Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» S.T.A.L.K.E.R. : Shadow of Chernobyl

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
A legutóbbi S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl cikkek, hírek
1224 levél
Válasz 03.04.27. 20:44 #259
Guar
Te honnan szedted. Mindenhol ezt lehet olvasni, amit mondtam. Sz most biztos hogy így van, higgy nekünk. Carmackék neki ült egy teljesen új motort írni, míg a többi ID-s fiú összedobta a Castle of Wolfeinsteint. Már vagy jó 4-5 éve dolgozik ezen a motoron. A GSC-s fiúk meg 2 és fél éve fejlesztik a STALKERT, ezalatt dobták össze a motort is. Tehát nem lehet ugyanaz az alapja a két játéknak.
40 levél
Válasz 03.04.27. 20:42 #258
Apocalypse
a doom 3 motorja eleve nem támogatja a nagy terek megjelenítését ami ugye pont ellent mond a stalker-nek ami viszont pont erre épül.. ha a doom3 ezt a motort használta volna eleve visszaesés lett volna Carmack részéről amit ugye egyikünk sem hisz, hogy ilyen megtörénhetne a lényeg, hogy mind a kettőnek teljesen más a motorja és közük nincs egymáshoz szal ahol ezt olvastad azok kamáztak vagy csak nem tudnak lószart se!
A doom3-nak meg még az E3 előtt meg kéne jelennie, ha elmékeztek Carmack mondta, hogy ők nem olyan cég akik 2szer is kiviszik a játékukat... engem ez éltet, hogy már talán nem kell rá sokat várni! amúgy meg vlhol az olvastam, hogy májusba fog kijönni!
visszatérve a stalker-hez láttátok a poszterét? a játékból lett ki screenezve és csak kicsit módosítottak rajta...hát baz én az agyam eldobtam olyan kurva szép lesz ez a game... a doom3-at simán veri majd szerintem
934 levél
Válasz 03.04.27. 20:33 #257
StItCh
A két motornak semmi köze egymáshoz, egy konkurens oldalon volt kinnt hírként, de csak április 1-jei tréfának szánták...úgy látszik páran be is vették.
"...All that is now, All that is gone, All thats to come, And everything under the sun is in tune, But the sun is eclipsed by the moon..."
3120 levél
Válasz 03.04.27. 20:13 #256
@Slider@
Valami oldalon néztem meg itt is mondták már.ÁÁ.Most akkor hogy van?Mi az igazság?De utálom ezt, hogy olyat mondok ami lehet, hogy nem is igaz.Pedig így volt leírva.
Te honnan szedted ezt?
1224 levél
Válasz 03.04.27. 16:53 #255
Guar
Az első sorban véletlen Y-RAY-t írtam . X-et akartam.
1224 levél
Válasz 03.04.27. 16:52 #254
Guar
Te honnan szedted azt, hogy mind a 2 játék az Y-RAY-en alapul???
Az x-ray, az egy teljesen saját fejlesztésű engine-je, a GSC-nek. Carmack is teljesen új engine-t írt, a DOOM 3-hoz. A Stalker fejlesztése, úgy 2 és fél éve folyik. Legelőször ügyködtek a motor meglakotásán. Ezzel kezdték. Carmack már nagyon rég óta dolgozik a DOOM III motorján. Sok-sok éve.
3120 levél
Válasz 03.04.27. 16:23 #253
@Slider@
Én nem veszek össze senkivel, de szerintem félreértetted amit írtam.Nem úgy hasonlítottam össze a Max Paynet meg a Mafiát hogy ugyanolyan kategória.Direkt két külön stílusú játékot.És miért:a gépigény szemléltetésére.Érted.Nagy tér->nagyobb gépigény.
Eszembe nem jutna 1 lap alá venni.

Egyébként a S.T.A.L.K.E.R. átdolgozott motorját fogja használni a DOOM3.Ha nem változtatnak rajta.

