Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
264 levél
Válasz 11.05.13. 17:17 #4793
Krieger
Busting the Bocage
Németekkel.
10960 levél
Válasz 11.05.13. 17:10 #4792
Lacko
Mi a neve ennek a kuldinek, amiben ez a korai csapas van?
10960 levél
Válasz 11.05.13. 16:51 #4791
Lacko
A korai (indulás utáni közvetlenül) tüzérségi csapástól nem kell félnetek. Én rohadt sok scenariot játszottam és eddig sose találkoztam ilyennek (utoljára CMSF-ben láttam ezt). Ennek ellenére az AI természetesen használ tüzérséget és hullottak is már egységeim rendesen tüzérségtől. És ez teljesen reális.

Különösen tetszett, amikor egy éjszakai ejtőernyős akcióban elkezdett potyogni az ernyősökre az áldás, de felfedeztük a spottert akit nagyon megsoroztunk (ugye azt mi nem látjuk, hogy meghal-e vagy sem, de valószínűleg csak megsebesült) mert utána már sokkal pontatlanabb volt a tűz.

Solyom, mi nem megy a tűzvezetésben?
Fogod ugye a spottert (kijelölöd), ráböksz a tüzérség gombra, ekkor előbukkan a tüzérség menü, ahol látod az elérhető ütegeket. Kiválasztod, hogy melyikkel akarsz lőni, aztán megmondod, hogy pont, vonal vagy area tüzet akarsz adni. Ez után kijelölöd a térképen a pont, vonal vagy area helyét (persze csak olyat, amit a spotter lát), aztán meg kell adni, hogy milyen sokáig tartson a tűzcsapás és aztán meg, hogy milyen intenzitású legyen és aztán utoljára az egészre kell nyomni egy Confirm-t.
Ez után várni kell (azt a tüzérség kiválasztásakor kiírja, hogy hány percet. Kb 2-10 perc közötti időt kell várni és aztán elkezdődik a móka (de ebbe már nem szólsz bele, csak szépen megpróbálják belőni a területet).
5240 levél
Válasz 11.05.13. 16:20 #4790
Pras
Egyébként a nagygépem legalább jövő hét hétvégéig nem lesz üzemképes, ahhhahahaha! szívás.

Mellesleg, senkinek nem kell a sör?
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
201 levél
Válasz 11.05.13. 16:19 #4789
Solyom2
http://kepfeltoltes.hu/view/110513/CM_Normandy_Demo_2011-05-13_14-26-45-71090_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kelly hősei
201 levél
Válasz 11.05.13. 16:17 #4788
Solyom2
Na én is kipróbáltam.Hát mit ne mondjak sokat fejlődött az MI.Ez a tűzcsapás nekem is az agyamra ment de hátha kijavítják mert ez így elég morbid.Amúgy valaki elmagyarázná hogy a tüzérség irányítása hogy működik mert nekem nem megy.
Néha ha Forgatom a kamerát a játék kissé akad.Ez nálatok is így van vagy az én gépem gyenge?
DE eddig nagyon pozitívak a benyomásaim.Remélem azok is maradnak

5240 levél
Válasz 11.05.13. 15:55 #4787
Pras
Ha nem meeting engagement van, akkor "PLAN FIRE" (tervezett tűzcsapás) is megjelenhet mind a védő, mind a támadó részéről, de CMBB-ben az AI csak akkor szokta ezt a kártyát kijátszani, ha a csoportosuló kezdőerőkre bármely egysége rálát (jellemzően sík, steppei területeken szokott ez szívás lenni). Ilyenkor, az első körben bárhová kérhet a spotter tűzcsapást másodpercek leforgása alatt, azonban ez később nem módosítható, az összes malac el lesz lőve arra a pontra.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 11.05.13. 15:37 #4786
Lacko
Hid: en még csak ai oldalt lattam bénázni hidon. Nekem sikerult mindig atvezetni a tankokat. Mondjuk egyenként, mert tomegben bénáznak. És az is van - bar ez pumara nem igaz - hogy néhany hidon nem mennek at a nehezebb tankok.

M10: hat mindig az allonak jobb. Ha a mardereid mozogtak es az M10ek alltak, akkor nagy esellyel az m10ek gyoznek.

