Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Men of Valor: The Vietnam War (Előzetes)

427 levél
Válasz 03.05.29. 15:20 #43
Spartan Spirit
Mellesleg nem Times, hanem TIME. Nem ugyanaz.
-- Censored --
427 levél
Válasz 03.05.29. 14:57 #42
Spartan Spirit
Ember, minek nézel te engem???!!! Légyszi figyelj már oda kicsikét, mielőtt odamondogatsz valakinek!

Képzeld el, hogy közvetlenül a hozzászólás előtt néztem meg az oldalt. Ha kicsit utánagondolsz, akkor erre magad is rájöhettél volna, mivel a hozzászólásban azt is odaírtam, hogy 1968-nál nem szerepel a Prágai Tavasz. Ezt a kisujjamból szoptam volna??

És igenis a nevezett amerikai törvény vezet 52,6%-kal a magyar felkelés 21,8%-ával szemben! Tessék nyugodtan utánanézni!

Lehet esetleg, hogy te nem láttad a kérdéses oldalt?
-- Censored --
10960 levél
Válasz 03.05.29. 09:12 #41
Lacko
Egy hete még működött... De ne félj nem csak tőled kaptam meg, hanem még egy csomó helyről. Fel sem tűnt, hogy te is elküldted
5397 levél
Válasz 03.05.29. 08:55 #40
Morello
Khhmmm... azt a spam-et én küldtem
Soha nem szoktam ilyeneket küldözgetni, de ezt azért küldtem tovább, mert nem olyan "hússzor járta körbe a világoz", hanem egy ismerősöm küldte nekem, én meg csak tovább küldtem. Meg aztán a téma is érdekes volt, nem csak amoyan csőbehúzás.
Egyébként úgy láttam már nem él az a link a Times-on, nemtom mi lett végül a dologból...
10960 levél
Válasz 03.05.29. 08:27 #39
Lacko
Azért én a helyedben elmennék a Times oldalára és megnézném, hogy amit spam e-mailben kaptam az igaz-e egyáltalán. Én is megkaptam ezt a levelet, elmentem és messze a magyar forradalom vezet abban a bizonyos szavazásban. Persze attól még odaszavatam még egyet, de az ilyen spam-ek, hogy rákos kislány, meg hidralika... főleg ha dátum nélküliek, akkor szart sem érnek.
427 levél
Válasz 03.05.28. 21:21 #38
Spartan Spirit
Corvin Square, Airport of Tokol... Brrrrrrrrrrrrrrr. Én azonnal átírnám az összes budapesti helynevet magyarra, ha lehetne. Pusztán hitelességi okokból. Meg hogy fokozzam a feelinget. Bevenném magam a Várba, oszt onnan, a magasból lőném a ruszkikat. Meg az alagútrendszerben kvékelnék. De szép is lenne egy ilyen játék! Álmodozunk itt... USA-ban nem is tudják, hogy volt itt egy '56. Akkor se nagyon tudták... Úgyhogy egy ilyen játék gazdasági csőd lenne.
-- Censored --
5397 levél
Válasz 03.05.28. 20:53 #37
Morello
Istenem, milyet nyomulnék egy olyan játékkal (FPS, RTS, mindegy), amelyben Mololotov coctails-t szórhatnék a T-34-esekbe befelé, és a találat valószínűsége Uncle Szabo XP-i számán múlna, vagy Gergely Pongratz szerepében rohangálhatnék a Corvin Square-i barikádokon egy PPS-t szorongatva, esetleg Pal Maleter-t kísérhetném a The Airport of Tokol című küldetésben...
Ehhh, de jó lenne
427 levél
Válasz 03.05.28. 13:16 #36
Spartan Spirit
Szedrencs: Te ezen még csodálkozol?
-- Censored --
427 levél
Válasz 03.05.28. 13:11 #35
Spartan Spirit
Figyu, hol itten a tévedés??? Amit leírtam, az sajnos mind igaz, a véleményemet pedig vállalom ezzel kapcsolatban is.

