Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» II. Világháborúban fejlesztett fegyverek, félbemaradt eszközök

335 levél
Válasz 03.11.19. 16:29 #341
mityku
amúgy azon a fórumon is baromi jó témák vannak.
pl: nem is tudtam, hogy egy településen (Batyk), állítólag van egy elsüllyedt harckocsi. Ennek szenteltek egy egész topicot. Morello talán említette ezt a dolgot, ha jól emlékszem, hogy a haverja most minden áron kiakarja ásni.
A harcjármű típusa vitatott, többen Tigrist emlegetnek, de nem tudni biztosra. 10 m mélyről kellene kiásni a járműt, csak az a probléma, hogy ahol van (ill. lehet) elég kicsi a terület ehhez.
335 levél
Válasz 03.11.19. 13:03 #340
mityku
még annyit,hogy ez a fabulis fórumról bukkantam rá én is.

a címe: http://www.fabulis.hu/f_forumok_template.php
335 levél
Válasz 03.11.19. 13:00 #339
mityku
ez még nem az, de nem elhanyagolhato
a cím: http://www.orasoft.net.pl/~leszek.ch/e_pt.htm

na! mi jött még elő: http://www.netlabor.hu/roncskutatas/sugarhajtas.htm

ÉS MEGVAN!!!!!!!!!!!!!
ÍME A HŐN ÁHÍTOTT CÍM IronStorm:

http://klad.hobby.ru/milarch.htm
oroszúl van a honlap, de ha a legfelső menüre rákattintva, a bejövő oldal tetején átlehet váltani angolra. Érdekes dolgok vannak fenn! Jó böngészést!
335 levél
Válasz 03.11.19. 12:40 #338
mityku
nyomon vagyok a keresett infóval. Percek kérdése és megtalálom a web helyet!!!!
712 levél
Válasz 03.11.19. 12:23 #337
_IronStorm_
Ja, nyugodjatok le és kész, ha valami van akkor em-mail. Nemtom ezért miért kell összeveszni
5397 levél
Válasz 03.11.19. 11:56 #336
Morello
Úristen, még mindig itt tartotok???

Tuti tipp: valami problémátok van egymással, rendezzétek e-mailben! Jó lenne ilyen személyes témával nem szétoffolni ezt a topicot, úgyis van belőle elég...
7034 levél
Válasz 03.11.19. 00:29 #335
Aruns
Azzal az esettel kapcsoolatban is a ragokba és végződésekbe kötöttél bele. Minden épelméjű ember számára nyilvánvaló, hogy nem egyedül volt és nem egy komplett szovjet hadosztályt írtam (azaz ismét szándékosan kiforgatod a szavaimat - magyarul hazudsz)
Egyébként ez az eminens katona ma is él és még mindig nem értem, hogy miért nem tudod, hogy kiről van szó, ha olyan jól tájékozottnak tartod magad (az eset ugyanis közismert).

Valakinek itt valóban komplexusai vannak(a másnak címzés pedig egy régi szokás, de persze az okát nem tudod - mi mást is lehetne várni egy ilyen embertől persze).
Nekem nincs szükségem hogy bizonygassam, mit tudok és mit nem, mert akik számítanak ezen a téren, azok pontosan tudják (az hogy te nem tartozol ezek közé, az más kérdés).

Sohasem mondtam, hogy tévedhetetlen lennék, szent és sérthetetlen - a beteges komplexusaidat próbálod itt a neten kiélni, de ez bizony nem túl pozitív benyomást kelt(az, hogy mit "érdemlek" vagy mit nem, az is kedvenc szófordulatod és kissé pszichotikus figurára utal).

Arra az egyre viszont valóban büszke vagyok, hogy relative milyen sok veteránt ismerek - részben sajnos csak ismertem, mert már sokan elmentek -, de ehhez bizony nagyon sokat kell dolgozni és utazni.

Eszem ágában sincs utánakeresni, hogy ki használja ezt az elmés nicket. Ez megint egy igen primitív és téged minősítő megjegyzés volt, hogy "némi intelligenciát igényelne",de hát persze én nem veszem magamra. Az embert idézőjelbe tenni megint olyasmi, ami nagyon beteges elmére utal.

Az is a sztorihoz tartozik, hogy senkire nem írtam, hogy "marhák vagytok és ostobák". Azt írtam valamire, hogy marhaság. Ez messze nem ugyanaz (még a magyar nyelv legalapvetőbb szabályaival sem vagy tisztában de nem is ez a baj, hanem az, hogy szándékosan forgatod ki mások szavait ami igen primitív és visszataszító jellemvonás)

Tulajdonképpen nagyon röhejes vagy (ez is valami)
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
335 levél
Válasz 03.11.18. 21:32 #334
mityku
Na figyelj főnök!!
Ne mondj, hogy linkeljem be, mert azt sajnos nemtudom. Ez van ilyenhez nem értek.
Megpróbálok utána járni, nem olyan egyszerű ám!!!
Amint van további infóm közzéteszem!!!
712 levél
Válasz 03.11.18. 19:21 #333
_IronStorm_
Ja volt egy ilyen oldal, de az Stalingráddal foglalkozik. Asszem stalingrad-info.net Valami ilyesmi.
712 levél
Válasz 03.11.18. 19:19 #332
_IronStorm_
Azonnal linkeld befelé!
Ez parancs!
335 levél
Válasz 03.11.18. 18:39 #331
mityku
Remélem a kedélyek már lecsillapodtak! Mindenki vegyen egy mély levegőt és próbáljunk valami más téma után nézni.

