Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Egyéb számítástechnikai témák

»» Programozás

1 levél
Válasz 13.07.18. 21:47 #94
Tibitron
Sziasztok! jól kidolgozott grafikai hátterű első körben letölthető játékhoz keresek egy vagy több programozót aki szabadidejében elkezdené velem a játék elkészítését. A játékról röviden:
A játékos egy olyan lényt alakít aki mentális erejével képes iránytani a történet szerinti ősi robotokat. A harcok egy hexákra fölosztott mezőn zajlanak, körökre osztott, taktikai harcokban. A játékosnak fejlesztenie kell magát az irányító lényt és a robotot is. Vásárolhat fegyvereket, melyekkel erősítheti a robotját, ezek a fegyverek meglátszanak persze a harcban is. Lenen piacozás, klán és minden ami kell egy ilyen játékban. A játékmódok is többfélék. Lenne egy single akció, amolyan story mód féle. Itt a játékos egyedül száll szembe az ellenséggel és alakítja a saját történetét. Aztán lenne egy kooperatív küzdelem, ahol max 5 játékos együtt harcolhat a játék ellenségeivel. Végül pedig egy pvp mód, ahol 1Vs1 ill 5 Vs5 játékos küzdhet egymással. Minden grafikai elemet én készítek, plusz a szöveget is. Olyan programozó lenne az ideális aki jól kódol hálózati dolgokat, mert ugye ez egy online játék lenne, túlnyomó részt pvp tartalommal. Az ideális egy klienses megoldás lenne, mert sok látványos effektet képzelek a játékhoz, és így talán jobban bírná a játék. De ha megoldható pl böngészőben is nekem az is jó.

tibitron@citromail.hu címen keressen meg aki lát benne fantáziát és utána egy részletesebb leírást is tudok küldeni illetve megbeszéltünk minden részletet.

Íme pár kép a játékból.

http://kepfeltoltes.hu/view/130524/fejlesztovektoros_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130524/f_v_rosvektorosan_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130524/kezd_naprendszer_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130717/pvpreszlet_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
16067 levél
Válasz 13.03.20. 13:25 #93
david139
Igen, közben megláttam a képen én is, csak már nem lehetett szerkeszteni
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
1946 levél
Válasz 13.03.20. 11:55 #92
devastator
Erre figyelni kell, ezek szerint minden elnevezést ugyanúgy kezel, tehát függvény/metódus nevekkel is vigyázni, bár ott a paraméterezés már megint bekavar(elég csak a túlterhelésre gondolni, bár pascal nem tudom, hogy tud-e ilyet).

Tudom ajánlani, hogy valamilyen konvenciót kövess, ami az elején csak szívás és extra munkának fog számítani, de egy idő után rájössz, hogy nagyon hasznos. Ilyen lehet például a prefixek használata. A program név mindig PR_nev, a változó VAR_nev, stbstb. Ez nagyon kezdő hozzáállás, amit el fogsz hagyni, de eleinte sokat segíthet, főleg debuggolásnál.

Egy több szóból álló függvény név esetén például minden új szót nagy betű jelez, például ezEgyHosszuFuggvenyNevAmiBeszedesIs. Így később is tudod, mit is takar, anélkül hogy dokumentációt kéne olvasni(ez egy általánosan használt, követendő módszer).

Rengeteg ilyen módszer van, ami nyelvenként is változhat, de vannak általános iránymutatások. A lényeg az, hogy törekedj az olvasható kód írására, a programozás során ugyan extra munkát és odafigyelést igényel a dolog, viszont amikor hibát keresel(és fogsz rengeteg hibát keresni), nagyon megkönnyíti a dolgod!

