Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» A TENGERALATTJÁRÓ mint a "legcsodálatosabb" fegyver.

4293 levél
Válasz 03.11.21. 14:50 #481
KoKo
Miért nem egyértelmű az, hogy közelítse meg az USA partvidékét?! Sokszor portyáztak(amerika hadbalépésével) arra német tengeralattjárók. És volt egy két titkos bevetésük is,általában nem sok sikerrel.

Amúgy érdekes a sztori!
No other way but down!
335 levél
Válasz 03.11.21. 12:22 #480
mityku
Köszi tényleg az infót, eléggé részletes, mindent tudunk szinte már a tengeralattjáróról.
Egy ilyen topicot nem előzhet meg némi munka!
711 levél
Válasz 03.11.21. 11:58 #479
havasy
köszi az ismertetőt zsoo ! Sajna nálunk csak az alapok "10-12 csatorna" foghatók és abban semmi érdekes.
1267 levél
Válasz 03.11.21. 11:42 #478
zsoo
Elnézést, ha néhol egy kicsit pontatlanul, vagy "pongyolán" fogalmaztam - de közben munka is van.

Üdv.
zsoo
1267 levél
Válasz 03.11.21. 11:40 #477
zsoo
.... folytatom.

Visszatérve a beszámolóm elején említett rádiósra.
Őt azért volt fontos megemlíteni, mert a roncskutatás során találtak egy kést, melynek a nyelébe az ő neve volt vésve.
...és itt most számomra homályos pont következik (mivel a gyerekek lekötöttek egy-két percre) szal nem értem én sem, hogy miért nem tudták a név alapján beazonosítani a halyót....???

Végül is sikerült bejutni az elektromorok helységébe (úgy, hogy az összes palackot levette az egyik búvár magáról, egyet a kezében maga előtt tartva tudot nagy nehézségek árán beúszni.
Necces idővel, az utolsó pillanatokban bukkant újra fel - egy dobozt is a felszínre hozva.

Ebben találtak a pótalkatrészeken kívül jelzést/jelölést a doboz belsejében - és magán a dobozon is.

Nagy só volt, mikor a két amerikai búvár a német hadtörténeti levéltárba (ha jól tudom) elvitte a bizonyítékokat - felvételeket.
Ott aszonták - hogy ez nem lehet, mert az a ahyó nem ott van....
Nem hittek a saját szemüknek....pedig hihettek volna!
De aztán meggyőződtek az igazságról - így átírhatják a történelemnek-e fejezetét.....

Dióhéjban ennyi.....

Üdv.
zsoo
1267 levél
Válasz 03.11.21. 11:22 #476
zsoo
Sziasztok!

Na szóval.....
U-869-es, IX-es osztályú (nagy hatótávolságú) tengeralattjáró volt.
Fiatal legénységgel - és ifjonc, 26 éves kapitánnyal futott ki a tengerre, azzal a feladattal hogy portyázzon a konvojok útvonala közelében.... (és ez most nem volt számomra egyértelmű) közelítse meg az USA partvidékét
????

Visszatérve a legénységre a rádiósuk is fiatal volt valamilyen "H" kezdőbetűvel írandó neve volt Hildenberg... vagy ilyesmi - mindenesetre végigszolgálta a háborút tengeralattjárókon, (és túl is élte - az U-869-ig - ami aszt hiszem igen ritka volt).

Szal a portyázás során rádióüzenetet küldött a tengeralattjáró a bázisnak, de azt soha nem kapták meg, illetve a bázis álltal küldöttet pedig nem hallották....

Így fordulhatott elő, hogy a halyó elsüllyedésének helyét valahol a Gibraltári szoros környékére tették.
Helytelenül, mert az új parancsot a hajó nem kapta meg, így szépen lassan elhalyózott az USA Keleti partvidékének közelébe.
Úgy 100 kilóméterre az Északkeleti partokhoz,ahol elsüllyedt 70 méteres mélységben.

a hajó bal oldalán teljesen roncsolódott - méghozzás a vezérlő és torony részénél.
Szakértők többségének elmélete szerint, saját magukat pusztították el, egy hibásan működő torpedóval. (kilőtték és az pechükre visszafordult és őket amortizálta le)

A roncsot egy búvárkodás alkalmával fedezték fel véletlenül - és a csapatot elkezdte értdekelni, hogy miféle tengeralattjáró lehet a partok közelében - mivel semmilyen dokumentációban nem volt jelezve (sem a típusa, sem a hovatartozása, sem pedig az elsüllyedésének ideje)
Egyszóval a roncsnak nem lett volna ott semmilyen keresnivalója!