Múltkori intenetes böngészésem eredményeként, sikerült egy orosz oldalra tévedni. Ezen az oldalon roncsfeltárással foglalkoznakm mégpedig az egykori keleti front területén. Iszonyú jó képek voltak fenn, előkerültek t-34-sek, tigrisek(ez nem biztos), Pantherek, Opelblitz, páncélvadászok mindkét oldalról, személyes tárgyak nagy mennyisége( pénzérmék, kitüntetések stb).
Tuti kis oldal!!
1344 levél
Válasz 03.11.18. 14:24 #330
yerico
1344 levél
Válasz 03.11.18. 14:22 #329
yerico
Aruns, ha velem van bajod, címezheted nekem is. Így másnak címezve kissé elmebajosnak tűnhetsz esetleg, de lelki szemeik előtt (már csak ilyen vagyok) felmerül a sértett kisfiú, akinek nincs igaza, és elmegy árulkodni a másik szülőhöz, hátha az igazat ad neki = komplexus.

Amit beidéztél, ahhoz hozzá sem szóltam, Sólyomszem. Amúgy meg keress vissza pontosan, mert nem erre ment a LOL, hanem az egy szem katonára, aki kézigránátokkal feltartott egy vasúti töltés mögött egy komplett szovjet hadosztályt. Mindezt te írtad be, egy általad ismert katonára hivatkozva,akit persze ki is tüntettek ezért. Ez így magában LOL, belegondolva a szükséges kézigránátok mennyiségére, ami ugyebár több vagonnyi mennyiség - elképzelve, amint a szovjeteknek esze ágában sincs rálőni a töltésen megálló, és kirakodó lőszeres vagonra-, meg a hülye szovjetekre, akik nem merik lerohanni az egy szem katonát, hanem 24 óráig elszórakoznak vele. Aztán persze sikerült kinyögnöd, hogy nem egyedül volt, hanem sokan voltak, és úgy hordták a kézigránátokat, az ellen nem is volt olyan sokan, stb. Na persze, így azért már más a helyzet, de a forrást persze azóta is elfelejtetted megjelölni, de hát ezen sem lepődök meg, hiszen amit kinyilatkozol, az úgy is van.

Erre sikerült egy kedveset visszaválaszolnod, amit most nem idéznék vissza. Itt esett le, hogy egy "nagytudású" "ember" vagy, akivel kár vitatkozni.

Vissza lehet olvasni, akit érdekel.

"mindenesetre a memóriámnak semmi baja". Na, itt a baj. Veled semmi hiba, te vagy a tökéletes, a többiek meg "barmok", "ostobák", "marhák" (csak idéztelek, be tudom linkelni, ha kéred).

Ha annyira kíváncsi vagy a nevemre, kb 3 perc alatt meg tudnád találni a neten, bár az már egy kis intelligenciát is igényelne...

De tudod mit, úgyis igazad van, kedves Dr. Aruns, akinek a memóriája tökéletes, a tudásába nem lehet belekötni, mindenki felett áll, szent és sérthetetlen. Ebbe nem könnyű belenyugodni, mert ez az abszolút igazság. Most könny csöpög a szememből, és el is bujdosok szégyenemben, hiszen a szellemi fölényed annyira nyomasztó, szinte megfulladok a tudás hiányától.