Startup tuzcsapas: szerintem ket dolog van. az egyik hogy cmsf-ben volt ilyen, hogy a designer beallithatott startup tuzcsapast: ez par masodperccel a kezdes utan jott. Ez geciseg, de arra jo, hogy kiugrassza a playert. van olyan szitu, ahol ez korrekt. de en ilyet nem lattam cmbn-ben, tehat valszeg a masik lesz: azaz ott tõköltél egy ellenseges spotter elott. De ez elvileg nem azonnal indulas utan jon, hanem picit kesobb. addogra illik nem ott lenni.
Van egy harmadik eset is: trp. amikor letehetsz setupkor ilyen trp-t valahova (ilyen volt mar a cmbb-ben is) es arra a pontra gyorsabban kerhetsz csapast.
16989 levél
Válasz 11.05.13. 14:49 #4785
KisCsirkee
Basszus letoltam a német demó küldit, horribilis veszteségekkel, de egy Minor Victory-t kikapartam. Egyre jobban tetszik, egyszerűen annyira élvezem, és mivel bátrabban használom a gyalogságot, sokkal durvább gyalogos akciókat látok mint a CMSF-ben bármikor.

Azért remélem a hidakat javítják. Sajna nem screenshotoltam, de az egyik SPW Pumám átment U-Bootba a hídon átkelés közben, gondolom átesett, és ezzel nyertem meg a csatát. A folyó fenekén az SPW sérthetetlen volt, de az OBJ-et azért foglalta. Vicces volt látni.

Viszont a Marder III-asokkal jól pórul jártam. Két M10 a páya másik végéről szimplán levadászta őket, miközben azok kifelé araszoltak az erdőből. Az egyik Pantherem pedig egy Sherman lőtte ki 20 méterről, Hull Down pozícióban.

Amit viszont zavar az az AI-nak az a remek tulajdonsága, hogy amint elindul a játék, az összes tüzérségi támogatását lekéri a kezdőzónámba, ahol a rohamozni készülő gyalogságom vár. Vagy le kéne védeni a kezdőzónát, vagy elvenni az AI-tól a tüzérséget, mert ez így mocskosul unfair. Elkezdődik a játék, meg sem moccanok, de a tüzérségi áldást már rögtön kapom, ami a rajok 3/4-edét tönkre is vágja! Ez már a CMSF-ben is idegesítő volt, főleg Lacko a brit kampányod második(?) küldetésében, ahol az angolok egy puszta közepéről indultak, nyitott Jackalokba zsúvolva, a szír tüzérség pedig a csata kezdetén rögötn el is intézte az egységek felét. Ezt jó lenne orvosolni.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
10960 levél
Válasz 11.05.13. 09:47 #4784
Lacko
Amerikaiak. Azok vannak. (vagy - UPSZ - a demóban nincsenek?)
Csak a Fallschirmjagereket hagyták ki a mostaniból.
16989 levél
Válasz 11.05.13. 09:30 #4783
KisCsirkee
Ejtőernyősőőőőőők?
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
10960 levél
Válasz 11.05.13. 07:51 #4781
Lacko
Na a többieknek mik az első benyomásaik?

Csirke, én azt szerintem mondtam nektek, hogy jobban optimalizált a grafika és egyáltalán nem fog szaggatni.

Nekem is az aknások volt az első nagy élményem, ámbár én akkor nem közvetett, hanem közvetlen tüzet adtam velük: pár rajom (meg az aknások) futottak át egy mezőn, amikor az egyik templom alacsony kőkerítése mögül elkezdett tüzelni egy MG42. Jól el is kapott pár embert (bár a többség sikeresen lehasalt és lefogó tüzet adtak a németekre), ekkor jöttek az aknások. Gyorsan készenlétbe helyezték a csövet és elkezdték küldeni a gránátokat. Kb a második gránát elég pontosan elkapta az MG42 személyzetét, úgyhogy a többi raj folytathatta is az útját.

A második nagy élményem nem a sövények voltak, hanem a hidak. Azt hiszem csak harmadjára tűnt fel, hogy mennyire jól használhatók a sövények (ám ugyan ez az átka is). Majd ha kijön a teljes, elküldöm az első kampányomat, na abban van egy két jól elhelyezett StuG a sövényrendszerben és ettől bevehetetlenné válik az egész terület...
5240 levél
Válasz 11.05.12. 12:20 #4780
Pras
Na, a fenébe is, én a mai este aludni akartam...
Emlékszem(keményfejbenszámolás), amikor hozzávetőleg nyolc(?), kilenc(?) évvel ezelőtt az origo szoftverbázisról lerántottam a CMBO demot. Röhögni fogtok, de ahogy a StuG III-asok körül forgott a kamera, ahogy élt az egész hadszíntér, hát ember, az valami varázslatos volt. Azzal a kb. két pályával hetekig eljátszottam, egy jenki aknavetővel sikerült még egy StuG tetőlemezének is odaverni.
Van egy olyan gyanúm, hogy nosztalgiaestet tartok ma.