Ez a jövő zenéje!
1224 levél
Válasz 03.04.26. 16:15 #252
Guar
Én ugyanúgy nem hasonlítgattam seemit, nem vettem 1 kalap alá a két játékot. Úgyhogy ezt én is írhatnám.

De most ilyen hülyeségeken ne vesszünk össze. Azért írtam amit írtam, mert rengeteg ember szereti a kettőt összehasonlítani, mikor teljesen más lesz a pláne mind a két játékba.

Kb annyira hasonlítottam össze a STALKER-t meg a DOOM 3-at, mint ezek szerint akkor te a Max Payn-t meg a Mafiát.

És visszatérve:

Szerintem a 2 játék engine-je nem azonos, mind a két játék saját motort használ. És ez abbol is jön logikusan, hogy a DOOM zárt, a STALKER meg nyitott, hatalmas tér. De lehet, hogy nem így van.
3120 levél
Válasz 03.04.26. 08:42 #251
@Slider@
Birom mikor mindent félreértenek az emberek.Ki beszélt itt összehasonlításról.Persze, hogy nem egy kategória a Max Payne mag a Mafia.Nem is erről beszéltem, hanem a gépigényről.Még egyszer nem írom le, inkább olvass vissza.
1224 levél
Válasz 03.04.25. 18:22 #250
Guar
1.

Nem veszem 1 lap alá a kettőt abban az értelemben, hogy összehasonlítsam őket, mint játék, de tény, hogy versengés lesz.

2.

Szerintem a Mafiát, meg a Max Paynt sem szabad 1 lap alá venni.
3120 levél
Válasz 03.04.13. 20:13 #249
@Slider@
Ezt a két játékot szerintem nem érdemes egy kalap alá venni.Mivel a Doom3 egy zárt térben folyosókon fog játszódni.Ellenben a S.T.A.L.K.E.R. a szabadban hatalmas területen.Ez természetesen azt jelenti hogy a S.T.A.L.K.E.R. gépigénye jóval nagyobb lesz mint a Doom3-é.
Ilyen példa mondjuk mág a Max Payne ás a Mafia.A Max Payne inkább kis helységekben játszódik de a Mafia marha nagy területen.Végülis a lényeg az, hogy minél több területet kell megmozgatnia a gépnek annél nagyobb a gépigénye.Természetesen a poligonszám is erősen befolyásolja ezt.
Szóval visszatérve a S.T.A.L.K.E.R., Doom3 sikervárományosokra még az is érdekes, hogy mindkettőnek az engine azonos volt/ha jól tudom/.A S.T.A.L.K.E.R. az X-Ray motort használja majd.Namármost ezt a motort alakították át tudomásom szerint a Doom3 fejlesztői.(Javítson ki valaki ha tévedek)
Szóval én inkább S.T.A.L.K.E.R. párti vagyok, mert a nagyobb, nyíltabb,látványosabb területek jobban vonzanak, mint egy szürke,poros folyosó.
1224 levél
Válasz 03.04.12. 19:55 #248
Guar
Ha a készítőknek van annyi eszük és a kiadó se sörgetik őket, akkor nagyont kell alkotniuk optimalizálás téren, hogy még nagyobb eséllyel induljanak a DOOM 3 ellen. Bár kétlem, hogy ez lenne nekik a cél, hogy übereljék a DOOM 3-at, mert biztos mindkettő a maga nemében hatalmas lesz. Mind a kettő egy-egy mérföldkő lesz, az biztos.

