Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Egyéb számítástechnikai témák

»» 3D-s szerkesztés

2129 levél
Válasz 11.03.12. 10:55 #28
Balanses
Autodesk Inventor-t használom. Az számít?
80 levél
Válasz 11.03.12. 07:45 #27
kissgy1028
Ha még csak most kezded a 3DS Max használatát, akkor előbb én a Max Bibliát olvasnám el helyedben, mivel a tutorialokban csak konkrét problémák megoldására fogsz válaszokat találni, vagyis így nem fogsz széleskörű, általános modellezési ismeretekre szert tenni.

Ha már az alapokkal tisztában vagy, akkor már a tutorialokból jól megtanulhatók konkrét megoldások adott problémákra.

Itt egy nagyon jó weblap, ahol sok 3DS Max tutorial is van:
http://www.videocopilot.net/tutorials/

Egyébként 5 dologra kell gyúrni, ha profi szeretnél lenni a Max-ben:
1. Modellezés
2. Textúrázás
3. Bevilágítás és környezet
4. Animálás
3. Renderelés

Üdv.!
680 levél
Válasz 11.03.11. 22:02 #26
odie992
Laphus változat, itt pedig letölteni .pdf-be asszem. a 2. link az magyar tudtommal. Amúgy videó, hátha ez is segít.
You haven't failed, old man... you've done exactly as you were meant to do. However... I am not the Archangel Tyrael...
2129 levél
Válasz 11.03.11. 21:05 #25
Balanses
Na kicsit felélesztem a topikot. Nemtudja valaki, hol található tutorial a 3D S Max-hoz??
3167 levél
Válasz 03.01.06. 22:09 #24
'Tacker Takk'
Őszintén bevallom, egy kéz, és egy emberke le modellezése után nagyon elegem lett a progiból. Bevérzett a szemem, a 14 colos kis monitorom sem szerette, nem hogy még a régi azóta a szekrénybe eltávozott 166MMX! De hűségesen mindig behozta, és megkűzdött vele!
A renderelés sem volt semmi!
A Photo Shopban talán jobban elboldogul az ember...több a tutorial, vagy ha ez nem is igaz, de szerintem a PHS leckék sokkal érthetőbbek.

Egyébként Bugs Bunny a régi pc guru sorai között Laa-Yosh komolyan foglalkozott a 3d studió MAX-al. Elküldhetek pár tutorial ha igazán érdekel a téma. Én is ezek tanulgattam...de rossz diák voltam, egyszóval alkalmatlan...
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
364 levél
Válasz 03.01.04. 19:04 #23
Firefox
Bugs Bunny! A középiskolai végzettség nem számít, egyetemeken mint szakkőrként vannak. Egy havi óratartás kb 1 millió forint Magyarországon, Japánban 250000 Yen. Egyébként ha van időd, a példákból mindent ki lehet gobozni, plussz meg van egy csomó olyan oldal, ahol írnak még segítséget.
3167 levél
Válasz 02.11.04. 20:18 #22
'Tacker Takk'
Akkor visztek háromnapi hidegélelmet, és bezárkozótok egy sötét pincébe, és ott alkottok maradandót
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
629 levél
Válasz 02.11.04. 17:51 #21
predator
"Sokat nézegettem a "Credit" listákat"
És nem találtál predator nevet???

"Pedig jó lenne, ilyen hideg, csipős havas időben Mercivel furikázni..."
Ja, de sajnos sokba kerül a pizzafutár, aztán a tartalékból már nem futja ilyesmire
3167 levél
Válasz 02.11.04. 15:50 #20
'Tacker Takk'
Sokat nézegettem a "Credit" listákat
Pedig jó lenne, ilyen hideg, csipős havas időben Mercivel furikázni...
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
629 levél
Válasz 02.11.03. 20:47 #19
predator
Volt lehetőség hogy a Philoshoz álljon a csapat (valami hasonlóan mint anno azok akik az IG3-mat elkezdték) de a botrány miatt a megbeszélések abbamaradtak.
Hogy honnan tudod hogy hol nem dolgozok???
Van egyébként több. Csak itthon nem ismerik őket
Hogy a játékfejlesztésből így meg lehet-e élni? Hát kérdezz meg inkább olyanokat akik ott dolgoznak. Én egyelőre nem ebből élek, mert egy szerződés a játék elkészülte előtt nem csak pénzzel jár, hanem komoly felelősséggel is, és nem akarom a hátam tartani, ha esetleg itt a csapat úgy döntene, hogy feloszlik. Persze vannak juttatásaink, de ezek nagyrésze gépbe és szoftverbe megy, nem mercire
3167 levél
Válasz 02.11.03. 20:26 #18
'Tacker Takk'
Jó-jó.
Ebből egyébként meg lehet élni? Mármint a programozásból, animálásból, grafikai munkákból?
Ahogy olvastam az biztos, hogy nem a Digital Reality-nél vagy, sem a Philos-nál (bár vannak kapcsolataid se Stormregino-nél, sem az Invictus-nál, sem a Clevers-nél...lassan nincs is több...
Bár ha nem játékot fejlesztetek akkor nagyon mellé fogtam...
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
629 levél
Válasz 02.11.03. 20:18 #17
predator
Hát ezt is megértem, Helyi Szaktekintély lettem

