Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
443 levél
Válasz 09.02.15. 09:11 #4643
uhu
Nekem a Combat Mission-nél a legnagyobb "sokkot", újdonságot az jelentette, hogy kiderült: támogató gyalogság nélkül simán legyőzhetőek az eddig legyőzhetetlennek hitt páncélosok is. Ja, és hogy a Párdus, és a Tigris is kilőhető...
443 levél
Válasz 09.02.15. 09:09 #4642
uhu
Anno hosszú évekig toltam az East Frontot, idővel természetesen a magyarokkal. Csináltam hozzá valami 10-12 pályás Don kampányt (LCG-t), ha érdekel, talán elő tudom még valahol találni.
Nekem ott is a kedvencem a "hősies védő" szerep tetszett, ami a West Front kiegészítőjében volt legjobban kidolgozva, a partraszállás utáni Hohenstaufen-es, SS-harccsoporttal. Kedvenceim azok a pályák voltak, ahol a brutális túlerejű támadokat kellett feltartóztatni a falaise-i katlanban, és közben elérni, hogy minél több visszavonuló egység távozhasson a térkép bizonyos pontjain. Ja, és ott is volt "mi lett volna, ha" opció. Érdekes, időnként ezt a hatalmas játékos-motivációt hajlamosak elfelejteni, és ezért kihagyni egyes játékokból a tisztelt játékfejlesztő urak.
Egyébként az East/West Front hibája szintén a gyalogság harckocsik elleni gyengesége (kivétel utászok, meg német késői gyalogosok), illetve a korai harckocsik gyengesége volt. Utóbbiaknál az volt az alapszituúció, hogy pl. egy PzIII-asnak gyengébb volt a 'soft' célpontok elleni képessége, mint egy géppuskának. Ettől függetlenül remek játék volt, és sok-sok időmet töltöttem (pazaroltam?! ) el vele.
443 levél
Válasz 09.02.15. 09:01 #4641
uhu
Jó, azért a PG nem is századszinttű stratégia, szóval bizonyos dolgokat szerintem igazságtalanság számon kérni tőle. Ha valami lehetett volna kevésbé irreális, az a gyalogság esélytelensége harckocsik ellen, illetve a légierő túldimenzionálása volt.
Viszont ami miatt még 1-2 éve is újrajátszottam, az a kampány lehetőségeinek elképesztő változatossága volt (az első részről beszélek, a 2. már elég szegényes volt ilyen szempontból)! Kedvencem, mikor Lengyelországtól kezdve arra gyúrtam, hogy a maximum saját, felfejlesztett egységgel várjam a Götterdämmerungot, majd ott kirontva elit hadseregemmel, visszaverjem a Németország közvetlen határait ostromló szovjet, és szövetséges hordákat! Megjegyzem, ez még így sem volt könnyű! Érdemes ilyen aspektusban is kipróbálni, nem csak a "lealázom az egész világot" módban. Sokáig túl gyors volt, de amióta van DOS-emulátor, már jó.
5240 levél
Válasz 09.02.11. 19:36 #4640
Pras
Semmi gond, végtére is a várakozási rekordomat még így is nehéz lesz megdöntened. De elsősorban erre voltam kíváncsi, hogy átment-e, így már nyugodt vagyok.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
3973 levél
Válasz 09.02.11. 19:19 #4639
Petyo
Én speciel sem a PzG-al, sem a másikkal nem játszottam.

Pras: Megjött, ne haragudj, hogy nem válaszoltam még, de idén asszem eddig vagy hat szabad napom volt, amikor nem dolgoztam. Bár ez a személyes bajom, de ami késik nem múlik.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
12857 levél
Válasz 09.02.11. 09:06 #4638
konrad
"East Front/West Front is igen jó szórakozás volt a maga idejében."

Nekem még ma is igazi szórakozás, a West Front például mind a mai napig fent figyel a gépemen!
10960 levél
Válasz 09.02.11. 08:38 #4637
Lacko
Szerintem a PzG sorozat inkább csak erősítette a "Tigris tank!" kultúrát. Szóval ott egy egész hadosztály csak Tigrisből vagy csak Me-262-ből állt. Szóval az inkllább egy "aknakereső"-szintű/bonyolultságú játék volt a CM-hez képest. Ennek ellenére ALAPMŰ (mostanában a PDA-mon játszom vele...).

