Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Mi a magyar most?

1344 levél
Válasz 03.01.27. 10:40 #151
yerico
Épp ezt magyarázom. NEM MAGOLNI kell, ha érted, bármikor visszamondod. A matek felvételimre nem tanultam egy teljes hetet, közben rengeteget tévéztem, olvastam ,mégis felvettek. Kb. 2-3-os lehettem, amikor olyan szintre értem, hogy megértettem, amit a tanár mond. Persze, emellett ott van még a gyakorlat, ami már tényleg tehetség kérdése - rájöjj, miért ezt a lépést kell alkalmazni, miért nem mást, ellenkező eseben hatszázszor bonyolultabb, stb. - gyakorlással sokat lehet persze javítani a helyzeten, de pár embernek ez a vérében van.

Mellesleg, az átlagos gimis matek könnyed levezető gyakorlás az egyetemi szinthez képest. Ha már a gimiben elveszel a matekban, az egyetemen esélyed sem lesz.

Ritka eset, de tényleg van, mikor magolni kell. Az iskolák felfogása szerint tudni kell, nem érteni.
2774 levél
Válasz 03.01.26. 09:51 #150
Martin bátyó
mi a jobb 414323 példát megcsinálni? vagy bemagolni?

már tudom is a választ de akkor is nincs nekem arra idöm ... itt a gép meg minden
1075 levél
Válasz 03.01.25. 18:01 #149
iX
nem gyakorlás teszi a mestert véletlenül (inkább)?
2774 levél
Válasz 03.01.25. 11:45 #148
Martin bátyó
Magolni kell és kész. Én hiába értem ha 3 ora után nem tom visszadni. Szal magolás nélkül nem matek a matek.
1344 levél
Válasz 03.01.22. 14:21 #147
yerico
Általánosban végig ötös voltam matekból. Gimiben küzdöttem a hármasért - erős volt az osztály - néha összejött egy négyes. Aztán a progmatot, majd a progtervmatot is simán elvégeztem. Szóval nem számít, hányas vagy, hanem hogy mennyire érted. Tanítottam kiscsajt, nyolcosztályos gimien volt harmadikos ( = hetedikes ), ott négyes matekból, de fogalma sem volt arról, mi a törtszám. Ez ma az általános iskolai oktatás.
Otthon gimiben a matektanár úgy döntött, az osztályt nem ismerteti meg a trigonometria rémes fogalmával, mert úgysem lesz a matek érettségin (hogy ezt honnan vette???) Két osztályból több, mint 30-an bukták a pitiáner, "mindenhülyeátmegyhaakar" szintű érettségit.
Szóval lehettem volna itt ötös, a másik gimiben (kollégista voltam) voltam hármas, ennek ellenére közös matek érettségi- felvételit írtam, ötössel érettségiztem, és felvettek elsőre. Nem a jegy számít, hanem a tudás, ami mögötte van. Bár jópár osztálytársam fényévekkel jobb volt nálam, az is tény. Ők voltak az ötös szint.
1344 levél
Válasz 03.01.22. 14:14 #146
yerico
Ezzel messzemenőleg nem értek egyet, az definíciókat nem bevágni kell, hanem megérteni. Innentől kezdve nem a betanult szüveget mondod vissza, hanem a tanárnak előadsz egy általad megfogalmazott, de pontos definíciót, ami ugyanazt jelenti, és még csak bele sem lehet kötni. Nem csak egyféleképpen fogalmazható meg valami, de a matematikában az "és" és a "vagy" a leglényegesebbek közül valók, ez tény, nem lehet őket felcserélni.
509 levél
Válasz 03.01.20. 16:52 #145
Muad-Dib
Visszatérve a tanrendszerre.
Nem akarok senkivel se vitázni, de szerintem az a tanrendszer, amely most érvényben van legalább annyira elcseszett,mint Amerikában.
Magyarország és Amerika a két véglet. Amerika a negatív, Mo a pozitív. Egyik se jó! Sőt!

