Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hardware

»» Ati Radeon 9800pro

3127 levél
Válasz 03.04.03. 09:37 #49
Blade Runner
Április végéig még majdnem egy teljes hónap van hátra. Arra persze nem lehet mérget venni, hogy Magyarországon is kapható lesz az R9800 még ebben a hónapban, de ha mondjuk a hónap végén kijön amerikában, akkor nálunk se kell többet várni rá, mint mondjuk a jövő hónap eleje. Az biztos, hogy az R9800 alaposan leveri majd az R9700-as árakat is, persze kérdéses, hogy meddig lehet majd kapni R9700-ast egyáltalán.
Blade
4730 levél
Válasz 03.03.27. 21:30 #48
Pyton
Most olvastam: amcsiban már egy cég felvesz rá rendeléseket.
Sonic boom babieee!
9786 levél
Válasz 03.03.26. 22:14 #47
Sirmelon
Valahogy csak elleszünk addig...

Sirmelon
Si vis pacem, para bellum!
3127 levél
Válasz 03.03.26. 15:44 #46
Blade Runner
Áprilisban jelenik meg, remélem nálunk sem kell sokat várni pluszban rá.
Blade
651 levél
Válasz 03.03.26. 08:58 #45
Kosh Naranek
Még meg sem jelent...te...dinka.
4730 levél
Válasz 03.03.26. 08:11 #44
Pyton
Én még nem.
Sonic boom babieee!
9786 levél
Válasz 03.03.25. 18:51 #43
Sirmelon
Hubert, a Félkemény...

Na, valójában engem is érdekel a 9800Pro, ha mégis visszarettennék a GFFX hangjától.
Télleg látott már ilyet valaki honi árlistán? /9800prot/

Sirmelon
Si vis pacem, para bellum!
3127 levél
Válasz 03.03.25. 09:56 #42
Blade Runner
Nekem szimpatikus a deferred rendering, mert a jelenlegi bonyolultsági szinten sokkal takarékosabb megoldást lehet vele elérni, mint a klasszikus megoldással. Persze az is világos, hogy a deferred rendering eljárásnak van egy határa (hasonlóan a klasszikus megoldáshoz), amit nem lehet átlépni, így hosszú távon valami más megoldást kell találni a grafikus processzorok belső szervezésére és a renderelésre is. Persze ezen az elméleti szinten már tök hülye vagyok, de biztos vagyok abban, hogy a P10-ben csírájában megjelenő rugalmas belső szervezés lesz a jövő útja. A renderelésre is lesz biztosan valami új eljárás, de erre azért várni kell még vagy 3-5 évet minimum.
Blade
4730 levél
Válasz 03.03.21. 21:14 #41
Pyton
Mindkettőnknek volt!
Sonic boom babieee!
1984 levél
Válasz 03.03.21. 09:58 #40
Hubert
Nem volt neked KyroII-es kártyád véletlenül ?

vis-a-vis " kis részekbõl masszívan párhuzamosan"
Next stop, Wonderland.
1984 levél
Válasz 03.03.21. 09:50 #39
Hubert
Nem, a kemény csávóknak itt is Radeon 9700 Pro van.
A kevésbbé keményeknek mint én, csak G4Ti4400.
Az átlag a magára adó gémerek körében a G4Ti4200 és a Raden 9000 Pro.
A nagytömeg meg G2MX400-al nyomul még mindig ... esetleg G4MX-el.
Next stop, Wonderland.
3127 levél
Válasz 03.03.18. 18:06 #38
Blade Runner
Hubert,
Az 500.000 polis / 5-6 fényes kártyára (és persze a hozzá tartozó procira) még várni kell egy cseppet. Addig nem hiszem, hogy ilyen kártya egyáltalán elkészülhetne, amíg nem fut a proci legalább 5-10 GHz-en és a rendereléshez is új rendszer kellene szvsz. Mondjuk amelyik önszervezi magát kis részekből és masszívan párhuzamosan dolgozza fel a képet.
No ilyen kártyát sem kapunk még holnap a bótba.
Blade
4730 levél
Válasz 03.03.16. 21:09 #37
Pyton
Amerikain vagy Románon? (szentem ott a kemény csávóknak TNT2-jük van!!!)

Mellesleg még nem.
Sonic boom babieee!
323 levél
Válasz 03.03.16. 15:00 #36
ShockServ
esetleg lattatok mar valahol arlistan ? (9800Pro -t)
1984 levél
Válasz 03.03.13. 15:26 #35
Hubert
Hehe .. te vagy az én emberem, Sirmelon !