Így hát abszolúte magánvállalkozásban kezdték el, profi búvárok rendszeresen kutatgatni a hajót.
De mivel pénz szűkében voltak , így egy nyáron max. 5-6 alkalommal tudtak kihajózni.

Az első halálaset akkor történt, mikor egyre hosszabb időre merültek (mivel könnyűbúvárokról van szó- elméletben a biztonságos merülési mélységük 40-45 méter) -és nagy mélységbe 70 méterre.
Különleges keveréket használtak a palackokban, így fordulhatott elő, hogy az egyik búvár rosszul lett (valszeg elájult) - és elsodródott. Fél év múlva találták meg.

A másik eset, a roncs "mélyére" történe beúszás alkalmával történt, mikor a dízelmotor gépházán keresztül akartak eljutni az elektromotorok gépházába. Mivel itt tartottak pótalkatrészeket is, melyeken feltüntették a halyó típusát - és gyártási számát, évét ... stb.
Apa és fia volt, de mivel a beúszás során beakadtak, illetve túl sok időt töltöttek a hátsó traktusba való jutáshoz (ez az idő valójában nem sok, úgy 15-20perc) - és ez nem lehetett könnyű a kesze-kusza hajóroncsban.
Szóval elhasználták az összes oxigénkészletüket - és végzetes elhatározásra jutottak....
Hirtelen (az előírt pihenőmagasságok kihagyásával) emelkedtek felszínre.
Vérükben - a nyomás hirtelen megszüntével - felszabadult oxigén, szabályosan "szétrobbant".
(mintha egy felrázott ásványvizes palackot nyitnánk ki.....)

folyt köv... csak közben dógozni is kell

Üdv.




zsoo
335 levél
Válasz 03.11.21. 09:43 #475
mityku
zsoo erről az U-869-es tengeraéattjáróról lehet valami bővebb infót megtudni? 6 éve már tárják fel és 3 meghalltak, nem semmi. Egy régi tengeralattjáró még 60 év után is tud halálos áldozatokat szedni. Merre volt a megtalálás helye?
4293 levél
Válasz 03.11.20. 15:56 #474
KoKo
Nem keserítesz el!
Minden tengeralattjárókkal kapcsolatos információt szívesen látunk.
No other way but down!
1267 levél
Válasz 03.11.20. 14:57 #473
zsoo
Nem akarlak idegesíteni benneteket, de tegnap (szerda) este volt a második rész.
Nagyon "fincsi volt", bár az kissé lehangoló volt, hogy a roncs feltárásának 6 éve (azaz hat éve) alatt három búvár halt meg a kutatás közben!!!

De végül sikerült azonosítani az USA partjaitól mindössze 100 km-re lévő roncsot.
U-869-es!
Azt sem tudták, hogy ott van....

Volt még szó - és képek is a XXI-es típusról is.
Tök jóóóó!

Nem, sajnos nem vettem fel egyik részt sem.... hibáztam!

Üdv.

zsoo
4293 levél
Válasz 03.11.19. 17:28 #472
KoKo
Nálunk csak spektrum van, Geo nincsen, szóval így nem.

zsoo: nem van mit!
No other way but down!
335 levél
Válasz 03.11.19. 16:31 #471
mityku
zsoo esetleg nem vetted videóra vagy valaki????
Sajna nincs National Geo-m! Pedig érdekelne eléggé a téma!!
1267 levél
Válasz 03.11.19. 16:27 #470
zsoo
KoKo
Kössz szépen!

Nézte valaki tegnap este a National Geo-t?
Este nyolctól volt megint szó II.vh történeteken belül az U-Bootokról.