Az amerikai embert az életre készítik fel az oktatási intézményekben, fater üzleteit átlátja, ismeri az erkölcsi szokásokat,persze minimális tényanyag mellett,így valójában azt sem tudja h. az USA Európában van-e vagy Ázsiában.

A magyar tanulót pedig szétszedik ízekre az iskolában,nincs ideje felnőni, érettségizik, tudja Einstein összes elméletét, csillagászati kutatásokat végez,de még nem tanulta meg, hogy kell 2kg kenyeret venni a boltban.

A túlzásokkal csak azt szerettem volna hangsúlyozni,h egyik tanítási rendszer sem helyes, vagyis ennél pocsékabb már nem is lehetne.

Ideje lenni már egy kis reformnak!

Muad-Dib, aki a helyes utat látja
2774 levél
Válasz 03.01.18. 12:59 #144
Martin bátyó
a matekban sincs tul sok logika mert a szabályok megtanulásához annyi és kell mintha verset tanulnál ( csak ezek még nem is rimelnek- mondjuk olykor a versek se :-Đ )
ha azokat meg tudod a logikai része elhanyagolhatoan kicsi. Hade nem?
Joh vanank ahol tényleg kell gondolkodni de oda meg tanulni kell kevesebbet szal em van
2774 levél
Válasz 03.01.18. 12:57 #143
Martin bátyó
eh hát az egy külön faj a suliba mindenki utálja.
Mi csak két év után tudtuk leváltani. Olyanokat csinált hogy orvosi igazolást viszel a dogárol de öt azt nem érdekli és beirja a "nagy" 1-est.
Aztán persze ezt szovátettük, jovan menjünk hozzá javitot irni. Vigyázz meglehetett ám oldani.
Meg kitalálja hogy megtanitja az elvet aztán husz * bonyolultabbat ad dogába de mondván az elvet megtanultuk meg kell tudni csinálni.
De még orán se gyakoroltunk ilyen LoL nagyon

Meg sok kis aprosága volt, pontozás ésatöbbi...
2175 levél
Válasz 03.01.18. 12:12 #142
Raptor
"A matematika a logika fejlesztéséhez kell" -mondá' a mi matektanárunk. Van benne valami, de néha tényleg túlzásba viszik. Én eddig matekból mindig ötös voltam. Tavaly nekünk is volt egy nagyon kemény tanárunk, akkor félévkor 3-mas voltam csak. Aztán elkezdtem különtanárhoz járni, és feljavítottam magamat 5-re.

Hogyan utáltatta meg a tanár a matekot?
"Find out who you really are"
2774 levél
Válasz 03.01.18. 09:47 #141
Martin bátyó
de nincs is tul sok éretelme mert ez kurvára nem alapszintü müveltség és ahhoz sem kell amit éppen elvéhzel ez ziher.

Én imádtam a matekot ált.- 8.-ig addig 5ös is voltam a szakközépbe ugy megutáltatta velem a kibaszott tanár hogy az valami hihetetlen.
2175 levél
Válasz 03.01.17. 18:09 #140
Raptor
Nálunk az az elv megy matekból (meg a többi reál tantárgyból) hogy "Itt mindenki hülye csak én vagyok helikopter!" Tehát 25 emberkéből van kb 5-6 aki úgy van a matekkal, ahogy kellene, és próbál 4-es 5-ös lenni, a többi meg sajnos olyan elven működik hogy "Kettessel átmegyek, oszt' irány a humán szak!"

