Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» AMit a Kispolskiról feltétlen tudni kell

20333 levél
Válasz 03.06.27. 22:45 #15
Z-Master
lol a dumák!
3275 levél
Válasz 03.06.27. 22:18 #14
FOxygene
Öreganyámnak van egy és el akarja adni,ő az első tulaj,garázsban tárolt,képzelhetitek hogy szét van hajtva egy 80 éves öregasszony által ,vadi új szinte,rendszeresen saját szerelője nézi át,szóval tökéletes a járgány,világossárgásbarna színű,új gumikkal.

/Épp bent ültem amikor elszállt az egyik hátsó,és öreganyám alig tudta az úton tartani,kicsit reszkedtem a szembeforgalomtól.
A felniig lefoszlott./

Elég drágán adja a nagymuter:Asszem 300e Ft-ért.
Akinek kell szóljon.


"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
1280 levél
Válasz 03.06.24. 22:14 #13
Loeb
Szerinted a "Motorosfotelnek" lenne esélye a Trabival szemben! ÁÁÁÁ ez kizárt!
Repülőjegy 184 Euro.. Autóbérlés 271 Euro.. Rálépni a világ leghíresebb Special Stage-re... Felbecsülhetetlen! 2007 Neste Rally
877 levél
Válasz 03.06.24. 17:27 #12
NF
5000 000 000 éves szöveg kabe harmadikos koromban olvastam az iskolaujságban
1610 levél
Válasz 03.06.24. 17:25 #11
MaJiN GoTeNkS

látom 2 óra alatt nagy lett az érdeklődés
Susnyás - Be
712 levél
Válasz 03.06.24. 16:48 #10
_IronStorm_
Kéne nyitni egy kispolák a.k.a kispolski vs. trabant topicot is>D
3167 levél
Válasz 03.06.24. 16:44 #9
'Tacker Takk'
Az a jó ebben az autóba, hogyha kifogy a benzin, egyszerűen felkapod a hátadra és elviszed a legközelebbi utántöltő állomásra
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
20761 levél
Válasz 03.06.24. 16:34 #8
Eric
Na azért a kispolákkal annyira nem jó utazni, mint egy lepedőn!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
3123 levél
Válasz 03.06.24. 16:17 #7
CybearBoy
LOL
Írni kellene valami ilyesmit a Suzuki Swift-ről is, esetleg a Trabantról...
1970 levél
Válasz 03.06.24. 15:45 #6
Vaszilíj Zajcev
Ellopták a drága jó lengyel bajtársak ötletét az imperialista kapitalista nyugatbérenc ügynökök, majd jó pénzért eladták jogos tulajdonosaiknak a terveket.


Fizika tanárom szerint a Polákkal utazni olyan, mintha egy lepedőn ülve húznának az úton!
divide et impera
20761 levél
Válasz 03.06.24. 15:40 #5
Eric
Punci-Merci
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 03.06.24. 15:38 #4
Eric
Nem véletlenül a digó mérnököket akartál mondani?
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1970 levél
Válasz 03.06.24. 15:27 #3
Vaszilíj Zajcev
Kénytelen vagyok megvédeni lengyel bajtársi mérnökeinknek a KGST égisze alatt végzett kiemelkedő munkásságát.

Jómagam is ezen a tipuson tanultam a vezetés alapjait, hajtottam szegénykét mint állat. Nagyon jó kis autó volt.


divide et impera
20761 levél
Válasz 03.06.24. 15:01 #2
Eric
Elég lett volna, ha belinkeled az autók topicba.
Bár a kipolszki nem feltétlenül az autó kategória...