Ennyit rólad, ez is több, mint amit megérdemelsz. Ja, és én a szánalmas, anonim figura most szomorú vagyok és megtört. Kellett ez neked?
335 levél
Válasz 03.11.18. 06:47 #328
mityku
Igazat kell, hogy adjak erdosnek. Mert tényleg nagyon jó lexikális tudással rendelkeztek mind a ketten és némely apróságon nem kellene összebalhézni!!
1247 levél
Válasz 03.11.18. 06:22 #327
erdos
Mindkettőtök tudását nagyra értékelem, igen sokat tanultam tőletek ezen a területen. Viszont más téren olyanok vagytok mint két kakas. Mindenesetre én megemelem a kalapom mindkettőtök témában való jártassága előtt...
Nem az a baj hogy nagy az isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés...
335 levél
Válasz 03.11.17. 22:34 #326
mityku
Hú ez nagyon kemény!!
Szerintem próbáljuk ezt mellőzni (egymás lefikázása,szidása), az egy másik topic. Megkéne hallgatni (tiszteletben tartani) mindenki véleményét, megszólalását. Ha nem értünk egyet, azt kilehet fejteni normálisan. DE EZ CSAK AZ ÉN EGYEDI VÉLEMÉNYEM!!
7034 levél
Válasz 03.11.17. 21:03 #325
Aruns
szó szerint ezt írtam:
"Na, most belekukkantottam ebbe a topicba és emlegettetek valami páncélos sztorit, amit előkerestem elölről.
Sztálingrádnál nem voltak Tigrisek, 1942 őszén kerültek először bevetésre valóban, de Leningrádnál (a mocsaras, edrős terep pont nem ezeknek a nehézpáncélosoknak való)
Az, hogy hetekig kihúzná egy mozgásképtelen(!) harckocsi ellenséges vonalak mögött, képtelenség. Még ha tele van is lőszerrel, első éjjel bármelyik nem beszari katona kézigránátköteggel/gyújtópalackkal kicsinálhatná, nappal nem is kellene erőltetni a rohamokat ellene.

Olyan sokszor előfordult a háborúban, hogy mozgásképtelen, v. kilőtt, de nem felrobbant harckocsiból ütöttek rajta az ellenségen. A szovjetek is előszeretettel csinálták (volt ilyen még a magyar Ansaldókkal is 1941-ben, amikor üzemképtelen példányba beült a szovjet katona és közelről a magyarok közé géppuskázott). A Donnál is szereztek ilyen tapasztalatokat (kilőtt szovjet harckocsikba ültek vissza), de csinálták ezt magyarok is.
A legvaskosabb ilyen sztori a kurszki csata idején történt: egy sérülten álló német Tigrist óhajtott megszemlélni a csatamezőn egy szovjet tábornok és a törzse, viszont a németek bent voltak a harckocsiban (a többit könnyű elképzelni...)"

Ez mind, az utolsó szóig igaz.
Ezen gúnyolódott a mindentudó anonim yerico, aztán egy másik topicban jött az anyázás is (eszem ágában sincs előkeresni mert nem töltöm a fél életem fórumok böngészésével, mindenesetre a memóriámnak semmi baja)

Szóval én leugatok másokat. Hmm. Kiröhögni másokat, azt szabad? vagy legalábbis neki? Pláne úgy, hogy a saját tudatlanságán kéne nevetnie?
Na mindegy most is mennem kell. Persze neki van igaza, örüljön magának. Elég szánalmas figura mindenesetre...

"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
335 levél
Válasz 03.11.17. 13:58 #324
mityku
Na most mi a probléma yerico?
Ki gondolta, hogy a LOL anyázást jelent??
Veled vagyunk!!!
1344 levél
Válasz 03.11.17. 13:50 #323
yerico
"yerico pedig, aki korábban itt konkrétan engem anyázott, jobb, ha csöndben marad, ő ugyanis egy prepotens, nagyképű, persze anonim okostojás (nem hiszem, hogy ezeket a jelzőket itt személyekre írtam volna)."

off
Akinek egy LOL az anyázást jelent, attól semmin sem csodálkozom. Ezért nem is erőltetem a vitát veled, de kár mást leugatni, ha rosszat ír. Felesleges lenne megint ideírnoma múltkoriakat, hiszen úgyis te tudod jobban, te, aki teli vagy világháborús veterán ismerősökkel, stb. Amúgy meg a disszertáció... Piha. Írtam már, ha olyan nagyokos vagy, akkor nem leugatni, hanem kijavítani. Az első megy, a második kevésbé. Az első intelligencia kérdése, a második a tudásé. No comment. Apropó, mindig erőből támadsz vissza? Ez megint nem a tudás mélységének abszolút bizonyítéka.

Amúgy jellemző hozzászólás:

info, anyázás, majd a többiek lekicsinylése, végül magamutogatás, hogy én vagyok az übermájer kisdoktor. A pszichológián a komplexusok címszó alatt futnak az ilyen típusesetek.

Anomimitás: nyilvános fórumon lévő címemet feltörték, megspamelték. Aki levelet küld nekem a címemre, annak a saját nevemen válaszolok. Azért vígasztaljon, hogy a yericot immár 9 éve használom, és így ismernek a legtöbben.
on