Szóval ha most megkérdezném hogy ki akar emeltszinten érettségizni matekból, kb egy ember jelentkezne. A másik meg én lennék. 25/2 elég rossz arány...
"Find out who you really are"
2774 levél
Válasz 03.01.16. 22:03 #139
Martin bátyó
Raptor vagy nem érettségiztek le vagy a másik oldal hogy megint mindenkit felvesznek
Ugyebára tnárok kedvencei...
5959 levél
Válasz 03.01.16. 21:12 #138
Mephisto
Szóbeli elbeszélgetés vagy esetlen megjegyzik, hogy náluk kölön is LEHET szóbelizni, de sztem akkor mindenki levágja, hogy aki nem választja a LEHETŐSÉGET, az oda nem fog menni!
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
835 levél
Válasz 03.01.16. 20:54 #137
Der_Yeti
Én is ebbe a csoportba esem sajna
"Remember, that death is not the end but only a transition.." from DT
2175 levél
Válasz 03.01.16. 20:45 #136
Raptor
Én már csak azt tudom, hogy bármi lesz a végén úgyis mi, a tanulók (és főleg a "kisérleti" osztályok, amiben én vagyok) szívjuk meg!
"Find out who you really are"
11785 levél
Válasz 03.01.16. 20:40 #135
Ghoost
Én úgy hallottam, hogy felsőoktatási intézménybe csak az emelet szintűvel rendeklezők jelentkezhetnek!
Nem biztos, hogy így van, de én így hallottam.
835 levél
Válasz 03.01.16. 20:32 #134
Der_Yeti
Ok Mephisto csak majd arra lennék kivancsi mi lesz az a +feltetel
"Remember, that death is not the end but only a transition.." from DT
5959 levél
Válasz 03.01.16. 20:30 #133
Mephisto
ha a törvényt egyetemekre is elfogadják, akkor valószínűnek tartod vagy nem, érvényes lesz.
Amúgy az egyetemek így is, úgy is mindig kijátsszák a törvényeket, tehát plusz követelmények az emelt érettségin kívűl még lehetnek.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
835 levél
Válasz 03.01.16. 20:27 #132
Der_Yeti
Nem tartom valoszinunek, hogy az emelt szintu eretsegivel egybol felvelt nyersz/adott targybol nem kell felvetelizned.
Mar csak azert sem mert az egyetemeknek es foiskolaknak mas mas elvarasai vannak, lehet hogy egy "gyengebb" foiskolara eleg amit az emelt szintu eretsegi nyujt de olyan helyre anol 8*os tuljelentkezes van és emellett magasabb az elvaras, oda mar keves lesz az emelt szintu--ugyanugy kell felvetelizned---
"Remember, that death is not the end but only a transition.." from DT
2175 levél
Válasz 03.01.16. 18:50 #131
Raptor
Martin Bátyó: én valami olyat hallottam hogyha valamely hihetettlen csoda folytán sikerülne valamely tantárgyból emeltszintű érettségit szerezni, akkor abból a tantágyból NEM kell felvételizni az adott egyetemre. Mondjuk ez így kényelmes lenne, csak szerintem elsőre (és az én korosztályom lesz az első) elkúrják tutira az egészet, és nem tudunk majd leérettségizni!

A testnevelésről: ált. 3.-ban volt "szerencsém" bekerülni a testnevelés szakos osztályba (mivel az én osztályomat megszűntették) és azzal nem az volt a baj, hogy sok volt az a heti 5 óra, hanem úgy vették hogy aki itt van abból profi sportoló lesz. Én nem akartam az lenni, így 5.-től már egy 8 osztályos gimibe járok. Itt heti 3 óra van, és szerintem nem sok, nem kevés...
"Find out who you really are"
1075 levél
Válasz 03.01.16. 17:41 #130
iX
pedig tényleg kell a testnevelés. a sok különóra / állandó gép melletti gubbasztás mellett nem megy el (verseny)sportolni a mókus, mert beledöglik / lusta.
mozgás viszont kell, a kötelező mívolt (+ az anno érthetetlenül - visszatekintve érthetően -katonás tanárok) pedig kellőképp ösztönző.