Amit te mondasz, az is mind igaz, de nem cáfolja az általam leírtak valóságtartalmát. Sőt, annak a logikus folyománya, amiről írtam.

Mivel olyan a trend a játékpiacon (pontosabban: az emberek fejében!) amilyen, ahhoz kell alkalmazkodni. A csehek ügyesek, kihasználják a lehetőségeiket. Hát persze hogy igazuk van. Mondtam, hogy nem tehetnek a helyzetről, ők csak meg akarnak élni belőle.

Hogy a világban csak így lehet most nyomulni, ahogy a cseh játékfejlesztők teszik, az tényvaló , ezt senki nem vitatja. Épp csak azt merészeltem mondani, hogy szerintem jobb lenne, ha az emberek úgy általában (Amerikában meg különösképpen) egy kicsit nyitottabbak lennének a világra, a más kultúrákra, a másik emberre. Ha elutaznak egy másik kontinensre, akkor nem hamburgert ennének és kólát innának, hanem kipróbálnának valami helyi specialitást. És örülnének akkor is, amikor a helyi sajátosságokra épülő, máshol hitelesen el sem készíthető unikális játékokkal játszhatnának a PC-jükön is, nem pedig ugyanannak a (HAZAI) témának a századszor előkapart változatával.

De ismétlem: ez csak az én vágyálmom. Most már vili?
-- Censored --
4695 levél
Válasz 03.05.28. 13:10 #34
szedrencs
Tudjátok mi a legdurvább hazudós játék? Az Army Operations.
(Bár elnézzük neki, mert az amcsi hadsereg pénzelte.)

De nagyon durva:
A saját csapatodat mindig jenkinek látod, az ellenfél csapatát meg mindig arabnak.

Én ezen teljesen leakadtam.
10960 levél
Válasz 03.05.28. 12:42 #33
Lacko
Ebben tévedsz! A csehek baromi jó ország imázst építenek a játékaikon keresztűl. Ha huszitás játékot készítenének, soha senki nem venné meg az óceán túloldalán. Mivel azonban amerikai témákat vesznek elő, ezrt játszanak vele mindenhol ÉS (ezaz és nagyon fontos) tele van kis utalással a játékaik arra, hogy a csehek mennyire faszányos csodagyerekek. Pl az Operation Flashpointban a rádióból a hírek alatt az szól, hogy Csehszlovákia legyőzte a kanadai hokicsapatot. Az amerikaiak fejében az van, hogy a hokiban a kanadaiak a legjobbak. És ha azt hallják, hogy a csehek legyőzték őket, akkor az marad meg bennük, hogy ezek a csehek szupermanek. vagy a Hidden and Dangerous-ben hülyére dicsérik a ZB géppuskát, ami ugye cseh gyártmány. A Vietcongban használatos legjobb fegyver pedig az az AK, amit csehországban gyártottak abban az időben...
Minden játékukban van egy kis utalás arra, hogy mennyire überkirály gyerekek a csehek. Ez szép lassan be fog szivárogni a felnövekvő amerikaiak agyába, és amikor 5 év múlva üzletember lesz és döntenie kell egy magyar vagy egy cseh beszállító között, akkor tudat alat a cseh mellett fog dönteni, hiszen ezek készítették azt a Tátra teherautót, amivel az OpFlashben nyomultam...

Szerintem a csehek sokkal jobban csinálják, mint mi.. Mi magyarok meg mit teszünk bele a játékainkba? A Heaegemoniaba azt, hogy egy D-209-es ügynök a miniszterelnökünk...
Más játékokba még ennyit sem...
427 levél
Válasz 03.05.28. 12:02 #32
Spartan Spirit
Itt valami fogalomzavar lesz. Tudtommal játékokról van szó, azokban meg vastagon ott van a politika, sőt: a legfrissebb trendek is tettenérhetők bennük. Elég gyors a reakcióidejük.

Ha tehát ezzel foglalkozik valaki, akkor nem cipőt tesz az asztalra, hanem egy létező problémát vet fel.