Persze, amikor kritikus részeket kódolsz, ahol a teljesítmény rettentően fontos, például egy több tízezerszer, vagy még többször lefutó ciklus magjában lévő kód esetén, ezeket el lehet dobni a francba. Elég csak arra gondolni, hogy egy kis változtatás, ha az egyszeri lefutás esetén csak 1 microseccel gyorsabb, akkor az 10000 lefutás után már 10 seccel lesz gyorsab...
Too stubborn to die...
2597 levél
Válasz 13.03.20. 11:28 #91
neumark
Írta, duplikált azonosítóra hivatkozott a deklarációs részben, csak nem értettem, hogy miért. Az volt a baj, amit devastator mondott. A program azóta fasza.
"És megbasznak. Képernyőn keresztül érzem, hogy megbasznak! Leradíroznak a térképről. Elpusztítanak." - Slyder
16067 levél
Válasz 13.03.20. 00:03 #90
david139
Amúgy a program konzolja biztos írja, hogy mi a hiba. Ha pedig lefut, csak a működése helytelen, akkor írd be, hogy mi rossz
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
2597 levél
Válasz 13.03.19. 23:30 #89
neumark
Nagyon jó, köszi a segítséget!
Sajnos kötelező a pascal. Térképészeti számításokhoz ebben irat a tanár programokat. Ennek a feladatnak persze semmi köze a térképészethez, ez csak a tömb első szemléltetése volt egy példán keresztül, amit itthon kellett végrehajtanunk.
"És megbasznak. Képernyőn keresztül érzem, hogy megbasznak! Leradíroznak a térképről. Elpusztítanak." - Slyder
1946 levél
Válasz 13.03.19. 23:15 #88
devastator
Sose pascaloztam, szóval csak tippelek. Nem lehet, hogy a fordítót megzavarja, hogy a program neve is "magassag", majd deklarálsz egy külön változót is, aminek ugyanúgy "magassag" a neve? Próbáld meg az egyiket átnevezni, hátha.

Egyébként meg, inkább másik nyelvet ajánlanék a tanuláshoz, például c/c++ páros bármelyikét, de inkább az utóbbit. Ha persze muszáj a pascal, hát akkor ez van.
Too stubborn to die...
2597 levél
Válasz 13.03.19. 22:50 #87
neumark
Mi a hiba?
"És megbasznak. Képernyőn keresztül érzem, hogy megbasznak! Leradíroznak a térképről. Elpusztítanak." - Slyder
14253 levél
Válasz 13.03.03. 12:48 #86
Babykiller
Emlékszem, amikor térképszínezőt írtunk benne
16067 levél
Válasz 13.03.03. 03:28 #85
david139
Ez van, de elég rövid, egy órán vettük csak.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
8894 levél
Válasz 13.03.03. 02:27 #84
goodboy007
Valakinek van esetleg bármiféle anyaga PROLOG nyelvhez?

Ugyanis az órai jegyzet egy rakás sz@r, a neten meg szinte csak címszavakat találtam eddig.
1946 levél
Válasz 13.02.20. 11:51 #83
devastator
Én csak a saját, és közvetlen környezetem tapasztalatai alapján nyilatkoztam, és megmondom őszintén, nincs Pollackos ismerősöm. Viszont nem hallottam róla rosszat, de jót se, szerintem ha el tudod adni magad, és értesz a dolgodhoz, nem lesz bajod.
Too stubborn to die...
8894 levél
Válasz 13.02.18. 22:44 #82
goodboy007
És a Pollacknak milyen a híre?
1946 levél
Válasz 13.02.18. 21:46 #81
devastator
Értelmes diploma alatt azt értettem, hogy értelmes főiskola/egyetem adja ki, ne egy(már elnézést attól akit érint) Gábor Dénes... Persze a szak is fontos, ahogy írtad. Nem véletlenül vannak olyan álláshirdetések, amibe beleírják hogy GDF és társain végzettek kíméljenek. Nyilván, van 1-2 kivétel, én is ismerek olyat, aki GDF-en végzett, és többet tud/többre képes, mint egy BME-n végzett, de nagyon nem ez az átlag.
Too stubborn to die...
850 levél
Válasz 13.02.18. 19:46 #80
U.S. Army
az "értelmes diploma" csak olyan szinten érdekes, hogy ne könyvtárinformatikus, meg gazdinfó, hanem sokkal inkább mérnökinfó, proginfó legyen, azon belül nem számít (szerintem)...a tudás a lényeg (lehetne írni, hogy minden szakmánál, de ennél különösen így van)