Martin: heti 2 óra, vagy alkalom?
3167 levél
Válasz 03.01.16. 16:58 #129
'Tacker Takk'
Nem tartom feltétlenül fontosnak a heti öt tprna órát. Mert az csak lötyögésbe csap át sokszor, és hátráltattja a csapatszellem, és a kötelességtudat kialakulását. A rendszeres iskola utáni sportra kell rászoktatni a kis lúrkókat, mert annak meg is lesz az eredménye!
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
2774 levél
Válasz 03.01.16. 15:16 #128
Martin bátyó
Ez a téma azért kicsit két oldalu mert pl nekünk csak egy héten 2 taornaora volt de most állitolag van ahol minden nap?
Azok ált. iskolák?
Nemtom de a tornaora maradhat csak több játkékkal :-Đ szarok a q/-be
1075 levél
Válasz 03.01.16. 12:09 #127
iX
+ a tornaórák csökkentésének száma.

szintén brilliáns 5let
2774 levél
Válasz 03.01.16. 09:48 #126
Martin bátyó
hát ez tényleg fakkság!!
9765 levél
Válasz 03.01.16. 07:24 #125
vally
Én meg 9-edikes vagyok, tavaely felvettek, de Ghoost, nehogy aszidd hogy ha felvettek, akko minden fasza lesz... kb 3-stor többet kell tanulni, és ez nem vicc!
Sose vitatkozz idiótákkal, mert lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.
5959 levél
Válasz 03.01.13. 19:07 #124
Mephisto
Kérek mindenkit hogy röviden foglalja össze mennyi dologra emlékszik a 12 osztályból! Életkor + minden tantárgyból ide lehetne írni. Siralmas eredményt nem kell szégyelni, csak így érthető, hogy felesleges elektrokémiát tanulni, aki nem abból tanul tovább.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
11785 levél
Válasz 03.01.13. 19:03 #123
Ghoost
Hülye ez az oktatási miniszter ez már tuti gondoljatok csak a multkori iskolaszünetekre...
Mekkore káosz lett belőle.
Én most 8. vagyok és tökéletesen igaznak látom amiket Raptor barátom írt tiszta stressz az egész életem most
Felvesznek/nem vesznek mit akarsz ilyen jeggyel?
Picsába velük!
10960 levél
Válasz 03.01.13. 14:10 #122
Lacko
Arról, hogy jelenleg az oktatási miniszter készített egy törvénytervezetet, ami erről szól:

A kettőspont elött van a tervezet, utánna pedig az én véleményem, hogy miért hülyeség.

a, Negyedikig nem lehet buktatni: ha egy gyerek iskolaéretlen, azt elsőbe megbuktatják és onnantól simán veszi az akadályokat, de ha ezt nem teszik meg, mindig egy lépéssel le lesz maradva, egész életében kudarcélmények érik és segg hülye lesz.
b, Negyedikig nem lehet házifeladatot feladni hétvégére: ez megvalósítható, ha a NAT követelményeit a felére csökkentik, azaz negyedik végére annyit kell csak tudnia egy gyereknek, mint most másodikban.
c, Negyedikig nincs osztályzás, csak írásbeli értékelés: Elsőben most sincs jegy, mégis minden gyerek azt kérdezi a tanítónénitől, hogy "ez mennyi lenne, ha jegyet kapnánk". Az ötös skála nagyon jól bevált értékelési módszer, és nem az a célja - ahogy azt a miniszter képzeli - hogy degradálja a gyereket, hanem, hogy objektív, egyszerű értékelést adjon a tudásáról. Mennyivel jobb egy gyereknek, ha egyes helyett ezt kapja: "pistike szép, egészséges, de segghülye"?
2774 levél
Válasz 03.01.13. 12:03 #121
Martin bátyó
Re all!!

Huh hirtelen jo sok hozzászolással gyarapodott a topic de legtöbbjét elolvastam.

Butitás SuX de én is tavaly érettségiztem és most az egyetemen látom hogy velem együtt milyen emberek kerülnek ak ia a sulibol.

Elsö matekorát ugy kezdi hogy nézzük át köv. orára vagy felesleges lesz bemenni mert erre épit.

Nah az osztály 80%-a nem is hallott arrol amit "át kéne nézni" de mind1. BEleadtam apait anyait és most ujra vehetem fel

Akkor RáK a középiskolai tanítás hogy azt el se lehet mondani.