Csak nehogy úgy járjunk, mint az Unreal 2-vel, hogy kapunk egy jó kis 2 Gb-os Engine demót! Mert az se lett több.
531 levél
Válasz 03.04.12. 12:49 #247
GL
Én ugyérzem hogy nagyon komoly game fog ebből kerekedni. A grafika az már most 110% de kicsit gondolkodóbaejtő hogy milyen gépen fog menni és hogy mire lesz jo az a sok fegyver és egyáltalán mi lesz az igazi cél a játékban.
3120 levél
Válasz 03.04.12. 12:31 #246
@Slider@
Na mi van senki nem nézte meg az oldalt?
3120 levél
Válasz 03.03.22. 12:10 #245
@Slider@
Hát aszta!
Most néztem a stalker-game.com-ot.
Vannak új képek nézzétek meg!
Nagyon állat.A legkirályabb szerintem mikor az eget mutatja.Nem semmi munkát végeznek ezek a csákkók.
3120 levél
Válasz 03.02.20. 17:35 #244
@Slider@
4695 levél
Válasz 03.02.20. 15:55 #243
szedrencs
Mit találtam

http://www.stalker-game.com/index_eng.html

itt nézzétek meg a FAQ-okat.
3120 levél
Válasz 03.02.13. 22:04 #242
@Slider@
A ráknak is van eleje.
2325 levél
Válasz 03.02.13. 21:24 #241
Berkenye
Hamu a fejemre.
A STALKER-ről írtam, de közben a Quake4-re gondoltam
Keverem a szezont az idénnyel...
531 levél
Válasz 03.02.13. 20:56 #240
GL
jol tudod
4695 levél
Válasz 03.02.13. 17:37 #239
szedrencs
Ja, és nem módosított dúúm3 engine, hanem saját fejlesztésű. (Ha jól tudom)
4695 levél
Válasz 03.02.13. 17:35 #238
szedrencs
Pedig a fejlesztőbácsi ezt mondta az interjúban.

Meg azt is, hogy nVidiáékkal karöltve fejlesztik a cuccost, és az új nemtommijen nvidia csodakártyára lesz optimalizálva.

Bocsesz a pánikhangulatért, de baromira nem értek a poligonszámokhoz. Mindenesetre ennyit mondott.
2325 levél
Válasz 03.02.13. 14:52 #237
Berkenye
Hát ez elég érdekes lenne. Az engine-t is kétvállra fektetné, az árnyékolással együtt pedig...
Ez lehetetlenség. A Doom3 átalakított motorjáról van szó, az pedig nem képes ennyi poligont soft árnyékolással megjeleníteni.
Ráadásul még idén??? Állítólag nagyon lassan haladnak a játékkal. Mondjuk ha ez igaz is, akkor elhiszem
Dehát így semelyik gépen nem futna rendesen még a megjelenése napján se...
ez nem lehet igaz.
222 levél
Válasz 03.02.13. 14:48 #236
saxus
1-3 Millió poly? Bakker a mai gépek az 100K-t is allig bírják el, nemhogy 1-3M. Hülyék ezek, vagy csak szerettek volna nagyot mondani?

Az 1-3 Millió poligon megjelenítéséhez szerintem még egy Radeon 9700 Pro is kicsit kevés lenne 3,4-s P4-l...

Mert ha jól tudom a Doom III és a S.T.A.L.K.E.R. is 100k körül mozog poligonszámban...

HOl vannak már azok a játékok, amikor párezet poligon rengetegnek számított?
3120 levél
Válasz 03.02.12. 19:51 #235
@Slider@
Jól látom hogy 1-3 millió poligonról van szó???Írd le plíz hungárisse.
4695 levél
Válasz 03.02.12. 17:29 #234
szedrencs
Ez a legkedvesebb mondatom az interjúból:

"We are targeting Q4 2003 for the game release."


Ez meg a legaggasztóbb:

"Right now we design a dedicated renderer for DX9 class hardware with fully realtime dynamic lighting, soft (unlike Doom3), physically correct shadows (again unlike Doom3) cast from everything onto everything, true per-pixel lighting (Doom3 uses per-texel), 1-3 millions of polys per frame, physical umbra/penumbra computations, hundreds of lights per frame in realtime and more."

