Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Rome Total War

Rome: Total War

Rome: Total War
A legutóbbi Rome: Total War cikkek, hírek
1675 levél
Válasz 04.09.05. 09:07 #538
Akárki
Én a történelmietlenségtől (de szép szó lett ) félek. Félek, hogy előszőr Róma egyesítéséért kell nyomulni, majd utána lerohanni a többi országot. De a császárságért való küzdelemkor hol volt már Kárthágó, a görög szövetség, a szeleukidák birodalma? Nem kellene ekkor már harcolni ellenük. A Scipió nemzetség ráadásul a 2. és 3. Pun háborúban élte a fénykorát. Nem hajtottak a császári koronára. Szeretem, ha egy történelmi stratégiában meg lehet változtatni a történelmet. De a kindulási alap, az legyen valós.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
222 levél
Válasz 04.09.05. 03:19 #537
GGabor
Hát elvielg ugye ott van a pause dolog amit benyomunk kiadjuk a parancsokat azt nosza... és aztán megint.. és megint... szerintem is szerencsésebb választás lett volna az idő gyorsitó csuszka avgy mittom én minek nevezzem de hát ez van ezt kell szeretni

én most a lovasságtól félek az jó dolog hogy van... csak ne vigyék tulzásba

Remélem a kicsit kibövitett gazdasági politikai rész amit igérnek tényleg ugy is lesz

Paladin kolegával egyet értve ez tényleg csak elözetes agymenés
majd meglásuk
csak látnánk már
24 levél
Válasz 04.09.04. 20:36 #536
Lord C
Szerintem logikus lenne, hogy ha a játék 14-ben végetér a császárválasztással (legalábbis erről lehet olvasni), akkor a kiegészítőben tovább harcolhatnánk pl. 476-ig vagy 395-ig. Így a hunokon kívül más népekkel is meg kéne bírkóznunk (pl. gótok, stb.)
387 levél
Válasz 04.09.04. 11:30 #535
Paladin73
Nagyon sokan aggódnak a gyorsabb játék miatt. Én sem haragudnék, ha lenne egy "feles" sebesség is.

De nem vagyok biztos benne, hogy tényleg hátrányára fog válni a játéknak. Ugyanis a játkost pl a medievalban nagyon nehéz volt oldalba kapni, bőven volt idő akár a lándzsás gyalogságot is az átkarolással próbálkozó ellenség felé fordítani.

A Rome-ban reálisan nagyobb jelentősége lesz a jobban manőverező egységeknek, és ha a játékos nem teszi meg a megfelelő óvintézkedéseket, bezony oldalba kaphatják.

Akinek meg idő kell a gondolkodásra (mint nekem), ott a pause.

Igaz ugyan, hogy a valós csaták sokkal tovább tartottak, tehát itt távolodtak a realitástól a készítők. Viszont ha ez azt eredményezi, hogy a csaták lefolyása reálisabb lesz, akkor rendben van.

Persze ez csak előzetes agymenés, majd meglátjuk, remélem hamar
903 levél
Válasz 04.09.04. 09:56 #534
savanyu
Az engem is zavar, hogy sokkal gyorsabb lett a játék... Nagyon arcade-os lett ettől szerintem, már nem igazán lehet olyan jól kidolgozni a taktikai lépéseket, mint anno a Medievalban. Mondjuk a rajtaütés mészáros és valóságszagú dolognak néz ki. Emléezzetek Teutoburgra!
Dugjunk pulykákat a homérumba!
1675 levél
Válasz 04.09.04. 09:02 #533
Akárki
Hali!

Az isteneket továbbra is kihagyhatták volna belőle. Vagy opciósra tehették volna.

A gyorsításért is kár. A Medieval csúszkás megoldása tökéletes. Aki akart gyorsít, aki nem akar, az nem.

Mi van akkor, ha hadvezéri nézetben csatázol, és meghal a hadvezéred? Elsötétül a képernyő?
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
387 levél
Válasz 04.09.03. 14:19 #532
Paladin73
Nem figyeltem, a medievalos témába küldtem véletlen az ide szánt hozzászólást. Mivel mégiscsak idevaló, inkább ide teszem. Ha moderátor olvassa esetleg, onnan kitörölhetné, mert jó hosszú.