Olyan VGÁ-t akakork, ami 5-6 dinamikus fényt kezelni tud legalább egyszeres sugárkövetéssel 500,000 poligon mellett. Ez nem olyan sok szerintem. Az AA meg AF az csak sallang. Még egy jó minõségû 21" moncsin is az 1600x1200 szebb mint ugyanaz AA-val, mert az utóbbi homályos. AF jöhet, de csak ha Ati karesz van. (Nvidiánál nagy a teljesíményveszteség)
Next stop, Wonderland.
4730 levél
Válasz 03.03.13. 15:21 #34
Pyton
De annak már semmi értelme nem lenne.
Sonic boom babieee!
3127 levél
Válasz 03.03.13. 12:01 #33
Blade Runner
Lehet kérni a Windows shell-től nagyított ikonokat, és az akkor még épp látható lenne.
Blade
323 levél
Válasz 03.03.13. 07:10 #32
ShockServ
windows 6400*4800 -ban ;>
nagyitoval keresgethetne az ikonokat a talcan
20761 levél
Válasz 03.03.12. 22:43 #31
Eric
Nekem pl. a 21.3-as TFT-n 1280x960-on van a felbontás és tökéletes...
Mondjuk az köztudott, hogy Sirmelonnak az 1600x1200 a rögeszméje. Ha lehetne 6400x4800-ra állítani, akkor azon hajtaná...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
934 levél
Válasz 03.03.12. 22:27 #30
StItCh
Mit gondolsz miért írta?
"...All that is now, All that is gone, All thats to come, And everything under the sun is in tune, But the sun is eclipsed by the moon..."
20761 levél
Válasz 03.03.12. 22:15 #29
Eric
Pláne, azért mert egy 15-ös monitoron, 1600x1200-as felbontásnál max. szépen koreografált füstjeleket látsz. Na jó, ha azt nem is, de képet biztos nem.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
3127 levél
Válasz 03.03.12. 22:10 #28
Blade Runner
Én is a nagyobb felbontás híve vagyok, de ez persze a monitortól is függ. Egy 15 colos moncsin fogadok, hogy sokkal szebb képet lát az ember fia 1024*768-ban aniso + AA, mint 1600*1200 képfelbontásnál. A monitorom pl. 1280*1024-ben fut, bármi ez alatti felbontás már rondább.
Blade
9786 levél
Válasz 03.03.12. 21:42 #27
Sirmelon
Igen.
De ki az???

Sirmelon
Si vis pacem, para bellum!
9786 levél
Válasz 03.03.12. 21:34 #26
Sirmelon
"Igaz-e hogy megterhelõbb a sávszélesség szempontjából: az, ha 1600x1200-as felbontással játszol, mint ha 1280x960/AAxAF, vagy 1024x768/max AAxAF a beállítás ?"

Nem. Forditva igaz, azért ragaszkodom az 1600x1200 felbontáshoz.

Sirmelon
Si vis pacem, para bellum!
9786 levél
Válasz 03.03.12. 21:30 #25
Sirmelon
"Viszont a szakemberek szerint az 1024-es max beállítás full élsimítással és anizoval jobb képet ad, mint az 1600-as felbontás"

Én meg mint mindkettőt kipróbált juzer állitom, hogy forditva igaz.
inkább 1600x1200 mint 1024x768 /hánydék a 19-es monitoron/, meg a texturákat elmosó FSAA.
Na OK, az aniso jöhet.

Sirmelon
Si vis pacem, para bellum!
3127 levél
Válasz 03.03.12. 19:43 #24
Blade Runner
Az aniso meg az AA csak egy újabb lépés a minél tökéletesebb megjelenítés felé vezető úton. A mai kártyák ócska vacakok lesznek 5 év múlva. (Mint most mondjuk egy TNT2, vagy egy Matrox 100.) A grafikus megjelenítésben még óriási tartalékok vannak, csupa olyan eljárás, amit az óriási teljesítmény igény miatt nem lehet a jelenlegi kártyákban real-time használni. Ez a két dolog már átjött a tömegkártyák piacára is. A következő szerintem a displacement mapping lesz (persze lehet, hogy tévedek, de erre jó esély van), és hogy azután mi lesz, azt senki sem tudja még megjósolni.
Blade
12750 levél
Válasz 03.03.12. 15:56 #23
okoska3000
Há ezt mondom én is már hónapok óta, de mindíg valaki lehurrog

Ugye, Sirmelon?
651 levél
Válasz 03.03.12. 15:25 #22
Kosh Naranek
Szerintem nem túlozza el a fontosságát. Ez pont olyan, mint annak idején a 3D megjelenítés a játékokban. Miután megszoktad, el sem tudod képzelni, hogyan tudtál eddig nélküle élni.
4730 levél
Válasz 03.03.12. 15:03 #21
Pyton
Egy 99-es guruban meg leugatják az AA-ot, azt mondják rá, hogy csak egy MARKETINGFOGÁS, A GYAKORLATBAN NINCS JELENTŐSÉGE!!!! Nem tudták, hogy 3 év múlva egész más lesz a helyzet!!!