417 levél
Válasz 03.11.17. 13:49 #322
privateryan
Hat arrol nem tudok nyilatkozni hogy pozitiv vagy negativ de ilyen terhelessel felszallni? Na, azt megnezem.
Life is short, drink faster!
335 levél
Válasz 03.11.17. 13:34 #321
mityku
Emberek ne hagyjuk, hogy leűljön a topic!!!!
Gyerünk témákat feldobni!!!
335 levél
Válasz 03.11.16. 19:14 #320
mityku
A kütyü volt királyság. Nem az, hogy az amcsik ellopták az ötletet.
335 levél
Válasz 03.11.16. 19:06 #319
mityku
Igeeen!!
Ez az Rocketeer!!!
Királyság volt, hogy az amik ellopták ezt az ötletet a filmben.
4695 levél
Válasz 03.11.16. 12:41 #318
szedrencs
Rocketeer
335 levél
Válasz 03.11.16. 09:27 #317
mityku
Most játszottam épp a BF 1942 Secret Weapons Of WWII-vel, nagyon állat. Király cuccok vannak benne, pl Natter rep., F-85 Goblin, Sturmtiger stb. Illet ve van még egy királyság, ez az ember hátára szerelhető rakétahajtás (ha jól emlékszem utoljára egy amcsi filmben láttam ilyet, az is a 2. vh kitörése előtt játszódott.)
483 levél
Válasz 03.11.14. 22:13 #316
не болтай!
"Abban van egy oroszok kezébe került - felcsillagozva stb- Me-410B amelyeket rendre teszteltek is"

"amelyeket" helyett amelyet, mivel egy db-ról van szó!
bocs
483 levél
Válasz 03.11.14. 22:09 #315
не болтай!
Nem tudom mennyire reálisak ezek az "áteséses" problémák e géppel kapcsolatban, sajna nem sokat tudok erről a tipusról. Viszont van egy orosz katonai repüléssel foglalkozó szaklap, amiben volt egy 6-8 részes ismertető/elemzés a Me-210/410-ekről. Nekem csak az egyik rész van meg ezekből. Abban van egy oroszok kezébe került - felcsillagozva stb- Me-410B amelyeket rendre teszteltek is. "A gép repülési jellemzőit tekintve felülmúlta mind a Pe-2-est mind a Tu-2-est, ennek ellenére az orosz specialisták nem voltak 'nagyon oda tőle' " - jó ez csak egy vélemény. De magam se hiszem, hogy annyira szörnyen rossz gép lett volna.
Az átesés dolgot meg attól függ mihez képest nézzük. Ezzel az erővel a Messzerek is meg a Fókák is rossz gépek voltak; azok se szerették a manőverező légi harcokat, meg a kis sebességeket (legalábbis nem annyira mint az orosz gépek)...azért a Me-210/410-ekkel jó pár győzelmet értek el bombázók ellen.
4695 levél
Válasz 03.11.14. 21:27 #314
szedrencs
http://www.army.lt/air/vok/vok1.html

Csak nem erre gondolsz? És persze, hogy éjszakai vadász.
4695 levél
Válasz 03.11.14. 21:04 #313
szedrencs
Na lássuk,mi az ami érdekesnek tűnhet a 410-esről. (A valódiságért nem vállalok garanciát, a könyv: Bill Gunston: The Illustrated Encyclopedia of Combat Aircraft of World War II / ISBN: 1-85501-096-

"The Me 410A-2/U-2 was an important night fighter, with SN-2 Lichtenstein radar, and two MG151 and two 30mm MK102."

és most jön a hoppá-hoppá része a dolognak:
Many of the 1,121 Me410s carried "Rücksatz" extrenal packs housing two more MG151, MK108 or MK103, and occasionally experienced pilots fitted as many as EIGHT (!!!) MG151 all firing ahead. The 210mm rocket tube was a common fitment by 1944, some aircraft having a rotating pack of six tubes in the bomb bay."

Kissé hihetetlenül hangzik, valaki mondja rá, hogy "pozitív" vagy "negatív"
335 levél
Válasz 03.11.14. 19:40 #312
mityku
Lehet, hogy most hülyének néztek de volt egy német típ. gép az orrán 4 előreálló antennával( talán a típ.jelzése xy UHU), ez éjszakai vadász lehetett?? Mi volt a pontos típúsa, ha tudtok segíteni azt megköszönném!!

Egyébként szinte itt lakom Győrtől nem messze, és bizony a 2 vh. alatt itt is gyártottak vadászgépeket.
A típusát sajnos nem tudom (majd utánanézek), a régi reptér még megvan ill. egy része, kifutó.

417 levél
Válasz 03.11.14. 18:18 #311
privateryan
Wow! Disszertaciot irtal belole? AZ szep!
Nincs kedved elkuldeni? En kivancsi lennek ra!
Life is short, drink faster!
7034 levél
Válasz 03.11.14. 15:13 #310
Aruns
Az éjjeli vadászzok használták a 210-est M(agyarországon). A Luftwaffe sem ezt, sem a 410-est nem, csak a Bf 110-est.

A korai stabilitási problémákat azzal oldották meg, hogy meghosszabbították a törzset és a szárnyat néhány (4) fokban hátranyilazták. A gép nem volt rossz, a háború végéig használták (a He 177-esre átfegyverzett Kampfgeschwaderek viszont hamarabb vissza letteek fegyverezve más típusokra).

yerico pedig, aki korábban itt konkrétan engem anyázott, jobb, ha csöndben marad, ő ugyanis egy prepotens, nagyképű, persze anonim okostojás (nem hiszem, hogy ezeket a jelzőket itt személyekre írtam volna).