A tegnap ajánlott cikkből (mert lefordítani nem volt kedvem) írtam ki a lényeget, hadd csorogjon a nyálunk

A Julii házzal játszottak a tesztben, tehát erről vannak az infók. Az ellenség errefelé értelemszerűen a gallok és germánok, tehát nem olyan jól felszerelt és fejlett csapatokkal kell szembeszállni, mint pl kelet felé. Azonban hatalmas területet uralnak, így elég sok erőforrásuk van. A városaik bár nem túl fejlettek (legalább is Karthágóval vagy Alexandriával összehasonlítva), számosak, és bőven áll rendelkezésükre emberanyag. Mivel a Julii ház 3 tartománnyal, plussz két könnyen megszerezhető lázadó provinciával indul, erőforrások tekintetében nem veheti fel a versenyt a gallokkal, tehát a korai csatákat a római technológiai fölénnyel, és jobb hadvezetéssel lehet megnyerni.
Dícsérik a stratégiai AI-t. Rendszerint legalább akkora, de gyakran kétszer nagyobb sereget küld a játékos ellen, várostromhoz akár háromszoros túlerőt is összegyűjt. Valamint kihasználja a stratégiai rajtaütés lehetőségét.
Ehhez tudni kell, hogy minden sereg adott távolságot tehet meg egy körben, tehát korán sem biztos, hogy egy kör alatt átszelünk egy tartományt. Így a hadseregek képesek lesben állni: ha nem mozogják el a mozgási lehetőségüket a körben, és felkészülnek támadáshoz. Ha az ember hosszú menetelésre küldi a csapatait az ismeretlenbe, könnyen belefuthat egy ilyen kedves csapdába.
A rajtaütés pedig elég kellemetlen, ha rossz oldalán vagy A támadók harci rendben, és nagyon közel kezdenek a készületlen, vékony menetoszlopokban haladó megtámadott sereghez. Ismerve a Rome csatáinak gyorsabb tempóját ez bizony elég kellemetlen.
Szó esik a sebességről: a hivatalos fórumokon erről esik a legtöbb szó, ezt kritizálják a legtöbben. A cikk is megerősíti azt, amit a demoban már tapasztaltunk: bezony gyorsabb lesz az ütem mint a korábbi Total War-okban.
A cikk kijelenti: a lovasság uralja a harcmezőt. Nem azért, mert szemből le tudja rohanni a legerősebb lándzsás gyalogságot, természetesen nem tudja. De gyors, jól manőverezhető, könnyen az ellenfél oldalába kerül. Két sereg közül, ha az egyiknek erősebb lovassága, a másiknak erősebb gyalogsága van, az előbbi fog győzni, hacsak nem lehengerlő a gyalogsági fölény.
Erősek lettek az ostromfegyverek. A balliszták nem vészesek, de az onagerek a zárt gyalogos alakzatok ellen elég hatékonyak. Azért természetesen nem lettek döntő jelentőségű fegyverek, de például rá lehet velük venni az ellenfelet, hogy szálljanak harcba.
Előjönnek a különböző fegyveres alakzatok különbségei olyan szinten is, hogy pl a falanxok a hosszú lándzsáikkal sokkal nehezebben fordulnak, manővereznek, mint pl a karddal felszerelt gyalogosok, és ez utóbbiak még hátba, v oldalba támadás esetén is bírják valamennyire a gyűrődést.
Aztán a kampányról.
Arról már volt szó, hogy a városoknak népessége lesz. Ha jól értem, a toborzott egységek csökkenteni fogják a populációt. Az adó is természetesen tőlük függ, és a város szintjét is a népesség nagysága határozza meg. Amint a város újabb szintre ér, újabb egységek és épületek lesznek készíthetők. Nagy háborúknál elképzelhető például, hogy egyszerűen nem marad emberanyag újabb egységek építéséhez.
Ha jól értem, akkor a városok vezetését ha családtagoknak adod, az jelenti a direkt irányítást. Az automata a cikkíró szerint az épületek építésében jó, egységek képzésében nem annyira. Egyébként családtagjaink különböző tulajdonságai segíthetnek pl abban, hogy bizonyos típusú egységeket olcsóbban gyárthassunk.
Persze a harcra termettebb családtagjainkat inkább seregparancsnoknak érdemes állítani. Nekik is vannak különböző tulajdonságaik, és van kíséretük., amik mind fejlődhetnek. A jellemvonások a cikkíró szerint általában pozitívabbak, mint voltak, legalább is ha olyan sikeresek a kampányban, mint ők voltak a próbajáték alatt a Julii házzal. Egyrészt rangokat lehet kapni a szenátustól. A kíséret is bővülhet, pl egy barbár város elfoglalása után mondjuk beállhat a kíséretünkbe egy átállt barbár, akinek köszönhetően bónuszokat kapunk a további csatáinkban a barbárok ellen. Valamint vannak a szokásos kapott tulajdonságok, mint „Bátor”, „Győző” stb, és biztos vannak kevésbé hízelgőek is.
A diplomácia jobb lesz mint korábban, még a kereskedelem is diplomatákon keresztül történik, ők alkudnak a kereskedelmi jogokra, mert lehet, hogy bizonyos nemzet díjat kér azért, hogy megnyissa előttünk a kikötőit. A diplomácia egyébként a más játékokból már ismert ajánlat, ellenajánlat alapon megy – tehát ajánlanak valamit valamiért, amit elfogadhatunk, vagy tehetünk egy ellenajánlatot. Amit ők elfogadhatnak, vagy ellenajánlatot tehetnek, stb.
A hit egyszerűen működik, a Julii ház három isten közül választhatott: Jupiter, Ceres, és Bacchus. Ezek különböző bónuszokat adnak, pl népességnövekedés, nagyobb boldogság, nagyobb közrend.
Az ostromok a következőképpen zajlanak.
A kör közben a játékos kiadja a parancsot a seregnek ostromra. Ezután a kör végén elkölthet bizonyos számú pontot ostromeszközök építésére. Aztán a következő kör elején dönthet, hogy megkezdi-e az ostromot.