A magyar pol. viszonyokat amúgy sem piszkáljuk.
-- Censored --
8067 levél
Válasz 03.05.28. 11:52 #31
Gerry
A Matávot, és a netezés árait, ergo a sok elcseszett miniszreri rendeletet leszámítva nincs benne. Hál' istennek.
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
427 levél
Válasz 03.05.28. 11:51 #30
Spartan Spirit
Mi az, hogy ne vigyünk politikát a számítástechnikába??? Hiszen már benne van!
-- Censored --
427 levél
Válasz 03.05.28. 11:47 #29
Spartan Spirit
Pedig ezzel micsoda reklámot lehetne csinálni az említett eseményeknek, és ezáltal az illető népnek is! Igazán rájuk meg ránk férne.

1956-ról a világ legnagyobb részén nem a magyar forradalom vérbe fojtása jut az emberek eszébe, hanem pl. Amerikában az államok közötti autópályák létesítését lehetővé tevő jogszabály elfogadása, amint azt a Time magazin honlapján tartott internetes szavazás eredménye mutatja. 1968-nál a Prágai Tavasz nem is szerepel.

De nem: a kitűnő cseh fejlesztők inkább amerikai stílusban gengszerkednek meg vietnami kommandóznak, pedig abból már így is volt elég. Ahelyett, hogy csinálnának mondjuk egy klassz huszitás játékot lepipálva a Medieval: Total Wart!

Jól van na, nem az ő hibájuk ez az egész szarság.
-- Censored --
8067 levél
Válasz 03.05.28. 11:44 #28
Gerry
Nos, ezzel egyet is értek (bár le ezekkel az ellenforradalmistákkal!!). Sőt, azzal is egyetértek, hogy a politikát lehetőleg ne vigyük bele a számítástechnikába. Ugyanakkor néha-néha, egy egy apró csipkelődés elejéig talán megngedhető mindez. Hangsújozom, NÉHA.

A hozzászólás eleje pedig a legjobb PR-kat idézi..
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
427 levél
Válasz 03.05.28. 11:16 #27
Spartan Spirit
Hát igen, ez így van. És milyen kár, hogy így van...

Mennyivel érdekesebb játékok születnének, mennyivel színesebb lenne a játékok palettája, ha minden nép fejlesztői helyi specialitásokkal rukkolnának elő: a csehek a Prágai Tavasszal akár, a magyarok '56-tal és így tovább. Persze ritkán van ilyesmire is példa, de azért a döntő szót tényleg a pénz mondja ki.

Amerika uniformizáló hatása itt is megtette a magáét...
-- Censored --
10960 levél
Válasz 03.05.28. 09:41 #26
Lacko
Morello, elgondolkoztam azok a kijelentéseden, hogy ez ma a trend. És tényleg, tök igazad van! Mi vesz rá egy hiper-szuper cseh csapatot arra, hogy Vietnámról készítsen ennyire jó játékot, mint a VC, ahelyett, hogy mondjuk a Prágai Tavaszról? Hát naná, hogy a pénz.
5397 levél
Válasz 03.05.27. 22:36 #25
Morello
Látod, ez teljesen igaz! Én főleg a politikai ideológiára értettem amit írtam, de amit Te írtál, az teljesen jogos
427 levél
Válasz 03.05.27. 21:48 #24
Spartan Spirit
Remélem, nem voltam félreérthető: itt nem politikai ideológiákról van szó! Egy 'Mentsük meg a III. Birodalmat' jellegű játékban nem az lenne a veszélyes, hogy nácivá válik valaki. Egyáltalán nem erről van szó. Nem akarom részletezni a dolgot, csak egyet emelek ki, hogy megvilágítsam a lényeget: az ölés bűn. Ebből pl. elég rendesen kinevelnek ezek a játékok.
-- Censored --
427 levél
Válasz 03.05.27. 21:21 #23
Spartan Spirit
Hogy az FPS-eknek nincs ideológiai hátterük? Háááááát...