"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1610 levél
Válasz 03.06.24. 14:14 #1
MaJiN GoTeNkS
Általános jellemzés: A Polski Fiat 126-os valamivel kisebb, mint egy szemeteskonténer és valamivel nagyobb, mint egy bernáthegyi kutya ülve. Alakjára jellemző az úgynevezett 'cseppforma', mert cseppet sem hasonlít a korszerű, kedvező légellenállású nyugati modellekre. E hátrány kiküszöbölésére a gyár ellátta ezt a modellt különféle extrákkal. Az egyik legfontosabb extrából mindjárt négy darab is van. Ez a kerék (mivel a kerék általában kerek és ettől a Polski Fiat 126 kerekei sem térnek el lényegesen, ezért a kerék részletesebb ismertetésétől most eltekintünk) A másik fontos extra a karosszéria, melyet a gyár egyszerre két színben is lefest. Jellemző párosítások: piros-rozsda ; sárga-rozsda ; fehér-rozsda. A harmadik fontos extra a motor, amely a gépjármű hátsó részében foglalja el majdnem a teljes autót.

Beszállás: Most ismerkedjünk meg közelebbről is az autóval! Miután felismertük, hogy kis Polskival van dolgunk, térjünk rá a beszállás kényes műveletére. Ha nincs nálunk a kulcs, jobb híján a kocsit hátunkra véve hátizsákként használhatjuk. Ha nálunk van a kulcs, keressünk egy kis lyukat az autó jobb oldalán. Miután kinyitottuk a tanksapkát és ott nem tudtunk beszállni, keressünk egy másik lyukat kissé előrébb... Hurrá! Ez az! Most nyissuk ki az ajtót és üljünk be! Figyelem: ha történetesen 47 cm-nél szélesebbek vagyunk, az oldalunkat nyomni fogja a sebességváltó, de ha kb. 120 cm szelesek vagyunk, szereljük ki az első üléseket, bal kézzel kormányozzunk, jobb kézzel könyököljünk ki az autó jobb oldalán és a lábunk között váltsunk sebességet! De talán térjünk vissza a beszálláshoz: ha mi ülve elérjük a kosárlabdapalánkot és be akarunk szállni, előtte feltétlenül keressünk fel egy biztosító irodát!

Beszállás után: Ha sikeresen beszálltunk a bal első ülésre, a következőkre kell figyelni:
- amibe a fejünket vertük, az a tető
- amibe a térdünket vertük, az a kormány
- az oldalunkat nyomó sebességváltóról már szóltunk.
Próbáljuk mozdítani a lábfejünket! Ha nem megy, akkor beszorult a lábunk a pedálok alá. Emeljük ki onnan! Most a kulcsot dugjuk a kormány - amibe a térdünket vertük - oldalán lévő lyukba, amely feltűnően hasonlít az ajtón ill. a tanksapkán lévő lyukhoz. (Ha egy nagy kulcstartó miatt a kulcsot nem tudtuk a lyukba dugni, azonnal szálljunk ki és tegyük vissza a levett tanksapkát a helyére!!!) Most fordítsuk el a kulcsot! Meglepő csendet fogunk hallani... Nem, ez nem a teljesen hangszigetelt kiskocsi, hanem a gyújtás. Ahhoz, hogy beindítsuk az autót, kotorásszunk jobb kezünkkel az ülés mellett! Itt három kart találunk; két kicsit és egy nagyot. Húzzuk meg a bal oldali kicsit, aztán lepődjünk meg! Megint nem történt semmi. Persze, mert a szivatót húztuk meg. A kis Polski ugyanis szivatóval indul! Most meghúzhatjuk a másik kis kart is. Gyengébb idegzetű autósoknál bevett szokás, hogy ezután megijednek és messzire szaladnak, aztán hónapokig kúráltatják magukat egy távoli szanatóriumban.

Készüljünk fel hát egy megrázó élményre! Jobb esetben beindul az autó. Rosszabb esetben felrobban. Tegyük fel, hogy beindul! Az az enyhe rángás, ami a fejünket az egyik ablaktól a másikig dobalja, még nem ad aggodalomra okot. Ha azonban gázt adunk, a hang egy Forma-1-es autó hangjával vetekedik és érezhetjük magunk alatt a 24 lóerő tombolását. Talán induljunk is el! Óvatoskodni felesleges, a gyár ezt az autót ellátta kipörgésgátlóval is, melyet a köznyelv nemes egyszerűséggel csak 24 lóerőnek nevez. Így az autónk átlagos útviszonyok mellett sem koptatja indulásnál a gumijait. Pár méter megtétele után tartsunk fékpróbát! Attól nem kell félnünk, hogy kirepülünk a szélvédőn keresztül, de azért tapasztalni fogjuk a négy darab dobfék hatását. Ha ilyenkor kiabálást hallunk, azonnal álljunk meg és cibáljuk ki a gyalogost a kocsi alól !