Aztán még blabláztak egy kicsit, de a lényeg ennyi.
1956 levél
Válasz 04.09.03. 13:19 #531
NisMaster
Semmi gond. Szivesen válaszolok.
A demót már kipróbáltad?
Remélem javítanak még pár dolgon a teljesig.
HTWT - Hungarian Total War Team
90 levél
Válasz 04.09.03. 13:16 #530
kezu
Jo ok bocsi !csak most kezdtem el nézegetni a játékot és eléggé magával ragadott!!!!
1956 levél
Válasz 04.09.03. 08:20 #529
NisMaster
E hónap 22-re ígérik. De ezt már alább is leírtuk párszor.
HTWT - Hungarian Total War Team
90 levél
Válasz 04.09.02. 22:03 #528
kezu
Nem tudja valaki mikor fog megjelenni?????
1956 levél
Válasz 04.09.02. 15:26 #527
NisMaster
Hát érdekesnek érdekes lesz.
HTWT - Hungarian Total War Team
387 levél
Válasz 04.09.02. 15:15 #526
Paladin73
Nem hiszem, bár nem kizárt. Szerintem annyiról van szó, hogy a játékos akkor kapja meg afféle jutalomként a lehetőséget, h játszon azzal a frakcióval is.
1956 levél
Válasz 04.09.02. 15:07 #525
NisMaster
Ja, hogy fellázadnak a rómaiak ellen?
HTWT - Hungarian Total War Team
387 levél
Válasz 04.09.02. 14:07 #524
Paladin73
A firingsquad-on is van egy hands-on leírás a játékról!

http://www.firingsquad.com/games/rome_total_war_hands_on/

Csak most kezdem olvasni, de rögtön választ találtam a játszható faction-ök kérdésére:
alapban a három rómaival lehet indulni, ha valamelyik népet legyőzöd, akkor lesz unlock-olva (de szépen mondtam ezt) annak a népnek a kampánya is.
387 levél
Válasz 04.09.02. 08:21 #523
Paladin73
1. én is Hun invázióra tippelek, pontosan a TC miatt (meg különben is valószínű)