Én ebben nem vagyok olyan biztos. A készítők csak a trendet követik, 'pusztán szórakoztatni' akarnak, de itt már nem lehet jóhiszeműnek lenni. Nem, régóta nem lehet. A trend, amit követnek, ugyanis egyáltalán nem céltalan és egyáltalán nem jóhiszemű. Itten bizony az emberi alapértékek válságáról van szó, ha szabad egyáltalán ilyen fellengzősen, talán elcsépelten fogalmaznom. De sajnos ez fedi leginkább a lényeget.

Egyszóval szerintem a játékkészítők nem tudatosan keverik ki az ideológiai mondanivalót, hanem csak hűséges kiszolgálói a modern áramlatoknak, amelyek viszont nagyon is egyértelmű ideológiát képviselnek, amely így kőkeményen ott van a játékokban is. És ez aztán szépen észrevétlenül kisgyerekkortól a gyanútlan playerek részévé válik...
-- Censored --
427 levél
Válasz 03.05.27. 21:16 #22
Spartan Spirit
Igen, erre a személyességre utaltam én is az előbb. Meg aztán az amerikai célfogyasztók túl borzalmasnak éreznék, hogy egy amerikai katonát is csak úgy meg lehessen gyilkolni, és miért pont ők tegyék ezt, amikor egy 'németegyenlőnácit' vagy egy 'sárga majmot' (japán, vietnami arrafelé egyremegy) sokkal kellemesebb érzés megölni.

Hát ez van.
-- Censored --
5397 levél
Válasz 03.05.27. 20:42 #21
Morello
Talán azért van, mert az RTS-ekben elég személytelen a harc, az egyik Panther kilövi a Sherman-t, az egyik ejtőernyős raj megtámad egy SS brigádot, szenvednek 3 főnyi veszteséget, stb.

Azt érzik kellemetlenebbnek, ha FPS-ben rohangálsz, mert ott (szerintük) sértően veszi ki magát, ha az AK-val szíven lövöd a bátor amerikait, akinek minden vágya az lett volna hogy a világbékét és a demokráciát védje, a síró gyerekek buksiját simogassa, és vitézül tisztelegjen elesett bajtársai sírjánál, akik az aljas kommunista/fasiszta/terrorista egyének ellen harcoltak, vagyis ellened...

Ezt egyszer asszem már leírtam, hogy az FPS-eknek sincsenek igazi ideológiai hátterei, mindenki a játék élményéért játszik velük, és nem azért, hogy na most végre megvédem az árja fajt/Führert/Ho Si-Minh-t, stb
427 levél
Válasz 03.05.27. 20:10 #20
Spartan Spirit
Tényleg minimum lenne, hogy a másik féllel, ezúttal a vietnamiakkal, is lehessen játszani. Érdekes probléma ez: az RTS-ekben játszhatók az USA ellenségei, az FPS-ekben többnyire nem. Talán nem akarják, hogy túl sokan ráérezzenek az ízére (persze csak virtuálisan, de akkor is), hogy milyen érzés szemtől szemben agyonlőni egy amerikai katonát, aki éppen meg akarja menteni a világot. (Kitől is? )

Apropó világmegmentés. Talán ismeritek a 'Manifest Destiny' (nyilvánvaló elrendelés) kifejezését, ami a jenki küldetéstudat verbális megjelenése volt még egy előző világkorszakból. Ez a nagy öntudat mára globális méretűre hízott. És az amik képesek halálosan komolyan venni. Nekik igazi küldetéstudatuk van az egész világgal szemben.

És ez sajnos szépen rímel a "Ma miénk Németország, holnap az egész világ" szlogenre. Mások a francia forradalom intézményeinek exportjára asszociálnak inkább, de én ezt a fentit sokkal igazabbnak érzem.
-- Censored --
5397 levél
Válasz 03.05.27. 19:34 #19
Morello
Én is így vagyok vele, a fölösleges durvaság nyilván értelmetlen lenne, ráadásul a cikk minősége rovására menne!!