De hát én nem akarok itt a nagyok dolgába beleszólni. Javasolom, hogy ti is írjatok a témából disszertációt, mint én, aztán tegyük objektívan pellengérre és meglátjuk, ki mit tud.
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
417 levél
Válasz 03.11.14. 15:05 #309
privateryan
Off: Sikerult elerni a Panzerkeil-t
Nekem tetszik, jo hogy a sok pancelosokkal foglalkozo oldallal ellentetben ti a harcialkalmazast reszletesebben is leirjatok.

Ja es RB dioramaja nagyon odabaszott amikor meglattam
Life is short, drink faster!
5397 levél
Válasz 03.11.14. 14:54 #308
Morello
A "Wilde Sau" maga egyébként egy éjszakai-vadász taktika volt, vagyis hogy a vadászokat a fényszórókkal, világítóbombákkal megvilágított térségekbe, hogy ott vegyék fel a harcot az ellenséges bombázókkal. Így radarkészülékre nem igazán volt szükségük a pilótáknak.
A másik taktika, a "Zahme Sau" szerint a földi irányítók vezették rá a vadászokat a radarrendszerek által bemért bombázókötelékre
4695 levél
Válasz 03.11.14. 14:41 #307
szedrencs
Akkor maradjunk az éjjelivadászoknál, ez egy jó téma, és annyira nem is off.

"1942 bemerkte man endlich den Fehlentschluss zum Bau der Me 210 und nahm schnell die Produktion der Bf 110 mit erheblichen Verbesserungen wie zum Beispiel einer dreiköpfigen Besatzung und neuen, stärkeren DB605B Triebwerken wieder auf."

[http://www.wings-of-history.de/wingsofhistory/be-flugz/nj-lw/nj-lw.htm]

1942-ben felismerték, hogy a 210-es egy vacak , és ismét elkezdték gyártani a továbbfejlesztett 110-est. (3 fős legénység, és erősebb hajtóművek)

Igazad van, tényleg sehol nem találtam, hogy 210-est, vagy 410-est használtak volna éjjelivadászként. De akkor miért emlékeztem rá úgy, mint éjjelivadászra? Naja, ha hazaérek megnézem a Combat Aircraft of WW2-ben, hogy mit írnak.
1344 levél
Válasz 03.11.14. 14:05 #306
yerico
Ja, híres (hírhedt??) éjjelivadászok

"Jagdgeschwader 301 and Jagdgeschwader 302 - the "Wilde Sau" squadrons. Both of these squadrons were created in 1943 as night-fighter squadrons equipped with single-engine day-fighter airplanes like the Me 109."

Szóval egymotoros gépekkel repültek, Me-210 kizárva. Amúgy az éjszakai vadászok nagyrészt Me-110 és Ju-88-asokat használtak.
4695 levél
Válasz 03.11.14. 13:58 #305
szedrencs
BOCSÁNAT!

Igaza volt annak, aki azt mondta, hogy szar konstrukció volt. Bekopizom németül, a lényeget meg lefordítom:

"Fritz Wendel, der Cheftestpilot der Messerschmitt A.G. sagte über die Me 210, daß sie die am wenigsten wünschenswerten Eigenschaften hatte, die ein Flugzeug besitzen konnte und schätzte sie nach der He 177 als die größte Fehlentwicklung der Luftwaffe im ganzen Krieg ein. "Sogar die überarbeitete Me 410 erfüllte nicht alle unsere Hoffnungen." Die Me 210, eine sauber aussehende Konstruktion, die der de Havilland Mosquito ähnelte, wurde Ende 1941 an der russischen Front eingesetzt, über Westeuropa erschien sie jedoch erst im Sommer 1942; damals wurde eine Maschine von einer Typhoon über der englischen Südküste abgeschossen. Die erste Serienversion, die Me 210 A, wurde von zwei 1395 PS DB 601F 12 Zylinder V-Motoren angetrieben, an deren Stelle in der Me 210 C DB 605 B Triebwerke traten. Man machte zahlreiche Versuche, um mit verschiedenen Rumpflängen und Leitwerksanordnungen die Mängel des Flugzeugs zu beheben, jedoch mit wenig Erfolg. Trotz ihrer Tücken wurde die Maschine als Jagd-, Tiefangriffs- und Aufklärungsflugzeug in den Truppendienst gepreßt, doch nach zahlreichen tödlichen Abstürzen mußte sogar das RLM die Unbrauchbarkeit zugeben und die Produktion stoppen."