2. a szkítákat pl a 491-es hozzászólásban olvashattad
117 levél
Válasz 04.09.01. 19:42 #522
tauron
lehet hogy mégis igazad van, mert abban a timecommanderben voltak hunok
117 levél
Válasz 04.09.01. 19:41 #521
tauron
nem kapcsolodik szorosan ide, de azt olvastam vhol, hogy nem-választhato népként lesznek benne szkiták
117 levél
Válasz 04.09.01. 19:37 #520
tauron
azért mert még nincs kész
15 levél
Válasz 04.09.01. 19:27 #519
diszkotata
Szerintem tuti!!!Nem azért mert magyarokkal rokonok hanem azért mert mindenki ismerte a hunokat és ők gyakorolták a legnagyobb hatást Rómára a karthágóiak mellett ők döntötték porba a birodalmat,mindegy majd meglátjuk és nem tudod hogy a rome.atw.hu-n miért nem müködik a fórum és a leírás opcio???
117 levél
Válasz 04.09.01. 19:24 #518
tauron
Egyáltalán nem biztos, hogy a hunokat csinálják meg a kiegészitőbe. A medievalban sem a magyarok kalandozásai voltak.
15 levél
Válasz 04.09.01. 19:20 #517
diszkotata
Kár hogy kihagyják a tengeri csatákat ,pedig milyen jó is lenne!!!
Amugy elöre látom hogy tavasszal kész lessz a kieg:Rome:Total War:HUNISH INVASION szerintem sejthető!!!!!!!!!!!!!
659 levél
Válasz 04.09.01. 17:50 #516
333overmind333
Húú, nagyon király népekkel lehet lenni... tök jó
"The only thing that ever really frightened me during the war was the u-boat peril" -Sir W.Churchill
364 levél
Válasz 04.09.01. 15:49 #515
Bucca
Télleg jól hangzik.

Bár a Medievalben is részben benne volt, hiszen magyar uralkodó létemre is képezhettem viking huscarl-okat, litván lovasokat.

Igaz, ez csak azon egységeknél számított, akiket bárki képezhetett, az egyes népek által képezhetőkre ez nem állt.
"Szerintem pedig a kampány csatáit is fel kéne tudni venni"
1675 levél
Válasz 04.09.01. 15:38 #514
Akárki
"A hódítás, természetesen nem minden. A tartományoknak saját kultúrájuk és populációjuk van. Hogy római egységeket építhessünk idegen tartományokban, a provinciát romanizálni kell. Ebbe beletartozik a népesség újratelepítése (kolonizálás), és római építmények építése a fővárosban."

Ez nagyon megfogott.. Különösen a 3. mondat.

Igazából az lenne a jó, hogy az elfoglalt területen tudjunk az adott tartomány kultúrájára jellemző egységeket gyártani. Ezt hiányoltam a Medievalban.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
387 levél
Válasz 04.09.01. 14:56 #513
Paladin73
Direkt nem sikerült volna
1956 levél
Válasz 04.09.01. 14:55 #512
NisMaster
Ez nagyon egyszerre ment.
HTWT - Hungarian Total War Team
1956 levél
Válasz 04.09.01. 14:54 #511
NisMaster
Alább leírták az összes játszható népet. Nézz vissza picit.
HTWT - Hungarian Total War Team
387 levél
Válasz 04.09.01. 14:54 #510
Paladin73
Pár hozzászólással kéne csak lejjebb olvasni...
659 levél
Válasz 04.09.01. 14:43 #509
333overmind333
Az elefánt mindíg is a kedvencem volt pl az AoE2ben is, de most, hogy végre nagyon színvonalasan meg lettek csinálva, egyszerűen nem tudom szavakba önteni, hogy mennyire örülök.

Azt nem tudja valaki megmondani nekem, hogy pontosan kikkel is lehetünk majd a játékban?
"The only thing that ever really frightened me during the war was the u-boat peril" -Sir W.Churchill
387 levél
Válasz 04.09.01. 14:32 #508
Paladin73
Köszi a dícséreteket.