Más.
Ha valaki még nem rendelte meg és pesti, játszhatnánk olyant, hogy két példányt kér, én pedig kicsengetem magyar valutában plusz egy jobbféle búzasörben a vételárat?
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16989 levél
Válasz 11.05.12. 11:44 #4779
KisCsirkee
Lenyomtam a turtoialt és mit ne mondjak. BAROMIRA TETSZIK! Sokkal jobban bejön, mint a CMSF, főleg azért mert sokkal jobban kedvelem a kiegyenlített II.vh-s környezetet, semmit a mai modern asszimetrikus hadviselést!

Ami eddig legjobban tetszik, az az aknavetősök jelenléte és rendszere! Baromi fasza, hogy az XO-k az off-map dobozból tudják lehívni az egyes csövek támogatását, és tudják vezetni azt, de csak akkor ha jelen van a rádiós (ezt Lacko alapján állítom) vagy kézjel távolságban vannak! Baromi hangulatos!

Aztán üdvözlöm a kiírásos rendszer jelenlétét, tényleg sokkal egyszerűbbé teszi az életet, hogy nem kell minden a páncélosomat ért találat után leállítani a meccset és megnézni minek esett baja!

A német AI még így basic-en is (sajna nem az én világom, amikor nem látom át rendesen a csatateret) egész okosan mozgott, a Panzerschrekesek igen szépen levadászták 2 Shermanomat is, míg egy harmadik a 75mm-es pct. ágyú áldozata lett.

Aztán a grafika. Ámbár nem változott, mintha sokkal jobban futna, mint a CMSF, ráadásul nem röccen meg a nagyobb fa vagy bokorcsoportosulásoktól, esetleg kisebb városoktól sem! Ezt nagyon jó látni, előzőleg nagyon féltem, mivel nálam a CMSF néha élvezhetetlenül lassú.

A dús növényzet pedig nem csak látványelem, baromi jók ezek a bocage harcok, nagyon hangulatosak, ahogy besáncolsz 2-3 gyalogos rajt egy bokor tövébe, és löveted a németeket! (Az AI aztán ezt is kihasználta, olyan tüzérségi csapást hívott az összetömörödött gyalogságomra, ami után a rajokból átlagosan 2-3-4 emberes kis csoportok lettek.)

Ezek után nagyon kíváncsi leszek a teljesre, amit tegnap rendeltem elő. Egyenlőre nagyon optimista vagyok. Rohadtul tetszik. Ezek után biztos vétel az elkövetkezendő pár modul, kellenek Fallschirmok, kellenek SS-ek és kellenek britek is!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
10960 levél
Válasz 11.05.12. 11:13 #4778
Lacko
Na kiraktam itt is a demót.
Tépjétek, toljátok!
10960 levél
Válasz 11.05.12. 06:25 #4777
Lacko
KINT VAN A DEMO!
Ha beerek lehuzom a dome-ra is.
10960 levél
Válasz 11.05.04. 08:09 #4776
Lacko
Nem írtam eddig nektek, csak konradnak magánban, hogy azért voltak problémák a korai állapotban a kiegyensúlyozottsággal. Egy picit azért nekem még most is túl erősek a shermanok, de sokkal jobb a helyzet. Van egy tesztelő küldim, ami meeting engagement, de ha a németekkel vagyok, akkor csak előretörök egy picit, aztán szuper állásokból bevárom a jenkiket. Na és ebben a küldiben csomószor szétkapták a szuperjól beállított Tigrisemet, amit nagyon fájlaltam. Tegnap viszont újrapróbáltam és sokkal jobb eredményt kaptam. Így is eltrafálták jópárszor a szerencsétlen Tigrist, ami eleve mesterlövész Shermanokat sejtet, hisz egy kis emelkedő takarásából csak a torony látszott ki. Az optikáját végül szarrá is lőtték. De a Tigris végül kinyírt pár shermant és életben maradt. Mondjuk nem egy lövéssel nyírta ki a shermanokat.