Raptor az uj érettségi hát ez is elég nagy baromság mert ugyse fognak különbséget tenni érettségi és érettségi közt.
Vagy akkor aki most érettségizett az utána mehet továbbképzésre? Érdekes lenni.

Illetve ha eltörlik a pontrendszert felvételin és felvételit kell irni- tegyük fel hogy megirja a gyerek akkor miért nézik hogy milyen érettségit tesz?
Egy szer már megfelelt az ö mércéjüknek akkor?

Szoval ugy faszság ez az egész ahogy van.

Lacko:
Kerestem lejjebb feljebb de nem találtam a beszélgetésetek kezdetét beavatnál hogy miröl van szo?
7034 levél
Válasz 03.01.13. 11:12 #120
Aruns
"Egy spanyol fickó büszkén mesélte az Erzsébet hídon, hogy ő tudja, hogy a várost a Duna kettészeli két részre: ez a fele Buka, ez a másik fele pedig Rest."
-:]

Pár (két?) éve volt, hogy a Funarék mentek haza valahonnan nyugatról egy British Airways géppel és a bukaresti leszállás előtt a személyzet betette azt a kazettát, hogy "hamarosan leszállunk Budapesten"
Az a barom Funar állítólag hirtelen azt hitte, hogy "a magyarok" eltérítették a gépét
(nem mintha az a pszichopata olyan fontos lenne, hogy ezt kéne tenni vele)
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
10960 levél
Válasz 03.01.13. 10:01 #119
Lacko
Milyen Kormány az amelyik nem ért egyet a saját oktatási miniszterével? Hidd el, hogy ezt fogják előterjeszteni.
De majd meglátjuk szeptemberben...
20761 levél
Válasz 03.01.12. 00:11 #118
Eric
Mondtam én olyat, hogy nem hallottam róla?
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
5959 levél
Válasz 03.01.11. 23:11 #117
Mephisto
nee gyalázzuk meg a Koronát! (Horn Gyula)
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
952 levél
Válasz 03.01.11. 23:09 #116
Gebasz
Magyar Fórum. A többi mind hazudik!
5959 levél
Válasz 03.01.11. 23:06 #115
Mephisto
egyszerű kérdés, nem akarok tovább menni, de soroljatok föl (amennyit csak tudtok) objektív TV-t, rádiót, napi-hetilapot, netes magazint!
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
3488 levél
Válasz 03.01.11. 13:27 #114
jatfield
Miért, szerinted annak van hírértéke, hogy "szeptemberi gondolkoznak egy tök idióta törvény meghozatalán"? Szerintem csak akkor, ha kinézik a kormányból, hogy ezt terjeszti a parlament elé, és csak az nézi ki aki szerint az ország rombolásán munkálkodik a koalíció.
10960 levél
Válasz 03.01.11. 11:43 #113
Lacko
[CENSORED-by-jatfield]


Szerintem azért kell rázni a csengőt, hogy nehogy bevezessék ezt az állatságot. És ha szeptemberben szeretnék bevezetni, akkor MOST kell felszólalni ellene.

Az viszont tényleg fúrcsa, hogy Eric nem is hallott erről. Megkérdeztem a maszopos kollégáimat és ők sem hallottak róla, de nekik sem tetszik az ötlet. És még te is csak egy jobbos műsorban hallottál róla. Azt hiszem valami hiba van a kommunikációban.

Szerintem ez tipikusan olyan döntés, ami MINDENKInek rossz. De főleg a gyerekeknek.
2175 levél
Válasz 03.01.10. 23:57 #112
Raptor
Ezt a topicot már az elejétől olvasom, de csak most volt alkalmam hogy hozzászóljak.

Mivel én még gimibe járok, így a saját bőrőmön tapasztalom meg azokat a dolgokat, amiket ott "fent" "kiokoskodnak", hogy nekem mi lenne jó. Aztán hogy ez mennyire jön be, az már egy másik kérdés. Meg szerencsére(??????) nekem lesz alkalmam elsőre az új érettségi rendszert letesztelni, ígyhát számomra aztán tényleg nem mindegy, hogy most mi lesz ott, mert a továbbtanulásom múlhat rajta. Ígyhát én látom belülről, saját bőrömön tapasztava, hogy milyen hibái vannak az oktatási rendszernek.