Aki tud angolul, annak nagyon ajánlom az ign-es cikket (korábban írtam a linket), mert az a cikkíró múlt heti próbajátékáról íródott.
Tehát nem a demóról, hanem a médiának szervezett prezentációról, ahol játszhattak valamennyit a cuccal.
903 levél
Válasz 04.09.01. 13:53 #507
savanyu
Remélem nem csak az elefántok-eltapossák-a-védtelen-római-katonát rész miatt fogod szeretni!
Dugjunk pulykákat a homérumba!
659 levél
Válasz 04.09.01. 13:51 #506
333overmind333
Basszus ez a játék nagyon király lesz, alig várom már. Nagyon brutál amikor az elefántok belerohannak a tömegbe, ráadásul milyen kafán néznek már ki az egységek... nem semmi.
"The only thing that ever really frightened me during the war was the u-boat peril" -Sir W.Churchill
364 levél
Válasz 04.09.01. 13:22 #505
Bucca
Hááát ha így tudnék fordítani, lehet, hogy ebből élnék.
Nagyon jó lett.
"Szerintem pedig a kampány csatáit is fel kéne tudni venni"
1956 levél
Válasz 04.09.01. 13:20 #504
NisMaster
Jók lettek. Nem fogja szidni senki.
HTWT - Hungarian Total War Team
387 levél
Válasz 04.09.01. 12:59 #503
Paladin73
Nagyon kutyafuttában készültek, szóval nem nagyon szidni!
387 levél
Válasz 04.09.01. 12:29 #502
Paladin73
Adós vagyok a tegnapi cikk végével.

"Konklúzió

A formációk továbbra is jelen vannak, és sok egységnek van speciális formációja. Például, a légiósok testudó, vagyis teknősbéka alakzatot vehetnek fel. Pajzsaikat maguk elé, fölé és alá (?) teszik a lövedékek elleni védelmül. A lovasság természetesen ék alakot formálhat, hogy könnyebben vághasson át az ellenséges alakzatokon. A hopliták leereszthetik félelmetes lándzsáikat, és a földel tehetnek egyenlővé mindent, ami az útjukba kerül.
Ahogy sejthető volt, az egységek annyira történelemhűek, amennyire csak lehetséges. Bár kérdéses, hogy milyen egységeket várhatunk az olyan kevésbé ismert civilizációktól, mint a párthusok, vagy barbárok, de jól meg lehet tippelni milyenek voltak, és mennyire hatékonyak – és azt, hogy végül hogyan győzte le őket Róma.
Végezetül van igazi ostrom-felszerelés, és már nem lesz helyhez kötve, mint a Medieval-ban. Még a félelmetes katapultok is manőverezhetőek lesznek, bár nagyon lassan – és bizony igen hatékonyak az összezsúfolt, alacsony morálú ellenséges egységekkel szemben. Egyéb ostromgépek is rendelkezésünkre állnak a nagyon dinamikus város ostromokhoz; több civilizáció tud katapultokat építeni a falak lerombolásához (vagy hogy elpusztítson valamilyen építményt a városban), valamint ostromtornyokat és természetesen létrákat. Ha sikerült rést ütni, a cél lerohanni a várost, és elfoglalni a központi plazat, így a város elfoglaltnak minősül.

A hódítás, természetesen nem minden. A tartományoknak saját kultúrájuk és populációjuk van. Hogy római egységeket építhessünk idegen tartományokban, a provinciát romanizálni kell. Ebbe beletartozik a népesség újratelepítése (kolonizálás), és római építmények építése a fővárosban. A saját egységeiken kívül, a rómaiak külföldi egységeket is alkalmazni tudnak majd zsoldosként.