És tényleg a CM volt, ami a részletek iránt is felhívta a figyelmemet. Addig bőven elég volt nekem nagyapám háborús történetei a maguk (sztorizós) szintjén. De a CMBB után, már az is érdekelt, hogy hány mm-es pct ágyúnak volt a parancsnoka. Sajnos viszonylag későn jött a CMBB és addigra nagyapám már nem sok mindenre emlékezett. Bár elég határozottan állította, hogy 75-ös volt, csak azt nem értem, hogy azzal miért nem tudták kilőni a T-34-eseket, mert a "sztorizós" szinten azt mesélte, hogy az ő lövedékei lepattantak a T-34-esekről.

Egy biztos: volt valami a CM-ben ami teljesen elvarázsolt. Nem is a technika. Nem is a részletesség. Hanem igenis a grafika! Illetve a térhatás, ami a screenshotokon nem jött át, de ha mozgás közben figyeltem az egészet, az lélegzet elálító volt: ahogy a dombon átmászik a PzIV, majd lekúszik róla és lőni kezd. Ahogy a vörös barettes angol ejtőernyősök előrohannak az erdőből... Ez olyan dinamikus volt és VALÓBAN látványos.
5240 levél
Válasz 09.02.10. 20:11 #4636
Pras
Panzer General 2 megfordult ugyan nálam, és el is játszottam vele, de akkor még "csak" mint játék fogott meg, nem ösztönzött a dolgok utánajárására. Emlékszem, a CMBO demóját még anno az origo szoftverbázisról töltöttem le miután ráakadtam. Nekiláttam játszani, és utána alig tudtam rászánni magam az alvásra: őrületes volt stratégiázni 3D-ben - holott néhány, már akkoriban is sokkal jobb látványvilágot nyújtó FPS nyilván nem volt ismeretlen előttem. Besz*rás volt közel menni a "tankhoz", még közelebb, és VÁÁ, azt figyeld, még a lánctalpa is forog, lő, vazzeg, figyeled, lökéshullám, VAA! Aztán kijött CMBB, naponta olvastam a Frontvonal fórumán a jelentéseket (a mai napig sajnálom, hogy nem mentettem le a beszámolókat onnan), pár csata erejéig magam is beugrottam, el is vertek, mint a lovat (Talán pont Te voltál, vagy Csonti, nem emlékszem ), aztán mire "kitanultam" a szakmát, meg is szűnt a FV. Mindenesetre a "kaput az tette be", amikor felraktam az 1.01-et, és rá kellett ébrednem, hogy a magyar egységekről, egyátalán a magyar harctéri szereplésről gyakorlatilag nem tudok semmit. Akkor kezdtem el utánaolvasgatni a dolgoknak.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
443 levél
Válasz 09.02.10. 19:51 #4635
uhu
Ejnye-ejnye, azért a Panzer General 1-2 része alapmű, valamint az East Front/West Front is igen jó szórakozás volt a maga idejében.
5240 levél
Válasz 09.02.10. 19:43 #4634
Pras
Ugyanígy vagyok vele, a CMBB demójáig kis túlzással a "Tigris tank!"-szinten voltam. Bár a hadtörténelemhez továbbra is meglehetősen "hülye" vagyok még hobbista-mércével is, de amit olvasok, azt már könnyebben el tudom képzelni - eleve a CM óta telt meg a második "világháborús könyvespolc"-om.
Btw, Petyo, megkaptad az ímélem?
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
3973 levél
Válasz 09.02.10. 19:01 #4633
Petyo
Húha... Komoly. Azért örülök, hogy javítottak még rajta. Habár nem a külcsín a lényeg, de így asszem nem próbáltam volna ki. És akkor egy nagyon jó, és fontos dologtól fosztottam volna meg magam.
De komolyan. Gyakorlatilag a CM hatására kezdetm "komolyabban" foglalkozni a hadtörténelemmel. Na itt persze nem hadtörténészeti szintet kell érteni, csak a magam módján komolyabbat.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 09.02.10. 10:48 #4632
Lacko
Az első CM (fejlesztői) screenshotok 10 évvel ezelöttről:

http://www.battlefront.com/community/showthread.php?t=86124
443 levél
Válasz 09.02.08. 16:14 #4631
uhu
Na csináltam egy másik küldetést is! Igaz, a térkép nem az én művem, illetve az ellenfelet sem én raktam fel, de szerintem élvezetes lett! Elég nagy méretű pálya, kb. 2 századnyi gyalogsággal, 1 szakasz harckocsi, egy szakasz páncélozott jármű, valamint némi tüzérség (mármint magyar-német oldalon).
Helyszín: Dél-Erdély, Torda
Időpont: 1944. szept. 23.
Téma: historic, 23. német páncéloshadosztály ellentámadása.
443 levél
Válasz 09.02.02. 19:26 #4630
uhu
Akkor küggy' mailt! Tovább már nem készítgetem, meg vagyok elégedve az eredménnyel, meg nem is vagyok egy hardcore pályakészítő.
5240 levél
Válasz 09.02.02. 00:57 #4629
Pras
Üdv!

Uhu, ha elkészül, igényt tartanék rá. Labelezés (landmark?) emlékeim szerint a térképszerkesztőben kivitelezhető, Ctrl+klikkel talán. Briefing úgy készíthető el, hogy három külön .txt file-t kell megírnod először is. Egyik az általános leírást tartalmazza, másik kettő pedig rendre a tengely-, és a szövetséges oldal "parancsát". Ilyen sorrendben kell kitallózni és "feltölteni" a küldetés file-jába a Scenario Editor idevágó menüpontjával, talán Load Briefings...? Nem emlékszem pontosan, de egyértelmű.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
443 levél
Válasz 09.02.02. 00:05 #4628
uhu
Ja igen, hogy kell briefinget, és labelezést csinálni?
443 levél
Válasz 09.02.02. 00:02 #4627
uhu
Csináltam egy kis küldetést, amely Bozsoki János rohamtüzér hadnagynak, a Magyar Tiszti Vitézségi érem 7. kitüntetettjének állít emléket.
Időpont: 1944. szeptember 22.
Helyszín: Erdély, Torda, Sósfürdő
A küldetés témája: Zrínyi II-es rohamlövegeinkkel feltartóztani egy szovjet páncélos támadást!
Megjegyzés viszonylag egyszerűnek tűnik, ehhez képest, nekem, mint készítőnek is csak 5, vagy 6. alkalomra sikerült kihozni győzelmet!
Ne a pontozást figyeljétek, mert azt nem sikerült belőni, hanem hogy lehetőleg egyetlen rohamlöveget se veszítsünk - Bozsokiéknál összesen egy Zrínyi II-nek sérült meg a lánctalpa... -, és senki se jusson túl a völgyön. (Ha meg valakinek túl könnyű, az emelheti az ellenség minőségét, vagy mennyiségét.)
Akit érdekel, dobjon egy mailt, és elküldöm neki.
daniel.uhle --- gmail --- com
201 levél
Válasz 09.01.22. 07:45 #4626
Solyom2
A rohadt életbe hol?
12314 levél
Válasz 09.01.21. 19:46 #4625
vortób
Az a játék már megy, a megfelelő topikban, igaz, a most tulkép. 2 hete áll.
,,Happiness is only real when shared."
201 levél
Válasz 09.01.21. 19:26 #4624
Solyom2
Mi történt?Teljesen kihalt a fórum.Mikor lesz a doni játék?
5240 levél
Válasz 09.01.01. 22:39 #4623
Pras
@uhu: Ezt nem tudtam, én esküdni mertem volna, hogy a CMMODS-on egy mod, "A" skymod van fent. Utána is nézek, ha van másféle is, mert pofátlanul nagyot tudnak dobni az összeképen a HD égtextúrák.

Illetve boldog, békés, de virtuálisan győzedelmes új évet kívánok mindenkinek!
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
201 levél
Válasz 09.01.01. 14:51 #4622
Solyom2
BUÉK!
443 levél
Válasz 08.12.31. 21:35 #4621
uhu
Két verziója is van egyébként a borús sky modnak is, azt tudod? Egyik az szürke felhős.
Boldog Új Évet nektek!
5240 levél
Válasz 08.12.24. 16:45 #4620
Pras
@uhu: A laptopon használom a skymodot, a nagygépen halál prózai oka van annak, hogy nem: a havas-borús "mod-kékségnél" jobban szeretem a szürkés, eredeti textúrát.