Meg valóban, ez a cikk a játékról szólt, ami önmagában nem tehet arról hogy mi a trend (közvetlenül még maguk a fejlesztők sem). Szal erről is lehet írni, akár keményebb hangvételű cikkeket (de persze nem durvát), de inkább egy külön cikkben, nem egy játék kritikában / előzetesben
427 levél
Válasz 03.05.27. 19:26 #18
Spartan Spirit
A finomsággal egyetértek. Az udvarias hangú kritika gyilkos fegyver, míg a durvaság a megtámadott mellett kelt szimpátiát.

Ezt így előrebocsátva egyetértek a cikk hangsúlyaival, bár én a magam részéről kissé többet mértem volna a játék eszmei mondanivalójával és szellemi színvonalával kapcsolatos finoman gyilkoló kritikából. De végtére is a cikk célja nem az erkölcsi megsemmisítés, hanem a bemutatás/kedvcsinálás volt, úgyhogy nem emelek kifogást.

Az amerikaiak által vízionált Vietnam-sztori egyébként érdekes esete a történelemhamisításnak, de erről majd inkább a Vietnam topicban írok.
-- Censored --
10960 levél
Válasz 03.05.27. 10:37 #17
Lacko
Csak tudni kell jó helyen használni. Akkor nem számít off topicnak. Ez az a finomság, amiről lentebb értekeztem...
5397 levél
Válasz 03.05.27. 10:26 #16
Morello
Gyakorlatilag (max. a grafikán kivül) majdnem minden u.a. lesz mint a VC-ben.

Ezzel a hidralika vagy mittudomén témájával pssszt, mert Dino már ránk szólt hogy ne árasszunk minden topicot el ezzel
Szal ha a kartács az úsztatott beton meg a hidralika témájára kíváncsi, azt inkább a Szalacsi topicban vesézzük ki (mert te is kapsz egy dorgáló levelet Dinotól)
10960 levél
Válasz 03.05.27. 10:18 #15
Lacko
ONTOPIC: Raktam ki képeket a játékból. Egyre erősebb a gyanum, hogy tök ugyan azok a feladatok lesznek, mint a VC-ben. És még a látvány se lesz szebb... pssszzzzt! De most komolyan, hiába a HL motor vagymittomén hidralika, akkor is sokkal lenyűgözőbbek a VC dzsungeljei (betűző napfény a fákon át, virágok, pillangók, indák...)
10960 levél
Válasz 03.05.27. 08:54 #14
Lacko
Asztapaszta! Mi van itt, forradalom?!?!?!
Ez esetben kénytelen vagyok a sötét ellenforrdalmi erőkhöz csatlakoznom: tökéletesen igaza van Dinonak és tök jó, hogy ő ennyire hidegfejű és objektív tud maradni, amikor korrektúráz (vagy ha a forradalmároknak jobban tetszik: cenzúráz) egy cikket. A PC Dome emiatt a visszafogottabb stílusa miatt annyira igényes. Vannak olyan magazinok is, ahol más a stílus, fikázás, durvább kifejezések. Szerintem pont ezért jó a Dome, hogy itt visszafogottabb a hangvétel. Ráadásul a csendesebb stílus sokkal jobban ki tudja domborítani - már persze ha ügyes az író - egy játék (vagy jelen esetben egy ideológia) rossz oldalát, ha finoman, csipkelődve írja le, őgy, hogy csak az érti aki a sorok között olvas. Az a különbség a profi és az amatőr között, hogy a profi úgy képes fikázni valakit, hogy közben az illető azt hiszi dicsérik
5397 levél
Válasz 03.05.26. 18:18 #13
Morello
A 2 lépés előre-1 vissza témáját nem igazán értem. Kifejtenéd bővebben, szedrencs kartács?
2150 levél
Válasz 03.05.26. 18:16 #12
darkforce
Látom a hangulat megvan az ilyen amcsigyerek a faszagyerek tipusu gámákhoz, énis valahogy így viszonyulok hozzá.