Elösször is, szerintem ez a tanítási rendszer jó volt, a maga korában. Csak a társadalom "kinőtte" ezt a módszert, vagy akár úgy is mondhatnánk "túlfejlődte". Ha a társadalom végre elég elszánt lenne, és szakítana a régi, de akkoriban jól bevált módszerrel, akkor igaz, sok befektetéssel, de sokkal eredményesebb lenne az oktatás, és ezen felül az oktatás utánni egész élet, munka, fejlődés stb.
Gondolom már mindenki találkozott azzal, hogy "jaj, de utálok suliba járni!". Pedig ha belegondolunk és visszamegyünk nagyon a kiskorba, akkor sokszor hallja az ember hogy "ez mért így van?" "az mért így van?" Mért is kérdi? Mert kiváncsi, érdekli a téma! Na ez az, amire lehetne építkezni! Senki sem akar hülye lenni, ill. maradni, ígyhát, magával az alapvető oktatással, tehát, hogy vki átadja vkinek a tudását, nem lehet senkinek sem kifogása, ez eddig ok. De itt jön a tragédia sokak számára: el kell menni suliba! A suliban meg szépen elkezdik a még fejlődő _egyéniségeket_ oktatni, nevelni az első dolgokra, jó régi hagyomány szerint. Ha ilyenkor van már vmi kis komolyabb öntudata a 'kölöknek' akkor annyit lát, hogy sok-sok (nekem akkor az a 8 év ami az ált. lett volna alapból, nagyon soknak tűnt!) év áll előtte, nem kap semmi elfogadható ösztönzést, nem tudja, hogy ő mit a rákot' keres ott. De amit mondanak neki: tanulni _kell_ mert így nem lesz semmi belőled, kisfiam! Szóval már ekkor is sok téves dolog kering benne, de ez még semmi.
Ahogy nő a gyerek, egyre nagyobbak lesznek az elvárások, és egyre több mindent _kell_ megtanulnia, akár akarja _akár nem_! Nem mondhatja azt, hogy én utálom a x tantárgyat, és ezzel nem szeretnék foglalkozni, inkább kérek helyette y órákat, mert én azzal szeretnék foglalkozni. Ha mindenki egyéniség, akkor mért _kell_ mindenkinek ugyanazt _megtanulnia_ (már magával a tanulni szóval van a baj, de erre visszatérek később még)? Emiatt utálják sokan a sulit, mert sok-sok olyan cuccot akarnak beléjükverni, amit ők nem szeretnének foglakozni, de mégis meg kell tanulni, mert egyébként bukik, lerontja az átlagot stb, és emiatt nem biztos hogy felveszik egyetemre. Na ez is baj. Az érettségi, felvételi álló fiatalal azt látja, hogy bizonytalan a jövője, mindenhol azt látja, hogy 1854X-os túljelentkezés van, és mi lesz akkor ha nem veszik fel sehova? Vagy ha felveszik, utánna talál-e munkahelyet? És ha nem akkor hogy fog megélni? Ígyhát jól be van szarva, ami _rengeteg_ stresszet okoz, ami teljesen fölösleges. De ugyanez a helyzet az összes számonkéréssel, dogával, vizsgával, stb. Stresszelik a gyereket 1000L. Pedig egy másmilyen oktatási rendszerrel, vagy inkább ez már az egész társadalomra kihat, tehát egy ideális társadalomban ilyennel nem kéne stresszelni egy embert. Sokkal jobban örülne neki mindenki, ha már látná a biztos jövőt. Mondok is erre példát.