Illetőleg Békés, Áldott Ünnepeket kívánok a bajtársaknak én is!
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
3973 levél
Válasz 08.12.24. 12:10 #4619
Petyo
Boldog Karácsonyt minden kedves Combat Mission játékostársnak!
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 08.12.20. 12:33 #4618
Petyo
Üdv újra itt!
Sok sikert a harcokhoz.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 08.12.20. 09:11 #4617
uhu
Keress rá a CMBB-ben arra, hogy "sky", és kidobja a találatokat.
443 levél
Válasz 08.12.20. 08:59 #4616
uhu
Prasco,

Miért nem használod amúgy a gyönyörűszép ég-modokat?
Szó szerint ég és föld a különbség a gyári, és a mod között!
Cmmods.com-on biztos rajta van.
443 levél
Válasz 08.12.20. 08:56 #4615
uhu
'Egyébként' üdvözletem mindenkinek, egyúttal boldog karácsonyt is kívánnék!
Volt kb. egy év kihagyás CMBB fronton, de most folytatom a magyar harccsoportos Biltong-kampányt.
Aztán majd eccer' talán multizni is fogok.
443 levél
Válasz 08.12.20. 08:55 #4614
uhu
A régebbi Ati kártyák (pl 9600 XT, ami nekem is van) valamiért nem tudják a ködöt megjeleníteni. Cserébe akkoriban az Nvidia kártyákkal meg más szívás volt a CMBB-vel... Hangulati elemként nekem is hiányzik, de már hozzászoktam.
636 levél
Válasz 08.12.15. 11:01 #4613
Herrera
Scenario Depot II
'The owls are not what they seem'
5240 levél
Válasz 08.12.12. 23:11 #4612
Pras
39 levél
Válasz 08.12.12. 19:44 #4611
zsocmoc
hali mindenki!
megvan az Afrika Korps, és azt nyűvöm most. Abban kérem a segítséget, hogy tudtok valami oldalt, ahol lehet hozzá letölteni kampányokat stb?

köszi
52 levél
Válasz 08.12.03. 18:36 #4610
montanosz
köszi a válaszokat)))
montanosz
5240 levél
Válasz 08.12.03. 15:38 #4609
Pras
Mindenre megvolt a válasz, még annyit tennék hozzá, hogy ennélfogva az Ambush a CMBB-ben a "Cover arc" parancsok "kistestvére"
Az ikonok megléte, és kerete-nem kerete 0, +1, +2-es parancsnoki bónuszt jelent a következőkben:
szív: morale
villám: combat
csillag: command
kérdőjel: hide

Mindez az adott parancsnok lapján szerepel is. (Enter)
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16989 levél
Válasz 08.12.03. 15:22 #4608
KisCsirkee
A sneak lopakodás, a crawl csak simán kúszás.

a kis ikonokra a választ viszont én sem tudom!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
10960 levél
Válasz 08.12.03. 15:21 #4607
Lacko
Az ambushra emlékszem: azt ha leteszed, akkor addig kussolva bújik, míg az ambush ponthoz nem ér ellenség, de akkor felpattan és lő rá, mint a meszes.
52 levél
Válasz 08.12.03. 15:14 #4606
montanosz
lenne pár kérdés.
mi a sneak és crawl jelentése és különbsége mert mintha mindkettőnél kúsznának....?
és az ambush mire jó?
valamint a hq-nál a szív, villám, kérdőjel ikonok mit jelentenek?
montanosz
10960 levél
Válasz 08.12.03. 08:31 #4605
Lacko
Én se nagyon értek hozzá, de régen annyi volt csak a köd, hogy (pl: a legelső Hidden and Dangerous-ban) a játékos elé és oldalt leraktak pár méterre egy gyengén átlátszó, fehér sík lapot. Ez persze nem volt a legjobb megoldás, mivel (ugye nem körbe vette a játékost, hanem szögletesen vette körül) ezért a sarkokban messzebre lehetett látni, azaz a szemed sarkából hamarabb észrevetted a németeket (ami hülyeség).
De azóta sokat "fejlődött" a világ és ma már - gondolom - a videókártyák hardveresen tudják, azt, hogy köd, és a programozónak csak be kell kapcsolnia, így nem szórakoznak azzal, hogy programmozzák a ködöt, hanem egy utasítással bekapcsolják. Csakhogy a laptopok videokártyáján meg lehet, hogy ez a köd-effekt nincs rajta. És bár simán, könnyen lehetne programból kirakni ködöt, de nem szórakoznak vele, így nincs is laptopon...
5240 levél
Válasz 08.12.03. 00:41 #4604
Pras
Én is azon tűnődöm unos-untalan, hogy ha a HALO : Combat Evolved (!) megy a laptopon, és a CM-ben is simán megjeleníti a hóvihart, hatszázezer füstoszloppal, mi a kínom olyan komplikált a ködben...?