Szóval most már sokkal jobb, de azért érződik, hogy ez egy szimmetrikusra megcsinált játék.

Na de a lényeg: tegnap még szkeptikus voltam, hogyan lesz mára (szerda) demó. És nem is lesz. Főleg mivel még az usában kedd van. De azért úgy látom a héten még lesz belőle valami.
201 levél
Válasz 11.05.03. 17:38 #4775
Solyom2
Fel is rakom a CMBO-t hogy kicsit hozzászokjak a Normandiai környezethez
636 levél
Válasz 11.05.03. 15:14 #4774
Herrera
Warrior? Na ilyen se volt még a 2008-as CMSF-ban. Amúgy igazad lehet a nehézségi fokozattal kapcsolatban,igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy mennyire gépies az, amit az AI csinál.
Nagyon jó újítás a küldetésszerkesztő kibővítése az AI oldalt illetően, ezzel máris kiszámíthatatlanabb lesz a gép (nem csináltam küldit még, nem tudom, hogyan működik ez pontosan). De eddig egyáltalán nem hangolta össze a fegyvernemeket pl. nem fedezi a harckocsikat gyalogsággal még városi környezetben sem; ilyen hibát human játékos nem követ el. Kiad a hk.-nak egy move parancsot a zászló irányába, aztán kész - hogy a többi egység hol van, mit csinál, az mellékes...Szóval ilyen téren lesz-e pozitív változás, vagy nem tapasztaltál hasonlót? Amikor először játszottam PBEM módban, rögtön éreztem a hatalmas különbséget, az lenne jó, ha a gép ellen játszva is az lenne az ember benyomása, hogy többé-kevésbé emberi módon taktikázva harcol az AI.
'The owls are not what they seem'
10960 levél
Válasz 11.05.03. 11:01 #4773
Lacko
Szerintem az Iron meg a Warrior stb (hangzatos nevű) nehézségi fokozat nem az AI-t módosítja, hanem, hogy a playernek mennyire reális az 2C (parancsnoki lánc, parancskiadási lánc - hierarchia... stb), amit az aknavetős rádiózásnál leírtam. Azaz közepes fokozaton gyorsabban terjednek a hírek/parancsok (és a legkönnyebb fokozaton meg azonnal). Meg van ugye az is, hogy minden egység maga lát vagy nem lát dolgokat. És van olyan nehézségi fok, hogy a player se lát egybe semmit (én warriorban játszom és ott ha nincs kiválasztva egyetlen egység se, akkor azért egy általános képet (sok kérdőjellel) azért látok az ellenfélről, de állítólag a magasabb fokozatokon ez sincs). Szóval ezekben különböznek a nehézségi szintek, nem az AI-ben.

Az AI szerintem elég jó, bizonyos esetekben jobb mint én , persze azért néha meg béna: mondjuk van egy olyan kiindulási körzet, amit a gonosz küldiszerkesztő úgy csinált meg, hogy zsúfoltan vannak az egységek, azt egy human player rendbe rakja és megindul. Az AI csak megindul és emiatt lehet néha az elején kavarodás, dugó. De nem végletes, simán kihámozza. Egyszer próbáltam ilyet és dörzsöltem is a markom, hogy most megszórom tüzérséggel az összeakadt egységeit, de minimális veszteségei voltak és szépen hozta ki a shermanokat a dugóból és jött nekem ezerrel.

Azt ugye tudod - ez már a CMSF-ben is így van - hogy az AI nem csak egyedül okoskodik, hanem a küldi szerkesztő (azaz egy human) adja meg az AI vezette oldal főbb vonalait? Ha nem ad meg a szerkesztő semmi ilyen "waypointot", akkor az az oldal statikusan fog védekezni. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem mozog (mert ha lövik, akkor jobb helyet keres), de nem tervszerűen mozog. Tehát itt azért a küldi minősége nem csak a térképen és az egységeken mérhető, hanem hogy milyen tervet adott a készítő az AI-nek.
636 levél
Válasz 11.05.03. 10:46 #4772
Herrera
Kösz a részletes választ . AI hogy teljesít általánosságban? Csak mert iron fokozaton is gyenge volt CMSF-ban. Egyáltalán lehet nehézségi szintet választani, vagy elhagyták ezt a hülyeséget és inkább az ellenség tapasztalati szintjével, létszámával, stb. lehet variálni, mint CMBB-ben?
'The owls are not what they seem'
10960 levél
Válasz 11.05.03. 09:08 #4771
Lacko
Egyrészt a 2008-as CMSF-hez képest a 2010-es CMSF is nagy változásokon ment át. Például az említett on-map aknavető is később került bele.