Én még nem láttam ezt a részt...
Tök jóó volt.

Üdv.
zsoo
4293 levél
Válasz 03.11.18. 19:27 #469
KoKo
Ja,ja dupla lemezes!

Extrák:
Audiokommentár,Így készült a film, Az U-96 története(hogyan csinálták a filmet) Interju Dr. Kaiser Ferenc tengeralattjáró szakértővel,Jelenetek közvetlen elérése, Előzetes
No other way but down!
335 levél
Válasz 03.11.18. 18:13 #468
mityku
Danke schön!!!
A Das Boot ugye dupla dvd-s?? Milyen extrákat raktak rá, ha szabad kérdeznem?
4293 levél
Válasz 03.11.18. 17:22 #467
KoKo
zsoo:
Das Boot DVD-t én az Xpress.hu címen rendeltem meg!! Ott te is megrendelheted, lehet,hogy picit drágák,de nekem meghozták gyorsan a cuccot.

mityku: 3500 HUF-ért vettem a könyvet,valszeg a kiadónál olcsóbb lett volna,de mind1.
Hajja & Fiai kiadó 20. századi hadtörténet sorozat egy darabja. "sok" képpel.
No other way but down!
335 levél
Válasz 03.11.18. 16:57 #466
mityku
ez nagyon jó kérdés!!
Koko-tól kéne megkérdezned, neki megvan! Remélem egyik haverom megtudja szerezni, lehet hogy nem ami most jött ki hanem a régi, de az nekem tökéletesen megfelel.
Mondom informálódj KOKO-nál!!!
1267 levél
Válasz 03.11.18. 13:11 #465
zsoo
Sziasztok!

Hol lehet megvenni a Das Boot-ot DVD változatban?
Már volt -alant- szó a filmről, kerestem egy-két boltban, de semmi...

Tipp??

Köszi!

Üdv.
zsoo
335 levél
Válasz 03.11.17. 21:08 #464
mityku
Koko ezek nagyon brutál fegyverek lehettek!! Bár, hogy a méretei milyenek voltak az nem derűl ki. Egyébként milyen ez a könyv, amit említesz?? Milyen árban van? Én most karácsonyra akarom magamat meglepni az U-bootok című könyvvel, elég jónak tűnik, olyan 2900-3400 ft között mozog az ára.
4293 levél
Válasz 03.11.17. 19:03 #463
KoKo
David Jordan - Farkasfalka ezt a képes könyvet vettem legutoljára. Ebben van szó erről a tengeralattjáró elhárító fegyverről.

Azt írja,hogy csomó romboló rohangált ilyennel:

Hatótávolság: 228-250 m
Töltetlen tömeg: 13kg
Bombatöltet süllyedési sebessége: 7,6 m/s
Tűzsebesség: három perc alatt egy tár
Töltőtömeg: 30 kg

Érintő gyujtószeges bombák.
No other way but down!
335 levél
Válasz 03.11.17. 13:49 #462
mityku
Ez a "sündisznó" mi akar lenni???
Én csak partmenti akadályként hallottam róla, de gondolom most nem erről van szó.
Valaki ha tud ilyen dologról írjon!!
4293 levél
Válasz 03.11.16. 13:51 #461
KoKo
yerico: arról szó sem volt,hogy egy romboló hajigálja ezt a mennyiségű bombát!
"Sündisznó"-ról senki nem tud semmit?!

mityku:
Kilo az (asszem) dízel-elektromos vadász tengeralattjáró!
Asszem,hogy elektromos menetben szionte hallhatatlan. és mintha nukleáris robbanó fejes torpedókkal is fel lehetne szerelni.
No other way but down!
335 levél
Válasz 03.11.16. 09:05 #460
mityku
Remélem tegnap mindenki nézte, még ha sokadszorra is a Vadászat a Vörös Októberre című alapművet.
Lehet, hogy talán ebben a fórumban olvastam, hogy az oroszok tényleg építettek valami lyesmi meghajtást, de nem vált be, ez igaz??
Lenne egy kérdésem a Kilo, az vadász vagy csapásmérő tengeralattjáró osztály? Csak azért kérdem, mert most olvasom, hogy az oroszok építenek egy ilyen osztályú egységet Irán számára.