De hát hiába értetlenkedek, ha nincs, nincs. Így jártunk.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
52 levél
Válasz 08.12.01. 20:04 #4603
montanosz
nálam a asus eee pc-s 904hd-n szépen fut a játék, megjelenít mindent
bár a billentyűzetet még szoknom kell
montanosz
27765 levél
Válasz 08.12.01. 19:59 #4602
LordMatteo
Meg drága. Nagyon-nagyon drága.

Mondjuk a köd tényleg nem tudom miért terhelő ennyire, modellezni a tájat, aztán eltüntetni, ez a köd. Majdnem ugyanaz mintha nem tudná modellezni.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
3973 levél
Válasz 08.12.01. 19:54 #4601
Petyo
Én ugyan hót zokni vagyok ilyen számítástechnikai témákban, de komolyan akkora probléma egy ilyen köd?
Nehommá...
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 08.12.01. 07:55 #4600
Lacko
A laptopokban az kerül ennyibe, hogy kis fogyasztással, kis alkatrészekből, könnyű gépen menjenek az irodai alkalmazások. Még jó, hogy nem tudja a ködöt. A minap láttam Dinonál (tesztelésen) volt egy kifejezetten gamer laptop, ami biztos tudná ezt a ködöt: viszont szerintem marhaság, mert: sokat fogyaszt, nagy és nehéz.
3973 levél
Válasz 08.11.30. 15:46 #4599
Petyo
Nem érdekel, hogy milyen a videokártyám, de nehogy már 2008-ban egy 1-200000 Ft-os (a tiéd nemtom mennyi volt) laptop ne tudja megjeleníteni a KÖDÖT. bahh...
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
5240 levél
Válasz 08.11.28. 21:04 #4598
Pras
Hogyne! Új laptop!
Komolyra fordulózva, lövésem sincs. Integrált videókártyám van, úgyhogy valószínűleg a költséghatékony megoldás a ködre nézve az lesz, hogy: odaképzelem.
(Mondjuk azért az elgondolkodtató, hogy egy 2008-as gép - oké, hogy laptop, de 3D modellezek vele pl. - mit nem bír megenni a 2002-es ködön...?)
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
3973 levél
Válasz 08.11.28. 19:42 #4597
Petyo
Akkor csak jól sejtettem. Rohadt kutya...
Valakinek valami tipp, tanács, hogy mit lehetne tenni?! Beállítások, stb.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
201 levél
Válasz 08.11.28. 17:40 #4596
Solyom2
Olvastam a battlefront.com-on.Combat Mission Shock Force British Force bejelentve.Szerintem jó játék lesz.
5240 levél
Válasz 08.11.28. 13:54 #4595
Pras
@Petyo: Na, megvan az elásott kutya temetkezési helye. Balra az, amit a laptopon látnék, és jobbra, amit a nagygépen. A graf.kártya lesz az.

@Lacko: Köszönöm! Mind az elismerést, mind a javaslatot, máris javítom. Az igazság, hogy a villámgéppuska még meg is fordult a fejemben, de akkor éjjel már olyan ködös voltam, hogy csak írtam, mint a droid, mert beígértem aznapra, nem volt pofám lefeküdni nélküle. ...de hogy mit, az jó kérdés. Ahogy elnézem, melléütésem is volt.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
10960 levél
Válasz 08.11.28. 09:18 #4594
Lacko
PrasCo, kegyetlen hangulatosak a beszámolók!!! Mindig jó érzéssel olvasgatom.
Egy kis megjegyzés: amikor az a honvéd géppuskás jelentette, hogy MG-42-t lát, akkor lehetett volna MG-42 helyett azt írni, hogy "villámgéppuska", ez nekem mindig olyan ízesen hangik a korabeli jelentésekben, hogy mindent igyekeztek "magyarítani":

Magyar huszár sétál az erdőbe'
Sztálin József tanácsot kér tőle.
Jól van Sztalin, mondok egy tanááááácsot:
B*****ad meg a sarlód s kalapácsod.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.