Néhány szó a Polski Fiat 126 menettulajdonságairól: Ez a gépkocsi gyengén alulkormányzott, ami annyit jelent, hogy ha túl gyorsan megyünk be egy kanyarba, felborulunk, a kormány fölöttünk lesz, így alulról kell kormányoznunk. (Rosszabb esetben alulról szagoljuk az ibolyát.) A gépjármű állórajttal - nagy gázadás, hirtelen kuplungkiengedés - állva marad. Ezért mindig menetközben rajtoljunk! Ha esetleg mégis sikerül az állórajt és ettől a mellettünk álló autónak le repülnek a rendszámtáblai, feltétlenül gyanakodjunk arra, hogy rossz autóba szálltunk be!

A kis Polski használati útmutatója: Ismerkedjünk meg közelebbről a kocsi belső terével. Mar tudjuk hol van a kormány, a szivató, a sebességváltó és az indítókar. Induljunk el az autóval! A sebességváltót ehhez nyomjuk balra fel. Jó! Most miután levertük a tükröt, a sebességváltó karját kicibálhatjuk a tetőkárpitból. Tegyük vissza a helyére és induljunk el meg egyszer. Ha most sem menne minden simán, talán nyomjuk be bal lábunkkal a kuplungot. (Nyalókát nyert az a Polski tulajdonos, aki előzőleg ki tudta rángatni a lábát a kuplungpedál alól. A díjat majd postázzuk.) A gázadás növelésével fokozatosan engedjük ki a kuplungot. Ez az! ... Most szálljunk ki és tegyünk az előttünk álló autó szélvédőjére betétlapot! Ezúttal körültekintőbben járjunk el! Aki oxigénmaszkot vett fel a nagy gyorsulástól létrejövő légritkulás kiküszöbölésére, az nyugodtan leveheti már most. Ha sikerült - ezek után végre - elindulnunk, megtettük az első lepést afelé, hogy szilaj paripánkat (kis Polski) a magunk uralma alá hajtsuk. Váltsunk sebességet, ha a motor zajától mar kitörtek az ablakaink. Használjuk ismét a kuplungot váltás közben. A kettes sebességi fokozat az egyes alatt van. (Aki most szétszedte a sebességváltót, vagy a kocsi alá nézett a kettes sebességi fokozatot az egyes alatt keresve, sürgősen küldje vissza a nyalókát!) Találjuk meg a harmadikat és a negyediket. Ha igaz, most kb. 80-al robogunk az utcán (esetleg szomorúan ülünk egy roncs mellett az árokban). Semmi baj, olvassunk tovább!

A Polski Fiat 126 végsebességét empirikus képletek alapján határoztak meg, tehát hitelesek. épp ezért ne próbáljuk ki! (E kézikönyv írója saját gépjárművén megpróbálta túlszárnyalni ezt a borzalmasan nagy végsebességét és tanulságul közre is adja: "Kb. 90 km/h sebességnél repült le a csomagtartó fedele, kb. 110-nél vett érzékeny búcsút tőlem a homlokfal és a visszapillantó tükör, úgy 125 körül mondott csütörtököt az ablaktörlő, miközben egy szélvédőre kenődött hangyászsünt próbáltam eltávolítani vele. 147 km/h sebességnél törtek ki az ablakok és tépte le a kocsiszekrényt a huzat. 160 körül repült el a fülem mellett egy laprugóköteg és 180-nál esett le a jobb hátsó kerekem. Általában ilyenkor gondol arra először az ember, hogy meg kellene állnia. Nálam a gondolatot tett követte: ráleptem a fékre. Ettől kormánnyal a kezemben berepültem az út mellett békésen legelésző bárányok közé.") Álljunk meg most mi is...

