Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» FORMA 1 2003

1000 levél
Válasz 03.09.11. 18:58 #438
FS
NA figyu. Nézd meg, hogy Sumi a Benettonnal mit csinált 1994-95-ben és utána mond meg, hogy kinek van tehetsége.
The world is yours
1348 levél
Válasz 03.09.11. 18:57 #437
Szt. Péter
Hungaroringen... ami akkoriban szinte egyenlő volt Monaco-val!

Ha kicsit mázlid van, azaz nem hibázol az időmérőn, akkor ha a versenyen nincs semmi bajod, akkor simán nyersz az első rajtkocából indulva, még egy kombájnal is!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
1348 levél
Válasz 03.09.11. 18:54 #436
Szt. Péter
Csak éppen ma ott tartunk, hogy azoknak a pilótáknak a szerepe és tehetsége között, akik nem bevásárolják magukat a Forma1-be kb. egyenlő a nullával, mert nincs akkora különbség köztük, mint pl. két motor 5LE-je, avvagy 5fokkal eltérő két szárnybeállítás között, és még sorolhatnám..., AZAZ SZVSZ, ha pl. nem Takuma Sato féle tehetségtelen ül a Ferrariban, hanem pl. egy Mika Salo (tudjuk, mikor Michael Schumacher eltörte a lábát, utána ő vezette a másik Ferrarit, sőt még asszem futamot is nyert, de hogy többször állt dobogón az halál biztos), akkor már ő is VB-győztes lehet...

Mika Salo-ról minden Forma-1-et leső ember tudja, hogy a Toyotaval még pontot sem szerzett szinte, ellenben a Ferrarival 2futamon többet szerzett, mint az addigi Forma1-es karierje során...

---

Szal valakit azért nem elismerni, mert "jó autó van alatta" lehet, hogy nem helyén való, DE IGAZA VAN...!!!

---

"Amúgy meg, ha valaki szar géppel is tud a helyzetéhez képes viszonylag jó eredményeket produkálni, akkor előbb-utóbb el fogják szerződtetni jobb csapatokhoz."

Lásd pl. Salo-t... kiválóan szerepelt a Ferrarinál, most meg a picsába sincs...

Michael Schumachernek egy rohadt nagy mákja volt (pl. Villeneuve-nek meg nem), hogy jó csapathou került..., DE PL. lemerem fogadni, hogyha Michael nincs, akkor most pl. RALF SCHUMACHER SINCS SEHOL SE!

---

Ui: De azért értékelhetnéd, hogy odab@sztam egy kis megj.-t!!!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
1222 levél
Válasz 03.09.11. 18:52 #435
Peac
Monty megy majd a helyére! - Fasirt! Fasirt!
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
4956 levél
Válasz 03.09.11. 18:38 #434
bodajoci
Csak annyit szeretnék hozzá fűzni,hogy a vezetési tudás még nem minden.Ugyanis azok az igazán gyorsak,akik nagyon jól be tudják állítatni az autóikat.Mert a telemetria még nem elég önmagában.Versenyző és szerelő(k) tökéletes összhangban kell,hogy legyenek.És állítólag MS ebben jobb, mint az átlag.Szegény Sennáról is mindig ezt állították.
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
30 levél
Válasz 03.09.11. 17:15 #433
Avenger
Igazad van, viszont egy kicsit talán túloztam is, hiszen Brawn, Matinelli vagy Todt legalább annyira hozzájárult a csapat sikeréhez mint MS. Persze a Ferrarit sem kell félteni, már most próbálnak MS-nek határozatlan idejű konzultánsi szerződést adni, mint annak idején Laudának, csak talán MS egy kicsit sikeresebb lesz ebben a szerepben... Véleményem szerint 2006 végén hagyja majd abba az aktív versenyzést, kiváncsi leszek kit ültetnek a helyére...
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel...
20761 levél
Válasz 03.09.11. 16:30 #432
Eric
Ha tudnak javítani az autón, akkor nem lesz túl nagy gond Schumacher távozásával. De egy középszerű autó hasonlóképpen középszerű versenyzővel nem sokra megy. De legalább is világbajnoki esélyei nem lesznek...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
30 levél
Válasz 03.09.11. 16:14 #431
Avenger
Ezzel kapcsolatban nyilatkozta azt Berger még mikor a Benettonhoz került 1996-ban M. Schumacher helyére, hogy egy autót, legyen az bármilyen konstrukció, 98%-ig határra autózni bármelyik F1 kvalitású versenyző képes, de a maradék 2% az, ahol a versenyzői klasszis megmutatkozik - viszont ez komoly tizedmásodperceket jelent. Szintén említette, hogy abban az időben a Benetton rendkívül túlkormányzott volt, viszont amikor Ő (mármint Berger) megpróbált annyira a határon autózni mint Schumacher, állandóan kicsúszott.