meg nem sértődök, de beszámolót nem tudok tartani sem ha lehordasz sem ha dícsérgetsz Egyszerűen azért, mert mint írtad programozó vagyok nem grafikus. Ismerem a MAX-ot, Photoshopot, de csak azért mert a srácok pár géppel odébb azon dolgoznak és kíváncsiságból én is megnézegettem ezeket a csodákat, csináltam pár dolgot. Ettől még a modellezés nem az én asztalom
3167 levél
Válasz 02.11.03. 20:10 #16
'Tacker Takk'
Milkshape?
Akkor ezt megkeresgetem. A MAX-al egy idejig jól boldogult, de megfeneklett tudásom.
Áttértem a 2d-be. A photoshop nagyon érdekes szép dolgokra képes. És a honlapok szerkesztésénél sem hátrány, ha valaki ismer bár jó filtert amivel feldobhatja az amatőr honlapok dizájnját!
De visszatérva a 3d-s világba a Brazil-t nem írta senki, ezért most ezt pótlom. Nem sokat tudok róla, de hátha a helyi szaktekintély Predator mester tud róla egy kis beszámolót tartani
Meg ne sértődj, nem azért írtam! Csak hát mégis egy programozó tájékozottabb mint mi a pórnépból...
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
1541 levél
Válasz 02.11.03. 19:17 #15
Bugs Bunny
milyen suliba kell tanulnod ahhoz,hogy grafikus legyél?
629 levél
Válasz 02.11.03. 18:01 #14
predator
háááát... Ha olyan jó lenne senki nem venne maxot, mert a legtöbb játékfejlesztőnek fölösleges a tudásának a nagyrésze... De azért csak kell, mert Milkshape-ben nem csinálsz FMV-ket, és ha már megvan a Max vagy Maya minek még1?

Az hogy nem bír el annyi poligonnal nem hiszem hogy gáz lenne, egy max animációban akár egy karakter is lehet több millió polygon kíváncsi vagyok melyik játékban használnak ilyeneket
Persze a milkshape-nek ott lesz vége, hogy lassanként a DX8 előretörésével minden játékhoz kellenek majd ilyen modellek. Na nem ingame modellhez persze, de ha normal mapot készítesz belőle és ráhúzod egy low-poly modellre, akkor eltekintve attól hogy a modell körvonala továbbra is szögletes, kinézete szinte teljesen megegyezik az eredetivel (lásd Doom 3).
2284 levél
Válasz 02.11.03. 17:37 #13
Daedalus
Mindenképpen Milkshape! (nekem is megvan a 4.2-es Max, de komolyan mondom a Milk állati!)
Valahonnan letölthető (kb 24 M Nagyjából az a mi a Max csak ki van szedve minden ami játékmodellen kívül fölösleg. Szal lehet benne animálni, modellezni (skeletal), és term. textúrázni. A lényeg hogy minden engie modelljét ismeri a NOLF 1-2, SOF 1-2, Quake-ek, Halfika, Jedi2, Unreal-ek és még egy 20 továbbit (csak az érdekeseket írtam, ja és minden ami ezeken az engineken készült- Q3: Jedi 2, Medal stb, stb). A negatívuma csak az hogy nem bír el annyi vertexet amennyit pl. a Max Simán elbír, de akármilyen mostani játékba lehet dolgozni és az összes modelt ki is nyitja.
Szal nekem a Milkshape a kedvencem, Max még egyenlőre fölösleges, ugyebár...

Dae
"?"
629 levél
Válasz 02.11.03. 17:08 #12
predator
Tévedsz. A legdrágább cuccok általában microsoftosak. A visual c++ pedig kurvajó IDE, de a fordítója közkimondásosan szar. Ugyanakkor az egyik legjobb C fordító a GNU C véletlen ingyenes... A Borland C++ Builder fordítója ingyen van, de semmit nem kapsz hozzá. Igaz hogy egy C fordítóhoz nem is kell kapnod, Windowshoz mindent megtalálsz a megfelelő helyeken (Linuxnál a rendszerben
897 levél
Válasz 02.11.03. 16:48 #11
Tib
Oké, predator, igazad van, van sok ingyenes fordító, de gondolom a többség nem azt használja, mert azok - gondolom - olyan is. Habár még nem volt hozzájuk szerencsém. Láttam egyszer egy shareware Borland C++ -t, nemtom, hogy hogy oldották meg a "shareware"-t, mivel nem tudok C-ben programozni, ezért nem is próbáltam ki.