Szóval mondjuk már vagyunk annyira fejlettek, hogy ismerjük annyira az agyat, hogy tudjuk egy emberről (gyerekről) hogy mikor lesz érettebb, mikor tud dönteni arról, hogy mi szeretne lenni stb. Suli elött lenne tehát egy komoly pszichológiai felmérés. Ezután ha minden rendben, lenne egy ideális pár éves _általános_ oktatás. Ahol megalapozzák a későbbi tanulást, megmutatnak minden lehetőséget a fejlődő, még 'frisshús' gyereknek, hogy ő eldönthesse, mi is érdekli őt, mi szeretne lenni. Aztán mikor már közösen (tehát megkérdik a gyereket is) úgy érzik, hogy felkészült a komolyabb foglalkozásokra, eldöntötte mi érdekli, akkor mehet egy olyan "iskolába" ahol bizony arra a foglalkozásra oktatják a gyereket amit ő akart. Persze, ha ő akar mással is foglalkozni, van rá lehetőség. (meg persze volt már egy alapoktatás is). Szóval ott tartottunk, hogy van már egy gyerek, aki eldöntötte, hogy ő bizony (direkt valami jó nehéz foglalkozást válaszottam példaként!) atomfizikus/kutató akar lenni. Bemegy a suliba amikor kedve van hozzá, (és bizony lesz hozzá, mért ne lenne), nincs semmi felvételi vagy ilyesmi, és "beül egy órára". Na mi lenne itt alapból? Tanulhatna könyvekből 10 évig, aztán ha bemagolt mindent, akkor talán lát egyszer egy atomerőművet belülről. Ezzel szemben sokkal nyíltabbnak kéne lennie az egész társadalomnak! Meg lófa**t kell tanulni csak könyvekből, meg tanártól tehát amire vki egyszer már rájött, én még nem, de azért meg kell tanulni! Ez szerintem hatástalan, unalmas (sok magolás ügye, szar az egész!), és sz**t sem ér! Ehhelyett milyen jó lenne, hogy egy olyan "önmagamatól rájövök" dologot alkalmaznánk. Tehát az oktatás csak a feltételeket meg a szükséges dolgokat, eszközöket adná meg ahhoz, hogy olyan dolgokra, amit eddig tanulni kellett, ezután magamtól jöjjek rá, így egy az hogy sikerélményem lenne, és meg is jegyzem jobban a dolgot, hiszem én jöttem rá magamtól, nem pedig egy könyvben olvastam! Nincs igazam? Elég körülményesnek tűnik ez, de hosszútávon sokkal kifizetődőbb lenne! Meg aztán, mi lenne, ha az oktatást részben összekötnék a munkahellyel? Ijfú atomfizikusunk találkozhatna már tanult, profi emberekkel, ezáltal még lelkesebb lenne. És főleg, tudná, hogy a jövője, munkája biztosított, aminek ő meg akar felelni, és érdekli, ezért tanul, nem pedig azért mert kell! (nagyon nagy a különbség nem?) Beengednék a most még szigorúan belépni tilos helyekre, hiszen tudnák, hogy ő már olyan mintha ott dolgozna, csak még nem, akkor meg mért ne? Hisz szinte már munkatárs! Ehhez persze nagy nyíltság kéne, nem pedig hogy mindenki mindenkinek az ellensége! Erre a mostani társadalom _alkalmatlan_!