Ez azért önmagában nem kis teljesítmény annak tükrében, hogy aki vezetett már túlkormányzott autót az tudja milyen könnyű megpördülni vele. Szintén sokak - köztük én is - a Ferrari feltámadását egyértelműen M. Schumacher szakmai hozzáértésének tulajdonítják, ezért is félek mi lesz a Ferrarival, ha egyszer úgy dönt, otthagyja őket.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel...
1222 levél
Válasz 03.09.11. 13:00 #430
Peac
Pffff...

Ma is jót röhögtünk!


Amúgy a Wurz-os okfejtésedre csak egy kicsivel reagálnék:
Ha a világegyetem keletkezésekor a fizikai állandók közül csak egy is hiányzott volna, ma nem lehetnénk itt. Remélem, értesz.
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1719 levél
Válasz 03.09.11. 12:49 #429
TheHolyOne
Emlékezzünk például Damon Hillre, aki a szar Arrowst is behozta 3. helyre a Hungaroringen. Itt is csak azért nem lett első, mert az utolsó körben szétment a váltó. Ezen a futamon hangzott el Palik szállóigévé vált mondata: "Hova tűnt Damon Hill??"
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
1956 levél
Válasz 03.09.11. 12:48 #428
NisMaster
Ja, én pont ezért elsősorban a csapatoknak szurkolok, nem a versenyzőknek. Ott is inkább a kisebb csapatok jöhetnek szóba.
HTWT - Hungarian Total War Team
20761 levél
Válasz 03.09.11. 12:46 #427
Eric
Egy rosszabb autót csak bizonyos fokig lehet vezetői tudással kompenzálni.
A mi lett volna, ha... kezdetű mondatoknak nincs sok értelme.
A Forma 1 a versenyzők és a csapatok együttes jó teljesítményéről szól. Ha valakinek jó az autója és az ő vezetési tudása is rendben van akkor jönnek a sikerek. Ez egy technikai sport, ebben így működnek a dolgok.
De valakit azért utálni, v. nem elismerni, mert "könnyű neki, mert jó az autó alatta", hmm... szerintem nem helyénvaló.
Amúgy meg, ha valaki szar géppel is tud a helyzetéhez képes viszonylag jó eredményeket produkálni, akkor előbb-utóbb el fogják szerződtetni jobb csapatokhoz.
A sikerekhez pedig nem csak a pályán mutatott teljesítmény tartozik hozzá, hanem az is, hogy valaki hogy tudja magát menedzselni, milyen döntéseket hoz a pályán kívül.

ui:
Ha nem pontosan idézel, akkor ne rakd idézőjelbe, mert így olyan mondatokat adsz a számba, amit nem mondtam.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1348 levél
Válasz 03.09.11. 12:28 #426
Szt. Péter
Ehhez csak annyit (bár utóbbi hozzászólásodat nem igazán értem):

Én személy szerint úgy vélem, hogy bár M. S. nem egy Takuma Sato féle ügyetlen balsegg japán/kínai mittudomén kicsoda (aki csak az apuci/támogatók/szponzorok pénzével került be "hosszabb időre" a Forma-1-be), de nem csak a "tehetségének" köszönheti az 5! VB címét, mert ÉN hiszem, ha Alexander Wurz (mikor elkezdtem nézni a Forma-1-et anno asszem már jó 5 éve, akkor miatta néztem eleinte) pl. annak idején egy jó autóban ülhetett volna (pl. egy Ferrari, McLaren), akkor már ő is VB/2./3. helyezet lehetne, és még mindig a Forma-1-ben lenne, mert sztem a MAI, és a közelmúlt Forma-1-ben csak egy jó autó, és egy kis "nem bevásárolom magam" tehetség kellett/kell, hogy valaki ott legyen a toppon...!

Remélem érthető...

Ui.: és Alonso...

Ő is a tudása miatt került be a Forma-1-be, de ha nem egy Renault-ban ülne, hanem egy Jordan-ben/Minardi-ban, akkor már 1000%, hogy valamelyik Túraautó-bajnokságban versenyezne, nem hogy versenyt nyerne... (ettől függetlenül nem mondom, hogy béna, mert tuti hogy tehetségesebb, mint pl. BAUMGARTNER, avagy Firman/Panis/Wilson/Frentzen, stb...)!