Fritz Wendel a Messerschmitt főtesztpilója mondta, hogy a He177-es után a leg"tévesebb" fejlesztés volt, és a legkevésbe sem kívánatos tulajdonságokkal rendelkezett. A továbbejlesztett 410-es sem felelt meg az elvárásoknak. Ennek ellenére "beerőszakolták" a szolgálatba, vadász, mélytámadó (gondolom a csatarepülő szó a helyes fordítás) és felderítő gépként. De a sok halálos baleset után az RLM (Birodalmi Légügyi Minisztérium) is belátta használhatatlanságát, és leállította a gyártást.

A szövegből nem derül ki, hogy konkrétan a dugóhúzós esetek miatt lett volna rossz a gép, de egy részen azt írja, hogy rengeteg kísérletet végeztek különféle törzshosszakkal, és vezérsík elhelyezésekkel, hogy a gép gyengéit kijavítsák, de ez nem járt túl sok sikerrel.
1344 levél
Válasz 03.11.14. 13:58 #304
yerico
Ne törj le, Aruns már csak ilyen.

Amúgy megtaláltam az idézetet, igaz, csak angol formában:

"The Me 210 was the greatest miss-construction beside the He 177" said Fritz Wendel, chief test pilot of the Messerschmidt AG.

Bár valószínűleg csak egy hozzá nem értő valaki lehetett, hiszen ő csak a MesserschmitT tesztpilótája volt, nem pedig szuper magyar pilóta, márpedig mint tudjuk tőlük, az Me-210 az bizony jó gép volt.
4695 levél
Válasz 03.11.14. 13:47 #303
szedrencs
Néhány érdekességet bekopizok:

Gyártási darabszámok:
Messerschmitt Me 210 348db
Messerschmitt Me 410 1642db

összehasonlításképpen:
Messerschmitt Bf 109 30570db
Focke-Wulf Fw 190 19999db
Junkers Ju 88 15000db
Junkers Ju 87 5700db

Illetve a német repülőgépgyártás adatai:

1939 2518
1940 10247
1941 13005
1942 15574
1943 24947
1944 40288
1945 7570

Szerintem itt látszik igazán, mit is ért el Speer. Ha tudjátok olvassátok el a visszaemlékezéseit. Nagyon érdekes és jó könyv, volt szerencsém németül elolvasni mind az ezervalahány oldalt.

Forrás:
LuftArchiv.de
4695 levél
Válasz 03.11.14. 13:35 #302
szedrencs
Én úgy tudom, hogy mind a 210-est, mind a 410-est nagy sikerrel használták a német éjjelivedászok, úgyhogy annyira nem lehetett szar konstrukció, ha megnézitek, hogy milyen eredményeket értek el ezek a pilóták.

"Wilde Sau" valakinek mond valamit?
417 levél
Válasz 03.11.14. 13:24 #301
privateryan
"Át kellett tervezni kicsit, de egyáltalán nem volt rossz konstrukció."- Az hogy az elso szeriaju gepek iszonyatosan konnyen mentek dugohuzoba es csak nehezen lehetett kiszedni belole az nekem eleg hibasnak tunik es a nemetek csak reszben tudtak megoldani.

"Az arányokról meg annyit, hogy a magyar gyártásnak kb. 2/3-a lett a magyar légierőé"-A szerzodes szerint lett volna a nemeteke a gepek 2/3-a

"Nem a németek sózták ránk a 'szart'"-Nem a szart soztak rank, hanem csak a terveket.

Egyebkent ha a hozza nem erto megjegyzeseimmel a lelkedbe tapostam volna akkor bocs, az oldal cimet ahol olvastam mar elfelejtettem de ggyaltalan nem biztos hogy pontos informaciokat adtak.
Szoval ha barkit rettento gonosz modon felrevezettem volna akkor nagyon szegyenlem magam es ezennel atadom a terepet a hozza ertoknak
Life is short, drink faster!
1344 levél
Válasz 03.11.14. 13:13 #300
yerico

offtopic
"ez baromság", "ez ostobaság".
Nem lepődtem meg, tőled ez várható.

ontopic

"Ezzel párhuzamosan a csepeli üzemekben máris megkezdték a repülõgépgyártáshoz szükséges speciális szerszámok készítését, hiszen a Honvédelmi Minisztérium addigra aláírta a németekkel az elsõ gyártási szerzõdéseket, miszerint a magyar üzemekbõl Me 210 és 109 tipúsú repülõsárkányok, illetve DB-605-ös repülõgépmotorok kerülnek ki.
A gondos és a legnagyobb titokban tartott elõkészületek nyomán 1941 augusztusában hozzáláttak a Dunai Repülõgépgyár Rt. mûhelyeinek, üzemcsarnokainak építéséhez Szigetszentmiklóson és a Horthy-ligetben. A csepeli sárkányosztályon a gyártási elõkészületek folytak, elkezdték a Me 210 Ca-1 repülõgép terveinek másolását, a mûszaki fordítások elvégzését, a leendõ szerelõk kiképzését.