Ha nem volt vmi érthető az írásom akkor összefoglalnám: jó lenne hamár vki észrevenné azt, hogy nem egymás ellenségei vagyunk, így ha vki pl atomfizikus akar lenni, akkor őt (persze ez már egy teljesen másmilyen társadalom lenne) úgy kezelnék, mint egy már dolgozó atomfizikust, csak még meg kell tanítani pár dologra, hogy munkába álljon. Nem pedig úgy, hogy "te segghülye vagy még, na huzzá' innét, de gyorsan!"

De amit eddig leírtam, ma még álom, mert ezzel a társadalommal lófa**t sem lehet csinálni. Legegyszerűbb példa: ha mindenki olyan kúrvára egyenlő mint ahogy mondják, akkor én mért nem sétálhatok be pl. az amcsikhoz, hogy én az eddig titkos ufo dokumentumokat szeretném elolvasni? Visszaélnék vele? Nem! Ha mindenki elolvashatná őket, és úgy tudná kezelni, ahogy az megfelelő lenne, akkor lenne belőle baj? Nem! Akkor mért nem jönnek rá erre? Örök kérdés...

Na ez az utóbbi dolog tanusítja, hogy "kissé" elkanyarodtam a témától. Pár dolgot leírtam, amit le szerettem volna írni, de sok dolgot nem. Na majd holnap talán folytatom, addig is várom a véleményeiteket!
"Find out who you really are"
3488 levél
Válasz 03.01.10. 21:11 #111
jatfield
1. Nem hiszem, hogy célja lenne, hogy Magyarország nyáladzó idiótákból álljon (mert akkor [CENSORED-by-jatfield]?
2. Most hallottam a Jobbközép sajtóklubban, hogy szeptemberig nincs döntés, ebből semmi sem lesz. Fölösleges rázni a csengőt, hogy jön a világvége...
Szerintem is hülyeség, nem látom igazán az értelmét a tervnek, de biztos rá lehetne világítani a hasznára.
20761 levél
Válasz 03.01.10. 17:37 #110
Eric
Ez renben van(mármint, hogy sokat tanultál a germánokról), de az átlag magyar nem igazán, ill. semmivel sem többet mint az USA tagállamairól vagy fordítva.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2342 levél
Válasz 03.01.10. 17:26 #109
Bismarck
persze, de ezt már említettem neked Lacko!


"tradícionálisan Lackotól szerzem az aláírásaimat"
www.wargamer.hu
10960 levél
Válasz 03.01.10. 16:27 #108
Lacko
Washington fővárosa Olympia.
835 levél
Válasz 03.01.10. 16:02 #107
Der_Yeti
Lol ez nagyon ütős poén volt, még most is fetrengek. ahhhhhh!!!!!!
"Remember, that death is not the end but only a transition.." from DT
10960 levél
Válasz 03.01.10. 15:57 #106
Lacko
Amikor én gimnazista voltam, akkor ezt úgy hívták, hogy "ki tud többet a szovjetúnióról és kevesebbet csíkszeredáról" verseny.
835 levél
Válasz 03.01.10. 15:54 #105
Der_Yeti
Sajnos nekem meg kellett tanulni a Német tartomáynyokat is. Bár ez csupán a 2 tannyelvű sulinak tudható be (a-z ig ipar és kulturával egyutt)
Ráadásul most fogjuk venni a német oktatási rendszert, késobb meg a parlament rendszerének felépiteset pl:Bundeskanzler,Ministerprasident stb...

Lassan oda jutok hogy többet tudok Német o. ról mint a saját hazámról. Sajna.
"Remember, that death is not the end but only a transition.." from DT
10960 levél
Válasz 03.01.10. 15:52 #104
Lacko
Tökre jó lenne tudni, hogy miért jó egy oktatási miniszternek, ha a gyerekek még az amerikaiaknál is hülyébbek lesznek. Vagy maga a miniszter is totál hülye, vagy érdeke fűződik hozzá.

Mindenesetre a második hozzászólásomban részletezett oktatási intézkedéscsomag létezik és a minisztert terheli érte a felelősség.

Mikor lesz újra olyan oktatási miniszterünk, mint Klebensberg Kunó? És nem ilyen idióták, akik azon fáradoznak, hogy egyre butább generációk kerüljenek ki az iskolákból.
20761 levél
Válasz 03.01.10. 15:06 #103
Eric
Balos sajtó, jobbos sajtó ementáli sajt ó!

Ehh!!

Igazad van! Maga a sátán jelent meg a mocskos szemét komenista-ügynök-hazaáruló oktatási miniszter képében, hogy romba döntse, elszegényítse és elbutítsa a sok sebből vérző, balsors verte hazánk népét!
A sátán ezennel monnyon le!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
10960 levél
Válasz 03.01.10. 14:44 #102
Lacko
Miii? A balos sajtó meg sem emlitette? Pedig teszi...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.