Ja, és mégvalami... Lásd Pl. Villeneuve-t, a Cart-ban világbajnok, a Forma-1-be robannáskor ugyanolyan tehetség, mint Michael Schumacher (mindkettőjüknek jó autójuk volt bemutatkozásukkor)-> csak éppen Villeneuve elbaszta azzal a pályafutásának ezen eddigi szakaszát, hogy átszerződött a BAR-hoz, míg Michael Schumachernek meg rohadt nagy mákja volt, hogy a szintén marha gazdag Ferrarihoz (mint a BAR is volt/van, már egyre csak fogy a pénz) szerződött, ahhol neki pont kijött a lépés, ellentétben Villeneuve-val...!!!

Azért remélem érthető... EDDIG!

És én ezt látom Alonsonál is (ahogy egyre jobb a Renault, annál jobb ő is!), míg pl. Raikkonen-nek pedig folyamatosan ott van a McLaren-Mercedese, és ezért a valamivel jobb autóbn ülő Ferrarisok-nál/Williamsesek-nél néha-néha lassabb!!!

Az meg asszem egyértelmű, hogy miért van Raikkonen-Coulthard, valamint Michael Schumacher-Barrichello között az a különbség, ami...!

Ennyi lettem volna csak...!

Azaz ÉN így értelmezem a TE írásodat...

"Én azért a Renault-tól sokat várok..."
/tudom, hogy nem pontos idézés volt!/
Senki se Szt., csak én!!! :-)
20761 levél
Válasz 03.09.11. 11:39 #425
Eric
Én személy szerint az Alonsotól sokat várok!

Azt azért nem tudom elfogadni, hogy a Schumacher csak azért tudott 5 világbajnoki címet megszerezni, mert csupa középszerű pilóta vette volna körül(tudom, te nem ezt mondtad, de sokan sugallják, ill. hiszik ezt). Hiszen pl. nyert világbajnoki címet Benettonnal is.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2705 levél
Válasz 03.09.11. 00:28 #424
hadzsi
Ahogy így elnézem mi lassan kezdünk kiöregedni ebből a dologból. Mindenki a régi nagyokkal jön. Nekünk talán azért nem olyan nagy szám ami ma folyik, mert mi tényleg Senna, Prost, Mansell, Berger, Patrese stb. versenyzése alatt nőttünk fel. Az jelentette számunkra a Forma-1-et. Ahogy ők kiszálltak én szeély szerint a mai napig nem tudtam találni magamnak olyan versenyzőt, akinek a karaktere, stílusa igazán vágna. Ez olyan, mint az Aranycsapat. Nem lesz még egyszer ugyanolyan. Egyébként, ahogy a nagy öregek kiszálltak Scumacher mellett maradt egy csomó középszerű pilóta. Most, hogy megtörtént a vérfrissítés, hátha pár éven belül újra fellendül a szekér. Én legalábbis reménykedem benne.
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
11784 levél
Válasz 03.09.10. 18:41 #423
Ghoost
Jaja szerintem is szar, hogy Häkkinen visszavonult, bár érthető, hogy amennyit égett az utolsó évben a mercivel inkább visszavonult

Jah a ferrari szépen felküzdötte magát de már elég lesz belőlük szerintem egy időre.
Pl. a Renault kiszállása után a Williams is jó szar lett amíg be nem szállt a BMW a buliba.
Hajra Mercedesek mindenesetre
30 levél
Válasz 03.09.10. 17:50 #422
Avenger
Ez azért nem ugyanaz, mivel most a szabály egyértelműen kimondja, hogy a gumi nem lehet szélesebb 270 mm-nél annak ellenére, hogy ezt csak a verseny elején mérték. A '99-es esetben csak a versenytársak állították, hogy a barge board szabálytalan, de a hivatalos mérések ezt nem igazolták. Hozzá kell tenni, hogy egy kívülálló számára - mint egy másik csapat tagja - nagyon nehéz megállapítani, hogy egy másik autón mi az ami szabálytalan.