Isten éltesse a JÓMUNKÁSEMBEREKET Morello!!
5397 levél
Válasz 03.11.15. 22:14 #459
Morello
Jómunkásember vagyok én, egy percig sem tagadom!

De valóban erre vártam, egy precíz és kimerítő infóra.
335 levél
Válasz 03.11.15. 18:18 #458
mityku
Hali!
Emlékeztek? Néhány hónapja volt egy orosz tengeralattjáró baleset.
Ha jól emlékszem vontatás közben süllyedt el. Halálos áldozatok is voltak úgy tudom. Nem sok infó jött ki róla akkor. Hol történt mindez?
417 levél
Válasz 03.11.15. 13:33 #457
privateryan
Tudom hogy Morello jo gyerek! Aki olyan oldalt tud osszehozni mint a panzerkeil azert az nem semmi!
Egyebkent amikor szoba jott a szonar akkor nem jutott eszembe az oldal csak amikor meglattam a cimet akkor esett le!
Life is short, drink faster!
335 levél
Válasz 03.11.15. 07:18 #456
mityku
Látom privateryan csak erre vártál te is!
Valld be, hogy erről a király oldalról beollózza v.ki ezt a szonáros cuccot.!
Remélem nem haragszol ezért. Amúgy ez egy precíz leírás, azért választottam erről az oldalról.
Morello meg "jógyerek"!! Nem kell ilyeneket mondani neki, hogy idézem: "erre vártál"!!
417 levél
Válasz 03.11.14. 20:44 #455
privateryan
Ezt az oldalt en is ismerem nagyon ott van!
Szinte mindent meg lehet tudni a tengeralattjarorol!
Life is short, drink faster!
417 levél
Válasz 03.11.14. 20:38 #454
privateryan
Erre vartal?
Life is short, drink faster!
335 levél
Válasz 03.11.14. 20:15 #453
mityku
Látomszóba került a szonár, találtam némi infót róla
(bevallom komplettan másoltam át EGY NAGYON JÓ,STÍLUSOS HONLAPRÓL)

submarine.miskolc.org

Aktív szonár (active sonar): A "sonar" a Sound Navigation And Ranging megnevezésből képzett betűszó. Az aktív szonár adóegysége oszcillátorral előállított, irányított hangimpulzust vagy -impulzusokat bocsát ki a tengerbe. Ha ezek a hangimpulzusok akadályba, pl. egy tengeralattjáróba ütköznek, arról visszaverődnek a kibocsátó forrás felé is, ahol a vevő ezeket a visszaverődéseket, echókat (vagy hangutánzó szóval: "ping") felfogja. Mivel ismert, hagy a hang terjedési sebessége a vízben kb. 1500 m/s, a szonár képes a kibocsátás és a visszavert jel beérkezése között eltelt idő alapján a távolságot meghatározni. Ugyanez a jel lehetővé teszi az iránymeghatározást is, mert az impulzus kibocsátás irányított. Védekezésül a tengeralattjárókat hangelnyelő vagy szétszóró anyaggal borítják. Lásd még passzív szonár; vontatott szonár.

Passzív szonár (passive sonar): Kizárólag a víz alatti hangforrások lehallgatásán alapuló berendezés. A passzív szonár alapvetően csak a hangforrás irányának meghatározására képes, noha bizonyos elrendezéssel és jelfeldolgozási módszerrel távolság is meghatározható. A szonár a Sound Navigation And Ranging elnevezésű rendszer betűszava, és hitelesen csak az aktív rendszerre volna alkalmazható, azaz hangimpulzust kibocsátó és a visszavert jelet (echó) felfogó rendszerre, de manapság a kifejezés általánosan használt valamennyi víz alatti hangérzékelő rendszerre, függetlenül a technikai megoldástól