A motor nagyrésze azért ugyan az, mint a felturbózott CMSF-é. De persze nem teljesen. A legnagyobb különbség (bár ez nem a motor miatt van, hanem az egységek képességei miatt), hogy ez egy szimmetrikus háború: tehát az amcsi fél nem rendelkezik technikai fölénnyel. Nem volt könnyű a védekező, beásott, lesből támadó szíreket se legyőzni, de ez csak idő kérdése volt, hogy pl önmagában a Javelin mindent kiütött, ami az útjába került. Itt viszont nem ez van.

A másik - nem túl nagy, de nekem fontos - különbség, hogy vannak hidak. A CMBB-ben elég furcsán viselkedett az AI a hidak körül, így a CMSF-be nem is raktak be hidakat. Most újra vannak, ami szemet gyönyörködtető és fontos taktikai elem. Mondjuk most se halok le az AI híd kezelésén, de a CMBB-nél sokkal jobb.

A táj se sima áttextúrázás, hisz ha csak a sivatagot festették volna be zöldre és a pálmafát rajzolták volna át tölgyre, akkor azért mesterkélten nézne ki és valószínűleg akadozna is. Azonban a CMBN-ben tök jól néz ki a táj (mondjuk ez inkább közelről igaz, távolról - a LoD miatt - kicsit steril), de nem szaggat úgy be a dús növényzettől, mint néha a CMSF.

A CMBB-hez képest az irányítás nagyon különbözik, mert választható real-time mód is a hagyományos egyperces lépések mellett. De ez már így volt a CMSF-ben is. Azért vannak olyan parancsok, amiket nem használtam CMSF-ben (mert valahogy nem volt rá szükség), pedig azt még CMBB-ben igen: ez a Cover Arc. Létezik a Normandyban is, de mivel én szinte mindig real-timeban játszom, azaz ha történik valami, arra rögtön tudok reagálni, így nem volt szükségem a cover arc-ra. De ez nem biztos, hogy így marad. Hisz ha tudom, hogy jobbra egy ház mögött sunnyog egy StuG, akkor lesz értelme a Sherman tornyát eleve jobbra fordítani a Cover Arc segítségével.

Ja a tegnapi rádiós kapcsolathoz tartozóan van még különbség a CMSF-hez képest. Ott ugye, ha kifogyott egy raj a lőszerből, akkor be kellett szállni vele egy járműbe és ott kiadni az Aquire parancsot, kiválasztani, hogy mennyi és milyen lőszert vételezzen, aztán újra kiszállni. Most a CMBN-ben elég a kifogyott rajt egy jármű mellé (vagy akár egy olyan raj mellé, aminek bőven van lőszere) tenni és akkor szép lassan feltölti magát. Pont emiatt a tulajdonság miatt lett egy új típusú team is: a lőszerhordozó. Ez főleg géppuskákhoz és aknavetősökhöz tartozik. Őket érdemes elrejteni, de úgy, hogyha kell oda tudjanak menni a kifogyott lőszerű team-hez, hogy feltöltsék.