Felesleges mondani, úgy néz ki, a Rome: Total War az év legjobban várt stratégiai játéka. A körökre osztott részét világszínvonalra hozták fel, hasonlóra a Civilization-höz, és a real-time része izgalmasabb és dinamikusabb lesz. Végül, a végjáték nem lesz unalmas, fárasztó pepecselés, amikor a játékos több időt tölt az üzenetablakok bezárásával, mint magával a játékkal. Bár rossz ötlet előre inni a medve bőrére, tényleg úgy tűnik, hogy a Creative Assembly jó munkát végzett ezzel a Total War játékkal. Meglátjuk 2004 őszén."
46 levél
Válasz 04.08.31. 18:13 #501
r-tom
Csak a lovaság erejének növelésével nehogy átessenek a ló túlsó oldalára..... és a RTW-ban a lovasság domináljon a gyalogság helyett. Mert a MTW-ban a lovasságnak kellett volna erősnek lennie és az nem lett, míg RTW-ban a gyalogságnak kell ,hogy legyen a domináns (néhány csatát kivéve)
117 levél
Válasz 04.08.31. 17:13 #500
tauron
Akkor már inkább az rtw egységek leirását forditsd le
Angolul már megvannak.
387 levél
Válasz 04.08.31. 16:57 #499
Paladin73
Általában a kitartással van baj nálam Egy két cikk erejéig szokott csak tartani a lelkesedés.
Bár ha beindul az esti ügyelet pár hét múlva, akkor lesz heti jó pár óra eltöltendő időm. Szóval lehet róla szó
38 levél
Válasz 04.08.31. 16:25 #498
Timur Lenk
Paladin73!

MTW fordítás esetleg?

Timur Lenk
387 levél
Válasz 04.08.31. 16:01 #497
Paladin73
"Csaták

A nagyobb térképek miatt szükséges volt felgyorsítani az egységeket. Nem mozognak irreálisan gyorsan, de a korábbi Total War játékokkal összehasonlítva a különbség észrevehető. A gyalogló gyalogság most kb olyan gyorsan mozog, mint ahogy korábban futott. Azonban ennek ellenére nem érződik ügyetlennek a játékmenet.
A 3D-re váltás szintén lehetővé, és szükségessé is tett néhány változást a játékmenetben. Kezdők kedvéért: az egyes karakterek a képernyőn most tényleg függetlenek. Megpróbálnak természetesen a formációban maradni, de nem olyan szorosan, mint korábban. Ez három esetben lesz nyilvánvaló – megfutamodáskor, képzetlen formációk rohamánál, és lovasrohamnál. Azonban a 3D-re váltás azt is jelenti, hogy az egységek nem tudnak azonnal reagálni – előbb végig kell menniük az animációjukon. Tehát ha visszavonulásra adunk parancsot, nem fognak abban a pillanatban ellenkező irányba elindulni, hanem körbe kell fordulniuk. Ezzel szándékolatlanul, de csak dícsérhető módon egyfajta parancs-késleltetés is bekerült a játékba. A gyorsabb ritmusú játékkal együtt ez azt eredményezi, hogy a játékos nem tudja azonnal igazítani a csapatait az ellenfél manővereire válaszul – lehetséges, és igen valószínű, hogy hibákat is el fog követni, ha nem jól látja előre az eseményeket.

Ha már az animációkról volt szó: a lovasrohamok igen látványosak. Lóra pattant barátaink nem pusztán odarohannak a gyalogsághoz, és állnak ott kézitusába keveredve. Hanem berobognak, szétzúzva és félrelökve a gyalogosokat – keresztülrontanak az egész formáción, és levágják a túlélőket. Az elefánt-rohamok még lenyűgözőbbek, letapossák, vagy focilabdaként odébb lökik az embereket. A Creative Assembly fejlesztői a Shogun lovasságának erejét alkotják újra a Medievalban mutatott leszabályozott változat helyett. Abból amit láttunk, jó úton haladnak ennek elérésében.

Abban a változatban, amit mi játszottunk, az íjászok súlyosan túl voltak erősítve, egy éppen megoldott bug miatt, ami elég vicces. Azonban a lovasság és az íjászok erejének dacára tisztán látszott, hogy a győzelemhez továbbra is kiegyensúlyozott támadás szükséges. Az alapja a játéknak továbbra is, a fejlesztők szavaival élve a kő-papír-olló. Minden egységnek van egy vagy két ellenszere, és van olyan egység, ami vele szemben nem tud megállni. Az ellenszereket persze befolyásolják a különböző taktikai tényezők. A lándzsások félelmetesen jók a lovassággal szemben, de még a legkeményebb hoplita se fog kibírni egy rohamot hátulról."