Ugyanígy a Michelin kiszélesedését is sejtették már néhány verseny óta a Ferrarinál, de amíg nem találtak rá bizonyítékot nem ugráltak. Azért már jó pár versennyel korábban elkezdhettek volna kukacoskodni, ha csak a botrány a cél. Ugyanakkor a versenytársak szabályosságának kérdése nem újkeletű, nagyon sok újítást a versenytársak óvása miatt tiltottak ki, mint pl. a Colin Chapman (Lotus) féle alsó szoknyákat a kocsik szélén, vagy a 6 kerekű versenyautót (Tyrell).

Egyébként nekem is Mansell volt a kedvencem, de mióta kiszállt már egyszerűen csak a Ferrarinak szurkolok. Azért jó volt látni honnan küzdötték fel magukat idáig, mert ne felejtsük el, a Ferrari a '90-es évek elején a futottak még kategóriában versenyzett.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel...
4956 levél
Válasz 03.09.10. 16:55 #421
bodajoci
Igen és mégsem fikázta senki az F1-et,pedig anno ugyanolyan egyeduralkodók voltak a Williams Hondák a McLaren Mercedesek stb.A Ferrari ott b@szta el sztem,hogy mindent a csapatérdek szempontjából közelített meg.
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
20761 levél
Válasz 03.09.10. 16:52 #420
Eric
A jó öreg Mansell volt a kedvencem!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1222 levél
Válasz 03.09.10. 16:46 #419
Peac
Addig volt Hill, Villeneuve, Senna, Mansel, Berger...
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
4956 levél
Válasz 03.09.10. 16:32 #418
bodajoci
Azért az durva ,hogy a Sumák meg a ferrari tartják el a Forma 1-et,mer amíg nem volt a Sumák,a ferrari meg haldoklott addig mi volt?Az volt inkább a baj,hogy a jó öreg Mika visszavonult,így nem maradt a Sumáknak ellenfél,a Forma1 meg leült mint az iszap.
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
1222 levél
Válasz 03.09.10. 15:58 #417
Peac
Ez az egész ügy nevetséges!

Ugyanaz - bizonyára emlékszünk - mint '99-ben a Sepang-i verseny után a ferrari oldalsó terelőszárnyaival kapcsolatos szabálytalanság.

Ferrari: "Ja, bocs! Mi úgy értelmeztük a szabályokat, hogy ilyet lehet, így nem vállalunk érte felelősséget!"
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
20761 levél
Válasz 03.09.10. 13:16 #416
Eric
Persze ez az egész ahogy Warhawk is mondja, nem tesz jót a Forma 1-nek.
A Ferrari gyűlölők persze azt mondják, hogy jó-jó, de a Ferrarinak is voltak már ügyei.
Én ezt nem vitatom, de ebben a konkrét esetben meg tudom őket érteni.
Az, hogy ez milyen mértékben segítette a Michelin gumikat használó csapatokat, Monzában úgy is ki fog derülni.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2705 levél
Válasz 03.09.10. 12:21 #415
hadzsi
Bocs tényleg igazad van. Felületesen csak addig a "regulations"-ig olvastam el. jó, jó mea culpa, mea maxima culpa.Neked van igazad abbahagyom a kukacoskodást. Monzában meg majd minden kiderül, vagy beborul.
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
1146 levél
Válasz 03.09.10. 09:34 #414
Warhawk
Engem csak az zavar rettentően, hogy az amúgy is folyamatosan nézőket vesztő F1 már megint csak ilyen botrányoktól híres. Ez abszolút nem tesz jót a hírnevének, ha én lettem volna a vezetők helyében, akkor 100%, hogy megpróbálom a legnagyobb titokban tartani az ügyet.
Viszont mostmár én is tényleg kíváncsi vagyok a következő futamra, ahogy utánanéztem, nálam jóóóóóval okosabbak is azt mondták, hogy a gumiknak centiket kellett volna szélesedniük, hogy érezhető tapadáskülönbség jöjjön létre. Valahogy van egy olyan gyanum, hogy itt ez nem volt (bár akart lenni, ha magyartalankodhatok egy picit ), így úgy érzem, a monzai futamon se lesznek hirtelen nagyon jók a Bridgestone-t használók. (Direkt nem írtam Ferrarikat, hiszen nekik Monza szinte hazai pálya, itt a kerekeken kívül 1001 okból lehetnek még gyorsak)
20761 levél
Válasz 03.09.10. 00:53 #413
Eric
"A mondandómat talán alátámasztja az alant olvasható hír is. "

Lehet, hogy én értem rosszul, de nem alátámasztja, hanem cáfolja(FIA hivatalos közlemény)

" A number of press reports have suggested that the FIA has changed or re-interpreted the tye regulations. This is not correct," the FIA said in a statement. " The maximum tread width has been 270mm since 1999. The FIA has never suggested that tread width was unlimited once the tyre was in use."