a 180 kezdő reális, ami aztán 1-2 éven belül simán duplázódhat, határ a csillagos ég, pláne Java-val
944 levél
Válasz 13.02.17. 21:26 #79
Lord of Destruction
koszi, ez mar ad egy kepet
hands into a fist,static in my head.now i'm sitting face to face with loneliness... - by Finch
1946 levél
Válasz 13.02.17. 15:15 #78
devastator
Ha van egy értelmes diplomád, akkor 180 nettó egy kezdő programozónak, kezdő fizetésnek reális egy rendesebb helyen. 2 év JEE tapasztalattal, ha kifogsz egy jó helyet, akkor ez nyilván több is lehet. Azt viszont, hogy mennyire keresnek JEE fejlesztőket, nem tudom.
Too stubborn to die...
16067 levél
Válasz 13.02.17. 14:23 #77
david139
Dino Meg egy-két tanonc.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
944 levél
Válasz 13.02.17. 13:22 #76
Lord of Destruction
nincs egy programozo se ezen a forumon?
hands into a fist,static in my head.now i'm sitting face to face with loneliness... - by Finch
944 levél
Válasz 13.02.16. 12:59 #75
Lord of Destruction
egy eleg altalanos kerdes:
korulbelul hogy alakulnak Pesten a programozo fizetesek? tudom, hogy ez kicsit igy altalanos, ugyhogy pontositok: 2 ev tapasztalat Java enterprise-al.
Altalanos vagy utbaigazito valaszoknak is orulok elore is koszi
hands into a fist,static in my head.now i'm sitting face to face with loneliness... - by Finch
38325 levél
Válasz 12.12.29. 11:01 #74
kopé
nem volt...
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
16067 levél
Válasz 12.12.29. 00:50 #73
david139
"MySQL server has gone away"
Best of mysql hibaüzenet Elugrott a szerver elszívni egy cigit.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
1946 levél
Válasz 12.10.04. 17:53 #72
devastator
Nem tudok konkrétan segíteni, csak egy tippet tudok adni. Gondolom egyetemhez lenne szükséged erre, tehát gondolom az egyetemnek van valami szervere, ahol esetleg még saját meghajtód is van. Erre a szerverre kéne beputtyolni(putty), felteszem ezen a szerveren valami linux fut, és woálá, máris tudsz online kódolni. Szerintem egyszerűbb, mint valami barkács perl fordítót használni, én legalább is így csináltam, amikor nekem hasonló dolog kellett. Amennyiben nincs ilyen szerver egyetemeden, akkor passz.
Too stubborn to die...
38325 levél
Válasz 12.10.04. 12:45 #71
kopé
Tud valaki segíteni? Perl-fordítót szeretnék Win7 alatt beüzemelni, de nemnagyon vágom, hogy igazából hogyan és mit is kéne letölteni/csinálni. Meg egyáltalán hogy lehetne használni/működtetni a cuccot.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
3 levél
Válasz 12.03.25. 18:32 #70
Ezekyle
Szevasztok!

Segítséget kérnék olyanoktól akik jártasak a flash programozásban.
Egy egyszerű 36 képből álló, egérrel forgatható galéria lenne a terv egy általam készített modell bemutatásához swf formátumban.
Kérem ha akad valaki aki megbirkózna ezzel a szerintem kevés időt igénybevevő feladattal az kérem válaszoljon.
Minden segítséget szívesen fgoadok.