A fékezés művelete: eltérően a korszerűtlen kisautóktól a kis Polski kétkörös fékrendszerrel rendelkezik, ami annyit jelent, hogy kétszer kell rálepni a fékre, hogy egyszer fogjon. Az ötletes tervezők a fékpedált magasabbra helyeztek a gázpedálnál, ezért lábunkat nem tudjuk közvetlenül átcsúsztatni a gázról a fékre. A gázról először fel kell emelni függőleges síkban pár centire ahhoz, hogy fékezni tudjunk. Ennek előnyei:
- E mozdulat során végig tudjuk gondolni, hogy tényleg fékezni akarunk-e vagy csak testmozgást óhajtunk végezni.
- Ha felemeljük a lábunkat, beverjük a kormányba, így az elernyed és szinte rázuhan a fékre, amitől hatásosabban tudunk fékezni.

Belső tér: Miután megálltunk, nézzünk körül, mi minden tálalható még az erőgépünkben. A kormányoszlopon található baloldalt két nyúlvány, jobb oldalt pedig egy. (Gyengébbek kedvéért: a nyúlványnak se a nyúlhoz, se a ványhoz nincs semmi köze) A bal oldali karok (nyúlványok): alsó (világitásvezerlő kar), felső (indexkapcsoló kar), király, ász.
A jobb oldali kar: ablaktörlő. Nevéhez hűen ablakot lehet törölni vele, de jól használható még fésűnek, böllérkésnek, cipőre tapadt szennyeződések levakarásához, nehézfejű idegenek tartós ütlegeléséhez, valamint kisebb krokodilok szájának kitámasztásához. (Sajnos szélvédőre tapadt hangyászsün ellen nem hatásos ellenszer.) Külön figyelmet érdemel a belülről állítható visszapillantótükör. Ezen úgy állíthatunk, hogy letekerjük az ablakot és kinyújtott bal kezünkkel a tükröt kényelmesen elérve tetszés szerint mozgatjuk a kívánt irányba.

A Polski Fiat 126 gyermekbetegségei:
1. Gyakran csúfoljak. Pl.: Nyuszibusz, Bádogbugyi, Egérkamion, stb.
2. Bukkanónál különféle problémákat okozhat:
a.) Nem bukkan! Ezt kiválthatja a túlzott meredekségű bukkanó, esetleg a bukkanó teljes hiánya.
b.) A bukkanó után a bent ülök számának megfelelően kerek púpok válnak láthatóvá a tetőn. Ha a kerek púpok mellett hosszúkás is látható lesz, akkor valószínűleg kutya is tartózkodott az autóban.
3. A csomagtartó nagysága konvergál a nullához. Vigasztalódjunk azzal a tudattal, hogy mivel a kis Polski csomagtartójába az utastérből is be tudunk nyúlni, felfoghatjuk úgy is a dolgot, hogy ennek az autónak van a világon a legnagyobb kesztyűtartója.
4. Gyors kanyarodáskor a temérdek lóerő miatt kitör az autó hátulja. Ilyenkor általában a kocsi eleje viszont betör(ik).
5. Ugyancsak kanyarodáskor fordul elő, hogy gyorsan kell tekernünk a kormányt. Jellegzetesen ilyenkor a mellettünk ülő utasunk arca nyolc napon túl gyógyuló alakváltozásokat szenved. Tanácsoljuk, hogy ilyen esetben előzőleg tegyünk a fejére bukósisakot és adjunk a kezébe mentőladat. (A De Luxe modellben mar gyárilag bent lógnak a bukósisakok.)


Összegzés: A Polski Fiat 126 univerzális városi kisautó, mert egyaránt működik eredeti és lopott alkatrészekkel is. A varosban kiválóan tud parkolni, csak arra kell vigyázni, hogy leengedett ablakokkal ne hagyjuk magara, mert postaládának nézik és beledobáljak a leveleket!


szerző:
Netkukac
Susnyás - Be

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.