Az elsõ harci repülõgépek gyártása csak a következõ tavasszal, márciusban-áprilisban kezdõdött el. Kováts Lajos történész, a Dunai Repülõgépgyár Rt. története címû könyvében rögzíti, hogy az elsõ Me 210-Ca-1 repülõgép 1942. december 21-én emelkedett magasba. Jelzése RF+PA volt. A gép berepülõpilótája Eszenyi Dénes százados volt.

A magyar repülõgépgyártás sorsa lényegében 1944 áprilisában eldõlt, amikor 3-án és 13-án angol-amerikai repülõgépek bombatámadást hajtottak végre a repülõtér és a szerelõcsarnokok ellen. Noha a kevés épségben maradt szerelõüzemet a katonák elõbb a budatétényi és a kõbányai pincékbe telepítették át, s folytatták a motor- és alkatrészgyártást, 1944 decemberétõl már "bécsi Dunai iroda" néven mûködtették egészen a háború végéig.

(Forrás: Kováts Lajos: A Dunai Repülõgépgyár Rt. története, 1985.)

Szerzõ: Tóth János "

http://www.csepel-sziget.hu/tortenelem/harcirepulo.htm

" 1943-tól német tõkeérdekeltségekkel új repülõgépépítõ gyárak is létesültek Magyarország területén, amelyeknek feladatuk volt a lebombázott német gyárak termelését pótolni. A Csepel-sziget közepén, Tököl mellett, Dunai Repülõgépgyár Rt. néven létesült gyár és gyári repülõtér Messerschmitt Me 210 típusú, kétmotoros, kétüléses rombolók gyártására rendezkedett be. A Messerschmitt gépek 1475 LE-s Daimler-Benz, DB 605 folyadékhûtéses motorját a WM gyártotta. A Dunai Repülõgépgyár 1944 elején már napi egy gépet gyártott, de az elkészült 270-bõl csak kb. 170 került a magyar légierõ állományába, a többit a németek vitték el. Ugyanebben az idõpontban a kibõvített gyári vagon-gyári repülõgépüzemben Messerschmitt Bf 109G együléses, egymotoros vadászgépeket gyártottak sorozatban, hasonló feltételekkel. Az elkészült 609 gépbõl csak kb. 240 került magyar alakulatokhoz a 2/1, 1/4 és 1/1 felszerelésére."

http://www.huaf.hu/tortenetunk/mvh.html

Az egyik szerint 1942-től gyártották, a másik szerint 1943-ban létesült a gyár. Most akkor kinek van igaza?

7034 levél
Válasz 03.11.14. 11:04 #299
Aruns
Nem tudom hol néztél utána, de ez baromság. Át kellett tervezni kicsit, de egyáltalán nem volt rossz konstrukció. A 410-es miniimálisan tért el tőle(erősebb motor és a későbbi 210-es sorozatok szárny hátranyilazását is megszűntették, szóval ez PONTOSAN úgy nézett ki, mint az első 210-es szériák), az átnevezésnek is inkább pszichológiai okai voltak.
Ismerek pár volt 210-es pilótát, senki sem panaszkodott a gépre. A legnagyobb tapasztalatú magyar berepölőpilótáknak is tetszett(talán ők kevésbé voltak jól tájékozottak, mint ti?).