Előre is köszönöm.
401 levél
Válasz 12.03.18. 11:12 #69
Zoo_Lee
Segítünk szívesen
Eladó G-Vírust vagy Progenitor vírust keresek saját felhasználás céljából.
111 levél
Válasz 12.03.18. 06:37 #68
Dunedan
Na majd jövőre nekem is szükségem lesz az itteni segítségre. :d
Néha az, amit nem teszünk meg, többet számít, mint amit megtehetnénk.
401 levél
Válasz 12.03.17. 23:33 #67
Zoo_Lee
Kötelező programbeadáshoz küszködök C programmal, elvileg már mindennek működnie kéne, de két ciklus valamiért abnormálisan fut le, és képtelen vagyok rájönni az okára. Forráskód és részletek alant találhatóak, nagyon hálás lennék, ha valaki meg tudná mondani, mi a probléma:

http://pastebin.com/raw.php?i=u2t31PPa
már majdnem tökéletes minden, viszont gond van az itt látható sorrendbeállító, majd az az alapján választó függvénnyel. meg van adva egy 0,1,2,3 sorszámokból álló tömb, amit így kellene átrendeznie a megadott adatok (vegido) alapján: 3,1,2,0. az egyik gond, h az incorder csak odáig jut el, hogy egyszer végigmegy a tömbön (annak ellenére, h a külső cikklus négyszer végigfuttatná, tehát csak addig jutunk el, h a 0 a sor végére kerül, és így néz ki a dolog: 1,2,3,0 többször valamiért nem akar lefutni a belső ciklus. a másik, h a forrásban szereplő másik függvény, ami ezt a tömböt kapja bemenetként, vmiért fordítva, 0,3,2,1 sorrendben kezdi el kezelni.
Eladó G-Vírust vagy Progenitor vírust keresek saját felhasználás céljából.
38325 levél
Válasz 11.10.05. 08:48 #66
kopé
Közben sikerült megoldani, azért köszi.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
10589 levél
Válasz 11.10.05. 07:23 #65
Dark Archon
Hát, annyit tudok segíteni, hogy ilyen kérdésekkel ITT próbálkozz
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
38325 levél
Válasz 11.10.04. 21:34 #64
kopé
Programozott már valaki atmega128 mikrokontrollert?
AVRstudio programhoz kérnék némi segítséget, hogy mivel lehet megnyitni a státusz regisztereket, hogy lássam a változásukat program debuggolás közben.

Remélem valaki tud segíteni, lécci.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
649 levél
Válasz 11.08.25. 15:32 #63
Wia
Szerintem rajzolj kitöltött téglalapot a leghátsó layerre.
Azthiszem ez az Canvas.FillRect(Rect(20, 20, 100, 80));.
De lehet hogy tévedek.
Talán érdemes lenne 2 canvast egymásra rakni. a hátsón lenne a háttér, az elülsőn pedig menne a hajó vagymi, így a hátteret azt hiszem nem kell minden pillanatban frissíteni.
Készülj fel a legrosszabbra, így nem érhet meglepetés!
486 levél
Válasz 11.08.18. 18:28 #62
gonosz
Egy kis segítség kéne Delphiben.
Egy játékot kéne készíteni és én egy ilyen oldalnézetes bálnavádászos játékra gondoltam és talán a legegyszerűbb résznél akadtam el.
Probléma:háttér.Simán fel akarom osztani a képernyőt úgy hogy 1/8-ada fehér,7/8-ada meg kék (ez lenne a víz).Paintbox canvassával akarom,odáig jutottam el hogy van egy kék vonalam ami elválasztja a képernyőt,de nem sikerül beszíneznem az alatta lévő területet.
Azért nem Timage típust használok mert (és ebben lehet hogy tévedek) így gyorsabb másféle felosztást csinálni ha teszem azt az 8-ados nem jó.Persze ha valakinek van valamilyen jobb ötlete/tanácsa hogy milyen típust használjak szívesen megfogadom.
Válaszotokat előre is köszönöm,ha sikerül megoldani egyedül akkor azért beírom.
In the grim darkness of the far future there is only war.
16067 levél
Válasz 10.10.16. 16:57 #61
david139
Újabb, hátha valaki most válaszol

Hatarozzuk meg, hogy a parameterkent kapott evben az adott honap
adott napja az ev hanyadik napja. A fuggveny ezzel az ertekkel terjen
vissza. Figyeljunk a szokoevekre! Az input adatok egy 1800 es 5000
kozotti valos napot jelolnek. A fuggveny fejlecet ne valtoztasd meg!