Dobhatom ki a 8500-as Radeonom?
4695 levél
Válasz 03.02.12. 17:16 #233
szedrencs
Két új kép és egy interjuh

http://www.doupe.cz/PChry/Ar.asp?ARI=103068&CAI=2169

Sajna az ujránok csesznek válaszolni
3120 levél
Válasz 03.02.08. 00:27 #232
@Slider@
Oké!
Mellesleg hol lehet letölteni ilyen szövegfelismerőt?
66 levél
Válasz 03.02.07. 17:51 #231
DOGMAN
sikerált egy szövegfelismerővel editálható formátumba szednem a novellát a beszkennelt képekből.
Át kell javítanom még sok helyen mert hibázotta felismerőprogi, de inkább ezmint begépelni 25 oldalt.
Ha végeztem dobom a linket.
3120 levél
Válasz 03.02.07. 15:40 #230
@Slider@
Semmi új hír?
835 levél
Válasz 03.02.03. 19:20 #229
Der_Yeti
Hálám sírig üldözni fog THX!!!
Valamikor kiveszem a könyvet, és elolvasom mert nagyon izgat a története. (pláne miután a novellát olvastam)
"Remember, that death is not the end but only a transition.." from DT
4695 levél
Válasz 03.02.03. 18:29 #228
szedrencs
Na, megkérdeztem, de még nem jött válasz.
Szerintem a "szakmának" az E3-on fognak előrukkolni a játékkal, nekünk meg utána valamikor.

Amint van valami persze szólok.
3120 levél
Válasz 03.02.03. 16:51 #227
@Slider@
Valaki a hivatalos fórumon nem kérdezné meg hogy mikorra tervezik a demo kiadását?
66 levél
Válasz 03.02.03. 11:47 #226
DOGMAN
Nekem is egy rövid változat van meg, szerintem a "nagy" változat mellett a kicsik is egész sztorik, és valószínűleg az írók elégedetlenek voltak magukkal, ezért írták át többször is.
Mondhatnánk elvontnak is ezt a stílust, de akkoriban ez a fajta sztoriszövés dívott és hát elég sok embert (pl engem is) a sztori továbbgondolására kényszerített.Valószínűleg így jártak vele S.T.A.L.K.E.R. készítői is

Akinek hiányzik az "eleje" és a "vége" az valszeg nem nagyon ismeri ezt a műfajú sci-fi novellát, sok ilyen novellagyűjteményem van ahol se eleje, se vége sztorik vannak, Itt a csattanó (vagy annak hiánya) a lényeg.

A legrövidebb általam ismert ilyen stílusú novella: Frederick Brown: Válasz című szösszenete, amely mindössze egy oldalt foglal el az Isaac Asimov és Mertin H. Greenberg által válogatott "Szívélyes Fahreinheit" című novelláskötetből...

Na mégvalami ami nekem van meg változat: 28 oldal (nagyobb mint a mostani könyvek) és egy 1974-es kiadású "Galaktika tudományos-fantasztikus antológiában" (11.-dik szám) található.
Na én ezt beszkenneltem, már csak méretre kell igazítanom a szkennelési hibákat, és feltöltöm valahova nektek.
Modemmel elég sokáig fog tartani...

DOGMAN
4695 levél
Válasz 03.02.02. 23:38 #225
szedrencs
Nem, a letölthető novella sajnos nem teljes, (bár én is azt hittem egy darabig) a teljes az kb. 180-200 oldalas (asszem, most nem nézem meg, mert a másik szobában van.) és nagyon jó. (De ezt már írtam

A könyvet megtalálod bármelyik Szabó Ervin könyvtárban. Érdekesség, hogy abban a kiadásban amit olvasok, benne van egy Sztalker - szerintem - forgatókönyv is, mert asszem nem igazán tettszett az íróknak a film.

Na, mégis behoztam. Megadom az ISBN számát, ha ezt odaadod egy könyvtárosnak, akkor elvileg tudnia kell, hogy van-e.

A könyv pontos adatai:

Arkagyij és Borisz Sztrugackij: Piknik az árokparton. Stalker. (kisregények)

Európa könyvkiadó, Budapest 1984.