Egyébként a Max-nek van egy olyan licensz opciója, hogy ha valamilyen művészeti főisklán tanulsz, és ott 3D Studio Max-et is tanulsz, akkor otthon ingyenesen feltelepítheted, és ha netalá tán jönne a szoftver rendőrség, akkor a diákoddal (vagy valamilyen más dokumentummal) igazolod, hogy te tanulod a 3D Max-et és arra a bizonyos főiskolára jársz, és a szoftverrendőrség már nem is b*szhat meg az illegális max-odért. De gondolom aki grafikusnak készül, nem a főiskolai első évében szerzi meg a 3D Studio MAx-et...
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
629 levél
Válasz 02.11.03. 08:43 #10
predator
Na itt álljünk meg. Rengeteg ingyenes C fordító van Windows alá, és a Delphi Personal változata szintén ingyen van, de a Prof. sem drága (80 ezer körül volt a 7-es indítóára). Az Enterprise verzió tényleg 1 milla körül van de nem hiszem hogy bárkinek szüksége lenne rá.
A MAX-nak is van tán valami tanulóváltozata, de én még nem találkoztam vele. Full viszont tudtommal csak egy van az pedig... hmm
897 levél
Válasz 02.11.02. 22:44 #9
Tib
Egyébkétn nem értem ezt a legalizálós bulit: Ugye van a PC Gurunak (Guru Gamer - Gamer...) egy "Ti küldtétek" rovata. Abban lehet néha látni Windows-os progikat, amiket vagy C-ben, vagy Delphiben, vagy ...-ban készítettek. És azoknak honnan van meg a progi? Nem hiszem, hogy a 320 ezer forintos Delphi 4-et valaki, aki még csak tanulja, megtudná venni...

Ennyi erővel semmi értelme nincs a Gamer magazinban a 3D-s rovat szerkesztése, ugyanis senki sem tudja azt megvenni magának, csak illegálisan tudja megszerezni. Tehát, akit érdekel, és elolvassa (és megpróbálja megcsinálni a feladatoka), ahhoz mehetne NAGY FEKETE AUTÓ, mert tuti, hogy nincs hozzá licensze...

De, mindezek ellenére sokaknak megvan a 3D Studio Max, a Borland Delphi 4-5, Sőt! Lightwave, Photoshop...

Egyébként én is próbálkozom a 3D Studio MAx-szal, már csináltam benne egy-két érdekes dolgot - majd hamarosan elkészülő weboldalamra felteszem őket!
A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
5900 levél
Válasz 02.11.02. 19:46 #8
Dile
Csak akkor zár be topicot, ha az naon elfajul, vagy totális hülyeség...
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
3167 levél
Válasz 02.11.01. 19:22 #7
'Tacker Takk'
Azaz igazság, hogy nagy kitartás kell a MAX-hoz. Meg lehet csinálni vele pár modelt, de az animáció még annál is bonyolultabb, én nem is nagyon jutottam előbbre jó 2 éve...igaz talán azért mert már nincs is meg...
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
66 levél
Válasz 02.11.01. 16:59 #6
Mister Peter (88)
Törli??? Az még enyhe kifejezés!
Tudtommal délelőtt is bezárt két topic-ot!

És ha ez is erre a sorsra jutna, az kár lenne, mert engem is érdekel a téma (a legális része).

Már én is gondoltam rá, hogy...!
5900 levél
Válasz 02.11.01. 16:38 #5
Dile
Firefox: Te megvetted??

1ébként adjon má' valaki nekem egy címet 3ds max 5 crackjének letöltéséhez plz! (ne ide - azt Dino úgyis törölné - mailben!
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
897 levél
Válasz 02.11.01. 00:57 #4
Tib
Pár???

Sok pár az nem?
Egyébként csak illegális oldalakról szerezheted meg, persze ha van rá pénzed, akkor nyugodtan megveheted.

Keresgélj a neten... Csak aztán nehogy téged is megkeressenek bizonyos rendőrbácsik...

A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov
835 levél
Válasz 02.10.31. 21:15 #3
Der_Yeti
Bizonyos boltok polcairol
Par 100.000 Ft ert cserebe!
"Remember, that death is not the end but only a transition.." from DT
437 levél
Válasz 02.10.31. 21:14 #2
weblap
Honnan lehet leszedni a 3D Studio Max full progit?
weblap
364 levél
Válasz 02.10.31. 19:54 #1
Firefox
Nem tudom ki mit tud a 3D-ben, én csak egy 3D studio max-ban munkálkodom külömböző animációkon. Várom a leveleket...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.