Input mondjuk 2007 12 13

Mi a franc lenne itt 1800 és 5000 között? Az év? 1800 és 5000 még benne van, vagy már nem? Mi történjen ha mást adok meg?

fos feladat...
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
16067 levél
Válasz 10.10.11. 17:49 #60
david139
C-ben switchnél a case után lehet olyasmi, hogy mondjuk a > b? Ha igen mik közé kell tenni?

int main() {
int a,b=10;

scanf("%d", &a);

switch (a) {

case a > b:

printf("juhuú");

Ezt így hogy kéne?
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
74 levél
Válasz 10.03.19. 20:53 #59
razor1592
Sziasztok, nagy segítségre lenne szükségem, jövő hétre kellene progira ez a házi. Tehát: föl kellene írni folyamatábrával ezt a programot:
Egyébként ez egy dobókocka szimuláló program, mely megszámolja, hogy xy dobásban hányszor volt 1-es, 2-es...6-os.

Program kocka;
uses crt;
var n,szam,a,b,c,d,e,f:byte;
BEGIN
clrscr;
randomize;
write('Kockadobások száma: ');
readln(n);
repeat
szam:=random(6)+1;
case szam of
1:inc(a);
2:inc(b);
3:inc(c);
4:inc(d);
5:inc(e);
6:inc(f);
end;
dec(n);
until n=0;
writeln('1-2-3-4-5-6');
writeln('a:3, b:3, c:3, d:3, e:3, f:3');
readln;
END.

Tehát ennek a folyamatábrája kellene nagyon, valaki ha megrajzolná és belinkelné nagyon megköszönném.
FC Barcelona! Més que un Club!
16067 levél
Válasz 09.10.03. 11:51 #58
david139
pascalban hogy kell egy tömbből kiíratni a legnagyobb számot, a legkisebb számot, és az összes szám átlagát?
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
468 levél
Válasz 09.05.20. 19:49 #57
Chubbyinc
Hello!
Van itt valaki aki ért pascalhoz? elakadtam a projectemben jól jönne a segítség.
Puby1337 stat: http://www.bf2stats.nl/player/114358831/ oldalam: www.pubber.extra.hu
27766 levél
Válasz 08.12.07. 01:48 #56
LordMatteo
Hát nem egy nappal a leadási határidő előtt kell keresni...
A kibaszás társas játék, sose feledd.
1 levél
Válasz 08.12.07. 01:34 #55
kovalaci89
Sziasztok egy kis nagy segítséget szeretnék kérni Nincs meg valakinek véletlenül egy egyszerű amőba életjáték, torpedó aknakereső ansi c kódja házit kellene beadnom holnap és még sehol se tartok
14253 levél
Válasz 05.12.11. 01:25 #54
Babykiller
Egy valami kell, az algoritmusok készség szintű ismerete.
A programozó nem attól tud programozni, hogy pl. a c++-t keni vágja hanem, hogy át tudja vinni más programozási nyelvbe is a tudását.