Mindig előveszem, és csak röhögök, röhögök rajta...
Sonic boom babieee!
12750 levél
Válasz 03.03.12. 13:25 #20
okoska3000
3127 levél
Válasz 03.03.12. 11:13 #19
Blade Runner
A többiek már válaszoltak a kérdésedre. A jövő az AA és az Aniso akárhogy csűrjük csavarjuk. Most ugyan azt az időt éljük, mint amikor kijöttek az első 3D gyorsítók. Azok sem tüntették el a sima VGA kártyákat egyik napról a másikra. 5 év múlva más ki sem lehet kapcsolni a minimális aniso-t vagy az AA-t a kártyákon. Ez a jövő.
A lapos, szögletes megjelenítésben igazad van. Erre találták ki a displacement mapping-ot, ami már benne van a DX9-ben, és szvsz hamarosan (úgy értem 1-2 éven belül ) el is kezdik beépíteni a játékokba.
Blade
12750 levél
Válasz 03.03.12. 09:56 #18
okoska3000
Nekem meg pláne, mivel hányingerem lesz a pixelrecskás képtől, a recés szélektől, szal legalább egy Q/3x-os élsimítás szükséges, az már eltünteti a recéket valamelyest...

OpenGl-ben pedíg az anizoszűrés bekapcsolása olyan mértékű textúraélesítést eredményez, hogy kár is lenne összehasonlítani az eredetivel... Én a Serious Sam-en próbálgattam, mit ne mondjak, mintha két különböző game lett volna, akkor dobott a játékon a 8x-os anizo... Szóval sokkal élvezetesebb volt számomra...

Szal az igényeseknek igenis szükség van rá...

Mellesleg ismételten a szakemberek mondták, hogy ha valaki pár hónapíg anizóval és élsimítva játszik, úgy megszokja, hogy anélkül a gamákat rondának látja (lásd én...)...

Tehát ha sokat játszol így, és utána nem használod. akkor fogod észrevenni, mennyire nem jó nélküle...
12750 levél
Válasz 03.03.12. 09:52 #17
okoska3000
Viszont a szakemberek szerint az 1024-es max beállítás full élsimítással és anizoval jobb képet ad, mint az 1600-as felbontás, tehát ez a megoldás, és ezért fontos az anizoszűrés és az élsimítás...
4730 levél
Válasz 03.03.12. 09:33 #16
Pyton
Az AA+AF-es beállítások megterhelőbbek.
Sonic boom babieee!
1984 levél
Válasz 03.03.12. 08:15 #15
Hubert
Blade, ne légy olyan elfogult !

Szerintem eltúlozzátok az AA és AF fontosságát ...
A lényeg azon van, hogy U2-ben vagy Doom3-ban menjen majd jól a játék 1280x960-ban mondjuk. Nekem ennyi elég ... mert a korábbi játékokban engem egyenesen zavar ha olyan tökéletes a kép, mert csak kiemeli a textúrák laposságát (bump mapping, hol vagy ?), meg a modellek éleit.
Esetleg akkor gyõzöl meg ha igent válaszolsz az alábbi kérdésre:

Igaz-e hogy megterhelõbb a sávszélesség szempontjából: az, ha 1600x1200-as felbontással játszol, mint ha 1280x960/AAxAF, vagy 1024x768/max AAxAF a beállítás ?
Next stop, Wonderland.
3127 levél
Válasz 03.03.11. 18:10 #14
Blade Runner
2003-ban kit érdekel, hogy a Q3 250fps-sel, vagy 350fps-sel megy? Most már a lényeg az, hogy melyik kártya képse aniso + AA + minimum 120*768 felbontásban gyönyörű képeket produkálva 60-100 fps körül szaladgálni. Ebben a versenyben pedig az ATI (a 256 bites interfésszel és a "valódi" 8 pipeline-nal) jelenleg előnyben van.
Blade
1267 levél
Válasz 03.03.11. 16:46 #13
zsoo
Az csak az FX 5800 Ultra "extrája" volt....