ISBN 963 07 3289 0

Remélem segítettem.
835 levél
Válasz 03.02.02. 17:56 #224
Der_Yeti
Lentebb van egy cim 213 as level
"Remember, that death is not the end but only a transition.." from DT
323 levél
Válasz 03.02.02. 17:49 #223
ShockServ
kerek egy link -et ahol vannak kepek a jatekrol mert meg egyet sem lattam rola
835 levél
Válasz 03.02.02. 17:47 #222
Der_Yeti
Honnan van a konyv???
Letszi irj mert engem is erdekel.!!!!!!
..Kiraly..

Lacko asszem azt mondta hogy a novella ami letolthető volt az a telejes ezek szerint nem, mert abba nem volt előhalott meg ilyesmi.
"Remember, that death is not the end but only a transition.." from DT
4695 levél
Válasz 03.02.02. 17:35 #221
szedrencs
Akik meglepő módon nem bántanak senkit, csak vissza akarnak jutni oda, ahol régebben laktak. Szóval nagyon jó a könyv, és eléggé elgondolkodtató dolgok vannak benne.
4695 levél
Válasz 03.02.02. 17:34 #220
szedrencs
Nagyon-nagyon jó! Csak ajánlani tudom. És vannak benne nagyon durva dolgok. Pl. élőhalottak.
3120 levél
Válasz 03.02.01. 16:28 #219
@Slider@
4695 levél
Válasz 03.01.31. 18:55 #218
szedrencs
Háhá! Nálam a KÖNYV! És el is fogom ma olvasni!
3120 levél
Válasz 03.01.30. 18:39 #217
@Slider@
Hát eléggé.Haverom fullos P4-esén is akadt ez az ultra hyper béta.De ez nem jelent semmit.Még nincs rendesen átdolgozva a játék.
646 levél
Válasz 03.01.30. 09:50 #216
ödönke
az a 0.02 neked nem jelent semmit?
erre alapozni a gépigényeket szerintem badarság
222 levél
Válasz 03.01.29. 23:04 #215
saxus
Csak egy kis adalékinfó a gépigényekhez:
Doom III 0.02 [E3];
1,3-s AMD TBird [vagy 1,5-s AthlonXP]
256 mega ram [nemtom, hogy SD vagy DDR]
GeForce3 Ti200 64
úgy átlagban 5-20 között volt a képfrissítés

1,2-s Duron
? MB ram
GeForce4MX
El se undult...
5959 levél
Válasz 03.01.29. 19:35 #214
Mephisto
ez a minimal dolog nagy átverés, sztem simán lehet számolni (a realitásoknál maradva) egy 1.4GHz körüli pc-vel, GF4/FX/Radeon9500/9700-vel és 512 RAMmal. A DivX-es videón nagyon durva részletesség volt...
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
4695 levél
Válasz 03.01.29. 17:02 #213
szedrencs
Szasztok!

Mindenkit kinyírtak az anomáliák, hogy ilyen csend lett?

Szóval, frissült a hivataols oldal egy eléggé bizarr, félig angol/félig francia interjúval. (www.stalker-game.com, ha még valaki nem tudná)

Na, itt van amire mindenki kíváncsi:

"The minimal system requirements for the time being are PIII 600, GeForce2 MX and 128 Mb RAM."

Illetve:
"The network code is still in progress. We plan no more than 64 players in a network game. Possibly it will be 32. As far as mod pack is concerned, we think about releasing such after the full game is out, provided the community is interested, of course . "

Béke veletek:
Szedrencs

3120 levél
Válasz 03.01.25. 22:48 #212
@Slider@
4695 levél
Válasz 03.01.20. 20:38 #211
szedrencs
Na, megnéztétek a cirkóban?
3120 levél
Válasz 03.01.18. 13:41 #210
@Slider@
Én azt mondom ha Doom3 hasonló lesz az AvP-hez akkor az egy jó game lesz,de a Stalker nekem azért tetszik jobban mert nem kötött az útvonal.Mászkálni a szabadban , Nivázni
Kár hogy még 1 év legalább...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.