Hevenyészett fordításban:
Számos újsághír arra utalt, hogy a FIA megváltoztatta vagy újra értelmezte a gumikra vonatkozó szabályokat. Ez nem igaz, a FIA a közleményében kimondja hogy a maximum futófelület-szélesség 1999 óta 270 mm . A FIA soha sem utalt arra, hogy ha a gumit egyszer már használták, akkor a futófelület szélessége bármekkora lehet.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2705 levél
Válasz 03.09.10. 00:25 #412
hadzsi
Ha ez fordítva történik akkor mérget vennék rá, hogy az FIA csak jövőre vezette volna be a szabálymódosítást. Ugyanis a Forma-1 jórészt a "sánta germán" és a Ferrari szurkolói tartják el szerény véleményem szerint. Ha Schumi nyer akkor a sok német örül. Bár ahogy a múlt évad is mutatja jóból is megárt a sok.Elnézést kérek a Schumacher szurkolóktól, de az utóbbi évek történései annyira meggyűlöltették velem a németet hogy csak na. Azért azt mindenképp hozzáteszem, hogy a tehetségét elismerem. Ez olyan mint az "Értem én a viccet csak nem szeretem!"
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
4956 levél
Válasz 03.09.09. 21:30 #411
bodajoci
Én meg asszondom,ha ez fordítva történik,akkor ugyanígy kötözködtek volna a michelinesek,főleg a Ron Dennis,az megint ilyen kötözködős fajta.Csak arra leszek kiváncsi,ha mégse jön be a ferrarinak ez a háborgás,és így is elverik őket,akkor mekkorát fog égni az arcukMert ha belegondolok,az idén nagyon soxor toppon volt a hőmérséklet,és azt a bridgestonok sose szerették,még tavaly se.Lásd az idén angliában,ahol viszonylag sz@r volt az idő,hogy ment a Barichello.Aztán ha Monzában meleg talál lenni,ami könnyen előfordulhat,akkor a Ferrarinak megint szivás lesz!Meg az autók közt sincs akkora különbség ,mint tavaly.Ez a F12003GA nem igazán jött be a ferrarinak sztem.
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
2705 levél
Válasz 03.09.09. 19:47 #410
hadzsi
Nos Eric azt hiszem, hogy nekem van igazam. Az Index szerint szabálymódosítás történt akkor, mikor az FIA illetékesei úgy döntöttek, ezentúl nemcsak a verseny előtt hanem utána is megvizsgálják a gumikat. Ezért találtam furcsának, hogy az FIA csak egy szokásra támaszkodik és lám igazam lett. Ezzel megint simára nyalták a fenekét a Forma- 1 üdvöskéjének és megint bizonyították, hogy a pénz és Scumacher az úr. A mondandómat talán alátámasztja az alant olvasható hír is.
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
30 levél
Válasz 03.09.09. 17:12 #409
Avenger
Íme a hivatalos álláspont:

The FIA said on Tuesday the new tyres they were shown by McLaren and Williams complied with the rules but they denied there had been any change.

"During a meeting on Monday with representatives of Michelin and the McLaren and Williams Formula One teams, the FIA were shown examples of a new Michelin tyre before and after use. The FIA technical department has confirmed that it believes these tyres will comply with the Formula One regulations if used in the same way at Monza."

" A number of press reports have suggested that the FIA has changed or re-interpreted the tye regulations. This is not correct," the FIA said in a statement. " The maximum tread width has been 270mm since 1999. The FIA has never suggested that tread width was unlimited once the tyre was in use."

" With hindsight it it regrettable that those using the earlier Michelin front tyres did not consult the FIA about possible excess tread width as soon as they became aware of it. However, as far as the FIA technical department is concerned, the matter is now closed and the championship can continue with all teams on an equal footing."