Üdv.
zsoo
4730 levél
Válasz 03.03.11. 16:34 #12
Pyton
Van róla egy tök jó képem, a poszívó sehol...
Sonic boom babieee!
934 levél
Válasz 03.03.07. 07:06 #11
StItCh
Bocsesz, smoothvision-t akartam írni, ez takarja az élsimítást meg az aniso szűrést...
"...All that is now, All that is gone, All thats to come, And everything under the sun is in tune, But the sun is eclipsed by the moon..."
934 levél
Válasz 03.03.07. 07:03 #10
StItCh
Az a smartshader 2.1 mivel tud többet mint a 2.0-ás? - mert ezt nem nagyon írták oda...

Pl. 8x-os AA vagy 16x-osnál is nagyobb aniso?

Ez tetszik különben:
"delivers the sharpest, clearest textures without sacrificing frame rates." - ez így igaz ahogy le van írva, AA meg aniso-ba simán leveri a GFFX-et...
"...All that is now, All that is gone, All thats to come, And everything under the sun is in tune, But the sun is eclipsed by the moon..."
1173 levél
Válasz 03.03.07. 01:37 #9
SilverWolf
Computer Gamer magazin tesztelte a final version,ami az jelenti ,hogy ez a card fog kijoni az uzletekbe.(GF FX)
test pc P4 3.06 ghz (hyper-threading on)512mb pc-1066 rdram win xp home.

we upped the ante with higher resolutions and various flavors of antialiasing,it seems the power of the GF FX
engine clock gave way to the R 9700 seemingly
superior memory bandwidth.For instannce,the GF FX score 16108 in 3dmark2001se pro at
1024x768x32 with no anti-allasing,compared to the R 9700 15670.Note 438 point difference isn't much.Once we increased the resolution and added 4x full-screen antiallasing,thins got interesting.It was at this point that radeon showed its brute strength,scoring 6301 in 3d mark 2001se pro at 1600x1200x32 with 4xfsaa,compared to the GF FX score of 5663.

GF FX vs R 9700 pro
3d 1024x768x32 no fssa 16108 15670
3d 1600x1200x32 4x fsa 5663 6301
comanche 4 low 56 57
-II- high 4x fsaa 38 56
serious sam se low 116 113
- II - high 4 fsaa 44 53
3d gamegauge3.0 1024x768x32 69 78
3d - II -1600x1200x32 4x fsaa 34 43
" Made with no limits in mind "
646 levél
Válasz 03.03.06. 16:18 #8
ödönke
most nézem:

splinter cell: 1-2 fpsel veri az ati a nvidiát

aquanox: 2-3 fps-el veri az ati az nvidiát

sarius sam 2: 3-11 fps-el veri az atit az nvidia

codecreatures: szinte azonos az fps 0,2-0,3fps az ati javára
646 levél
Válasz 03.03.06. 15:45 #7
ödönke
aztat nem is néztem meg csak ezeket, láttam, de majd megnézem jobban, a topicot, pedig azért nyitottam, mert megérdemli, hogy nevén szólítsuk
9563 levél
Válasz 03.03.06. 15:26 #6
kEnAcE
Így van, így van! Ezt én is megemlítettem, abban a bizonyos MÁSIK topicban!
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
1778 levél
Válasz 03.03.06. 15:23 #5
VOid-
ödönke azokat a játékokat nem copyzod be ahol az NVIDIA nyert? :] Mert nagyrészt az FX gyorsabb volt mint a radeon9800pro ahogy a teszteket elnéztem egyedül FSAA-ban maradt le az ATI-tól.
1267 levél
Válasz 03.03.06. 15:22 #4
zsoo
Nem baj, nem baj....


Üdv.
zsoo
1267 levél
Válasz 03.03.06. 15:20 #3
zsoo
ATI
Rulez !!!!

VOVVVVVVVVV....

Üdv.
zsoo
9563 levél
Válasz 03.03.06. 15:20 #2
kEnAcE
Ezért érdemes volt új topicot nyitni, még az idézet is megtalálható egy másik topicban.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
646 levél
Válasz 03.03.06. 15:12 #1
ödönke
"If you're looking for the fastest 3D accelerator currently available, the Radeon 9800 PRO is your chip. This doesn't make the GeForce FX 5800 Ultra a bad product by any means, but the leadership is once again firmly in ATi's hands."
3dmark 2001se: (1024*768*32)
Radeon 9800pro: 16225
Geforce Fx 5800 Ultra: 15458
Radeon 9700pro: 15216

3dmark 2k3: (1024*768*32)
Radeon 9800pro: 5448
Geforce Fx 5800 Ultra: 5336
Radeon 9700pro: 4705

4xFSAA+8xaniso: (1024*768*32)UT2003
Radeon 9800pro: 101,4fps
Geforce Fx 5800 Ultra: 76,3fps
Radeon 9700pro: 86,4fps

Tomshardware

szopacs nvidia

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.