De pl. egy 3d-s játékhoz igencsak erős geometriai és algebrai tudás alap kell(vagy rá kell jönni, mint John Romero a programozózseni). A másik, hogyha már megvan a világ, azt transzformálni két dimenzióra.
10104 levél
Válasz 05.12.10. 23:08 #53
eti8
hehe
Ülni azt tudok a gép előtt
A gyakorlás az már problémásabb. Ha folyamatosan elérek valami újat, akkor az is megy
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!
325 levél
Válasz 05.12.10. 22:16 #52
Screeeam
az az igazság hogy én ilyen dolgokon sosem gondolkoztam
Nekem most talán egy-két alapdolog is bebaszna c-ben

amúgy egyetlen tika van az egésznek:
kell egy jó segg hozzá, amivel képes vagy a monitor felett görnyedni
és a második soksok gyakorlás

meg cimborák, alkohol, nők
10104 levél
Válasz 05.12.10. 22:09 #51
eti8
azért az is valami
Fél év nem sok idő. Tehát ha intenzíven gyakorlok, 18 évesen már tudok egyszerűbb játékokat is írni?
Ez nem is rossz
És mondjuk 1 F.E.A.R. szintű játékhoz mennyi idő is kell? 1-2 év megírni, és 10 év megtanulni?
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!
325 levél
Válasz 05.12.10. 21:49 #50
Screeeam
2-3 év intenzív gyakorlás
Az egyetememen egy félév után még csak aknakereső-szintű játékokat irattak meg velünk c-ben
10104 levél
Válasz 05.12.10. 21:46 #49
eti8
ok köszi. Már töltöm is
Mennyi idő alatt lehet megtanulni olyan szinten programozni, hogy tudjak írni mondjuk 1 doom 1 szintű játékot? (a rajzolgatást kivéve)
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!
325 levél
Válasz 05.12.10. 21:30 #48
Screeeam
én nem a c++ ról beszéltem hanem a sima c-ről!

(a c++ ba bele lehet őrülni (állítólag), de jövedelmező dolognak számít az ismerete)

a sima c-hez elég lesz beszerezned egy fordítóprogramot/fejlesztői környezetet: Dev-C++
Érdemes nem-beta verziót letölteni, mert így nagyobb valószínűséggel lesz hordozhatóbb a programod

Megimerkedhetsz a pascallal is, de azt már nagyon régóta nem használják komoly dolgokra! (sőt talán sosem használták)
10104 levél
Válasz 05.12.10. 21:05 #47
eti8
Jó köszi. De honnan tudok beszerezni 1 c++-t? A játékfejlesztés.hu-n 1 csávónak a pascalt ajánlották kezdésnek. Apám a visual basicet (ő írt benne 1 profi amőba programot, amiért fizetni is akart a chip magazin, de mivel feketén volt meg neki a visual basic, ezért elutasította a dolgot...)
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!
325 levél
Válasz 05.12.10. 18:31 #46
Screeeam
hát azért ez nem olyan egyszerű, mint ahogy itt leírtad!
Ha eddig még sosem láttál forráskódot, akkor érdemes lenne először egy eljárás-orientált nyelv alapos megtanulása/megértése, hogy a későbbiekben tudj mire építeni!

Személyszerint a "C" nyelvet tudnám ajánlani kezdésnek, mivel ez egy eléggé letisztult nyelv & még használhatod is vmi értelmes dologra
(+ sok dokumentációt találsz róla a neten)
10104 levél
Válasz 05.12.10. 00:02 #45
eti8
Látom ide régen írtak. Engem érdekelne a programozás. Végső célon játékkészítés, de előbb meg kéne tanulnom programozni. 3dsmax-al már tudok néhány egyszerűbb modellt készíteni. De a programozás fontosabb volna, mert a 3d állítólag könnyebb. Mivel érdemes kezdeni? Tudna valaki ajánlani 1 egyszerűbb "kezdőknek" könyvet?
Most letöltöttem 1 olyan átalakított quake2 engine-t, amivel állítólag nagyon egyszerű "programozni", bár itt inkább 1 txt fájlt kell átírogatni, hogy ezt meg azt ismerje fel, legalábbis így vettem ki a reademe-ből, de nem volt időm elolvasni az instrukciókjat, ezért ezt holnapra napolom. De sajna angolul van, úgyhogy nem biztos hogy teljesen érteni fogom. De tényleg ajánlhatna valaki 1 könyvet és 1 nyelvet, amivel érdemes kezdeni.
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.