Egyébként a Bridgestone azért nem csinált ilyen gumit, mert ők úgy gondolják, hogy a szélesebb gumiból adódó nagyobb légellenállás több hátránnyal jár, mint az ebből eredő jobb tapadás. Persze ez csak az egész konstrukciót vizsgálva értelmezhető, viszont tudni kell, hogy a Ferrari utasította a Bridgestone-t a keskenyebb gumik gyártására, mert ők erre optimalizálták az aerodinamikai csomagot.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel...
20761 levél
Válasz 03.09.08. 11:12 #408
Eric
Hát ebben nem tudok nyilatkozni, ui. nem ismerlek.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2705 levél
Válasz 03.09.08. 11:06 #407
hadzsi
Hát én a nemzeti sportban is olvastam meg egyéb helyekről is szabálymódosítást hallottam. De lehet, hogy halláskárosult vagyok és a szokásmódosítást hallotam félre. Ja meg persze akkor látáskárosult is vagyok!
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
20761 levél
Válasz 03.09.08. 02:11 #406
Eric
Azt én sem tudom.
Miért egyáltalán beszélnek szabálymódosításról?
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2705 levél
Válasz 03.09.08. 01:46 #405
hadzsi
Akkor már csak azt nem értem, hogy miért beszél mindenki szabálymódosításról?
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
20761 levél
Válasz 03.09.08. 01:32 #404
Eric
"Bocs, hogy már megint belédkötöttem."

Nem veszem annak!

"Merthogy a szabályban az áll, hogy csak verseny előtt mérik a gumit."

Nem. A szabályban ilyesmi nincs.
A szabály úgy szól, hogy az első kerekek futófelülete nem lehet szélesebb 270 mm-nél. Ennyi.
A Michelin pedig tudatosan olyan konstrukciójú gumikat csinált ami még a rajtnál megfelel ennek a követelménynek, de viszonylag kis futásteljesítmény után "szélesebbre kopik".
Az egy dolog, hogy eddig verseny előtt mérték meg a gumikat. Ez egyfajta szokás volt. De az nem mondja ki semmilyen szabály, hogy verseny közben ill. utána nem lehet leellenőrizni azokat.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2705 levél
Válasz 03.09.08. 01:23 #403
hadzsi
Már engedd meg, hogy vitába szálljak veled, de nem igazán értem amit mondasz. Van tehát egy szabály, mely kimondja, hogy a guminak ilyen és ilyen szélességűnek kell lennie.Ha egy csapat a szabály keretein belül mozog- tehát nem éri szankció, mert elvileg ekkor beszélhatünk kihágásról- akkor az egész kutyagumi. Tehát van a szabály alkotója és annak alkalmazója, ami ebben az esetben egy és ugyanaz tehát még arról sem lehet szó, hogy az alkalmazó rosszul értelmezné a szabályt. Namost a Michelin a szabály adta kereteket kihasználva tökéletesítette a gumijait, erre jön egy Rossz Brán meg Zsán Tót meg egy Ferrari meg persze egy félig kiégett Schumacher és a FIA egy héten belül módosítja a szabályt. Merthogy a szabályban az áll, hogy csak verseny előtt mérik a gumit. Természetesen lehetett volna- és kell is- változtatni rajta, de könyörgöm nem idény közben, úgy, hogy a Michelinnek marad kevesebb, mint 3 hete arra, hogy egy teljesen új gumiszériával jöjjön elő. Szerintem ez nem fair. Ha valaki a saját maga alkotta szabályokat nem tudja jól alkalmazni az magára vessen! Pont te mondod ki, hogy nem tér ki arra, hogy mikor legyen 270 mm széles. A szabályt lehet szűkítően és tágítóan is értelmezni, és ezt az előnyét használta ki a Michelin az értelmezésnek. A FIA elszúrta és most kínosan törölgeti bele a Michelinbe a kezét, hogy nem is mi vagyunk a hibásak. Mivel ha "mindent szabad, ami nem tilos" keretekben gondolkozunk ezért a repülőgépes hasonlatod nem állja meg a helyét. Bocs, hogy már megint belédkötöttem.
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
20761 levél
Válasz 03.09.08. 00:51 #402
Eric
Szűnj meg!
Már nem egyszer szóltam, hogy kímélj meg a válaszaidtól!!!
Senki nem kérte, hogy a hozzászólásaimra reagálj!
A fejlődőképességedről meg annyit, hogy én lexarom! Sőt az esetedben csak arról beszélhetünk, hogy vannak időnként(nagyon ritkán) normális pillanataid. De a valós énedet nem sokáig tudod elfojtani.
És még egyszer nagyon kérlek, ne válaszolj erre a hozzászólásomra, mert egyáltalán nem vagyok rá kíváncsi!
Persze úgy is fogsz rá válaszolni...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1348 levél
Válasz 03.09.06. 14:42 #401
Szt. Péter
Gondoltam...

Bár, erre tuti TE is gondoltál, mert nem írtad volna úgy...!