Ja és aki még nem játszott a CMSF-fel annak mondom, hogy itt tökre van értelme pátyolgatni a sebesülteket és az elesetteket! Ami nagyban növeli a személyes kötődést a katonáidhoz! Több fajta sebesülési szint van. A sárga csak annyi, hogy járó- és harcolóképes, de azért sérült (tehát pl lassabb), a piros az súlyos sebesült, ott marad ahol eltalálták. Őt érdemes leápolni. Bárki le tudja ápolni, ha sokáig ugyan azon a helyen hagyod a sebesülttel (azaz nem mindig érdemes egy harcoló raj sebesültjeit a saját rajjal leápolni, mert az megy tovább, de egy pk kisegítő raj vagy pl egy lőszerhordozó is simán leápolja). Azért érdemes foglalkozni a súlyos sebesülttel, mert ha leápolod, akkor a végső statisztikában nagyobb eséllyel szerepel sebesültként, mint halottként (ez kampány esetén - amikor viszed őket tovább - sokkal fontosabb!) Másrészt - és ez a barna színnel jelölt halottra is érvényes - a leápolttól elveszik a lőszert (és ha volt a speciális fegyverét). Azaz ha kilövik a páncélöklöst vagy a géppuskást, nem feltétlenül maradunk speckó fegyver nélkül, mert leápoláskor az újra a raj tulajdonába kerül és használják is.
636 levél
Válasz 11.05.03. 08:29 #4770
Herrera
Jó, hogy szóba hoztad a CMSF-t. Nekem megvan, bár nem vonzó egy fiktív háború Szíriában, úgyhogy nem játszottam rongyosra. Milyen észrevehető változások vannak az új játékban a 2008-as CMSF-hoz képest (gondolom nem csak kicseréltek a tengerészgyalogost Mauseres németre meg a Strykert lövészpáncélosra)?
'The owls are not what they seem'
5240 levél
Válasz 11.05.02. 16:58 #4769
Pras
...ugye, ha ezek után megjön a magyar vonatkozású Keleti Front, elmegyünk inni?
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 11.05.02. 16:38 #4768
Lacko
Hadd meséljek el még egy apróságot - ilyenek úgyse férnének bele az Ismertetőbe. Persze többségetek nem ismeri a Shock Force-t se, úgyhogy picit azt is be kell mutatnom. Szóval a CMSF-ben van off-map tüzérség (azaz olyan tűzcsapás hívható, ami nem látszik a térképen és "valahonnan jön") de van on-map aknavető, ami a CMSF-ben főleg csak egy kis cső, pár gránáttal a parancsnoki rajban. Itt viszont - a CMBN-ben - vannak rendes aknavetős rajok a szakaszban. Ők egyrészt tüzelhetnek olyanra, amit látnak (direkt tűzcsapás) vagy a parancsnokuk (igazából úgy vettem észre, hogy a hierarchián belül bármelyik parancsnok) vezethet tűzcsapást olyanra, amit ő (pk) lát, de az aknavetősök nem. Azonban(!!!) ez még a II. VH, tehát nincs rádiója mindenkinek, sőt. Így tehát az aknavetősöknek sincs. Azaz csak akkor használhatja őket a pk, ha halló távolságban van, vagy azon túl, de akkor meg látniuk kell egymást (kézjelekkel vezeti a tüzet). Namost ez azt jelenti, hogy olyan nagyon messze nem lehetnek egymástól. Csakhogy, ha a közelben van egy rádiós egység (ami lehet egy pk vagy akár egy jármű amiben van rádió) akkor már hívhatják őt rádión is.
Ezt régebben nem is értettem, hogy hogyan lehetséges, hogy egy század 3 szakaszparancsnoka mind elérik mind a három aknavetős rajt. De ez csak azért lehetett, mert az aknások mind a saját parancsnokuk közelében voltak, így a pk-k rádióján keresztül tudtak kommunikálni.

Zseniálisan megcsinálták. És ez csak egy a sok szuper feature közül.
10960 levél
Válasz 11.04.29. 18:58 #4767
Lacko
201 levél
Válasz 11.04.29. 16:13 #4766
Solyom2
Nvidia geforce 7300 GT jó lesz?
3973 levél
Válasz 11.04.29. 11:48 #4765
Petyo
Akkor most új gépet kéne vennem?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
636 levél
Válasz 11.04.29. 11:28 #4764
Herrera
Akkor majd várjuk a "mesét" (hogyan kerültél be a teszterek közé, hogyan zajlott maga a tesztelés, stb.) Ha kicsit irigykedem is, megérdemelted.

memóriát illene már bővítenem, ez így csúfos
'The owls are not what they seem'
10960 levél
Válasz 11.04.29. 11:03 #4763
Lacko
Kösz. Nagyon jó volt tesztelni. Szerintem ez külön megér majd egy mesét. Mindig is kíváncsi voltam milyen lehet egy ilyen. Mondjuk ez nem volt nagyon komoly, cserébe nagyon élvezetes volt. Azon túl, hogy kedvemre játszhattam egy olyan játékkal, amit már régóta vártam, egy olyan közösség van ott betateszterekből, hogy az is külön élmény volt. Vicces fickók.