A maradékát holnap, mert lejárt a munkaidőm
1956 levél
Válasz 04.08.31. 15:38 #496
NisMaster
Naná! Csak így tovább.
HTWT - Hungarian Total War Team
387 levél
Válasz 04.08.31. 15:35 #495
Paladin73
Gondoltam ha a MTW magyarítására annyian vevők, akkor ennek is biztos örül valaki
1956 levél
Válasz 04.08.31. 15:32 #494
NisMaster
Jó magyarul olvasni ezeket.
HTWT - Hungarian Total War Team
387 levél
Válasz 04.08.31. 14:42 #493
Paladin73
Hogy lássátok, milyen unalmas néha a könyvtárban, elkezdtem lefordítani a Firingsquad-os cikket. Nem az egészet, csak a lényegesebb részeket.

"A térképek jóval nagyobbak lettek. Nem hiszem, hogy a Creative Assembly kiállítói említették volna, mennyivel, de a különbség látható volt azokban a multiplayer szkenáriókban, amiket játszottunk. Durva becslésem szerint a terület legalább négyszer akkora, vagyis kétszer olyan hosszúak, és kétszer olyan szélesek a térképek mint a Medievalban voltak. Sokat jelent ez az extra manőverezési hely, lehetővé teszi, hogy a játékos dombok takarásában, vagy erdőkön keresztül lopakodjon, és világnyi különbséget hoz a csapat-alapú multiplayer játékba, mint amilyet mi játszottunk a kiállításon.

Stratégiai rész

A korábbi Total War játékoktól eltérően, a Romeban kezdetben csak rómaiak lehetünk. Szerencsére, három különböző római frakcióból lehet választani – az északnyugati, északi germániai gallokat célba vevő Julii-kat, a Brutii-kat, akik keletre figyelnek, Dalmáciára, a görögökre és tovább, valamint a Scipii-k, akik a Földközi tengeren át délre indulnak. Van egy negyedik római frakció, a Szenátus, ami irányító szerepet játszik. Feladatokat adhatnak, amiket a játékos teljesíthet, ha akar, támogathatják, vagy, ha túl ha túl hatalmassá nő, ellene is fordulhatnak.

A Shogun és a Medieval egyik gyenge pontja az volt, hogy a végjátékra a játék unalmas (mert már nincs kihívás) és fárasztó (mert annyi provinciát kell igazgatni). A Rome-ban ez megváltozik. Mint történelmi Róma, a játék kezdetén, ie 270 körül a mienk is egy bimbózó hatalom, de még csak regionális, Itáliára korlátozódik. Ebben az időben még a római erők nem feltétlen dominánsak, csak híres légiók csak később indultak útnak. Azonban, ahogy a történelmi Rómában is, itt is megjelennek a légiók és más háborús eszközök, és a rómaiak szinte biztosan uralni fogják a Földközi tenger medencéjét. A játékos célja ugyanilyen felsőbbség biztosítása Rómán belül.

Ha jól játszik, a játékos elég erőt gyűjt össze a frakciójának ahhoz, hogy magát Császárnak kiáltsa ki. Vagy pontosabban, hogy a frakciója vezérét tegye Császárrá. Ugyanis akár a Shogunban vagy a Medievalban, egy családot irányítunk. Ebben az időben ez még fontosabb, hiszen a legjobb, leglojálisabb tábornokok azok voltak, akik rokonságban álltak a frakció vezetőjével. Szerencsére mind az ókori, mind a virtuális Rómában az adoptálás gyakori, és elfogadott gyakorlat volt. Hála a Császárság kikiáltásának, a végjáték egy intenzív római polgárháborút jelent, aminek csak Róma elfoglalása vet véget. Ez megoldja a játék végi taposómalom-gondot. A többi frakció, amikor hozzáférhető lesz, más célokat fog kergetni – például bizonyos számú tartomány irányítását.

Az új engine mellett természetesen az interfész is teljes átdolgozásra került. A játékosnak nem kell már 5 percet tölteni annak memorizálásával, hogy éppen mit épített, és melyik frakció gyilkoltatta meg melyik tábornokát, és melyik pap milyen feladatot végez éppen, miközben a végtelennek tűnő üzenetablakokat zár be. Ehelyett az interfész egyszerűsített, összesített listát ad az elvégzett feladatokról.

