője, hogy tudjanak közvetetten is tüzelni.

A Talonsoft féle East Front, West Front óta ez az első program, ahol valóban van értelme a gyalogságnak, nem csak ágyútöltelékek. Én nem szoktam menteni, így bontakozik ki igazán a játék AI-je, ha a páncélosod kilövik old meg a gyalogsággal, csomószor vesztek, de így reális.

Van egy zseniális scenárió: Berlin-Get the Reichstag! Angolszászokkal kell bevenni Berlin központját, letöltöd a Frontovnik modot és már játszhatsz is az oroszokkal, akik tök jól néznek ki, ráadásul oroszul is beszélnek.
439 levél
Válasz 02.07.10. 13:28 #51
Dead Heart
Nos, nem ismerem ezt az elölretolt dolgot. Igazából a gyalogságot valahogy sosem használom a játékban, kivéve persze, ha olyan a pálya, hogy szinte csak őket lehet irányítani. Szeretem a páncélosokkal elintézni az ellent.
Tudom, ez nem jó taktika, mert magam is érzem, sokszor kellene a gyalogságot használni, de valahogy a bakáimat mindíg hamar lemészárolják
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
10960 levél
Válasz 02.07.10. 12:55 #50
Lacko
Dead, te ismerted ezt az előretolt megfigyelő dolgot a tiszttel? Kipróbáltad már?

Valahol még régebben azt olvastam, hogy az utászokkal fel lehet robbantani a hidat. De én ezt nem hiszem. Cáfoljon meg valaki...
10960 levél
Válasz 02.07.09. 14:30 #49
Lacko
Nekem is pont ez a bajom. Ezt már írtam lejebb.

Szóval van pár eset.
Az egyik, hogy a spotter nem látja a célt, ilyenkor aera lövetés van, ami NAGYON pontatlan.
Ha viszont látja a célt, akkor sokkal pontosabb, DE amint észreveszi az ellen, azonnal lőni kezdik (érthető okokból) és pikk-pakk kicsinálják.
A harmadik eset - a cikkek alapján a legjobb - hogy egy tisztet rendelsz hozzá (legyen köztük piros vonal) és a tiszt látja a célt, akkor is tud a spotter pontosan lőni. Ilyenkor a tiszt előretolt megfigyelőként szolgál. Viszont ezt a harmadik esetet eddig nem sikerült produkálnom. Vagy nem volt tiszt, vagy mire felállt ez a formáció és a spotter kérte a támogatást, addigra a többiek elintézték a célt...

De egyébként a tüzérségek típusától is függ a pontosság. Például a rakétás tüzérség MINDIG pontatlan. Ha egy 230mm-es rakétából kérsz aera lövetést, akkor egy közepes méretű pálya esetén MINDENHOVA (tehát a saját csapataidra is) záporozik a BRUTÁLIS (230mm) áldás...
439 levél
Válasz 02.07.09. 13:07 #48
Dead Heart
jaja, majdnem abbahagytam. De akkor tényleg idegesített, hogy mindíg agyonvágtak a béna jenkik. No mindegy, mostanában revansot veszek
Viszont a tüzérséget még mindíg nem nagyon tudom jól használni sajna. Valahogy sosem azt lövik, amit szeretnék.
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
10960 levél
Válasz 02.07.09. 07:59 #47
Lacko
Ugye mekkora feeling?!?!?!?!? És te majdnem abbahagytad.... Ez a játék SUPERB!!!!!
439 levél
Válasz 02.07.08. 20:16 #46
Dead Heart
Éppen ma volt vele amúgy nagy sikerélményem. Egy Panther G-vel beálltam egy ház mellé, és ahogy jöttek a buta Shermanok, 5-öt kilőttem közüllük, mire a túlerő visszavonulásra tudott késztetni. Sajnos kilőtték a Main Gun-t, úgyhogy fel kelett adnom a pozíciómat.
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
439 levél
Válasz 02.07.08. 20:09 #45
Dead Heart
Hm, elolvastam az interjút, de ez semmit sem változtatott. Ugyan úgy várom a folytatást
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
12750 levél
Válasz 02.07.08. 16:31 #44
okoska3000
Én is elmentem egy hétre, de szerencsére nem maradtam le semmiről

Legfeljebb arról, hogy keresgélni kellett kedvenc topicodat...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.