---

Vártam, hogy majd szólsz: "Milyen feljődőképes vagy!".
Erre semmi... (épp eszű ember ezt figyelembevéve arra jut, hülyeség a "jó" irányba változni, mert azt nem érdekli senki)!

Ezért leszek valszeg 1-2 ilyen dolog után hasonló stílusú, mint eddig voltam régebben...!

khmkhm!!!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
20761 levél
Válasz 03.09.06. 13:48 #400
Eric
Azt hiszem sok más fórumtársammal egyetemben én sem vagyok kíváncsi a hasonlataidra...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1348 levél
Válasz 03.09.06. 12:35 #399
Szt. Péter
"Ezt most miért nekem írtad? Én a Schumacherről egy büdös szót sem írtam!"

Na vazze! Máskor (az én nevemről elnevezett topic-ban) meg az a bajod, mert nem egy hozzászólásban válaszolok mindenkinek!

Mellesleg a fő része a hozzászólásomnak neked szólt!!!
Ezért NEKED címeztem, és nem másnak! Értjük?

---
Ha már gumi, és így tervezik! stb... stb...

Lenne egy pár arányosság, hasonlat a tarsolyomban, de azthiszem oda már kikéne tenni egy jelet a sarokba!!!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
20761 levél
Válasz 03.09.06. 00:52 #398
Eric
"A Bridgesonnak nem jutott eszébe/nem tudták megcsinálni!"

Bizonyára... A sok amatőr ferdeszemű, szart sem tudnak a gumikról!
LOL!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1491 levél
Válasz 03.09.05. 23:27 #397
Sufa
Nem lehetett olyan könnyű "csak úgy tervezni"!!A Bridgesonnak nem jutott eszébe/nem tudták megcsinálni!

Az előző hozzászólásomat inkább általános kifakadásnak szántam,nem Neked címeztem,csak rányomtam a Válasz gombra!

Ja,új fejlemények,ha megengeditek idézek innen-onnan:

"A Michelin beperelné Brawnt
A franciák rágalmazással vádolják a rivális csapataikat feljelentő Ferrari főmérnökét. A Renault technikai igazgatója szerint az új Michelin gumik jobbak a réginél."

Most jön a jó rész!!!!:

"A Michelinn péntek reggel kommünikét adott ki, melyben közölte, rágalmazásáért valószínűleg bepereli Ross Brawnt, a Ferrari technikai igazgatóját. Az olasz csapat nevében Brawnt ismerte el nyilvános, hogy Magyarországon a Ferrari jelentette fel a rivális Michelines istállókat.

"Ross Brawnnak nincs joga ahhoz, hogy eldöntse, melyik gumi szabályos és melyik nem az" - állt a Michelin közleményében. - "Az FIA mindig is a futamok előtt ellenőrizte az abroncsokat, és Brawn jelzésére önkényesen változtatta meg a szabályzatot."

Hehe,Mr. Brown kicsit elvetette ezzel a sárdobálással a sulykot!

Ja,és a poén:

"Mike Gascoyne, a Renault technikai igazgatója szerint az új, keskenyebb Michelinekkel gyorsabbak lesznek a francia autók.
Csütörtökön remekül mentek a kocsijaink az új, immár teljesen legális Michelinekkel. Rögtön képesek voltak felvenni a versenyritmust, sőt, egy kicsit még növelték is az autók teljesítményét a régi, nem konform abroncsokhoz képest"

Sorry az idézetekért,a forrásuk az Index volt,csak már nincs energiám indezeket leírni ide!

Kíváncsi vagyok a monzai versenyre,jó lesz ez!





20761 levél
Válasz 03.09.05. 18:18 #396
Eric
Ezt most miért nekem írtad? Én a Schumacherről egy büdös szót sem írtam!

"Gumival kapcsolatban, hogy változtatja menet közben a szélességét: benne van a pakliban... "

Naná, ha direkt úgy tervezik!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1348 levél
Válasz 03.09.05. 16:27 #395
Szt. Péter
Ja, és az egyik nem is magyar volt...!

Bár ez valszeg az miatt volt, hogy már a köszönés sem ment, szal inkább "elköszönt"... (itt a viccelődésen volt a főszerep)!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
1348 levél
Válasz 03.09.05. 16:22 #394
Szt. Péter
A MS-el kapcsolatos szabály (mikor "kiment" a pályáról és nem tudott visszajönni) egy teljesen más szituációra lett kitalálva...!