Jellemző, hogy mi káeurópaiak (bár lehet, hogy ez csak az én jellemem) igyekszünk kompromisszumokat kötni. Ha valami többé-kevésbé működött, azt én nem tettem szóvá. De az amcsik minden baromságért azonnal hibajegyet küldtek.

Meg az is érdekes, hogy a bejelentett és kijavított hibákból egy egész más kép tárult elém, hogy mit is TUD ez a Combat Mission. Volt egy olyan hiba, hogy a Tigrisek nem vették észre az ellenséget. Aztán, amikor kijavították, akkor elmondták, hogy az volt a baj, hogy véletlenül fordítva (háttal) ült a pk a toronyban. Ergo ez azt jelenti, hogy nem TANK lát, hanem a SZEMÉLYZET. És tényleg csak azt, amit a kémlelőnyíláson észrevesz.

Az én gépem, amin simán fut: Intel Core2 3Ghz, 2Gb RAM, Gef8800GT,
de szerintem a tieden is fog, csak már közelebbről LODolni fog, ami azért egy taktikainál nem olyan nagy baj.
636 levél
Válasz 11.04.29. 10:50 #4762
Herrera
Grat! Lesz kit húzni, ha bugos a kicsike.

Kétmagos proc., 256-os videokártya, 1 giga memória elég lesz?
'The owls are not what they seem'
10960 levél
Válasz 11.04.29. 10:39 #4761
Lacko
Aki szeretne időben felkészülni, az most már olvashatja a KÉZIKÖNYVET!

Felhívnám a figyelmet az utolsó előtti oldalra, ahol a Credit van és ott a beta teszterek között a 3. nevet érdemes megvizsgálni.

Viszont ha ez már ilyen nyilvánosan kiderült, akkor remélem nem köt tovább a titoktartás és elmondhatom, hogy nem kell atomerőmű a futtatáshoz. Az én gépem két éves és simán megy. Lehet, hogy nem olyan szép, mint lehetne, de nekem elég szép.
5240 levél
Válasz 11.04.28. 22:21 #4760
Pras
Ilyenkor azért örömkönnyeket hullatok afelett, hogy pontosan egy héttel ezelőtt üzemeltem be a zsírúj vasam.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 11.04.28. 15:13 #4759
Lacko
Egy hét múlva DEMO!!!
264 levél
Válasz 11.04.22. 16:28 #4758
Krieger
Zsír! Már két napja csak a videókat nézem.
5397 levél
Válasz 11.04.21. 14:05 #4757
Morello
10960 levél
Válasz 11.04.21. 13:49 #4756
Lacko
Normandy április végén!!!!!!!!!!!!!

Már csak nagyon keveset kell aludni.
3973 levél
Válasz 11.03.09. 15:31 #4755
Petyo
Na ennek igazán örülök.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
201 levél
Válasz 11.03.09. 15:11 #4754
Solyom2
Nekem még anno átküldted az 1. és 2.(béta)részt és azóta is fenn van a gépemen.Szóval egy emberben biztos lehetsz
3973 levél
Válasz 11.03.09. 09:34 #4753
Petyo
Én mindent vállalok, csak legyen aki játszik is majd vele.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 11.02.22. 12:55 #4752
uhu
Nagyon érdekes visszaemlékezés Budapest védelméről és a Vannay zászlóaljról:
http://bombahir.hu/bombahir-tv/bombahir-tv-rendhagyo-tortenelemora-a-katonafiuval-66-ev-tavlatabol

(Azt hiszem mi, a mai elpuhányított, elfeminizált férfiak tanulhatnánk tőle, tőlük...igaz, akkor még nem volt feminizmus sem.)

Erről eszembe jutott, hogy meg lehetne csinálni azt a két scenáriót, amelyben a lángszórós T-34-es szovjetek betörnek a Városmajorba, valamint az ellentámadást is, amelyet meg 2 Zrínyi, meg a Flak 4-es német páncélos is támogatott.