A Creative Assembly igen részletes, és fontos diplomáciai rendszert ígért. A játékosok képesek lesznek szövetségeket, békét, megvesztegetést, és földet kínálni vagy követelni. Kérhetik a szomszédaikat hogy viseljenek hadat a közös ellenséggel szemben, vagy követelhetik a támadásaik megszüntetését.

AI irányíthatja a játék legtöbb aspektusát, így például ha a játékos inkább nem akar hadseregek és városok építésével foglalkozni, akkor nem muszáj neki, és játszhatja csak a csatákat. Vagy, ha inkább a birodalmat irányítaná inkább a csaták levezénylése helyett, az is lehetséges."
387 levél
Válasz 04.08.31. 12:41 #492
Paladin73
Firingsquad.com:

"Unlike past Total War games, Rome will initially allow the player to be only Roman. Fortunately, there are three different Roman factions to choose from "

Vagyis:
"A korábbi Total War játékoktól eltérően, a Rome-ban kezdetben csak csak rómaiak lehetünk. Szerencsére, hátom különböző római frakcióból lehet választani"

Itt elmesélik, hogy célunk a császárrá válás, vagyis a végén jön a szinte kötelező polgárháború. Ellenben:

"Other factions, when unlocked, will have different goals - to control a certain number of provinces, for example."

vagyis
"A többi frakciónak, amint hozzáférhetőek lesznek, más céljaik lesznek - például bizonyos számú provincia irányítása."

Nyilván a római kampányt csinálták meg legjobbra játékélmény-sztori szinten, a többi inkább a korábbi total war-okra fog hasonlítani. Valszeg ezért kell először a rómait megcsinálni.

Egyébként valamelyik cikkben a kettő közül olvastam, hogy akkor kezdődik a játék, amikor róma már a "csizma" ura.
1 levél
Válasz 04.08.31. 12:16 #491
Taureau
Playable Factions:

Romans:
House of Julii
House of Brutii
House of Scipii

Others:
Britons
Carthaginians
Egyptians
Gauls
Germans
Greeks
Seleucids
Parthians

Non-playable:

Armenians
Dacians
Iberians
Macedonians
Numidians
Pontus
Scythians
Thracians

Szerintem úgy lesz megoldva, hogy a 3 korszakban választhatjuk a 3 kölünbőző uralkodoházat.
http://rome.atw.hu
364 levél
Válasz 04.08.31. 12:00 #490
Bucca
Akárki, írtam neked az MTW topicra.
"Szerintem pedig a kampány csatáit is fel kéne tudni venni"
1675 levél
Válasz 04.08.31. 11:57 #489
Akárki
Én továbbra ia valószínűbbnek tartom azt, hogy az úgy nevezett early időszakban Róma még nem lesz az itáliai félsziget szinte korlátlan ura. egy Szeleukida, vagy görög birodalommal könnyű lenne legázolni. Hiszen Pürrhosz expedíciós seregén kívül más (ezalatt a kor nagy birodalmait értem) nem nagyon gátolta Itália elfoglalálsát. Ő 280-272 között háborúzott, és 265-re Róma elfoglalta Itáliát. Pürrhosznak nem volt igazi utánpótlása a görög-makedón területekről. Gyakorlatilag a helyi erőforrásokra kellett hagyatkoznia, mint később Hannibálnak. Talán még jobban. Nem véletlenűl mondta Pürrhosz második véres győzelme után: Ha mégegy csatában győzünk a rómaiakon, végképp elveszünk. A diadokhoszok és utódaik inkább egymással voltak elfoglalva. Nem foglalkoztak igazán Itáliával.

Talán azt akarják elérni a szervezők, hogy senki ne szállhasson partra Itáliában mondjuk Egyiptom gazdasági hátterével, és gázoljon rajta könnyedén végig.

Persze ha a játék hasonló szerkezetű lesz, mint az MTW, akkor egy minor-major cserével a kérdés megoldható lesz.
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.