PUFFS (Passive Underwater Fire-control System): Víz alatti passzív tűzvezető rendszer, eredetileg a BOG-3 szonárrendszer megnevezése, amely a tengeralattjáró oldalaira felszerelt hidrofonegységekből áll. A hidrofonok más hajók észlelt hangját a kiértékelő egységbe továbbítják, ahol a célokat irány és távolság szerint azonosítják

Radar (radar): Az angol Radio Detecting and Ranging szavakból képzett betűszó. Az elektromágneses impulzus kibocsátása és a visszavert jel beérkezése közti időkülönbség mérésén alapuló térbeli helymeghatározó rendszer (mint az aktív szonár!). A radart eredetileg repülőgépek ellen fejlesztették ki, de természetesen látható rajta minden tárgy, amely az elektromágneses hullámokat visszaveri, így a felszíni hajók, és erre szolgáló típusokon a légi célok is. A radarhasználathoz a tengeralattjárónak felszínre kell tolnia a radarantennát. Az osztályismertetésnél a szerző részéről bizonytalanság tapasztalható a típust illetően. Alapvetően felszíni hajók felderítésére, rakéták célravezetésére és navigációra használható, de az utóbbira csak akkor. ha a partvonal a radar hatótávolságán belül van.
5397 levél
Válasz 03.11.14. 15:58 #452
Morello
Tuti hogy nekem is rengeteg újat lehet mondani, még harcjárművek terén is. De örülök is, ha valaki kijavít, vagy elmagyarázza amit nem értek, abból is csak tanul az ember.

Meg gondolom úgyis jön majd valami profi, aki levázolja nekünk az összes féle szonár verziót az utolsó csavarig
10960 levél
Válasz 03.11.14. 15:46 #451
Lacko
Hát látom harcjárműben úgysem tudok neked újat mondani... Bepróbálkoztam a tengeralattjárók terén. Örülök, hogy tisztítottam a képen. Azért a téma ennél sokkal összetettebb, mert persze nem csak két verzió van, stb... De amatör szinten elég nekünk. Én sem tudok sokkal többet, én is csak a tengo-fan kollégám elejtett morzsáiból szedem a tudományom...
5397 levél
Válasz 03.11.14. 14:49 #450
Morello
Na gondoltam én hogy valami nem teljesen kerek, mert először én is a visszaverődést írtam, aztán valami elgondolkoztatott és kitöröltem.
Azt nem tudtam hogy kétféle verziója is van, de akkor ez zavart össze. De mostmár hála neked, kitisztult a kép
1344 levél
Válasz 03.11.14. 11:03 #449
yerico
Persze, simán el tudom képzelni. 3 év alatt. Ez a mélységi bomba kb. 8 romboló teljes mennyisége.
10960 levél
Válasz 03.11.14. 10:30 #448
Lacko
Na Morello kartács, amit írtál az nem igaz. (csak, hogy én is belekössek valamibe... )

Két féle szonár van: aktív és passzív.
A passzív semmilyen hangot nem ad ki és AZ fogja fel az ellenséges hajóról jövő hangokat.
Az aktív viszont pityeg, mivel ő az általa kibocsátott hangot fogja fel az ellenségről való visszaverődés után. Tehát hiába kapcsolod ki a motort és vagy csendben, ha a pittyegés eltalált és visszaverődött és felgogta az aktív szonár, akkor téged bemértek.
4293 levél
Válasz 03.11.14. 09:03 #447
KoKo
Mélységi bomba eső: én azt olvastam valahol, hogy volt olyan amikor 1 hajóra 500-600 bombát is ledobtak. Szerintetek ez igaz?!
Ja és ki, mit tud a "sündisznó" nevű tengeralattjáró elhárító fegyverről?!!
No other way but down!
4293 levél
Válasz 03.11.13. 22:32 #446
KoKo
Thnax az infót! Sokkal okosabb lettem.