Nos, kedves Hungarian Pack készítők, ki vállalja ezt a veszélyes küldetést?
3973 levél
Válasz 11.02.18. 21:35 #4751
Petyo
nagyon jól hangzik. Kár hogy virsli a gépem.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 11.02.14. 16:51 #4750
Lacko
Emlékszem én is a jó kis trükközéses időkre. És hidd el, azért marad így is trükközni való, de egy nagyságrenddel könnyebb a helyzet. Simán lehet olyat, hogy az AI vezette csapatok egy része helyben marad, a mobil része pedig átkarolást indít. És ezt nem egy buta AI tervezi meg, hanem te az okos ember.
És lehet olyat is csinálni - bár ilyet én még nem csináltam - hogy több tervet adsz meg (azt hiszem max 8db-ot lehet), amiből a gép véletlenszerűen választ. Ezzel ugye azt lehet megcsinálni, hogyha valaki egyszer bebukja a gép ellen, mert az AI sikeresen oldalba kapta. És emiatt újrakezdi a játékos, akkor legközelebb juszt se az a terv fog működni, hanem egy másik és bekészül jobbról, de helyette balról jön az AI....
Szóval vannak jó dolgok.
3973 levél
Válasz 11.02.13. 21:53 #4749
Petyo
Az jó ha meg lehet tervezni az AI mozgását. Rengeteg fejtörést okozott a CMBB-ben hogy úgy tudjam mozgatni az AI-t ahogy szerettem volna. Nem egyszerű, de lehet rá hatni. Csak ez is kompromisszummal jár. Ahogy az a CMBB jelszava is.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 11.02.13. 15:47 #4748
Lacko
Persze. Mindenben nagyon hasonlit a CMSF-re. Szoval tök ugyan olyan lesz a szerkesztoje is. Nem tudom probaltad-e az SF-et, de a domborzat szerkesztés allati klassz a CMBB-hez kepest.

A küldetesekben meg 2 jo van: a célok nem zaszlok, hanem kulonbozo tipusu zonak (es az is meghatarozhato, hogy melyik fél tud rola - vagy egyik se). A masik, hogy a keszitonek lehetosege van az AI-hoz tervet rendelni: kik merre menjenek es hogyan. Nem tul reszletes de sokkal jobb, mint a CMBB-ben, ahol ezt is csak a zaszlok oldottak meg.
3973 levél
Válasz 11.02.13. 10:25 #4747
Petyo
És Lacko, pálya és küldetésszerkesztő lesz benne?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 11.01.28. 13:36 #4746
Lacko
Viszont ha kijön a Normandy, lehet, hogy újra fogok PBEM-ezni. Ha akad partner hozzá.
10960 levél
Válasz 11.01.26. 08:10 #4745
Lacko
Az a baj a Battlefronttal (ami persze másrészt jó dolog), hogy nem hajtja őket a tatár. Szerintem ugyan ilyen késznek tűnt a játék már tavaly is. De azért reméljük idén nyáron (a D-day évfordulójára) tényleg kiadják.

Amúgy akinek bejön a Shock Force, azt ezt is szeretni fogja, hisz az alapja ugyan az. Például nem kötelező WEGO-ban játszani (egyperces parancsadási periódusok) lehet realtime-ban is játszani, persze bármikor megállítható és átgondolható módon. Nyilván emailben marad a WEGO.

A másik negy küldönbség a szimmetrikus hadviselés. Míg a CMSF-ben nem volt túl sok kedvem szírekkel lenni a nyomasztó amcsi fölény miatt, addig itt nyilván nem lesz probléma németekkel lenni. Nem lesznek persze olyan szuperfegyverek se, mint a Javelin vagy a Bradley, de tűzlefogással (trial by fire és supress) csodákat lehet majd elérni...

Ami fájó, hogy a CMSF-nél kitaláltak egy új üzleti modellt, azaz a modulokat. Tehát kiadnak egy játékot (ami az esetünkben a Normandy lesz) és aztán fél-egy év után modulokat adnak el hozzá. Emiatt elég sok minden hiányozni fog a CM:BN-ből (Combat Mission: Battles of Normandy a hivatalos név). Például alapból nincsenek benne brit egységek, se német ejtőernyősök, de JagdPantherek. Ezek majd az első (brit) modullal érkeznek - ha minden jól megy.

Ennek ellenére nagyon jó kis játék lesz a Normandy. Persze azt is megértem, hogy a mieink többsége max gyakorlásra fogja használni, amíg kibekkeli az időt a kelenti fronti nagy játékig...
443 levél
Válasz 11.01.25. 21:01 #4744
uhu
Úgy tűnik, lassan elkészül az új motoros Combat Mission 2. világháborús változata is. Kíváncsi vagyok...
A Theatre of War két részével egyébként játszottatok? A demót toltam egyszer, szép meg minden, de valahogy nem tudott kiszakítani a CMBB kampány jól bejáratott világából.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.