A terveket nem 44-ben addták át, ez ostobaság. A magyar Messzer program már eleve úgy indult, hogy a 109 és a 110 felváltására annak korszerűbb utódtípusa (mikor a szerződéseket aláírták, még nem derültek ki a korai 210-es problémák). Nem a németek sózták ránk a 'szart'.
Az első magyarpéldányok 42 végén, 43 elején készültek el (ha jól emlékszem, 43 legelején repülték be őket). Tessék utána nézni, fejből nem tudom.
A magyarok pedig nem a félig kész német gépeket vették meg. Ezek itt az utolsó csavarig, a festékig teljesen magyar gyártásúak voltak, kivéve a gépágyúkat és a géppuskákat - ezek jöttek Németországból. A típusjelzésük 210 Ca-1 volt. A D a felderítőváltozat jelzése volt.
Az arányokról meg annyit, hogy a magyar gyártásnak kb. 2/3-a lett a magyar légierőé.
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
1344 levél
Válasz 03.11.14. 10:27 #298
yerico
A németek egész pontosan 90 darab legyártása után abbahagyták az Me-210 gyártását, mert azonnal dugóhúzóba esett, onnan pedig nehezen lehetett kihozni, a motorok pedig megbízhatatlanok voltak. Alapjában véve egy teljesen elhibázott tervezés volt. 90 darab után a már megkezdett párszáz darabot egyszerűen félbehagyták, és otthagyták a gyárban. Ekkor jöttek a magyarok, akiknek kellett volna néminemű korszerű repülőeszköz. Megvették a félkész gépeket, itthon "kicsit" áttervezték, új motort kapott, és elkezdték gyártani, valóban 2/1 arányban német / magyar rendelésre. Az itthon gyártott gép a Me-210C nevet kapta, a németeknél ez Me-210D néven lett rendszeresítve. Kb. 250 gépet szereltek össze Magyarországon. Közben a németek is áttervezték, ez lett az Me-410.
Azt hiszem, ez nyugodtan lehet bukásnak nevezni, mert az Me-110 leváltására tervezték, de 90 darab legyártása után kénytelenek voltak az "öreg" 110-et korszerűsíteni, és újra gyártani.
Nem tudom, ki mondta pontosan, hogy a német légierő legnagyobb tévedése volt az Me-210. Egész pontosan úgy szólt, hogy a He-177 a német légierő második legnagyobb tévedése volt az Me-210 után.
1344 levél
Válasz 03.11.14. 10:06 #297
yerico
Hol kapsz te még mindig Top Gunt? Pécsen elérhetetlen, egyetlen egy újságárushoz sem érkezik. A honlap szintén elérhetetlen. Az újságosok szerint rendelni sem lehet - ergo megszűnt.
1344 levél
Válasz 03.11.14. 10:04 #296
yerico
Nekem az összes Top Gun megvan 1 szám híján egészen a megszűnésig, Aranysas meg mind. Tény, hogy 1990-ben, mikor elindult a Top Gun, akkor rettentően újszerű volt, és nagyon érdekes. Később kicsit laposodott, aztán 1996-ra újra emelkedett a színvonal, majd 2000-től megint süllyedt.
417 levél
Válasz 03.11.14. 09:33 #295
privateryan
Igen a 747-est foleg ballisztikus raketak ellen terveztek mig a foldi valtozatota tuzerseg ellen es a harckocsik vedelmere, az amik allitasa szerint a tesztek njo eredmennyel zarultak tobb kilott 105 mm-es lovedeket is megsemmisitettek a celba erkezes elott.
Durva mi?

Ezt a fegyverrendszert leginkabb az amerikai haditengereszet Phalanx rendszerehez lehetne hasonlitani, csak az modjuk cirkaloraketaknal kisebb fegyvert nehezen tud hatastalanitani. MOndjuk volt mar ra pelda hogy egy hadgyakorlat alkalmaval eltelaltak egy Mk.82-es bombat a levegoben(!)
Life is short, drink faster!
4293 levél
Válasz 03.11.14. 08:53 #294
KoKo
Stukáknak tényleg nagyobb volt a pszichikai hatása, mint a tényleges eredmények. Habár tuti,hogy elkezdett rettegni mindenki,amikor meghallották a szirénákat. Főleg a polgári lakosság.

747-es lézeres védelem az balisztikus rakéták ellenn van, nem?!

Amúgy gondoljatok bele,mennyi lezárt terület lehet a világban?! Olyan. mint amit mityku mondott.
No other way but down!
417 levél
Válasz 03.11.14. 07:43 #293
privateryan
Utana neztem a webwn az Me210-nek.
A nemetek azert nem szerettek mert a sarkanya tul instabil volt es megbizhatatlan ezert nehany szaz darab utan leallitottak a szeriat.
Kesobb attaerveztek de ez s lett sokkal jobb.1944-ben atadtak a terveket a magyaroknak, mi is atterveztuk es kiderult hogy egy egesz jo felderito,gyors/zuhano bombazo,nehez vadasz lett belole. a Haboru vegeig epitettek es hasnaltak.Egyebkent a kegyartott peldanyok 2/3-a ment a nemeteknek 1/3 meg maradt nekunk. de aranyokban szamolva mi sokkal jobban hasznaltuk
Life is short, drink faster!
5397 levél
Válasz 03.11.13. 21:37 #292
Morello
Hali!

Örömmel jelentem, hogy a Panzerkeil honlap újraindult!!

A rengeteg fennakadás és kiszámíthatatlanság miatt új tárhelyre költöztünk, amely immár sokkal gyorsabb és megbízhatóbb, mint az extra.hu volt. Így mostmár frissíteni is folyamatosan tudunk.

Sok feltöltésre váró anyagunk van, valamint hamarosan új, talán még szélesebb közönség előtt publikálásra sem került képek várhatók!!

Frissítettük a makett galériát is, és továbbra is várjuk jól sikerült makettjeitek, diorámáitok képeit, amelyeket közzéteszünk a világhálón, ha megfelelő minőségűnek ítéljük őket. II. világháborús témájú könyvekről, filmekről, és makett kit-ekről is várunk írásokat, kritikákat. Mindenfajta írást, képet a panzerkeil@dre.hu címre küldjetek!

Honlapunk a továbbiakban a www.panzerkeil.ini.hu címről elérhető! Reméljük, hogy oldalunk továbbra is hasznos információkat tud nyújtani minden érdeklődő számára. Bármilyen kérdésetek, kérésetek, véleményetek van, írjátok meg címünkre, illetve fórumunk is rendelkezésetekre áll!

Üdv

Morello
www.panzerkeil.ini.hu

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.