amúgy, a Sonar kifejezést az amcsik használták, az angoloknál ASDIC-volt. Habár később ők is átvették a sonar kifejezést.
No other way but down!
5397 levél
Válasz 03.11.13. 16:34 #445
Morello
Igen, az ellenséges hajó által kibocsátott jelet érzékeli, és minél gyorsabban pittyeg, annál közelebbről fogja a jelet -> egyre közelebb van az ellenséges romboló.
És ha már átvált ilyenre: bip-bip-bip-bip, akkor mindenki behúzza a fejét, mert másodperceken belül megindul a mélységi bomba eső...
417 levél
Válasz 03.11.13. 16:09 #444
privateryan
Na jol van okosok akkor azt modjatok meg hogy a filmekben mi az a folyamatos pittyeges? A szonar?
Life is short, drink faster!
1267 levél
Válasz 03.11.13. 15:28 #443
zsoo
Na meg a sötét szemüvegé is....

Üdv.
zsoo
335 levél
Válasz 03.11.13. 13:37 #442
mityku
Na akkor, vörös fény talánya megoldódott!!
Más téma??
10960 levél
Válasz 03.11.13. 11:45 #441
Lacko
Így van. Ezért van a katonai zseblámpákon is piros filter. Ha emlékeztek pl. Forrest Gump is piros fénynél írta a leveleit a csajának.
Ha jól tudom, a piros fény hamarabb szétszóródik és távolról nem lehet észrevenni. Ezért van az SHII-ben is, hogyha éjszaka a felszínre jössz, akkor átkapcsolnak piros fényre.
1267 levél
Válasz 03.11.13. 10:30 #440
zsoo
Vörös fény = mindent látsz, de külső (ellenséges) szemlélő nehezebben fedezi fel, mint a fehér fényt.
(ha ajtón, ablakon, fedélzeti nyíláson - mégis kiszűrődne)

Sötét szemüveget (főként tengeralattjárón) leginkább a megfigyelők - illetve a toronyban éjszakai szolgálatra beosztottak viseltek.
Ennek oka, hogy a pupilla tág maradt, így a szemüveget levéve sötétben is jól ládtak (nem kellet perceknek eltelnie, mig a szemük alkalmazkodik a sötéthez) - az életük függhetett ettől!

Üdv.
zsoo
335 levél
Válasz 03.11.13. 06:16 #439
mityku
Arra tudok csak gondolni,hogy ez az a fénytartomány amit a szemünk a legkönnyeben elvisel. A vörös fényt harci riadó estén kapcsolják be. Szerintem így a legénység minden tagja, tudni fogja, hogy egy harci tevékenység van. (EZ nem biztos, hogy így van)
5397 levél
Válasz 03.11.12. 23:35 #438
Morello
Azt hiszem azért, hogy a vörös fényről rögtön át tudjon térni a szemük a természetes világításra. Mert ugyebár mikor lemerül a tengeralattjáró ill. akcióba lendül, akkor a vörös fényt kapcsolják be.
Tényleg, azt tudja valaki, hogy pontosan miért jó ez a vörös fény? Mert én nem, csak filmekben láttam.
4293 levél
Válasz 03.11.12. 20:01 #437
KoKo
Ja,ja vigyázunk, mert a végén még megjárjuk.
amúgy azt akarom kérdezni, hogy szerintetek mi célt szolgált a tengeralattjárósokon, néha egy sötét szemüveg?!! Nekem 5letem sincsen! Pl.: a Das Bootban is töbször rohangálnak ilyen szemüvegben.
No other way but down!
335 levél
Válasz 03.11.12. 13:28 #436
mityku
Na jó ne mondjunk ilyeneket róluk,
nehogy valami gond legyen belőle!!!
1267 levél
Válasz 03.11.12. 13:25 #435
zsoo
"de az amerikaiak voltak olyan nagyképűek"

Voltak !!! Méga ma is azok...sőt!

Üdv.
zsoo
335 levél
Válasz 03.11.12. 13:19 #434
mityku
De igen!
Igazad van, de az amerikaiak voltak olyan nagyképűek, hogy ezt a nevet adták neki.
4293 levél
Válasz 03.11.12. 13:08 #433
KoKo
A Nautilus nem Némo hajója volt?!
No other way but down!
417 levél
Válasz 03.11.12. 11:18 #432
privateryan
Szerintem igen
Life is short, drink faster!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.