Pl. arra az esetre találták ki azt, hogy "veszélyes helyen ÁLLÓ autót, ahhol még jár a motor meg kell lökni/tolni" ha pl. a "box-street"-ből kijövet a pálya közepén valami oknál fogva ott marad...!

Mellesleg lemerem fogadni, hogy ugyanezt a szabály, vagy valami nagyon hasonlót használnak akko is, mikor tankolás után az autó "ottmarad"...!

Gumival kapcsolatban, hogy változtatja menet közben a szélességét: benne van a pakliban...

Az óvszert is megvizsgálják (többször ellenőrzik a forgalomba hozás előtt), mégis kilyukadhat...

Ui.: sajnos, nem sajnos: már többször "tapasztaltam" (KÉT SZER AZ ELMÚLT ÉVEKBEN [semmi vesztegetés, csak szóban!]), hogy márpedig "meg lehet hatni" vele!

Csakhát nem árt, ha "ismerős" az adott rendőr, meg egy kis viccelődés sem árt meg!
Senki se Szt., csak én!!! :-)
20761 levél
Válasz 03.09.04. 22:55 #393
Eric
LOL!
Most ezt úgy mondtad, mintha én lennék maga Ross Brown!
Sztem eltévesztetted a címzést.

Amúgy meg csak annyit tennék hozzá, hogy a rendőrnél sem sokra mész, ha arra hivatkozol, hogy tegnap a szomszéd is gyorsan hajtott, úgyhogy legyen mán' elnézőbb.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1280 levél
Válasz 03.09.04. 20:10 #392
Loeb
Mostanában mekkora divat lett fikázni a Ferrarit és ezzel együtt MS-t. Vagy inkább mondhatnám fordítva is.
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
2519 levél
Válasz 03.09.04. 19:39 #391
Eddie
nevetséges a ferrari.remélem,h idén nem nyernek semmit.schumaher meg igazán visszavonulhatna
huligans for life
11784 levél
Válasz 03.09.04. 19:34 #390
Ghoost
Jövőre a mostani felállással indul az McLaren.
Montoya lehet, hogy tényleg Mercedeses de 2005től, Villeneuveot visszavenni ? Én örülnék neki, de akkor inkább Buttont fogják visszahívni, ő ugyanis kölcsöön volt a Renaultnál és onnan került a BARhoz.
1491 levél
Válasz 03.09.04. 19:03 #389
Sufa
Erre csak azt mondom,hogy:

Ha valaki önerőből nem tud visszaállni a pályára,az kiesett!A pályamunkások,nézők segítsége nem vehető igénybe!

Namost erről mi a véleményed?Szabály az szabály,nem?Vagy a Ferrarira és MSchumacherre nem vonatkozik ez a passzus?Pedig még pontot is szerzett azon a versenyen,ahol a szabályok szerint diszkvalifikálni kellett volna!!!

Részemről ennyit a szabályok betartásáról!Ja,szerintetek,ha a Ferrari is Michlein gumit használ,akkor is jelent?hm?Szerintem ült volna a seggén szép csendben!

Ez a repülőteres példa nagyon rossz volt,mivel az autók gumiai olyan képlékenyek,hogy az valami félelmetes,és így akár magától is deformálódhatnának annyit simán!!!Voltál már kint a versenyen?Szedtél gumidarabokat a célegyenesből?Mert ha nem,akkor fogalmad sem lehet,h milyen állagúak ezek a gumik!!

Ne legyünk ennyire elfogultak srácok!
Az meg egyenesen röhejes,hogy a ferrári emiatt megóvná minden eddigi idei verseny eredményét!Mégis mit képzelnek,kik ők?Vagy hogy gondolják?Be tudják bizonyítani visszamenőleg?Ha meg igen,akkor töröljék 4 csapat 8 pilótájának az egész éves eredményét és legyen a ferrari és Schumacher a bajnok?Jó vicces lenne!!Azzal nyírnák ki végleg a forma-1-et!!!

Ja,egyébiránt Montoya a McLaren felé kacsingat,mert Williams nem akar neki fizut emelni!( 4 milla/év most a fizuja,Ralfnak 14(!) milla!!!Kicsit aránytalan!!!X)
Csak 2004 végéig tart a szerződése,a McLaren meg nem bizti,hogy kivásárolná belőle,mert az 20 millába kerülne,de ha megteszik,akkor jövőre a McLaren Raikkönen-Montoya párossal megy!
A Williams meg lehet visszavenné Villeneuve-öt!Jó kis kavarások mennek!


A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.