Lacko : cseh fps-k közt ott volt az OFP is amikkel játszottál ? =)

Szerintem az összes játéka ennek a cégnek már inkább bőrlenyúzás, mintsem eredeti új alkotás, a régi ötleteket rakják a kornak megfelelő környezetbe (szép grafika stb.), de valahogy lényegében nem sokat szoktak előrelépni ezek a játékok, néhány kivételtől eltekintve. Nemértem a fejlesztőket se, hogy miért csinálnak egy olyan játékot, ami előreláthatólag nem fogja meghaladni a már megjelent konkurenciát. (Habár ez történt a Blitzkrieggel is, meg is szívták miatta a készitők).
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
4695 levél
Válasz 03.05.26. 17:17 #11
szedrencs
Egyébként jó lett, kár hogy a vietkongok megint csak "sárga ferdeszemű ördögök" (Rettegj Micukó szintjén szerepelnek, de furcsa is lenne.

Na mindegy, a témát eléggé kiveséztük a másik topicon. Sőt, jól el is kanyarodtunk tőle.

Azért ilyen 2 lépés előre, 1 vissza feelingem volt, mikor olvastam a cikket, de ez már a saját hülyeségem. (Tudom, írjak jobbat
8067 levél
Válasz 03.05.26. 17:15 #10
Gerry
Nna. Én az AC ismertetőjénél el is harátoztam, meg is csináltam egy kissebfajta kitételt, s Dino el is határozta, és ki is vágta sebtiben.
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
5397 levél
Válasz 03.05.26. 16:19 #9
Morello
Én nem azt határoztam el hogy fúúúú most úgy megírom, hanem azt hogy egy ilyen kitételt beleveszek, vagyis hogy a tökéletességem tele van ezzel a felfogással. Ennél mélyebbre (pláne politikai mélységekbe) már nem akartam belemenni
10960 levél
Válasz 03.05.26. 16:17 #8
Lacko
Ennél többet nehéz szalonképesen (politikailag korrekt módon) beleszőni. Én is mindig elhatározom, hogy fúúúú most úgy megírom, de úgy! Aztán csak igen finoman célzok rá...

Azért örülök, hogy ez a kitétel belekerült ebbe a cikkbe.
8067 levél
Válasz 03.05.26. 16:11 #7
Gerry
Borzalmas.
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
5397 levél
Válasz 03.05.26. 16:10 #6
Morello
"Talán az egyetlen dolog, amiben egy ilyen valós történéseken alapuló FPS játék előreléphetne, az a „szitává lövöm az összes sárgát, mert én vagyok az amerikai faszagyerek, háháhᔠtípusú felfogás mellőzése lenne. Mert hiába a realisztikus játékmenet, a végén úgyis mindig ez sül ki belőle, lásd MOHAA. De azt hiszem, ennek az esélyét meg lehet előre jósolni. Jómagam kíváncsi vagyok, megélem-e még valaha azt, hogy egy II. világháborús vagy vietnámi játékban az amcsik számára ellenséges oldalról IS lehessen egyjátékos módban nyomulni, küldetéseket végrehajtani. Na de ne álmodozzunk... "

Ez amolyan mérsékeltebb harci láng, a célnak sztem megfelel. Ha még ennél is jobban lángolna, az már nem biztos hogy szalonképes lenne
4695 levél
Válasz 03.05.26. 15:58 #5
szedrencs
Morello hol marad a harcia láng, amit a "miért ilyen...vietnámi témájú gamék" topicban ígértél?

Dino húzott belőle?
5397 levél
Válasz 03.05.26. 15:30 #4
Morello
Szerintem sem fog a Vietcong fölé kerekedni, ahhoz valami különlegességet kellene nyújtani, ami a másikban nem volt. Max. a grafikája lehet szebb, sztem is
11867 levél
Válasz 03.05.26. 14:51 #3
RASTA guy
Jó lesz a game
sakálemberek...
10960 levél
Válasz 03.05.26. 11:11 #2
Lacko
Szerintem nem fogja megütni a Vietcong minőségét. Szebb lehet, hogy lesz, de jobb, élvezetesebb, hangulatosabb biztosan nem. Ezt abból gondolom, hogy játszottam már néhány cseh FPS-sel és a MOHAA két részét is végignyomtam...
5397 levél
Válasz 03.05.26. 09:31 #1
Morello
Várom a véleményeket a cikkben leírtakkal kapcsolatban

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.